E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
forum legex.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA URGENTA Nr

ORDONANTA URGENTA   Nr. 34 din 12 aprilie 2010

privind unele masuri pentru întarirea controlului în scopul combaterii transporturilor ilicite de marfuri si de persoane

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 234 din 13 aprilie 2010



Având în vedere constatările autorităţilor abilitate şi sesizările partenerilor sociali privind existenţa unor practici ilicite în activităţile de transport rutier de persoane, transport în regim de taxi şi în regim de închiriere, în prestarea serviciilor de transport public local, precum şi în activitatea de pregătire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere auto, faptul că în legislaţia specifică din domeniile enumerate nu există mecanisme eficiente care să descurajeze aceste practici, ajungându-se la o diversificare a formelor de realizare a acestor fapte ilicite,

având în vedere că menţinerea stării de fapt constatate afectează profund societatea românească şi pe cetăţenii acesteia, prin perpetuarea unor practici care au consecinţe negative asupra siguranţei şi calităţii vieţii populaţiei, calităţii serviciilor oferite de operatorii şi transportatorii rutieri, mediului concurenţial ori care au un impact negativ asupra bugetului de stat, prin diminuarea veniturilor încasate ca urmare a neplăţii taxelor şi impozitelor aferente activităţilor de transport de persoane, ce sunt desfăşurate în afara cadrului legal în vigoare,

ţinând seama de faptul că situaţia actuală reclamă o intervenţie imediată pentru:

- întărirea şi perfecţionarea instrumentelor legale de combatere a fraudei fiscale şi a altor activităţi ilicite în domeniile vizate, inclusiv prin stabilirea unor sancţiuni contravenţionale având un puternic caracter disuasiv, de natură a face intervenţia imediată a organelor abilitate mai eficientă;

- creşterea siguranţei cetăţenilor şi a calităţii serviciilor de transport oferite acestora;

- garantarea unui mediu de afaceri concurenţial în domeniile de referinţă;

- întărirea regulilor de disciplină a efectuării activităţilor de transport de persoane;

- completarea cadrului legal ce reglementează desfăşurarea activităţii şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto autorizaţi,

în considerarea faptului că toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,

în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

Art. I. - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 655 din 22 iulie 2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 4813, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 4813. - (1) Pregătirea teoretică şi practică a unei persoane în vederea obţinerii permisului de conducere sau a unei noi categorii ori subcategorii a acestuia se realizează numai într-o şcoală de conducători auto autorizată, în condiţiile existenţei unui contract încheiat între persoană şi şcoala respectivă, potrivit dispoziţiilor legale."

2.  La articolul 4813, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:

„(5) Activităţile şcolii de conducători auto realizate în vederea obţinerii permisului de conducere sau a unei noi categorii ori subcategorii a acestuia, cu excepţia activităţii de pregătire practică, se desfăşoară numai în locaţiile pentru care a fost obţinută autorizaţie de şcoală de conducători auto."

3.  La articolul 4814, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(4) Instructorul de pregătire practică prevăzut la alin. (1) poate fi autorizat numai dacă, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, a fost angajat cel puţin 3 ani cu normă întreagă sau a activat cel puţin 6 ani ca instructor auto atestat în cadrul şcolilor autorizate sau dacă face dovada că a deţinut autorizaţie pentru activitatea de pregătire practică a conducătorilor auto eliberată de autoritatea competentă şi nu a avut suspendat permisul de conducere şi/sau atestatul în ultimii 3 ani."

4.  La articolul 572, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:

,,g) efectuarea activităţii de pregătire practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, fără a deţine autorizaţie de şcoală de conducători auto sau autorizaţie de instructor auto ori care are autorizaţia suspendată, anulată sau cu valabilitate depăşită, după caz."

5. La articolul 574, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:

„(11) Contravenţia prevăzută la art. 572 lit. g) se sancţionează cu amendă de la 10.000 lei la 15.000 de lei."

6. La articolul 62, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:

„(11) In cazul utilizării unui autovehicul pentru pregătirea practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, fără a deţine autorizaţie de şcoală de conducători auto sau autorizaţie de instructor auto, se suspendă dreptul de utilizare a autovehiculului prin reţinerea plăcuţelor de înmatriculare şi a certificatului de înmatriculare, aplicându-se şi sancţiunea contravenţională corespunzătoare."

7.  La articolul 62, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(2) Inspectorii de trafic, precum şi ofiţerii şi/sau agenţii de poliţie din cadrul Poliţiei Române care au calitatea de poliţişti rutieri au dreptul să reţină documentele prevăzute la alin. (1) şi (11), dacă acestea au valabilitatea depăşită sau nu sunt conforme cu transportul efectuat, precum şi plăcuţele de înmatriculare împreună cu certificatul de înmatriculare.

(3) Plăcuţele de înmatriculare împreună cu certificatul de înmatriculare şi o copie a proceselor-verbale de constatare a contravenţiei şi de reţinere a plăcuţelor de înmatriculare şi a certificatului de înmatriculare se predau inspectoratului judeţean de poliţie, respectiv Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, care notifică deţinătorului autovehiculului faptul că suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului prin reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare încetează la 6 luni de la data procesului-verbal de reţinere a acestora. Suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului încetează, iar plăcuţele de înmatriculare şi certificatele de înmatriculare se restituie, la cerere, dacă se face dovada achitării amenzii."

8. La articolul 62, alineatul (4) se abrogă.

Art. II. - Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 45 din 28 ianuarie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.  La articolul 20, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(7) Se interzice staţionarea taxiurilor în vederea efectuării de transport rutier public de persoane, în regim de taxi, în altă localitate decât localitatea de autorizare."

2. La articolul 36, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:

„(3) Se interzice amplasarea fără drept pe/în interiorul autovehiculului a însemnelor şi accesoriilor specifice taximetrelor autorizate sau autovehiculelor autorizate în regim de închiriere."

3.  La articolul 55 punctul 1, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,a) aplicabilă taximetriştilor pentru nerespectarea prevederilor art. 22 şi art. 52 alin. (3) lit. a), c), e), f), j), k), o), u) şi x);".

4. La articolul 55 punctul 2, după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:

,,c) aplicabilă taximetriştilor sau interpuşilor acestora care abordează clienţii în interiorul aeroportului, potrivit prevederilor art. 241 alin.(3)."

5.  La articolul 55 punctul 3, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,a) aplicabilă taximetriştilor pentru intervenţii asupra componentelor aparatului de taxat, în scopul majorării preţului transportului sau neincluderii unor venituri realizate în memoria fiscală, precum şi pentru nerespectarea prevederilor art. 20 alin. (7), art. 25 alin. (6) şi (7) şi art. 52 alin. (3) lit. g), p), r), s) şi v), precum şi transportatorilor în regim de închiriere pentru nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (6) şi (7);".

6.  La articolul 55 punctul 3, după litera e) se introduc două noi litere, literele f) şi g), cu următorul cuprins:

,,f) aplicabilă conducătorilor auto pentru nerespectarea prevederilor art. 36 alin. (3);

g) aplicabilă pentru efectuarea de transport public de persoane cu un autoturism, fără respectarea prevederilor art. 7 şi 8."

7. După articolul 58 se introduce un nou articol, articolul 581, cu următorul cuprins:

„Art. 581. - (1) In cazul utilizării pentru transport public de persoane a unui autoturism, fără a se deţine autorizaţie de transport în regim de taxi sau autorizaţie de transport în regim de închiriere, se suspendă dreptul de utilizare a autoturismului prin reţinerea de către ofiţerii şi/sau agenţii de poliţie din cadrul Poliţiei Române care au calitatea de poliţişti rutieri a plăcuţelor de înmatriculare şi a certificatului de înmatriculare, aplicându-se şi sancţiunea contravenţională corespunzătoare.

(2) Ofiţerii şi/sau agenţii de poliţie din cadrul Poliţiei Române care au calitatea de poliţişti rutieri au dreptul să reţină plăcuţele de înmatriculare, precum şi documentele prevăzute la alin. (1), dacă acestea au valabilitatea depăşită sau nu sunt conforme cu transportul efectuat.

(3)  Plăcuţele de înmatriculare împreună cu certificatul de înmatriculare şi o copie a proceselor-verbale de constatare a contravenţiei şi de reţinere a plăcuţelor de înmatriculare şi a certificatului de înmatriculare se predau inspectoratului judeţean de poliţie, respectiv Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, care notifică deţinătorului autovehiculului faptul că suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului prin reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare încetează la 6 luni de la data procesului-verbal de reţinere a acestora. Suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului încetează, iar plăcuţele de înmatriculare şi certificatele de înmatriculare se restituie, la cerere, dacă se face dovada achitării amenzii."

Art. III. - Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din 19 aprilie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 45, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(8) Constatarea contravenţiilor prevăzute la alin. (2)-(7) şi aplicarea sancţiunilor se fac de către împuterniciţii primarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor, de către primarul general al municipiului Bucureşti, de către preşedinţii consiliilor judeţene, de către persoanele împuternicite de aceştia, precum şi de către ofiţerii şi/sau agenţii de poliţie din cadrul Poliţiei Române care au calitatea de poliţişti rutieri, după caz."

2. După articolul 46 se introduce un nou articol, articolul 461, cu următorul cuprins:

„Art. 461. - (1) In cazul utilizării pentru transport a unui autovehicul fără a se deţine următoarele documente valabile, după caz, autorizaţie de transport, copia conformă a acesteia, licenţă de traseu, se suspendă dreptul de utilizare a autovehiculului, prin reţinerea de către ofiţerii şi/sau agenţii de poliţie din cadrul Poliţiei Române care au calitatea de poliţişti rutieri a plăcuţelor de înmatriculare şi a certificatului de înmatriculare, aplicându-se şi sancţiunea contravenţională corespunzătoare.

(2) Ofiţerii şi/sau agenţii de poliţie din cadrul Poliţiei Române care au calitatea de poliţişti rutieri au dreptul să reţină plăcuţele de înmatriculare, precum şi documentele prevăzute la alin. (1), dacă acestea au valabilitatea depăşită sau nu sunt conforme cu transportul efectuat.

(3)  Plăcuţele de înmatriculare împreună cu certificatul de înmatriculare şi o copie a proceselor-verbale de constatare a contravenţiei şi de reţinere a plăcuţelor de înmatriculare şi a certificatului de înmatriculare se predau inspectoratului judeţean de poliţie, respectiv Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, care notifică deţinătorului autovehiculului faptul că suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului prin reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare încetează la 6 luni de la data procesului-verbal de reţinere a acestora. Suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului încetează, iar plăcuţele de înmatriculare şi certificatele de înmatriculare se restituie, la cerere, dacă se face dovada achitării amenzii."

Art. IV. - Procedurile de suspendare a dreptului de utilizare a unui autovehicul prin reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare, prevăzute la art. I. pct. 6, art. II pct. 7 şi art. III pct. 2, se stabilesc prin ordin comun al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

Art. V. - Impotriva măsurii de suspendare a dreptului de utilizare a unui autovehicul prin reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare se poate formula plângere la instanţa de contencios administrativ, în condiţiile legii.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,

Radu Mircea Berceanu

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu



COMENTARII la OUG 34/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 34 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 346 2015
    Credit de nevoi personale este parte a creditelor de consum. Caracteristica de credit de nevoi personale nu este alocat un anumit proiect și, prin urmare, utilizarea sa este gratuit. Cu toate acestea, principiul este la fel ca alte creanțe, o organizație plătește o anumită sumă trebuie să plătească în fiecare lună cu interes. Potrivit creditorilor, credit de nevoi personale pot fi, de asemenea, numit: credit clasic, credit de nevoi personale, împrumut rambursabil sau credit de nevoi personale. Dar, indiferent de denumirea utilizată, sunt aceleași condiții care vor fi disponibile pentru you.Contact ne pentru cererile dvs. de împrumut privat $ 5000-5000000 pentru cei care au nevoie de finanțare, toplimitedloanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Credit de nevoi personale este parte a creditelor de consum. Caracteristica de credit de nevoi personale nu este alocat un anumit proiect și, prin urmare, utilizarea sa este gratuit. Cu toate acestea, principiul este la fel ca alte creanțe, o organizație plătește o anumită sumă trebuie să plătească în fiecare lună cu interes. Potrivit creditorilor, credit de nevoi personale pot fi, de asemenea, numit: credit clasic, credit de nevoi personale, împrumut rambursabil sau credit de nevoi personale. Dar, indiferent de denumirea utilizată, sunt aceleași condiții care vor fi disponibile pentru you.Contact ne pentru cererile dvs. de împrumut privat $ 5000-5000000 pentru cei care au nevoie de finanțare, toplimitedloanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Cuantum - 2015
    Buna Ziua, Acest lucru este de a informa publicul larg care domnul Amer, un creditor împrumut privat are deschide o oportunitate financiar pentru toată lumea care are nevoie de orice ajutor financiar. Ne da afară împrumut la rata dobânzii de 2% pentru persoane fizice, firme si companii sub un punct de vedere si starea clare și ușor de înțeles. contactati-ne astăzi prin e-mail la: (ameraligeorge@gmail.com)
ANONIM a comentat OUG 3 2015
    oug 3/2015 Cerintele APIA 2015 sant primul pas al distrugerii agriculturii romanesti.Dupa multe tergiversari si antirzieri a iesit ceva ce ne aminteste de legi de prin 1950.UE a trimis sprijin financiar pentru plati directe pentru suprafete de teren si pentru animale,eligibile bineanteles.Ai nostri au conditiona in proportii stricte posesia terenului si a animalelor fara a analiza posibilitatile de asociere cu sau fara personalitate juridica,in practica lucru greu de realizat.de exemplu ai pasune(pajiste) si nu ai animale pici de la plata,ai animale si nu ai teren tot asa.Multa lume este in situatia asta iar fara srijin financiar, existent,se va ajunge la imposibilitatea platii impozitelor si continuarea muncii in agricultura.
ANONIM a comentat Ordin 3512 2008
    Am intrebarea urmatoare: in cazul unei pensii sistate din 2011 pana acum s-a platit toata suma acumulata si neplatita prin casieria Casei de Pensii pe o suma mai mare de 11000 lei(suma acumulata din pensii sistate la plata pe o perioada de 4 ani).Pensionarul ma fost placat in strainatate si nu are cont deschis la nici o banca si in 2 zile placa din tara. Daca nu ecorect cum am procedat cum putea pensionarul sa intre in posesia drepturilor de pensie sisitate? Astept raspuns va rog la adresa de mail :secretariat@cpbrc.ro
ANONIM a comentat OUG 3 2015
    OUG 3/2015 DOAMNE AJUTA Parca nu-mi vine sa cred ca cei ce lucreaza la coada vacii vor primii si sprijin prin plati directe.M-asi bucura mult ca cea ce am inteles eu sa fie si real. Oare nu este un vis? Intrebare Pasiunea unde pasiuneaza animalele mele este intabulata pe o asociatie composesorala a carui membru sint si eu. Intre mine ca persoana fizica si tot eu ca membra a asociatiei composesorale trebuie sa existe vreun contract daca sint una si aceeasi persoana. Multumesc
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Ponta ce lege este asta cine sunt arendasii mafiotii politici ,de la cine primesti comenzi noi care am achitat pretul terenului luom creante iar smecherii tai teren sugeamiai pula si tu si ti care sustin legea
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Care este interesul Zegrean cand a cumparat CHIORU LA NANA de ce nu sa aplicat aceasta lege BAI FUTONGURA PE MATA MOARTA DE HANDICAPAT MOTORIU
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Daca am achitat suma integrala iar promitentul vanzator a declarat ca promite sa vanda in mod expres si irevocabil numai mie atunci cum mai facem .
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    domnule Zegrean eu nu mai incheiam antecontracte daca nu eram sigur ca devin propietarul acestui teren arabil nu vreau creante FUTUTEN GUR A MORT DE SIFILITIC SA-MI BAG PULA IN MATA
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu