E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 187 din 23 martie 1945

pentru infaptuirea reformei agrare

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 68 bis  din 23 martie 1945


SmartCity3


    CAP. 1
    Scopul legii (Dispozitiuni generale)

    Art. 1
    Reforma agrara este pentru tara noastra o necesitate nationala, economica si sociala.
    Agricultura Romaniei se va sprijini pe gospodarii puternice, sanatoase si productive, pe gospodarii care sunt proprietatea particulara a celor care le stapinesc.
    Art. 2
    Scopul reformei agrare este:
    a) Marirea suprafetelor arabile ale gospodariilor taranesti existente, care au mai putin de 5 ha;
    b) Crearea de noi gospodarii taranesti individuale pentru muncitorii agricoli fara pamint;
    c) Infiintarea prin apropierea oraselor si a localitatilor industriale, a unor gradini de zarzavaturi pentru aprovizionarea muncitorilor, functionarilor si meseriasilor;
    d) Rezervarea unor terenuri pentru scoli agricole si ferme experimentale model in vederea ridicarii nivelului culturilor agricole, a productiei de seminte selectionate, a cresterii vitelor si crearii si dezvoltarii industriei agricole, terenuri care vor fi sub administrarea Statului.

    CAP. 2
    Exproprierea

    Art. 3
    In scopul infaptuirii reformei agrare, trec asupra Statului pentru a fi impartite plugarilor indreptatiti la improprietarire si pentru a constitui rezervele prevazute la art. 2, pct. c si d, urmatoarele bunuri agricole cu inventarul viu si mort afectat lor;
    a) Paminturile si proprietatile agrare de orice fel apartinind cetatenilor germani si cetateni romani, persoane fizice sau juridice, de nationalitate (origine etnica) germana, care au colaborat cu Germania hitlerista.
    b) Paminturile si alte proprietati ale criminalilor de razboi si ale celor vinovati de dezastrul tarii;
    c) Paminturile celor care s-au refugiat in tarile cu care Romania este in stare de razboi ori s-au refugiat in strainatate dupa data de 23 August 1944;
    d) Terenurile si toate bunurile agricole ale absenteistilor;
    e) Terenurile a celor care in ultimii sapte ani consecutivi nu si-au cultivat paminturile in regie proprie, cu exceptia loturilor pina la 10 ha;
    f) Bunurile agricole de orice fel ale cetatenilor romani care s-au inscris voluntari pentru a lupta impotriva Natiunilor Unite;
    g) Bunurile de mana moarta.
    h) Prisosul terenurilor agricole constituind proprietati ale persoanelor fizice care depasesc suprafata de 50 ha, si anume: pamintul arabil, livezile, fanetele, baltile si iazurile artificiale, fie ca servesc sau nu pentru pescuit, mlastinile si terenurile inundabile.
    Art. 4
    Constructiunile, conacele, armanele, drumurile, livezile si orice lucrari de imbunatatiri funciare, cu toate instalatiile lor, vor fi cuprinse in cota de 50 ha, prevazuta la art. 3, pct. h, proprietarul avand dreptul de a alege cota rezervata pentru dinsul de unde voieste, dar intr-un singur loc.
    Art. 5
    Se considera ca o singura proprietate agricola in ce priveste aplicarea art. 3, pct. h:
    a) Terenurile agricole apartinand aceluiasi proprietar, aflate in diferite parti ale tarii;
    b) Proprietatile agricole ale sotului si sotiei.
    In cazul cand sotia are proprietate separata de a sotului, mostenita sau primita ca zestre inainte sau dupa casatorie si dovedita cu acte, va ramane asupra sotiei 10 ha, cu latitudinea din partea sotilor de a-si rezerva cotele legale din una sau ambele proprietati, dupa buna lor invoiala;
    c) Proprietatile agricole ale parintilor si copiilor minori;
    d) Bunurile agricole aflate in coproprietate.
    Art. 6
    Tractoarele, batozele, locomobilele, seceratoarele si combinele de pe bunurile agricole prevazute la art. 3, trec asupra Statului, care va crea centre judetene de inchiriat masini agricole la dispozitia agricultorilor. Celelalte unelte agricole si animale de tractiune trec asupra Statului, proportional cu suprafata de teren agricol expropriat si vor fi date taranilor improprietariti.
    Art. 7
    Toate bunurile agricole aratate in art. 3 si 6 trec imediat, fara nici o despagubire, pe deplin, in proprietatea Statului, pentru scopurile aratate la art. 2.

    CAP. 3
    Exceptii de la exproprieri

    Art. 8
    Sunt exceptate de la expropriere si lasate in proprietatea actualilor titulari: orezariile existente, bunurile agricole apartinand manastirilor, mitropoliilor, episcopiilor, bisericilor, parohiilor si asezamintelor bisericesti, bunurile Domeniilor Coroanei, ale Eforiilor si Asezamintelor spitalicesti, precum si cele ale Academiei Romane, Casei Scolilor si celorlalte asezaminte de cultura, ale composesoratelor, urbariatelor, obstiilor si cooperativelor satesti, de asemeni si fanetele si pasunele apartinand comunelor si in general toate bunurile facand parte din patrimoniul Statului.

    CAP. 4
    Procedura exproprierii si improprietaririi

    Art. 9
    Primarii comunelor rurale sunt obligati ca in termen de 10 zile de la publicarea prezentei legi in Monitorul Oficial sa intruneasca in adunare generala pe toti taranii plugari din comuna respectiva, fara pamant sau care au pana la 5 ha, teren proprietate, pentru alegerea comitetului local de improprietarire, compus din 7-15 membri.
    Rezultatul alegerii va fi inscris intr-un proces-verbal semnat de toti cei prezenti.
    Art. 10
    In scopul colaborarii cu organele de Stat, pentru infaptuirea reformei agrare, se creiaza comisii de plasa pentru a coordona lucrarile reformei agrare si a hotari asupra diferendelor intre sate si comune, precum si intre proprietari si cei indreptatiti la improprietarire, diferende nascute din aplicarea reformei agrare.
    Comisiile de plasa se compun din membrii delegati de comitetele locale, fiecare Comitet trimitand cate doi delegati. Comitetele de plasa pot admite indreptatiti la improprietarire si din alta plasa.
    Presedintele comisiei de plasa pentru reforma agrara va fi delegat de Ministerul Agriculturii si Domeniilor. El poate fi un magistrat sau jurist.
    Art. 11
    Comitetele locale pe comune fac tabelele bunurilor agricole care urmeaza a fi trecute asupra Statului, tabelele celor indreptatiti la improprietarire si la repartizarea de inventar agricol trecut asupra Statului, precum si tabelele comunelor lipsite de pasune.
    Art. 12
    La improprietarire vor avea intaietate ostasii care sunt concentrati sau mobilizati si toti cei care au luptat impotriva Germaniei hitleriste.
    Art. 13
    Prefectura de judet, in urma incheierii lucrarilor de improprietarire, va elibera titlul de proprietate celor improprietariti, precum si comunelor pentru islazuri, asupra loturilor ce li s-au atribuit.
    Art. 14
    Marimea loturilor gospodariilor noi create ca si marimea loturilor gospodariilor mici, se va determina in raport cu rezerva de pamant existenta in raza plasei. De asemenea si in ce priveste fanetele si islazurile.
    Art. 15
    Marimea loturilor de improprietarire nu va trece de 5 ha, in afara cazurilor de stramutare in vederea improprietaririi in alte regiuni, cand loturile vor putea fi mai mari. Masurarea lor va fi certificata de catre organele Ministerului Agriculturii si Domeniilor.
    Art. 16
    Pretul pamintului pentru improprietarire va fi egal cu al unei recolte mijlocii anuale la hectar, socotit astfel:
    In grau:   1.000 kg.
    In porumb: 1.200 kg.
    Noii improprietariti platesc in bani sau in natura 10% din pretul de cumparare, restul pretului de cumparare va fi platit in rate, dupa cum urmeaza:
    Pentru cei cu pamint putin, in 10 ani.
    Pentru cei fara pamint, in 20 ani.
    In caz de plata in bani, pretul va fi acel al graului pe piata libera la 1 Martie 1945.
    Art. 17
    Cei fara pamint pot capata de la prefectura, dupa rezolutia comisiei de plasa pentru reforma agrara, o aminare a platii primei rate pe un termen pana la 3 ani.
    Art. 18
    In cazurile in care impartirea mosiilor s-a facut pana la data publicarii prezentei legi, comitetul local de improprietarire va intocmi tablouri noi, in conformitate cu legea de fata.
    Tabloul celor indreptatiti va fi inaintat la prefectura judetului respectiv, pentru ca odata cu eliberarea titlului de proprietate, sa se faca inscrierea proprietatii in cartea funciara sau in registrele constatatoare ale proprietatii.
    Toate actele de inscriere sunt scutite de orice impozite, taxe sau timbre.

    CAP. 5
    Dispozitiuni finale

    Art. 19
    Situatia juridica a proprietatilor, pentru aplicarea prezentei legi, este aceea constatata la data de 23 August 1944, cu exceptia succesiunilor deschise legal ulterior.
    Semanaturile efectuate din toamna anului 1944 urmeaza sa fie recoltate de cei care au semanat.
    Art. 20
    Gospodariile create in baza prezentului decret-lege nu pot fi impartite, vandute, date in arenda, sau ipotecate, nici in totalitatea lor si nici in parte. In cazuri exceptionale, gospodariile noi create pot fi vandute, arendate, impartite sau ipotecate, numai cu avizul Ministerului Agriculturii.
    Art. 21
    Improprietaritul primeste pamantul liber de orice datorii si obligatii.
    Datoriile ipotecare si tot ceea ce greveaza proprietatea expropriata vor fi regulate prin decret-lege special.
    Art. 22
    Fermelor constatate de catre Ministerul Agriculturii ca ferme model, li se vor crea, prin regulamentul legii, un regim deosebit, de la caz la caz.
    Art. 23
    Regimul padurilor si viilor va face obiectul unei legi speciale.
    Art. 24
    Un regulament va stabili toate chestiunile de amanunt pentru aplicarea prezentei legi.
    Art. 25
    Pentru aplicarea prezentului decret-lege este insarcinat ministrul agriculturii si domeniilor.
    Art. 26
    Prezentul decret lege intra in vigoare in ziua publicarii lui.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 187/1945

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 187 din 1945
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu