Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.369 din 29.03.2021

privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 333 din 01 aprilie 2021



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 8 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi al art. 62 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1
(1) Ministerul Educaţiei este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, care se organizează şi funcţionează în subordinea Guvernului.
(2) Ministerul Educaţiei are rol de sinteză şi coordonare în aplicarea Strategiei şi Programului de guvernare în domeniul educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare.
Articolul 2Sediul principal al Ministerului Educaţiei este în municipiul Bucureşti, str. General Berthelot nr. 28-30, sectorul 1. Articolul 3
(1) Ministerul Educaţiei organizează şi conduce sistemul naţional de educaţie, formare profesională şi cercetare ştiinţifică universitară, exercitându-şi atribuţiile stabilite prin legi şi prin alte acte normative din sfera sa de activitate, şi realizează, după caz, împreună cu ministerele de resort, politica guvernamentală în domeniile sale de activitate.
(2) Ministerul Educaţiei, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, are drept de iniţiativă şi de execuţie în domeniul politicii financiare şi al resurselor umane din sfera educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare.
Articolul 4
(1) În vederea realizării obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Educaţiei îndeplineşte următoarele funcţii principale:a)de strategie, prin care se asigură elaborarea Strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare; b)de evaluare, coordonare şi control al realizării politicilor în domeniul educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare; c)de reglementare şi sinteză, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ metodologic, funcţional, operaţional, instituţional şi financiar necesar pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniile sale de activitate.
(2) În vederea realizării obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Educaţiei îndeplineşte şi următoarele funcţii speciale:a)de administrare, prin care alocă, monitorizează şi evaluează utilizarea resurselor pentru implementarea politicilor în domeniile sale de activitate; b)de evaluare a realizării politicilor în domeniul educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare; c)de autoritate de stat, prin care asigură urmărirea şi controlul respectării reglementărilor din domeniile sale de activitate; d)de reprezentare, prin care asigură, în numele statului şi al Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern, în domeniile sale de activitate; e)de comunicare cu celelalte structuri ale administraţiei publice centrale şi locale şi cu societatea civilă.
(3) Ministerul Educaţiei asigură cooperarea internaţională, prin aplicarea acordurilor internaţionale în domeniile sale de activitate şi prin promovarea de noi acorduri. În acest sens asigură participarea, elaborează şi fundamentează poziţiile României în procesul de negociere şi adoptare a iniţiativelor la nivel european, în domeniul său de activitate.
(4) Ministerul Educaţiei asigură îndeplinirea, în domeniul său de competenţă, a obligaţiilor decurgând din calitatea României de stat membru al Uniunii Europene, inclusiv în ceea ce priveşte transpunerea şi/sau crearea cadrului juridic de aplicare direct a actelor juridice obligatorii ale Uniunii Europene, implementarea şi monitorizarea aplicării acestora.
Articolul 5Ministerul Educaţiei exercită în domeniul educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare următoarele atribuţii specifice: a)elaborează Strategia de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare; b)îndeplineşte obligaţiile ce revin României în calitate de stat membru al Uniunii Europene şi participă la procesul de elaborare, negociere şi adoptare a politicilor şi actelor juridice ale Uniunii Europene în domeniile sale de competenţă, potrivit cadrului normativ privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituţiilor Uniunii Europene; c)asigură, în numele statului şi al Guvernului, reprezentarea în organismele şi în organizaţiile naţionale, regionale şi internaţionale, ca autoritate de stat pentru domeniul său de activitate; d)încheie tratate internaţionale la nivel departamental sau iniţiază demersurile necesare încheierii tratatelor la nivel de stat sau de guvern în domeniile de responsabilitate, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 590/2003 privind tratatele sau, după caz, Legea nr. 276/2011 privind procedura prin care România devine parte la tratatele încheiate între Uniunea Europeană şi statele membre, pe de o parte, şi state terţe sau organizaţii internaţionale, pe de altă parte; e)colaborează cu structurile de elevi şi studenţi legal constituite şi sprijină acţiunile structurilor asociative de elevi şi studenţi, care corespund obiectivelor cuprinse în programele proprii; f)poate încheia, în condiţiile legii, contracte civile, direct sau prin unităţile subordonate, cu persoane juridice ori cu persoane fizice, pentru realizarea de programe şi acţiuni privind elevii şi studenţii şi implicarea acestora în viaţa socială; g)derulează, direct sau prin instituţiile din subordinea sa, programe de stimulare şi recompensare a elevilor şi studenţilor; h)coordonează şi monitorizează buna desfăşurare a activităţilor didactice, precum şi a activităţilor extraşcolare ale elevilor şi studenţilor; i)finanţează acţiuni proprii, pe baza programelor aprobate de ministrul educaţiei; j)avizează, prin structura de specialitate, necesarul de formulare tipizate pentru actele de studii, solicitat de unităţile şi instituţiile de învăţământ de stat şi particulare acreditate şi transmite comanda pentru tipărirea acestora către Compania Naţională „Imprimeria Naţională" - S.A., care poartă întreaga răspundere pentru asigurarea securităţii tipăririi; k)participă la programe şi proiecte ale Uniunii Europene sau internaţionale în domeniul de activitate şi încheie convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale în baza împuternicirii primite; l)realizează şi promovează strategii şi tehnici moderne de instruire şi educaţie; m)coordonează şi controlează funcţionarea sistemului informatic naţional pentru învăţământ, inclusiv prin cofinanţare; n)iniţiază funcţionarea unor reţele de comunicaţie pe domenii specifice între unităţile şi instituţiile de învăţământ; o)editează materiale de specialitate necesare pentru cunoaşterea şi dezvoltarea activităţii din domeniile sale de activitate; p)controlează şi coordonează activitatea, evaluează sistemul şi procedurile de organizare şi funcţionare, aprobă programul de lucru anual al Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale; q)primeşte, în baza protocolului de colaborare încheiat cu Inspecţia Muncii, accesul la informaţiile din registrul general de evidenţă a salariaţilor, pentru realizarea interoperaţionalizării platformelor Ministerului Educaţiei în vederea urmăririi traseului profesional al absolventului; r)avizează proiectele de acte normative elaborate de ministere şi de alte organe ale administraţiei publice centrale pentru domeniul său de activitate; s)asigură relaţia cu Parlamentul, Consiliul Economic şi Social şi reprezentanţi ai societăţii civile în problemele specifice domeniilor sale de activitate; ş)propune acordarea statutului de utilitate publică asociaţiilor şi fundaţiilor din domeniul său de activitate, în condiţiile prevăzute de lege; t)primeşte şi soluţionează sesizările persoanelor fizice şi juridice, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare; ţ)eliberează certificate de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor, în condiţiile legii, pentru instituţiile de învăţământ superior de stat; u)aprobă repartizarea pe judeţe/municipiul Bucureşti a numărului maxim de posturi pentru inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, unităţile conexe, precum şi pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, inclusiv învăţământ special, centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, centre de excelenţă; v)alte atribuţii prevăzute în acte normative aflate în vigoare. Articolul 6În îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul Educaţiei este autorizat: a)să desfăşoare activităţi de informare, publicitate şi promovare a programelor din domeniile sale de activitate, potrivit legii; b)să contracteze, în condiţiile legii, servicii de specialitate de traduceri, documentare şi arhivare documente; c)să încheie protocoale de colaborare şi schimb de informaţii cu alte instituţii publice, private, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, potrivit competenţelor sale; d)să emită norme şi instrucţiuni obligatorii pentru aplicarea măsurilor dispuse în exercitarea atribuţiilor sale, potrivit legii; e)să încheie documente de cooperare internaţională care nu sunt guvernate de dreptul internaţional cu autorităţi având competenţe echivalente din state membre ale Uniunii Europene sau state terţe, respectiv organizaţii internaţionale, în domeniile de responsabilitate; f)să efectueze acte de control, potrivit reglementărilor în vigoare şi regulamentelor naţionale şi ale Uniunii Europene, în domeniile sale de activitate; g)să aplice sancţiunile prevăzute de lege în competenţa sa, în conformitate cu legislaţia în vigoare; h)să solicite, în condiţiile legii, informaţiile şi datele necesare realizării atribuţiilor sale. Articolul 7Ministerul Educaţiei colaborează în limitele competenţelor cu structurile asociative studenţeşti, în vederea elaborării unor proiecte şi programe care au următoarele obiective: a)impulsionarea participării studenţilor sub diverse forme, şi anume: civică, culturală, economică şi educaţională; b)stimularea creativităţii studenţilor; c)promovarea mobilităţii studenţilor în spaţiul european; d)atenuarea impactului factorilor de risc care conduc la marginalizare şi excludere socială. Articolul 8
(1) În structura organizatorică a Ministerului Educaţiei funcţionează direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri.
(2) Structura organizatorică a Ministerului Educaţiei este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului educaţiei pot fi organizate servicii, birouri, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobate pentru minister.
(3) Ministerul Educaţiei poate constitui şi alte structuri necesare în vederea realizării reformei învăţământului, în conformitate cu Programul de guvernare, cu obligaţiile asumate prin acorduri cu organismele internaţionale şi prin programele europene.
Articolul 9
(1) Regulamentele privind activitatea de gestionare a formularelor actelor de studii şi documentelor şcolare şi universitare se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei.
(2) Costurile aferente tipăririi formularelor tipizate ale actelor de studii se suportă după cum urmează:a)pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, sumele se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei; b)pentru unităţile de învăţământ preuniversitar particulare acreditate şi pentru instituţiile de învăţământ superior de stat şi instituţiile de învăţământ superior particulare acreditate, sumele se suportă de acestea.
Articolul 10
(1) În cadrul Ministerului Educaţiei funcţionează Organismul intermediar în cadrul Programului operaţional „Capital uman", denumit în continuare OI POCU.
(2) OI POCU va derula în continuare şi activităţile şi responsabilităţile Organismului intermediar în cadrul Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane", până la închiderea Programului operaţional sectorial 2007-2013.
(3) OI POCU, reorganizat în cadrul Ministerului Educaţiei, îndeplineşte atribuţiile delegate de Autoritatea de management pentru Programul operaţional „Capital uman" din cadrul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, ca organism intermediar la nivel naţional.
(4) OI POCU poate utiliza alocări financiare aferente axei prioritare 7 - Asistenţă tehnică a POCU pentru suplimentarea structurii de personal, în afara numărului maxim de posturi.
Articolul 11
(1) În fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti sunt organizate, ca servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educaţiei, inspectorate şcolare, cu structură aprobată prin ordin al ministrului educaţiei.
(2) Inspectorii şcolari generali au calitatea de ordonator secundar de credite.
(3) Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti au în subordine unităţi conexe ale Ministerului Educaţiei, unităţi pentru activitatea extraşcolară şi cluburi sportive şcolare.
Articolul 12
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Educaţiei este sprijinit de consiliile consultative şi colegiile prevăzute în anexa nr. 2, organisme de nivel naţional în domeniul educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare.
(2) Componenţa şi regulamentele de organizare şi funcţionare a organismelor naţionale prevăzute în anexa nr. 2 lit. A. sunt stabilite prin ordin al ministrului educaţiei.
(3) Organismele naţionale prevăzute în anexa nr. 2 lit. A. pot avea, în condiţiile legii, câte un secretariat propriu, format, de regulă, din 1-3 persoane, care ajută la elaborarea lucrărilor, şi pot folosi în activitatea lor un corp de experţi, remunerat din fondurile programelor naţionale sau internaţionale de dezvoltare a învăţământului şi/sau din alocaţiile de la buget şi veniturile proprii.
(4) Activitatea organismelor naţionale este coordonată de către ministrul educaţiei, cu excepţia Consiliului Naţional al Rectorilor.
(5) Membrii organismelor de nivel naţional, precum şi alţi specialişti colaboratori ai acestora, din afara Ministerului Educaţiei, pot fi remuneraţi în condiţiile legii.
(6) Prin ordin al ministrului educaţiei se pot înfiinţa organisme consultative, în condiţiile legii.
Articolul 13
(1) Conducerea Ministerului Educaţiei se exercită de către ministrul educaţiei, care are calitatea de ordonator principal de credite şi reprezentant legal al ministerului.
(2) Ministrul reprezintă Ministerul Educaţiei în raporturile cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie.
(3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, ministrul educaţiei emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(4) Ministrul educaţiei poate delega unele dintre competenţele sale, în condiţiile legii.
(5) Ministrul educaţiei poate delega calitatea de ordonator principal de credite şi reprezentant legal secretarilor de stat, secretarului general, secretarului general adjunct sau altor persoane împuternicite în acest scop.
(6) Ministrul educaţiei îndeplineşte, în domeniul de activitate al Ministerului Educaţiei, atribuţiile generale prevăzute la art. 56 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte atribuţii specifice stabilite prin actele normative în vigoare.
Articolul 14
(1) În cadrul Ministerului Educaţiei îşi desfăşoară activitatea 5 secretari de stat şi 2 subsecretari de stat, numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului.
(2) Atribuţiile şi responsabilităţile secretarilor de stat, precum şi ale subsecretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului educaţiei.
Articolul 15
(1) Ministerul Educaţiei are un secretar general ajutat de un secretar general adjunct, înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii.
(2) Secretarul general şi secretarul general adjunct îndeplinesc atribuţiile şi responsabilităţile prevăzute la art. 61 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Secretarul general şi secretarul general adjunct îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin ordin al ministrului educaţiei.
Articolul 16Se constituie, pe lângă ministrul educaţiei, Colegiul ministerului, organism consultativ ale cărui componenţă şi regulament de organizare şi funcţionare se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei. Articolul 17
(1) Numărul total de posturi pentru Ministerul Educaţiei este de 580, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(2) Structura organizatorică pe compartimente, precum şi funcţiile şi atribuţiile aparatului propriu al Ministerului Educaţiei sunt aprobate prin ordin al ministrului educaţiei. Posturile sunt prevăzute, în condiţiile legii, pentru funcţii publice şi personal contractual.
(3) În termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se face reîncadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat şi în noua structură organizatorică, cu respectarea condiţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare pentru fiecare categorie de personal.
(4) În cadrul Ministerului Educaţiei şi al unităţilor subordonate se pot înfiinţa unităţi de management pentru implementarea proiectelor cu finanţare nerambursabilă şi/sau rambursabilă, conduse de către un director, potrivit legislaţiei în vigoare, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru instituţiile finanţate integral de la bugetul de stat.
(5) În vederea realizării unor activităţi necesare implementării Proiectului privind învăţământul secundar, finanţat în baza Legii nr. 234/2015 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul privind învăţământul secundar) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Washington la 17 aprilie 2015, Ministerul Educaţiei are dreptul de a angaja cu contracte individuale de muncă, pe perioada proiectului, în afara numărului maxim de posturi, personalul necesar în cadrul Unităţii de management al proiectelor cu finanţare externă, conform procedurilor Băncii Mondiale.
(6) De dreptul prevăzut la alin. (5) beneficiază şi unităţile de învăţământ liceal, respectiv instituţiile de învăţământ superior, beneficiare de granturi finanţate din Proiectul privind învăţământul secundar, pentru implementarea activităţilor prevăzute în acordul de grant.
(7) Finanţarea necesară acoperirii cheltuielilor de personal prevăzut la alin. (5) şi (6) se asigură din fondurile Proiectului privind învăţământul secundar.
(8) Structura organizatorică, numărul de posturi şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale unităţilor de management se stabilesc prin ordin al ministrului educaţiei.
(9) Ministrul educaţiei numeşte personalul unităţilor de management şi stabileşte competenţele directorului, în condiţiile legii.
Articolul 18
(1) În cadrul Ministerului Educaţiei şi în instituţiile/unităţile din subordine, prin ordin al ministrului educaţiei, se pot înfiinţa, organiza şi pot funcţiona unităţi de implementare a proiectului, denumite în continuare UIP, cu personal angajat inclusiv pe perioadă determinată, în condiţiile legii, conduse de un director, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate din fonduri structurale. Finanţarea cheltuielilor de personal se face din costurile proiectului, prevăzute cu această destinaţie, în condiţiile legii.
(2) Structura organizatorică, numărul de persoane, fişele de post şi, după caz, regulamentul de organizare şi funcţionare pentru fiecare UIP şi numărul de unităţi se prevăd în documentele proiectului şi sunt preluate în ordinul ministrului educaţiei privind înfiinţarea UIP, potrivit reglementărilor în vigoare.
(3) Ministrul educaţiei numeşte personalul UIP şi stabileşte competenţele directorului.
Articolul 19Personalul Ministerului Educaţiei, numit prin ordin al ministrului în echipele de management sau de implementare al/a proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile, în care ministerul este beneficiar sau partener, este remunerat pentru activităţile desfăşurate în proiecte, potrivit legislaţiei în vigoare. Articolul 20
(1) Instituţiile de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei sunt prevăzute în anexa nr. 3.
(2) Instituţiile şi unităţile care funcţionează în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educaţiei sunt prevăzute în anexa nr. 4.
(3) Cluburile sportive studenţeşti cu personalitate juridică, înfiinţate, potrivit legii, prin ordin al ministrului educaţiei, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei, sunt prevăzute în anexa nr. 5.
(4) Repartizarea cluburilor sportive studenţeşti în subordinea instituţiilor de învăţământ superior se realizează la solicitarea instituţiilor de învăţământ superior, prin ordin al ministrului educaţiei.
(5) Normativele de personal şi criteriile de constituire a compartimentelor pentru unităţile şi instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora sunt stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, în baza Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
(6) Structura organizatorică a instituţiilor şi unităţilor din subordinea sau din coordonarea Ministerului Educaţiei este aprobată prin ordin al ministrului educaţiei.
Articolul 21Ministerul Educaţiei utilizează un parc auto propriu atât pentru aparatul central, cât şi pentru programele/proiectele cu finanţare internaţională şi pentru instituţiile şi unităţile subordonate, potrivit legii, precum şi autovehicule destinate deplasărilor în teritoriu pentru monitorizare şi inspecţie, potrivit anexei nr. 6. Articolul 22În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Educaţiei, împreună cu Ministerul Finanţelor, va opera modificările corespunzătoare în anexa nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 23
(1) Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti asigură activitatea de distribuire a manualelor şcolare către unităţile de învăţământ preuniversitar de stat. Activitatea de distribuire a manualelor şcolare este organizată în cadrul inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, cu finanţare din bugetul de stat.
(2) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, disponibilităţile existente în cont se utilizează cu aceeaşi destinaţie.
Articolul 24Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 25 La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 34 din 20 ianuarie 2020, cu modificările ulterioare.PRIM-MINISTRU FLORIN-VASILE CÎŢUContrasemnează:Ministrul educaţiei, Sorin-Mihai Cîmpeanu Ministrul afacerilor externe,Bogdan Lucian AurescuMinistrul finanţelor,Alexandru NazareMinistrul muncii şi protecţiei sociale,Raluca TurcanMinistrul investiţiilor şi proiectelor europene,Cristian GhineaANEXA Nr. 1*)*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Ministerului Educaţiei ANEXA Nr. 2A. Consilii şi colegii consultative la nivel naţional ale Ministerului Educaţiei

Nr. crt. Denumirea consiliului/colegiului consultativ Sursa de finanţare
1. Consiliul Naţional de Statistică şi Prognoză a Învăţământului Superior (C.N.S.P.I.S.) Buget de stat
2. Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (C.N.A.T.D.C.U.) Buget de stat
3. Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Superior (C.N.F.I.S.) Buget de stat
4. Consiliul Naţional al Bibliotecilor Universitare (C.N.B.U.) Buget de stat
5. Consiliul de Etică şi Management Universitar (C.E.M.U.) Buget de stat
6. Comisia specializată de acreditare a programelor de formare continuă din învăţământul preuniversitar Buget de stat/Venituri proprii

B. Consilii consultative la nivel naţional partenere ale Ministerului Educaţiei

Nr. crt. Denumirea consiliului consultativ Sursa de finanţare
1. Consiliul Naţional al Rectorilor (C.N.R.) Venituri proprii
2. Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar (C.N.F.I.P.) Bugetul de stat
3. Consiliul Minorităţilor Naţionale (C.M.N.) Bugetul de stat
4. Consiliul Naţional al Elevilor (C.N.E.) Bugetul de stat

ANEXA Nr. 3 Instituţiile de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei

Nr. crt. Denumirea unităţii Sursa de finanţare
0 1 2
1. Universitatea Politehnica din Bucureşti Venituri proprii
2. Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti Venituri proprii
3. Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu" din Bucureşti Venituri proprii
4. Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti Venituri proprii
5. Universitatea din Bucureşti Venituri proprii
6. Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila" din Bucureşti Venituri proprii
7. Academia de Studii Economice din Bucureşti Venituri proprii
8. Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti Venituri proprii
9. Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti Venituri proprii
10. Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „Ion Luca Caragiale" din Bucureşti Venituri proprii
11. Universitatea Naţională de Educaţie Fizică şi Sport din Bucureşti Venituri proprii
12. Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti Venituri proprii
13. Universitatea „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia Venituri proprii
14. Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad Venituri proprii
15. Universitatea „Vasile Alecsandri" din Bacău Venituri proprii
16. Universitatea „Transilvania" din Braşov Venituri proprii
17. Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca Venituri proprii
18. Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca Venituri proprii
19. Universitatea „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca Venituri proprii
0 1 2
20. Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu" din Cluj-Napoca Venituri proprii
21. Academia Naţională de Muzică „Gheorghe Dima" din Cluj-Napoca Venituri proprii
22. Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca Venituri proprii
23. Universitatea „Ovidius" din Constanţa Venituri proprii
24. Universitatea Maritimă din Constanţa Venituri proprii
25. Universitatea din Craiova Venituri proprii
26. Universitatea de Medicină şi Farmacie din Craiova Venituri proprii
27. Universitatea „Dunărea de Jos" din Galaţi Venituri proprii
28. Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi" din Iaşi Venituri proprii
29. Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad" din Iaşi Venituri proprii
30. Universitatea „Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi Venituri proprii
31. Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa" din Iaşi Venituri proprii
32. Universitatea Naţională de Arte „George Enescu" din Iaşi Venituri proprii
33. Universitatea din Oradea Venituri proprii
34. Universitatea din Petroşani Venituri proprii
35. Universitatea din Piteşti Venituri proprii
36. Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti Venituri proprii
37. Universitatea „Lucian Blaga" din Sibiu Venituri proprii
38. Universitatea „Ştefan cel Mare" din Suceava Venituri proprii
39. Universitatea „Valahia" din Târgovişte Venituri proprii
40. Universitatea „Constantin Brâncuşi" din Târgu Jiu Venituri proprii
41. Universitatea de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie „George Emil Palade" din Târgu Mureş Venituri proprii
42. Universitatea de Arte din Târgu Mureş Venituri proprii
43. Universitatea Politehnica din Timişoara Venituri proprii
44. Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României" din Timişoara Venituri proprii
45. Universitatea de Vest din Timişoara Venituri proprii
46. Universitatea de Medicină şi Farmacie „Victor Babeş" din Timişoara Venituri proprii

ANEXA Nr. 4 Instituţiile şi unităţile care funcţionează în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educaţiei A. Instituţiile şi unităţile care funcţionează în subordinea Ministerului Educaţiei

Nr. crt. Denumirea instituţiei/unităţii Sursa de finanţare
1. Inspectorate şcolare judeţene şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti - servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educaţiei în a căror subordine funcţionează unităţi conexe, unităţi pentru activitatea extraşcolară şi cluburi sportive şcolare Bugetul de stat
2. Comisia Naţională a României pentru UNESCO Bugetul de stat
3. Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
4. Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
5. Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
6. Agenţia de Credite şi Burse de Studii Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
Nr. crt. Denumirea instituţiei/unităţii Sursa de finanţare
7. Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
8. Federaţia Sportului Şcolar şi Universitar Bugetul de stat
9. Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Germană Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
10. Secretariatul Naţional Român al Reţelei Universităţilor de la Marea Neagră Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
11. Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
12. Biblioteca Centrală Universitară din Bucureşti Bugetul de stat
13. Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu" din Iaşi Bugetul de stat
14. Biblioteca Centrală Universitară „Lucian Blaga" din Cluj-Napoca Bugetul de stat
15. Biblioteca Centrală Universitară „EugenTodoran" din Timişoara Bugetul de stat
16. Casa de Cultură a Studenţilor din Municipiul Suceava Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
17. Unitatea pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar Bugetul de stat
18. Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
19. Institutul Limbii Române Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
20. Societatea Editura Didactică şi Pedagogică - S.A. Venituri proprii
21. Centrul de Cercetări Biologice din Jibou Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

NOTĂ: 1. Inspectoratele şcolare aprobă statele de funcţii ale caselor corpului didactic, cluburilor sportive şcolare, palatelor şi cluburilor copiilor, precum şi ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, inclusiv învăţământ special, centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, centrelor de excelenţă, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat de către minister. 2. Inspectoratele şcolare verifică, controlează, auditează, după caz, modul de utilizare a sumelor alocate de la bugetul de stat pentru finanţarea unităţilor/instituţiilor din subordine, unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, inclusiv învăţământ special, centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, centrelor de excelenţă, precum şi pentru finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar particular acreditate, pentru care se asigură finanţarea de bază din sume defalcate din TVA. 3. Numărul maxim de posturi pentru instituţiile şi unităţile din subordinea Ministerului Educaţiei, finanţate integral de la bugetul de stat, este de 7.537 de posturi. 4. Numărul maxim de posturi pentru unităţile din subordinea Ministerului Educaţiei, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, este de 1.235 de posturi. 5. Numărul total de posturi din învăţământul preuniversitar de stat, inclusiv învăţământul special, centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, este de 286.550 de posturi. B. Unităţi aflate în coordonarea Ministerului Educaţiei

Nr. crt. Denumirea unităţii Sursa de finanţare
1. Autoritatea Naţională pentru Calificări Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
2. Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
3. Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar Venituri proprii

ANEXA Nr. 5 Cluburi sportive studenţeşti

Nr. crt. Denumirea clubului sportiv Sursa de finanţare
1. Clubul Sportiv „Universitatea" din Cluj-Napoca Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
2. Clubul Sportiv „Universitatea" din Craiova Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
3. Clubul Sportiv „Universitatea" din Galaţi Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
4. Clubul Sportiv „Universitatea" din Braşov Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
5. Clubul Sportiv „Politehnica" din Iaşi Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
6. Clubul Sportiv „Ştiinţa" din Bacău Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
7. Clubul Sportiv „Ştiinţa" din Baia Mare Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
8. Clubul Sportiv Universitar din Sibiu Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
9. Clubul Sportiv Universitar din Ploieşti Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
10. Clubul Sportiv Universitar din Oradea Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
11. Clubul Sportiv Universitar din Piteşti Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
12. Clubul Sportiv Studenţesc „Medicina" din Timişoara Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
13. Clubul Sportiv Universitar din Reşiţa Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
14. Clubul Sportiv Politehnica Cluj-Napoca Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
15. Clubul Sportiv Universitar „Neptun" din Constanţa Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
16. Clubul Sportiv Universitar „Constantin Brâncuşi" din Târgu Jiu Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

ANEXA Nr. 6Parcul auto al Ministerului Educaţiei pentru activităţi specifice

Nr. crt. Activitatea Tipul mijlocului de transport Numărul maxim de bucăţi
1. Proiectul privind învăţământul rural/ROSE Autoturism pentru unitatea centrală 3
Autoturism de teren 3
2. Proiectul privind reabilitarea infrastructurii şcolare Autoturism pentru unitatea centrală 2
Autoturism pentru unitatea teritorială 7
3. Monitorizare şi inspecţie Autoturism 15
Microbuz 6
4. OI POCU Autoturism pentru unitatea centrală 3
Autoturism pentru unitatea teritorială 8



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 369/2021

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 369 din 2021
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 369/2021
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu