E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
forum legex.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.28 din 10.04.2013

pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare locală
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 230 din 22 aprilie 2013




Luând în considerare faptul că zonele rurale şi zonele urbane din România prezintă o deosebită importanţă din punct de vedere economic, social şi cultural, este necesară dezvoltarea durabilă a acestora.Având în vedere că dezvoltarea durabilă a spaţiului rural şi urban este indispensabil legată de îmbunătăţirea condiţiilor existente şi a serviciilor de bază, prin dezvoltarea infrastructurii, precum şi faptul că actualul cadru legislativ nu asigură suficiente mijloace de intervenţie la nivelul autorităţilor centrale şi locale care să sprijine îmbunătăţirea infrastructurii, amânarea adoptării unor măsuri imediate ar avea consecinţe negative în sensul perpetuării lipsei de resurse la dispoziţia autorităţilor publice şi accentuării efectelor negative pe care criza internaţională actuală o are asupra domeniilor de activitate economică din România.Ţinând seama de faptul că situaţia extraordinară prevăzută la art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, se motivează prin necesitatea luării unor măsuri urgente care să asigure un climat investiţional atractiv pentru localităţile României, care să ducă la creşterea numărului de locuri de muncă, neadoptarea în regim de urgenţă a Programului naţional de dezvoltare locală conduce pe termen lung la neasigurarea standardelor de calitate a vieţii, necesare populaţiei, în domeniul serviciilor publice, cu atât mai mult cu cât România s-a angajat ca până în anul 2015 pentru sistemele de alimentare cu apă şi până în anul 2018 pentru sisteme de canalizare şi staţii de epurare să asigure localităţilor din România conformarea la legislaţia din domeniul mediului prin dezvoltarea infrastructurii de apă şi apă uzată, în caz contrar putând fi declanşată procedura de infringement.În prezent, prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi alte autorităţi publice centrale se derulează mai multe programe de investiţii în infrastructura locală cu caracteristici diferite privind eligibilitatea, finanţarea, decontarea şi monitorizarea acestora.În cadrul acestor programe de investiţii sunt în diferite stadii de execuţie obiective pentru care nu s-au asigurat în anii anteriori sursele de finanţare pentru finalizarea acestora, fapt ce nu a contribuit la dezvoltarea echilibrată a infrastructurii locale, împiedicând atingerea standardelor de calitate a vieţii pentru comunităţile locale.De aceea, pentru revitalizarea comunelor şi a satelor componente ale municipiilor şi oraşelor, este esenţial să fie soluţionată problema dezvoltării infrastructurii locale.Pentru o utilizare mai eficientă a fondurilor publice sunt necesare o coordonare şi o implementare unitară a dezvoltării infrastructurii locale, prin integrarea programelor actuale de dezvoltare a infrastructurii în mediul rural şi în cel urban.În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul 1Se aprobă Programul naţional de dezvoltare locală coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, denumit în continuare program. Articolul 2În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)obiective de investiţii noi - obiectivele de investiţii pentru care nu au fost încheiate contracte/convenţii de finanţare, contracte de lucrări, precum şi obiectivele care nu au fost incluse în niciunul dintre programele de investiţii preluate în program; b)obiective de investiţii în continuare - obiectivele de investiţii pentru care au fost alocate fonduri de la bugetul de stat şi/sau au fost încheiate contracte/convenţii de finanţare, contracte de lucrări, pentru investiţiile aflate în derulare în cadrul programelor de investiţii preluate în program. Articolul 3Programul prevăzut la art. 1 este compus din următoarele subprograme: a)Subprogramul „Modernizarea satului românesc“; b)Subprogramul „Regenerarea urbană a municipiilor şi oraşelor“; c)Subprogramul „Infrastructură la nivel judeţean“. Articolul 4Iniţierea şi implementarea subprogramelor prevăzute la art. 3 vor fi detaliate în normele metodologice de aplicare a programului. Articolul 5Beneficiarii programului sunt unităţile administrativ-teritoriale reprezentate de autorităţile administraţiei publice locale, după cum urmează: a)comunele; b)municipiile şi oraşele, inclusiv pentru satele componente ale acestora; c)judeţele. Articolul 6Obiectivele de investiţii din cadrul programului se realizează pe terenuri şi/sau construcţii, după caz, aflate în proprietate publică sau privată a unităţilor administrativ-teritoriale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Articolul 7(1) Obiectivele de investiţii care pot fi finanţate în cadrul programului trebuie să vizeze unul dintre următoarele domenii specifice:a)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a sistemelor de alimentare cu apă şi staţii de tratare a apei; b)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a sistemelor de canalizare şi staţii de epurare a apelor uzate; c)realizare/extindere/reabilitare/modernizare/dotare a unităţilor de învăţământ preuniversitar; d)realizare/extindere/reabilitare/modernizare/dotare a unităţilor sanitare din mediul rural; e)reabilitare/modernizare a drumurilor publice clasificate şi încadrate în conformitate cu prevederile legale în vigoare ca drumuri judeţene, drumuri de interes local, respectiv drumuri comunale şi/sau drumuri publice din interiorul localităţilor; f)realizare/modernizare/reabilitare de poduri, podeţe sau punţi pietonale; g)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a unor obiective culturale de interes local, respectiv biblioteci, muzee, centre culturale multifuncţionale, teatre; h)realizare/extindere/modernizare de platforme de gunoi; i)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a pieţelor publice, comerciale, târguri, oboare, după caz; j)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a bazelor sportive. (2) Tipurile de obiective de investiţii, categoriile de lucrări şi cheltuielile care se finanţează în cadrul fiecărui domeniu specific prevăzut la alin. (1) sunt stabilite prin normele metodologice de aplicare ale programului. Articolul 8Finanţarea programului se asigură din transferuri de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, pe subprogramele prevăzute la art. 3, din fonduri aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale beneficiare şi din alte surse legal constituite. Articolul 9(1) În limita fondurilor aprobate anual prin legea bugetului de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice întocmeşte şi aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice repartizarea sumelor pentru program, pe judeţe, pe fiecare subprogram şi pe domenii specifice.(2) Repartizarea sumelor se face pe baza criteriilor de alocare aprobate prin normele metodologice de aplicare a programului, care vor avea în vedere cel puţin următoarele: ponderea obiectivelor de investiţii aflate în derulare pe fiecare judeţ, date demografice şi administrativ-teritoriale, capacitatea financiară a beneficiarilor.(3) Repartizarea sumelor aprobate conform prevederilor alin. (1), precum şi lista obiectivelor de investiţii care sunt cuprinse în program se comunică consiliilor judeţene.(4) În termen de 30 de zile de la comunicarea sumelor aprobate şi a listei obiectivelor de investiţii prevăzute la alin. (3), consiliile judeţene fac propuneri pentru obiective de investiţii în continuare şi obiective de investiţii noi, pe baza criteriilor de prioritizare. Propunerile pentru obiective de investiţii noi pot cuprinde şi alte obiective de investiţii decât cele incluse în lista prevăzută la alin. (3). (5) Criteriile de prioritizare sunt aprobate prin normele metodologice de aplicare a programului pentru obiective de investiţii în continuare şi obiective de investiţii noi şi vor avea în vedere cel puţin următoarele: data semnării contractului, stadiul fizic, populaţia deservită, procentul de cofinanţare de la bugetul local, după caz.(6) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice analizează propunerile transmise de către consiliile judeţene potrivit alin. (4) şi întocmeşte lista finală a obiectivelor de investiţii şi sumele alocate acestora în anul în curs, listă care se aprobă prin ordinul ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice.(7) În cazul nerespectării termenului şi/sau a criteriilor prevăzute la alin. (4) şi (5), după verificarea repartizării sumelor pe obiective, lista obiectivelor de investiţii din judeţul respectiv finanţate în cadrul programului pentru anul în curs se întocmeşte de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.(8) Pentru obiectivele de investiţii noi, beneficiarii sunt obligaţi să transmită Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice documentaţiile tehnico-economice, întocmite în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, şi cu respectarea standardelor de cost în vigoare, documentaţii care sunt finanţate şi aprobate de beneficiari.(9) Obiectivele de investiţii noi se avizează în Consiliul tehnico-economic al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.(10) Pentru propunerile de obiective de investiţii în continuare, beneficiarii sunt obligaţi să transmită documente care să prezinte stadiul fizic realizat, valoarea actualizată a restului cheltuielilor necesare pentru finalizarea obiectivului de investiţii şi contractele de achiziţii publice care au fost încheiate, inclusiv actele adiţionale încheiate, după caz.(11) Actualizarea restului cheltuielilor necesare pentru finalizarea obiectivului de investiţii se face în condiţiile legii, în funcţie de evoluţia indicilor de preţuri. Articolul 10În termen de 30 de zile de la data emiterii ordinului prevăzut la art. 9 alin. (6) se încheie contracte anuale de finanţare între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi beneficiari, cu respectarea prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 11Beneficiarii răspund de organizarea şi derularea procedurilor de atribuire a contractelor de bunuri/servicii/lucrări, în conformitate cu prevederile legale şi cu obligaţiile din contractele prevăzute la art. 10. Articolul 12(1) În vederea decontării fondurilor alocate de la bugetul de stat, unităţile administrativ-teritoriale transmit solicitările de fonduri la consiliile judeţene, care, după verificarea documentaţiilor specifice, le avizează şi le transmit în mod centralizat Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, pe domenii specifice din cadrul fiecărui subprogram.(2) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice virează beneficiarilor, prin ordin de plată, sumele necesare pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivelor de investiţii pe domenii specifice din cadrul fiecărui subprogram, în limita contractelor anuale de finanţare prevăzute la art. 10. Articolul 13(1) Programarea, coordonarea şi monitorizarea utilizării fondurilor alocate de la bugetul de stat în implementarea proiectelor de investiţii din program se fac de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.(2) Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, împreună cu reprezentanţi cu atribuţii de control din aparatul propriu al Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., pot efectua verificări prin sondaj pentru lucrările realizate la obiectivele de investiţii derulate prin program.(3) Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pot participa în comisiile de recepţie, în calitate de invitaţi. Articolul 14(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se preiau în cadrul programului toate obiectivele de investiţii în continuare, aflate în execuţie, care au fost finanţate de la bugetul de stat în baza prevederilor:a)Hotărârii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes local, alimentarea cu apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la sate, precum şi în unităţile administrativ-teritoriale cu resurse turistice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; b)Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, cu modificările ulterioare; c)Ordonanţei Guvernului nr. 40/2006 pentru aprobarea şi finanţarea programelor multianuale prioritare de mediu şi gospodărire a apelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 61/2007, cu modificările ulterioare pentru programul prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. c). (2) Obiectivele de investiţii noi, definite conform art. 2 lit. a) şi cuprinse în programele prevăzute la alin. (1), se pot finanţa cu respectarea prevederilor programului. Articolul 15Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă modificările bugetare în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Articolul 16În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se aprobă normele metodologice de aplicare a programului, prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 17La data intrării în vigoare a normelor metodologice de aplicare a programului, se abrogă: a)Hotărârea Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes local, alimentarea cu apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la sate, precum şi în unităţile administrativ-teritoriale cu resurse turistice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 294 din 24 iunie 1999, cu modificările şi completările ulterioare; b)Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 78 din 27 ianuarie 2006, cu modificările ulterioare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, c)Art. 2 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 40/2006 pentru aprobarea şi finanţarea programelor multianuale prioritare de mediu şi gospodărire a apelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 din 17 august 2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 61/2007, cu modificările ulterioare; d)Hotărârea Guvernului nr. 530/2010 pentru aprobarea Programului „Reabilitare şi modernizare - 10.000 km drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes local“, implementat de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în perioada 2010-2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 397 din 15 iunie 2010. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie p. Ministrul delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, Gigel Paraschiv, secretar de stat Ministrul culturii, Daniel-Constantin Barbu



COMENTARII la OUG 28/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 28 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 1186 2000
    in proiectul de norme metidologice pentru contract 2015 la 16 pct.34 nu se face precizarea daca in evidenta medicului gastroenterology mai raman in evidenta pentru monitorizare si tratament raman si pacientii cu -HEPATITA NON RESPONDER LA TRATAMENTUL ANTIVIRAL URMARITE SI MONITORIZATE LUNAR PENTRU ALTE TRATAMENTE. -HEPATITELE VIRALE IN CURS DE EVALUARE SI STABILIREA TRATAMENTULUI. -HEPATITELE VIRALE SI CIROZELE HEPATICE, FARAINDICATII DE TRATAMENT ANTI VIRAL -SCHEMA ACTUALA- PENTRU MONITORIZARE SI TRATAMENT
ANONIM a comentat Decretul 346 2015
    Bună ziua, Acest lucru este de a informa publicul larg că doamna Sonia Morgan, un creditor împrumut privat are deschide o oportunitate financiar pentru toată lumea care are nevoie de orice help.We financiar da împrumut la rata dobânzii de 2% pentru persoane fizice, firme si companii sub o termeni clari și ușor de înțeles și ne in contact prin e-mail la (mrssoniamorgan@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 1 2015
    Bună ziua, Acest lucru este de a informa publicul larg că doamna Sonia Morgan, un creditor împrumut privat are deschide o oportunitate financiar pentru toată lumea care are nevoie de orice help.We financiar da împrumut la rata dobânzii de 2% pentru persoane fizice, firme si companii sub o termeni clari și ușor de înțeles și ne in contact prin e-mail la (mrssoniamorgan@gmail.com)
ANONIM a comentat Ordin 633 2008
    care este norma pentru hartie igienica ordin 633/2008
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    bun venit Sunteți într-o situație financiară dificilă, sau aveți nevoie de un împrumut pentru a plăti împrumut de afaceri, în scopul de a plăti taxe sau plata facturilor, împrumuturi pentru a finanța educația lor? Va oferim toate tipurile de împrumut la o rată a dobânzii foarte scăzută de 2%, va rugam sa ne contactati astăzi și nu piardă timp. Cu Stimă, MR Elliza EMAIL: ellizafinance@yahoo.com
ANONIM a comentat Ordin 525 2014
    Bună ziua, Ai nevoie de un împrumut? părțile interesate trebuie să contacteze Goldsmith companie de împrumut astăzi, Creditor E-mail: goldsmithloancompany24@gmail.com Oferim împrumuturi private, comerciale și personale cu rata anuală a dobânzii foarte minim la nivelul de 2% timp de 1 an la 50 ani perioada de rambursare durată în toate părțile lumii. Ne da împrumuturi de la $ 5,000.00 $ 100,000,000.00. Împrumuturile noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este prioritatea noastră, pierzi dormi la noapte griji cum să obțineți un creditor împrumut legit? Ai musca unghiile la rapid? În loc de a bate le contactati agentia de credit domnul Goldsmith astăzi (servicii de împrumut) Acum, specialiștii de creditare care ajuta opri istorie de credit Bad, pentru a descoperi solutia castigatoare care este misiunea noastră. Părțile interesate trebuie să contacteze compania prin e-mail pentru mai multe informații: Lender E -mail: goldsmithloancompany24@gmail.com Nume de creditor: Dl. Goldsmith Completeaza formularul de cerere de mai jos: APLICARE DETALII Numele solicitantului: _________ Sex: _________ Adresa: ________ Țara: _______ Suma necesară ca împrumut: _________ Împrumut Durata: ________ Scop pentru împrumut: _________ Telefon Mobil: ______ Mai departe de Kin: ______ Ocupatia: ______ contacte email: ============================ Așteptați răspunsul dumneavoastră de urgență în scurt timp. Salutări, Dl Goldsmith.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Buna Ziua, Sunt domnul Maurice un certificat, reputație, legitimă și un creditor bani acreditat. Am împrumut bani pentru a persoanelor care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am oferi asistență beneficiar de fiabile ca vom fi bucurosi sa va oferim un împrumut la rata dobânzii de 2%. Contact Email: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Ai nevoie de un împrumut? Cautati finanțe? Cautati un împrumut pentru a mări afacerea ta? Cred că am ajuns la locul potrivit. Va oferim credite la dobânzi mici. Cei interesati pot rugam sa ne contactati Pentru răspuns imediat la cererea dvs., Va rugam sa răspundeți la acest e-mail de mai jos doar: (anitacoleloanservice@outlook.com) Te rog, dă-ne următoarele informații, dacă interesat. 1) Numele complet: ......... 2) Sex: ......... 3) Împrumuturi necesar: ......... 4) Împrumut Durata: ......... 5) Țara: ......... 6) Domiciliu: ......... 7) numarul de telefon mobil: ......... 8) Venitul lunar: ..................... 9) Ocupatia: ........................... 10) Actul de identitate ....................... Ce site-ai făcut aici despre noi ..................... Multumesc. (anitacoleloanservice@outlook.com)
ANONIM a comentat Legea 1 2015
    Ai nevoie de un împrumut? Cautati financiar? Cautati un împrumut pentru a crește afacerea ta? Cred că ai ajuns la locul potrivit. Va oferim credite la dobânzi mici. Cei interesati pot rugam sa ne contactati Răspunde imediat la cererea dumneavoastră, vă rog răspundeți la acest e-mail de mai jos numai anitacoleloanservice@outlook.com Împrumut formularul de cerere: Numele Complet: ......................... ...... Țara: ...................... ................... Sate / Județul: ................ .................. Căsătorie Stare: ....................... ............. Sex ........................................... Varsta: .......................... .............. Numere de telefon: ...................... ............. Suma necesară: ....................... Ocupatia: ................... Durata de împrumut: ..................... Venitul lunar: ....................... Scopul creditului: ......................... Esti cere un împrumut înainte de: ....................... Când este necesar: ....................... Cum ați auzit despre noi ............ Adresa dvs. de e-mail: ....................... Înțelegi engleză ..................... Sper să aud de la tine în curând Mulțumesc Toate Cele Bune
ANONIM a comentat Hotărârea 190 1984
    Buna ziua,am nevoie de ceva informatii privitor la evaporarea vopselilor si a altor cazuri de pierderi pentru a achita impozit mai putin statului MS anticipat astept cu nerabdare
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu