E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Vreau reclama pe legex.ro!
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Produse Tradiţionale Sibiu
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.28 din 10.04.2013

pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare locală
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 230 din 22 aprilie 2013




Luând în considerare faptul că zonele rurale şi zonele urbane din România prezintă o deosebită importanţă din punct de vedere economic, social şi cultural, este necesară dezvoltarea durabilă a acestora.Având în vedere că dezvoltarea durabilă a spaţiului rural şi urban este indispensabil legată de îmbunătăţirea condiţiilor existente şi a serviciilor de bază, prin dezvoltarea infrastructurii, precum şi faptul că actualul cadru legislativ nu asigură suficiente mijloace de intervenţie la nivelul autorităţilor centrale şi locale care să sprijine îmbunătăţirea infrastructurii, amânarea adoptării unor măsuri imediate ar avea consecinţe negative în sensul perpetuării lipsei de resurse la dispoziţia autorităţilor publice şi accentuării efectelor negative pe care criza internaţională actuală o are asupra domeniilor de activitate economică din România.Ţinând seama de faptul că situaţia extraordinară prevăzută la art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, se motivează prin necesitatea luării unor măsuri urgente care să asigure un climat investiţional atractiv pentru localităţile României, care să ducă la creşterea numărului de locuri de muncă, neadoptarea în regim de urgenţă a Programului naţional de dezvoltare locală conduce pe termen lung la neasigurarea standardelor de calitate a vieţii, necesare populaţiei, în domeniul serviciilor publice, cu atât mai mult cu cât România s-a angajat ca până în anul 2015 pentru sistemele de alimentare cu apă şi până în anul 2018 pentru sisteme de canalizare şi staţii de epurare să asigure localităţilor din România conformarea la legislaţia din domeniul mediului prin dezvoltarea infrastructurii de apă şi apă uzată, în caz contrar putând fi declanşată procedura de infringement.În prezent, prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi alte autorităţi publice centrale se derulează mai multe programe de investiţii în infrastructura locală cu caracteristici diferite privind eligibilitatea, finanţarea, decontarea şi monitorizarea acestora.În cadrul acestor programe de investiţii sunt în diferite stadii de execuţie obiective pentru care nu s-au asigurat în anii anteriori sursele de finanţare pentru finalizarea acestora, fapt ce nu a contribuit la dezvoltarea echilibrată a infrastructurii locale, împiedicând atingerea standardelor de calitate a vieţii pentru comunităţile locale.De aceea, pentru revitalizarea comunelor şi a satelor componente ale municipiilor şi oraşelor, este esenţial să fie soluţionată problema dezvoltării infrastructurii locale.Pentru o utilizare mai eficientă a fondurilor publice sunt necesare o coordonare şi o implementare unitară a dezvoltării infrastructurii locale, prin integrarea programelor actuale de dezvoltare a infrastructurii în mediul rural şi în cel urban.În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul 1Se aprobă Programul naţional de dezvoltare locală coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, denumit în continuare program. Articolul 2În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)obiective de investiţii noi - obiectivele de investiţii pentru care nu au fost încheiate contracte/convenţii de finanţare, contracte de lucrări, precum şi obiectivele care nu au fost incluse în niciunul dintre programele de investiţii preluate în program; b)obiective de investiţii în continuare - obiectivele de investiţii pentru care au fost alocate fonduri de la bugetul de stat şi/sau au fost încheiate contracte/convenţii de finanţare, contracte de lucrări, pentru investiţiile aflate în derulare în cadrul programelor de investiţii preluate în program. Articolul 3Programul prevăzut la art. 1 este compus din următoarele subprograme: a)Subprogramul „Modernizarea satului românesc“; b)Subprogramul „Regenerarea urbană a municipiilor şi oraşelor“; c)Subprogramul „Infrastructură la nivel judeţean“. Articolul 4Iniţierea şi implementarea subprogramelor prevăzute la art. 3 vor fi detaliate în normele metodologice de aplicare a programului. Articolul 5Beneficiarii programului sunt unităţile administrativ-teritoriale reprezentate de autorităţile administraţiei publice locale, după cum urmează: a)comunele; b)municipiile şi oraşele, inclusiv pentru satele componente ale acestora; c)judeţele. Articolul 6Obiectivele de investiţii din cadrul programului se realizează pe terenuri şi/sau construcţii, după caz, aflate în proprietate publică sau privată a unităţilor administrativ-teritoriale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Articolul 7(1) Obiectivele de investiţii care pot fi finanţate în cadrul programului trebuie să vizeze unul dintre următoarele domenii specifice:a)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a sistemelor de alimentare cu apă şi staţii de tratare a apei; b)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a sistemelor de canalizare şi staţii de epurare a apelor uzate; c)realizare/extindere/reabilitare/modernizare/dotare a unităţilor de învăţământ preuniversitar; d)realizare/extindere/reabilitare/modernizare/dotare a unităţilor sanitare din mediul rural; e)reabilitare/modernizare a drumurilor publice clasificate şi încadrate în conformitate cu prevederile legale în vigoare ca drumuri judeţene, drumuri de interes local, respectiv drumuri comunale şi/sau drumuri publice din interiorul localităţilor; f)realizare/modernizare/reabilitare de poduri, podeţe sau punţi pietonale; g)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a unor obiective culturale de interes local, respectiv biblioteci, muzee, centre culturale multifuncţionale, teatre; h)realizare/extindere/modernizare de platforme de gunoi; i)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a pieţelor publice, comerciale, târguri, oboare, după caz; j)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a bazelor sportive. (2) Tipurile de obiective de investiţii, categoriile de lucrări şi cheltuielile care se finanţează în cadrul fiecărui domeniu specific prevăzut la alin. (1) sunt stabilite prin normele metodologice de aplicare ale programului. Articolul 8Finanţarea programului se asigură din transferuri de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, pe subprogramele prevăzute la art. 3, din fonduri aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale beneficiare şi din alte surse legal constituite. Articolul 9(1) În limita fondurilor aprobate anual prin legea bugetului de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice întocmeşte şi aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice repartizarea sumelor pentru program, pe judeţe, pe fiecare subprogram şi pe domenii specifice.(2) Repartizarea sumelor se face pe baza criteriilor de alocare aprobate prin normele metodologice de aplicare a programului, care vor avea în vedere cel puţin următoarele: ponderea obiectivelor de investiţii aflate în derulare pe fiecare judeţ, date demografice şi administrativ-teritoriale, capacitatea financiară a beneficiarilor.(3) Repartizarea sumelor aprobate conform prevederilor alin. (1), precum şi lista obiectivelor de investiţii care sunt cuprinse în program se comunică consiliilor judeţene.(4) În termen de 30 de zile de la comunicarea sumelor aprobate şi a listei obiectivelor de investiţii prevăzute la alin. (3), consiliile judeţene fac propuneri pentru obiective de investiţii în continuare şi obiective de investiţii noi, pe baza criteriilor de prioritizare. Propunerile pentru obiective de investiţii noi pot cuprinde şi alte obiective de investiţii decât cele incluse în lista prevăzută la alin. (3). (5) Criteriile de prioritizare sunt aprobate prin normele metodologice de aplicare a programului pentru obiective de investiţii în continuare şi obiective de investiţii noi şi vor avea în vedere cel puţin următoarele: data semnării contractului, stadiul fizic, populaţia deservită, procentul de cofinanţare de la bugetul local, după caz.(6) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice analizează propunerile transmise de către consiliile judeţene potrivit alin. (4) şi întocmeşte lista finală a obiectivelor de investiţii şi sumele alocate acestora în anul în curs, listă care se aprobă prin ordinul ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice.(7) În cazul nerespectării termenului şi/sau a criteriilor prevăzute la alin. (4) şi (5), după verificarea repartizării sumelor pe obiective, lista obiectivelor de investiţii din judeţul respectiv finanţate în cadrul programului pentru anul în curs se întocmeşte de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.(8) Pentru obiectivele de investiţii noi, beneficiarii sunt obligaţi să transmită Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice documentaţiile tehnico-economice, întocmite în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, şi cu respectarea standardelor de cost în vigoare, documentaţii care sunt finanţate şi aprobate de beneficiari.(9) Obiectivele de investiţii noi se avizează în Consiliul tehnico-economic al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.(10) Pentru propunerile de obiective de investiţii în continuare, beneficiarii sunt obligaţi să transmită documente care să prezinte stadiul fizic realizat, valoarea actualizată a restului cheltuielilor necesare pentru finalizarea obiectivului de investiţii şi contractele de achiziţii publice care au fost încheiate, inclusiv actele adiţionale încheiate, după caz.(11) Actualizarea restului cheltuielilor necesare pentru finalizarea obiectivului de investiţii se face în condiţiile legii, în funcţie de evoluţia indicilor de preţuri. Articolul 10În termen de 30 de zile de la data emiterii ordinului prevăzut la art. 9 alin. (6) se încheie contracte anuale de finanţare între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi beneficiari, cu respectarea prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 11Beneficiarii răspund de organizarea şi derularea procedurilor de atribuire a contractelor de bunuri/servicii/lucrări, în conformitate cu prevederile legale şi cu obligaţiile din contractele prevăzute la art. 10. Articolul 12(1) În vederea decontării fondurilor alocate de la bugetul de stat, unităţile administrativ-teritoriale transmit solicitările de fonduri la consiliile judeţene, care, după verificarea documentaţiilor specifice, le avizează şi le transmit în mod centralizat Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, pe domenii specifice din cadrul fiecărui subprogram.(2) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice virează beneficiarilor, prin ordin de plată, sumele necesare pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivelor de investiţii pe domenii specifice din cadrul fiecărui subprogram, în limita contractelor anuale de finanţare prevăzute la art. 10. Articolul 13(1) Programarea, coordonarea şi monitorizarea utilizării fondurilor alocate de la bugetul de stat în implementarea proiectelor de investiţii din program se fac de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.(2) Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, împreună cu reprezentanţi cu atribuţii de control din aparatul propriu al Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., pot efectua verificări prin sondaj pentru lucrările realizate la obiectivele de investiţii derulate prin program.(3) Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pot participa în comisiile de recepţie, în calitate de invitaţi. Articolul 14(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se preiau în cadrul programului toate obiectivele de investiţii în continuare, aflate în execuţie, care au fost finanţate de la bugetul de stat în baza prevederilor:a)Hotărârii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes local, alimentarea cu apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la sate, precum şi în unităţile administrativ-teritoriale cu resurse turistice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; b)Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, cu modificările ulterioare; c)Ordonanţei Guvernului nr. 40/2006 pentru aprobarea şi finanţarea programelor multianuale prioritare de mediu şi gospodărire a apelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 61/2007, cu modificările ulterioare pentru programul prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. c). (2) Obiectivele de investiţii noi, definite conform art. 2 lit. a) şi cuprinse în programele prevăzute la alin. (1), se pot finanţa cu respectarea prevederilor programului. Articolul 15Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă modificările bugetare în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Articolul 16În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se aprobă normele metodologice de aplicare a programului, prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 17La data intrării în vigoare a normelor metodologice de aplicare a programului, se abrogă: a)Hotărârea Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes local, alimentarea cu apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la sate, precum şi în unităţile administrativ-teritoriale cu resurse turistice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 294 din 24 iunie 1999, cu modificările şi completările ulterioare; b)Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 78 din 27 ianuarie 2006, cu modificările ulterioare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, c)Art. 2 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 40/2006 pentru aprobarea şi finanţarea programelor multianuale prioritare de mediu şi gospodărire a apelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 din 17 august 2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 61/2007, cu modificările ulterioare; d)Hotărârea Guvernului nr. 530/2010 pentru aprobarea Programului „Reabilitare şi modernizare - 10.000 km drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes local“, implementat de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în perioada 2010-2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 397 din 15 iunie 2010. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie p. Ministrul delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, Gigel Paraschiv, secretar de stat Ministrul culturii, Daniel-Constantin Barbu


COMENTARII la OUG 28/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 28 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 549 2004
    Max toată lumea de aici. Ceea ce a spus Christine Coleman este foarte adevărat, deși s-ar putea Nu o cunosc. Am experimentat-o prima mana, de asemenea. Acesta a fost această organizație numit lindaparkerloancompany că într-adevăr m-au ajutat să plătească medical meu facturi, atunci când am fost îndrăznesc nevoie de bani pentru că eu sunt o văduvă. Un prieten de-al mea, de asemenea, ma îndreptat către ei. atunci când am fost pe cale să facă o operație majoră și am avut nici bani, la acel moment, au venit în ajutorul meu și în mai puțin de 48 de ore, am primit împrumut mea. Dar a spune adevărul, am fost nervos și speriat la în primul rând pentru că i-au fost scammed de două ori. Dar când am chemat sus curaj și să urmeze politicile lor de creditare, împreună cu sfatul meu de prieteni, la sfârșitul m-am trezit zâmbind. Dacă nu pentru ei, poate că i-ar fi fost mort până acum. Am luat chiar și un alt împrumut de la ei începe afacerea mea după recuperarea mea pe care i-am, de asemenea, plata înapoi acum. Singurul meu sfat acum este ca orice organism care este cu adevărat nevoie de împrumut ar trebui să le contacteze cu e-mail lor prin: lindaparkerloancompany@gmail.com și a obține un împrumut de la ei. Mulțumiri. (Paulo)
ANONIM a comentat OUG 32 2014
    Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria dumneavoastră? Dacă da, să ne contactați prin collinsscotthelpfunds@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 32 2014
    Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria dumneavoastră? Dacă da, să ne contactați prin collinsscotthelpfunds@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 335 2014
    posed permis categoria a din 1979 conduc un moped microcar politistul spune ca permisul este necorespuzator iar legislatia spune ca este bun carei adevarul pe cine dau in judecata pe politist pe minister sau pe cei ce au scris legislatia moped greutate 349kg viteza 45 km la ora 5 cp 4kw vreti sa se vada dina afara ca respectati legile iar in realitate le incalcatii ce faceti tel 0720175140.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice o, reputație, legitimă și un creditor certificate bani acreditat. Am împrumuta bani de la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am oferi asistență beneficiar de încredere ca vom fi bucuroși să vă ofere un împrumut. CONTACT EMAIL: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Ordin 825 2014
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice o, reputație, legitimă și un creditor certificate bani acreditat. Am împrumuta bani de la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am oferi asistență beneficiar de încredere ca vom fi bucuroși să vă ofere un împrumut. CONTACT EMAIL: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice o, reputație, legitimă și un creditor certificate bani acreditat. Am împrumuta bani de la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am oferi asistență beneficiar de încredere ca vom fi bucuroși să vă ofere un împrumut. CONTACT EMAIL: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Legea 50 1997
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice o, reputație, legitimă și un creditor certificate bani acreditat. Am împrumuta bani de la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am oferi asistență beneficiar de încredere ca vom fi bucuroși să vă ofere un împrumut. CONTACT EMAIL: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Decretul 687 2013
    Sveiki, aš esu ponia Anita Grava, privati ​​paskola skolintojas, kuris suteikia RESURSAS galimybių paskolas. Ar jums reikia paskolos skubiai sumokėti savo skolų ar jums reikia paskolą padidinti savo verslą? Jūs buvote atmetė bankų ir kitų finansų institucijų? Ar jums reikia konsolidavimo paskolą arba hipoteką? ieško daugiau, nes mes esame čia, kad visi jūsų finansinių problemų praeityje. Mes skolinti fiziniams asmenims, kuriems reikalinga finansinė pagalba, kad yra bloga kredito ar reikia pinigų apmokėti sąskaitas, investuoti į verslą, esant 2% norma. Noriu naudoti šią laikmeną Jums pranešti, kad mes teikiame patikimas ir gavėjo pagalbą, ir bus pasirengę pasiūlyti paskolą. Taigi, susisiekite su mumis šiandien elektroniniu paštu: (anitagrava@live.co.uk)
ANONIM a comentat Ordin 2401 2013
    Sunt as. medical si as dori sa intreb cateva lucruri: -cum e posibil sa fiu incadrat cu salariu de femeie de serviciu adica salariul minim. -unde imi este sporul de vechime dupa 16 ani de munca lucrati inafara sistemului de sanatate. -de ce nu se platesc orele suplimentare dupa 1 luna in care nu ti se acorda zile libere.Am 70 de ore suplimentare de anul trecut dar nu beneficiez nici de zile libere dar nici de ore platite,dar le am pe hartie,tare...nu. -perioada de as.medical debutant aici e de cat timp vrea conducerea nu de cat specifica legea. -aici nimeni nu respecta mai nimic,daca ai curajul sa intrebi ceva despre drepturiile salariale te alegi doar cu urlete si indiferenta si daca insisti s-ar putea sa ramai si fara loc de munca. CONCLUZIE:nu puneti intrebari.
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu