Cloud Office365
E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex

Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.28 din 10.04.2013

pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare locală
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 230 din 22 aprilie 2013




Luând în considerare faptul că zonele rurale şi zonele urbane din România prezintă o deosebită importanţă din punct de vedere economic, social şi cultural, este necesară dezvoltarea durabilă a acestora.Având în vedere că dezvoltarea durabilă a spaţiului rural şi urban este indispensabil legată de îmbunătăţirea condiţiilor existente şi a serviciilor de bază, prin dezvoltarea infrastructurii, precum şi faptul că actualul cadru legislativ nu asigură suficiente mijloace de intervenţie la nivelul autorităţilor centrale şi locale care să sprijine îmbunătăţirea infrastructurii, amânarea adoptării unor măsuri imediate ar avea consecinţe negative în sensul perpetuării lipsei de resurse la dispoziţia autorităţilor publice şi accentuării efectelor negative pe care criza internaţională actuală o are asupra domeniilor de activitate economică din România.Ţinând seama de faptul că situaţia extraordinară prevăzută la art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, se motivează prin necesitatea luării unor măsuri urgente care să asigure un climat investiţional atractiv pentru localităţile României, care să ducă la creşterea numărului de locuri de muncă, neadoptarea în regim de urgenţă a Programului naţional de dezvoltare locală conduce pe termen lung la neasigurarea standardelor de calitate a vieţii, necesare populaţiei, în domeniul serviciilor publice, cu atât mai mult cu cât România s-a angajat ca până în anul 2015 pentru sistemele de alimentare cu apă şi până în anul 2018 pentru sisteme de canalizare şi staţii de epurare să asigure localităţilor din România conformarea la legislaţia din domeniul mediului prin dezvoltarea infrastructurii de apă şi apă uzată, în caz contrar putând fi declanşată procedura de infringement.În prezent, prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi alte autorităţi publice centrale se derulează mai multe programe de investiţii în infrastructura locală cu caracteristici diferite privind eligibilitatea, finanţarea, decontarea şi monitorizarea acestora.În cadrul acestor programe de investiţii sunt în diferite stadii de execuţie obiective pentru care nu s-au asigurat în anii anteriori sursele de finanţare pentru finalizarea acestora, fapt ce nu a contribuit la dezvoltarea echilibrată a infrastructurii locale, împiedicând atingerea standardelor de calitate a vieţii pentru comunităţile locale.De aceea, pentru revitalizarea comunelor şi a satelor componente ale municipiilor şi oraşelor, este esenţial să fie soluţionată problema dezvoltării infrastructurii locale.Pentru o utilizare mai eficientă a fondurilor publice sunt necesare o coordonare şi o implementare unitară a dezvoltării infrastructurii locale, prin integrarea programelor actuale de dezvoltare a infrastructurii în mediul rural şi în cel urban.În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul 1Se aprobă Programul naţional de dezvoltare locală coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, denumit în continuare program. Articolul 2În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)obiective de investiţii noi - obiectivele de investiţii pentru care nu au fost încheiate contracte/convenţii de finanţare, contracte de lucrări, precum şi obiectivele care nu au fost incluse în niciunul dintre programele de investiţii preluate în program; b)obiective de investiţii în continuare - obiectivele de investiţii pentru care au fost alocate fonduri de la bugetul de stat şi/sau au fost încheiate contracte/convenţii de finanţare, contracte de lucrări, pentru investiţiile aflate în derulare în cadrul programelor de investiţii preluate în program. Articolul 3Programul prevăzut la art. 1 este compus din următoarele subprograme: a)Subprogramul „Modernizarea satului românesc“; b)Subprogramul „Regenerarea urbană a municipiilor şi oraşelor“; c)Subprogramul „Infrastructură la nivel judeţean“. Articolul 4Iniţierea şi implementarea subprogramelor prevăzute la art. 3 vor fi detaliate în normele metodologice de aplicare a programului. Articolul 5Beneficiarii programului sunt unităţile administrativ-teritoriale reprezentate de autorităţile administraţiei publice locale, după cum urmează: a)comunele; b)municipiile şi oraşele, inclusiv pentru satele componente ale acestora; c)judeţele. Articolul 6Obiectivele de investiţii din cadrul programului se realizează pe terenuri şi/sau construcţii, după caz, aflate în proprietate publică sau privată a unităţilor administrativ-teritoriale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Articolul 7(1) Obiectivele de investiţii care pot fi finanţate în cadrul programului trebuie să vizeze unul dintre următoarele domenii specifice:a)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a sistemelor de alimentare cu apă şi staţii de tratare a apei; b)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a sistemelor de canalizare şi staţii de epurare a apelor uzate; c)realizare/extindere/reabilitare/modernizare/dotare a unităţilor de învăţământ preuniversitar; d)realizare/extindere/reabilitare/modernizare/dotare a unităţilor sanitare din mediul rural; e)reabilitare/modernizare a drumurilor publice clasificate şi încadrate în conformitate cu prevederile legale în vigoare ca drumuri judeţene, drumuri de interes local, respectiv drumuri comunale şi/sau drumuri publice din interiorul localităţilor; f)realizare/modernizare/reabilitare de poduri, podeţe sau punţi pietonale; g)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a unor obiective culturale de interes local, respectiv biblioteci, muzee, centre culturale multifuncţionale, teatre; h)realizare/extindere/modernizare de platforme de gunoi; i)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a pieţelor publice, comerciale, târguri, oboare, după caz; j)realizare/extindere/reabilitare/modernizare a bazelor sportive. (2) Tipurile de obiective de investiţii, categoriile de lucrări şi cheltuielile care se finanţează în cadrul fiecărui domeniu specific prevăzut la alin. (1) sunt stabilite prin normele metodologice de aplicare ale programului. Articolul 8Finanţarea programului se asigură din transferuri de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, pe subprogramele prevăzute la art. 3, din fonduri aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale beneficiare şi din alte surse legal constituite. Articolul 9(1) În limita fondurilor aprobate anual prin legea bugetului de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice întocmeşte şi aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice repartizarea sumelor pentru program, pe judeţe, pe fiecare subprogram şi pe domenii specifice.(2) Repartizarea sumelor se face pe baza criteriilor de alocare aprobate prin normele metodologice de aplicare a programului, care vor avea în vedere cel puţin următoarele: ponderea obiectivelor de investiţii aflate în derulare pe fiecare judeţ, date demografice şi administrativ-teritoriale, capacitatea financiară a beneficiarilor.(3) Repartizarea sumelor aprobate conform prevederilor alin. (1), precum şi lista obiectivelor de investiţii care sunt cuprinse în program se comunică consiliilor judeţene.(4) În termen de 30 de zile de la comunicarea sumelor aprobate şi a listei obiectivelor de investiţii prevăzute la alin. (3), consiliile judeţene fac propuneri pentru obiective de investiţii în continuare şi obiective de investiţii noi, pe baza criteriilor de prioritizare. Propunerile pentru obiective de investiţii noi pot cuprinde şi alte obiective de investiţii decât cele incluse în lista prevăzută la alin. (3). (5) Criteriile de prioritizare sunt aprobate prin normele metodologice de aplicare a programului pentru obiective de investiţii în continuare şi obiective de investiţii noi şi vor avea în vedere cel puţin următoarele: data semnării contractului, stadiul fizic, populaţia deservită, procentul de cofinanţare de la bugetul local, după caz.(6) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice analizează propunerile transmise de către consiliile judeţene potrivit alin. (4) şi întocmeşte lista finală a obiectivelor de investiţii şi sumele alocate acestora în anul în curs, listă care se aprobă prin ordinul ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice.(7) În cazul nerespectării termenului şi/sau a criteriilor prevăzute la alin. (4) şi (5), după verificarea repartizării sumelor pe obiective, lista obiectivelor de investiţii din judeţul respectiv finanţate în cadrul programului pentru anul în curs se întocmeşte de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.(8) Pentru obiectivele de investiţii noi, beneficiarii sunt obligaţi să transmită Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice documentaţiile tehnico-economice, întocmite în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, şi cu respectarea standardelor de cost în vigoare, documentaţii care sunt finanţate şi aprobate de beneficiari.(9) Obiectivele de investiţii noi se avizează în Consiliul tehnico-economic al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.(10) Pentru propunerile de obiective de investiţii în continuare, beneficiarii sunt obligaţi să transmită documente care să prezinte stadiul fizic realizat, valoarea actualizată a restului cheltuielilor necesare pentru finalizarea obiectivului de investiţii şi contractele de achiziţii publice care au fost încheiate, inclusiv actele adiţionale încheiate, după caz.(11) Actualizarea restului cheltuielilor necesare pentru finalizarea obiectivului de investiţii se face în condiţiile legii, în funcţie de evoluţia indicilor de preţuri. Articolul 10În termen de 30 de zile de la data emiterii ordinului prevăzut la art. 9 alin. (6) se încheie contracte anuale de finanţare între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi beneficiari, cu respectarea prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 11Beneficiarii răspund de organizarea şi derularea procedurilor de atribuire a contractelor de bunuri/servicii/lucrări, în conformitate cu prevederile legale şi cu obligaţiile din contractele prevăzute la art. 10. Articolul 12(1) În vederea decontării fondurilor alocate de la bugetul de stat, unităţile administrativ-teritoriale transmit solicitările de fonduri la consiliile judeţene, care, după verificarea documentaţiilor specifice, le avizează şi le transmit în mod centralizat Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, pe domenii specifice din cadrul fiecărui subprogram.(2) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice virează beneficiarilor, prin ordin de plată, sumele necesare pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivelor de investiţii pe domenii specifice din cadrul fiecărui subprogram, în limita contractelor anuale de finanţare prevăzute la art. 10. Articolul 13(1) Programarea, coordonarea şi monitorizarea utilizării fondurilor alocate de la bugetul de stat în implementarea proiectelor de investiţii din program se fac de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.(2) Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, împreună cu reprezentanţi cu atribuţii de control din aparatul propriu al Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., pot efectua verificări prin sondaj pentru lucrările realizate la obiectivele de investiţii derulate prin program.(3) Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pot participa în comisiile de recepţie, în calitate de invitaţi. Articolul 14(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se preiau în cadrul programului toate obiectivele de investiţii în continuare, aflate în execuţie, care au fost finanţate de la bugetul de stat în baza prevederilor:a)Hotărârii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes local, alimentarea cu apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la sate, precum şi în unităţile administrativ-teritoriale cu resurse turistice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; b)Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, cu modificările ulterioare; c)Ordonanţei Guvernului nr. 40/2006 pentru aprobarea şi finanţarea programelor multianuale prioritare de mediu şi gospodărire a apelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 61/2007, cu modificările ulterioare pentru programul prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. c). (2) Obiectivele de investiţii noi, definite conform art. 2 lit. a) şi cuprinse în programele prevăzute la alin. (1), se pot finanţa cu respectarea prevederilor programului. Articolul 15Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă modificările bugetare în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Articolul 16În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se aprobă normele metodologice de aplicare a programului, prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 17La data intrării în vigoare a normelor metodologice de aplicare a programului, se abrogă: a)Hotărârea Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes local, alimentarea cu apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la sate, precum şi în unităţile administrativ-teritoriale cu resurse turistice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 294 din 24 iunie 1999, cu modificările şi completările ulterioare; b)Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 78 din 27 ianuarie 2006, cu modificările ulterioare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, c)Art. 2 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 40/2006 pentru aprobarea şi finanţarea programelor multianuale prioritare de mediu şi gospodărire a apelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 din 17 august 2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 61/2007, cu modificările ulterioare; d)Hotărârea Guvernului nr. 530/2010 pentru aprobarea Programului „Reabilitare şi modernizare - 10.000 km drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes local“, implementat de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în perioada 2010-2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 397 din 15 iunie 2010. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie p. Ministrul delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, Gigel Paraschiv, secretar de stat Ministrul culturii, Daniel-Constantin Barbu



COMENTARII la OUG 28/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 28 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 57 2007
     De 3 ani, in centrul orasului Arad s-au instalat cam 30 ciori de semanatura, care acum 2 ani erau cam 50, iar anul trecut aproape 80. Fac oua, pui, care nu mai pleaca in alta parte. Sunt suficient de destepte ca sa prefere copacii dintre blocuri, unde nu sufla vantul si sunt protejate de frig. Sunt galagioase (incepand cu ora 05.30) si fac o murdarie greu de suportat. Primaria Arad, in frunte cu primarul Falca, nu intervine in mutarea cuiburilor ciorilor pe motiv ca OUG 57/2007, art. 33, alin. 4 interzice aceasta fapta. Incompetenta organelor locale (faptul ca nu citesc OUG si nici nu vor sa o aplice) este demna de cartea recordurilor la capitolul ”delasare”. In Anexa 5 C este permisa vanatoarea ciorilor de semanatura! Asociatia de proprietari face solicitari scrise anuale catre Primaria Arad si ... nimic. Ce se poatre face cu acesti reprezentanti ai autoritatilor locale?
ANONIM a comentat Ordin 102 2015
    Dragă solicitant de împrumut, Aplicați pentru împrumut la prețuri accesibile cu COOPERATIVE WORLD ÎMPRUMUT PLC. EMAIL ADRESA: cooperativeworld.org@gmail.com Bine ați venit în lumea Cooperative de împrumut Plc, Putem ajuta financiar, Ai nevoie de asistență financiară, și ai nevoie de bani? ai fost rândul său, în funcție de banca dvs., vă putem ajuta cu orice suma de împrumut la o rată a dobânzii foarte scăzută de 2% Ai nevoie de un împrumut de urgență de astăzi aprobat rapid și ușor? oferim împrumuturi personale, credite de consolidare a datoriei, capital de risc, de împrumut de afaceri, de împrumut de învățământ, Acasă împrumut, precum și de împrumut pentru orice motiv și de nevoile urgente! Daca da-ne e-mail astăzi la: cooperativeworld.org@gmail.com Tu trebuie să completeze formularul si trimite-l la noi, dacă este chiar nevoie de un împrumut de la aceasta companie: INFORMAȚII CREDIT Nume: ........................ Suma: ...................... Durata: ..................... Țara: ...................... Telefon: ........................ Salutări. Dl Diego Carlos Director Executiv PLC împrumut lume de cooperare Toate Răspuns Ar trebui să fie trimise la această companie e-mail: cooperativeworld.org@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 102 2015
    Dear loan seeker, Apply For affordable loan With COOPERATIVE WORLD LOAN PLC. EMAIL ADDRESS :cooperativeworld.org@gmail.com Welcome to Cooperative world Loan Plc ,We can assist you financially, Do you need financial assistance,and you need money ? have you been turn down by your bank, we can assist you with any amount of loan at a very low interest rate of 2% Do you need an urgent loan today fast and easy approved? we offer Personal loans, Debt Consolidation Loan, Venture Capital, Business Loan, Educational Loan, Home Loan, and Loan for any reason and urgent needs! If yes Email us today at: cooperativeworld.org@gmail.com You must complete the form and send it to us, if it is I really need a loan from this company: LOAN INFORMATION Name:........................ Amount:...................... Duration:..................... Country:...................... Telephone:........................ Best regards. Mr Diego Carlos Executive Director cooperative world loan PLC All Reply Should be sent to this company Email: cooperativeworld.org@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1223 1990
    Daniella Ce surpriză tocmai am primit un împrumut de la o companie numita Carpa Holdings Limited, un prieten mi-a spus să se aplice societății, unde a obtinut, de asemenea, de împrumut său, din cauza sfaturi am dat de prietenul care a solicitat împrumutul în Carpa Holdings Limited, și mi sa oferit împrumutul am solicitat, astfel încât sfatul meu pentru voi toți este că un Carpa Holdings Limited este una dintre cele mai bune companii din lume care oferă împrumut, așa că, dacă vă aflați în nevoie de un împrumut le puteți contacta in e-mail lor de la compania carpaholdings@gmail.com mulțumiri
ANONIM a comentat Ordin 525 2014
    Căutați un împrumut? Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau o instituție financiară pentru unul sau mai multe motive? Ai locul potrivit pentru soluțiile dvs. de împrumut chiar aici! Elina Johnson firma de împrumut noi sunt limitate în a da împrumuturi pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și accesibile dobândă de 2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail astăzi prin elinajohnson11@hotmail.com DATE SOLICITANT:   1) Numele complet:   2) Țară:   3) Adresa: A   4) Statul:   5) Sex:   6) Stare civilă:   7) Ocupatia:   8) Numărul de telefon:   9) Poziția prezent la locul de muncă:   10) Venitul lunar:   11) Suma de împrumut Necesare:   12) Împrumut Durata:   13) Scopul de împrumut:   14) Religie:   15) V-ați aplicat înainte;   16) Data nașterii;   mulțumiri, Mrs Elina Johnson
ANONIM a comentat Legea 380 2013
    Ești în nevoie de împrumut legit? sau aveți nevoie de ajutor financiar, dacă da, vă rugăm să ne contactați prin e-mail de mai jos (financialhelphome@live.com) Multumesc domnului Desmond Lee.
ANONIM a comentat Decizia 4 2011
    Cred ca cel mai corect ar fi sa chemam niste nemti sa ne faca legi clare, caci analfabetii si spagarii nostri parlamentari au alte preocupari pe durata mandatului, iar functionari de la casele de pensii(platiti din banii contribuabililor) , vai si amar de mama si de capul lor. Cand oare DNA va intra si pe aici sa faca ordine?
ANONIM a comentat Ordin 102 2015
    Buna Ziua, Acest lucru este de a informa publicul larg că doamna Grace Okowa, un creditor împrumut privat are deschide o oportunitate financiar pentru toată lumea care are nevoie de nici un ajutor financiar. Ne da afară împrumut la rata dobânzii de 2% pentru persoane fizice, firme si companii sub un punct de vedere si starea clare și ușor de înțeles. contactati-ne azi prin e-mail la: (embassyloanfirm@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 50 1997
     Hello, I am Mr.Doro Smith loans Service Lender, we are a legit, registered and guaranteed loan company and we give out loans to individuals, companies, government establishments, churches and business organizations and people of all sorts. Are you in need of a loan for any purpose? Are you in a financial problem? Do you need financial solution?.Doro Smith loans Service is the solution to all your financial problems, our loans are easy, cheap, and quick. Contact us today for that loan that you desire, we can arrange any loan to suit your budget at only 3% interest rate. If interested, contact us immediately via email,(dorosmithloanfirm@outlook.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 878 2005
    bună! Aveţi nevoie de ajutor financiar? Aplica acum urgente pentru toate tipurile de împrumuturi şi bani! * Numiri în 1,000.00 € la € 50.000 000.00 * Rata dobânzii este de 3% * Alege intre 1 si 40 de ani de rambursare. * Alege planul de rambursare lunară şi anuală. * Termeni şi condiţii de împrumut de flexibilitate. Toate aceste planuri şi mai multe, vă rugăm să ne contactaţi. nume: Adresa: Tara: Cantitatea necesară: Durata: Numarul de telefon: Venitul lunar: terry.peterson0128@gmail.com sincer Managementul
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu