Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 66 din 23 martie 2005

privind acceptarea Codului pentru efectuarea in siguranta a transportului marfurilor si persoanelor de catre navele de aprovizionare (Codul OSV), adoptat de Adunarea Organizatiei Maritime Internationale prin Rezolutia A.863(20) la Londra la 27 noiembrie 1997

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 276 din  4 aprilie 2005


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se accepta Codul pentru efectuarea in siguranta a transportului marfurilor si persoanelor de catre navele de aprovizionare (Codul OSV), adoptat de Adunarea Organizatiei Maritime Internationale prin Rezolutia A.863(20) la Londra la 27 noiembrie 1997.
    Art. 2
    Toate companiile care sunt proprietare de nave de aprovizionare sau care opereaza nave de aprovizionare care arboreaza pavilionul roman vor avea in vedere Codul OSV in procesul de punere in aplicare a Sistemului propriu de management al sigurantei prevazut de Codul international de management pentru exploatarea in siguranta a navelor si pentru prevenirea poluarii, pe care Romania l-a acceptat prin Legea nr. 85/1997.
    Art. 3
    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va lua masurile necesare in vederea punerii in aplicare a prevederilor Codului OSV.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               ADRIAN NASTASE

                           PRESEDINTELE SENATUI
                              NICOLAE VACAROIU

                            REZOLUTIA A.863(20)
                       adoptata la 27 noiembrie 1997

    Codul pentru efectuarea in siguranta a transportului marfurilor si persoanelor de catre navele de aprovizionare (Codul OSV)

    Adunarea,
    amintind art. 15(j) din Conventia privind crearea Organizatiei Maritime Internationale, referitor la functiile Adunarii cu privire la adoptarea de reglementari si linii directoare privind siguranta maritima,
    amintind si Rezolutia A.741(18) cu privire la Codul international de management pentru exploatarea in siguranta a navelor si pentru prevenirea poluarii (Codul international de management al sigurantei - Codul ISM),
    amintind in plus ca Conferinta guvernelor contractante la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare (SOLAS) a adoptat la 24 mai 1994 noul capitol IX la SOLAS (Managementul pentru exploatarea in siguranta a navelor), conform caruia Codul ISM va deveni obligatoriu pentru anumite clase de nave incepand cu data de 1 iulie 1998,
    fiind constienta ca operatiunile specializate ale navelor de aprovizionare pot expune personalul si marfurile de la bord la pericole suplimentare,
    tinand seama de faptul ca un numar important de accidente s-a produs la bordul navelor de aprovizionare pe timpul operatiunilor de transport marfa si persoane,
    recunoscand ca exploatarea corespunzatoare in functionare si managementul navelor de aprovizionare cand interactioneaza cu instalatiile din larg ar putea duce in viitor la evitarea acestor accidente,
    considerand recomandarea facuta de Comitetul Securitatii Maritime la cea de-a 66-a sesiune a sa,
    1. adopta Codul pentru efectuarea in siguranta a transportului marfurilor si persoanelor de catre navele de aprovizionare (Codul OSV), prevazut in anexa la prezenta rezolutie;
    2. invita guvernele sa aplice Codul OSV;
    3. solicita Comitetului Securitatii Maritime sa revizuiasca Codul OSV si sa il amendeze, dupa cum este necesar.

    ANEXA 1

                                 CODUL
pentru efectuarea in siguranta a transportului marfurilor si persoanelor de catre navele de aprovizionare (Codul OSV)

    Cuprins

    Introducere
    1. Generalitati
    2. Operatiuni portuare
    3. Transportul pe mare
    4. Operatiuni la instalatia din larg

    Apendice 1   Exemple si tipuri de instalatii din larg
    Apendice 2   Codul culorilor pentru furtunurile utilizate la transferul
                 substantelor in vrac
    Apendice 3   Activitati de cooperare intre operatori si contractanti

    INTRODUCERE
    Scopul prezentului cod este de a asigura atat operatorului, cat si contractantului un standard international pentru evitarea sau reducerea la minimum a pericolelor la care sunt expuse navele de aprovizionare, in timpul operatiunilor lor zilnice de transport de marfuri si persoane la instalatiile din larg, de la acestea sau intre aceste instalatii. Nu se intentioneaza directionarea problemelor contractuale sau a implicatiilor financiare care apar in relatia operator/contractant.
    Acest standard trebuie avut in vedere atunci cand se pune in practica Sistemul de management al sigurantei (SMS) in sensul paragrafului 1.4 din Codul international de management al sigurantei (Codul ISM) al IMO (Organizatiei Maritime Internationale).

    1. Generalitati

    1.1. Definitii
    1.1.1. Contractant inseamna organizatia care are responsabilitatea pentru exploatarea navei, astfel cum s-a mentionat la paragraful 1.1.2 din Codul international de management al sigurantei (Codul ISM).
    1.1.2. Operator*) inseamna partea care contracteaza o nava de aprovizionare.
    1.1.3. Nava de aprovizionare (OSV) inseamna o nava care este utilizata pentru transportul de rezerve, materiale, echipamente sau personal la instalatiile din larg, de la acestea sau intre acestea.
    1.1.4. Managerul instalatiei din larg (OIM) inseamna persoana responsabila pentru toate activitatile de pe instalatia din larg.
    1.1.5. Instalatia din larg inseamna o structura care este, va fi sau a fost utilizata in timp ce se afla fixata ori stationa in apa sau intr-o zona de actiune a mareei ori pe alt pamant acoperit intermitent cu apa (vezi apendicele 1 la prezentul cod).
    1.1.6. Coordonator de logistica inseamna o persoana sau persoanele cu baza la uscat sau in larg, care sunt desemnate in mod explicit de catre operator ca persoane de contact si responsabile pentru:
    a) pregatirea corespunzatoare a marfii pentru transportul in larg;
    b) planurile de incarcare/descarcare/reincarcare;
    c) programele de navigatie;
    d) evenimente neprevazute; si
    e) alte probleme impuse de situatie, inclusiv problemele legate de marfurile periculoase.
    1.1.7. Manipulator de marfa inseamna un membru din cadrul personalului OSV sau al instalatiei din larg care manipuleaza marfa de la bordul OSV la instalatia din larg.
------------
    *) Un armator/contractant al unitatii mobile din larg (MOU) este operator in cazurile in care el contracteaza o nava de aprovizionare in larg.

    1.2. Informatii si documentatie
    1.2.1. OSV trebuie sa li se furnizeze toate informatiile utile pentru efectuarea voiajului/voiajelor prevazut/prevazute. Pentru determinarea pertinentei informatiilor furnizate trebuie sa se faca distinctie intre:
    a) navele navlosite pentru o perioada specificata sau pentru voiajuri succesive; si
    b) navele navlosite pentru un voiaj sau o perioada scurta de timp.
    1.2.2. Operatorul si contractantul trebuie sa aiba documente care contin proceduri si instructiuni utilizate de preferat pentru descrierea si implementarea Sistemului de management al sigurantei (SMS), care privesc punctele corespunzatoare din tabelul 1 si tabelul 2 de mai jos:

    Tabelul 1

________________________________________________________________________________
                          Operator si contractant
________________________________________________________________________________
Proceduri detaliate de comunicare
________________________________________________________________________________
Proceduri cu privire la raportarea accidentelor si neconformitatilor si masurile
ce se impun
________________________________________________________________________________
Programul de navigatie al navei, tinand seama de evaluarea conditiilor
meteorologice si starilor marii
________________________________________________________________________________
Instructiuni cu privire la ruta/modificarea rutei
________________________________________________________________________________
Proceduri de sosire/plecare a navei - la baza de la tarm
________________________________________________________________________________
Proceduri de sosire/plecare a navei - la instalatia din larg
________________________________________________________________________________
Proceduri detaliate de incarcare/descarcare/reincarcare, cu lista de control,
inclusiv procedurile referitoare la marfurile periculoase, manevrari de sarcini
grele si sarcini neuzuale
________________________________________________________________________________
Responsabilitati si autoritati
________________________________________________________________________________
Proceduri de urgenta
________________________________________________________________________________
Operatiuni speciale
________________________________________________________________________________
Operatiuni critice
________________________________________________________________________________

    Tabelul 2

________________________________________________________________________________
                  Operator                            Contractant
________________________________________________________________________________
Materiale provenite de la baza de la       Sosirea navei in "zona de siguranta"
tarm destinate a fi transportate in larg   la instalatia din larg
________________________________________________________________________________
Proceduri de ancorare si legare la         Procedura privind marfa
instalatia din larg
________________________________________________________________________________
Operatiuni privind transportul pe mare     Procedura privind marfa in vrac
________________________________________________________________________________
Manipularea marfii                         Verificarea dupa lista de control
                                           pentru amararea in siguranta a
                                           marfii
________________________________________________________________________________
Echipament pentru manipularea marfii       Transportul pasagerilor
________________________________________________________________________________
Bene de la instalatia din larg (pentru     Lista de verificare cu privire la
reziduuri), lazi cu scule                  starea de navigabilitate si starea
                                           de transport a marfii
________________________________________________________________________________
Tancuri portabile                          Verificarea conditiilor de
                                           stabilitate
________________________________________________________________________________
Planul general al instalatiei din larg
si planuri care prezinta importanta
pentru nava
________________________________________________________________________________
Conditii meteorologice/exploatare in
regiune
________________________________________________________________________________
Control maritim la tarm/in larg
________________________________________________________________________________
Informatii actualizate din teren
________________________________________________________________________________

    1.2.3. Suplimentar fata de cele mentionate la pct. 1.2.2 se recomanda sa se tina seama de toate activitatile de cooperare, astfel cum sunt cele mentionate in apendicele 3 la prezentul cod.

    1.3. Comunicare
    Trebuie sa existe o comunicare eficace intre toate persoanele responsabile implicate in toate operatiunile navelor de aprovizionare. In cazul in care sunt utilizate comunicatiile radio, pe toata durata unei operatiuni trebuie sa fie alocate canale dedicate.

    1.4. Manipularea marfii si stabilitatea

    1.4.1. Generalitati
    1.4.1.1. Atat pe timpul transportului pe mare, cat si pe durata efectuarii operatiunilor la instalatia din larg, navele de aprovizionare cu pupa expusa, in anumite conditii (de exemplu, conditii grele meteorologice si starea marii proasta, incarcatura mare), au dificultati la patrunderea apei pe puntea de marfa expusa. Aceasta poate conduce la situatii periculoase, in special daca marfurile stivuite pe puntea expusa a navei au tendinta de plutire si/sau prezinta coeficienti mici de frecare. Se recomanda ca aceste nave sa fie prevazute cu instructiuni pentru a face fata acestor pericole.
    1.4.1.2. Numarul manipulatorilor de marfa trebuie sa fie suficient pentru ca operatiunile legate de marfa sa poata fi efectuate in deplina siguranta si intr-un mod eficient.
    1.4.1.3. Echipajul navelor de aprovizionare trebuie sa fie instruit in mod corespunzator.
    1.4.1.4. Pe durata operatiunilor de manipulare a marfii pe punte trebuie sa fie evitate alte activitati pe puntea de marfa a navei.
    1.4.1.5. "Adaposturile de siguranta" si caile de evacuare pentru personalul de pe puntea de marfa trebuie sa fie marcate in mod corespunzator si mentinute degajate permanent. O bariera de protectie, instalata de-a lungul fiecarei laturi a puntii, poate fi una dintre metodele de realizare a adapostului de siguranta.

    1.4.2. Planificarea prealabila
    1.4.2.1. Trebuie stabilit un plan de drum si un program de navigatie de care se va tine seama la stabilirea planului de incarcare. Dupa plecarea navei, planul de drum nu poate fi modificat decat de coordonatorul de logistica responsabil, in cooperare cu comandantul. Deci, este indispensabil ca legatura intre OIM si comandant sa fie stabilita, de preferinta prin coordonatorul de logistica, inainte de descarcarea sau reincarcarea marfii.
    1.4.2.2. Comandantul trebuie sa fie informat cu privire la intarzierile preconizate ale operatiunilor. Vor fi evitate perioadele excesive de stationare in vecinatatea instalatiilor din larg.

    1.4.3. Marfa
    1.4.3.1. Comandantul trebuie sa asigure coordonarea tuturor partilor implicate in incarcarea sau descarcarea marfurilor ori persoanelor inaintea inceperii operatiunilor de transfer, pentru a se asigura ca toti cei implicati isi cunosc responsabilitatile si ajung la un acord cu privire la echipamentul, comunicatiile si procedurile de siguranta ce vor fi utilizate.
    1.4.3.2. Inaintea incarcarii, comandantului trebuie sa i se asigure informatii detaliate cu privire la marfurile periculoase, marfurile nestandardizate si marfurile care sunt greu sau dificil de stivuit, fixat in siguranta ori descarcat.
    1.4.3.3. Comandantul nu trebuie sa accepte incarcarea unei marfi care nu este sigura din punct de vedere al manipularii, care nu este ambalata sau inscriptionata in mod corespunzator ori nu are documente corespunzatoare. Responsabilitatea pentru asigurarea ca marfurile sunt pregatite in mod corespunzator pentru transportul la bordul navelor de aprovizionare ii revine operatorului, navlositorului si/sau proprietarului produselor respective.
    1.4.3.4. Toate operatiunile privind incarcarea marfii trebuie sa fie supravegheate de ofiterul responsabil.
    1.4.3.5. Operatorii trebuie sa se asigure ca este containerizata o cantitate de marfa atat cat pot permite stivuirea si fixarea in siguranta pe punte. Daca se utilizeaza containere de dimensiuni diferite, atunci cand se planifica arimarea, trebuie avut in vedere ca fixarea lor sa se faca in siguranta. In ceea ce priveste prevederile referitoare la constructia containerelor, trebuie sa se tina seama de Instructiunile pentru aprobarea containerelor manipulate in mari deschise (Circulara MSC.613).

    1.4.4. Arimarea si fixarea in siguranta a marfii
    1.4.4.1. Comandantul trebuie sa se asigure ca la bordul navei sunt tipuri si cantitati suficiente de materiale pentru arimare si fixare in siguranta, pentru exploatarea in siguranta a navei. Materialele pentru arimare si fixare in siguranta trebuie:
    a) sa corespunda utilizarii prevazute;
    b) sa aiba o rezistenta adecvata;
    c) sa fie usor de utilizat;
    d) sa fie bine intretinute; si
    e) sa fie inspectate periodic
si sa fie tinuta o evidenta a inspectiilor.

    1.4.5. Marfa in vrac*)
    1.4.5.1. Furtunurile utilizate la transferul substantelor in vrac sa fie colorate codificat la extremitati pentru a permite identificarea produselor pentru care se va utiliza furtunul. In apendicele 2 la prezentul cod este recomandat un cod al culorilor.
    1.4.5.2. Inainte de inceperea operatiunilor de transfer al marfii in vrac trebuie sa se stabileasca urmatoarele:
    a) procedurile de pornire si oprire;
    b) cantitatile si categoriile de produs ce vor fi transferate;
    c) debitul si presiunea de pompare permise; si
    d) procedeele de oprire in caz de urgenta.
    1.4.5.3. Pe durata transferului marfii in vrac, un membru responsabil al echipajului navei trebuie sa fie prezent pentru supravegherea, dirijarea si controlul operatiunii de transfer.
------------
    *) Pentru substantele lichide periculoase si toxice in vrac se va vedea Rezolutia IMO A.673(16) "Instructiuni pentru transportul si manipularea cantitatilor limitate de substante lichide periculoase si toxice in vrac de la bordul navelor de aprovizionare".

    1.4.6. Stabilitatea
    Trebuie sa se tina seama de Instructiunile pentru proiectarea si constructia navelor de aprovizionare [Rezolutia IMO A.469(XII), astfel cum a fost amendata].

    1.4.7. Echipamentul de protectie individual
    1.4.7.1. Fiecare membru al echipajului si/sau manipulator de marfa trebuie ca pe durata operarii marfii sa aiba un echipament de protectie individual (PPE) de o culoare foarte vizibila, corespunzator zonei geografice de exploatare si activitatii desfasurate. Trebuie sa fie disponibil echipament de rezerva suficient.
    1.4.7.2. Membrii echipajului si/sau manipulatorii de marfa care lucreaza pe punte trebuie sa poarte mijloace de flotabilitate si un echipament de protectie individual (PPE) corespunzator pentru protejarea capului, picioarelor si mainilor.
    1.4.7.3. Exemple de echipamente de protectie individuale (PPE) care pot fi cerute sunt:
    a) veste de salvare de lucru;
    b) costume de lucru antiexpunere (pentru operatiuni in zone extrem de grele); si
    c) caschete, cizme si ochelari de protectie.

    2. Operatiuni portuare

    2.1. Comunicatii
    2.1.1. Inainte de plecarea navei de aprovizionare, coordonatorul de logistica trebuie sa comunice informatiile cu privire la programul de navigatie, declaratia privind marfa si alte elemente relevante catre operator si contractant (de exemplu, OIM si comandant).
    2.1.2. Inainte de sosirea intr-un port a unei OSV, comandantul trebuie sa comunice portului informatii cu privire la ora estimata de sosire a navei (ETA), cerinte referitoare la marfa si orice alte conditii speciale in care se afla OSV.

    2.2. Marfa
    2.2.1. Operatorul trebuie sa se asigure ca marfurile din containere sunt corespunzator stivuite si fixate in siguranta pentru transportul pe mare. Comandantul este autorizat sa efectueze inspectii prin sondaj. Daca la inspectarea vreunui container comandantul constata ca dispozitivele prevazute pentru arimare, legare sau fixare in siguranta sunt necorespunzatoare, ca marfurile periculoase sunt necorespunzator marcate si etichetate sau daca are indoieli in ceea ce priveste gradul de siguranta al containerului, el trebuie sa refuze acel container pentru transportul pe mare.
    2.2.2. Trebuie sa se faca referire la Codul de reguli practice pentru arimarea si amararea in siguranta a marfii [Codul CSS - Rezolutia IMO A.714(17)] si Instructiunile IMO/ILO/UN/ECE pentru ambalarea marfurilor in unitati de transport (CTUs) (MSC/Circulara 787).

    3. Transportul pe mare

    3.1. Generalitati
    3.1.1. Marfurile trebuie sa fie corespunzator stivuite, amarate si arimate pe durata transportului pe mare. In mod regulat trebuie sa fie efectuate verificari vizuale ale dispozitivelor de amarare.
    3.1.2. In mod normal, containerele inchise nu trebuie deschise in timp ce nava se afla pe mare, in afara de cazul unei situatii de urgenta (de exemplu, incendiu sau scurgere). Trebuie luate toate masurile necesare pentru prevenirea ranirii personalului.

    3.2. Comunicare
    Pe durata transportului pe mare, comandantul, OIM si coordonatorul de logistica trebuie sa se informeze reciproc asupra modificarilor intervenite in program si asupra conditiilor relevante de transport.

    4. Operatiuni la instalatia din larg

    4.1. Generalitati
    4.1.1. Inaintea inceperii operatiunilor cu marfa, comandantul si OIM trebuie sa confirme planul de incarcare/descarcare.
    4.1.2. Orice situatie care limiteaza operatiunile cu marfa intre OSV si instalatia din larg (de exemplu, vizibilitatea pe punte din cabina de comanda a macaralei, iluminare slaba sau evacuari peste bord de la instalatie) trebuie sa fie imediat comunicata intre comandant si OIM.
    4.1.3. OIM trebuie sa se asigure ca un sapan (cotada) cu lungime suficienta este atasat intre blocul de macara (palan) si carlig pentru a reduce la minimum pericolul pe care il prezinta blocul asupra manipulatorilor de marfa si navei. Blocul de macara trebuie sa fie marcat astfel incat sa fie vizibil in toate situatiile de operare.

    4.2. Cerinte privind amararea navei
    4.2.1. Tinand seama de factorii mentionati in continuare, comandantul decide daca nava trebuie sa fie amarata si in ce mod si confirma aceasta decizie managerului instalatiei din larg (OIM):
    a) vant, mare si hula;
    b) curent;
    c) manevrabilitatea navei;
    d) zona de amarare la instalatia din larg si specificatii privind macaraua;
    e) specificatii cu privire la marfa (greutate, amplasare, felul marfii); si
    f) eficienta ancorei/ancorelor pe fundul marii.
    4.2.2. Decizia cu privire la nesiguranta ramanerii navei in stare de amarare sau in imediata apropiere a instalatiei din larg poate fi luata de catre comandant sau OIM.
    4.2.3. Sunt permise socurile la operarea marfurilor, cand comandantul le considera nepericuloase, in conditiile existente.

    4.3. Comunicarea
    4.3.1. Inaintea sosirii la instalatia din larg, comandantul trebuie sa obtina permisiunea de la OIM de a intra in zona exclusiva a instalatiei.
    4.3.2. Pe durata desfasurarii operatiunilor de transfer de marfa si de personal la instalatia din larg trebuie mentinuta comunicarea efectiva intre ofiterul responsabil, manipulatorii de marfa, operatorul de macara si seful de echipaj la punte al instalatiei din larg.
    4.3.3. Comandantul trebuie sa informeze OIM si coordonatorul de logistica asupra orei de plecare a navei si asupra orei estimate de sosire la urmatoarea destinatie.

    4.4. Informatii si documentatie
    Informatii referitoare la marfa trebuie sa fie puse la dispozitie partilor destinatare inaintea inceperii operatiunilor cu marfa.

    4.5. Transferul de personal
    4.5.1. Daca se efectueaza transferuri de personal, metodele normale sunt cele cu nacela pentru personal sau cu barca. Niciodata nu trebuie compromisa siguranta personalului si trebuie sa fie asigurat cel mai ridicat nivel de control si comunicare pentru totalitatea acestor operatiuni.
    4.5.2. Nici un transfer de personal nu trebuie sa aiba loc in locatie daca nu a fost obtinut acordul OIM si daca procedurile nu au fost agreate de catre toate partile responsabile interesate, tinandu-se seama de conditiile meteorologice reale si de cele preconizate, de viteza vantului, starea marii si de vizibilitate.
    4.5.3. OIM trebuie sa asigure ca nacelele pentru personal si toate echipamentele de legare aferente sa fie proiectate si intretinute astfel incat sa fie realizat un coeficient de siguranta de 10:1. Nacelele trebuie sa fie inspectate zilnic si inainte de utilizare.
    4.5.4. OIM trebuie sa asigure ca numai macarale certificate si operatori de macarale autorizati sa fie implicati in transferul de personal. Pe durata transferului trebuie sa fie stabilite si mentinute comunicatiile directe intre echipajul de pe puntea navei, operatorii de macara si puntea de navigatie a navei.
    4.5.5. Persoanele care se transfera trebuie sa poarte veste de salvare, caschete de protectie si bocanci. Suplimentar, trebuie sa poarte costume corespunzatoare de protectie si costume antiexpunere, dupa caz.

    4.6. Manipularea marfii
    Pentru reducerea la minimum a pericolului de ranire a echipajului de pe punte si/sau a manipulatorilor de marfa, acestia nu trebuie sa incerce sa il ajute pe operatorul de macara sa aseze pe punte marfa suspendata in carlig. Marfa trebuie sa fie depusa pe punte, scoasa din carlig si, daca este nevoie, mutata in pozitie de arimare cu ajutorul vinciurilor de tras obiecte grele sau al troliilor.

    Apendicele 1

                      Exemple si tipuri de instalatii din larg

    Tabelul de mai jos da exemple de tipuri de structuri si nave care, in scopul determinarii aplicabilitatii prezentului cod, sunt si nu sunt instalatii din larg.

________________________________________________________________________________
      Instalatii din larg            Nu sunt instalatii din larg
                                     (sau sunt parti ale instalatiilor din larg)
________________________________________________________________________________
Platforme de productie fixe          Nave cu capacitate mare de ridicare
________________________________________________________________________________
Platforme de productie plutitoare    Nave pentru lucrari de scafandrerie
________________________________________________________________________________
Unitati de stocare plutitoare        Nave cisterna pentru naveta
________________________________________________________________________________
Unitati mobile de foraj marin        Nave pentru intretinere sonde
________________________________________________________________________________
Hotel plutitor                       Unitati mobile de foraj marin (MODU)
                                     dezarmate
________________________________________________________________________________
Unitati plutitoare de productie,     Instalatii pe fundul marii
stocare si exploatare (FPSO)
________________________________________________________________________________
                                     Drage
________________________________________________________________________________
                                     Sonde care nu sunt conectate la o
                                     instalatie
________________________________________________________________________________
                                     Nave de supraveghere
________________________________________________________________________________
                                     Gabare pentru instalare conducte
________________________________________________________________________________
                                     Conducte situate la mai mult de 500 m de
                                     structura principala la care sunt fixate
________________________________________________________________________________
                                     Structuri care sunt permanent atasate la
                                     teren uscat, poduri sau pasarele
________________________________________________________________________________

    Apendicele 2

    Codul culorilor pentru furtunuri utilizate la transferul substantelor in vrac

    Pentru evitarea utilizarii gresite a furtunurilor pentru transferul substantelor in vrac, intre punctele de racordare de la bordul navei si instalatia din larg trebuie folosit un cod al culorilor. In scopul identificarii, capetele furtunurilor si punctele de racordare trebuie sa poarte o banda colorata corespunzatoare substantei transferate, iar toate navele de aprovizionare si instalatiile din larg trebuie sa adopte un cod al culorilor dupa cum urmeaza:
________________________________________________________________________________
                  Substanta                              Banda colorata
________________________________________________________________________________
Apa potabila                                      Albastru
________________________________________________________________________________
Apa de foraj                                      Verde
________________________________________________________________________________
Combustibil                                       Maro
________________________________________________________________________________
Marfa uscata in vrac                              Galben: ciment
                                                  Portocaliu: baritina/bentonita
________________________________________________________________________________
Hidrocarbura de baza specializata/noroi pe        Negru
baza de hidrocarburi
________________________________________________________________________________
Saramura                                          Optional
________________________________________________________________________________
Metanol                                           Optional
________________________________________________________________________________

    Apendicele 3

            Activitati de cooperare intre operatori si contractanti

    1. Scopul prezentului apendice este de a sprijini operatorii si contractantii in conjugarea activitatilor lor de cooperare, care rezulta din transportul marfurilor si persoanelor de catre navele de aprovizionare, de preferat printr-un sistem de management al sigurantei sau proceduri de operare, dupa caz.
    2. Operatorul si contractantul trebuie sa stabileasca proceduri si criterii de exploatare comune si sa rezolve conflictele in domeniile in care atat planurile, cat si instructiunile interfereaza unele cu altele. Exemple de astfel de domenii sunt:
    2.1. politici de siguranta si protectia mediului;
    2.2. foraje periodice; si
    2.3. autoritatea si responsabilitatile respectivului personal care reprezinta operatorul si contractantul, si anume:
    2.3.1. autoritatea si responsabilitatea comandantului si a OIM de a se consulta reciproc si de a intrerupe exploatarea daca considera acest lucru necesar din motive de siguranta si de protectie a mediului; si
    2.3.2. responsabilitatea persoanei desemnate de contractant (se face referire la paragraful 4 din Codul ISM) si a persoanei cu autoritatea corespunzatoare din partea operatorului de a comunica reciproc in vederea respectarii normelor de siguranta si protectie a mediului.
    3. Operatorul si contractantul trebuie sa isi puna reciproc la dispozitie partile relevante din sistemele lor de management al sigurantei sau din procedurile de exploatare.
    4. Operatorul si contractantul trebuie sa stabileasca proceduri pentru schimbul reciproc de informatii cu privire la neconformitatile relevante, accidentele si evenimentele periculoase, in scopul imbunatatirii sigurantei si conditiilor de mediu. Intalnirile dintre personalul de baza, incluzand operatorii de macara, pot facilita acest schimb.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 66/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 66 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 66/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu