LEGE
Nr. 66 din 23 martie 2005
privind acceptarea Codului pentru efectuarea in siguranta a transportului
marfurilor si persoanelor de catre navele de aprovizionare (Codul OSV), adoptat
de Adunarea Organizatiei Maritime Internationale prin Rezolutia A.863(20) la
Londra la 27 noiembrie 1997
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 276 din 4 aprilie 2005
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Se accepta Codul pentru efectuarea in siguranta a transportului marfurilor
si persoanelor de catre navele de aprovizionare (Codul OSV), adoptat de
Adunarea Organizatiei Maritime Internationale prin Rezolutia A.863(20) la
Londra la 27 noiembrie 1997.
Art. 2
Toate companiile care sunt proprietare de nave de aprovizionare sau care
opereaza nave de aprovizionare care arboreaza pavilionul roman vor avea in
vedere Codul OSV in procesul de punere in aplicare a Sistemului propriu de
management al sigurantei prevazut de Codul international de management pentru
exploatarea in siguranta a navelor si pentru prevenirea poluarii, pe care
Romania l-a acceptat prin Legea nr. 85/1997.
Art. 3
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va lua masurile
necesare in vederea punerii in aplicare a prevederilor Codului OSV.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ADRIAN NASTASE
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU
REZOLUTIA A.863(20)
adoptata la 27 noiembrie 1997
Codul pentru efectuarea in siguranta a transportului marfurilor si
persoanelor de catre navele de aprovizionare (Codul OSV)
Adunarea,
amintind art. 15(j) din Conventia privind crearea Organizatiei Maritime
Internationale, referitor la functiile Adunarii cu privire la adoptarea de
reglementari si linii directoare privind siguranta maritima,
amintind si Rezolutia A.741(18) cu privire la Codul international de
management pentru exploatarea in siguranta a navelor si pentru prevenirea
poluarii (Codul international de management al sigurantei - Codul ISM),
amintind in plus ca Conferinta guvernelor contractante la Conventia
internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare (SOLAS) a
adoptat la 24 mai 1994 noul capitol IX la SOLAS (Managementul pentru
exploatarea in siguranta a navelor), conform caruia Codul ISM va deveni
obligatoriu pentru anumite clase de nave incepand cu data de 1 iulie 1998,
fiind constienta ca operatiunile specializate ale navelor de aprovizionare
pot expune personalul si marfurile de la bord la pericole suplimentare,
tinand seama de faptul ca un numar important de accidente s-a produs la
bordul navelor de aprovizionare pe timpul operatiunilor de transport marfa si
persoane,
recunoscand ca exploatarea corespunzatoare in functionare si managementul
navelor de aprovizionare cand interactioneaza cu instalatiile din larg ar putea
duce in viitor la evitarea acestor accidente,
considerand recomandarea facuta de Comitetul Securitatii Maritime la cea
de-a 66-a sesiune a sa,
1. adopta Codul pentru efectuarea in siguranta a transportului marfurilor
si persoanelor de catre navele de aprovizionare (Codul OSV), prevazut in anexa
la prezenta rezolutie;
2. invita guvernele sa aplice Codul OSV;
3. solicita Comitetului Securitatii Maritime sa revizuiasca Codul OSV si sa
il amendeze, dupa cum este necesar.
ANEXA 1
CODUL
pentru efectuarea in siguranta a transportului marfurilor si persoanelor de
catre navele de aprovizionare (Codul OSV)
Cuprins
Introducere
1. Generalitati
2. Operatiuni portuare
3. Transportul pe mare
4. Operatiuni la instalatia din larg
Apendice 1 Exemple si tipuri de instalatii din larg
Apendice 2 Codul culorilor pentru furtunurile utilizate la transferul
substantelor in vrac
Apendice 3 Activitati de cooperare intre operatori si contractanti
INTRODUCERE
Scopul prezentului cod este de a asigura atat operatorului, cat si
contractantului un standard international pentru evitarea sau reducerea la
minimum a pericolelor la care sunt expuse navele de aprovizionare, in timpul
operatiunilor lor zilnice de transport de marfuri si persoane la instalatiile
din larg, de la acestea sau intre aceste instalatii. Nu se intentioneaza
directionarea problemelor contractuale sau a implicatiilor financiare care apar
in relatia operator/contractant.
Acest standard trebuie avut in vedere atunci cand se pune in practica
Sistemul de management al sigurantei (SMS) in sensul paragrafului 1.4 din Codul
international de management al sigurantei (Codul ISM) al IMO (Organizatiei
Maritime Internationale).
1. Generalitati
1.1. Definitii
1.1.1. Contractant inseamna organizatia care are responsabilitatea pentru
exploatarea navei, astfel cum s-a mentionat la paragraful 1.1.2 din Codul
international de management al sigurantei (Codul ISM).
1.1.2. Operator*) inseamna partea care contracteaza o nava de
aprovizionare.
1.1.3. Nava de aprovizionare (OSV) inseamna o nava care este utilizata
pentru transportul de rezerve, materiale, echipamente sau personal la
instalatiile din larg, de la acestea sau intre acestea.
1.1.4. Managerul instalatiei din larg (OIM) inseamna persoana responsabila
pentru toate activitatile de pe instalatia din larg.
1.1.5. Instalatia din larg inseamna o structura care este, va fi sau a fost
utilizata in timp ce se afla fixata ori stationa in apa sau intr-o zona de
actiune a mareei ori pe alt pamant acoperit intermitent cu apa (vezi apendicele
1 la prezentul cod).
1.1.6. Coordonator de logistica inseamna o persoana sau persoanele cu baza
la uscat sau in larg, care sunt desemnate in mod explicit de catre operator ca
persoane de contact si responsabile pentru:
a) pregatirea corespunzatoare a marfii pentru transportul in larg;
b) planurile de incarcare/descarcare/reincarcare;
c) programele de navigatie;
d) evenimente neprevazute; si
e) alte probleme impuse de situatie, inclusiv problemele legate de
marfurile periculoase.
1.1.7. Manipulator de marfa inseamna un membru din cadrul personalului OSV
sau al instalatiei din larg care manipuleaza marfa de la bordul OSV la
instalatia din larg.
------------
*) Un armator/contractant al unitatii mobile din larg (MOU) este operator
in cazurile in care el contracteaza o nava de aprovizionare in larg.
1.2. Informatii si documentatie
1.2.1. OSV trebuie sa li se furnizeze toate informatiile utile pentru
efectuarea voiajului/voiajelor prevazut/prevazute. Pentru determinarea
pertinentei informatiilor furnizate trebuie sa se faca distinctie intre:
a) navele navlosite pentru o perioada specificata sau pentru voiajuri
succesive; si
b) navele navlosite pentru un voiaj sau o perioada scurta de timp.
1.2.2. Operatorul si contractantul trebuie sa aiba documente care contin
proceduri si instructiuni utilizate de preferat pentru descrierea si
implementarea Sistemului de management al sigurantei (SMS), care privesc
punctele corespunzatoare din tabelul 1 si tabelul 2 de mai jos:
Tabelul 1
________________________________________________________________________________
Operator si contractant
________________________________________________________________________________
Proceduri detaliate de comunicare
________________________________________________________________________________
Proceduri cu privire la raportarea accidentelor si neconformitatilor si
masurile
ce se impun
________________________________________________________________________________
Programul de navigatie al navei, tinand seama de evaluarea conditiilor
meteorologice si starilor marii
________________________________________________________________________________
Instructiuni cu privire la ruta/modificarea rutei
________________________________________________________________________________
Proceduri de sosire/plecare a navei - la baza de la tarm
________________________________________________________________________________
Proceduri de sosire/plecare a navei - la instalatia din larg
________________________________________________________________________________
Proceduri detaliate de incarcare/descarcare/reincarcare, cu lista de control,
inclusiv procedurile referitoare la marfurile periculoase, manevrari de sarcini
grele si sarcini neuzuale
________________________________________________________________________________
Responsabilitati si autoritati
________________________________________________________________________________
Proceduri de urgenta
________________________________________________________________________________
Operatiuni speciale
________________________________________________________________________________
Operatiuni critice
________________________________________________________________________________
Tabelul 2
________________________________________________________________________________
Operator Contractant
________________________________________________________________________________
Materiale provenite de la baza de la Sosirea navei in "zona de
siguranta"
tarm destinate a fi transportate in larg la instalatia din larg
________________________________________________________________________________
Proceduri de ancorare si legare la Procedura privind marfa
instalatia din larg
________________________________________________________________________________
Operatiuni privind transportul pe mare Procedura privind marfa in vrac
________________________________________________________________________________
Manipularea marfii Verificarea dupa lista de control
pentru amararea in siguranta a
marfii
________________________________________________________________________________
Echipament pentru manipularea marfii Transportul pasagerilor
________________________________________________________________________________
Bene de la instalatia din larg (pentru Lista de verificare cu privire la
reziduuri), lazi cu scule starea de navigabilitate si starea
de transport a marfii
________________________________________________________________________________
Tancuri portabile Verificarea conditiilor de
stabilitate
________________________________________________________________________________
Planul general al instalatiei din larg
si planuri care prezinta importanta
pentru nava
________________________________________________________________________________
Conditii meteorologice/exploatare in
regiune
________________________________________________________________________________
Control maritim la tarm/in larg
________________________________________________________________________________
Informatii actualizate din teren
________________________________________________________________________________
1.2.3. Suplimentar fata de cele mentionate la pct. 1.2.2 se recomanda sa se
tina seama de toate activitatile de cooperare, astfel cum sunt cele mentionate
in apendicele 3 la prezentul cod.
1.3. Comunicare
Trebuie sa existe o comunicare eficace intre toate persoanele responsabile
implicate in toate operatiunile navelor de aprovizionare. In cazul in care sunt
utilizate comunicatiile radio, pe toata durata unei operatiuni trebuie sa fie
alocate canale dedicate.
1.4. Manipularea marfii si stabilitatea
1.4.1. Generalitati
1.4.1.1. Atat pe timpul transportului pe mare, cat si pe durata efectuarii
operatiunilor la instalatia din larg, navele de aprovizionare cu pupa expusa,
in anumite conditii (de exemplu, conditii grele meteorologice si starea marii
proasta, incarcatura mare), au dificultati la patrunderea apei pe puntea de
marfa expusa. Aceasta poate conduce la situatii periculoase, in special daca
marfurile stivuite pe puntea expusa a navei au tendinta de plutire si/sau
prezinta coeficienti mici de frecare. Se recomanda ca aceste nave sa fie
prevazute cu instructiuni pentru a face fata acestor pericole.
1.4.1.2. Numarul manipulatorilor de marfa trebuie sa fie suficient pentru
ca operatiunile legate de marfa sa poata fi efectuate in deplina siguranta si
intr-un mod eficient.
1.4.1.3. Echipajul navelor de aprovizionare trebuie sa fie instruit in mod
corespunzator.
1.4.1.4. Pe durata operatiunilor de manipulare a marfii pe punte trebuie sa
fie evitate alte activitati pe puntea de marfa a navei.
1.4.1.5. "Adaposturile de siguranta" si caile de evacuare pentru
personalul de pe puntea de marfa trebuie sa fie marcate in mod corespunzator si
mentinute degajate permanent. O bariera de protectie, instalata de-a lungul
fiecarei laturi a puntii, poate fi una dintre metodele de realizare a
adapostului de siguranta.
1.4.2. Planificarea prealabila
1.4.2.1. Trebuie stabilit un plan de drum si un program de navigatie de
care se va tine seama la stabilirea planului de incarcare. Dupa plecarea navei,
planul de drum nu poate fi modificat decat de coordonatorul de logistica
responsabil, in cooperare cu comandantul. Deci, este indispensabil ca legatura
intre OIM si comandant sa fie stabilita, de preferinta prin coordonatorul de
logistica, inainte de descarcarea sau reincarcarea marfii.
1.4.2.2. Comandantul trebuie sa fie informat cu privire la intarzierile
preconizate ale operatiunilor. Vor fi evitate perioadele excesive de stationare
in vecinatatea instalatiilor din larg.
1.4.3. Marfa
1.4.3.1. Comandantul trebuie sa asigure coordonarea tuturor partilor
implicate in incarcarea sau descarcarea marfurilor ori persoanelor inaintea
inceperii operatiunilor de transfer, pentru a se asigura ca toti cei implicati
isi cunosc responsabilitatile si ajung la un acord cu privire la echipamentul,
comunicatiile si procedurile de siguranta ce vor fi utilizate.
1.4.3.2. Inaintea incarcarii, comandantului trebuie sa i se asigure
informatii detaliate cu privire la marfurile periculoase, marfurile
nestandardizate si marfurile care sunt greu sau dificil de stivuit, fixat in
siguranta ori descarcat.
1.4.3.3. Comandantul nu trebuie sa accepte incarcarea unei marfi care nu
este sigura din punct de vedere al manipularii, care nu este ambalata sau
inscriptionata in mod corespunzator ori nu are documente corespunzatoare.
Responsabilitatea pentru asigurarea ca marfurile sunt pregatite in mod
corespunzator pentru transportul la bordul navelor de aprovizionare ii revine
operatorului, navlositorului si/sau proprietarului produselor respective.
1.4.3.4. Toate operatiunile privind incarcarea marfii trebuie sa fie
supravegheate de ofiterul responsabil.
1.4.3.5. Operatorii trebuie sa se asigure ca este containerizata o
cantitate de marfa atat cat pot permite stivuirea si fixarea in siguranta pe
punte. Daca se utilizeaza containere de dimensiuni diferite, atunci cand se
planifica arimarea, trebuie avut in vedere ca fixarea lor sa se faca in
siguranta. In ceea ce priveste prevederile referitoare la constructia
containerelor, trebuie sa se tina seama de Instructiunile pentru aprobarea
containerelor manipulate in mari deschise (Circulara MSC.613).
1.4.4. Arimarea si fixarea in siguranta a marfii
1.4.4.1. Comandantul trebuie sa se asigure ca la bordul navei sunt tipuri
si cantitati suficiente de materiale pentru arimare si fixare in siguranta,
pentru exploatarea in siguranta a navei. Materialele pentru arimare si fixare
in siguranta trebuie:
a) sa corespunda utilizarii prevazute;
b) sa aiba o rezistenta adecvata;
c) sa fie usor de utilizat;
d) sa fie bine intretinute; si
e) sa fie inspectate periodic
si sa fie tinuta o evidenta a inspectiilor.
1.4.5. Marfa in vrac*)
1.4.5.1. Furtunurile utilizate la transferul substantelor in vrac sa fie
colorate codificat la extremitati pentru a permite identificarea produselor
pentru care se va utiliza furtunul. In apendicele 2 la prezentul cod este
recomandat un cod al culorilor.
1.4.5.2. Inainte de inceperea operatiunilor de transfer al marfii in vrac
trebuie sa se stabileasca urmatoarele:
a) procedurile de pornire si oprire;
b) cantitatile si categoriile de produs ce vor fi transferate;
c) debitul si presiunea de pompare permise; si
d) procedeele de oprire in caz de urgenta.
1.4.5.3. Pe durata transferului marfii in vrac, un membru responsabil al
echipajului navei trebuie sa fie prezent pentru supravegherea, dirijarea si
controlul operatiunii de transfer.
------------
*) Pentru substantele lichide periculoase si toxice in vrac se va vedea Rezolutia
IMO A.673(16) "Instructiuni pentru transportul si manipularea cantitatilor
limitate de substante lichide periculoase si toxice in vrac de la bordul
navelor de aprovizionare".
1.4.6. Stabilitatea
Trebuie sa se tina seama de Instructiunile pentru proiectarea si
constructia navelor de aprovizionare [Rezolutia IMO A.469(XII), astfel cum a
fost amendata].
1.4.7. Echipamentul de protectie individual
1.4.7.1. Fiecare membru al echipajului si/sau manipulator de marfa trebuie
ca pe durata operarii marfii sa aiba un echipament de protectie individual
(PPE) de o culoare foarte vizibila, corespunzator zonei geografice de
exploatare si activitatii desfasurate. Trebuie sa fie disponibil echipament de
rezerva suficient.
1.4.7.2. Membrii echipajului si/sau manipulatorii de marfa care lucreaza pe
punte trebuie sa poarte mijloace de flotabilitate si un echipament de protectie
individual (PPE) corespunzator pentru protejarea capului, picioarelor si
mainilor.
1.4.7.3. Exemple de echipamente de protectie individuale (PPE) care pot fi
cerute sunt:
a) veste de salvare de lucru;
b) costume de lucru antiexpunere (pentru operatiuni in zone extrem de
grele); si
c) caschete, cizme si ochelari de protectie.
2. Operatiuni portuare
2.1. Comunicatii
2.1.1. Inainte de plecarea navei de aprovizionare, coordonatorul de
logistica trebuie sa comunice informatiile cu privire la programul de
navigatie, declaratia privind marfa si alte elemente relevante catre operator
si contractant (de exemplu, OIM si comandant).
2.1.2. Inainte de sosirea intr-un port a unei OSV, comandantul trebuie sa
comunice portului informatii cu privire la ora estimata de sosire a navei
(ETA), cerinte referitoare la marfa si orice alte conditii speciale in care se
afla OSV.
2.2. Marfa
2.2.1. Operatorul trebuie sa se asigure ca marfurile din containere sunt
corespunzator stivuite si fixate in siguranta pentru transportul pe mare.
Comandantul este autorizat sa efectueze inspectii prin sondaj. Daca la inspectarea
vreunui container comandantul constata ca dispozitivele prevazute pentru
arimare, legare sau fixare in siguranta sunt necorespunzatoare, ca marfurile
periculoase sunt necorespunzator marcate si etichetate sau daca are indoieli in
ceea ce priveste gradul de siguranta al containerului, el trebuie sa refuze
acel container pentru transportul pe mare.
2.2.2. Trebuie sa se faca referire la Codul de reguli practice pentru
arimarea si amararea in siguranta a marfii [Codul CSS - Rezolutia IMO
A.714(17)] si Instructiunile IMO/ILO/UN/ECE pentru ambalarea marfurilor in
unitati de transport (CTUs) (MSC/Circulara 787).
3. Transportul pe mare
3.1. Generalitati
3.1.1. Marfurile trebuie sa fie corespunzator stivuite, amarate si arimate
pe durata transportului pe mare. In mod regulat trebuie sa fie efectuate
verificari vizuale ale dispozitivelor de amarare.
3.1.2. In mod normal, containerele inchise nu trebuie deschise in timp ce
nava se afla pe mare, in afara de cazul unei situatii de urgenta (de exemplu,
incendiu sau scurgere). Trebuie luate toate masurile necesare pentru prevenirea
ranirii personalului.
3.2. Comunicare
Pe durata transportului pe mare, comandantul, OIM si coordonatorul de
logistica trebuie sa se informeze reciproc asupra modificarilor intervenite in
program si asupra conditiilor relevante de transport.
4. Operatiuni la instalatia din larg
4.1. Generalitati
4.1.1. Inaintea inceperii operatiunilor cu marfa, comandantul si OIM
trebuie sa confirme planul de incarcare/descarcare.
4.1.2. Orice situatie care limiteaza operatiunile cu marfa intre OSV si
instalatia din larg (de exemplu, vizibilitatea pe punte din cabina de comanda a
macaralei, iluminare slaba sau evacuari peste bord de la instalatie) trebuie sa
fie imediat comunicata intre comandant si OIM.
4.1.3. OIM trebuie sa se asigure ca un sapan (cotada) cu lungime suficienta
este atasat intre blocul de macara (palan) si carlig pentru a reduce la minimum
pericolul pe care il prezinta blocul asupra manipulatorilor de marfa si navei.
Blocul de macara trebuie sa fie marcat astfel incat sa fie vizibil in toate
situatiile de operare.
4.2. Cerinte privind amararea navei
4.2.1. Tinand seama de factorii mentionati in continuare, comandantul
decide daca nava trebuie sa fie amarata si in ce mod si confirma aceasta
decizie managerului instalatiei din larg (OIM):
a) vant, mare si hula;
b) curent;
c) manevrabilitatea navei;
d) zona de amarare la instalatia din larg si specificatii privind macaraua;
e) specificatii cu privire la marfa (greutate, amplasare, felul marfii); si
f) eficienta ancorei/ancorelor pe fundul marii.
4.2.2. Decizia cu privire la nesiguranta ramanerii navei in stare de
amarare sau in imediata apropiere a instalatiei din larg poate fi luata de
catre comandant sau OIM.
4.2.3. Sunt permise socurile la operarea marfurilor, cand comandantul le
considera nepericuloase, in conditiile existente.
4.3. Comunicarea
4.3.1. Inaintea sosirii la instalatia din larg, comandantul trebuie sa
obtina permisiunea de la OIM de a intra in zona exclusiva a instalatiei.
4.3.2. Pe durata desfasurarii operatiunilor de transfer de marfa si de
personal la instalatia din larg trebuie mentinuta comunicarea efectiva intre
ofiterul responsabil, manipulatorii de marfa, operatorul de macara si seful de
echipaj la punte al instalatiei din larg.
4.3.3. Comandantul trebuie sa informeze OIM si coordonatorul de logistica
asupra orei de plecare a navei si asupra orei estimate de sosire la urmatoarea
destinatie.
4.4. Informatii si documentatie
Informatii referitoare la marfa trebuie sa fie puse la dispozitie partilor
destinatare inaintea inceperii operatiunilor cu marfa.
4.5. Transferul de personal
4.5.1. Daca se efectueaza transferuri de personal, metodele normale sunt
cele cu nacela pentru personal sau cu barca. Niciodata nu trebuie compromisa
siguranta personalului si trebuie sa fie asigurat cel mai ridicat nivel de
control si comunicare pentru totalitatea acestor operatiuni.
4.5.2. Nici un transfer de personal nu trebuie sa aiba loc in locatie daca
nu a fost obtinut acordul OIM si daca procedurile nu au fost agreate de catre
toate partile responsabile interesate, tinandu-se seama de conditiile
meteorologice reale si de cele preconizate, de viteza vantului, starea marii si
de vizibilitate.
4.5.3. OIM trebuie sa asigure ca nacelele pentru personal si toate
echipamentele de legare aferente sa fie proiectate si intretinute astfel incat
sa fie realizat un coeficient de siguranta de 10:1. Nacelele trebuie sa fie
inspectate zilnic si inainte de utilizare.
4.5.4. OIM trebuie sa asigure ca numai macarale certificate si operatori de
macarale autorizati sa fie implicati in transferul de personal. Pe durata
transferului trebuie sa fie stabilite si mentinute comunicatiile directe intre
echipajul de pe puntea navei, operatorii de macara si puntea de navigatie a
navei.
4.5.5. Persoanele care se transfera trebuie sa poarte veste de salvare,
caschete de protectie si bocanci. Suplimentar, trebuie sa poarte costume
corespunzatoare de protectie si costume antiexpunere, dupa caz.
4.6. Manipularea marfii
Pentru reducerea la minimum a pericolului de ranire a echipajului de pe
punte si/sau a manipulatorilor de marfa, acestia nu trebuie sa incerce sa il
ajute pe operatorul de macara sa aseze pe punte marfa suspendata in carlig.
Marfa trebuie sa fie depusa pe punte, scoasa din carlig si, daca este nevoie,
mutata in pozitie de arimare cu ajutorul vinciurilor de tras obiecte grele sau
al troliilor.
Apendicele 1
Exemple si tipuri de instalatii din larg
Tabelul de mai jos da exemple de tipuri de structuri si nave care, in
scopul determinarii aplicabilitatii prezentului cod, sunt si nu sunt instalatii
din larg.
________________________________________________________________________________
Instalatii din larg Nu sunt instalatii din larg
(sau sunt parti ale instalatiilor din
larg)
________________________________________________________________________________
Platforme de productie fixe Nave cu capacitate mare de ridicare
________________________________________________________________________________
Platforme de productie plutitoare Nave pentru lucrari de scafandrerie
________________________________________________________________________________
Unitati de stocare plutitoare Nave cisterna pentru naveta
________________________________________________________________________________
Unitati mobile de foraj marin Nave pentru intretinere sonde
________________________________________________________________________________
Hotel plutitor Unitati mobile de foraj marin (MODU)
dezarmate
________________________________________________________________________________
Unitati plutitoare de productie, Instalatii pe fundul marii
stocare si exploatare (FPSO)
________________________________________________________________________________
Drage
________________________________________________________________________________
Sonde care nu sunt conectate la o
instalatie
________________________________________________________________________________
Nave de supraveghere
________________________________________________________________________________
Gabare pentru instalare conducte
________________________________________________________________________________
Conducte situate la mai mult de 500 m de
structura principala la care sunt fixate
________________________________________________________________________________
Structuri care sunt permanent atasate la
teren uscat, poduri sau pasarele
________________________________________________________________________________
Apendicele 2
Codul culorilor pentru furtunuri utilizate la transferul substantelor in
vrac
Pentru evitarea utilizarii gresite a furtunurilor pentru transferul
substantelor in vrac, intre punctele de racordare de la bordul navei si
instalatia din larg trebuie folosit un cod al culorilor. In scopul
identificarii, capetele furtunurilor si punctele de racordare trebuie sa poarte
o banda colorata corespunzatoare substantei transferate, iar toate navele de
aprovizionare si instalatiile din larg trebuie sa adopte un cod al culorilor
dupa cum urmeaza:
________________________________________________________________________________
Substanta Banda colorata
________________________________________________________________________________
Apa potabila Albastru
________________________________________________________________________________
Apa de foraj Verde
________________________________________________________________________________
Combustibil Maro
________________________________________________________________________________
Marfa uscata in vrac Galben: ciment
Portocaliu:
baritina/bentonita
________________________________________________________________________________
Hidrocarbura de baza specializata/noroi pe Negru
baza de hidrocarburi
________________________________________________________________________________
Saramura Optional
________________________________________________________________________________
Metanol Optional
________________________________________________________________________________
Apendicele 3
Activitati de cooperare intre operatori si contractanti
1. Scopul prezentului apendice este de a sprijini operatorii si
contractantii in conjugarea activitatilor lor de cooperare, care rezulta din
transportul marfurilor si persoanelor de catre navele de aprovizionare, de
preferat printr-un sistem de management al sigurantei sau proceduri de operare,
dupa caz.
2. Operatorul si contractantul trebuie sa stabileasca proceduri si criterii
de exploatare comune si sa rezolve conflictele in domeniile in care atat
planurile, cat si instructiunile interfereaza unele cu altele. Exemple de
astfel de domenii sunt:
2.1. politici de siguranta si protectia mediului;
2.2. foraje periodice; si
2.3. autoritatea si responsabilitatile respectivului personal care
reprezinta operatorul si contractantul, si anume:
2.3.1. autoritatea si responsabilitatea comandantului si a OIM de a se
consulta reciproc si de a intrerupe exploatarea daca considera acest lucru
necesar din motive de siguranta si de protectie a mediului; si
2.3.2. responsabilitatea persoanei desemnate de contractant (se face
referire la paragraful 4 din Codul ISM) si a persoanei cu autoritatea
corespunzatoare din partea operatorului de a comunica reciproc in vederea
respectarii normelor de siguranta si protectie a mediului.
3. Operatorul si contractantul trebuie sa isi puna reciproc la dispozitie
partile relevante din sistemele lor de management al sigurantei sau din
procedurile de exploatare.
4. Operatorul si contractantul trebuie sa stabileasca proceduri pentru
schimbul reciproc de informatii cu privire la neconformitatile relevante,
accidentele si evenimentele periculoase, in scopul imbunatatirii sigurantei si
conditiilor de mediu. Intalnirile dintre personalul de baza, incluzand
operatorii de macara, pot facilita acest schimb.