E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Legea 142 1998 a se vedea Legea 153 2017
Legea 142 1998 modificat de Legea 218 2016
Legea 142 1998 modificat de Legea 291 2013
Legea 142 1998 a se vedea Ordin 2209 2013
Legea 142 1998 modificat de OUG 121 2011
Legea 142 1998 modificat de OUG 58 2010
Legea 142 1998 completat de OUG 5 2007
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 33 2005
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 408 2004
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 52 2004
Legea 142 1998 in legatura cu articolul 46 din actul Legea 507 2003
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 346 2003
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 42 2003
Legea 142 1998 in legatura cu articolul 39 din actul Legea 631 2002
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 344 2002
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 46 2002
Legea 142 1998 in legatura cu articolul 49 din actul Legea 743 2001
Legea 142 1998 in legatura cu articolul 52 din actul Legea 216 2001
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 25 2001
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 4106 2000
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 1714 2000
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 3656 2000
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 868 2000
Legea 142 1998 in legatura cu articolul 64 din actul Legea 76 2000
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 85 2000
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 455 1999
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 137 1999
Legea 142 1998 in legatura cu Ordin 140 1999
Legea 142 1998 in legatura cu Hotărârea 5 1999
Legea 142 1998 promulgat de Decretul 262 1998
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 142 din  9 iulie 1998

privind acordarea tichetelor de masa

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 260 din 13 iulie 1998


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    (1) Salariatii din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar, precum si din cadrul unitatilor cooperatiste si al celorlalte persoane juridice sau fizice care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca, denumite in continuare angajator, pot primi o alocatie individuala de hrana, acordata sub forma tichetelor de masa, suportata integral pe costuri de angajator.
    (2) Tichetele de masa se acorda in limita prevederilor bugetului de stat sau, dupa caz, ale bugetelor locale, pentru unitatile din sectorul bugetar, si in limita bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate, potrivit legii, pentru celelalte categorii de angajatori.
    Art. 2
    (1) Tichetele de masa se emit de catre unitatile cu activitate specializata in domeniul care face obiectul prezentei legi, denumite in continuare unitati emitente, sau de catre angajatorii care au organizate cantine-restaurant sau bufete.
    (2) Unitatile emitente desfasoara aceasta activitate numai in baza autorizatiei de functionare, acordata de Ministerul Finantelor. Autorizatia de functionare se acorda potrivit criteriilor stabilite de catre Ministerul Finantelor, astfel incat sa se asigure dezvoltarea concurentiala a serviciilor prevazute de prezenta lege.
    (3) Unitatile care emit tichete de masa sunt obligate sa ia masurile necesare pentru asigurarea circulatiei acestora in conditii de siguranta.
    (4) Fiecare tichet de masa este valabil numai daca are inscris numarul sub care a fost inseriat de catre unitatea emitenta si daca cuprinde, cel putin, urmatoarele mentiuni:
    a) numele si adresa emitentului;
    b) valoarea nominala a tichetului de masa;
    c) date referitoare la perioada de valabilitate;
    d) interdictia de a fi utilizat pentru achizitionarea de tigari sau de produse alcoolice;
    e) spatiu pentru inscrierea numelui si a prenumelui salariatului care este in drept sa utilizeze tichetul de masa;
    f) spatiu destinat inscrierii datei si aplicarii stampilei unitatii la care tichetul de masa a fost utilizat.
    Art. 3
    (1) Valoarea nominala a unui tichet de masa nu poate depasi suma de 15.000 lei la data aplicarii prevederilor prezentei legi.
    (2) Valoarea nominala a unui tichet de masa, prevazuta la alin. (1), se indexeaza semestrial cu indicele preturilor de consum, inregistrat la marfurile alimentare, comunicat de Comisia Nationala pentru Statistica.
    Art. 4
    Angajatorul care achizitioneaza direct de la o unitate emitenta necesarul de tichete de masa achita atat contravaloarea nominala a tichetelor de masa, cat si costul imprimatului reprezentand tichetul de masa.
    Art. 5
    (1) Angajatorul distribuie salariatilor tichetele de masa, lunar, in ultima decada a fiecarei luni, pentru luna urmatoare.
    (2) In conditiile prevazute la alin. (1), angajatorul distribuie, pe salariat, un numar de tichete de masa corespunzator numarului de zile lucratoare din luna pentru care se face distribuirea.
    Art. 6
    (1) Salariatul poate utiliza, lunar, un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile in care este prezent la lucru in unitate.
    (2) Tichetele de masa pot fi utilizate numai pentru achitarea mesei sau pentru achizitionarea de produse alimentare.
    (3) Salariatul poate utiliza intr-o zi maximum doua tichete de masa. In cazul in care activitatea se desfasoara la puncte de lucru situate in afara localitatilor, iar aprovizionarea cu produse alimentare nu se poate face zilnic, salariatul poate utiliza numarul de tichete de masa corespunzator perioadei in care se afla la punctul de lucru respectiv.
    (4) Tichetele de masa pot fi utilizate in unitati de alimentatie publica, cantine-restaurant, bufete, cu care unitatile emitente au contractat prestarea serviciilor respective.
    (5) In cazurile in care suma corespunzatoare produselor alimentare solicitate de salariat este mai mica decat valoarea nominala a tichetelor de masa, utilizarea acestora este considerata integrala. Se interzice acordarea unui rest de bani la tichetul de masa.
    Art. 7
    (1) Angajatorul, impreuna cu organizatiile sindicale legal constituite sau, acolo unde nu este constituit un sindicat, cu reprezentantul salariatilor, stabilesc de comun acord unitatea emitenta a tichetelor de masa cu care vor contracta prestarea serviciilor corespunzatoare.
    (2) Unitatile emitente au obligatia de a transmite angajatilor lista unitatilor de alimentatie publica corespunzatoare retelei utilizate, la care salariatii pot folosi tichete de masa. La stabilirea acestor unitati vor fi avute in vedere calitatea serviciilor si un nivel cat mai redus al preturilor prin practicarea unor adaosuri comerciale minime.
    (3) Decontarea tichetelor de masa intre unitatile de alimentatie publica si unitatile emitente ale tichetelor de masa se face numai prin intermediul unitatilor bancare. Acelasi regim de decontare se va aplica si in cazul relatiei dintre angajator si unitatea emitenta.
    (4) Sumele derulate prin operatiunile cu tichetele de masa de catre unitatile emitente ale acestora nu pot fi utilizate pentru reinvestirea in alte scopuri.
    Art. 8
    (1) Sumele corespunzatoare tichetelor de masa acordate de angajator, in limitele valorii nominale prevazute la art. 3, sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, iar pentru salariat sunt scutite de plata impozitului pe venitul sub forma de salariu.
    (2) Sumele prevazute la alin. (1) nu se iau in calcul nici pentru angajator, nici pentru salariat la stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determina in raport cu venitul salarial.
    Art. 9
    Salariatul are obligatia sa restituie angajatorului, la finele fiecarei luni, precum si la incetarea contractului individual de munca, tichetele de masa neutilizate.
    Art. 10
    (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:
    a) comercializarea de catre salariati si de catre unitatile de alimentatie publica a tichetelor de masa contra unei fractiuni de pret sau a altor produse decat cele alimentare;
    b) utilizarea de catre salariati a unui numar de tichete de masa mai mare decat numarul de zile in care sunt prezenti la lucru in unitate.
    (2) Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei, iar cele prevazute la alin. (1) lit. b), cu amenda de la 200.000 lei la 500.000 lei.
    Art. 11
    Constatarea contraventiilor prevazute la art. 10, precum si aplicarea amenzilor contraventionale se fac de catre personalul imputernicit al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si al directiilor generale de munca si protectie sociala judetene si a municipiului Bucuresti.
    Art. 12
    Prevederile art. 10 si 11 se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 13
    In termen de 60 de zile de la publicarea prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale va elabora norme de aplicare, aprobate prin hotarare a Guvernului.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor si de Senat in sedinta comuna din 5 mai 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                 p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                          PAULA MARIA IVANESCU

                      p. PRESEDINTELE SENATUI
                         MIRCEA IONESCU QUINTUS



SmartCity5

COMENTARII la Legea 142/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 142 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 142/1998
Legea 153 2017
Legea 218 2016
Legea 291 2013
Ordin 2209 2013
OUG 121 2011
pentru modificarea şi completarea unor acte normative
OUG 58 2010
pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale
OUG 5 2007
pentru completarea art. 3 din Legea nr.142/1998 privind acordarea tichetelor de masa
Ordin 33 2005
privind stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I 2005
Ordin 408 2004
pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II 2004
Ordin 52 2004
pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I 2004
Legea 507 2003
Legea bugetului de stat pe anul 2004
Ordin 346 2003
pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II 2003
Ordin 42 2003
pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I 2003
Legea 631 2002
Legea bugetului de stat pe anul 2003
Ordin 344 2002
pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II al anului 2002
Ordin 46 2002
pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I 2002
Legea 743 2001
Legea bugetului de stat pe anul 2002
Legea 216 2001
Legea bugetului de stat pe anul 2001
Ordin 25 2001
pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I 2001
Ordin 1714 2000
privind completarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului finantelor nr. 3.656/868/2000 pentru aprobarea Precizarilor la Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa
Ordin 4106 2000
privind completarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului finantelor nr. 3.656/868/2000 pentru aprobarea Precizarilor la Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa
Ordin 868 2000
pentru aprobarea Precizarilor la Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa
Ordin 3656 2000
pentru aprobarea Precizarilor la Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa
Legea 76 2000
Legea bugetului de stat pe anul 2000
Ordin 85 2000
privind stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I 2000
Ordin 455 1999
privind stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II 1999, potrivit prevederilor art. 31 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999
Ordin 137 1999
privind stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I 1999, potrivit prevederilor art. 31 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999
Ordin 140 1999
pentru aprobarea criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de masa potrivit Legii nr. 142/1998
Hotărârea 5 1999
pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa
Decretul 262 1998
pentru promulgarea Legii privind acordarea tichetelor de masa
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu