E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 81 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 86 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 87 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 89 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 91 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 93 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 102 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 adauga dupa articolul 105 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 106 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 107 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 112 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 122 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 123 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 124 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 125 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 148 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 181 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 182 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 183 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 adauga dupa articolul 213 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 149 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 150 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 151 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 152 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 153 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 29 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 31 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 52 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 63 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 67 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 1 din actul Hotărârea 23 2003 modifica articolul 79 din actul Hotărârea 8 1994
Articolul 3 din actul Hotărârea 23 2003 republica Hotărârea 8 1994
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 23 din 11 noiembrie 2003

privind modificarea si completarea Regulamentului Camerei Deputatilor, aprobat prin Hotararea Camerei Deputatilor nr. 8/1994

ACT EMIS DE: ADUNAREA(CAMERA) DEPUTATILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 798 din 12 noiembrie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 64 alin. (1) din Constitutia Romaniei*),

    Camera Deputatilor adopta prezenta hotarare.
------------
    *) Constitutia Romaniei a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003.

    Art. 1
    Regulamentul Camerei Deputatilor, aprobat prin Hotararea Camerei Deputatilor nr. 8/1994, republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 51 din 31 ianuarie 2001, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Litera f) a articolului 29 va avea urmatorul cuprins:
    "f) primeste si distribuie proiectele de legi, propunerile legislative si rapoartele comisiilor parlamentare, in ordinea depunerii acestora, si hotaraste, in cazul initiativelor legislative, retinerea lor spre dezbatere si adoptare ca prima Camera sesizata sau trimiterea la Senat a celor pentru care Camera Deputatilor este Camera decizionala;"
    2. Litera f) a articolului 31 va avea urmatorul cuprins:
    "f) sesizeaza Curtea Constitutionala in conditiile prevazute la art. 146 lit. a), b), c) si e) din Constitutie;"
    3. Alineatele 1 si 5 ale articolului 52 vor avea urmatorul cuprins:
    "La sedintele comisiilor au dreptul sa participe deputatii si senatorii care au facut propuneri care stau la baza lucrarilor acestora (autori de propuneri legislative, de amendamente etc.), precum si, la cererea presedintelui comisiei, specialisti ai Consiliului Legislativ.
    ...........................................................................
    Comisia poate hotari, la propunerea biroului comisiei, a presedintelui sau a unui deputat, limitarea duratei luarilor de cuvant. Deputatii, senatorii si invitatii sunt obligati sa se refere exclusiv la chestiunea supusa dezbaterii. In caz contrar presedintele poate retrage cuvantul. Nimeni nu poate lua cuvantul decat daca ii este dat de presedinte."
    4. Articolul 63 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 63
    Daca o comisie permanenta considera ca un proiect de lege sau o propunere legislativa este de competenta in fond a altei comisii, ea poate cere Biroului permanent, in cel mult 3 zile de la sesizarea ei, trimiterea lor catre acea comisie.
    In caz de refuz din partea acestuia se va proceda potrivit art. 62 alin. 2."
    5. Articolul 67 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 67
    Biroul permanent, dupa consultarea presedintelui comisiei sesizate in fond, stabileste un termen inauntrul caruia comisia trebuie sa depuna raportul; modificarea acestui termen poate fi aprobata la cererea motivata a comisiei sesizate in fond. Termenele stabilite de Biroul permanent, in cazul in care Camera Deputatilor este prima Camera sesizata, nu pot fi, de regula, mai mici de 7 zile sau mai mari de 15 zile. In cazul in care Camera Deputatilor este Camera decizionala, aceste termene nu pot fi, de regula, mai mici de 14 zile sau mai mari de 60 de zile.
    Raportul va fi imprimat si difuzat deputatilor cu cel putin 3 zile inainte de data stabilita pentru dezbaterea proiectului sau a propunerii legislative in plenul Camerei, in cazul proiectelor de legi si propunerilor legislative in care Camera Deputatilor este prima Camera sesizata, si cu cel putin 5 zile in cazul celor pentru care Camera Deputatilor este Camera decizionala."
    6. Articolul 79 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 79
    Camera Deputatilor adopta legi, hotarari si motiuni simple. De asemenea, Camera Deputatilor poate adopta mesaje, declaratii, rezolutii si alte acte politice."
    7. Alineatele 2 si 3 ale articolului 81 vor avea urmatorul cuprins:
    "Proiectele de legi si propunerile legislative se inscriu in proiectul ordinii de zi in termen de cel mult 5 zile de la primirea de catre Biroul permanent a raportului comisiei sesizate in fond, in cazul in care Camera Deputatilor a fost sesizata ca prima Camera, si in termen de cel mult 7 zile pentru cele in care este Camera decizionala.
    La intocmirea si adoptarea ordinii de zi in domeniul legislativ se va asigura prioritate cererilor adresate de birourile comisiilor permanente, dezbaterilor in procedura de urgenta, cererilor pentru adoptarea unei asemenea proceduri, proiectelor de legi si propunerilor legislative pentru care Camera Deputatilor este prima Camera sesizata si dezbaterii rapoartelor intocmite de comisiile de mediere."
    8. Articolul 86 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 86
    In exercitiul dreptului de initiativa legislativa Guvernul inainteaza Camerei proiecte de legi. Deputatii, senatorii si cetatenii prevazuti la art. 74 din Constitutie pot prezenta Camerei Deputatilor propuneri legislative. Acestea trebuie sa fie insotite de o expunere de motive si redactate in forma ceruta pentru proiectele de legi. Propunerile legislative formulate de deputati si senatori, care implica modificarea prevederilor bugetului de stat sau ale bugetului asigurarilor sociale de stat, trebuie sa se fundamenteze pe informarea ceruta in mod obligatoriu Guvernului, in conditiile art. 111 din Constitutie.
    Potrivit art. 75 din Constitutie, se supun spre dezbatere si adoptare Camerei Deputatilor, ca prima Camera sesizata:
    1. proiectele de legi si propunerile legislative pentru ratificarea tratatelor sau a altor acorduri internationale si a masurilor legislative ce rezulta din aplicarea acestor tratate sau acorduri;
    2. proiectele legilor organice prevazute in Constitutie la:
    a) art. 31 alin. (5) - Dreptul la informatie;
    b) art. 40 alin. (3) - Dreptul de asociere;
    c) art. 52 alin. (2) - Dreptul persoanei vatamate de o autoritate publica;
    d) art. 55 alin. (2) si (3) - Apararea tarii;
    e) art. 58 alin. (3) - Avocatul Poporului - Numirea si rolul;
    f) art. 73 alin. (3) - Categorii de legi:
    - lit. e) - organizarea Guvernului si a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii;
    - lit. k) - contenciosul administrativ;
    - lit. l) - organizarea si functionarea Consiliului Superior al Magistraturii, a instantelor judecatoresti, a Ministerului Public si a Curtii de Conturi;
    - lit. n) - organizarea generala a invatamantului;
    - lit. o) - organizarea administratiei publice locale, a teritoriului, precum si regimul general privind autonomia locala;
    g) art. 79 alin. (2) - Consiliul Legislativ;
    h) art. 102 alin. (3) - Guvernul - Rolul si structura;
    i) art. 105 alin. (2) - Guvernul - Incompatibilitati;
    j) art. 117 alin. (3) - Infiintarea de autoritati administrative autonome;
    k) art. 118 alin. (2) si (3) - Sistemul de aparare;
    l) art. 120 alin. (2) - Administratia publica locala - Principii de baza;
    m) art. 123 alin. (3) - Prefectul;
    n) art. 125 alin. (2) - Statutul judecatorilor;
    o) art. 126 alin. (4) si (5) - Instantele judecatoresti;
    p) art. 128 alin. (2) - Folosirea limbii materne si a interpretului in justitie;
    r) art. 140 alin. (1) - Curtea de Conturi;
    s) art. 142 alin. (5) - Curtea Constitutionala - Structura.
    Potrivit art. 75 din Constitutie, se supun spre dezbatere si adoptare Camerei Deputatilor, in calitate de Camera decizionala:
    1. toate proiectele de legi si propunerile legislative de nivelul legilor ordinare;
    2. proiectele legilor organice prevazute in Constitutie la:
    a) art. 3 alin. (2) - Teritoriul;
    b) art. 5 alin. (1) - Cetatenia;
    c) art. 12 alin. (4) - Simboluri nationale;
    d) art. 16 alin. (4) - Egalitatea in drepturi;
    e) art. 44 alin. (2) - Dreptul de proprietate privata;
    f) art. 73 alin. (3) - Categorii de legi:
    - lit. a) - sistemul electoral, organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente;
    - lit. b) - organizarea, functionarea si finantarea partidelor politice;
    - lit. d) - organizarea si desfasurarea referendumului;
    - lit. f) - regimul starii de mobilizare partiala sau totala a fortelor armate si al starii de razboi;
    - lit. g) - regimul starii de asediu si al starii de urgenta;
    - lit. h) - infractiunile, pedepsele si regimul executarii acestora;
    - lit. i) - acordarea amnistiei sau a gratierii colective;
    - lit. j) - statutul functionarilor publici;
    - lit. m) - regimul juridic general al proprietatii si al mostenirii;
    - lit. p) - regimul general privind raporturile de munca, sindicatele, patronatele si protectia sociala;
    - lit. r) - statutul minoritatilor nationale din Romania;
    - lit. s) - regimul general al cultelor;
    g) art. 136 alin. (3) si (4) - Proprietatea;
    h) art. 141 - Consiliul Economic si Social.
    Proiectele de legi se inainteaza Camerei Deputatilor insotite de avizul Consiliului Legislativ.
    In cazul propunerilor legislative initiate de cetateni, presedintele Camerei, inainte de comunicarea lor catre deputati si de sesizarea in fond a comisiei permanente competente, va solicita Curtii Constitutionale verificarea indeplinirii conditiilor constitutionale pentru exercitarea initiativei legislative."
    9. Articolul 87 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 87
    Proiectele de legi si propunerile legislative se inregistreaza in ordinea prezentarii lor. Acestea se distribuie deputatilor dupa prezentarea lor la Biroul permanent."
    10. Articolul 89 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 89
    Proiectele de legi si propunerile legislative prevazute la art. 88 se trimit, de indata, de catre Biroul permanent spre dezbatere si avizare comisiilor permanente competente."
    11. Alineatul 1 al articolului 91 va avea urmatorul cuprins:
    "Dupa examinarea proiectului de lege sau a propunerii legislative, comisia permanenta sesizata in fond intocmeste un raport care va cuprinde propuneri cu privire la adoptarea, adoptarea cu modificari ori respingerea proiectului sau a propunerii legislative examinate, cu precizarea articolelor care intra in competenta decizionala a Camerei Deputatilor, respectiv a Senatului in cazul in care Camera Deputatilor este Camera decizionala."
    12. Alineatele 1 si 7 ale articolului 93 vor avea urmatorul cuprins:
    "Deputatii, grupurile parlamentare sau Guvernul au dreptul de a prezenta amendamente la comisia sesizata in fond, pana la implinirea unui termen de 5 zile inainte de data stabilita pentru depunerea raportului.
    ...........................................................................
    Pentru a se putea pronunta, comisia va transmite Guvernului amendamentele care implica modificarea bugetului de stat sau a bugetului asigurarilor sociale de stat, potrivit art. 111 din Constitutie. Amendamentele la care, in termen de 5 zile de la primire, Guvernul nu prezinta un punct de vedere se considera acceptate. Raspunsul Guvernului poate fi dat numai sub semnatura unui membru al acestuia."
    13. Articolul 102 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 102
    Cand dezbaterea amendamentelor releva consecinte importante asupra proiectului de lege sau a propunerii legislative, presedintele Camerei Deputatilor poate trimite textele in discutie comisiei sesizate in fond, cu stabilirea termenului de prezentare a punctului de vedere. In acest caz autorii amendamentelor au dreptul sa fie ascultati in cadrul comisiei. Acelasi drept il au si reprezentantii Guvernului."
    14. Dupa articolul 105 se introduce articolul 105^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 105^1
    In temeiul art. 75 alin. (1) si (2) din Constitutie, Camera Deputatilor, ca prima Camera sesizata, se pronunta asupra proiectului de lege sau a propunerii legislative in termen de 45 de zile de la data prezentarii la Biroul permanent. Fac exceptie codurile si legile de complexitate deosebita, asupra carora se pronunta in termen de 60 de zile de la data prezentarii la Biroul permanent si ordonantele de urgenta, pentru care termenul este de 30 de zile de la data depunerii acestora la Camera Deputatilor.
    La data expirarii termenelor prevazute la alin. 1 proiectele de legi sau propunerile legislative se considera adoptate de Camera Deputatilor si se trimit Senatului sub semnatura presedintelui Camerei Deputatilor."
    15. Articolul 106 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 106
    Dispozitiile art. 87 - 105 sunt aplicabile si pentru proiectele de legi primite din partea Senatului, cand acesta este prima Camera sesizata, Camera Deputatilor fiind Camera decizionala."
    16. Articolul 107 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 107
    La cererea Guvernului sau din proprie initiativa, Camera Deputatilor poate adopta proiecte de legi sau propuneri legislative in procedura de urgenta.
    Cererile Guvernului si propunerile Biroului permanent, ale grupurilor parlamentare sau ale comisiilor permanente se supun aprobarii Comitetului ordinii de zi.
    Proiectele de legi referitoare la armonizarea legislatiei Romaniei cu cea a Uniunii Europene si a Consiliului Europei si cele privind aprobarea sau respingerea ordonantelor de urgenta se supun de drept dezbaterii si adoptarii Camerei Deputatilor in procedura de urgenta.
    Procedura de urgenta se aplica si in cazul in care Camera Deputatilor a adoptat, ca prima Camera sesizata, o prevedere din proiectul de lege care intra in competenta sa decizionala, neinsusita de Senat si retrimisa pentru o noua dezbatere, precum si in cazul in care Senatul, in calitate de Camera decizionala, a adoptat, intr-un proiect de lege, o prevedere pentru care competenta decizionala apartine Camerei Deputatilor. Decizia Camerei Deputatilor este definitiva."
    17. Articolul 112 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 112
    Legile, hotararile si motiunile simple se adopta de Camera Deputatilor prin vot. Legile adoptate de Camera Deputatilor pot fi legi constitutionale, legi organice si legi ordinare."
    18. Articolul 122 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 122
    Proiectele de legi si propunerile legislative respinse de Camera Deputatilor in calitate de Camera decizionala nu pot fi readuse in discutia acesteia in cursul aceleiasi sesiuni."
    19. Alineatele 1, 2 si 3 ale articolului 123 vor avea urmatorul cuprins:
    "Proiectele de legi si propunerile legislative adoptate sau respinse de Camera Deputatilor ca prima Camera sesizata se semneaza de presedintele acesteia.
    Proiectele de legi si propunerile legislative adoptate sau respinse de Camera Deputatilor ca prima Camera sesizata se inainteaza Senatului, in calitate de Camera decizionala. Guvernul va fi instiintat despre aceasta.
    Legea adoptata de Camera Deputatilor cu privire la care Senatul s-a pronuntat ca prima Camera sesizata ori, dupa caz, in calitate de Camera decizionala pentru unele prevederi, semnata de presedintele Camerei Deputatilor si de presedintele Senatului, se comunica, cu 5 zile inainte de a fi trimisa spre promulgare, Guvernului, Inaltei Curti de Casatie si Justitie, precum si Avocatului Poporului si se depune la secretarul general al Camerei Deputatilor si la secretarul general al Senatului, in vederea exercitarii dreptului de sesizare a Curtii Constitutionale. Daca legea este adoptata in procedura de urgenta, termenul este de doua zile."
    20. Articolul 124 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 124
    In cazurile de neconstitutionalitate constatate potrivit art. 146 lit. a) din Constitutie, Camera Deputatilor reexamineaza prevederile respective pentru punerea lor de acord cu decizia Curtii Constitutionale, pe baza raportului Comisiei juridice, de disciplina si imunitati.
    Raportul Comisiei juridice, de disciplina si imunitati va cuprinde propuneri pentru eliminarea sau modificarea prevederilor declarate neconstitutionale prin decizia Curtii Constitutionale. Raportul comisiei se dezbate conform prevederilor art. 93 - 105. Cu prilejul reexaminarii Camera Deputatilor va efectua corelarile tehnico-legislative necesare.
    In cazul sesizarii neconstitutionalitatii tratatelor sau altor acorduri internationale depuse la Parlament pentru ratificare, potrivit art. 146 lit. b) din Constitutie, procedura parlamentara se intrerupe si se reia dupa publicarea deciziei Curtii Constitutionale.
    In cazurile de neconstitutionalitate constatate potrivit art. 146 lit. b) din Constitutie, Camera Deputatilor nu poate ratifica tratatul sau acordul international declarat ca fiind neconstitutional.
    In cazurile de neconstitutionalitate constatate potrivit art. 147 alin. (1) din Constitutie, dispozitiile declarate neconstitutionale din legi, din regulamente si din ordonantele aprobate prin lege isi inceteaza efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curtii Constitutionale, termen pe durata caruia aceste dispozitii sunt suspendate de drept. In vederea punerii de acord a acestor prevederi cu dispozitiile Constitutiei, Camera va reexamina textele declarate neconstitutionale pe baza raportului Comisiei juridice, de disciplina si imunitati.
    Reexaminarea textelor declarate neconstitutionale se face mai intai de prima Camera sesizata."
    21. Alineatul 1 al articolului 125 va avea urmatorul cuprins:
    "Reexaminarea legii de catre Camera Deputatilor, in urma cererii facute de Presedintele Romaniei in temeiul art. 77 alin. (2) din Constitutie, va avea loc in cel mult 30 de zile de la primirea cererii. Reexaminarea legii se efectueaza mai intai de Camera Deputatilor daca aceasta a fost prima Camera sesizata."
    22. Articolul 148 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 148
    Motiunea simpla exprima pozitia Camerei Deputatilor intr-o anumita problema de politica interna sau externa ori, dupa caz, cu privire la o problema care a facut obiectul unei interpelari.
    Motiunea simpla poate fi initiata de cel putin 50 de deputati.
    Presedintele Camerei nu va lua in considerare motiunile simple care nu indeplinesc cerintele prevazute la alin. 1 si 2 si nici pe cele care vizeaza finalitati specifice motiunii de cenzura.
    Initierea motiunilor de cenzura are loc in conditiile prevazute la art. 78 din Regulamentul sedintelor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului."
    23. Articolul 181 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 181
    Potrivit art. 72 din Constitutie, deputatii nu pot fi trasi la raspundere juridica pentru voturile sau pentru opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului."
    24. Articolul 182 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 182
    In temeiul art. 72 din Constitutie, deputatii pot fi urmariti si trimisi in judecata penala pentru fapte care nu au legatura cu voturile sau cu opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului, dar nu pot fi perchezitionati, retinuti sau arestati fara incuviintarea Camerei Deputatilor, dupa ascultarea lor. Urmarirea si trimiterea in judecata penala se pot face numai de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. Competenta de judecata apartine Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Cererea de retinere, arestare sau perchezitie se adreseaza presedintelui Camerei Deputatilor de catre ministrul justitiei. Savarsirea sau descoperirea ulterioara a unor noi fapte penale determina introducerea unei noi cereri de retinere, arestare sau perchezitie.
    Presedintele Camerei aduce la cunostinta deputatilor cererea, in sedinta publica, dupa care o trimite de indata Comisiei juridice, de disciplina si imunitati spre examinare, care va stabili prin raportul sau daca exista sau nu exista motive temeinice pentru aprobarea cererii. Hotararea comisiei se adopta, in cel mult 5 zile de la sesizare, prin votul majoritatii membrilor acesteia. Votul este secret.
    Ministrul justitiei va inainta Comisiei juridice, de disciplina si imunitati toate documentele pe care aceasta le solicita; in caz de refuz comisia se va adresa Camerei Deputatilor, prin intermediul Biroului permanent, pentru a hotari cu privire la acest refuz.
    Cererea prevazuta la alin. 2, impreuna cu raportul comisiei, se inainteaza grupului parlamentar din care face parte deputatul in cauza. Grupul isi va exprima punctul de vedere cu privire la cerere intr-un raport scris, in termen de 5 zile de la data sesizarii grupului.
    In cazul deputatilor care nu fac parte din nici un grup parlamentar, acestia pot sa depuna la Biroul permanent punctul de vedere cu privire la cerere.
    Raportul comisiei impreuna cu raportul grupului parlamentar se inainteaza Biroului permanent si se supun dezbaterii si aprobarii Camerei Deputatilor.
    Camera Deputatilor se va pronunta asupra masurii in cel mult 20 de zile de la sesizare, cu votul majoritatii membrilor prezenti."
    25. Articolul 183 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 183
    In caz de infractiune flagranta, deputatii pot fi retinuti si supusi perchezitiei. Ministrul justitiei il va informa neintarziat pe presedintele Camerei Deputatilor asupra retinerii si a perchezitiei. In cazul in care Camera constata ca nu exista temei pentru retinere, va dispune imediat revocarea acestei masuri.
    Dispozitia de revocare a retinerii se executa de indata prin ministrul justitiei."
    26. Dupa articolul 213 se introduce articolul 213^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 213^1
    Prevederile privind medierea, respectiv art. 74 - 77 si art. 126 - 128, se aplica numai in cazul legilor constitutionale."
    27. La articolele 149 - 153 termenul "motiune" se inlocuieste cu "motiune simpla".
    Art. 2
    Proiectele de legi si propunerile legislative inregistrate pana la data intrarii in vigoare a Legii de revizuire a Constitutiei se dezbat si se adopta potrivit prevederilor Regulamentului Camerei Deputatilor anterioare intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 3
    Regulamentul Camerei Deputatilor aprobat prin Hotararea Camerei Deputatilor nr. 8/1994, republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 51 din 31 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

    Aceasta hotarare a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 11 noiembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 23/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 23 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu