E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
forum legex.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET - LEGE Nr

DECRET - LEGE   Nr. 68 din  8 februarie 1990

pentru inlaturarea unor inechitati in salarizarea personalului

ACT EMIS DE: CONSILIUL FRONTULUI SALVARII NATIONALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 24 din  9 februarie 1990




    In vederea inlaturarii unor inechitati in salarizarea personalului, in acordarea sporurilor si incadrarea in grupe de munca,

    Consiliul Frontului Salvarii Nationale decreteaza:

    Art. 1
    Se abroga prevederile Legii nr. 1/1986 si Decretului nr. 161/1986. Formele de salarizare ce se aplica in toate ramurile de activitati economice si sociale sint cele prevazute la cap. II lit. A din Legea nr. 57/1974, cu modificarile aduse prin Decretul-lege nr. 35/1990.
    In functie de natura activitatii, in unele ramuri sau intreprinderi se pot aplica forme de salarizare specifice, la propunerea ministerelor, cu acordul Ministerului Muncii si Ocrotirilor Sociale.
    Stabilirea formelor de salarizare ce se aplica la fiecare loc de munca este de competenta consiliilor de administratie. In cazul unitatilor care nu au consiliu de administratie aceasta competenta revine conducerii administrative a acestora. Prevederile art. 14 din Legea nr. 57/1974 se abroga.
    In situatia in care, datorita unor dificultati in asigurarea bazei tehnico-materiale sau a altor cauze, muncitorii din activitatea de baza realizeaza salarii in acord mai mici decit salariul tarifar, personalul salarizat in regie, tehnic-productiv, din conducerea unitatii si din compartimentele functionale, precum si muncitorii care deservesc nemijlocit lucratori salarizati in acord, ale caror realizari sint conditionate de felul cum sint deserviti, vor primi salariul tarifar cel mult in aceeasi proportie in care acesta a fost realizat, in medie, de catre muncitorii din activitatea de baza din cadrul subunitatilor in care lucreaza sau le deservesc, ori, dupa caz, pe intreaga intreprindere.
    La stabilirea proportiei medii se iau in considerare si timpul, precum si sumele platite pentru perioadele de intrerupere a activitatii, potrivit Codului muncii si Decretului-lege nr. 25/1990.
    Art. 2
    Personalul de la locurile de munca si activitatile care, potrivit reglementarilor existente pina in anul 1969 si dupa aceea, erau prevazute sa fie incadrate in grupele I sau II de munca beneficiaza de acest drept pe intreaga perioada cit au lucrat la locurile de munca si activitatile respective.
    Locurile de munca si activitatile care se incadreaza in grupele I si II de munca, potrivit prevederilor prezentului articol, vor fi precizate, la propunerea ministerelor, de Ministerul Muncii si Ocrotirilor Sociale, Ministerul Sanatatii si Comisia Nationala pentru Protectia Muncii, in termen de 30 de zile de la data emiterii prezentului decret-lege.
    Art. 3
    Personalul de la locurile de munca la care exista conditii deosebite beneficiaza de incadrarea in grupe de munca, precum si de sporuri la salarii, potrivit prevederilor art. 2 al prezentului decret-lege si ale art. 4 din Decretul-lege nr. 35/1990, chiar daca in documentatia de investitii nu s-a prevazut acordarea acestor drepturi.
    Art. 4
    Muncitorii si maistrii din industria poligrafica, care lucreaza la tiparirea presei cotidiene, in conditii grele de munca, vor beneficia de salarii tarifare mai mari cu pina la 20% . Acordarea acestor salarii tarifare mai mari nu exclude plata sporului pentru conditii deosebite de munca, prevazut de lege.
    Stabilirea categoriilor de personal si a procentului de majorare a salariului tarifar se fac de catre Ministerul Culturii, cu avizul Ministerului Muncii si Ocrotirilor Sociale.
    Art. 5
    Soferii incadrati in categoriile 2, 1 si speciala, care executa in procesul de exploatare si lucrari de intretinere si reparare a autovehiculelor, conform prevederilor indicatoarelor tarifare de calificare, vor primi si diferenta dintre salariul tarifar al categoriei si treptei in care sint incadrati si salariul cu care sint tarifate lucrarile, in raport cu timpul lucrat in acord.
    Art. 6
    In situatii cu totul deosebite, pentru unele unitati, Ministerul Muncii si Ocrotirilor Sociale impreuna cu Ministerul Finantelor pot aproba, la propunerea ministerelor si a primariilor judetene, efectuarea de ore suplimentare peste plafonul de 120 ore anual, fara insa a se depasi 360 ore anual. Orele suplimentare efectuate se compenseaza cu timp liber corespunzator sau se platesc potrivit prevederilor Codului muncii.
    Art. 7
    Prevederile art. 19 alin. 3 din Legea nr. 57/1974 se modifica in sensul ca, in cazuri deosebite, pentru lucrari de mare tehnicitate si complexitate se poate aproba de catre Ministerul Muncii si Ocrotirilor Sociale, la propunerea ministerelor, incadrarea ca muncitori specialisti, in limita a cel mult 2% din numarul muncitorilor calificati.
    Art. 8
    La ministerele in cadrul carora nu sint organizate centrale industriale, fondul de premiere pentru realizari deosebite, prevazut la art. 60 alin. 1 din Legea nr. 57/1974, se constituie pe baza unei cote de pina la 0,1% din fondul de salarii planificat.
    Din fondul de premiere constituit la ministere poate fi stimulat si personalul din aparatul propriu al acestora care are realizari deosebite in activitate.
    Art. 9
    Prevederile art. 68 alin. 2 din Legea nr. 57/1974 se modifica, in sensul ca personalul care lucreaza la locuri cu conditii grele de munca poate beneficia de un salariu tarifar mai mare cu pina la 15% .
    Art. 10
    Se abroga prevederile art. 3 alin. 2, precum si anexa nr. 4 la Decretul nr. 100/1979, urmind ca unitatile si subunitatile ai caror muncitori calificati sint salarizati pe reteaua tarifara "Constructii de aeronave si motoare de aeronave", precum si modul de diferentiere a sporului de care beneficiaza restul personalului civil in baza anexei nr. IV a Legii nr. 57/1974, sa fie stabilite cu acordul Ministerului Muncii si Ocrotirilor Sociale.
    Art. 11
    Categoriile de personal care prin natura muncii lucreaza peste programul normal de lucru si procentul cu care se majoreaza salariul tarifar, potrivit art. 71 alin. 4 din Legea nr. 57/1974, vor fi reanalizate si actualizate in termen de 30 de zile de la data emiterii prezentului decret-lege, de catre Ministerul Muncii si Ocrotirilor Sociale, la propunerea ministerelor si celorlalte organe centrale.
    Prevederile art. 11 si ale anexei nr. 10 la Decretul nr. 100/1979 se abroga.
    Art. 12
    Sporul pentru vechimea neintrerupta in aceeasi unitate se calculeaza in intreaga economie la salariul tarifar corespunzator categoriei si treptei, respectiv clasei de salarizare, in care este incadrata fiecare persoana, aferent timpului lucrat in program normal de lucru.
    Pentru personalul din invatamint si cel din unitatile sanitare, sporul de vechime se calculeaza si la indemnizatiile care, potrivit legii, fac parte din salariul tarifar.
    Art. 13
    Retinerile efectuate de la data inceperii lucrarilor in activitatea de constructii-montaj, foraj, lucrari geologice, proiectare-cercetare se restituie integral, potrivit art. 2 din Decretul-lege nr. 35/1990, pentru toate lucrarile efectiv executate, in conformitate cu bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 1989.
    Art. 14
    In aplicarea prevederilor prezentului decret-lege, Ministerul Muncii si Ocrotirilor Sociale poate elabora instructiunile necesare.
    Art. 15
    Prevederile prezentului decret-lege intra in vigoare de la data de 1 februarie 1990.

                               PRESEDINTELE
                 CONSILIULUI FRONTULUI SALVARII NATIONALE
                                ION ILIESCU




COMENTARII la Decretul-lege 68/1990

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul-lege 68 din 1990
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 346 2015
    Credit de nevoi personale este parte a creditelor de consum. Caracteristica de credit de nevoi personale nu este alocat un anumit proiect și, prin urmare, utilizarea sa este gratuit. Cu toate acestea, principiul este la fel ca alte creanțe, o organizație plătește o anumită sumă trebuie să plătească în fiecare lună cu interes. Potrivit creditorilor, credit de nevoi personale pot fi, de asemenea, numit: credit clasic, credit de nevoi personale, împrumut rambursabil sau credit de nevoi personale. Dar, indiferent de denumirea utilizată, sunt aceleași condiții care vor fi disponibile pentru you.Contact ne pentru cererile dvs. de împrumut privat $ 5000-5000000 pentru cei care au nevoie de finanțare, toplimitedloanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Credit de nevoi personale este parte a creditelor de consum. Caracteristica de credit de nevoi personale nu este alocat un anumit proiect și, prin urmare, utilizarea sa este gratuit. Cu toate acestea, principiul este la fel ca alte creanțe, o organizație plătește o anumită sumă trebuie să plătească în fiecare lună cu interes. Potrivit creditorilor, credit de nevoi personale pot fi, de asemenea, numit: credit clasic, credit de nevoi personale, împrumut rambursabil sau credit de nevoi personale. Dar, indiferent de denumirea utilizată, sunt aceleași condiții care vor fi disponibile pentru you.Contact ne pentru cererile dvs. de împrumut privat $ 5000-5000000 pentru cei care au nevoie de finanțare, toplimitedloanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Cuantum - 2015
    Buna Ziua, Acest lucru este de a informa publicul larg care domnul Amer, un creditor împrumut privat are deschide o oportunitate financiar pentru toată lumea care are nevoie de orice ajutor financiar. Ne da afară împrumut la rata dobânzii de 2% pentru persoane fizice, firme si companii sub un punct de vedere si starea clare și ușor de înțeles. contactati-ne astăzi prin e-mail la: (ameraligeorge@gmail.com)
ANONIM a comentat OUG 3 2015
    oug 3/2015 Cerintele APIA 2015 sant primul pas al distrugerii agriculturii romanesti.Dupa multe tergiversari si antirzieri a iesit ceva ce ne aminteste de legi de prin 1950.UE a trimis sprijin financiar pentru plati directe pentru suprafete de teren si pentru animale,eligibile bineanteles.Ai nostri au conditiona in proportii stricte posesia terenului si a animalelor fara a analiza posibilitatile de asociere cu sau fara personalitate juridica,in practica lucru greu de realizat.de exemplu ai pasune(pajiste) si nu ai animale pici de la plata,ai animale si nu ai teren tot asa.Multa lume este in situatia asta iar fara srijin financiar, existent,se va ajunge la imposibilitatea platii impozitelor si continuarea muncii in agricultura.
ANONIM a comentat Ordin 3512 2008
    Am intrebarea urmatoare: in cazul unei pensii sistate din 2011 pana acum s-a platit toata suma acumulata si neplatita prin casieria Casei de Pensii pe o suma mai mare de 11000 lei(suma acumulata din pensii sistate la plata pe o perioada de 4 ani).Pensionarul ma fost placat in strainatate si nu are cont deschis la nici o banca si in 2 zile placa din tara. Daca nu ecorect cum am procedat cum putea pensionarul sa intre in posesia drepturilor de pensie sisitate? Astept raspuns va rog la adresa de mail :secretariat@cpbrc.ro
ANONIM a comentat OUG 3 2015
    OUG 3/2015 DOAMNE AJUTA Parca nu-mi vine sa cred ca cei ce lucreaza la coada vacii vor primii si sprijin prin plati directe.M-asi bucura mult ca cea ce am inteles eu sa fie si real. Oare nu este un vis? Intrebare Pasiunea unde pasiuneaza animalele mele este intabulata pe o asociatie composesorala a carui membru sint si eu. Intre mine ca persoana fizica si tot eu ca membra a asociatiei composesorale trebuie sa existe vreun contract daca sint una si aceeasi persoana. Multumesc
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Ponta ce lege este asta cine sunt arendasii mafiotii politici ,de la cine primesti comenzi noi care am achitat pretul terenului luom creante iar smecherii tai teren sugeamiai pula si tu si ti care sustin legea
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Care este interesul Zegrean cand a cumparat CHIORU LA NANA de ce nu sa aplicat aceasta lege BAI FUTONGURA PE MATA MOARTA DE HANDICAPAT MOTORIU
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Daca am achitat suma integrala iar promitentul vanzator a declarat ca promite sa vanda in mod expres si irevocabil numai mie atunci cum mai facem .
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    domnule Zegrean eu nu mai incheiam antecontracte daca nu eram sigur ca devin propietarul acestui teren arabil nu vreau creante FUTUTEN GUR A MORT DE SIFILITIC SA-MI BAG PULA IN MATA
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu