Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 331 din 27 noiembrie 2001

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 82 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2001, aprobata prin Legea nr. 561/2001

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 130 din 19 februarie 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Gabriela Ghita        - procuror
    Claudia Miu           - magistrat-asistent sef

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2001, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Rescopa" - S.A. din Targoviste in Dosarul nr. 1.005/2001 al Judecatoriei Targoviste.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata, intrucat, pe de o parte, dispozitiile legale criticate nu prevad dreptul debitorilor de a li se acorda inlesniri la plata obligatiilor bugetare, ci doar un beneficiu virtual al acestora de a li se acorda asemenea inlesniri, iar pe de alta parte accesul liber la justitie este garantat de posibilitatea de a se adresa justitiei, in temeiul Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 6 iunie 2001, pronuntata in Dosarul nr. 1.005/2001, Judecatoria Targoviste a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2001, aprobata prin Legea nr. 561/2001. Exceptia a fost invocata de contestatoarea Societatea Comerciala "Rescopa" - S.A. din Targoviste intr-un litigiu avand ca obiect contestatia impotriva executarii unor creante bugetare, in conditiile neacordarii unor inlesniri la plata, de catre o autoritate publica locala.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare contravin liberului acces la justitie. Astfel se arata ca, desi textul criticat acorda contribuabilului dreptul de a solicita acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor bugetare, totusi acordarea acestora este conditionata de "justificarea temeinica" a cererii. Intrucat dispozitiile criticate nu prevad criteriile de apreciere a temeiniciei cererii, se creeaza posibilitatea arbitrariului in solutionarea cererilor, arbitrariu care nu poate fi inlaturat de instantele judecatoresti, deoarece textul criticat nu prevede posibilitatea accesului la justitie impotriva hotararii de respingere a cererii de acordare a inlesnirilor.
    Judecatoria Targoviste, exprimandu-si opinia, apreciaza ca prevederile criticate nu contravin dispozitiilor art. 21 din Constitutie, privind liberul acces la justitie, intrucat "instituirea regulilor de desfasurare a procesului in fata instantelor judecatoresti este de competenta exclusiva a legiuitorului, conform art. 125 alin. (3) din Constitutie". Instanta de judecata arata ca prin Decizia Plenului nr. 1/1994 Curtea Constitutionala a statuat ca "accesul liber la justitie nu inseamna accesul in toate cazurile la toate structurile judecatoresti si la toate caile de atac". Tot referitor la accesul la justitie se mai arata ca dispozitiile criticate reglementeaza un beneficiu acordat in sensul de a da unei persoane fizice sau juridice, care are calitatea de contribuabil, si anume acela de a solicita organului fiscal abilitat acordarea unei inlesniri la plata, ceea ce presupune ca acel contribuabil sa se fi facut deja vinovat de incalcarea prevederilor legale privind plata obligatiilor bugetare. In situatia in care acesta are obiectii fata de titlul executoriu ce constata obligatia bugetara, el are posibilitatea de a folosi contestatia la executare, reglementata de dispozitiile art. 76 si urmatoarele din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, considera ca exceptia de neconstitutionalitate este nefondata. Astfel in art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice se prevede ca prin aceste contestatii se poate solicita printre altele anularea "altor masuri dispuse de organele Ministerului Finantelor Publice abilitate, potrivit legii, sa efectueze acte de control sau de impunere", iar in categoria "altor masuri" se considera a fi cuprinse si solutiile care se pronunta asupra cererilor de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor bugetare.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere exprimat de Guvern, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Prin Incheierea din 6 iunie 2001 a Judecatoriei Targoviste Curtea a fost sesizata cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, dispozitii modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 148 din 26 martie 2001. Aceste dispozitii au urmatorul cuprins: "La cererea temeinic justificata a debitorilor Guvernul Romaniei, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si alte autoritati ale administratiei publice centrale sau locale, dupa caz, pot acorda:
    a) amanari sau esalonari la plata impozitelor, taxelor si a altor obligatii bugetare;
    b) amanari sau esalonari la plata majorarilor de intarziere;
    c) scutiri sau reduceri de impozite si taxe, in conditiile legii;
    d) scutiri sau reduceri de majorari de intarziere.
    Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si alte autoritati ale administratiei publice centrale sau locale, dupa caz, pot acorda esalonari la plata impozitelor, taxelor si a altor obligatii bugetare si a majorarilor de intarziere pe o perioada de maximum 5 ani care poate incepe cu un termen de gratie de pana la 6 luni cuprins in perioada de esalonare, precum si amanari la plata impozitelor, taxelor si a altor obligatii bugetare si a majorarilor de intarziere pe o perioada de cel mult 6 luni.
    Autoritatile administratiei publice locale pot acorda inlesniri la plata, in conditiile prezentei ordonante, pentru creantele reprezentand venituri bugetare ale unitatilor administrativ-teritoriale.
    Incepand cu data comunicarii aprobarii, pentru creantele bugetare pentru care s-au aprobat inlesniri la plata executarea silita nu se porneste sau nu se continua, dupa caz.
    Agentii economici care beneficiaza de inlesniri la plata obligatiilor bugetare, conform dispozitiilor prezentei ordonante, nu pot participa la nici o procedura de privatizare organizata de institutiile publice implicate sau de agentii de privatizare, in vederea cumpararii de actiuni la alte societati comerciale, sau la achizitionarea de alte valori mobiliare ori parti sociale, pe perioada in care beneficiaza de inlesnirile la plata acordate.
    Orice suma, de restituit sau de rambursat, de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau de la bugetul altor autoritati ale administratiei publice centrale sau locale, dupa caz, reprezentand impozite, taxe sau alte obligatii bugetare, va modifica graficul de esalonare aprobat prin afectarea ultimelor rate din grafic.
    Prin ordin al ministrului finantelor publice sau al ministrului muncii si solidaritatii sociale, dupa caz, care va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, se stabilesc procedura, criteriile si competentele de acordare a inlesnirilor la plata creantelor bugetare administrate de Ministerul Finantelor Publice sau de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, dupa caz, cu avizul Consiliului Concurentei. In cazul celorlalte autoritati ale administratiei publice centrale procedura se stabileste de catre acestea, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Consiliului Concurentei.
    Pentru autoritatile administratiei publice locale procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata se stabilesc prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Administratiei Publice si cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Consiliului Concurentei.
    Analiza si/sau solutionarea cererilor de inlesniri la plata se realizeaza de comisii stabilite la nivelul fiecarui creditor bugetar.
    Guvernul, la propunerea Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si a altor autoritati ale administratiei publice centrale sau locale, dupa caz, poate acorda inlesnirile la plata obligatiilor bugetare, prevazute la alin. 1 lit. a), pentru o suma totala mai mare de 500 miliarde lei si/sau inlesnirile la plata obligatiilor bugetare, prevazute la alin. 1 lit. d), pentru sume mai mari de 50 miliarde lei.
    Inlesnirile la plata se pot acorda atat inaintea inceperii executarii silite, cat si in timpul efectuarii acesteia. Pentru acordarea inlesnirilor la plata creditorii bugetari pot cere debitorilor, persoane juridice, constituirea de garantii, in termen de 60 de zile de la data comunicarii aprobarii inlesnirilor.
    Inlesnirile la plata creantelor bugetare administrate de Ministerul Finantelor Publice, de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si de alte autoritati ale administratiei publice centrale sau locale, dupa caz, se acorda pe baza datelor din evidenta analitica pe platitori de la nivelul organelor teritoriale la care contribuabilii sunt inregistrati ca platitori de impozite, taxe, contributii si alte obligatii bugetare sau a unui document de verificare intocmit la sediul social al debitorului pe baza datelor din ultima balanta de verificare.
    Diferentele de impozite, taxe, contributii si alte obligatii bugetare, precum si majorarile de intarziere aferente acestora, constatate in urma controalelor efectuate ulterior de organele competente ale Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si ale altor autoritati ale administratiei publice centrale sau locale, dupa caz, se achita conform prevederilor legale.
    Pentru debitorii persoane juridice, aflati in proces de privatizare ori cuprinsi in programe speciale care sa conduca la cresterea atractivitatii acestora la privatizare, inlesnirile la plata se acorda de Guvern, de la caz la caz, prin hotarare, la propunerea institutiilor publice implicate in procesul de privatizare si cu avizul Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si al celorlalte autoritati ale administratiei publice centrale sau locale, dupa caz. Sumele pentru care se acorda inlesniri la plata sunt cuprinse in certificatele de obligatii bugetare eliberate la cererea institutiilor publice implicate sau a agentului de privatizare, adresata Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si altor autoritati ale administratiei publice centrale sau locale, dupa caz. Certificatele de obligatii bugetare se intocmesc conform reglementarilor legale in vigoare.
    Ajutoarele de stat, calculate pentru inlesnirile la plata acordate in conditiile prezentei ordonante de Guvernul Romaniei, vor fi notificate Consiliului Concurentei de furnizorul ajutorului de stat, in conformitate cu reglementarile legale privind ajutorul de stat."
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2001 a fost aprobata prin Legea nr. 561/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 684 din 30 octombrie 2001.
    Ulterior datei sesizarii Curtii Constitutionale, alin. 1 al acestui text a fost modificat prin art. I pct. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2001 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 470 din 16 august 2001, avand urmatorul cuprins:
    "La cererea temeinic justificata a debitorilor Guvernul Romaniei, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si alte autoritati ale administratiei publice centrale sau locale, dupa caz, pot acorda:
    a) amanari sau esalonari la plata impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri bugetare;
    b) amanari sau esalonari la plata majorarilor de intarziere si/sau a penalitatilor de intarziere;
    c) scutiri sau reduceri de impozite si taxe, in conditiile legii;
    d) scutiri sau reduceri de majorari de intarziere si/sau penalitati de intarziere."
    Aceasta ordonanta a intrat in vigoare la data de 1 octombrie 2001 potrivit prevederilor art. IV din acelasi act normativ.
    Intrucat dispozitiile criticate reglementeaza mai multe ipoteze, tinand seama de prevederile art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea urmeaza sa supuna controlului de constitutionalitate numai dispozitiile art. 82 alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, de care depinde solutionarea cauzei in curs de judecata, referitoare la imputernicirea autoritatilor administratiei publice locale de a acorda anumite inlesniri la plata, la cererea justificata a debitorilor.
    Autorul exceptiei sustine ca aceste prevederi sunt neconstitutionale intrucat ingradesc accesul la justitie pentru indreptarea solutiilor autoritatilor publice, de respingere a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata, incalcand astfel dispozitiile art. 21 din Constitutie, conform carora:
    "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca prin art. 82 alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, cu modificarile ulterioare, s-a prevazut posibilitatea autoritatilor publice nominalizate in cuprinsul textului de a acorda, la cererea temeinic justificata a debitorilor, anumite inlesniri la plata impozitelor, taxelor si a altor obligatii bugetare.
    Prin textul de lege criticat nu s-a instituit un drept al debitorilor de a obtine inlesniri la plata obligatiilor bugetare mentionate si nici o obligatie in sarcina autoritatilor publice de a acorda inlesnirile la plata cerute, ci numai dreptul debitorilor de a le solicita si obligatia autoritatilor carora li se adreseaza, de a examina cererile primite, precum si facultatea acestora de a le rezolva favorabil, in cazurile temeinic justificate. Dat fiind ca acordarea inlesnirilor la plata constituie pentru debitori numai o posibilitate dependenta de vointa autoritatilor competente, iar nu un drept, Curtea constata ca nu exista posibilitatea constrangerii judiciare a acestor autoritati in vederea solutionarii favorabile a cererilor debitorilor.
    In consecinta, avand in vedere ca potrivit art. 21 alin. (1) din Constitutie orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime si tinand seama de considerentele expuse mai sus, Curtea nu poate primi sustinerea autorului exceptiei de neconstitutionalitate in sensul ca, intrucat in textul mentionat nu s-a prevazut expres posibilitatea atacarii de catre debitori in justitie a refuzului de acordare a inlesnirilor la plata solicitate, s-a incalcat liberul acces al acestora la justitie.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 82 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2001, aprobata prin Legea nr. 561/2001, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Rescopa" - S.A. din Targoviste in Dosarul nr. 1.005/2001 al Judecatoriei Targoviste.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 27 noiembrie 2001.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent sef,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 331/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 331 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 331/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu