E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Ordonanţa 22 1999 a se vedea Ordin 25 2021
Ordonanţa 22 1999 modificat si completat de OUG 160 2020
Ordonanţa 22 1999 modificat si completat de Legea 235 2017
Ordonanţa 22 1999 completat de Legea 108 2010
Ordonanţa 22 1999 modificat de Legea 108 2010
Articolul 27 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 28 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 29 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 15 din actul Ordonanţa 22 1999 articole noi... articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 16 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 17 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 18 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 19 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 20 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 21 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 22 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 23 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 24 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 25 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 26 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Ordonanţa 22 1999 aprobat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 1 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 1 din actul Ordonanţa 22 1999 articole noi... articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 3 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 3 din actul Ordonanţa 22 1999 articole noi... articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 4 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 22 1999 articole noi... articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 6 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 7 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 7 din actul Ordonanţa 22 1999 articole noi... articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 8 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 9 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 3 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 10 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 11 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 12 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 13 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 14 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 15 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 48 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 49 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 49 din actul Ordonanţa 22 1999 articole noi... articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 50 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 50 din actul Ordonanţa 22 1999 articole noi... articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de Rectificare 528 2002
Articolul 30 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 31 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 32 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 33 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 34 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 35 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 36 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 37 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 38 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 39 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 40 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 41 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 42 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 43 din actul Ordonanţa 22 1999 abrogat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 44 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 45 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 46 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Articolul 47 din actul Ordonanţa 22 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 528 2002
Ordonanţa 22 1999 in legatura cu Ordin 508 1999
Ordonanţa 22 1999 in legatura cu Ordin 507 1999
Ordonanţa 22 1999 republicat de Ordonanţa 22 1999
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 22 din 29 ianuarie 1999

privind administrarea porturilor si serviciile in porturi

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 42 din 29 ianuarie 1999


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 1 pct. 7 lit. b) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezenta ordonanta reglementeaza administrarea, exploatarea si dezvoltarea porturilor, precum si munca in porturi si serviciile portuare, astfel incat sa promoveze porturile romanesti ca centre de operare a marfurilor, de activitati industriale si de distributie.
    (2) Prevederile prezentei ordonante se aplica in toate porturile Romaniei, cu exceptia porturilor militare si a zonelor speciale din porturi.
    Art. 2
    Urmatorii termeni din prezenta ordonanta vor fi intelesi astfel:
    a) port - parte delimitata a teritoriului national, in conditiile stabilite la art. 5 alin. (1), situata la litoral sau la malul unei ape, protejata natural sau artificial impotriva valurilor, vanturilor, curentilor, gheturilor, avand ca scop primirea si adapostirea navelor, prestarea de servicii pentru nave, pasageri si marfuri, precum si facilitarea de activitati comerciale si industriale. Portul cuprinde totalitatea acvatoriilor si teritoriilor, constructiilor hidrotehnice, canalelor de acces, senalelor, zonelor de navigatie, radelor interioare, cladirilor, magaziilor, platformelor, cailor ferate, drumurilor, instalatiilor si echipamentelor aflate in limitele acestuia;
    b) acvatoriu portuar - totalitatea suprafetelor apelor incluse in limitele portului;
    c) teritoriu portuar - totalitatea terenurilor incluse in limitele portului, inclusiv terenurile castigate asupra marii;
    d) domeniu portuar - ansamblul format din acvatoriul si teritoriul portuar;
    e) rada - acvatoriu folosit pentru adapostirea sau stationarea navelor in vederea intrarii in port ori, in cazuri speciale, pentru operare. Radele din afara limitelor portului sunt rade exterioare, iar radele din interiorul limitelor portului sunt rade interioare. Acestea pot fi adapostite, natural sau artificial, sau neadapostite;
    f) zone speciale din porturi - parti delimitate in interiorul portului, in care nu se efectueaza operatiuni de incarcare/descarcare marfuri: santiere navale, baze militare;
    g) infrastructura portuara - ansamblul constructiilor destinate adapostirii, acostarii si operarii navelor si protectiei portului, teritoriul portuar, precum si totalitatea cailor de comunicatie pentru activitati industriale si comerciale;
    h) suprastructura portuara - totalitatea constructiilor, instalatiilor si echipamentelor cu caracter fix sau mobil, amplasate pe infrastructura portuara si necesare bunei functionari a serviciilor prestate in porturi;
    i) administratie portuara - persoana juridica abilitata sa asigure functionalitatea porturilor si serviciile publice portuare;
    j) operator portuar - orice agent economic autorizat sa efectueze servicii in port;
    k) servicii publice portuare - servicii minim necesare pentru functionarea in siguranta a porturilor;
    l) servicii portuare - servicii prestate pentru nave, marfuri si pasageri, infrastructura si suprastructura portuara.
    Art. 3
    Ministerul Transporturilor este autoritatea de stat in domeniul portuar care elaboreaza si coordoneaza politica portuara si programele de dezvoltare a sistemului portuar national si de exploatare a porturilor.
    Art. 4
    Sistemul portuar national este format din totalitatea porturilor situate pe teritoriul Romaniei. Porturile se clasifica dupa cum urmeaza:
    a) din punct de vedere al formei de proprietate asupra infrastructurii portuare:
    - porturi publice, a caror infrastructura apartine domeniului public;
    - porturi private, a caror infrastructura este proprietate privata;
    b) din punct de vedere al asezarii geografice:
    - porturi maritime;
    - porturi situate pe cai navigabile interioare;
    c) din punct de vedere al obiectului de activitate:
    - porturi comerciale;
    - porturi de agrement;
    - porturi militare sau zone speciale din porturi.
    Art. 5
    (1) Limitele teritoriilor portuare si ale radelor portuare se stabilesc de catre Ministerul Transporturilor.
    (2) Porturile functioneaza numai pe baza autorizarii date de Ministerul Transporturilor, daca indeplinesc conditiile minime impuse de acesta.

    CAP. 2
    Administratii portuare

    Art. 6
    Asigurarea functionalitatii porturilor si a serviciilor publice portuare se realizeaza de administratia portului.
    Art. 7
    Pot fi abilitate in calitate de administratii portuare:
    a) in porturile publice:
    1. institutii publice, regii autonome si autoritati ale administratiei publice locale, care au in administrare infrastructura portuara care apartine domeniului public;
    2. companii sau societati nationale carora li se concesioneaza infrastructura portuara apartinand domeniului public, desemnate in acest sens prin hotarari ale Guvernului;
    3. societati comerciale carora li se concesioneaza infrastructura portuara apartinand domeniului public, abilitate prin contractul de concesiune sa indeplineasca rolul de administratie portuara;
    b) in porturile private - persoana juridica desemnata de proprietarul infrastructurii portuare, care indeplineste conditiile minime necesare pentru functionarea portului.
    Art. 8
    (1) Administratiile portuare au obligatia de a intretine, repara si asigura functionalitatea infrastructurii portuare si de a asigura serviciile publice portuare, conform conditiilor prevazute in autorizatia de functionare a portului.
    (2) Activitatile prevazute la alin. (1) pot fi efectuate direct de administratia portuara sau prin intermediul unor agenti economici, prin concesionare, asociere, cesiune sau altele asemenea.
    (3) Prevederile alin. (2) nu se aplica serviciilor publice care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se desfasoara pe baza unui contract de concesiune, pana la data expirarii acestor contracte.
    (4) Administratiile portuare au obligatia sa intocmeasca regulamente de exploatare portuara care sa contina reglementari privind utilizarea infrastructurilor si facilitatilor portuare. Respectarea regulamentelor de exploatare portuara este obligatorie pentru toti agentii economici care desfasoara activitati in port si pentru toti utilizatorii serviciilor portuare.
    Art. 9
    (1) Administratiile portuare prevazute la art. 7 lit. a) pct. 1 sunt obligate sa puna la dispozitie utilizatorilor, in mod liber si nediscriminatoriu, infrastructurile portuare aflate in administrare, prin concesionare sau inchiriere, in conditiile legii.
    (2) Administratiile portuare prevazute la art. 7 lit. a) pct. 2 sunt obligate sa puna la dispozitie utilizatorilor infrastructurile portuare, in mod liber si nediscriminatoriu.

    CAP. 3
    Servicii prestate in porturi si dezvoltarea porturilor

    Art. 10
    (1) Serviciile prestate in porturi se clasifica astfel:
    a) servicii publice portuare:
    1. pilotajul navelor la intrarea si iesirea din porturi, la manevrare de la o dana la alta;
    2. remorcajul de manevra al navelor;
    3. legarea-dezlegarea navelor;
    4. preluarea reziduurilor, apelor uzate si a gunoaielor de la nave;
    5. salubrizarea si depoluarea acvatoriilor portuare si preluarea gunoiului de la agentii economici care desfasoara activitati in porturi;
    6. dragaje de intretinere, semnalizarea si balizarea acvatoriului portuar si a senalelor de acces in port, semnalizarea si iluminarea drumurilor publice;
    7. stingerea incendiilor la nave si instalatiile plutitoare aflate in porturi;
    b) servicii portuare:
    1. incarcare, descarcare, depozitare, stivuire, amarare, sortare;
    2. marcare si alte servicii privind marfurile;
    3. paletizare, pachetizare, containerizare, insacuire marfuri;
    4. expeditii interne si internationale de marfuri;
    5. controlul cantitativ si calitativ al marfurilor;
    6. curatare hambare si magazii nave;
    7. curatare si degazare tancuri;
    8. agenturare nave;
    9. reparatii nave si utilaje;
    10. bunkeraj;
    11. aprovizionare nave;
    12. lucrari de scafandrerie;
    13. supraveghere nave fara echipaj;
    14. facilitati pentru nave de agrement si turism nautic;
    15. refurnizarea de apa, energie electrica si termica la nave si la agentii economici care desfasoara activitati in porturi;
    16. telecomunicatii, telegrafie, telefonie, telex si fax pentru nave si agentii economici care desfasoara activitati in porturi;
    17. servicii pentru pasageri si turisti;
    18. scoaterea epavelor, dezesuarea navelor si recuperarea bunurilor in porturi;
    19. alte servicii specifice activitatii portuare.
    (2) Serviciile publice portuare vor fi prestate tuturor utilizatorilor care apeleaza la ele, pe o baza permanenta, uniforma si continua, in conditii egale privind calitatea, timpul si pretul.
    Art. 11
    (1) Pentru prestarea si desfasurarea serviciilor portuare, se instituie sistemul de acordare de autorizatii pentru agentii economici, prin care se atesta capacitatea si se da dreptul acestora de a functiona in perimetrul portuar.
    (2) Serviciile pentru care operatorii portuari sunt supusi autorizarii si procedura de autorizare se stabilesc de Ministerul Transporturilor.
    Art. 12
    (1) Pentru serviciile furnizate utilizatorilor administratiile portuare percep tarife stabilite in conditiile legii.
    (2) Administratiile portuare sunt obligate sa faca publice tarifele practicate, precizand elementele de identificare, domeniul de aplicare a acestora si facilitatile acordate.
    Art. 13
    Pentru celelalte servicii portuare operatorii portuari sunt obligati sa comunice administratiei portuare limitele maxime ale tarifelor practicate, normele de operare si datele statistice privind aceste servicii.
    Art. 14
    Administratiile portuare au obligatia sa centralizeze si sa publice anual tarifele pentru toate serviciile prestate in porturi, normele de operare si datele statistice privind traficul portuar.
    Art. 15
    (1) Dezvoltarea fiecarui port se realizeaza conform planului de dezvoltare a portului, a carui elaborare constituie o obligatie a administratiilor portuare, pentru porturile publice, si a proprietarilor porturilor, pentru porturile private, in concordanta cu politica si cu programele de dezvoltare elaborate de Ministerul Transporturilor.
    (2) Planurile de dezvoltare a porturilor si orice modificari ale acestora vor fi aprobate de Ministerul Transporturilor si avizate, dupa caz, de Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    (3) Realizarea de constructii si instalatii noi, precum si orice modificari aduse constructiilor hidrotehnice sau capacitatilor portuare existente si destinatiei acestora se aproba de Ministerul Transporturilor.

    CAP. 4
    Munca in porturi

    Art. 16
    Operatiunile de incarcare/descarcare a marfurilor in si din nave, de manipulare in si din magaziile portuare sau in si din alte mijloace de transport, de depozitare, stivuire, amarare, sortare, paletizare, pachetizare, containerizare, slinguire si insacuire, precum si operatiunile de curatare hambare si magazii nave se efectueaza de muncitorii portuari.
    Art. 17
    Poate fi muncitor portuar orice persoana care a implinit varsta de 18 ani si este apta din punct de vedere al sanatatii, conform reglementarilor in vigoare.
    Art. 18
    (1) Muncitorii portuari sunt inregistrati la capitania din portul in care isi desfasoara activitatea. Capitania de port inregistreaza si personalul care efectueaza activitati de reparatii nave si utilaje portuare.
    (2) Pentru personalul inregistrat capitania de port elibereaza carnete de lucru in port. Pentru eliberarea carnetelor de lucru se percep tarife, stabilite conform legislatiei in vigoare.
    (3) Metodologia de inregistrare si tinere a evidentei personalului prevazut la alin. (1) se elaboreaza de catre Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
    Art. 19
    Operatorii portuari care presteaza serviciile prevazute la art. 10 alin. (1) lit. b) pct. 1, 4, 7, 8 si 10 sunt obligati sa foloseasca numai personal inregistrat la capitania de port, care poseda carnet de lucru valabil. Inregistrarea in registrele capitaniilor de port, eliberarea si vizarea carnetelor de munca se fac la solicitarea operatorilor portuari.
    Art. 20
    Pentru optimizarea folosirii muncitorilor portuari in functie de variatia traficului portuar si pentru perfectionarea si policalificarea acestora se infiinteaza agentii de ocupare si formare profesionala a muncitorilor portuari, denumite in continuare agentii/agentie.
    Art. 21
    (1) Agentiile se infiinteaza in conditiile legii, ca persoane juridice fara scop lucrativ, autonome, cu patrimoniu propriu, urmand ca pentru activitatile economice desfasurate potrivit prezentei ordonante sa plateasca impozit pe profit.
    (2) Agentiile se constituie si functioneaza in sistem bipartit, cu participarea egala si libera a organizatiilor sindicale si a operatorilor portuari care presteaza serviciile prevazute la art. 10 alin. (1) lit. b) pct. 1, 4 si 7.
    Art. 22
    Agentiile au ca obiect de activitate furnizarea fortei de munca operatorilor portuari, in functie de solicitarile acestora, prestarea de servicii cu muncitorii portuari, calificarea, perfectionarea si policalificarea acestora.
    Art. 23
    Fiecare agentie functioneaza pe baza statutului propriu, aprobat de adunarea generala a asociatilor, si are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) preia in totalitate, prin transfer, cu contract de munca, in conformitate cu legislatia in vigoare, de la operatorii portuari membri ai agentiei, toti muncitorii portuari, cu exceptia celor specializati, care manevreaza utilaje specifice;
    b) pune la dispozitie operatorilor portuari, la solicitarea acestora, muncitorii portuari, in conformitate cu numarul si structura pe specialitati prezentate in solicitare si stabileste conditiile de acordare a drepturilor muncitorilor portuari salariati ai agentiei;
    c) organizeaza calificarea, recalificarea, reconversia si policalificarea muncitorilor portuari;
    d) elaboreaza studii si analize in domeniul ocuparii si formarii profesionale a muncitorilor portuari;
    e) constituie si administreaza sursele sale de venituri;
    f) presteaza servicii portuare sau alte activitati, cu personalul de rezerva prevazut la art. 36;
    g) indeplineste si alte atributii stabilite in conformitate cu statutul propriu.
    Art. 24
    Conducerea agentiei se exercita de catre:
    a) adunarea generala a asociatilor;
    b) consiliul de administratie.
    Art. 25
    Adunarea generala a asociatilor este organul suprem al agentiei si se compune din reprezentanti ai asociatilor, pe baza unei norme de reprezentare stabilite prin statut.
    Art. 26
    Adunarea generala a asociatilor aproba bugetul de venituri si cheltuieli al agentiei si raportul consiliului de administratie privind executia bugetara.
    Art. 27
    (1) Consiliul de administratie asigura activitatea permanenta a agentiei si este format din reprezentanti ai operatorilor portuari si ai organizatiilor sindicale reprezentative din portul respectiv, reprezentati in mod egal.
    (2) In consiliul de administratie pot fi cooptati si reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si ai Ministerului Finantelor.
    (3) Membrii consiliului de administratie sunt alesi de adunarea generala a asociatilor pentru un mandat de 4 ani.
    Art. 28
    Modul de organizare si functionare, precum si atributiile consiliului de administratie se stabilesc prin statutul agentiei.
    Art. 29
    (1) Agentia este condusa de un presedinte, care este si presedintele consiliului de administratie.
    (2) Presedintele este ales, pentru o perioada de 4 ani, de consiliul de administratie, dintre membrii sai.
    (3) Presedintele reprezinta agentia in raporturile cu tertii.
    Art. 30
    Structura organizatorica si numarul de personal ale agentiilor se stabilesc de consiliul de administratie si se aproba de adunarea generala a asociatilor.
    Art. 31
    (1) Sursele de venituri ale agentiilor sunt:
    a) contributii lunare ale muncitorilor portuari salariati ai agentiilor;
    b) contributii lunare ale asociatilor pentru constituirea fondului destinat platii indemnizatiilor personalului de rezerva;
    c) contributii de la Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare Profesionala pentru programele de calificare, recalificare, reconversie si policalificare a muncitorilor portuari, in conditiile legii;
    d) venituri din activitatile pentru care au fost autorizate, in completarea surselor prevazute la lit. a) si b);
    e) alte venituri provenite din donatii, plasamente, dobanzi si altele asemenea.
    (2) Cotele de participare ale asociatilor si ale salariatilor agentiilor se stabilesc anual de adunarea generala a asociatilor, iar plata se efectueaza lunar.
    (3) Sumele reprezentand contributiile operatorilor portuari se includ in costurile de productie ale acestora.
    Art. 32
    Fondurile agentiilor se utilizeaza pentru:
    a) plata indemnizatiilor pentru personalul de rezerva;
    b) organizarea cursurilor de calificare, recalificare, reconversie si policalificare a muncitorilor portuari;
    c) cheltuieli de functionare a agentiei, de administrare si gestionare a fondurilor;
    d) plata salariilor si a altor drepturi muncitorilor portuari, angajati ai agentiei, pentru perioadele in care presteaza servicii operatorilor portuari si alte servicii.
    Art. 33
    Sumele ramase disponibile la sfarsitul anului se reporteaza in anul urmator, urmand a fi utilizate cu aceeasi destinatie pentru care au fost constituite, dupa plata impozitului pe profit pentru activitatile economice desfasurate.
    Art. 34
    Agentiile pot realiza si dispune de venituri si cheltuieli in valuta, in conditiile prevazute de actele normative in vigoare.
    Art. 35
    Pana la negocierea contractului colectiv de munca, muncitorii portuari transferati la agentii isi pastreaza salariul de baza avut la operatorii portuari de la care au fost transferati, in perioada cand presteaza servicii la operatorii portuari.
    Art. 36
    (1) Muncitorii portuari care exced numarului celor solicitati de operatorii portuari pentru prestari de servicii se constituie in personal de rezerva. Pentru perioada in care muncitorii portuari fac parte din personalul de rezerva, acestia primesc o indemnizatie lunara impozabila, proportional cu timpul nelucrat, al carei cuantum nu poate depasi 75% din salariul de baza brut.
    (2) Personalul de rezerva are obligatia sa se prezinte zilnic la sediul agentiilor.
    Art. 37
    Un muncitor portuar nu poate beneficia de indemnizatia prevazuta la art. 36 decat pentru cel mult 90 de zile in decursul a 12 luni consecutive. Dupa aceasta perioada, muncitorul respectiv va fi disponibilizat, in conditiile legii.
    Art. 38
    Pentru toti salariatii, inclusiv cei care primesc indemnizatii acordate potrivit art. 36, agentiile datoreaza contributiile la asigurarile sociale de stat, la asigurarile sociale de sanatate, la Fondul pentru plata ajutorului de somaj si la Fondul de risc si accident.
    Art. 39
    (1) Personalul care primeste indemnizatia prevazuta la art. 36 pe perioada intreruperii activitatii beneficiaza de vechime in munca.
    (2) In situatia in care un salariat care primeste indemnizatia prevazuta la art. 36 isi pierde temporar capacitatea de munca, plata indemnizatiei se suspenda, persoana in cauza beneficiind de drepturile de asigurari sociale de stat prevazute de lege.
    Art. 40
    Pe perioadele in care muncitorii portuari salariati ai agentiilor participa la cursuri de calificare, recalificare, policalificare, organizate de agentii, cursantii primesc indemnizatia prevazuta la art. 36. Aceste perioade nu se includ in calculul celor 90 de zile prevazute la art. 37.
    Art. 41
    (1) Agentiile sunt obligate sa puna la dispozitie operatorilor portuari asociati muncitori portuari, in conformitate cu solicitarile acestora.
    (2) In situatia in care solicitarile operatorilor portuari prevazute la alin. (1) depasesc numarul muncitorilor portuari disponibili ai agentiilor, acestea sunt obligate sa puna la dispozitie operatorilor portuari, pe perioade limitate, muncitori zilieri angajati ai agentiei in conditiile legii.
    Art. 42
    (1) Inregistrarea muncitorilor zilieri la capitania de port nu este obligatorie.
    (2) Un muncitor zilier nu poate fi utilizat pe o perioada mai mare de 60 de zile consecutive.
    Art. 43
    Participarea organizatiilor sindicale si a operatorilor portuari la agentii este optionala.

    CAP. 5
    Contraventii

    Art. 44
    Constituie contraventie la normele prezentei ordonante urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate infractiuni:
    a) prestarea de servicii in porturi, fara autorizatie;
    b) realizarea de constructii si de instalatii noi, precum si orice modificari aduse constructiilor hidrotehnice sau capacitatilor portuare existente si destinatiei acestora, fara aprobarea Ministerului Transporturilor;
    c) refuzul de a comunica administratiei portuare datele prevazute la art. 13;
    d) practicarea, pentru serviciile publice portuare, a altor tarife decat cele facute publice potrivit art. 12;
    e) folosirea de personal neinregistrat la capitania de port, pentru operatiunile prevazute la art. 16;
    f) modificarea planului de dezvoltare a portului fara aprobarea Ministerului Transporturilor si fara avizul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, dupa caz, sau neinregistrarea modificarilor facute planului de dezvoltare a portului.
    Art. 45
    (1) Contraventiile prevazute la art. 44 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    - cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei, pentru faptele prevazute la lit. c) si e);
    - cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei, pentru faptele prevazute la lit. a), b), d) si f).
    (2) Sanctiunile prevazute la alin. (1) pot fi aplicate si persoanelor juridice.
    (3) Aplicarea sanctiunii contraventionale nu inlatura obligatia de despagubire, daca prin savarsirea faptei s-au produs pagube.
    Art. 46
    Contraventiile se constata si se sanctioneaza de catre persoane special imputernicite de Ministerul Transporturilor.
    Art. 47
    Impotriva procesului-verbal de contraventie se poate face plangere in termen de 15 zile lucratoare de la data comunicarii, la sectiile maritime sau fluviale, dupa caz, ale judecatoriilor in raza carora se afla porturile respective.
    Art. 48
    Dispozitiile art. 44 si 45 se completeaza cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25 - 27 din aceeasi lege.
    Art. 49
    Aplicarea sanctiunilor contraventionale prevazute la acest capitol nu inlatura dreptul Ministerului Transporturilor de a retrage sau de a suspenda autorizatiile acordate in conformitate cu art. 11.

    CAP. 6
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 50
    (1) In termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante, Ministerul Transporturilor va elabora Metodologia de inregistrare si tinere a evidentei muncitorilor portuari si a altor categorii de personal care lucreaza in porturi.
    (2) In termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante, Ministerul Transporturilor va elabora Normele metodologice de autorizare a agentilor economici care presteaza servicii in porturi.
    (3) Pe data intrarii in vigoare a Normelor metodologice de autorizare a agentilor economici care presteaza servicii in porturi se abroga punctele 3.1 - 3.21 si punctele 3.24 - 3.29 din cap. III al Normelor metodologice de acordare a licentelor si a autorizatiilor privind efectuarea transporturilor navale de marfuri si calatori si de autorizare a functionarii agentilor economici in perimetrul infrastructurilor portuare si de cai navigabile, anexa la Hotararea Guvernului nr. 112/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 47 din 6 martie 1996.
    (4) Autorizatiile emise conform normelor metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 112/1996, pentru serviciile portuare prevazute in prezenta ordonanta, raman valabile pana la data de 31 octombrie 1999.
    Art. 51
    Prezenta ordonanta intra in vigoare dupa 30 de zile de la publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei.

              p. PRIM-MINISTRU,
                 VICTOR BABIUC

                        Contrasemneaza:
                        p. Ministrul transporturilor,
                        Adrian-Gheorghe Marinescu,
                        secretar de stat

                        p. Ministrul finantelor,
                        Bujor Bogdan Teodoriu,
                        secretar de stat

                        p. Ministrul muncii si
                        protectiei sociale,
                        Simona Marinescu,
                        secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 22/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 22 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 22/1999
Ordin 25 2021
OUG 160 2020
Legea 235 2017
Legea 108 2010
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2007 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor si a cailor navigabile, precum si desfasurarea activitatilor de transport naval în porturi si pe cai navigabile
Legea 528 2002
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor si serviciile in porturi
Rectificare 528 2002
Ordin 507 1999
pentru aprobarea Metodologiei de inregistrare si de tinere a evidentei unor categorii de muncitori portuari si de personal care lucreaza in porturi
Ordin 508 1999
pentru aprobarea Normelor metodologice de autorizare a agentilor economici care presteaza servicii in porturi
Ordonanţa 22 1999
privind administrarea porturilor si a cailor navigabile, precum si desfasurarea activitatilor de transport naval in porturi si pe cai navigabile
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu