E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Ordonanţa 107 1999 abrogat de Ordonanţa 2 2018
Ordonanţa 107 1999 modificat si completat de Legea 277 2017
Ordonanţa 107 1999 modificat de Ordonanţa 26 2017
Ordonanţa 107 1999 modificat de Legea 363 2007
Ordonanţa 107 1999 completat de Legea 363 2007
Ordonanţa 107 1999 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 1553 2004
Articolul 24 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 15 din actul Legea 282 2004
Ordonanţa 107 1999 in legatura cu Ordin 69 2003
Ordonanţa 107 1999 in legatura cu Legea 668 2001
Ordonanţa 107 1999 aprobat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 2 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 2 din actul Ordonanţa 107 1999 articole noi... articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 3 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 2 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 5 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 6 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 7 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 8 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 3 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 9 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 10 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 11 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 12 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 13 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 14 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 15 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 16 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 17 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 18 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 19 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 20 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 21 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 22 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 23 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 24 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 26 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 28 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Legea 631 2001
Articolul 2 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 70 2000
Articolul 2 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 70 2000
Articolul 4 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 70 2000
Articolul 5 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 70 2000
Articolul 3 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 70 2000
Articolul 9 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 70 2000
Articolul 10 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 70 2000
Articolul 20 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 70 2000
Articolul 22 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 70 2000
Articolul 23 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 70 2000
Articolul 24 din actul Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 70 2000
Ordonanţa 107 1999 modificat de articolul 2 din actul Ordonanţa 70 2000
Ordonanţa 107 1999 republicat de OUG 107 1999
Ordonanţa 107 1999 republicat de Ordonanţa 107 1999
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 107 din 30 iulie 1999

privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 431 din 31 august 1999


SmartCity3


    In temeiul dispozitiilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si ale art. 1 lit. P pct. 2 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    CAP. 1
    Definitii si domeniul de aplicabilitate

    Art. 1
    Prezenta ordonanta are ca obiect armonizarea legislatiei cu cea a statelor membre ale Uniunii Europene privind pachetele de servicii turistice vandute sau oferite spre vanzare pe teritoriul Romaniei, indiferent de locul de realizare al acestora.
    Art. 2
    In sensul prezentei ordonante, prin urmatorii termeni se intelege:
    1. pachet de servicii turistice - combinatia prestabilita a cel putin doua dintre urmatoarele trei grupe de servicii, cu conditia ca durata neintrerupta a acestora sa depaseasca 24 de ore sau sa cuprinda o innoptare, si anume:
    a) transport;
    b) cazare;
    c) alte servicii, fara legatura cu transportul sau cazarea sau care nu sunt accesorii ale acestora si care reprezinta o parte semnificativa a pachetului de servicii turistice, cum ar fi: alimentatie, tratament balnear, agrement si altele asemenea;
    2. contract de organizare de calatorii turistice - orice contract prin care o agentie de turism touroperatoare se angajeaza, in nume propriu, sa procure alteia sau unei persoane fizice, in schimbul platii unui pret, un pachet de servicii turistice sau prestatii izolate ale acestuia;
    3. contract de intermediere de calatorii turistice - orice contract prin care o agentie de turism detailista se obliga sa procure, in numele alteia, in schimbul platii unui pret, fie un contract de calatorii turistice, fie una sau mai multe prestatii izolate ce permit efectuarea unei calatorii turistice sau a unei cazari oarecare.
    Facturarea separata a diferitelor prestatii ale aceluiasi pachet de servicii nu exonereaza agentia de turism touroperatoare sau detailista de obligatiile ce decurg din prezenta ordonanta;
    4. agentia de turism - orice unitate specializata care organizeaza, ofera si vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora.
    Agentiile de turism pot fi de urmatoarele tipuri:
    a) agentie de turism touroperatoare, avand ca obiect de activitate organizarea si vanzarea pe cont propriu a pachetelor de servicii turistice sau a componentelor acestora, direct sau prin intermediari;
    b) agentie de turism detailista, care vinde sau ofera spre vanzare, in contul unei agentii de turism touroperatoare, pachete de servicii turistice sau componente ale acestora contractate cu aceasta;
    5. consumator - orice persoana care cumpara sau se angajeaza sa cumpere pachetul de servicii turistice - contractant principal - sau orice persoana in numele careia contractantul principal se angajeaza sa cumpere pachetul de servicii turistice - alti beneficiari - sau orice persoana in favoarea careia contractantul principal sau alti beneficiari cedeaza pachetul de servicii turistice - cesionarul.
    Art. 3
    Daca o agentie de turism actioneaza in calitate de intermediar pentru o agentie de turism touroperatoare care nu este stabilita in Romania, aceasta este considerata ca organizator de calatorii turistice in raporturile cu consumatorul.

    CAP. 2
    Informarea consumatorului de servicii turistice

    Art. 4
    Orice informatii privind pachetul de servicii turistice, pretul acestuia si toate celelalte conditii aplicabile contractului, comunicate de organizator sau de detailist consumatorului, trebuie sa contina indicatii corecte si clare, care sa nu permita interpretari echivoce ale acestora.
    Art. 5
    Materialele publicitare turistice puse la dispozitie consumatorului in vederea incheierii contractului - cataloage sau pliante - trebuie sa indice, in mod lizibil, clar si precis, pretul si informatiile corespunzatoare referitoare la:
    a) destinatie;
    b) ruta;
    c) mijloacele de transport utilizate, caracteristicile si categoria acestora;
    d) tipul unitatilor de cazare, denumirea, categoria de clasificare si principalele lor caracteristici; in cazul calatoriilor turistice efectuate in alte tari se vor preciza diferentele dintre categoriile de clasificare din tarile respective si cele conform normelor din Romania;
    e) serviciile de masa oferite si categoria de clasificare a unitatilor de alimentatie;
    f) informatii de ordin general privind pasapoartele, vizele si formalitatile sanitare necesare pentru calatorie si sedere;
    g) valoarea sau procentul din pret ce trebuie achitat cu titlu de avans si graficul pentru efectuarea restului de plata;
    h) numarul minim de persoane ce trebuie realizat pentru a avea loc calatoria si, in acest caz, data limita de informare a consumatorului in caz de anulare a calatoriei turistice;
    i) posibilitati de incheiere a unor asigurari facultative pentru asistenta in caz de boala, accidente etc.;
    j) specificul calatoriei turistice si publicul careia i se adreseaza.
    Art. 6
    Informatiile continute de materialele publicitare turistice angajeaza organizatorul sau detailistul de calatorii turistice, in afara cazului in care:
    - eventualele schimbari in aceste informatii au fost comunicate in mod clar consumatorului inaintea incheierii contractului;
    - modificarile au fost efectuate, cu acordul partilor contractante, ulterior incheierii contractului.
    Art. 7
    Organizatorul si/sau detailistul trebuie sa comunice consumatorului, in scris sau prin orice alta forma corespunzatoare, inaintea incheierii contractului, informatiile de ordin general privind regimul pasapoartelor si al vizelor si formalitatile de sanatate necesare pentru calatorie si sedere.
    Art. 8
    Organizatorul si/sau detailistul trebuie sa furnizeze in scris consumatorului, intr-un termen stabilit prin contract, inainte de data plecarii, urmatoarele informatii:
    a) orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si locul ce urmeaza a fi ocupat de consumator in fiecare dintre mijloacele de transport incluse in contract;
    b) numele, adresa, numarul de telefon si de fax al reprezentantei locale a organizatorului si/sau detailistului sau, in lipsa acesteia, cele ale autoritatilor locale care pot ajuta consumatorul in caz de nevoie.
    In cazul in care aceste reprezentante sau autoritati locale nu exista, consumatorul trebuie sa dispuna de un numar de apel de urgenta sau de orice alta informare care sa ii permita contactarea organizatorului si/sau detailistului;
    c) pentru calatoriile si sederile minorilor, informatii care sa permita stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul sederii copilului;
    d) posibilitatea semnarii unui contract de asigurare facultativa, care sa acopere taxele de transfer ale consumatorului, sau a unui contract de asistenta, care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidentare sau de boala.

    CAP. 3
    Contractul de organizare de calatorii turistice

    Art. 9
    (1) Agentia de turism touroperatoare sau detailista este obligata sa furnizeze consumatorului, in momentul rezervarii calatoriei, un bon de comanda.
    (2) Contractul ia nastere in momentul in care consumatorul primeste confirmarea scrisa a rezervarii, transmisa de organizatorul sau detailistul calatoriei turistice - care actioneaza in numele organizatorului - in cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnarii bonului de comanda.
    (3) In cazul in care continutul bonului de comanda difera de continutul confirmarii calatoriei turistice sau daca aceasta confirmare nu s-a facut in termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnarii bonului de comanda, consumatorul poate considera ca voiajul nu a fost rezervat si are dreptul la rambursarea imediata a tuturor sumelor deja platite.
    (4) Nerespectarea dispozitiilor cuprinse la alin. (1) - (3) nu impiedica incheierea cu intarziere a contractului de calatorie turistica, indiferent de perioada ramasa pana la plecare, daca partile sunt de acord.
    Art. 10
    (1) Bonul de comanda si contractul de calatorie turistica trebuie sa mentioneze, in scris, cel putin:
    a) destinatia(iile) calatoriei turistice si, in cazul perioadelor de sejur, durata si datele de sosire si de plecare;
    b) mijloacele de transport utilizate, caracteristicile si categoriile de clasificare ale acestora, datele, orele si locurile de plecare/sosire, la ducere si la intoarcere;
    c) in cazul in care pachetul de servicii turistice include si cazarea, adresa, caracteristicile si categoria de clasificare a structurilor de primire turistice in care se face aceasta, conformitatea sa cu reglementarile tarii de primire si mentionarea diferentelor intre acestea si normele in vigoare din Romania;
    d) serviciile de masa furnizate - pensiune completa, demipensiune, mic dejun - si categoria de clasificare a unitatilor de alimentatie;
    e) daca realizarea pachetului de servicii turistice necesita un numar minim de persoane, data limita de informare a consumatorului privind anularea calatoriei turistice comandate;
    f) ruta;
    g) vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse in pretul total convenit al pachetului de servicii turistice;
    h) numele si adresa agentiei(iilor) de turism organizatoare si, dupa caz, a agentiei de turism detailiste si a societatii de asigurari;
    i) pretul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor in care acesta poate fi modificat, si preturile pentru anumite servicii - taxe de aterizare, imbarcare/debarcare in porturi si pe aeroporturi, taxe de turist - daca acestea nu sunt incluse in pretul pachetului de servicii turistice;
    j) termenele si modalitatea de plata a pretului;
    k) solicitarile speciale ale consumatorului, facute cunoscute agentiei de turism organizatoare sau celei detailiste in momentul efectuarii comenzii si acceptate de cele doua parti;
    l) termenele in care consumatorul trebuie sa transmita o eventuala reclamatie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a contractului calatoriei turistice;
    m) conditiile de reziliere a contractului de catre consumator;
    n) obligatiile agentiei(iilor) de turism in cazul anularii calatoriei turistice.
    (2) In toate cazurile agentia de turism are obligatia sa inmaneze consumatorului un exemplar din contract.
    (3) Contractul poate fi prezentat si sub forma unui catalog, pliant sau alt inscris, daca consumatorul este informat despre aceasta si daca documentul contine informatiile prevazute la alin. (1).
    Art. 11
    (1) In cazul in care consumatorul nu poate sa participe la calatoria turistica, acesta poate sa transfere contractul unei terte persoane care indeplineste toate conditiile prevazute in pachetul de servicii turistice contractat.
    (2) Transferul poate fi realizat numai cu anuntarea agentiei de turism semnatare a contractului.
    (3) Consumatorul care cedeaza pachetul sau de servicii, precum si cesionarul sunt responsabili, in mod solidar, de plata pretului calatoriei si a eventualelor costuri suplimentare aparute cu ocazia aceste cedari.
    Art. 12
    (1) Preturile stabilite in contract nu pot fi modificate, cu exceptia cazului in care contractul prevede in mod explicit acest lucru, atat in vederea majorarii, cat si a reducerii, precum si modul de calcul al acestora, si numai daca modificarea are loc ca urmare a variatiilor:
    a) costurilor de transport, inclusiv costul carburantului;
    b) redeventelor si taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/imbarcare in porturi si aeroporturi si a taxelor de turist;
    c) cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
    (2) Preturile stabilite in contract nu pot fi majorate, in nici un caz, in cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecarii.
    (3) In cazul in care preturile stabilite in contract sunt majorate cu peste 10%, indiferent de motivele majorarii, consumatorul poate rezilia contractul fara nici o obligatie fata de agentia de turism, aceasta din urma avand obligatia de a rambursa imediat consumatorului toate sumele aferente calatoriei turistice platite de acesta.
    Art. 13
    In cazul in care agentia de turism este nevoita sa modifice una din prevederile esentiale ale contractului, aceasta are obligatia sa informeze consumatorul cu cel putin 15 zile inainte de data plecarii, iar acesta sa comunice agentiei de turism in termen de 5 zile de la primirea instiintarii hotararea sa de a opta fie pentru:
    a) rezilierea contractului fara plata de penalitati;
    b) acceptarea noilor conditii ale contractului.
    Art. 14
    In cazul in care consumatorul reziliaza contractul conform prevederilor art. 13 sau agentia de turism anuleaza calatoria turistica inaintea datei de plecare, consumatorul are dreptul:
    a) sa accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalenta sau superioara, propus de agentia de turism;
    b) sa accepte un pachet de servicii de calitate inferioara, propus de agentia de turism, cu rambursarea imediata a diferentei de pret;
    c) sa i se ramburseze imediat toate sumele achitate in virtutea contractului.
    Art. 15
    Consumatorul poate, in orice moment, sa rezilieze, in totalitate sau in parte, contractul. In cazul in care consumatorul reziliaza contractul pentru un motiv care ii este imputabil, ei va despagubi agentia de turism pentru prejudiciul creat acesteia ca urmare a rezilierii. Despagubirea se poate ridica la maximum pretul calatoriei turistice.
    Art. 16
    In cazurile mentionate la art. 13 si 14 consumatorul are dreptul sa solicite agentiei de turism si o despagubire pentru neindeplinirea prevederilor contractului initial, cu exceptia cazurilor in care:
    a) anularea s-a facut datorita nerealizarii numarului minim de persoane mentionat in contract, iar agentia de turism a informat consumatorul, in scris, in termenul mentionat in contract, termen care nu poate fi mai mic de 15 zile calendaristice premergatoare datei plecarii;
    b) anularea s-a datorat unui caz de forta majora, prin acesta intelegandu-se circumstante anormale si imprevizibile, independente de vointa celui care le invoca, si ale caror consecinte nu au putut fi evitate, in ciuda oricaror eforturi depuse, in aceasta nefiind incluse suprarezervarile;
    c) anularea s-a facut din vina consumatorului.
    Art. 17
    In cazul in care, dupa inceperea calatoriei turistice, o parte importanta din serviciile prevazute in contract nu este realizata sau agentia de turism organizatoare constata ca nu le va putea realiza, aceasta este obligata:
    a) sa ofere consumatorului alternative corespunzatoare in vederea continuarii calatoriei turistice, fara majorarea pretului;
    b) sa restituie consumatorului sumele ce reprezinta diferenta dintre serviciile achitate si cele efectiv prestate in timpul calatoriei turistice;
    c) in cazul in care nu pot fi oferite consumatorului alternative corespunzatoare sau acesta nu le accepta din motive intemeiate, sa asigure, fara costuri suplimentare, transportul retur al consumatorului la locul de plecare ori in alt loc agreat de acesta si, dupa caz, despagubirea pentru serviciile neprestate.
    Art. 18
    (1) Agentia de turism este raspunzatoare pentru buna executare a obligatiilor asumate prin contract, inclusiv in situatia in care aceste obligatii trebuiau indeplinite de catre o alta agentie de turism sau de catre alti prestatori de servicii.
    (2) De la prevederile alin. (1) se excepteaza urmatoarele cazuri:
    a) cand neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin contract se datoreaza consumatorului;
    b) cand neindeplinirea obligatiilor este atribuita unui tert care nu este parte in contract, iar cauzele nerealizarilor nu puteau fi prevazute sau evitate;
    c) cand neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau unor imprejurari pe care nici agentia de turism, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita.
    (3) In cazurile prevazute la alin. (2) lit. b) si c), agentia de turism parte in contract este obligata sa acorde asistenta prompta consumatorului aflat in dificultate.
    Art. 19
    (1) Pentru daunele materiale cauzate de nerespectarea de catre agentia de turism organizatoare a serviciilor cuprinse in contract, responsabilitatea acesteia privind despagubirea consumatorului nu poate depasi de doua ori pretul pachetului de servicii turistice inscris in contract.
    (2) Agentia de turism organizatoare si/sau detailista nu pot exclude sau limita responsabilitatea lor pentru prejudiciul cauzat de moartea sau de ranirea consumatorului ca urmare a actiunilor sau a neglijentei lor.
    Art. 20
    (1) Deficientele constatate de catre consumator la fata locului, cu privire la realizarea pachetului de servicii contractat, vor fi sesizate prompt, in scris sau sub orice alta forma, atat prestatorului de servicii, cat si agentiei de turism de la care consumatorul a cumparat pachetul de servicii turistice.
    (2) Aceasta obligatie a consumatorului trebuie mentionata clar si explicit in contract.
    Art. 21
    In cazul unor reclamatii ale consumatorului cu privire la realizarea serviciilor turistice contractate, agentia de turism organizatoare, agentia de turism detailista, precum si prestatorii de servicii vor actiona imediat pentru solutionarea reclamatiilor si vor face proba eforturilor depuse de ei in acest scop.
    Art. 22
    Agentia de turism parte contractanta trebuie sa dovedeasca, cu garantii acoperitoare proprii sau prin polite de asigurare, ca poate asigura, in caz de insolvabilitate sau de faliment, rambursarea sumelor achitate de catre consumator, precum si a celor necesare repatrierii acestuia.

    CAP. 4
    Actiuni in justitie

    Art. 23
    (1) Actiunile carora le poate da nastere un contract de calatorii turistice care cade sub incidenta prezentei ordonante, din cauza de deces, de ranire sau alta atingere a integritatii fizice sau psihice a turistului, se prescriu dupa 2 ani.
    (2) In cazul ranirii sau al altei atingeri aduse integritatii fizice sau psihice care a cauzat moartea dupa data la care contractul prevedea ca ia sfarsit prestatia ce a dat nastere la diferend, termenul de prescriptie de 2 ani prevazut la alin. (1) incepe sa curga de la data decesului, dar nu mai tarziu de 3 ani de la data executarii prestatiei prevazute in contract.
    (3) Actiunile carora le-a dat nastere un contract de calatorii turistice care cade sub incidenta prezentei ordonante, altele decat cele prevazute la alin. (1) si (2), se prescriu in termen de un an.
    (4) Termenul de prescriptie curge de la data la care contractul prevede ca ia sfarsit prestatia ce a dat nastere la diferend.

    CAP. 5
    Supravegherea activitatii de organizare sau de intermediere de calatorii turistice

    Art. 24
    Controlul respectarii dispozitiilor prezentei ordonante se face de catre organele de specialitate ale Autoritatii Nationale pentru Turism si ale Oficiului pentru Protectia Consumatorilor.
    Art. 25
    Organele de control efectueaza verificari la sesizarea persoanelor prejudiciate prevazute la art. 2 pct. 5 si din oficiu.
    Art. 26
    Organizatorul si/sau intermediarul de calatorii turistice are obligatia de a prezenta organelor de control contractele incheiate cu turistii, in original.
    Art. 27
    Organele de control incheie, dupa caz, procese-verbale in care se consemneaza faptele constatate cu ocazia verificarilor facute si se inscriu articolele din ordonanta incalcate si vor aplica sanctiunea prevazuta de lege.

    CAP. 6
    Sanctiuni

    Art. 28
    Dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, aprobata si modificata prin Legea nr. 11/1994, republicata, sunt aplicabile prezentei ordonante.
    Art. 29
    Constituie contraventie, in masura in care fapta nu este savarsita in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerata infractiune, incalcarea prevederilor art. 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, art. 14 lit. c), art. 17, art. 18 alin. (1) si (3), art. 21 si 23.
    Art. 30
    Contraventiile prevazute la art. 29 se sanctioneaza cu amenda de la 4.000.000 lei la 10.000.000 lei.
    Prevederile prezentei ordonante se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia celor de la art. 25 - 27.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    Art. 31
    Prezenta ordonanta intra in vigoare dupa 60 de zile de la publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Pe aceeasi data se abroga orice dispozitii contrare.

                PRIM-MINISTRU
                 RADU VASILE

                      Contrasemneaza:
                      p. Presedintele
                      Autoritatii Nationale pentru Turism,
                      Dorin Anton

                      Oficiul pentru Protectia
                      Consumatorilor
                      Eliade Mihailescu,
                      secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 107/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 107 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 96 2021
    Hello everyone, my name is Elisa Keily I am so overwhelmed with joy all thanks to Dr Raypower spell. my husband left me for another woman few years back and I was very devastated cause I never did anything wrong to him, I was left with my two kid and a job that pays little.i was almost giving up until I saw a testimony online about Dr Raypower and I decided to contact him.i explained my problem to him and he assured me I'll see a positive result after 24hurs, surprisingly my husband came back the day after the spell begging me to forgive him and promised to never leave. My husband has been back for 6 months now and we've never had any issues, am glad I didn't doubt Dr Raypower cause he sure can solve any problems with fast relief you can also contact him for help now Email: Urgentspellcast@gmail.com or Urgentspellcast@yahoo.com Website: https://urgentspellcast.wordpress.com/  WhatsApp: +14243308109
ANONIM a comentat OUG 96 2021
     I want to use this opportunity to thank Dr Ilekhojie who help me to win a large sum. I have been playing the lottery for the past 5 years now and i have never won. Ever since then i have not been able to win and i was so upset and i needed help to win the lottery. so i decided to go online and search for help, there i saw so many good testimony about this man called Great Dr Ilekhojie of how he have cast lucky spell lotto for people to win the lottery. I contacted him also and tell him i want to win a lottery, he cast a spell for me which i use and i play and won a large amount in dollars. I am so grateful to this man. Just in-case you also need him to help you win, you can contact him through his email: gethelp05@gmail.com and send him a direct message on +2348147400259
ANONIM a comentat OUG 96 2021
    Hello everyone, I want to let the whole world know how Dr. Wale has restored my broken relationship with Wayne. We have been together for 3 years and he told me that he doesn’t love me like he used to. Things have not been good for about 4 months and he ended this about 2 weeks ago. I was miserable and just didn't want to go on anymore. I did text him right after this but he didn’t even respond to me. One day I was searching for a way to get him back on the Internet when I saw a post of a lady testifying of how a love spell caster called Dr. Wale helped her to get back her ex, I was so desperate to get mine back so I messaged him and explained my situation to him and he instructed me to do somethings which I did and 24 hours later my boyfriend Wayne came back kneeling and begging for my forgiveness and I forgive him and our relationship was back to normal again, if your Ex broke up with you or you have any problem then you problem has come to an end because Dr. Wale can solve all marriage and relationship problems. If you need his urgent help WhatsApp/Text him: +1(978) 406-9575 or Email: everlastingspellcast@gmail.com or view his website: https://everlastingspellcaster.website2.me/contact
ANONIM a comentat Decizia 2 2007
    GET YOUR EX LOVER BACK.VIA: dromokpo@gmail.com This is my testimony of life that I will tell everyone. I have been married for 25 years Another woman had a spell to get me away from my lover, My husband left me and the children and we suffered for 2 years until I saw post about where this man Dr Omokpo has helped so many people recover their broken marriages and relationships   to get their ex lovers back. I decided to send him a message about my broken marriage and family  about how my husband left me and  for him to help me bring back my loving husband home, This great man told me what to do and I followed him as he instructed. After 48 hours, as he told me, I saw a car enter the compound. I was shocked when I saw my husband. As I share my testimony with you my husband came back to me and the kids and that's why I'm happy to put all of you to meet this man for solutions to your problem and bring your lover back to you and mend your broken marriage or your relationship restored back to happiness as you wished. Contact this great man via: dromokpo@gmail.com
ANONIM a comentat Decizia 2 2007
    GET YOUR EX LOVER BACK.VIA: dromokpo@gmail.com This is my testimony of life that I will tell everyone. I have been married for 25 years Another woman had a spell to get me away from my lover, My husband left me and the children and we suffered for 2 years until I saw post about where this man Dr Omokpo has helped so many people recover their broken marriages and relationships   to get their ex lovers back. I decided to send him a message about my broken marriage and family  about how my husband left me and  for him to help me bring back my loving husband home, This great man told me what to do and I followed him as he instructed. After 48 hours, as he told me, I saw a car enter the compound. I was shocked when I saw my husband. As I share my testimony with you my husband came back to me and the kids and that's why I'm happy to put all of you to meet this man for solutions to your problem and bring your lover back to you and mend your broken marriage or your relationship restored back to happiness as you wished. Contact this great man via: dromokpo@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 158 2004
     Ai nevoie de împrumut ?? Oferim împrumuturi cu 3%, oferim împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumut de afaceri, împrumut privat, împrumuturi auto, împrumuturi hoteliere, împrumut studențesc, împrumut personal Împrumuturi de refinanțare a locuințelor, pentru mai multe detalii Email: (tinvestor53@gmail.com) WhatsApp “: + 16892107004
ANONIM a comentat OUG 96 2021
    GET YOUR EX LOVER BACK. This is my testimony of life that I will tell everyone. I have been married for 25 years Another woman had a spell to get me away from my lover, My husband left me and the children and we suffered for 2 years until I saw post about where this man Dr Omokpo has helped so many people recover their broken marriages and relationships   to get their ex lovers back. I decided to send him a message about my broken marriage and family  about how my husband left me and  for him to help me bring back my loving husband home, This great man told me what to do and I followed him as he instructed. After 48 hours, as he told me, I saw a car enter the compound. I was shocked when I saw my husband. As I share my testimony with you my husband came back to me and the kids and that's why I'm happy to put all of you to meet this man for solutions to your problem and bring your lover back to you and mend your broken marriage or your relationship restored back to happiness as you wished. Contact this great man via: dromokpo@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 1471 2020
    Ești bărbat sau femeie de afaceri? Sunt CEO-ul companiei de împrumut Thomas și vreau să știți cu toții că suntem instruiți să împrumutăm împrumuturi numai celor care au nevoie de împrumut pentru a-și sărbători Ajunul de Crăciun într-un mod mai bun ca niciodată și, de asemenea, celor care au nevoie pentru sprijin financiar, așa că, așa că, dacă aveți nevoie de un împrumut sau un împrumut de Crăciun pentru a vă îndepărta datoriile sau facturile, atunci ne puteți contacta prin e-mailul nostru din VIA (tinvestor53@gmail.com) pentru mai multe detalii despre această tranzacție împrumută fonduriWhatsApp “: +16892107004
ANONIM a comentat Decretul 244 1978
    De ce apare decretul asta in 2021, mai exista RSR? As vrea sa stiu care este legislatia actuala, nu date istorice.
ANONIM a comentat Hotărârea 5 2019
    Save Your Relationship and Get Your Ex Boyfriend/Girlfriend Back! contact: +1(662)-493-2087 is certainly the best spell caster online and his result is 100% guarantee… I don't know how to really thank Dr. PATRICK for what he did for me. My Name is Libby Eva from the UK, i have been dating this man who I loved very much for over four years now without any problem in our relationship. so at a point he changed so suddenly after returning from the office and started behaving so strangely. it even got to the extent that he told me it was over and i should never call him again. This was a person that loved me with everything that he had. When I told my friend Jenny what happened, she introduced me to a great spell caster called DR PATRICK, the chief priest of all spell caster. At first sight this man told me all my problems. It was his secretary that used a charm on him. Dr PATRICK told me not to worry that he will help me solve the problem. The following day, I was in the house in a sober mood when I first received a message from my boyfriend that he was very sorry and before I dropped the phone, he called me again to say he was on his way home and that he was truly sorry for everything. To my greatest surprise, one week later he engaged me and we got married. All Thanks to DR PATRICK. You can contact him through the following means Email: drpatrickspellcaster@gmail.com Mobile Number: +1 662 493 2087 Blog: https://drpatrickspellcast.blogspot.com Facebook pages https://www.facebook.com/Drpatrickspellcaster11
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 107/1999
Ordonanţa 2 2018
Legea 277 2017
Ordonanţa 26 2017
Legea 363 2007
privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor
Hotărârea 1553 2004
privind unele modalitati de incetare a practicilor ilicite in domeniul protectiei intereselor colective ale consumatorilor
Legea 282 2004
privind protectia dobanditorilor cu privire la unele aspecte ale contractelor purtand asupra dobandirii unui drept de utilizare pe durata limitata a unor bunuri imobiliare
Ordin 69 2003
pentru aprobarea contractului-cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Legea 668 2001
privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 70/2000 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Legea 631 2001
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Ordonanţa 70 2000
pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice
OUG 107 1999
privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice*)
Ordonanţa 107 1999
privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu