E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Articolul 5 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 7 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 7 din actul Ordonanţa 102 2000 articole noi... articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 13 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 14 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 15 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 16 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 20 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 21 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 23 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 25 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 26 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 27 din actul Ordonanţa 102 2000 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 28 din actul Ordonanţa 102 2000 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 29 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 30 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 32 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Ordonanţa 102 2000 in legatura cu Ordonanţa 44 2004
Articolul 39 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 43 din actul Ordonanţa 44 2004
Articolul 2 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 43 2004
Articolul 15 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de OUG 76 2003
Articolul 13 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1439 2002
Articolul 19 din actul Ordonanţa 102 2000 in legatura cu Ordin 290 2002
Articolul 11 din actul Ordonanţa 102 2000 in legatura cu Ordin 291 2002
Articolul 4 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 13 2002
Articolul 22 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 13 2002
Ordonanţa 102 2000 in legatura cu Hotărârea 1191 2001
Articolul 11 din actul Ordonanţa 102 2000 in legatura cu Ordin 158 2001
Articolul 19 din actul Ordonanţa 102 2000 in legatura cu Ordin 159 2001
Ordonanţa 102 2000 in legatura cu Hotărârea 737 2001
Ordonanţa 102 2000 in legatura cu Hotărârea 622 2001
Ordonanţa 102 2000 aprobat de Legea 323 2001
Articolul 20 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de Legea 323 2001
Articolul 21 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de Legea 323 2001
Articolul 13 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de Hotărârea 603 2001
Articolul 20 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de Decizia 176 2001
Articolul 21 din actul Ordonanţa 102 2000 modificat de Decizia 176 2001
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 102 din 31 august 2000

privind statutul si regimul refugiatilor in Romania

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 436 din  3 septembrie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 1 lit. G pct. 2 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    In conditiile prezentei ordonante, strainilor li se poate acorda una dintre urmatoarele forme de protectie:
    a) statutul de refugiat;
    b) protectie umanitara conditionata;
    c) protectie umanitara temporara.
    Art. 2
    (1) Statutul de refugiat se poate acorda la cerere strainului care dovedeste ca, datorita unei temeri bine intemeiate de a fi persecutat pe considerente de rasa, religie, nationalitate, apartenenta la un anumit grup social sau opinie politica, se afla in afara tarii sale de origine si care nu poate primi sau, datorita acestei temeri, nu doreste protectia acestei tari.
    (2) Prin termenul tara de origine, in cazul unei persoane care detine mai multe cetatenii, se intelege fiecare tara al carei cetatean este, iar in cazul unei persoane fara cetatenie, tara in care acesta isi are domiciliul.
    Art. 3
    (1) Statutul de refugiat se acorda, la cerere, si sotiei sau, dupa caz, si sotului, precum si copiilor minori cu exceptia cazurilor in care persoanele respective se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 4.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica numai in cazul casatoriilor incheiate de persoana careia i s-a recunoscut statutul de refugiat in temeiul art. 2 alin. (1) inainte de intrarea pe teritoriul Romaniei.
    Art. 4
    Nu se acorda statutul de refugiat strainului care:
    a) a comis o infractiune contra pacii si omenirii ori o infractiune la care se refera conventiile internationale la care Romania este parte;
    b) a comis o infractiune grava de drept comun in afara Romaniei inainte de a fi admis pe teritoriul acesteia ca refugiat;
    c) a comis fapte care sunt contrare scopurilor si principiilor enuntate in Carta Organizatiei Natiunilor Unite sau tratatelor si conventiilor internationale privitoare la refugiati, la care Romania este parte.
    Art. 5
    Protectia umanitara conditionata se poate acorda strainului care nu indeplineste conditiile prevazute la art. 2 alin. (1) si care dovedeste ca in tara sa de origine:
    a) a savarsit fapte pentru care risca o condamnare la pedeapsa cu moartea, cu conditia ca legea tarii sale sa prevada pedeapsa cu moartea pentru acele fapte si pedeapsa sa ii fie aplicabila;
    b) risca sa fie supus la tortura sau tratamente inumane ori degradante;
    c) din cauza apartenentei sale la o categorie defavorizata de persoane poate fi expus unor pericole de natura sa ii aduca atingere vietii, integritatii corporale ori libertatii sale.
    Art. 6
    (1) In perioade de conflicte armate, in care Romania nu este angajata, se poate acorda protectie umanitara temporara persoanelor care provin din zonele de conflict.
    (2) Guvernul stabileste masurile si perioada pentru care se acorda protectia prevazuta la alin. (1).

    CAP. 2
    Procedura acordarii statutului de refugiat

    SECTIUNEA 1
    Procedura ordinara
    Art. 7
    (1) Pentru acordarea statutului de refugiat in Romania strainul se adreseaza cu o cerere scrisa, personal, Oficiului National pentru Refugiati din cadrul Ministerului de Interne sau organelor teritoriale ale Ministerului de Interne.
    (2) Cererea de acordare a statutului de refugiat se depune de indata ce:
    a) solicitantul s-a prezentat intr-un punct de control pentru trecerea frontierei de stat;
    b) solicitantul a intrat pe teritoriul Romaniei;
    c) au survenit evenimente in tara de origine a solicitantului, care il determina sa ceara protectie, pentru strainul cu drept de sedere in Romania.
    Art. 8
    (1) In cazul strainului minor care nu a implinit varsta de 14 ani, interesele acestuia sunt sustinute de reprezentantul sau legal, iar in lipsa acestuia i se numeste un reprezentant legal in conformitate cu prevederile legii romane.
    (2) Dupa implinirea varstei de 14 ani minorul poate depune cererea personal si i se poate numi un reprezentant legal in conditiile prevazute de legea romana.
    (3) Pana la numirea unui reprezentant legal Oficiul National pentru Refugiati asigura minorului protectia necesara.
    Art. 9
    (1) Dupa primirea cererii de acordare a statutului de refugiat organul teritorial al Ministerului de Interne elibereaza solicitantului o adeverinta provizorie, care tine loc de document temporar de identitate in Romania si asigura transportul gratuit pana la Oficiul National pentru Refugiati.
    (2) In cazul in care cererea a fost depusa la organele teritoriale ale Ministerului de Interne dintr-un punct de control pentru trecerea frontierei de stat, organele politiei de frontiera elibereaza documentul prevazut la alin. (1) numai dupa ce strainul primeste permisiunea de a intra pe teritoriul Romaniei si asigura transportul gratuit pana la Oficiul National pentru Refugiati.
    (3) In cazul in care cererea a fost depusa la Oficiul National pentru Refugiati, acesta elibereaza solicitantului un document temporar de identitate.
    (4) Daca solicitantul nu dispune de mijloace materiale, Oficiul National pentru Refugiati ii poate stabili un loc de resedinta si ii asigura asistenta materiala necesara pentru intretinere pe intreaga durata a procedurii de acordare a statutului de refugiat.
    (5) Pentru motive justificate de interesul public, siguranta nationala, ordinea publica, protectia sanatatii si moralitatii publice, protectia drepturilor si libertatilor altor persoane - chiar daca strainul are mijloace materiale necesare pentru intretinere - Oficiul National pentru Refugiati, pe toata durata procedurii de acordare a statutului de refugiat, ii poate stabili un loc de resedinta si poate dispune transportarea lui cu insotitor in acel loc, la solicitarea autoritatilor competente.
    Art. 10
    (1) In cazul in care strainul a tranzitat anterior o tara terta sigura si i s-a oferit deja protectia in acea tara sau a avut ocazia, la frontiera ori pe teritoriul acesteia, sa contacteze autoritatile pentru a obtine protectie, Oficiul National pentru Refugiati poate decide retrimiterea strainului in tara respectiva, fara analizarea pe fond a cererii sale.
    (2) Oficiul National pentru Refugiati poate analiza cererea depusa de strain chiar daca acesta se afla in situatia prevazuta la alin. (1), cu acordul expres al solicitantului.
    Art. 11
    Sunt considerate tari terte sigure statele membre ale Uniunii Europene, precum si alte state stabilite prin ordin al ministrului de interne, la propunerea Oficiului National pentru Refugiati, cu respectarea urmatoarelor conditii:
    a) pe teritoriile lor viata sau libertatea solicitantului nu este si nu va fi amenintata, in sensul art. 33 din Conventia privind statutul refugiatilor, incheiata la Geneva la 28 iulie 1951, la care Romania a aderat prin Legea nr. 46/1991;
    b) pe teritoriile lor strainul nu risca sa fie supus torturii sau tratamentelor inumane ori degradante;
    c) in tarile respective strainului i se asigura protectie efectiva impotriva returnarii in tara de origine, in sensul prevederilor Conventiei privind statutul refugiatilor, incheiata la Geneva la 28 iulie 1951, precum si in baza informarilor efectuate de Inaltul Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati cu privire la practica aplicarii principiului nereturnarii.
    Art. 12
    (1) Intervievarea, analizarea motivelor invocate si decizia asupra cererilor sunt de competenta Oficiului National pentru Refugiati.
    (2) Aceste activitati sunt realizate de functionarii Oficiului National pentru Refugiati anume desemnati.
    (3) Numirea functionarilor se face prin ordin al ministrului de interne.
    (4) In procesul decizional functionarii prevazuti la alin. (2) au dreptul de a consulta experti.
    (5) Ministerul Afacerilor Externe furnizeaza periodic materiale de sinteza referitoare la situatia din tarile de origine ale solicitantilor statutului de refugiat, precum si raspunsuri la solicitarile punctuale ale Oficiului National pentru Refugiati, necesare in vederea solutionarii cererilor de acordare a statutului de refugiat.
    (6) Oficiul National pentru Refugiati consulta Ministerul Afacerilor Externe in vederea stabilirii tarilor unde in general nu exista risc serios de persecutie si tarilor terte sigure.
    Art. 13
    (1) Pana la solutionarea cererii sale prin hotarare definitiva si irevocabila strainul care solicita acordarea statutului de refugiat are urmatoarele drepturi si obligatii:
    a) dreptul de sedere in Romania, pana la expirarea unui termen de 15 zile de la ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii pronuntate asupra cererii de acordare a statutului de refugiat, cu exceptia cererilor respinse ca evident nefondate in urma solutionarii acestora in cadrul procedurilor accelerate;
    b) dreptul de a fi asistat sau reprezentat de un avocat si de a i se asigura, in mod gratuit, un interpret, pe intreaga durata a procedurii de acordare a statutului de refugiat;
    c) dreptul de a fi consiliat si asistat de un reprezentant al organizatiilor neguvernamentale, romane sau straine, in orice faza a procedurii de acordare a statutului de refugiat;
    d) dreptul de a fi informat, intr-o limba pe care o cunoaste, in momentul depunerii cererii, cu privire la drepturile si obligatiile pe care le are pe parcursul procedurii de acordare a statutului de refugiat;
    e) dreptul la protectia datelor personale si a oricaror alte detalii in legatura cu cererea sa;
    f) dreptul de a i se elibera un document temporar de identitate;
    g) dreptul la asigurarea transportului in conditiile prevazute la art. 9 alin. (1) si (2), la asistenta necesara pentru intretinere, in conditiile prevazute la art. 9 alin. (4), precum si la asistenta medicala primara si spitaliceasca de urgenta gratuita;
    h) obligatia de a prezenta organelor teritoriale ale Ministerului de Interne, in scris, cererea motivata cuprinzand datele indicate de organul la care o depune, precum si de a se supune fotografierii si amprentarii;
    i) obligatia de a urmari stadiul procedurii si de a declara orice schimbare de resedinta;
    j) obligatia de a preda documentul pentru trecerea frontierei, urmand sa primeasca documentul prevazut la art. 9 alin. (1);
    k) obligatia de a raspunde la solicitarile organelor cu atributii in domeniul acordarii statutului de refugiat si de a furniza acestora informatii complete si reale cu privire la persoana si la cererea sa;
    l) obligatia de a nu parasi localitatea de resedinta fara autorizarea Oficiului National pentru Refugiati;
    m) obligatia de a se prezenta la examenele medicale ce ii sunt stabilite;
    n) obligatia de a respecta legile statului roman, precum si masurile dispuse de organele romane competente in materie de refugiati.
    (2) Solicitantii statutului de refugiat beneficiaza de masa in limita sumei de 12.000 lei/persoana/zi si de cazare in limita sumei de 8.000 lei/persoana/zi, la cererea acestora, cu incadrarea in creditele bugetare aprobate cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului de Interne.
    (3) In cursul executiei bugetului de stat, in functie de posibilitatile financiare, la o crestere a ratei inflatiei de cel putin 10% fata de ultima luna cand s-a efectuat o actualizare a cuantumurilor de mai sus, acestea se majoreaza cu rata inflatiei, prin hotarare a Guvernului.
    (4) Daca strainul care solicita acordarea statutului de refugiat este cazat in centrele de primire si cazare ale Ministerului de Interne, suma prevazuta la alin. (2) referitoare la cazare nu se acorda.
    (5) Sumele necesare transportului gratuit pana la locul de resedinta prevazut la art. 9 alin. (1) si (2) se asigura din bugetul Ministerului de Interne.
    (6) Fondurile banesti pentru asistenta medicala primara si spitaliceasca de urgenta gratuita prevazuta la alin. (1) lit. g) se asigura de la bugetul de stat si se aloca Ministerului de Interne.
    Art. 14
    (1) In urma analizarii cererii, in termen de 30 de zile de la primirea acesteia functionarul prevazut la art. 12 alin. (2) poate hotari:
    a) acordarea statutului de refugiat;
    b) acordarea protectiei umanitare conditionate;
    c) respingerea cererii de acordare a statutului de refugiat.
    (2) Daca solutionarea cererii necesita o documentare suplimentara, termenul prevazut la alin. (1) se prelungeste cu cel mult 30 de zile.
    (3) Admiterea sau respingerea cererii de acordare a statutului de refugiat se face prin hotarare, care se comunica de indata, in scris, solicitantului, prin comunicare directa de catre reprezentantii Oficiului National pentru Refugiati sau prin trimitere postala la ultima resedinta declarata a acestuia.
    (4) Hotararea de acordare a protectiei umanitare conditionate cuprinde si motivele neacordarii statutului de refugiat.
    (5) Hotararea de respingere a cererii de acordare a statutului de refugiat cuprinde motivele corespunzatoare pentru fiecare forma de protectie prevazuta la art. 2, 3 sau 5, precum si dispozitia de a parasi teritoriul Romaniei in termen de 15 zile de la comunicarea hotararii definitive si irevocabile.
    Art. 15
    (1) Impotriva hotararii prevazute la art. 14 alin. (3) se poate face plangere in termen de 10 zile de la data primirii dovezii de comunicare sau a documentului prin care se constata ca solicitantul nu se mai afla la ultima resedinta declarata.
    (2) In cazul minorului care nu a implinit varsta de 14 ani, plangerea se depune de catre reprezentantul sau legal, iar minorul cu varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani poate depune plangere personal sau prin reprezentantul sau legal.
    (3) Plangerea se solutioneaza de catre judecatoria in a carei raza teritoriala isi are sediul Oficiul National pentru Refugiati sau in a carei raza teritoriala isi are resedinta contestatarul.
    (4) Plangerea se depune la Oficiul National pentru Refugiati si va fi insotita de copia de pe hotararea de respingere a cererii de acordare a unei forme de protectie.
    (5) Plangerea se inainteaza de indata instantei competente, care o va solutiona in termen de 30 de zile, cu participarea obligatorie a procurorului.
    (6) Instanta se pronunta printr-o hotarare motivata.
    (7) Impotriva hotararii instantei contestatarul sau procurorul poate declara recurs in termen de 5 zile de la pronuntare, pentru cei prezenti, sau de la comunicare pentru cei lipsa.
    (8) Recursul se judeca in termen de 30 de zile de la inregistrarea sa, hotararea pronuntata in recurs fiind definitiva si irevocabila.
    (9) Hotararile definitive si irevocabile sunt executorii de drept.
    (10) Plangerea, precum si celelalte acte de procedura privind solutionarea acesteia sunt scutite de taxa de timbru.
    Art. 16
    (1) Dupa ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii instantei prin care s-a respins plangerea, strainul este obligat sa paraseasca Romania in termen de 15 zile de la comunicare.
    (2) In cazul in care, din motive obiective, strainul nu poate parasi teritoriul Romaniei in termenul prevazut la alin. (1), Ministerul de Interne acorda acestuia dreptul de sedere in tara, in conditiile prevazute de reglementarile legale privind regimul strainilor in Romania.
    (3) O noua cerere de acordare a statutului de refugiat poate fi depusa numai daca a fost pronuntata o hotarare definitiva si irevocabila asupra cererii anterioare si numai daca sunt indeplinite alternativ urmatoarele conditii:
    a) pe parcursul procedurii de solutionare a cererii anterioare au aparut elemente noi care nu au putut fi prezentate, din motive neimputabile solicitantului, cu conditia ca aceste elemente sa nu fie rezultatul unor actiuni provocate in scopul obtinerii unei forme de protectie din partea statului roman. Solicitantul este obligat sa faca dovada existentei noilor motive invocate si a imposibilitatii prezentarii lor cu ocazia solutionarii cererii anterioare;
    b) au survenit transformari de ordin politic, social, militar sau legislativ in tara de origine, de natura a avea consecinte grave pentru solicitant.
    (4) Solutionarea unei noi cereri depuse in conditiile alin. (3) se face de catre functionarul prevazut la art. 12 alin. (2), altul decat cel care s-a pronuntat in cadrul procedurii de solutionare a cererii anterioare.
    (5) Hotararea se pronunta in termen de 5 zile, numai in baza noii cereri depuse, motivate corespunzator, si a documentatiei prezentate anterior de solicitant si se comunica, in scris, de indata acestuia.
    (6) Hotararea prin care se acorda accesul la solutionarea unei noi cereri de acordare a statutului de refugiat are ca efect si anularea dispozitiei de a parasi teritoriul Romaniei, prevazuta in hotararea anterioara, solicitantul urmand sa beneficieze de drepturile prevazute la art. 13.
    (7) Impotriva hotararii prin care a fost respinsa ca inadmisibila o noua cerere de acordare a statutului de refugiat se poate face plangere.
    (8) Solutionarea plangerii prevazute la alin. (7) se face potrivit prevederilor art. 15.

    SECTIUNEA a 2-a
    Procedura accelerata
    Art. 17
    (1) Fac obiectul procedurii accelerate:
    a) cererile evident nefondate;
    b) cererile persoanelor care, prin activitatea ori prin apartenenta lor la o anumita grupare, prezinta un pericol pentru siguranta nationala ori pentru ordinea publica in Romania;
    c) cererile persoanelor care provin dintr-o tara unde, in general, nu exista risc serios de persecutie.
    (2) De asemenea, pot face obiectul procedurii accelerate si cererile persoanelor care se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 4.
    (3) Cererile de acordare a statutului de refugiat minorilor neinsotiti nu pot fi solutionate in procedura accelerata.
    Art. 18
    (1) Cererea pentru acordarea statutului de refugiat este considerata evident nefondata daca se constata:
    a) lipsa de fundament a invocarii unei temeri de persecutie in tara de origine, in conditiile art. 2 alin. (1);
    b) inducerea in eroare, in mod deliberat, a organelor cu competente in materie de refugiati ori recurgerea in mod abuziv, cu rea-credinta, la procedura de acordare a statutului de refugiat.
    (2) Lipsa de fundament a invocarii unei temeri de persecutie in tara de origine exista in urmatoarele cazuri:
    a) solicitantul nu invoca nici o temere de persecutie in sensul art. 2 alin. (1);
    b) solicitantul nu ofera date sau informatii in sensul ca ar fi expus unei temeri de persecutie ori relatarile sale nu contin detalii circumstantiale sau personale;
    c) cererea este evident lipsita de credibilitate, in sensul ca relatarea solicitantului este incoerenta, contradictorie sau flagrant neadevarata fata de situatia din tara sa de origine;
    d) solicitantul avea posibilitatea refugiului intern, recunoscuta si de Inaltul Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati.
    (3) Inducerea in eroare, in mod deliberat, a organelor cu competente in materie de refugiati ori recurgerea abuziva la procedura de acordare a statutului de refugiat exista in toate cazurile in care solicitantul, fara a oferi o explicatie plauzibila, se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    a) a depus cererea sub o identitate falsa sau a prezentat documente false ori falsificate, sustinand ca sunt autentice;
    b) dupa depunerea cererii, in mod deliberat a prezentat elemente false in legatura cu aceasta;
    c) cu rea-credinta a distrus, a deteriorat, a aruncat sau a instrainat documentul pentru trecerea frontierei sau un document relevant pentru cererea sa, fie pentru a-si stabili o identitate falsa in scopul solicitarii si acordarii statutului de refugiat, fie pentru a ingreuna solutionarea cererii sale;
    d) in mod deliberat a ascuns faptul ca a mai depus anterior o cerere pentru acordarea statutului de refugiat in una sau mai multe tari, in special atunci cand s-a folosit de o identitate falsa;
    e) a depus o cerere pentru acordarea statutului de refugiat, cu scopul evident de a impiedica punerea iminenta in executare a unei masuri dispuse de autoritatile competente, de scoatere din tara sau de expulzare, desi anterior dispunerii unei astfel de masuri a avut posibilitatea sa depuna o asemenea cerere;
    f) a incalcat in mod flagrant obligatiile prevazute la art. 13;
    g) a depus cererea pentru acordarea statutului de refugiat dupa ce anterior unei examinari, care contine garantiile procedurale adecvate si in conformitate cu prevederile Conventiei privind statutul refugiatilor, incheiata la Geneva la 28 iulie 1951, i s-a respins o astfel de cerere intr-o tara terta sigura.
    (4) Motivele enumerate la alin. (1) nu pot sa prevaleze temerii bine intemeiate de persecutie conform art. 2 alin. (1).
    Art. 19
    (1) Sunt considerate tari in care in general nu exista risc serios de persecutie, in sensul art. 2 alin. (1), statele membre ale Uniunii Europene, precum si alte state stabilite, la propunerea Oficiului National pentru Refugiati, prin ordin al ministrului de interne, pe baza urmatoarelor criterii:
    a) numarul cererilor pentru acordarea statutului de refugiat formulate de cetatenii tarii respective si coeficientii de acordare a acestui statut;
    b) situatia respectarii drepturilor fundamentale ale omului;
    c) functionarea principiilor democratice, a pluralismului politic si a alegerilor libere, precum si existenta unor institutii democratice functionale, care sa asigure garantarea si respectarea drepturilor fundamentale ale omului;
    d) existenta unor factori de stabilitate.
    (2) Pot fi luate in considerare si alte criterii de evaluare decat cele prevazute la alin. (1).
    (3) Cererea strainului care provine dintr-o tara in care in general nu exista un risc de persecutie este respinsa ca evident nefondata, cu exceptia cazului in care situatia de fapt sau dovezile prezentate de solicitant arata existenta unei temeri bine intemeiate de persecutie in sensul art. 2 alin. (1); in acest caz solicitantul primeste accesul la procedura prevazuta la art. 7 - 16.
    Art. 20
    (1) Functionarul prevazut la art. 12 alin. (2), dupa efectuarea interviului si analizarea motivelor invocate pentru acordarea statutului de refugiat, se pronunta in termen de 3 zile de la primirea cererii.
    (2) In cazul in care a fost pronuntata o hotarare de respingere a cererii ca evident nefondata sau in temeiul art. 4, termenul de depunere a plangerii este de 2 zile de la comunicare.
    (3) Plangerea este de competenta judecatoriei in a carei raza teritoriala isi are sediul Oficiul National pentru Refugiati sau in raza careia isi are resedinta contestatarul.
    (4) Instanta solutioneaza plangerea, cu prezenta obligatorie a procurorului, in termen de 10 zile si pronunta o hotarare motivata.
    (5) Hotararea definitiva este executorie de drept.
    (6) Impotriva hotararii instantei contestatarul sau procurorul poate declara recurs in termen de 5 zile de la pronuntare, pentru cei prezenti, sau de la comunicare, pentru cei lipsa.

    SECTIUNEA a 3-a
    Procedura in cazul cererilor pentru acordarea statutului de refugiat depuse in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat
    Art. 21
    (1) Cererea depusa la organele teritoriale ale Ministerului de Interne dintr-un punct de control pentru trecerea frontierei de stat este inaintata de indata Oficiului National pentru Refugiati, care o analizeaza si pronunta o hotarare in termen de 2 zile de la primire.
    (2) Functionarul prevazut la art. 12 alin. (2), dupa efectuarea interviului si analizarea motivelor invocate pentru acordarea statutului de refugiat, in raport cu datele privind situatia din tara de origine poate hotari:
    a) acordarea unei forme de protectie si a dreptului de a intra in Romania, daca solicitantul se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 2, 3 sau 5;
    b) acordarea dreptului de a intra in Romania si de a avea acces la procedura ordinara de solutionare a cererii sale de acordare a statutului de refugiat, daca motivele invocate necesita o documentare suplimentara;
    c) respingerea cererii.
    (3) Impotriva hotararii de respingere a cererii strainul poate depune o plangere in termen de 2 zile de la comunicare.
    (4) Plangerea se depune la Oficiul National pentru Refugiati care o inainteaza de indata judecatoriei in a carei raza teritoriala isi are sediul.
    (5) Instanta solutioneaza plangerea in termen de 5 zile si pronunta o hotarare motivata, prin care:
    a) respinge plangerea pentru cel putin unul dintre motivele prevazute la art. 18 alin. (1);
    b) admite plangerea, dispune ca Oficiul National pentru Refugiati sa analizeze cererea in procedura ordinara si permite accesul solicitantului in teritoriu.
    (6) In cazul prevazut la alin. (5) lit. a) hotararea este motivata, definitiva si executorie de drept, putand fi atacata cu recurs in termen de 5 zile de la comunicare.
    Art. 22
    (1) Strainul care solicita acordarea statutului de refugiat in Romania ramane in zona de tranzit din punctul de control pentru trecerea frontierei de stat pana la primirea hotararii de aprobare a intrarii in Romania sau, dupa caz, pana la ramanerea definitiva si executorie a hotararii de respingere a cererii pentru acordarea statutului de refugiat, dar nu mai mult de 20 de zile de la intrarea in zona de tranzit.
    (2) Prin zona de tranzit, in sensul prezentei ordonante, se intelege suprafata situata la frontiera de stat ori in apropierea acesteia, destinata stationarii persoanelor care nu au primit aprobarea de intrare in teritoriu, mijloacelor de transport si bunurilor pana la stabilirea regimului lor juridic la trecerea frontierei de stat. In cazul aeroporturilor internationale, prin zona de tranzit se intelege suprafata situata intre punctul de imbarcare/debarcare si locul unde se efectueaza controlul pentru trecerea frontierei.
    (3) Solicitantul statutului de refugiat poate fi cazat in centre speciale de primire si cazare aflate in apropierea punctelor de control pentru trecerea frontierei de stat, stabilite prin ordin al ministrului de interne si avand regimul juridic al zonei de tranzit.
    (4) Dupa expirarea termenului prevazut la alin. (1), daca cererea nu este solutionata printr-o hotarare definitiva si executorie, strainului i se permite intrarea in tara.
    (5) Pe perioada in care se afla in punctul de control pentru trecerea frontierei de stat solicitantul statutului de refugiat are dreptul la asistenta juridico-sociala si la ajutoare umanitare din partea organizatiilor neguvernamentale cu atributii in materie de refugiati, precum si din partea reprezentantei din Romania a Inaltului Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati si, de asemenea, are drepturile si obligatiile prevazute la art. 13, cu exceptia celor care intra in contradictie cu prevederile acestei proceduri.

    CAP. 3
    Drepturile si obligatiile refugiatilor si ale persoanelor care au dobandit o forma de protectie

    Art. 23
    (1) Acordarea statutului de refugiat sau a unei alte forme de protectie confera beneficiarului urmatoarele drepturi:
    a) sa ramana pe teritoriul Romaniei si sa obtina documentele corespunzatoare pentru dovedirea identitatii si pentru trecerea frontierei de stat. Au dreptul la document pentru trecerea frontierei de stat numai refugiatii si persoanele carora li s-a acordat protectie umanitara conditionata;
    b) sa isi aleaga locul de resedinta si sa circule liber, in conditiile stabilite de lege pentru straini;
    c) sa fie angajat de persoane fizice sau juridice, sa exercite activitati nesalarizate, sa exercite profesiuni libere, sa efectueze acte si fapte de comert, precum si alte acte juridice, in conditiile legii;
    d) sa isi transfere bunurile pe care le-a introdus in Romania pe teritoriul unei alte tari, in vederea reinstalarii;
    e) sa beneficieze de tratamentul cel mai favorabil stabilit de lege pentru cetatenii straini, in ceea ce priveste dobandirea proprietatilor mobiliare si imobiliare;
    f) sa beneficieze de protectia proprietatii intelectuale in conditiile stabilite de lege;
    g) sa beneficieze de asigurari sociale, ajutor social si asigurari sociale de sanatate, in conditiile legii;
    h) sa urmeze invatamantul primar si gimnazial, in conditiile stabilite de lege pentru cetatenii romani, si celelalte forme de invatamant, in aceleasi conditii stabilite pentru cetatenii straini;
    i) sa beneficieze de un tratament egal cu cel acordat cetatenilor romani in ceea ce priveste libertatea de a practica propria religie si de instruire religioasa a copiilor sai;
    j) sa beneficieze de dreptul la protectia datelor personale si a oricaror alte detalii in legatura cu cazul sau;
    k) sa beneficieze de dreptul la asociere in ceea ce priveste asociatiile cu scop apolitic si nelucrativ si sindicatele profesionale, in conditiile prevazute de lege pentru straini;
    l) sa aiba acces liber la instantele de judecata si la asistenta administrativa;
    m) sa nu fie expulzat sau returnat, cu exceptia cazurilor impuse de ratiuni de siguranta nationala sau de ordine publica, iar atunci cand se dispun aceste masuri, cel in cauza sa nu poata fi trimis in teritorii unde viata sau libertatea i-ar fi amenintata, pe motive de rasa, religie, nationalitate, apartenenta la un anumit grup social sau opinii politice.
    (2) Minorii neinsotiti care nu au implinit varsta de 18 ani beneficiaza de aceeasi protectie oferita, in conditiile legii, minorilor romani aflati in dificultate.
    (3) Strainul care a dobandit statutul de refugiat beneficiaza, in plus, de urmatoarele drepturi:
    a) sa primeasca, la cerere, in limitele disponibilitatilor financiare ale statului, un ajutor rambursabil stabilit la nivelul unui salariu minim brut pe tara, pentru o perioada de maximum 6 luni, daca, din motive obiective, este lipsit de mijloacele de existenta necesare. Pentru motive bine intemeiate acest ajutor poate fi prelungit pentru inca o perioada de cel mult 3 luni;
    b) sa beneficieze de cazare, in cazul in care are nevoi speciale, in limita spatiului disponibil, in centre de cazare a solicitantilor statutului de refugiat, cu perceperea unei chirii la nivelul celei stabilite pentru spatiile de locuit, proprietatea statului; minorii neinsotiti vor putea fi cazati fara perceperea vreunei chirii.
    (4) Fondurile banesti necesare in vederea acordarii ajutorului rambursabil prevazut la alin. (3) lit. a) sunt asigurate din bugetul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
    Art. 24
    Beneficiarul uneia dintre formele de protectie prevazute la art. 2, 3 sau 5 are urmatoarele obligatii:
    a) sa respecte Constitutia Romaniei, legile si celelalte acte normative emise de autoritatile romane;
    b) sa aiba o conduita corecta si civilizata, sa respecte masurile stabilite de organele romane competente in materie de refugiati si sa raspunda la solicitarile acestora;
    c) sa evite provocarea oricaror stari conflictuale sau incidente cu populatia ori comiterea unor fapte ce pot intra sub incidenta legii penale;
    d) sa se supuna regulilor privind regimul juridic al strainilor, in masura in care legea nu dispune altfel.
    Art. 25
    (1) Persoana care a dobandit statutul de refugiat are obligatia sa ramburseze ajutorul primit potrivit art. 23 alin. (3) lit. a), daca a realizat venituri care permit acest lucru, fara a fi afectata intretinerea sa si a familiei sale.
    (2) Sumele rambursate se fac venit la bugetul de stat.

    CAP. 4
    Incetarea, retragerea sau anularea unei forme de protectie

    Art. 26
    (1) Forma de protectie acordata in temeiul art. 2, 3 sau 5 inceteaza in urmatoarele situatii:
    a) beneficiarul formei de protectie a decedat;
    b) strainul a dobandit o noua cetatenie si se bucura de protectia statului al carui cetatean a devenit;
    c) strainul a solicitat renuntarea la forma de protectie acordata in conformitate cu dispozitiile prezentei ordonante.
    (2) Functionarul prevazut la art. 12 alin. (2) emite o hotarare constatatoare privind una dintre situatiile de fapt prevazute la alin. (1).
    Art. 27
    (1) Statutul de refugiat se retrage strainului care se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    a) a solicitat din nou si in mod voluntar protectia tarii a carei cetatenie o are;
    b) dupa ce si-a pierdut cetatenia, a redobandit-o in mod voluntar;
    c) s-a restabilit in mod voluntar in tara pe care a parasit-o sau in afara careia a stat datorita temerii de a fi persecutat;
    d) nu mai poate continua sa refuze protectia tarii a carei cetatenie o are datorita faptului ca imprejurarile in urma carora el a fost recunoscut ca refugiat au incetat sa existe;
    e) in cazul unei persoane fara cetatenie, daca nu mai exista imprejurarile care au stat la baza acordarii statutului de refugiat si daca este in masura sa se intoarca in tara in care a avut resedinta obisnuita;
    f) daca exista motive justificate de interesul public, siguranta nationala si ordinea publica.
    (2) Prevederile alin. (1) lit. d) nu se aplica persoanei careia i s-a acordat statutul de refugiat si care din motive imperioase ce se refera la persecutii anterioare refuza protectia tarii a carei cetatenie o are.
    (3) Prevederile alin. (1) lit. e) nu se aplica persoanei careia i s-a acordat statutul de refugiat si care din motive imperioase ce se refera la persecutii anterioare refuza sa se intoarca in tara in care in mod obisnuit avea resedinta.
    Art. 28
    Protectia umanitara conditionata se retrage strainului in urmatoarele situatii:
    a) au disparut motivele ce au stat la baza acordarii ei;
    b) dupa obtinerea ei strainul, prin actiunile sale sau prin apartenenta la o anumita grupare, reprezinta un pericol pentru siguranta nationala sau ordinea publica in Romania.
    Art. 29
    (1) Forma de protectie acordata se anuleaza in urmatoarele situatii:
    a) acordarea ei s-a facut in baza unor declaratii false ale solicitantului sau a fost obtinuta de acesta in mod fraudulos;
    b) dupa acordarea formei de protectie s-a descoperit ca strainul se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 4.
    (2) Prevederile alin. (1) lit. b) se aplica numai in cazul strainului care a obtinut statutul de refugiat.
    Art. 30
    (1) Retragerea si anularea unei forme de protectie se dispun prin hotarare pronuntata de functionarul prevazut la art. 12 alin. (2), din oficiu sau la propunerea uneia dintre institutiile cu atributii in domeniul sigurantei nationale sau ordinii publice.
    (2) Aceste masuri nu produc efecte cu privire la membrii de familie ai persoanei fata de care au fost dispuse.
    (3) In functie de motivele care au stat la baza pronuntarii hotararii de retragere sau de anulare a unei forme de protectie, strainul poate face plangere impotriva hotararii prevazute la alin. (1), in conditiile prevazute de prezenta ordonanta in cazul procedurii ordinare sau procedurii accelerate, dupa cai.
    Art. 31
    Daca ramane in continuare pe teritoriul Romaniei, persoana careia i s-a retras ori i s-a anulat forma de protectie acordata se supune prevederilor legale privind regimul juridic al strainilor in Romania.

    CAP. 5
    Oficiul National pentru Refugiati

    Art. 32
    (1) Autoritatea centrala responsabila de implementarea politicilor Romaniei in domeniul refugiatilor, precum si de aplicarea dispozitiilor prezentei ordonante este Oficiul National pentru Refugiati din cadrul Ministerului de Interne, care:
    a) are in componenta structuri centrale si teritoriale;
    b) beneficiaza de fonduri bugetare proprii, seful sau avand calitatea de ordonator de credite;
    c) poate utiliza fonduri banesti sau bunuri materiale provenite din donatii si sponsorizari ori obtinute in baza unor acorduri interne sau internationale.
    (2) Pentru aplicarea dispozitiilor prezentei ordonante se vor infiinta, prin ordin al ministrului de interne, in subordinea Oficiului National pentru Refugiati, centre de primire si cazare a persoanelor solicitante ale statutului de refugiat si a refugiatilor.
    (3) Sumele necesare in vederea acoperirii cheltuielilor ocazionate de infiintarea, functionarea si intretinerea centrelor de primire si cazare se suporta din bugetul Ministerului de Interne, in functie de costurile efective, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie de la bugetul de stat.
    Art. 33
    Eliberarea documentelor prevazute la art. 13 lit. f) si a celor prevazute la art. 23 alin. (1) lit. a) este de competenta Oficiului National pentru Refugiati.
    Art. 34
    Organizarea, functionarea si atributiile Oficiului National pentru Refugiati se vor stabili prin regulament aprobat prin hotarare a Guvernului, in termen de 60 de zile de la data publicarii prezentului act normativ in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    CAP. 6
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 35
    (1) Dispozitiile prezentei ordonante se aplica fara discriminare pe motive de rasa, religie, tara de origine, cetatenie, handicap.
    (2) Solicitantilor statutului de refugiat nu li se aplica sanctiuni penale pentru motivul intrarii sau sederii ilegale pe teritoriul Romaniei.
    Art. 36
    Cererilor de acordare a statutului de refugiat sau a unei forme de protectie in temeiul art. 2, 3 sau 5, depuse inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante, li se aplica in continuare dispozitiile Legii nr. 15/1996 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, cu modificarile ulterioare.
    Art. 37
    (1) Statutul personal al strainului care a dobandit o forma de protectie in temeiul dispozitiilor prezentei ordonante este reglementat de legea tarii de origine.
    (2) Drepturile care decurg din statutul personal, dobandite anterior de strainul caruia i-a fost acordata o forma de protectie in temeiul dispozitiilor prezentei ordonante, sunt recunoscute de statul roman, in conditiile legii.
    Art. 38
    Ministerul de Interne poate aproba refugiatului, in timpul sederii sale pe teritoriul Romaniei, in functie de gradul integrarii sale in societate, stabilirea domiciliului in tara, in conditiile reglementarilor legale privind regimul strainilor in Romania.
    Art. 39
    Ministerul de Interne, prin intermediul Oficiului National pentru Refugiati, impreuna cu Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, initiaza si deruleaza programe speciale, aprobate prin hotarare a Guvernului, pentru integrarea socioprofesionala a strainilor care au dobandit statutul de refugiat.
    Art. 40
    Prezenta ordonanta intra in vigoare in termen de 60 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 41
    In vederea aplicarii prezentei ordonante Ministerul de Interne va elabora norme metodologice, care vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului, in termen de 60 de zile de la data publicarii prezentului act normativ in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 42
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga Legea nr. 15/1996 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 69 din 5 aprilie 1996; Hotararea Guvernului nr. 1.182/1996 pentru aplicarea Legii nr. 15/1996 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 307 din 26 noiembrie 1996; Hotararea Guvernului nr. 322/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 179 din 25 aprilie 2000; art. 7 si 8 din Hotararea Guvernului nr. 417/1991 privind constituirea Comitetului Roman pentru Probleme de Migrari, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 248 din 31 octombrie 1995, cu modificarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare.

                  PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       Ministru de interne,
                       Constantin Dudu Ionescu

                       p. Ministru de stat,
                       ministrul afacerilor externe,
                       Eugen Dijmarescu,
                       secretar de stat

                       Ministru de stat,
                       ministrul justitiei,
                       Valeriu Stoica

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 102/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 102 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 218 2013
    Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com ) Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com ) Are You A Business Man Or Woman? Are You In Any Financial Mess Or Do You Need Funds To Start Up Your Own Business ? Do You Have A Low Credit Score And You Are Finding It Hard To Obtain Capital Loan From Local Banks And Other Financial Institutes?. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com ) Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com ) Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com )
ANONIM a comentat Hotărârea 748 2017
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2% la bugetul dvs. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin următoarele (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat OUG 110 2007
    Oferta noastră propusă pentru clienți în noul an este un angajament pozitiv și total, așa că colaborarea cu noi vă oferă maximă asigurare de a obține finanțare pentru că avem un rating A+ în finanțare. Frank Loan Services (FLS) de-a lungul anilor a fost apreciat ca una dintre cele mai bune companii online cu o rată a dobânzii mai ieftină. Dacă aveți nevoie de finanțare, nu ezitați să ne contactați prin telefon (713-389-6778) sau prin e-mail: k.frankloans@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1790 2005
    Salutare tuturor, Este vorba de Greg Sherman Financial Aid Company, o companie de renume cu gajul îndeplinit pentru a oferi împrumuturilor financiare o nouă definiție. Obiectivele noastre au fost întotdeauna să aducem servicii eficiente de împrumut la fiecare ușă a fiecărui solicitant autentic și eligibil, fiind o persoană fizică, companii sau organizații care colaborează din orice parte a lumii care este în căutarea unui împrumut în scop personal, start-up-uri de afaceri. , extinderea afacerii etc. Pentru mai multe întrebări, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: gregshermanfinancialaid@gmail.com Mulțumiri, Dept.
ANONIM a comentat Decretul 388 2019
    Salutare tuturor, Este vorba de Greg Sherman Financial Aid Company, o companie de renume cu gajul îndeplinit pentru a oferi împrumuturilor financiare o nouă definiție. Obiectivele noastre au fost întotdeauna să aducem servicii eficiente de împrumut la fiecare ușă a fiecărui solicitant autentic și eligibil, fiind o persoană fizică, companii sau organizații care colaborează din orice parte a lumii care este în căutarea unui împrumut în scop personal, start-up-uri de afaceri. , extinderea afacerii etc. Pentru mai multe întrebări, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: gregshermanfinancialaid@gmail.com Mulțumiri, Dept.
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 102/2000
Ordonanţa 43 2004
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania
Ordonanţa 44 2004
privind integrarea sociala a strainilor care au dobandit o forma de protectie in Romania
OUG 76 2003
pentru modificarea art. 15 alin. (8) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania
Hotărârea 1439 2002
privind majorarea sumelor pentru cazare si masa acordate solicitantilor statutului de refugiat
Ordin 290 2002
pentru modificarea Ordinului ministrului de interne nr. 159/2001 privind aprobarea Listei cuprinzand tarile in care in general nu exista risc serios de persecutie
Ordin 291 2002
pentru modificarea Ordinului ministrului de interne nr. 158/2001 privind aprobarea Listei cuprinzand tarile terte sigure
Ordonanţa 13 2002
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania
Hotărârea 1191 2001
privind aprobarea Programului special pentru integrarea socioprofesionala a strainilor care au dobandit statutul de refugiat in Romania
Ordin 158 2001
privind aprobarea Listei cuprinzand tarile terte sigure
Ordin 159 2001
privind aprobarea Listei cuprinzand tarile in care in general nu exista risc serios de persecutie
Hotărârea 737 2001
pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Oficiului National pentru Refugiati
Legea 323 2001
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania
Hotărârea 603 2001
privind majorarea sumelor pentru cazare si masa acordate solicitantilor statutului de refugiat
Hotărârea 622 2001
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania
Decizia 176 2001
referitoare la exceptiile de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 alin. (1) lit. a), art. 17 alin. (1) si (2) si art. 18 - 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu