Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 654 din  8 mai 2003

pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 38/2000 privind implementarea standardelor internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si asigurarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor maritime sub pavilion strain care utilizeaza porturile sau instalatiile romanesti din largul marii, care opereaza pe sau deasupra platoului continental romanesc (controlul statului portului)

ACT EMIS DE:                MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 369 din 30 mai 2003


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 69 si ale art. 70 din Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993, si ale Directivei Consiliului Uniunii Europene 95/21/CE din 19 iunie 1995, amendata prin directivele Consiliului Uniunii Europene 98/25/CE din 27 aprilie 1998, 98/42/CE din 19 iunie 1998, 99/97/CE din 13 decembrie 1999 si 2001/106/CE din 19 decembrie 2001 privind standardele internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si conditiile de viata si munca la bordul navelor care navigheaza spre sau dinspre porturi ale statelor membre ale Comunitatii Europene, ale Directivei Parlamentului European si a Consiliului Uniunii Europene 99/95/CE privind implementarea prevederilor referitoare la durata muncii navigatorilor la bordul navelor, precum si ale Directivei Consiliului Uniunii Europene 96/40/CE din 25 iunie 1996 privind modelul comun al documentului de identitate pentru inspectorii care efectueaza controlul statului portului,
    in temeiul prevederilor art. 17 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 38/2000 privind implementarea standardelor internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si asigurarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor maritime sub pavilion strain care utilizeaza porturile sau instalatiile romanesti din largul marii, care opereaza pe sau deasupra platoului continental romanesc, republicata, ale art. 13 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,

    ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Scop
    Scopul prezentului ordin este reducerea drastica a numarului de nave maritime substandard, care arboreaza pavilion strain, care navigheaza in apele aflate sub jurisdictia Romaniei, prin:
    a) cresterea conformitatii navelor, indiferent de pavilionul acestora, cu prevederile din legislatia nationala si internationala relevanta privind siguranta maritima, a protectiei mediului inconjurator si a conditiilor de munca si viata la bordul acestora;
    b) stabilirea unui criteriu comun pentru controlul navelor maritime, de catre Romania, in calitate de statul portului, armonizarea procedurilor de inspectie si retinere, luandu-se in considerare angajamentul propriu facut de autoritatile maritime ale statelor membre ale Memorandumului de intelegere privind controlul statului portului in regiunea Marii Negre, semnat la Istanbul la 7 aprilie 2000, ratificat de Romania prin Ordonanta Guvernului nr. 50/2001, aprobata prin Legea nr. 639/2001.
    Art. 2
    Definitii
    Termenii folositi in prezentul ordin si in anexele la acesta au urmatorul inteles:
    a) Autoritate competenta - Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, in calitate de organ de specialitate al administratiei publice centrale si de autoritate de stat in domeniul transporturilor maritime, denumit in continuare MLPTL;
    b) Autoritatea Navala Romana - organ tehnic de specialitate din subordinea MLPTL, caruia i se deleaga competentele pentru activitatea de control al statului portului - PSC, denumit in continuare ANR;
    c) Administratia statului pavilionului - administratia statului al carui pavilion este indreptatita nava sa il arboreze;
    d) Conventii:
    - Conventia internationala asupra liniilor de incarcare, incheiata la Londra la 5 aprilie 1966 (LL 66), la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1971;
    - Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, incheiata la Londra la 1 noiembrie 1974 (SOLAS 74), la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979;
    - Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul din 1978, incheiat la Londra la data de 17 februarie 1978 (MARPOL 73/78), la care Romania a aderat prin Legea nr. 6/1993;
    - Conventia internationala privind standardele de pregatire a navigatorilor, brevetare/atestare si efectuare a serviciului de cart, adoptata la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), la care Romania a aderat prin Legea nr. 107/1992;
    - Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972 (COLREG 72), la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 239/1974;
    - Conventia internationala asupra masurarii tonajului navelor, incheiata la Londra la 23 iunie 1969 (TONNAGE 69), la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 23/1976, cu modificarile ulterioare;
    - Conventia nr. 147/1976 privind standardele minime la bordul navelor comerciale si a Protocolului din 1966 la aceasta conventie, adoptata la Conferinta Generala a Organizatiei Internationale a Muncii la Geneva la 29 octombrie 1976 (ILO 147), ratificata de Romania prin Ordonanta Guvernului nr. 56/1999, aprobata prin Legea nr. 19/2001;
    - Protocolul din 1992 pentru amendarea Conventiei internationale privind raspunderea civila pentru pagubele produse prin poluare cu hidrocarburi, 1969, incheiat la Londra la 27 noiembrie 1992 (CLC 92), la care Romania a aderat prin Ordonanta Guvernului nr. 15/2000, aprobata prin Legea nr. 158/2000;
    e) MOU - Memorandumul de intelegere privind controlul statului portului in regiunea Marii Negre, semnat la Istanbul la 7 aprilie 2000, ratificat de catre Romania prin Ordonanta Guvernului nr. 50/2001, aprobata prin Legea nr. 639/2001;
    f) sistemul informational - sistemul de informatii pentru Marea Neagra (BSIS) organizat in scopul schimbului de informatii privind inspectiile statului portului in conformitate cu anexa nr. 9 la MOU;
    g) Secretariatul tehnic - organism nonprofit, independent, situat in Istanbul, Turcia, ale carui sarcini sunt cuprinse in anexa nr. 11 la MOU;
    h) nava - orice nava maritima careia i se aplica una sau mai multe conventii si care arboreaza pavilionul unui stat strain;
    i) instalatii din largul marii - instalatii fixe sau mobile care opereaza pe sau deasupra platoului continental romanesc;
    j) inspector PSC - persoana fizica autorizata de autoritatea competenta sa efectueze inspectii in cadrul controlului statului portului - PSC si care isi angajeaza raspunderea in fata autoritatii competente;
    k) inspectie - verificarea la bordul unei nave a valabilitatii certificatelor statutare, a documentelor necesare, a starii navei, a echipamentelor sale si a echipajului acesteia, precum si a conditiilor de munca si viata la bord ale echipajului;
    l) inspectie mai detaliata - inspectia in timpul careia nava, echipamentele si echipajul acesteia, in totalitate sau in parte, in circumstantele prevazute la art. 6 alin. (3), fac obiectul unei inspectii mai amanuntite, care include constructia navei, echipamentele, echipajul, conditiile de munca si viata la bord ale acesteia, precum si conformitatea cu procedurile operationale de la bord;
    m) inspectie extinsa - o inspectie asa cum se prevede la art. 7;
    n) retinere - masura luata de ANR atunci cand starea navei sau a echipajului acesteia nu corespunde in mod substantial cu prevederile conventiilor aplicabile, cu scopul de a se asigura ca nava nu va naviga si nu isi va continua voiajul daca prezinta un pericol pentru echipaj, pasageri sau va prezenta o amenintare pentru siguranta mediului marin, indiferent daca aceasta actiune afecteaza sau nu programul normal al navei;
    o) stoparea operatiunilor - interdictia pentru o nava de a opera datorita deficientelor constatate cu ocazia inspectiei, operare care, daca ar continua, ar constitui un pericol pentru echipaj, pentru nava, pentru port sau pentru instalatiile din largul marii;
    p) factor de risc - termen generic care inseamna elementele prioritare in alegerea navelor pentru inspectia PSC, mentionate in anexele nr. 1 si 5.
    Art. 3
    Domeniu de aplicare
    (1) Prevederile prezentului ordin se aplica oricarei nave si echipajului sau, care:
    a) soseste intr-un port romanesc ori acosteaza la instalatiile romanesti din largul marii; sau,
    b) ancoreaza in rada unui port romanesc sau in zona instalatiilor romanesti din largul marii in vederea operarii.
    (2) Prevederile alin. (1) nu trebuie sa afecteze drepturile de interventie ale Romaniei sub incidenta conventiilor internationale aplicabile.
    (3) In cazul navelor cu un tonaj brut mai mic de 500, ANR va aplica numai acele cerinte ale conventiilor care sunt aplicabile, la care Romania este parte, si in masura in care o conventie nu se aplica, la care Romania nu este parte, va lua toate masurile necesare pentru a se asigura ca aceste nave nu constituie un pericol real pentru siguranta, sanatate sau mediu. Pentru aplicarea acestui alineat ANR se va ghida dupa anexa nr. 3 la MOU.
    (4) In cazul in care inspectia se efectueaza la o nava care arboreaza pavilionul unui stat care nu este parte la una sau mai multe conventii aplicabile, ANR va aplica un tratament similar cu cel pe care il aplica unei nave al carui stat de pavilion este parte la conventia sau conventiile respective.
    (5) Sunt exceptate de la prevederile prezentului ordin navele de pescuit, navele militare, navele auxiliare, navele construite din lemn, navele guvernamentale exploatate in scopuri necomerciale, precum si navele de agrement care nu sunt angajate in comert.
    Art. 4
    Corpul de inspectori PSC
    ANR va mentine un numar suficient de inspectori calificati si autorizati pentru inspectia navelor si va trebui sa ia toate masurile care se impun pentru ca acestia sa isi indeplineasca atributiile in conformitate cu prevederile prezentului ordin.
    Art. 5
    Obligatii privind inspectiile
    (1) Numarul total de inspectii la nave, efectuate de catre ANR in cursul unui an, asa cum se face referire la alin. (2) si la art. 7, va fi de cel putin 25% din numarul total de nave sub pavilion strain care intra in porturile romanesti, avand ca baza de calcul navele straine intrate in ultimii 3 ani calendaristici.
    (2) Sub rezerva prevederilor art. 8, ANR va efectua inspectia oricarei nave, cu exceptia navelor care prezinta un factor de risc mai mare de 50, in conformitate cu prevederile art. 6, cu conditia ca respectiva nava sa fi facut obiectul unei inspectii detaliate intr-un port MOU, intr-o perioada mai mare de 30 de zile.
    (3) La selectarea altor nave pentru inspectie, ANR trebuie sa stabileasca ordinea prioritatii astfel:
    a) primele nave selectate pentru inspectie trebuie sa fie cele care se incadreaza in criteriile prevazute in anexa nr. 1, pct. I, indiferent de factorul lor de risc;
    b) navele care se incadreaza in criteriile prevazute in anexa nr. 1 pct. II trebuie selectate in ordine descrescatoare, in functie de ordinea de prioritate rezultata din valoarea factorului lor de risc calculata de sistemul informational in mod automat.
    (4) ANR nu va inspecta o nava deja inspectata intr-o perioada anterioara de 6 luni in orice stat parte la MOU, cu conditia ca:
    a) nava sa nu fie incadrata in criteriile prevazute in anexa nr. 1;
    b) nava sa nu fi avut vreo deficienta in raportul ultimei inspectii;
    c) sa nu existe motive intemeiate pentru a efectua o inspectie;
    d) nava sa nu se incadreze in prevederile alin. (2).
    (5) ANR trebuie sa coopereze cu Secretariatul tehnic in vederea dezvoltarii practicilor si prioritatilor care sa conduca la identificarea efectiva a navelor care ar putea prezenta deficiente.
    Art. 6
    Procedura de inspectie
    (1) In timpul inspectiei inspectorii PSC vor verifica cel putin:
    a) valabilitatea certificatelor si documentelor prevazute in anexa nr. 2, dupa tipul navei;
    b) starea generala a navei, inclusiv sala masinilor, spatiile de cazare si conditiile de igiena de la bord.
    (2) Inspectorul PSC are dreptul de a verifica toate certificatele si documentele relevante, care trebuie sa existe la bord in conformitate cu prevederile conventiilor aplicabile, altele decat cele prevazute in anexa nr. 2.
    (3) In cazul in care inspectorul PSC are motive intemeiate sa creada, dupa inspectia la care se face referire la alin. (1) si (2), ca starea navei, a echipamentului sau a echipajului acesteia nu corespunde in mod substantial cerintelor unei conventii aplicabile, poate decide efectuarea unei inspectii mai detaliate, care va include verificarea conformitatii cu cerintele operationale de la bord. Motive intemeiate exista atunci cand inspectorul PSC descopera probe care, in baza judecatii sale profesionale, impun o inspectie mai detaliata a navei, a echipamentului sau a echipajului acesteia. Motive intemeiate sunt prevazute in anexa nr. 3.
    (4) Procedurile relevante si liniile directoare pentru controlul navelor sunt prevazute in anexa nr. 4.
    Art. 7
    Inspectia extinsa obligatorie pentru anumite nave
    (1) O nava aflata in una dintre categoriile celor prevazute in anexa nr. 5 sectiunea A este pasibila a fi supusa unei inspectii extinse dupa o perioada de 12 luni de la ultima inspectie extinsa la care a fost supusa intr-un port al unui stat membru al MOU.
    (2) Daca o astfel de nava a fost selectata pentru inspectie in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) si (3), trebuie efectuata o inspectie extinsa. Totusi o inspectie in conformitate cu prevederile art. 6 poate fi efectuata si intre doua inspectii extinse.
    (3) In conformitate cu prevederile alin. (1), la sosirea unei nave intr-un port romanesc, operatorul sau comandantul acesteia trebuie sa comunice ANR toate informatiile cuprinse in anexa nr. 5 sectiunea B, daca au trecut 12 luni de la efectuarea ultimei inspectii extinse. Aceasta informatie trebuie pusa la dispozitie cu cel putin 3 zile inainte de timpul estimat de sosire a navei in port sau inainte de plecarea navei din ultimul port daca voiajul intre cele doua porturi dureaza mai putin de 3 zile.
    (4) O nava care nu se conformeaza prevederilor alin. (3) trebuie sa faca obiectul unei inspectii extinse in portul de destinatie.
    (5) Sub rezerva prevederilor art. 10, ANR va efectua o inspectie extinsa la oricare nava careia ii sunt aplicabile prevederile alin. (3) si (4) si care are un factor de risc de 7 sau mai mare, la sosirea in primul port romanesc, cu conditia ca respectiva nava sa fi facut obiectul unei inspectii extinse intr-o perioada mai mare de 12 luni. In cazul in care ANR nu este capabila sa mareasca in timp capacitatea de a efectua toate inspectiile aditionale necesare, in particular problemele legate de recrutarea si pregatirea inspectorilor, acesteia i se va permite sa se conformeze acestei prevederi in mod gradual.
    (6) Inspectiile extinse trebuie efectuate in conformitate cu procedurile prevazute in anexa nr. 5 sectiunea C.
    Art. 8
    Procedura aplicabila in cazul in care anumite nave nu pot fi inspectate
    (1) In cazul in care, din motive operationale, ANR nu poate efectua inspectia unei nave care are un factor de risc mai mare de 50, asa cum prevede art. 5 alin. (2), sau o inspectie extinsa, asa cum prevede art. 7 alin. (5), ANR va informa fara intarziere sistemul informational.
    (2) Situatiile prevazute la alin. (1) vor fi raportate Secretariatului tehnic la intervale de 6 luni, specificandu-se si motivul pentru care navele respective nu au fost inspectate.
    (3) Procentul de nave care nu au fost inspectate, conform alin. (1), nu trebuie sa depaseasca 5% pe an calendaristic din numarul anual eligibil de nave care au sosit in porturile romanesti si care trebuiau inspectate. Procentul se calculeaza pe baza ultimilor 3 ani calendaristici pentru care sunt disponibile statistici.
    (4) Daca o nava nu a putut fi inspectata intr-un port al unui stat membru MOU, in conformitate cu prevederile alin. (1), iar urmatorul port de escala a respectivei nave este un port romanesc, ANR va lua masuri ca aceasta nava sa faca obiectul unei inspectii, asa cum prevede art. 5 alin. (2), sau unei inspectii extinse obligatorii, asa cum prevede art. 7 alin. (5), dupa caz.
    (5) La 22 iulie 2008 procentul de 5%, la care face referire alin. (3), trebuie amendat pe baza unei evaluari, daca se considera potrivit.
    Art. 9
    Masuri privind refuzul accesului in porturi romanesti pentru anumite nave
    (1) ANR trebuie sa se asigure ca unei nave aflate in una dintre categoriile prevazute in anexa nr. 11 sectiunea A i se refuza accesul in porturile romanesti atunci cand nava:
    a) arboreaza pavilionul unui stat aflat pe "lista neagra" publicata in raportul anual al MOU; si
    b) a fost retinuta mai mult de doua ori in cursul ultimelor 24 de luni intr-un port al unui stat semnatar al MOU; sau
    c) arboreaza pavilionul unui stat nominalizat cu "risc foarte mare" sau cu "risc mare" pe "lista neagra" publicata in raportul anual al MOU; si
    d) a fost retinuta mai mult decat o data in ultimele 36 de luni intr-un port al unui stat semnatar al MOU.
    (2) Refuzul accesului devine aplicabil imediat dupa ce nava a fost autorizata sa plece din portul in care a facut obiectul unei a doua sau a treia retineri, dupa caz.
    (3) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) navele aflate in situatiile prevazute la art. 14 alin. (6).
    (4) In conformitate cu prevederile alin. (1), ANR se va conforma procedurilor prevazute in anexa nr. 11 sectiunea B.
    (5) ANR trebuie sa faca publice informatiile privind navele carora li s-a refuzat accesul in porturile romanesti.
    Art. 10
    Raportul de inspectie pentru comandant
    La finalizarea inspectiei, a inspectiei detaliate sau a inspectiei extinse, inspectorul PSC trebuie sa intocmeasca un raport de inspectie in conformitate cu prevederile anexei nr. 9. O copie a raportului de inspectie va fi transmisa comandantului navei.
    Art. 11
    Remediere si retinere
    (1) ANR trebuie sa se asigure ca toate deficientele constatate pe timpul inspectiei la care se face referire in art. 5 alin. (2) si (3) si art. 7 sunt sau vor fi remediate in conformitate cu prevederile conventiilor aplicabile.
    (2) In cazul constatarii unor deficiente care pun in pericol in mod evident siguranta, sanatatea sau mediul, ANR va lua masura retinerii navei si/sau stoparea operatiunilor. Nota de retinere a navei sau de stopare a operatiunilor nu trebuie sa fie retrasa pana cand pericolul nu a fost inlaturat sau pana cand ANR hotaraste ca nava poate pleca ori ca operatiunile pot fi continuate fara nici un risc pentru siguranta, sanatatea pasagerilor sau a echipajului, fara a prezenta un risc pentru alte nave sau o amenintare pentru mediul inconjurator.
    (3) Inspectorul PSC trebuie sa trateze cu inalt profesionalism luarea deciziei de retinere a unei nave sau de a permite acesteia sa plece catre urmatorul port, avand in vedere si circumstantele specifice voiajului intentionat, si trebuie sa aplice criteriile prevazute in anexa nr. 6. In aceasta situatie nava va fi retinuta daca nu este echipata cu un sistem de inregistrare a datelor voiajului in stare de functiune, cand utilizarea acestuia este obligatorie asa cum este prevazut in anexa nr. 12. Daca aceste deficiente nu pot fi remediate in portul de destinatie, inspectorul PSC poate permite navei sa plece catre cel mai apropiat port convenabil pentru remedierea deficientelor sau poate sa solicite ca remedierea deficientelor sa fie efectuata intr-o perioada de maximum 30 de zile. In acest scop trebuie aplicate procedurile prevazute la art. 14.
    (4) In circumstante exceptionale, cand starea generala a unei nave este in mod evident substandard, inspectorul PSC poate suspenda inspectia unei nave pana cand partile responsabile au luat toate masurile necesare in vederea conformarii cu cerintele conventiilor aplicabile.
    (5) In situatia in care inspectiile la care se face referire in art. 5 alin. (2) si (3) si art. 7 au ca rezultat o retinere, ANR va informa imediat, in scris, administratia statului pavilionului ori, cand acest lucru nu este posibil, Consulatul sau, in absenta acestuia, cea mai apropiata reprezentanta diplomatica a statului pavilionului despre toate circumstantele care au dus la retinerea navei. In plus, cand acest lucru este relevant, in conformitate cu conventiile internationale, vor fi informati si inspectorii nominalizati sau organizatiile recunoscute, responsabile pentru eliberarea certificatelor de clasa sau a certificatelor eliberate in numele statului de pavilion.
    (6) Prevederile prezentului ordin nu trebuie sa aduca atingere cerintelor suplimentare ale conventiilor privind procedurile de notificare si raportare referitoare la controlul statului portului - PSC.
    (7) In exercitarea controlului statului portului - PSC, in conformitate cu prevederile prezentului ordin, inspectorul PSC va face toate eforturile posibile pentru a evita retinerea sau intarzierea nejustificata a unei nave.
    (8) Daca o nava este retinuta sau intarziata in mod nejustificat, operatorul ori armatorul navei este indreptatit la despagubire pentru orice pierdere sau prejudiciu suferit. In toate cazurile proba retinerii sau intarzierii nejustificate cade in sarcina operatorului ori a armatorului navei.
    Art. 12
    Proceduri aplicabile in absenta certificatelor ISM
    (1) Daca in timpul inspectiei unei nave care se afla intr-un port romanesc se constata ca certificatul de management al sigurantei (SMC) sau copia documentului de conformitate (DOC), eliberate in conformitate cu prevederile Codului international de management pentru exploatarea in siguranta a navelor si pentru prevenirea poluarii (Codul ISM), lipseste, inspectorul PSC trebuie sa ia masura retinerii navei respective.
    (2) Totusi, in conditiile in care in timpul inspectiei nu au fost constatate alte deficiente care sa conduca la retinerea navei, absenta documentelor prevazute la alin. (1) poate determina inspectorul PSC sa ridice masura retinerii navei, pentru a evita congestionarea portului. Ori de cate ori ia o astfel de decizie ANR trebuie sa informeze de indata autoritatile competente ale celorlalte state membre ale MOU.
    (3) Cand navelor li se permite sa plece din port in circumstantele la care face referire alin. (2), ANR va interzice accesul acelor nave in toate porturile romanesti pana cand operatorul sau armatorul navei demonstreaza ca nava are certificate valabile eliberate in conformitate cu Codul ISM. Sunt exceptate situatiile la care face referire art. 14 alin. (6). Cand sunt constatate deficiente care sunt prevazute la art. 11 alin. (2) si care nu pot fi remediate in portul de retinere, trebuie aplicate, de asemenea, si prevederile art. 14.
    Art. 13
    Dreptul la contestatie
    (1) Operatorul, armatorul sau reprezentantul navei are dreptul de a contesta decizia ANR de a retine sau de a interzice accesul navei in porturile romanesti. Contestatia nu determina suspendarea masurii de retinere sau de refuz al accesului in porturile romanesti.
    (2) In acest scop ANR va stabili proceduri adecvate in conformitate cu prevederile legale.
    (3) ANR trebuie sa informeze comandantul navei despre dreptul sau la contestatie, la care se face referire la alin. (1).
    Art. 14
    Proceduri ulterioare inspectiilor si retinerii
    (1) Atunci cand deficientele prevazute la art. 11 alin. (2) nu pot fi remediate in portul de inspectie, inspectorul PSC poate permite navei in cauza sa plece spre cel mai apropiat santier naval de reparatii disponibil pe care il aleg comandantul si autoritatea statului pavilionului, daca se face dovada conformarii cu conditiile stabilite de autoritatea statului pavilionului si agreate de inspectorul PSC. Aceste conditii trebuie sa garanteze ca nava poate pleca fara a prezenta un risc pentru siguranta si sanatatea pasagerilor, a echipajului, nu prezinta risc pentru alte nave si fara sa fie o amenintare la adresa mediului marin.
    (2) In cazul prevazut la alin. (1) ANR trebuie sa informeze autoritatea competenta a statului portului unde se afla santierul de reparatii, autoritatile mentionate la art. 11 alin. (5) si, dupa caz, orice alte autoritati interesate, despre toate conditiile stabilite inainte de plecarea in voiaj.
    (3) Notificarea autoritatilor prevazute la art. 11 alin. (5) se va face in conformitate cu prevederile anexei nr. 8 la MOU.
    (4) In cazul in care ANR primeste de la autoritatea competenta o notificare, conform alin. (2), ANR va informa respectiva autoritate despre masurile luate.
    (5) In cazul in care ANR primeste o notificare conform alin. (4) si constata ca nava respectiva:
    a) nu respecta conditiile stabilite de autoritatea competenta a statului in al carui port s-a efectuat inspectia; sau
    b) nu se conformeaza cerintelor conventiilor aplicabile si nu a intrat in santierul naval stabilit,
ANR va refuza accesul respectivei nave in porturile romanesti pana cand armatorul sau operatorul acesteia nu face dovada ca respecta cerintele autoritatii care a facut inspectia si prevederile conventiilor aplicabile.
    (6) In cazurile prevazute la alin. (5) lit. a), ANR va informa imediat despre acest lucru toate celelalte autoritati competente din cadrul MOU.
    (7) In cazurile prevazute la alin. (5) lit. b), daca santierul naval pentru reparatii se afla in Romania, ANR va informa imediat toate celelalte autoritati competente din cadrul MOU.
    (8) Inaintea refuzului accesului unei nave in porturile romanesti, ANR poate solicita consultari prealabile administratiei statului pavilionului navei.
    (9) Fara a aduce atingere prevederilor alin. (4), accesul unei nave intr-un port romanesc poate fi permis de catre ANR in caz de forta majora sau de deteriorare considerabila a conditiilor de siguranta a navei, pentru a reduce sau minimiza riscul de poluare sau pentru a remedia deficientele, cu conditia ca masurile necesare pentru intrarea navei in siguranta in port sa fi fost implementate de armator, operator sau comandantul navei pana la nivelul cerintelor ANR care isi da acest acord.
    Art. 15
    Profilul profesional al inspectorilor
    (1) Inspectiile trebuie efectuate numai de catre inspectorii PSC care indeplinesc criteriile de calificare prevazute in anexa nr. 7.
    (2) Atunci cand inspectorul PSC nu are experienta profesionala, acesta poate fi asistat de catre o persoana avand calificarea si experienta necesare.
    (3) Inspectorii care efectueaza inspectia PSC si persoanele care ii asista trebuie sa nu aiba nici un interes comercial atat in portul de inspectie, cat si la nava inspectata, sa nu fie angajati si nici sa nu fie folositi in numele unor organizatii neguvernamentale care elibereaza certificate statutare sau de clasa ori care efectueaza inspectiile necesare eliberarii acelor certificate pentru nave.
    (4) Fiecare inspector PSC va avea un document personal, sub forma unui document de identitate eliberat de autoritatea competenta, in conformitate cu legislatia nationala, care sa indice ca inspectorul PSC este autorizat sa efectueze inspectii PSC in numele statului portului. Forma si continutul documentului de identitate sunt prevazute in anexa nr. 13.
    Art. 16
    Rapoarte de la piloti si autoritati portuare
    (1) Pilotii care efectueaza manevra de acostare sau de plecare a navelor de la cheu ori cei angajati in pilotarea navelor in porturile romanesti, care sunt sub incidenta MOU, vor informa imediat ANR, ori de cate ori constata, pe timpul desfasurarii normale a atributiilor care le revin la bord, ca nava prezinta deficiente care pot prejudicia siguranta navigatiei, a navei sau pot constitui un pericol major pentru mediul marin.
    (2) Atunci cand autoritatile portuare, pe timpul exercitarii atributiilor normale de serviciu, afla ca o nava din port are deficiente care pot prejudicia siguranta navei sau care pot constitui un pericol pentru mediul marin, trebuie sa informeze imediat ANR.
    Art. 17
    Cooperarea
    (1) Autoritatile competente, alte autoritati portuare relevante si operatorii portuari trebuie sa coopereze cu ANR pentru ca aceasta sa poata obtine toate informatiile relevante cu privire la navele care intra in porturile romanesti.
    (2) ANR trebuie sa stabileasca sistemul privind schimbul de informatii si de cooperare cu celelalte autoritati portuare si sa mentina legaturi operationale intre ele, precum si cu sistemul informational al bazei de date. Pentru desfasurarea inspectiilor prevazute la art. 5 alin. (2) si (3) si art. 7, inspectorii PSC trebuie sa consulte baze de date publice si private care contin informatii despre nave, accesibile prin sistemul informational Equasis.
    (3) Informatiile la care se face referire la alin. (2) trebuie sa fie cele prevazute in anexa nr. 9 la MOU, respectand astfel conformitatea cu prevederile art. 18.
    Art. 18
    Publicarea informatiilor
    (1) ANR trebuie sa ia masurile necesare in vederea asigurarii ca informatiile prevazute in anexa nr. 8 pct. I privind navele care au fost retinute in porturi sau carora li s-a interzis accesul intr-un port romanesc in decursul lunii anterioare sunt publicate cel putin o data pe luna.
    (2) Informatiile prevazute in anexa nr. 8 pct. I si II si informatiile privind schimbarea, suspendarea si retragerea clasei, care se vor face in conformitate cu legislatia nationala in vigoare, trebuie sa fie disponibile in sistemul informational al bazei de date. Acestea vor fi facute publice prin sistemul informational Equasis, cat mai curand posibil, dupa finalizarea inspectiei sau dupa ce retinerea a fost ridicata.
    (3) ANR va coopera cu statele membre MOU pentru stabilirea si functionarea sistemului informational la care se face referire la alin. (2).
    (4) Cand este cazul, sistemul informational va fi modificat in scopul implementarii prevederilor mentionate mai sus.
    Art. 19
    Rambursarea costurilor
    (1) Daca inspectiile la care se face referire la art. 6 si 7 constata deficiente in legatura cu cerintele unei conventii aplicabile, deficiente care duc la retinerea unei nave, atunci toate costurile in legatura cu inspectiile trebuie sa fie suportate de armator, operator sau de reprezentantul acestora in portul respectiv.
    (2) Contravaloarea cheltuielilor legate de inspectiile efectuate de catre ANR conform prevederilor art. 14 alin. (5) va fi suportata de armatorul sau operatorul navei.
    (3) In cazul retinerii unei nave pentru deficiente sau lipsa certificatelor valabile, asa cum este prevazut la art. 11 si in anexa nr. 6, costurile in legatura cu retinerea navei in port vor fi suportate de armatorul sau operatorul navei.
    (4) Retinerea nu va fi ridicata decat dupa plata integrala sau dupa ce a fost depusa o garantie suficienta pentru rambursarea costurilor.
    Art. 20
    Informatii pentru monitorizarea implementarii
    ANR trebuie sa puna la dispozitie informatiile prevazute in anexa nr. 10, la intervalele prevazute de aceasta anexa.
    Art. 21
    Proceduri de aplicare
    In aplicarea prezentului ordin, ANR va elabora propriul ghid al inspectorului PSC.
    Art. 22
    Implementarea
    ANR va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 23
    Anexele nr. 1 - 13 fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 24
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 25
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, se abroga Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.414/2001 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 38/2000 privind implementarea standardelor internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si asigurarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor maritime care utilizeaza porturile romanesti sau care navigheaza in apele nationale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 698 din 2 noiembrie 2001.

                      p. Ministrul lucrarilor publice,
                        transporturilor si locuintei,
                               Ileana Tureanu,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                                    NAVE
                   care trebuie inspectate cu prioritate
                     [mentionate la art. 5 alin. (3)]

    I. Factori prioritari
    Urmatoarele nave trebuie inspectate cu prioritate, indiferent de valoarea factorului de risc:
    1. navele pentru care ANR a primit de la piloti sau de la autoritatile portuare rapoarte care reclama existenta unor deficiente ce pot prejudicia navigatia lor in siguranta, conform art. 16 din ordin;
    2. navele care nu se conformeaza prevederilor conventiilor relevante;
    3. navele care au facut obiectul unui raport de notificare primit de la autoritatile altor state;
    4. navele care fac obiectul unui raport sau al unei plangeri a comandantului, a unui membru din echipaj sau a oricarei alte persoane ori organizatii care are un interes legitim in operarea in siguranta a navei, asigurarea conditiilor de munca si viata la bord sau pentru prevenirea poluarii, daca ANR nu considera raportul sau plangerea ca fiind nefondata. Identitatea persoanei care a intocmit raportul sau plangerea nu trebuie sa fie dezvaluita comandantului sau armatorului navei;
    5. navele care:
    a) au fost implicate intr-o coliziune, au atins fundul marii sau au esuat in drumul lor catre port;
    b) au fost acuzate de o presupusa incalcare a prevederilor privind descarcarea de substante daunatoare sau efluenti;
    c) au manevrat intr-o maniera dezordonata, nesigura, acolo unde sunt rute adoptate de catre IMO, sau nu au fost urmate practicile ori procedurile navigatiei in siguranta;
    sau
    d) au operat intr-o asemenea maniera in care ar fi putut pune in pericol persoanele, proprietatea sau mediul;
    6. navele carora in cursul ultimelor 6 luni le-a fost suspendata sau retrasa clasa din motive de siguranta.

    II. Factori generali
    Urmatoarele nave trebuie sa fie considerate prioritare pentru inspectie:
    1. navele care viziteaza pentru prima data portul ori dupa o absenta de 12 luni sau mai mult. In aplicarea acestor criterii ANR trebuie sa ia in considerare acele inspectii care au fost efectuate de statele membre ale MOU. In acest scop, in absenta unor date potrivite, ANR se va baza pe informatiile din baza de date si va inspecta acele nave care nu au fost inregistrate in baza de date;
    2. navele care nu au fost inspectate in ultimele 6 luni de catre statele membre ale MOU;
    3. navele ale caror certificate statutare pentru constructie, echipament si de clasa nu au fost eliberate, in conformitate cu prevederile conventiilor relevante, de catre organizatiile recunoscute;
    4. navele care arboreaza pavilionul unui stat care apare pe "lista neagra" publicata in raportul anual al MOU;
    5. navele carora li s-a permis sa paraseasca portul in anumite conditii cum ar fi:
    a) deficientele sa fie remediate inainte de plecare;
    b) deficientele sa fie remediate in urmatorul port de escala;
    c) deficientele sa fie remediate in 14 zile;
    d) deficientele pentru care au fost specificate alte conditii.
Se va tine cont daca au fost luate masurile necesare si toate deficientele au fost remediate;
    6. navele ale caror deficiente au fost inregistrate ca urmare a unei inspectii anterioare, conform numarului de deficiente;
    7. navele care au fost retinute intr-un port anterior;
    8. navele care arboreaza pavilionul unei tari care nu a ratificat toate conventiile internationale relevante la care se face referire in art. 2 din ordin;
    9. navele clasificate de o societate de clasificare ca avand o rata de deficiente peste medie;
    10. navele din categoriile la care se face referire in anexa nr. 5 sectiunea A;
    11. navele cu o vechime de peste 13 ani.
    In determinarea ordinii de prioritate la inspectie pentru navele enumerate mai sus, inspectorul PSC trebuie sa ia in considerare factorul de risc general obtinut din baza de date a sistemului informational, conform sectiunii I din anexa nr. 2 la MOU. Un factor de risc general mai inalt este premisa unui grad de prioritate mai ridicat. Factorul de risc general este suma valorilor factorilor de risc aplicabili, asa cum sunt definiti in cadrul MOU. Punctele 5, 6 si 7 se vor aplica numai inspectiilor efectuate in ultimele 12 luni. Factorul de risc general nu va fi mai mic decat suma valorilor prevazute la punctele 3, 4, 10, 11, 13 si 14. Totusi, in scopul aplicarii art. 7 alin. (4), factorul de risc general nu trebuie sa ia in considerare prevederile pct. 10.

    ANEXA 2

                                   LISTA
                       certificatelor si documentelor
                      [mentionate la art. 6 alin. (1)]

    1. Certificatul international de tonaj (1969)
    2. - Certificatul de siguranta pentru nava de pasageri
    - Certificatul de siguranta a constructiei pentru nava de marfuri
    - Certificatul de siguranta a echipamentului pentru nava de marfuri
    - Certificatul de siguranta radiotelegrafica pentru nava de marfuri
    - Certificatul de siguranta radiotelefonica pentru nava de marfuri
    - Certificatul de siguranta radio pentru nava de marfuri
    - Certificatul de scutire, inclusiv lista de marfuri, acolo unde este cazul
    - Certificatul de siguranta pentru nava de marfuri
    3. - Certificatul international de conformitate pentru transportul gazelor lichefiate in vrac
    - Certificatul de conformitate pentru transportul gazelor lichefiate in vrac
    4. - Certificatul international de conformitate pentru transportul substantelor chimice periculoase in vrac
    - Certificatul de conformitate pentru transportul substantelor chimice periculoase in vrac
    5. Certificatul international pentru prevenirea poluarii cu hidrocarburi de la nave
    6. Certificatul international pentru prevenirea poluarii la transportul substantelor lichide nocive in vrac
    7. - Certificatul international asupra liniilor de incarcare (1966)
    - Certificatul international de scutire asupra liniilor de incarcare (1966)
    8. Jurnalul de inregistrare a hidrocarburilor, partile I si II
    9. Jurnalul de inregistrare a marfii
    10. Certificatul de echipaj minim de siguranta
    10a. Certificate eliberate in concordanta cu Conventia STCW 1978
    11. Certificate de sanatate (conform Conventiei ILO nr. 73 privind examinarea medicala a navigatorilor)
    12. Informatia de stabilitate
    13. Copie a documentului de conformitate (DOC) si Certificatul managementului sigurantei (SMC) eliberat, in conformitate cu Codul international de management pentru operarea in siguranta a navelor si pentru prevenirea poluarii (Codul ISM), (SOLAS 74, cap. IX)
    14. Certificate de clasificare a navei pentru corp si masini, eliberate de societatea de clasificare in speta (vor fi cerute numai daca nava mentine clasa cu o societate de clasificare)
    15. Documentul de conformitate cu cerintele speciale pentru navele care transporta marfuri periculoase
    16. Certificatul de siguranta pentru navele de mare viteza si permisul de conducere a acestora
    17. Lista speciala sau manifestul marfurilor periculoase ori planul de incarcare detaliat
    18. Jurnalul de bord al navei, cu privire la evidenta rolurilor, testelor, exercitiilor si jurnalul de inregistrare a inspectiilor si intretinere a mijloacelor de salvare a vietii, precum si dispunerea acestora
    19. Certificatul de siguranta a navei cu destinatie speciala
    20. Certificatul de siguranta pentru platformele de foraj mobile
    21. Pentru tancurile petroliere, inregistrari privind sistemul de monitorizare si control al descarcarilor de hidrocarburi pentru ultimul voiaj efectuat in balast
    22. Planul rolurilor, planul de incendiu, iar pentru navele de pasageri, planul de vitalitate
    23. SOPEP
    24. Dosarul cu rapoartele de inspectie (in cazul vrachierelor si tancurilor petroliere)
    25. Rapoartele de inspectii intensificate anterioare
    26. Informatia privind raportul maxim A/A, pentru navele Ro/Ro care transporta si pasageri
    27. Documentul de autorizare pentru transportul cerealelor
    28. Manualul pentru amararea/arimarea marfurilor
    29. Jurnalul de inregistrare a gunoaielor si planul de management al gunoaielor
    30. Sistemul de ajutor in luarea deciziilor pentru comandantul navei de pasageri
    31. Planul de cooperare privind cautarea si salvarea (SAR) pentru navele de pasageri care navigheaza pe rute fixe
    32. Lista limitarilor operationale pentru navele de pasageri
    33. Informatia pentru vrachiere
    34. Planul de incarcare/descarcare pentru vrachiere
    35. Certificat de asigurare sau alta garantie financiara de raspundere civila pentru pagubele produse prin poluare cu hidrocarburi.

    ANEXA 3

                                EXEMPLE
         de "motive intemeiate" pentru o inspectie mai detaliata
                     [mentionate la art. 6 alin. (3)]

    1. Navele identificate in anexa nr. 1 pct. I si pct. II subpct. 3, 4, 5 lit. b) si c) si subpct. 8
    2. Jurnalul de inregistrare a hidrocarburilor nu este completat la zi
    3. Cand in timpul examinarii certificatelor si a altor documente sunt descoperite inadvertente
    4. Indicii ca membrii echipajului nu se conformeaza cerintelor Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 947/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind standardele de instruire, confirmarea competentei si eliberarea brevetelor/certificatelor de capacitate pentru personalul navigant maritim
    5. Dovezi ca manipularea marfurilor, precum si alte operatiuni nu sunt efectuate in siguranta sau in conformitate cu liniile directoare ale IMO; de exemplu: continutul de oxigen din manifoldul principal al instalatiei de gaz inert depaseste limita maxima admisa.
    6. Omisiunea comandantului unui petrolier de a efectua inregistrari privind sistemul de monitorizare si control al descarcarilor de hidrocarburi pentru ultimul voiaj efectuat in balast
    7. Lipsa unui plan la zi cu rolurile echipajului ori in situatia in care membrii echipajului nu au cunostinta de indatoririle lor in cazul unui incendiu sau in cazul unui ordin de abandonare a navei
    8. Emiterea unor mesaje de pericol fara a fi urmate de procedurile corecte de anulare a mesajelor
    9. Lipsa unui echipament sau a unui plan cerut de conventiile relevante
    10. Conditii excesiv de neigienice la bordul navei
    11. Dovezi ca structura navei este serios deteriorata sau exista deficiente care supun unui risc structura, etanseitatea sau integritatea etanseitatii navei
    12. Dovezi sau informatii ca echipajul ori comandantul nu este familiarizat cu procedurile operationale esentiale de la bord privind siguranta navei si prevenirea poluarii sau ca astfel de operatiuni nu au fost efectuate.

    ANEXA 4

                     PROCEDURI PENTRU CONTROLUL NAVELOR
                     [mentionate la art. 6 alin. (4)]

    1. Principiile dotarii navelor cu echipaj minim de siguranta [Rezolutia IMO A.890(21)]
    2. Prevederile Codului I.M.D.G.
    3. Publicatiile ILO, "Ghidul procedurilor de inspectie a conditiilor de munca la bordul navelor"
    4. Anexa nr. 2 la MOU, "Proceduri pentru controlul statului portului".

    ANEXA 5

    A. Categorii de nave care fac obiectul unei inspectii extinse
    [mentionate la art. 7 alin. (1)]
    1. Tancurile chimice, LNG si LPG mai vechi de 10 ani - varsta stabilita pe baza datei de constructie indicate in certificatele de siguranta
    2. Vrachierele mai vechi de 12 ani - varsta stabilita pe baza datei de constructie indicate in certificatele de siguranta
    3. Tancurile petroliere cu un tonaj brut mai mare de 3.000 si mai vechi de 15 ani - varsta stabilita pe baza datei de constructie indicate in certificatele de siguranta
    4. Pasagerele mai vechi de 15 ani, altele decat pasagerele la care se face referire in art. 2 lit. b) si c) din Sistemul de inspectii obligatorii pentru operarea in siguranta a navelor de tip Ro-Ro ferry care transporta si pasageri, precum si a navelor de pasageri de mare viteza care opereaza in serviciu regulat, aprobat prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 538/2003.

    B. Informatii cu care trebuie sa fie notificata autoritatea competenta
    [mentionate la art. 7 alin. (3)]
    1. nume;
    2. pavilion;
    3. numarul de identificare IMO;
    4. tonajul deadweight;
    5. data constructiei navei, determinata pe baza datei indicate in certificatele de siguranta ale navei;
    6. pentru tancuri:
    a) configuratia: corp simplu, corp simplu cu SBT, corp dublu;
    b) starea de incarcare si a tancurilor de balast: plin, gol, inertat;
    c) volumul si natura marfii;
    7. ETA la destinatie sau la pozitia de imbarcare a pilotului, dupa cum cere autoritatea competenta;
    8. durata planificata pentru stationare;
    9. operatiunile planificate pentru portul de destinatie (incarcare, descarcare, altele);
    10. inspectii statutare planificate, operatiuni de intretinere si reparatii care trebuie efectuate pe timpul stationarii in portul de destinatie.

    C. Proceduri privind inspectia extinsa a unei anumite categorii de nave
    [mentionate la art. 7 alin. (6)]
    In functie de fezabilitatea lor practica sau de orice constrangeri in legatura cu siguranta persoanelor, a navei sau a portului, cel putin urmatoarele puncte trebuie sa faca parte dintr-o inspectie extinsa. Inspectorii PSC trebuie sa fie constienti ca pot primejdui efectuarea in siguranta a unor anumite operatiuni de la bord.
    De exemplu: manipularea marfii daca se solicita efectuarea unor teste in timpul unor astfel de operatiuni.
    1. Nave in general (categorii in sectiunea A)
    a) black-out si pornirea generatorului de avarie;
    b) inspectia iluminatului de avarie;
    c) punerea in functiune a pompei de stins incendiul de avarie cupland doua manici la tubulatura principala de stins incendiul;
    d) punerea in functiune a pompelor de santina;
    e) inchiderea portilor etanse;
    f) lansarea la apa a unei barci de salvare;
    g) testarea stoparii de urgenta de la distanta a generatoarelor electrice, caldarinelor, boilerelor, ventilatiei si a pompelor de combustibil;
    h) testarea instalatiei de guvernare, inclusiv a instalatiei de guvernare de avarie;
    i) inspectia sursei de energie de avarie a instalatiilor radio;
    j) inspectia si, daca este posibil, testarea separatorului de santina.
    2. Tancurile chimice si navele care transporta gaze lichefiate in vrac
    In plus fata de punctele mentionate in sectiunea 1, urmatoarele puncte trebuie considerate ca facand parte dintr-o inspectie extinsa la tancurile chimice, LPH si LNG:
    a) monitorizarea si siguranta tancurilor de marfa si a dispozitivelor de siguranta privind temperatura, presiunea si rulajul;
    b) dispozitivele de analiza a oxigenului si explozimetrele, inclusiv calibrarea acestora. Existenta echipamentului de detectie chimica cu un numar suficient de tuburi de detectare a gazului pentru tipul specific de marfa carata;
    c) seturi de dispozitive de scapare la cabina, care sa asigure o protectie suficienta a ochilor si respiratorie pentru fiecare persoana de la bord (daca acest lucru este cerut de produsele listate in Certificatul international de conformitate sau in Certificatul international de conformitate pentru transportul produselor chimice periculoase in vrac ori al gazelor lichefiate in vrac, dupa caz);
    d) verificarea in vederea stabilirii daca produsul transportat este listat in Certificatul international de conformitate sau in Certificatul international de conformitate pentru transportul produselor chimice periculoase in vrac ori al gazelor lichefiate in vrac, dupa caz);
    e) instalatiile fixe de stins incendiul de pe punte, fie ca sunt cu spuma sau cu spuma chimica ori de alt tip, in functie de tipul produsului transportat.
    3. Vrachiere
    In plus fata de punctele mentionate in sectiunea 1, urmatoarele puncte trebuie considerate ca facand parte dintr-o inspectie extinsa la vrachiere:
    a) posibila coroziune a sistemelor de montare pe punte a echipamentelor;
    b) posibila deformare si/sau coroziune a capacelor magaziilor;
    c) posibile fisuri sau coroziune locala a peretilor transversali;
    d) accesul in magaziile de marfa;
    e) verificarea existentei la bord a urmatoarelor documente in vederea stabilirii ca acestea sunt vizate de statul pavilionului sau de societatea de clasificare:
    (1) rapoartele de inspectie a structurii;
    (2) rapoartele de evaluare a conditiei;
    (3) rapoartele masuratorilor grosimii tablei;
    (4) documentul descriptiv la care face trimitere Rezolutia IMO A.744(18).
    4. Tancuri petroliere
    In plus fata de punctele mentionate in sectiunea 1, urmatoarele puncte trebuie considerate ca facand parte dintr-o inspectie extinsa la tancurile petroliere:
    a) sistemul de spuma de punte fix;
    b) echipamentul de stins incendiul in general;
    c) inspectia obturatoarelor din sala masinilor, camera pompelor si spatiile de locuit;
    d) controlul presiunii gazului inert si al continutului de oxigen;
    e) tancurile de balast: in prima instanta, cel putin un tanc de balast din zona tancurilor de marfa sa fie examinat prin autoclava in care inspectorul PSC va intra ulterior daca stabileste motive clare pentru o inspectie ulterioara;
    f) verificarea existentei la bord a urmatoarelor documente, in vederea stabilirii ca acestea sunt vizate de statul pavilionului sau de societatea de clasificare:
    (1) rapoartele de inspectie a structurii;
    (2) rapoartele de evaluare a conditiei;
    (3) rapoartele masuratorilor grosimii tablei;
    (4) documentul descriptiv la care face trimitere Rezolutia IMO A.744(18).
    5. Nave de pasageri care nu sunt cuprinse in Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 538/2003
    In plus fata de punctele prevazute in sectiunea 1, urmatoarele puncte trebuie considerate ca facand parte dintr-o inspectie extinsa la pasagere:
    a) testarea sistemului de detectare si alarmare in caz de incendiu;
    b) testarea inchiderii corespunzatoare a usilor de incendiu;
    c) testarea instalatiei de amplificare/comunicare;
    d) un rol de incendiu cu o parte din membrii echipajului de la sectia bucatarie/restaurant, acolo unde, ca un minimum de cerinte, echipamentele individuale de protectie pentru stins incendiile trebuie testate;
    e) demonstrarea faptului ca membrii-cheie ai echipajului sunt familiarizati cu planul de vitalitate.
    Daca se considera necesar, avand acordul comandantului sau al operatorului, inspectia poate fi continuata si in timpul voiajului spre sau dinspre un port romanesc.
    Inspectorul PSC nu trebuie sa obstructioneze operarea navei si nici sa induca situatii care, dupa judecata comandantului, ar putea pune in pericol siguranta pasagerilor, a echipajului si a navei.

    ANEXA 6

                                CRITERII
                        pentru retinerea unei nave
                      [mentionate la art. 11 alin. 3)]

    Introducere
    Inainte de a decide daca deficientele gasite in timpul inspectiei conduc la retinerea navei implicate, inspectorul trebuie sa aplice criteriile mentionate in sectiunile 1 si 2.
    Sectiunea 3 include exemple de deficiente care prin ele insele pot conduce la retinerea navei implicate [vezi art. 11 alin. (3)].
    Acolo unde motivul retinerii este rezultatul unei avarii accidentale suferite de nava in timpul voiajului spre un port, nu se va emite o nota de retinere daca se face dovada ca:
    a) a fost acordata o atentie deosebita cerintelor continute de Regula I/11(c) din Conventia SOLAS 74, privind notificarea administratiei statului pavilionului, surveiorului nominat sau organizatiei recunoscute, responsabila pentru eliberarea certificatelor relevante;
    b) inainte de intrarea navei in port, comandantul sau armatorul a transmis autoritatilor PSC detalii despre circumstantele in care a avut loc accidentul, avariile suferite, precum si informatii despre dovada notificarii administratiei statului pavilionului;
    c) spre satisfactia autoritatii, nava a intreprins actiunile necesare remedierii avariilor; si
    d) avand in vedere notificarea privind finalizarea actiunii de remediere a avariilor, autoritatea s-a asigurat ca deficientele care erau in mod clar periculoase pentru siguranta, sanatate sau mediu au fost remediate.
    1. Criterii principale
    Cand isi exercita judecata profesionala pentru a decide daca retine nava sau nu, inspectorul PSC trebuie sa aplice urmatoarele criterii:
    Timpul:
    Navele care sunt nesigure pentru a pleca pe mare trebuie sa fie retinute, indiferent de cat de mult timp vor sta in port.
    Criteriul:
    Nava este retinuta daca deficientele sunt suficient de serioase ca sa duca la o reinspectie pentru ca inspectorul sa constate, spre satisfactia lui, ca acestea au fost remediate inainte de plecarea navei din port. Necesitatea de reintoarcere a inspectorului la nava este masura seriozitatii deficientelor constatate. Totusi acest lucru nu se aplica in fiecare caz. ANR trebuie sa verifice intr-un fel sau altul, printr-o vizita ulterioara, daca deficientele au fost remediate inainte de plecarea navei.
    2. Aplicarea criteriilor principale
    Cand decide daca deficientele constatate sunt sau nu suficient de serioase, care pot conduce la retinerea navei, inspectorul PSC trebuie sa evalueze daca:
    1. are documentele relevante valabile;
    2. nava este dotata cu echipajul minim de siguranta cerut de Certificatul de echipaj minim de siguranta.
    Mai mult, in timpul inspectiei inspectorul PSC trebuie sa evalueze daca nava si/sau echipajul sunt apte pentru:
    3. a naviga in siguranta in voiajul urmator;
    4. manipularea in siguranta, transportul si monitorizarea starii marfii in voiajul urmator;
    5. a asigura functionarea in siguranta a echipamentelor din sala masinilor in voiajul urmator;
    6. mentinerea propulsiei si a guvernarii in voiajul urmator;
    7. lupta efectiva contra incendiilor in orice loc de pe nava, daca acest lucru este necesar, in cursul voiajului urmator;
    8. abandonarea navei in siguranta si cu rapiditate, salvarea efectiva in caz de necesitate in voiajul urmator;
    9. prevenirea poluarii mediului in voiajul urmator;
    10. mentinerea unei stabilitati adecvate in timpul voiajului urmator;
    11. mentinerea unei etanseitati adecvate in voiajul urmator;
    12. comunicarea in situatii de pericol, daca este necesar, in voiajul urmator;
    13. asigurarea conditiilor de siguranta si sanatate pentru voiajul urmator;
    14. furnizarea unui volum maxim de informatii in caz de accident.
    Luandu-se in considerare deficientele descoperite, daca raspunsul la oricare dintre aceste evaluari este negativ, nava trebuie retinuta. O combinatie de deficiente mai putin serioase poate conduce la retinerea navei.
    Pentru a asista inspectorul PSC la folosirea acestor linii directoare, urmeaza o lista cu deficiente grupate dupa conventii si/sau coduri relevante, care sunt considerate atat de serioase incat pot conduce la retinerea navei implicate. Aceasta lista nu este exhaustiva.
    Oricum, deficientele conform prevederilor Conventiei STCW 1978, care conduc la retinerea navei, listate la pct. 3.8 de mai jos, sunt singurele motive pentru retinere.
    3.1. Generalitati
    Lipsa unor certificate sau documente valabile, asa cum sunt cerute de instrumentele relevante
    Oricum, navele care arboreaza pavilionul unor state care nu sunt parte la o conventie (instrument relevant) sau care nu au implementat un alt instrument relevant nu trebuie sa detina certificatele cerute de acea conventie sau alt instrument relevant.
    Din acest motiv, simpla lipsa a unor certificate nu trebuie sa constituie un motiv de retinere a navelor; totusi cand se aplica clauza "tratamentului nepreferential" inspectorul PSC trebuie sa se asigure ca nava corespunde in mod substantial acelor cerinte, inainte de plecarea din port.
    3.2. Deficiente sub incidenta SOLAS 74 (Referirile sunt date intre paranteze.):
    1. exploatarea improprie a propulsiei, a altor mecanisme esentiale sau a instalatiei electrice;
    2. curatenie insuficienta in sala masinilor, cantitati excesive de amestec ulei/apa din santine, izolatia tubulaturilor, inclusiv a esapamentelor din sala masinilor contaminata cu hidrocarburi, functionarea improprie a pompei de santina si a accesoriilor acesteia;
    3. functionarea improprie a generatorului de avarie, a iluminatului, bateriilor de acumulatori si comutatoarelor;
    4. functionarea defectuoasa a instalatiei principale de guvernare si a guvernarii de avarie;
    5. absenta, capacitatea insuficienta sau deteriorarea serioasa a echipamentului individual de salvare, a barcilor de salvare, precum si a mijloacelor de lansare;
    6. absenta, neconformitatea sau deteriorarea substantiala a sistemului de detectare a incendiilor, alarmelor de incendiu, echipamentului de stingere a incendiilor, instalatiei fixe de stins incendiul, valvulelor de la ventilatie, obturatoarelor de incendiu, dispozitivelor rapide de inchidere de la distanta, pentru a vedea daca ele corespund scopului pentru care au fost destinate;
    7. absenta, deteriorarea substantiala, functionarea necorespunzatoare a protectiei impotriva incendiilor in zona de operare a incarcaturii la navele-tanc;
    8. absenta, neconformitatea sau deteriorarea serioasa a dispozitivelor de iluminat, semnalizare optica si sonora;
    9. absenta ori functionarea necorespunzatoare a echipamentelor de radiocomunicatii pentru situatiile de pericol si comunicatii de siguranta;
    10. absenta sau functionarea necorespunzatoare a echipamentului de navigatie, tinandu-se cont de cap. V/12(0) din Conventia SOLAS 74;
    11. absenta hartii de navigatie necorectate la zi si/sau a tuturor celorlalte publicatii nautice relevante pentru voiajul intentionat, avandu-se in vedere faptul ca hartile electronice pot substitui hartile normale;
    12. absenta sitelor antiscanteie de la sistemul de ventilatie al camerei pompelor (SOLAS 74, Regula II-2/59.3.1);
    13. deficiente serioase privind cerintele operationale, asa cum sunt descrise la pct. 2 din anexa nr. 4 la MOU;
    14. numarul, compunerea si certificarea echipajului nu corespund cu documentul de echipaj minim de siguranta;
    15. neefectuarea programului de inspectii intensificate in conformitate cu SOLAS 74, cap. XI, Regula 2;
    16. absenta, functionarea necorespunzatoare a inregistratorului parametrilor de navigatie (VDR), cand utilizarea acestuia este obligatorie.
    3.3. Deficiente sub incidenta Codului IBC (Referirile sunt date intre paranteze.):
    1. transportul unei substante care nu este mentionata in Certificatul de conformitate sau lipsa informatiei despre marfa (16.2);
    2. lipsa sau avarierea dispozitivelor de siguranta de inalta presiune (8.2.3);
    3. instalatii electrice nesigure sau care nu corespund cerintelor Codului (10.2.3);
    4. surse de aprindere in locatii la care se face referire la pct. 10.2 (11.3.15);
    5. contraventii la cerintele speciale (15);
    6. depasirea cantitatii maxime de marfa admise per tanc (16.1);
    7. insuficienta protectie la caldura pentru produsele sensibile (16.6).
    3.4. Deficiente sub incidenta Codului IGC (Referirile sunt date intre paranteze.):
    1. transportul unei substante care nu este mentionata in Certificatul de conformitate sau lipsa informatiei despre marfa (18.1);
    2. lipsa dispozitivelor de inchidere pentru spatiile de locuit sau de lucru (3.2.6);
    3. peretii transversali neetansi la gaze (3.3.2);
    4. inchizatoarele de aer defecte (3.6);
    5. valvule de inchidere rapida lipsa sau defecte (5.6);
    6. valvule de siguranta defecte sau lipsa (8.2);
    7. instalatii electrice care nu corespund cerintelor Codului (10.2.4);
    8. ventilatoarele din zona marfii nu functioneaza (12.1);
    9. alarma de presiune pentru tancuri nu functioneaza (13.4.1);
    10. instalatia de detectare a gazului toxic defecta (13.6);
    11. transportul substantelor care trebuie inhibate fara un certificat valabil pentru inhibitor (17/19).
    3.5. Deficiente sub incidenta Conventiei LL 66:
    1. zone semnificative avariate ori corodate, gauri in punti sau la corp, asociate cu dispozitive inghetate, care sa afecteze buna stare de navigabilitate sau rezistenta la sarcinile incarcate local, daca nu cumva au fost efectuate lucrari de reparatii provizorii pentru un voiaj spre un port unde vor fi efectuate reparatii permanente;
    2. un caz recunoscut de stabilitate insuficienta;
    3. lipsa unei suficiente informatii si de incredere, sub o forma aprobata, care prin cai rapide si simple sa dea posibilitatea comandantului sa incarce si sa balasteze nava intr-o asemenea maniera incat limitele stabilitatii sa fie mentinute in toate fazele voiajului, in functie de conditiile variabile ale acestuia, pentru a evita orice suprasolicitare a structurii navei;
    4. deteriorarea substantiala sau lipsa dispozitivelor de inchidere, usi etanse, dispozitive de inchidere a capacelor de magazie;
    5. incarcarea peste limita maxima admisa;
    6. lipsa scarilor de pescaj sau imposibilitatea citirii pescajelor.
    3.6. Deficiente sub incidenta Conventiei MARPOL 73/78, anexa I (Referirile sunt date intre paranteze.):
    1. absenta, deteriorarea serioasa sau functionarea incorecta a echipamentului de filtrare a amestecurilor de apa/hidrocarburi, a sistemului de monitorizare si control al deversarii de hidrocarburi sau a alarmei de 15 ppm;
    2. capacitatea de stocare a tancurilor de reziduuri de slop/sludge este insuficienta pentru voiajul intentionat;
    3. Registrul de inregistrare a hidrocarburilor (Oil Record Book) nu este disponibil [20 (5)];
    4. existenta unui baipas pentru deversare neautorizat;
    5. lipsa dosarului cu rapoartele de inspectie sau care nu este in conformitate cu Regula 13G(3) (b) din MARPOL 73/78.
    3.7. Deficiente sub incidenta Conventiei MARPOL 73/78, anexa II (Referirile sunt date intre paranteze.):
    1. absenta unui manual P & A;
    2. marfa nu este clasificata [3 (4)];
    3. Registrul de inregistrare a marfii (Cargo Record Book) nu este disponibil [9 (6)];
    4. transportul unei substante asemanatoare hidrocarburilor fara satisfacerea cerintelor sau fara a avea un certificat amendat corespunzator (14);
    5. existenta unui baipas pentru deversare neautorizat.
    3.8. Deficiente sub incidenta Conventiei STCW 1978:
    1. lipsa unui certificat corespunzator al membrilor echipajului sau lipsa unei dispense valabile ori lipsa unei dovezi ca au solicitat o viza (endorsement) administratiei statului pavilionului;
    2. lipsa conformitatii cu cerintele aplicabile ale Certificatului de echipaj minim de siguranta emis de administratia statului pavilionului;
    3. lipsa conformitatii cu cerintele administratiei statului pavilionului privind efectuarea serviciului de cart;
    4. lipsa din cart a unei persoane calificate pentru exploatarea echipamentului esential pentru siguranta navigatiei, siguranta radiocomunicatiilor sau pentru prevenirea poluarii marine;
    5. lipsa dovezii experientei profesionale pentru sarcinile repartizate privind siguranta navei si prevenirea poluarii;
    6. imposibilitatea de a avea pentru primul cart de la inceputul voiajului si pentru carturile urmatoare persoane odihnite suficient si apte pentru serviciu.
    3.9. Deficiente sub incidenta conventiilor ILO:
    1. insuficienta hrana pentru voiajul pana in urmatorul port;
    2. insuficienta apa potabila pentru voiajul pana in urmatorul port;
    3. conditii de igiena excesiv de nesatisfacatoare;
    4. lipsa incalzirii in spatiile de locuit la o nava care opereaza in zone unde temperaturile pot fi excesiv de scazute;
    5. cantitati de gunoi excesive, blocaje ale cailor de acces din cauza echipamentelor sau incarcaturii, care fac nesigur accesul inspre/dinspre spatiile de locuit.
    3.10. Deficiente care nu conduc la retinerea, dar care, de exemplu, pot conduce la suspendarea operatiunilor
    Functionarea (intretinerea) defectuoasa a instalatiei de gaz inert sau a echipamentelor si dispozitivelor de incarcare/descarcare este considerata motiv suficient pentru stoparea operatiunilor.

    ANEXA 7

                     CRITERII MINIME PENTRU INSPECTORI
                     [mentionate la art. 15 alin. (1)]

    1. Inspectorul PSC trebuie sa fie o persoana autorizata de MLPTL, cu experienta, avand calificarea de inspector pentru verificarea implementarii conventiilor internationale aplicabile.
    2. Inspectorul PSC care efectueaza inspectii la nave trebuie sa aiba un an vechime ca inspector angajat in efectuarea inspectiilor potrivit cerintelor conventiilor si trebuie:
    a) sa fie posesorul unui brevet de comandant, care ii da dreptul sa preia comanda unei nave de 1.600 GT sau mai mult (Regula II/2, Conventia STCW 1978); sau
    b) sa fie posesorul unui brevet de sef mecanic, care ii da dreptul sa detina functia la bordul unei nave al carei motor principal are o putere egala sau mai mare de 3.000 kW (Regula III/2, Conventia STCW 1978); sau
    c) sa fie posesorul unei diplome de arhitect naval, inginer mecanic sau de inginer in domeniul maritim si sa aiba o experienta adecvata la bordul navelor de cel putin 5 ani in una dintre aceste functii; sau
    d) sa fie un functionar calificat al MLPTL, cu un nivel echivalent de experienta si pregatire pentru efectuarea inspectiilor PSC; sau
    e) sa fie detinatorul unei diplome universitare de profil sau sa fi urmat o forma de invatamant echivalenta, sa fi absolvit cursurile unei scoli de pregatire a inspectorilor PSC si sa fi detinut cel putin 2 ani functia de inspector al statului pavilionului avand atributia de inspectie si certificare in concordanta cu conventiile aplicabile.
    Inspectorii mentionati la lit. a) si b) trebuie sa aiba o experienta mai mare de 5 ani ca ofiteri maritimi punte sau mecanici; sau
    inspectorul PSC trebuie:
    a) sa posede o diploma universitara sau sa fi efectuat un stagiu echivalent de pregatire; si
    b) sa fi fost instruit si calificat ca inspector; si
    c) sa fi fost cel putin 2 ani inspector controlul statului pavilionului (FSC) privind supravegherea si certificarea in conformitate cu conventiile internationale.
    3. Inspectorul PSC trebuie sa aiba abilitatea de a comunica oral si scris in limba engleza cu navigatorii.
    4. Inspectorul PSC trebuie sa aiba cunostinte suficiente privind prevederile conventiilor internationale si procedurile relevante pentru controlul statului portului.

    ANEXA 8

    Publicarea informatiilor privind retinerile si inspectiile in porturile romanesti
                         (mentionate la art. 18)

    I. Informatiile publicate in conformitate cu prevederile art. 18 alin. (1) trebuie sa includa urmatoarele:
    a) numele navei;
    b) numarul IMO;
    c) tipul navei;
    d) tonajul brut (GT);
    e) anul de constructie determinat pe baza datei indicate in certificatele de siguranta ale navei;
    f) numele si adresa armatorului/operatorului navei;
    g) in cazul navelor care transporta marfuri solide sau lichide in vrac, numele si adresa navlositorului responsabil pentru navlosirea navei, precum si tipul de navlosire;
    h) pavilionul navei;
    i) acolo unde este relevant, societatea sau societatile de clasificare care a sau au eliberat certificatele de clasa;
    j) societatea sau societatile de clasificare si/sau orice alta organizatie care a sau au eliberat in numele statului pavilionului certificate in conformitate cu prevederile conventiilor aplicabile;
    k) data si portul ultimei inspectii extinse care sa ateste daca nava a fost retinuta;
    l) data si portul ultimei inspectii speciale, precum si numele organizatiei care a efectuat inspectia;
    m) numarul retinerilor in ultimele 24 de luni;
    n) tara si portul unde a fost retinuta nava;
    o) data cand a fost ridicata retinerea;
    p) durata retinerii, in zile;
    q) numarul de deficiente descoperite si motivele retinerii exprimate in termeni expliciti;
    r) descrierea masurilor intreprinse de catre ANR si, acolo unde este relevant, masurile intreprinse de societatea de clasificare ca urmare a retinerii;
    s) daca navei i s-a refuzat accesul in porturile romanesti, motivul unei astfel de masuri exprimat in termeni expliciti;
    t) indicarea, acolo unde este relevant, daca societatea de clasificare sau alta organizatie privata care a efectuat inspectiile are responsabilitate in legatura cu deficientele care, singure sau combinate, au condus la retinerea navei;
    u) descrierea masurilor luate in cazul in care unei nave i s-a permis sa plece catre cel mai apropiat santier naval de reparatii sau in cazul in care i s-a interzis accesul in porturi.

    II. Informatiile privind navele inspectate, care sunt facute publice potrivit prevederilor art. 18 alin. (2), trebuie sa includa urmatoarele:
    a) numele navei;
    b) numarul IMO;
    c) tipul navei;
    d) tonajul brut (GT);
    e) anul de constructie;
    f) numele si adresa armatorului/operatorului navei;
    g) in cazul navelor care transporta marfuri solide sau lichide in vrac, numele si adresa navlositorului responsabil pentru navlosirea navei, precum si tipul de navlosire;
    h) pavilionul navei;
    i) societatea sau societatile de clasificare, dupa cum este relevant, care a sau au eliberat navei certificatele de clasa;
    j) societatea sau societatile de clasificare si/sau orice alta organizatie care a sau au eliberat in numele statului pavilionului certificate in conformitate cu prevederile conventiilor aplicabile;
    k) tara, data si portul de inspectie;
    l) numarul si natura deficientelor.

    ANEXA 9

                    INTOCMIREA RAPORTULUI DE INSPECTIE
                 (in conformitate cu prevederile art. 10)

    Raportul de inspectie trebuie sa contina cel putin urmatoarele puncte:

    I. Informatii generale:
    a) autoritatea competenta care a scris raportul;
    b) data si locul inspectiei;
    c) numele navei inspectate;
    d) pavilionul;
    e) tipul navei;
    f) numarul IMO;
    g) indicativul radio;
    h) tonajul brut (GT);
    i) tonajul deadweight (acolo unde este relevant);
    j) anul de constructie, asa cum a fost determinat pe baza datei indicate in certificatele de siguranta ale navei;
    k) societatea/societatile de clasificare, acolo unde este relevant, care a/au eliberat navei certificatele de clasa;
    l) societatea sau societatile de clasificare si/sau orice alta organizatie care a/au eliberat in numele statului pavilionului certificatele in conformitate cu prevederile conventiilor aplicabile;
    m) numele si adresa armatorului/operatorului;
    n) in cazul navelor care transporta marfuri solide sau lichide in vrac, numele si adresa navlositorului responsabil pentru navlosirea navei, precum si tipul de navlosire;
    o) data scrierii raportului final;
    p) indicarea faptului ca informatiile detaliate in legatura cu inspectia si/sau retinerea pot face obiectul publicarii.

    II. Informatii in legatura cu inspectia:
    a) certificatele eliberate in conformitate cu prevederile conventiilor internationale relevante, autoritatea sau organizatia care a eliberat certificatele, precum si data eliberarii/expirarii;
    b) partea sau elementele care au fost inspectate la nava (in cazul unei inspectii mai detaliate);
    c) tipul inspectiei (inspectie, inspectie mai detaliata, inspectie extinsa);
    d) natura deficientelor;
    e) masurile intreprinse.

    III. Informatii aditionale in cazul retinerii:
    a) data notei de retinere;
    b) data ridicarii retinerii;
    c) natura deficientelor care au condus la emiterea notei de retinere (referiri la conventii, daca este relevant);
    d) informatii privind ultima inspectie anuala intermediara;
    e) indicarea, acolo unde este relevant, daca societatea de clasificare sau alta organizatie privata care a efectuat inspectiile are responsabilitate in legatura cu deficientele care, singure sau combinate, au condus la retinerea navei;
    f) masurile intreprinse.

    ANEXA 10

                               INFORMATII
            furnizate in contextul monitorizarii implementarii
                          (referire la art. 20)

    1.1. Anual ANR trebuie sa furnizeze statelor membre (Secretariatului tehnic) informatii cu privire la activitatea PSC din anul precedent si numarul de inspectori PSC care activeaza in numele ANR.
    Informatia trebuie comunicata folosindu-se urmatorul model de tabel:
____________________________________________________________________________
Portul/zona  Numarul de inspectori  Numarul de inspectori     Conversia in
             PSC cu norma intreaga  PSC cu norma partiala*1)  norma intreaga
____________________________________________________________________________
Portul X...
____________________________________________________________________________
Portul Y...
____________________________________________________________________________
TOTAL:
____________________________________________________________________________
    *1) Cand inspectiile efectuate in contextul controlului statului portului reprezinta doar o parte din munca inspectorilor, numarul total de inspectori trebuie convertit la un numar echivalent de inspectori cu norma intreaga.

    Aceste informatii trebuie sa fie furnizate la nivel national pentru fiecare port romanesc.
    In intelesul prezentei anexe, port inseamna un port individual/zona geografica cuprinzand mai multe porturi individuale, acoperita de un inspector sau o echipa de inspectori, dupa caz.
    Acelasi inspector poate lucra in mai mult de un port/zona geografica.
    1.2. Numarul total individual de nave care au intrat in porturile romanesti, la nivel national.
    2. ANR trebuie, de asemenea, sa furnizeze bazei de date a sistemului informational date privind navele sosite, altele decat cele angajate in serviciu regulat si care vin zilnic in port.

    ANEXA 11

    A. Categoriile de nave carora li se refuza accesul in porturile romanesti
    [mentionate la art. 9 alin. (1)]
    a) butaniere si tancuri chimice;
    b) vrachiere;
    c) tancuri petroliere;
    d) nave de pasageri.

    B. Proceduri in legatura cu refuzul accesului navelor in porturile romanesti
    [mentionate la art. 9 alin. (4)]
    a) Daca sunt intrunite conditiile descrise la art. 9 si nava a fost retinuta a doua si a treia oara, dupa caz, ANR trebuie sa informeze in scris comandantul, armatorul/operatorul despre ordinul de interzicere a accesului in port si sa fie trimis navei. De asemenea, ANR trebuie sa informeze administratia statului pavilionului navei, societatea de clasificare interesata, statele membre si secretariatul MOU. Ordinul de interzicere a accesului in porturile romanesti va avea efect de indata ce nava a fost autorizata sa plece din port, ca urmare a remedierii deficientelor care au condus la retinerea navei.
    b) Pentru ca interdictia sa fie suspendata, armatorul navei trebuie sa adreseze ANR o cerere. Cererea trebuie sa fie insotita de un certificat semnat de autoritatea statului pavilionului, care sa certifice ca nava se conformeaza prevederilor aplicabile ale conventiilor internationale. Cererea de ridicare a interdictiei de acces in porturile romanesti trebuie, de asemenea, sa fie insotita, dupa caz, si de un certificat eliberat de societatea de clasificare care a clasificat nava, certificat in care sa se arate ca nava se conformeaza cu standardele de clasa cerute de societate.
    c) Ordinul de interzicere a accesului in porturile romanesti poate fi retras numai ca urmare a unei reinspectii a navei, intr-un port agreat de inspectorii ANR care au emis ordinul de interdictie, si daca au fost furnizate dovezi ca nava se conformeaza in totalitate cu cerintele aplicabile ale conventiilor internationale. Daca portul agreat pentru inspectie se afla intr-un stat membru al MOU, autoritatea competenta a statului acelui port, impreuna cu ANR care a impus interdictia, poate autoriza nava sa procedeze catre acel port, dar numai pentru un singur scop, acela de a verifica daca nava intruneste conditiile specificate la lit. a). Reinspectia va consta intr-o inspectie extinsa care trebuie sa acopere cel putin punctele relevante din anexa nr. 5 sectiunea C. Toate costurile in legatura cu aceasta inspectie extinsa vor fi suportate de armator/operator.
    d) Daca rezultatul inspectiei extinse satisface cerintele ANR in conformitate cu prevederile lit. b), ordinul de interdictie a accesului in porturile romanesti poate fi ridicat. Armatorul si/sau operatorul trebuie informati in scris in legatura cu decizia luata. ANR trebuie, de asemenea, sa notifice in scris decizia luata autoritatii statului pavilionului, societatii de clasificare interesate, statelor membre si secretarului MOU.
    e) Informatiile privind navele carora li s-a interzis accesul in porturile romanesti trebuie facute disponibile in sistemul informational al bazei de date si publicate in conformitate cu prevederile art. 18 si ale anexei nr. 8.

    ANEXA 12

                     CERINTE INTERNATIONALE SI NATIONALE
    privind sistemele de inregistrare a parametrilor de navigatie (VDR)

    Navele din urmatoarele categorii trebuie, in situatia in care fac escala in porturile romanesti, sa fie dotate cu un sistem de inregistrare a parametrilor de navigatie (VDR), care sa intruneasca standardele de performanta prevazute de Rezolutia IMO A.861(20) si standardele de testare stabilite de Standardul Comisiei Internationale pentru Electronica nr. 61996 (IEC):
    a) navele de pasageri construite la sau dupa 1 iulie 2002;
    b) navele Ro-Ro care transporta si pasageri, construite inainte de 1 iulie 2002, nu mai tarziu de data primei inspectii efectuate la sau dupa 1 iulie 2002;
    c) navele de pasageri, altele decat navele Ro-Ro care transporta si pasageri, construite inainte de 1 iulie 2002, nu mai tarziu de 1 ianuarie 2004;
    d) navele cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, altele decat navele de pasageri, construite la sau dupa 1 iulie 2002.
    Navele din urmatoarele categorii, construite inainte de 1 iulie 2002, in situatia in care fac escala in porturile romanesti, sa fie dotate cu un sistem de inregistrare a parametrilor de navigatie (VDR), care sa intruneasca standardele relevante ale IMO:
    a) navele de transport marfa cu un tonaj brut de 20.000 sau mai mare, nu mai tarziu de data fixata de IMO sau, in absenta unei decizii a IMO, nu mai tarziu de 1 ianuarie 2007;
    b) navele de transport marfa cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, dar nu mai mic de 20.000, nu mai tarziu de data fixata de IMO sau, in absenta unei decizii a IMO, nu mai tarziu de 1 ianuarie 2008.

    ANEXA 13

                DOCUMENTUL DE IDENTITATE AL INSPECTORULUI PSC

     ______________________________________________________________
    |                                    ROMANIA                   |
    |                               MINISTRY OF PUBLIC             |
    |                          WORKS, TRANSPORT AND HOUSING        |
    |                                                              |
    |  ........           Full name:                               |
    | :        :          Serial No:    PSCO 01                    |
    | :        :              We certify that the holder of this   |
    | : Photo  :          identification card is qualified as PSC  |
    | :        :          officer and duly authorized to carry out |
    | :........:          Port State Control Inspections on behalf |
    |                     of the Romanian Government.              |
    |                                                              |
    |                                     Secretary of State       |
    | Holder's Signature                      Signature            |
    | ..................                 .....................     |
    |______________________________________________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 654/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 654 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu