ORDIN Nr. 6054
din 4 decembrie 2009
privind aprobarea
Metodologiei si a criteriilor de acordare a gradatiei de merit în învatamantul
preuniversitar
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 888 din 18 decembrie 2009
In conformitate cu prevederile pct. 6 din anexa nr.
II/1.4 „Sporuri şi alte drepturi ale personalului didactic din învăţământ"
din Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri
publice nr. 330/2009 şi ale Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului
didactic, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere rezultatul consultării federaţiilor
sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,
ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,
interimar, emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Metodologia şi criteriile de
acordare a gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar, cuprinse în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia acreditarea, evaluarea şi
performanţa în cariera didactică, inspectoratele şcolare şi unităţile de
învăţământ vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr.
5.730/2008 privind aprobarea Metodologiei şi a criteriilor de acordare a
gradaţiei de merit şi a salariului de merit în învăţământul preuniversitar,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 770 din 17 noiembrie
2008.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,
interimar,
Cătălin Ovidiu Baba,
secretar de stat
ANEXĂ
METODOLOGIA ŞI CRITERIILE
de acordare a gradaţiei de merit în învăţământul
preuniversitar
CAPITOLUL I
Acordarea gradaţiei de merit în învăţământul
preuniversitar
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prin unităţi de învăţământ, în
sensul prezentei metodologii, se au în vedere unităţile de învăţământ cu
personalitate juridică.
(2) In conformitate cu prevederile pct. 6 din anexa nr.
II/1.4 „Sporuri şi alte drepturi ale personalului didactic din învăţământ"
din Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri
publice nr. 330/2009, personalul didactic din învăţământ beneficiază de
gradaţia de merit, acordată prin concurs. Această gradaţie se acordă pentru 16%
din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar, respectiv
al instituţiei de nivel superior şi reprezintă 25% din salariul de bază.
Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadă de 5 ani.
Art. 2. - (1) Numărul de gradaţii care se vor acorda se
calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul
posturilor didactice se scade numărul de gradaţii acordate în ultimii 3 ani,
având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani,
fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de
muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcţii în
condiţiile art. 101 alin. (1), (2), (4) şi (5) din Legea nr. 128/1997 privind
Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Pentru acordarea gradaţiei de merit se vor avea în
vedere numărul de posturi didactice existente la nivelul inspectoratului
şcolar, precum şi numărul de gradaţii de merit acordate.
(3) In situaţia în care personalului didactic, didactic
auxiliar şi celui de conducere, inclusiv celui din cluburile sportive şcolare
şi din palatele copiilor şi elevilor/Palatul Naţional al Copiilor, i se
modifică locul de muncă, la nivelul aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti,
acesta îşi păstrează gradaţia de merit.
(4) In situaţia în care personalul didactic din
învăţământ beneficiar al gradaţiei de merit este detaşat în alt judeţ, acesta
îşi păstrează gradaţia de merit, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr.
53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.
(5) In situaţia în care cadrele didactice beneficiare
ale gradaţiei de merit sunt pretransferate/transferate în alt judeţ, acestea
îşi păstrează gradaţia de merit, cu încadrarea în numărul maxim de gradaţii de
merit la nivelul judeţului/ municipiului Bucureşti în care s-a
pretransferat/transferat, pentru anul respectiv.
(6) La solicitarea unităţii de învăţământ în care
cadrul didactic beneficiar al gradaţiei de merit s-a pretransferat/transferat,
inspectoratul şcolar îi poate acorda gradaţie de merit, cu încadrarea în
numărul maxim de gradaţii, în cazul în care acestuia nu i s-a putut acorda în
anul şcolar anterior.
Art. 3. - Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadă
efectivă de 5 ani începând cu data de 1 septembrie 2010.
Art. 4. - (1) Personalul didactic din învăţământ care a
beneficiat de gradaţie de merit poate participa la un nou concurs.
(2) Personalul didactic pensionat nu mai beneficiază de
gradaţie de merit, de la eliberarea din învăţământ, în vederea pensionării.
SECŢIUNEA a 2-a
Inscrierea la concursul pentru acordarea
gradaţiei de merit
Art. 5. - (1) La concursul pentru acordarea gradaţiei
de merit poate participa:
a) personalul didactic din învăţământ cu contract
individual de muncă pe perioadă nedeterminată, precum şi suplinitorii
calificaţi, cu o vechime efectivă în învăţământul preuniversitar de peste 3
ani, care au performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea
preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri
şcolare, faza naţională şi internaţională, în perioada 1 septembrie 2005-31
august 2009, şi calificativul „Foarte bine" în fiecare an şcolar încheiat
din perioada evaluării.
b) personalul didactic de predare din învăţământul
preuniversitar care desfăşoară activitate de formare continuă a cadrelor
didactice din învăţământul preuniversitar la casa corpului didactic, cu
performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a
elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţională
şi internaţională, în perioada 1 septembrie 2005-31 august 2009, care are
calificativul „Foarte bine" în fiecare an şcolar încheiat din perioada
evaluării şi o vechime în învăţământul preuniversitar de peste 3 ani.
(2) Condiţiile prevăzute mai sus trebuie să le
îndeplinească şi:
a) personalul didactic de predare de la centrele
judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională,
centrele şcolare pentru educaţie incluzivă, centrele logopedice interşcolare şi
cabinetele logopedice, centrele şi cabinetele de asistenţă psihopedagogică şi
mediatorii şcolari;
b) personalul didactic de predare şi de conducere de
la cluburile sportive şcolare, cluburile şi palatele copiilor cu statut de
unităţi de învăţământ subordonate inspectoratului şcolar, precum şi cel de la
Palatul Naţional al Copiilor;
c) personalul didactic auxiliar din unităţile conexe
din învăţământul preuniversitar.
(3) In cazul întreruperii activităţii personalului
didactic din învăţământul preuniversitar în perioada 1 septembrie 2005-31
august 2009, se evaluează perioada de 4 ani, până la 31 august 2009, în care
salariatul şi-a desfăşurat activitatea, fără a fi luate în calcul perioadele
evaluate pentru obţinerea gradaţiei de merit, în sesiunile anterioare.
SECŢIUNEA a 3-a
Criterii pentru acordarea gradaţiei de merit
Art. 6. - (1) Activitatea din ultimii 4 ani a
candidaţilor înscrişi pentru acordarea gradaţiei de merit, inclusă în raportul
de autoevaluare, susţinută prin documente doveditoare, se evaluează pe baza
unei fişe elaborate de inspectoratul şcolar/Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Inovării pentru palatele şi cluburile copiilor, transmisă inspectoratelor
şcolare şi Palatului Naţional al Copiilor, ţinându-se seama de următoarele
criterii care trebuie îndeplinite de candidat în perioada 1 septembrie 2005-31
august 2009 sau perioada prevăzută la art. 5 alin. (3): 1. Criteriul
activităţilor complexe cu valoare instructiv-educativă, cum sunt:
a) rezultate deosebite obţinute în pregătirea
preşcolarilor şi a elevilor în raport cu standardele curriculare de
performanţă, materializate în progresul elevilor la clasă, în rezultate ale
elevilor la clasă, la testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, teze cu
subiect unic, rezultate obţinute cu clasa şi individual pentru disciplinele de
specialitate în învăţământul vocaţional (de exemplu, ponderea elevilor cu
performanţe în clasa următoare);
b) iniţierea şi aplicarea unor proiecte de predare a
disciplinei prin utilizarea programului AEL în cadrul şcolii, dacă există
condiţiile tehnice necesare;
c) performanţe în pregătirea elevilor distinşi la
concursuri de profil/olimpiade şcolare, concursuri cultural-artistice şi
sportive recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării,
materializate în obţinerea premiilor (locurile I, II, III), menţiunilor şi
premiilor speciale la faza internaţională şi a premiilor (locurile I, II, III),
menţiunilor şi premiilor speciale la faza naţională, judeţeană/municipiul
Bucureşti şi interjudeţeană/regională, precum şi în obţinerea de premii
speciale. Este indicat să se precizeze numele cadrului didactic;
d) pregătirea loturilor olimpice pentru concursurile
şcolare, participarea, în calitate de membru al juriului sau al comitetului de
organizare, la concursurile şi olimpiadele judeţene, interjudeţene (incluse în
programul de activităţi şi în calendarul inspectoratelor şcolare/Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Inovării), naţionale şi internaţionale;
e) pregătirea loturilor olimpice, activitatea în
unităţi şcolare vocaţionale, participarea, în calitate de membru al juriului
sau al comitetului de organizare, la concursurile şi olimpiadele judeţene,
interjudeţene, naţionale ori internaţionale; organizarea de concursuri şi
festivaluri la nivel internaţional, naţional sau Interjudetean ori interşcolar;
organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane la
nivel internaţional, naţional ori Interjudetean sau interşcolar;
f) rezultate notabile/măsurabile obţinute în
activităţile culturale şi educative organizate în şcoală şi finalizarea unor
proiecte de parteneriat educaţional, cu impact la nivel local/judeţean/al
municipiului Bucureşti/naţional/internaţional;
g) activitatea şi rezultatele obţinute în centrele de
excelenţă şi centrele de pregătire zonală din cadrul unităţilor de învăţământ
vocaţionale (muzică, seminarii, şcoli normale, teatru, coregrafie, arte
plastice, arhitectură, sport etc.) sau cu elevi cu dificultăţi de învăţare;
h) activitatea desfăşurată în vederea realizării
echităţii în educaţie (activităţi de remediere şcolară, grădiniţă de vară,
activităţi de desegregare, de educaţie incluzivă, nediscriminatorie, de
educaţie multiculturală/interculturală, educaţie pentru diversitate/alteritate,
programe de educaţie a părinţilor recunoscute la nivel judeţean/naţional);
i) rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute în
desfăşurarea unor activităţi practice, educative, pentru formarea de abilităţi
de comunicare, antreprenoriale şi tehnice;
j) rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute prin
finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional, la nivel
local/judeţean/naţional/internaţional, şi în activităţi de voluntariat, la
nivelul comunităţii locale;
k) activitate de coordonator de programe educative
şcolare şi extrascolare sau îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor
şcolare;
l) participarea la cursuri de formare;
m) coordonarea activităţilor din cadrul Strategiei
naţionale de acţiune comunitară;
n) integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale în
şcolile de masă şi desfăşurarea activităţilor de educaţie remedială.
2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea
didactică/managerială, materializate în:
a) contribuţia la elaborarea de programe şcolare,
regulamente, metodologii, îndrumătoare/ghiduri metodice, manuale şcolare,
auxiliare didactice, reviste şcolare, avizate de inspectoratul şcolar sau de
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, după caz; cărţi în domeniul
educaţional, înregistrate cu codul ISBN, crearea de softuri educaţionale în
specialitate, platforme de e-learning avizate de Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Inovării; elaborarea de programe şcolare pentru discipline
opţionale noi, însoţite de suportul de curs; elaborarea de programe vizând curriculumul
pentru opţional integrat în dezvoltare locală;
b) elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice publicate
în domeniul didacticii, specialităţii şi managementului educaţional,
înregistrate cu codul ISBN;
c) activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de
formator, activitate în domeniul sindical la nivel
local/judeţean/naţional/internaţional, participarea cu comunicări la
simpozioane judeţene, regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale,
participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic, în
calitate de formatori, contribuţia la cercetări ştiinţifice în specialitate ori
în domeniul problematicii învăţământului şi educaţiei; se va stabili un punctaj
defalcat pentru cursuri cu o durată de minimum 3 zile (24 de ore), care să
vizeze asigurarea calităţii şi personalizarea concretă de comunicare cu familia
şi comunitatea privind participarea şi contribuţia la activităţile menţionate;
d) activitate ca metodist, membru în consiliul
consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia
naţională de specialitate, coordonator de cerc pedagogic;
e) activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii
tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ,
în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de
dialog social şi în comisiile naţionale de specialitate.
3. Criteriul privind participarea la proiecte, în
cadrul programelor de reformă educaţională, coordonate de inspectoratul şcolar,
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, de alţi parteneri - Institutul
Francez, Institutul Cervantes, British Council, ZFA (Centrala pentru Activitate
Şcolară din Germania), MATRA, UNICEF, Institutul Goethe, Banca Mondială,
Centrul de limbi moderne de la Graz etc, proiectele PHARE, Socrates, Comenius,
Arion, JIICA/JOCV, YOUTH, Kulturkontakt Austria, programul „A doua şansă"
etc, recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării.
Se vor avea în vedere şi proiectele realizate în
parteneriat între şcoală şi asociaţiile reprezentative de părinţi.
4. Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii de
învăţământ/conexe, făcând vizibile rezultatele acesteia în presă, pe site-urile
educaţionale, prin sporirea calităţii actului educaţional, manifestat prin
locul ocupat de şcoală în ierarhia stabilită de inspectoratele şcolare, ca
urmare a:
a) contribuţiilor individuale şi/sau în echipă la
dezvoltarea practicii managementului educaţional şi instituţional, în contextul
reformei învăţământului;
b) atragerii de finanţări extrabugetare pentru unitate,
programe, proiecte, centre de documentare şi informare, laboratoare etc, având
ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a procesului de
predare-învăţare-evaluare, a bazei didactico-materiale;
c) realizării de proiecte extracurriculare, cu
finanţare extrabugetară;
d) realizării de parteneriate cu instituţiile din
domeniul educaţiei şi al culturii (universităţi, biblioteci, muzee, centre de
cultură, case de cultură, asociaţii, fundaţii etc.) la nivel local, regional,
naţional şi internaţional;
e) realizărilor în ceea ce priveşte educaţia adulţilor
şi conversia profesională (cursuri, programe, materiale auxiliare, platforme de
învăţare).
(2) Punctajul grilei de evaluare pentru fiecare
categorie de personal didactic se va defalca pe discipline/domenii de
activitate/tipuri de activităţi. Pentru personalul de conducere din unităţile
de învăţământ se va elabora o grilă specifică de evaluare. Pentru activităţile
obligatorii cuprinse în fişa postului personalului didactic de predare şi de conducere
nu se acordă punctaj.
(3) Realizarea cerinţelor prevăzute la alin. (1) pct. 4
lit. a), b), c) şi d) este obligatorie pentru personalul de conducere din
unităţile de învăţământ.
Art. 7. - Pentru personalul didactic auxiliar,
criteriile pentru acordarea gradaţiei de merit sunt stabilite în fişa de
evaluare a activităţii, elaborată de inspectoratul şcolar pe baza fişei
postului.
Art. 8. - (1) Comisia paritară de la nivelul
inspectoratului şcolar, prin aplicarea criteriilor generale, detaliază
criteriile şi stabileşte punctajul, prin câte o grilă specifică fiecărei
categorii de cadre didactice:
a) educatoare/institutori/profesori pentru învăţământul
preşcolar;
b) învăţători/institutori/profesori pentru învăţământul
primar;
c) profesori;
d) maiştri-instructori;
e) cadre didactice din învăţământul vocaţional, din
cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi elevilor,
învăţământul special;
f) personal didactic auxiliar;
g) personal didactic de conducere din unităţile de
învăţământ.
Pentru fiecare criteriu se atribuie punctajul maxim
prevăzut în anexa nr. 3.
(2) Pentru personalul didactic şi personalul de
conducere din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi
elevilor, punctajele cu ponderile aferente sunt detaliate în grilele din
anexele nr. 4 şi, respectiv, nr. 5.
SECŢIUNEA a 4-a
Procedura de acordare a gradaţiei de merit
Art. 9. - (1) Inspectorul şcolar general numeşte, prin
decizie, comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de
merit.
(2) Comisia de coordonare a concursului în vederea
acordării gradaţiei de merit este formată din:
a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct;
b) secretar - un referent de la compartimentul
salarizare, normare;
c) membri - inspectori şcolari de specialitate/metodişti
ai inspectoratului şcolar.
(3) Pentru Palatul Naţional al Copiilor, comisia de
coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit este formată
din:
a) preşedinte - un inspector de specialitate din
Direcţia acreditarea, evaluarea şi performanţa în cariera didactică din cadrul
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării;
b) secretar - un inspector din Direcţia acreditarea,
evaluarea şi performanţa în cariera didactică din cadrul Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Inovării;
c) membri - inspectori şcolari de
specialitate/metodişti din cadrul Inspectoratului Şcolar al Municipiului
Bucureşti/personal didactic sau didactic auxiliar din cadrul palatului care nu
participă la concurs.
(4) Reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative
din învăţământ la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti participă în
calitate de observatori la toate lucrările, au drept de acces la documentele
comisiilor şi dreptul să solicite consemnarea în procesul-verbal a propriilor
observaţii.
Art. 10. -In conformitate cu prevederile art. 50 alin.
(5) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare,
procedura de atribuire a gradaţiei de merit prin concurs cuprinde următoarele
etape:
1. Candidatul întocmeşte şi depune la conducerea unităţii
de învăţământ/conexe raportul de autoevaluare a activităţii desfăşurate,
însoţit de documente doveditoare, realizat în conformitate cu fişa de evaluare
elaborată de inspectoratul şcolar, pentru acordarea gradaţiei de merit la
categoria de personal în care acesta se încadrează.
2. Consiliul profesoral al unităţii de
învăţământ/conexe, pe baza dezbaterilor asupra modului în care raportul
reflectă realizările candidatului potrivit fişei de evaluare şi a documentelor
doveditoare, formulează o apreciere sintetică asupra activităţii candidatului,
consemnată în procesul-verbal de şedinţă.
3. Directorul unităţii de învăţământ/conexe depune la
secretariatul inspectoratului şcolar raportul de autoevaluare însoţit de
documentele doveditoare, aprecierea sintetică a consiliului profesoral, precum
şi propria apreciere, care trebuie să fie obiectivă, cu referire şi la
deontologia profesională, la abilităţile de comunicare ale candidatului în
cadrul unităţii de învăţământ în care îşi desfăşoară activitatea. Aprecierea
directorului unităţii de învăţământ/conexe, în situaţia în care candidează, se
face de către inspectorul de management şi evaluare instituţională. In cazul
Palatului Naţional al Copiilor, aprecierea personalului de conducere se face de
către un inspector din Direcţia acreditarea, evaluarea şi performanţa în
cariera didactică din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării.
Inspectorul de management şi evaluare instituţională/din cadrul Direcţiei
generale educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe are obligaţia de a
depune la dosarul candidatului aprecierea până la data de 12 aprilie 2010.
4. In urma consultării consiliului consultativ al
disciplinei, inspectorul şcolar de specialitate întocmeşte un raport motivat
referitor la activitatea candidatului în specialitate, acordând punctajul ca
sumă a punctelor pentru fiecare criteriu de evaluare din fişă.
5. Comisia de coordonare a concursului în vederea
acordării gradaţiei de merit primeşte raportul de autoevaluare, aprecierea
consiliului profesoral şi a directorului unităţii, precum şi raportul motivat
al inspectorului şcolar de specialitate, pe care le examinează, stabileşte
punctajul final şi întocmeşte lista în ordinea descrescătoare a acestuia, pe
posturi şi discipline. Lista astfel întocmită va fi prezentată în consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar.
6. In consiliul de administraţie al inspectoratului
şcolar preşedintele comisiei prezintă propunerile de acordare a gradaţiilor de
merit.
7. Consiliul de administraţie aprobă lista cu
rezultatele candidaţilor participanţi la concurs, în ordinea descrescătoare a
punctajului acordat, şi o afişează la inspectoratul şcolar, conform graficului
din anexa nr. 1. In cazul Palatului Naţional al Copiilor, comisia de coordonare
a concursului din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării aprobă
lista cu rezultatele candidaţilor participanţi la concurs şi o afişează la
sediul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, conform graficului din
anexa nr. 1.
8. Cadrele didactice au drept de contestaţie asupra
punctajului acordat, la inspectoratul şcolar, în conformitate cu graficul
prevăzut în anexa nr. 1. Contestaţiile se rezolvă în termen de 3 zile
calendaristice de la data înregistrării acestora de către o comisie de soluţionare
a contestaţiilor, numită prin decizie a inspectorului şcolar general şi formată
din:
a) preşedinte - inspectorul şcolar general/director
din Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe din
cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, pentru Palatul Naţional
al Copiilor;
b) secretar - un referent de la compartimentul
salarizare, normare (altul decât cel din comisia de coordonare a concursului/un
reprezentant al Direcţiei generale buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii din
cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, pentru Palatul Naţional
al Copiilor;
c) membri - consilierul juridic al inspectoratului
şcolar, inspectori şcolari/metodişti ai inspectoratului şcolar şi inspectorul
şcolar cu atribuţii privind managementul resurselor umane/inspectori de
specialitate din cadrul Direcţiei generale educaţie timpurie, şcoli,
performanţă şi programe şi un consilier juridic al Direcţiei generale juridice
şi control din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, pentru
Palatul Naţional al Copiilor, alţii decât cei care au făcut parte din comisia
de coordonare a concursului.
Hotărârea comisiei de contestaţii este definitivă şi
poate fi contestată numai prin procedura contenciosului administrativ,
contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea
contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările
ulterioare.
La lucrările comisiei de contestaţii participă şi
reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate la federaţiile sindicale
reprezentative la nivel de ramură învăţământ, în calitate de observatori, care
au drept de acces la toate documentele şi pot solicita consemnarea în procesul
verbal a propriilor observaţii.
9. a) Criteriile pentru stabilirea ponderii pe
diferite specialităţi/funcţii de conducere din unităţile de învăţământ, precum
şi hotărârea asupra rezultatului concursului (punctaj minim) se aprobă în
comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
Cadrele didactice care în perioada 1 septembrie 2005-
31 august 2009 au îndeplinit şi funcţii de conducere vor participa la concursul
de acordare a gradaţiei de merit fie ca personal de conducere, fie ca personal
didactic, exprimându-şi opţiunea în scris odată cu depunerea dosarului.
In această situaţie evaluarea se realizează conform grilei specifice
opţiunii exprimate în scris la depunerea dosarului.
Cadrele didactice încadrate pe două sau mai multe
specializări pe perioada evaluării pot participa la concursul de acordare a
gradaţiei de merit la oricare dintre discipline, exprimându-şi opţiunea în
scris odată cu depunerea dosarului. Cadrele didactice care au desfăşurat
activitate metodică şi ştiinţifică pe două sau mai multe specializări sunt
evaluate pentru întreaga activitate.
b) Hotărârea asupra rezultatului concursului, precum şi
ponderea pe diferite specialităţi/funcţii de conducere din unităţile de
învăţământ aparţin inspectorului şcolar general, în baza listei întocmite în
ordinea descrescătoare a punctajului pe posturi şi discipline, care a fost
aprobată de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, cu condiţia
respectării proporţiei numărului de locuri pe discipline/domenii de
activitate/funcţii de conducere din unităţi de învăţământ. Ponderea pe
categorii de personal (didactic de predare, funcţii de conducere şi didactic
auxiliar), precum şi pe discipline de învăţământ/categorii de funcţii didactice
auxiliare se calculează raportat la numărul total de gradaţii conform art. 2
alin. (2) şi se repartizează proporţional cu numărul de posturi/catedre normate
pe fiecare disciplină de învăţământ/categorie de funcţii didactice auxiliare,
ocupate cu personal calificat.
10. Consiliul de administraţie al inspectoratului
şcolar înaintează lista candidaţilor validaţi la Direcţia acreditarea,
evaluarea şi performanţa în cariera didactică din cadrul Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Inovării pentru emiterea ordinului ministrului. Lista
transmisă la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării cu adresă de
înaintare conţine:
a) numărul total şi modul de calcul al numărului de
gradaţii acordate la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti/Palatului
Naţional al Copiilor;
b) observaţiile liderilor de sindicat desemnaţi de
federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ, care au
participat la procedura de acordare a gradaţiei de merit cu statut de
observatori;
c) tabelul nominal şi punctajul pentru candidaţii
aprobaţi, conform anexei nr. 2.
Art. 11. - Direcţia acreditarea, evaluarea şi
performanţa în cariera didactică din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării
şi Inovării verifică încadrarea în numărul de locuri, respectarea procedurii de
acordare a gradaţiei de merit şi elaborează ordinul ministrului pentru
acordarea gradaţiei de merit personalului didactic de predare, didactic
auxiliar şi celui de conducere din unităţile de învăţământ.
CAPITOLUL II
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 12. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezenta metodologie.
Art. 13. - (1) Incepând cu anul şcolar 2013-2014
evaluarea activităţii desfăşurate de personalul didactic de predare în vederea
obţinerii gradaţiei de merit se va realiza pe baza unui raport de activitate
motivat/portofoliu personal, certificat de consiliul/consiliile de
administraţie al/ale unităţii/ unităţilor de învăţământ.
(2) Raportul de activitate va fi realizat în baza unui
proiect propus de cadrul didactic, pe termen de 4 ani, cu un colectiv de elevi,
care va fi reactualizat la începutul fiecărui an şcolar, după caz, în funcţie
de situaţia încadrării cadrului didactic. Responsabilitatea monitorizării
proiectelor propuse în vederea obţinerii gradaţiei de merit revine
conducerii/conducerilor unităţii/unităţilor de învăţământ şi şefului de catedră
sau responsabilului/responsabililor comisiei/comisiilor metodice.
(3) Până la 31 august 2010 vor fi elaborate norme
metodologice privind modul de realizare a raportului de activitate prevăzut la
alin. (1).
ANEXA Nr. 1 la metodologie
GRAFICUL
desfăşurării concursului pentru acordarea
gradaţiilor de merit - sesiunea 2010
-1-15 martie 2010: detalierea punctajelor aferente
criteriilor de către comisia paritară la nivelul inspectoratului şcolar;
-15 martie-12 aprilie 2010: depunerea dosarelor care
conţin documentele justificative privind activitatea cadrului didactic respectiv
la registratura inspectoratului şcolar;
- 15-20 aprilie 2010: analiza dosarelor de către
inspectorul de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ, şi
elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului în specialitate;
- 26 aprilie-7 mai 2010: verificarea dosarelor de către
comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit;
- 26 aprilie-7 mai 2010: verificarea dosarelor de către
reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ şi refacerea
punctajelor, în situaţia în care observaţiile sunt juste, împreună cu
inspectorul de specialitate;
- 10-12 mai 2010: consiliul de administraţie al
inspectoratului şcolar aprobă lista cuprinzând punctajele acordate în urma
evaluării;
- 13 mai 2010: afişarea listei la avizierul
inspectoratului şcolar;
- 13-17 mai 2010: depunerea contestaţiilor asupra
punctajului acordat;
- 18-20 mai 2010: rezolvarea contestaţiilor de către
comisie;
- 24 mai 2010: validarea rezultatelor finale ale
concursului de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar;
- 26-28 mai 2010: înaintarea la Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Inovării, în vederea emiterii ordinului ministrului educaţiei,
cercetării şi inovării, a tabelului nominal cu personalul didactic de predare,
didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de învăţământ, nominalizat
pentru acordarea gradaţiei de merit;
- 30 iulie 2010: elaborarea ordinului ministrului
educaţiei, cercetării şi inovării.
NOTĂ:
Cadrele didactice de la Palatul Naţional al Copiilor
vor depune dosarele pentru concursul de acordare a gradaţiei de merit la
registratura Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, respectând
graficul de mai sus.
ANEXA Nr. 2 la metodologie
TABEL NOMINAL
cu punctajul obţinut pentru candidaţii aprobaţi
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Funcţia
|
Specialitatea
|
Vechimea în învăţământ
|
Unitatea de învăţământ
|
Punctajul obţinut
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
In cazul personalului didactic de îndrumare şi control,
la rubrica „Unitatea de învăţământ" se va preciza unitatea de învăţământ
unde are obligaţia de predare. Adeverinţele emise de unităţile de învăţământ
respective se vor anexa la lista transmisă prin poştă la Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Inovării.
ANEXA Nr. 3 la metodologie
FIŞA-CADRU
de punctaj pentru personalul didactic
Criteriul
|
Punctajul maxim
|
1. Criteriul activităţilor complexe cu valoare
instructiv-educativă
|
55 puncte
|
2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea
didactică/managerială
|
30 puncte
|
3. Criteriul privind participarea la proiecte
|
10 puncte
|
4. Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii de
învăţământ/conexe
|
5 puncte
|
NOTĂ:
Detalierea punctajului maxim se realizează de către
comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
FIŞA-CADRU
de punctaj pentru funcţiile de conducere
Criteriul
|
Punctajul maxim
|
1. Criteriul activităţilor complexe cu valoare
instructiv-educativă
|
25 puncte
|
2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea
didactică/managerială
|
30 puncte
|
3. Criteriul privind participarea la proiecte
|
20 puncte
|
4. Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii de
învăţământ/conexe
|
25 puncte
|
NOTA:
Detalierea punctajului maxim se realizează de către
comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
ANEXA Nr. 4 la metodologie
A. Criteriile specifice şi grila de punctaj pentru
acordarea gradaţiei de merit pentru directorul/directorul adjunct al clubului
sportiv şcolar/liceului cu program sportiv
Anul şcolar.....................................
• Numele şi
prenumele:.........................................................
•
Funcţia:.............................................................................
• Unitatea de
învăţământ:......................................................
•Vechimea în învăţământ:......................................................
• Gradul
didactic:..................................................................
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada
1 septembrie 2005-31 august 2009)
|
Punctaj maxim
|
Subcriterii care trebuie
îndeplinite de către candidat
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Punctaj acordat
|
01. Criteriul activităţilor complexe cu valoare
instructiv-educativă
|
20
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
f)
|
|
|
|
g)
|
|
|
|
h)
|
|
|
|
i)
|
|
|
|
j)
|
|
|
|
k)
|
|
|
|
I)
|
|
|
|
m)
|
|
|
|
n)
|
|
|
|
02. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didactică
|
20
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
03. Criteriul privind participarea la proiecte, în cadrul
programelor de reformă educaţională, coordonate de inspectoratul
şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, alţi parteneri
|
30
|
|
|
|
|
04. Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii de
învăţământ/conexe, făcând vizibile rezultatele acesteia în presă, pe
site-urile educaţionale, prin sporirea calităţii actului educaţional,
manifestat prin locul ocupat de şcoală în ierarhia stabilită de
inspectoratele şcolare
|
30
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
f)
|
|
|
|
Total:
|
100
|
|
|
|
|
NOTE:
a) Stabilirea subcriteriilor şi detalierea punctajului
maxim se fac de către comisia paritara de la nivelul inspectoratului şcolar.
b) Dovada îndeplinirii criteriilor din prezenta fişă
se face prin depunerea, în copie certificată pentru conformitate cu originalul,
a diplomelor, certificatelor, adeverinţelor etc, eliberate de instituţiile
abilitate.
B. Criteriile specifice şi grila de punctaj pentru
acordarea gradaţiei de merit pentru personalul didactic din învăţământul
sportiv integrat şi suplimentar (profesori de educaţie fizică şi sport şi
antrenori)
Anul şcolar...........................
• Numele şi
prenumele:.........................................................
•
Funcţia:...............................................................................
• Unitatea de
învăţământ:......................................................
•Vechimea în învăţământ:....................................................
• Gradul
didactic:...................................................................
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 1 septembrie 2005-31 august 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea punctajului maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea inspectoratului şcolar
|
01.
|
CRITERIUL ACTIVITĂTILOR COMPLEXE CU VALOARE INSTRUCTIV-EDUCATIVĂ
|
75
|
|
|
|
a) Rezultate deosebite obţinute în pregătirea preşcolarilor şi a
elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţă, materializate
în progresul elevilor la clasă, în rezultate ale elevilor la clasă, la
testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, rezultate obţinute cu clasa
şi individual pentru disciplinele de specialitate în învăţământul vocaţional:
- selecţia elevilor în grupe/clase cu profil sportiv;
- ponderea promovării elevilor de la un an la altul de pregătire
sportivă/studiu;
- elevi cu dublă legitimare;
- elevi transferaţi;
- elevi participanţi la pregătire, întreceri, concursuri şi
competiţii cu loturile naţionale.
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Rezultate deosebite obţinute în selecţie, pregătirea şi
promovarea sportivilor cu calităţi deosebite pentru sportul de performanţă
- selecţia sportivilor cu calităţi deosebite;
- pregătirea sportivilor cu calităţi deosebite;
- promovarea sportivilor cu calităţi deosebite.
|
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) Performanţe în pregătirea elevilor distinşi la competiţiile
naţionale şi internaţionale, materializate prin obţinerea locurilor I, II,
III, IV, V şi VI:
|
50
|
|
|
|
c.1) La disciplinele sportive individuale:
|
Competiţii internaţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I, copii
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 1 septembrie 2005-31 august 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului şcolar
|
|
- campionate balcanice, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate europene, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul I
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul II
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul III
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul IV
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul V
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul VI
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locurile VII-VIII
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, realizarea condiţiilor de participare
|
|
|
|
Competiţii naţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul I
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul II
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul III
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locurile IV-VI
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
-campionate naţionale, locul I,juniori (III, II, I)
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 1 septembrie 2005-31 august 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului şcolar
|
|
- campionate naţionale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
c.2) La disciplinele sportive de echipă:
|
Competiţii internaţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I, copii
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate europene, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul III, copii
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 1 septembrie 2005-31 august 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului şcolar
|
|
- campionate mondiale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
-campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul I
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul II
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul III
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul IV
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul V
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul VI
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locurile VII-VIII
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, realizarea condiţiilor de participate
|
|
|
|
Competiţii naţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul I
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul II
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul III
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locurile IV-VI
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
|
d) Pregătirea loturilor judeţene pentru olimpiadă la disciplina
pregătire sportivă teoretică, participarea, în calitate de membru al juriului
sau al comitetului de organizare, la olimpiada judeţeană şi naţională;
organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, simpozioane la nivel
internaţional, naţional ori Interjudetean:
- pregătirea loturilor judeţene;
- membru al comisiilor/grupurilor naţionale de coordonare;
- membru în comisia de organizare a etapei judeţene;
- membru în comisia de organizare a etapei naţionale;
- însoţitor al elevilor la etapa judeţeană;
- însoţitor al elevilor la etapa naţională;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (se referă la activitatea din perioada 1 septembrie 2005-31
august 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului şcolar
|
|
- organizarea şi participarea la spectacole,
expoziţii, simpozioane la nivel Interjudetean;
- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii,
simpozioane la nivel naţional;
- organizarea şi participarea la spectacole,
expoziţii, simpozioane la nivel internaţional.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
e) Pregătirea loturilor naţionale/olimpice, participarea, în
calitate de membru al comisiilor/grupurilor de organizare şi
profesor-antrenor, la întrecerile/concursurile/competiţiile judeţene,
interjudeţene, naţionale şi internaţionale:
- pregătirea loturilor naţionale/olimpice;
- membru al comisiilor/grupurilor naţionale de coordonare;
- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel
judeţean;
- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel
zonal;
- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel
naţional;
- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel
internaţional;
- profesor-antrenor la întrecerile/concursurile/ competiţiile
judeţene şi interjudeţene;
- profesor-antrenor la întrecerile/concursurile/ competiţiile
naţionale şi internaţionale.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
f) Rezultate notabile/măsurabile obţinute în activităţile
culturale şi educative organizate în şcoală şi' finalizarea unor proiecte de
parteneriat educaţional, cu impact la nivel local/judeţean/al
municipiului Bucure'şti/naţional/internaţional:
- cu impact la nivel local;
- cu impact la nivel judeţean;
- cu impact la nivel Interjudetean;
- cu impact la nivel naţional;
- cu impact la nivel internaţional.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
g) Rezultatele comunicării cu părinţii, cu unităţile de
învăţământ şi cu autorităţile locale, concretizate în reducerea'abandonul'ui
şcolar, a delincventei juvenile, a comportamentelor marginale:
- cu autorităţile locale;
- cu unităţile de învăţământ;
- cu părinţii.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Activitate desfăşurată cu elevii capabili de performanţă în
centrele naţionale olimpice de excelenţă:
- director tehnic;
- profesor/antrenor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
i) Rezultate obţinute în organizarea cu elevii a unor activităţi
practice, educative pentru formarea de abilităţi de comunicare, colaborare şi
organizare
|
|
|
|
|
|
j) Rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute prin finalizarea
unor proiecte de parteneriat educaţional, la nivel local/judeţean/
naţional/internaţional, şi în activităţi de voluntariat la nivelul
comunităţii locale:
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel local;
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel judeţean;
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel naţional;
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel internaţional;
- activităţi de voluntariat la nivelul comunităţii locale.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k) Activitate de coordonator de programe educative şcolare şi
extraşcolare, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea
colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare.
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 1 septembrie 2005-31 august 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului şcolar
|
02.
|
CRITERIUL PRIVIND PERFORMANŢE DEOSEBITE ÎN INOVAREA DIDACTICĂ
|
10
|
|
|
|
a) Contribuţia la elaborarea de programe şcolare, regulamente,
metodologii^ îndrumătoare/ghiduri metodice, manuale şcolare, auxiliare
didactice, reviste şcolare, avizate de inspectoratul şcolar sau de Ministerul
Educaţiei,' Cercetării şi Inovării, dupa caz; cărţi în domeniul educaţional,
înregistrate cu ISBN, crearea de softuri educaţionale în specialitate,
platforme de e-learning avizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Inovării; elaborarea ele programe şcolare pentru discipline opţionale noi, însoţite
de suportul de curs; elaborarea de programe vizând curriculumul'pentru
opţional integrat în dezvoltare locală:
- programe şcolare, regulamente, metodologii, îndrumătoare/
ghiduri metodice, manuale şcolare;
- reviste şcolare, auxiliare/materiale didactice (bază sportivă,
materiale, aparate şi instalaţii sportive);
- cărţi în domeniul educaţional, înregistrate cu ISBN;
- crearea de platforme de e-learning;
- elaborarea de programe şcolare pentru discipline opţionale noi,
însoţite de suportul de curs;
- elaborarea de programe vizând curriculumul pentru opţional
integrat în dezvoltare locală.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice publicate în
domeniul didacticii, specialităţii si managementului educaţional,
înregistrate cu ISBN
|
|
|
|
|
c) Activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de formator,
activitate în domeniul sindical la nivel local/judeţean/
naţional/internaţional, participarea cu comunicări la simpozioane judeţene,
regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale, participarea la
formarea personalului didactic prin casa corpului didactic, în calitate de
formatori, contribuţia la cercetări ştiinţifice în specialitate sau în domeniul
problematicii învăţământului şi educaţiei; se va stabili un punctaj
defalcat pentru cursuri cu o durată de minimum 3 zile (24 de ore), care să
vizeze asigurarea calităţii şi personalizarea concretă de comunicare cu
familia şi comunitatea privind participarea şi contribuţia la activităţile
menţionate:
- activitate de evaluator de manuale;
- activitate de mentorat;
- activitate de formator;
- activitate în domeniul sindical la nivel:
- local/judeţean;
- naţional/internaţional;
- participarea cu comunicări la simpozioane judeţene, regionale
(zonale), naţionale şi/sau internaţionale;
- participarea la formarea personalului didactic prin casa
corpului didactic, în calitate de formator;
- contribuţie la cercetări ştiinţifice fundamentale în specialitate
sau în domeniul problematicii învăţământului şi educaţiei.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d) Activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de
specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de
specialitate, coordonator de cerc pedagogic:
- activitate ca metodist;
- activitate ca membru în consiliul consultativ de specialitate
de la nivelul inspectoratului şcolar;
- activitate în comisia naţională de specialitate;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 1 septembrie 2005-31 august 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului şcolar
|
|
e) Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de
elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ, în
cadrul unor comisii consultative de dialog social şi alte structuri de dialog
social şi în comisii naţionale de specialitate:
- activitate desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de
elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ;
- activitate desfăşurată în cadrul unor comisii consultative de
dialog social şi alte structuri de dialog social;
- activitate desfăşurată în comisii naţionale de specialitate.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03.
|
CRITERIUL PRIVIND PARTICIPAREA LA PROIECTE, ÎN CADRUL PROGRAMELOR
DE REFORMĂ EDUCAŢIONALĂ, COORDONATE DE INSPECTORATUL ŞCOLAR, MINISTERUL
EDUCAŢIEI, CERCETĂRII Şl INOVĂRII, DE ALŢI PARTENERI
|
10
|
|
|
|
a) participare la proiecte, în cadrul programelor de reformă
educaţională, coordonate de inspectoratul şcolar
|
|
|
|
|
b) participare la proiecte, în cadrul programelor de reformă
educaţională, coordonate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării
|
|
|
|
|
c) participare la proiecte, în cadrul programelor de reformă
educaţională, coordonate de alţi parteneri şi recunoscute de Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Inovării
|
|
|
|
|
04.
|
CRITERIUL PRIVIND CREŞTEREA PRESTIGIULUI UNITĂŢII
DE ÎNVĂŢĂMÂNT/CONEXE, FĂCÂND VIZIBILE REZULTATELE ACESTEIAÎN PRESĂ, PE
SITE-URILE EDUCAŢIONALE, PRIN SPORIREA CALITĂŢII ACTULUI
EDUCAŢIONAL, MANIFESTAT PRIN LOCUL OCUPAT DE ŞCOALĂ ÎN IERARHIA STABILITĂ DE
INSPECTORATELE ŞCOLARE
|
5
|
|
|
|
a) ca urmare a contribuţiilor individuale şi/sau în echipă la
dezvoltarea practicii managementului educaţional şi instituţional, în
contextul reformei învăţământului
|
|
|
|
|
b) ca urmare a atragerii de finanţări extrabugetare pentru
unitate, programe, proiecte, centre de documentare şi informare,
laboratoare etc, având ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a
procesului de predare-învăţare-evaluare, a bazei
didactico-materiale
|
|
|
|
|
c) ca urmare a realizării de proiecte extracurriculare, cu
finanţare extrabugetară
|
|
|
|
|
d) ca urmare a realizării de parteneriate cu instituţiile din
domeniul educaţiei şi al sportului (universităţi, cluburi sportive,
asociaţii, fundaţii etc.) la nivel local, regional, naţional şi internaţional
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
100
|
|
|
|
NOTE:
a) Detalierea punctajului maxim se realizează de către
comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
b) Dovada îndeplinirii criteriilor din prezenta fişă
se face prin depunerea, în copie certificată pentru conformitate cu originalul,
a diplomelor, certificatelor, adeverinţelor etc, eliberate de instituţiile
abilitate.
ANEXA Nr. 5 la metodologie
A. Grila de punctaj pentru acordarea gradaţiei de
merit pentru personalul de conducere din palatele şi cluburile copiilor şi
elevilor/Palatul Naţional al Copiilor
Criteriul
|
Subcriterii
|
Punctaj
|
Punctaj acordat
|
1. Activităţi complexe cu valoare instructiv-educativă
|
Realizarea unei oferte educaţionale atractive, conformă cu
cerinţele copiilor şi tinerilor
|
2
|
|
Performanţe în pregătirea copiilor distinşi la concursuri de
profil, materializate în obţinerea locurilor I, II, III, menţiunilor şi
premiilor speciale la faza internaţională şi a locurilor I, II, III şi
premiilor speciale la faza naţională
|
Internaţional
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Menţiune/Premiu special
|
1/premiu
|
|
Naţional
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Premiu special
|
1/premiu
|
|
Iniţierea şi aplicarea unor conţinuturi şi a unor modalităţi de
predare-învăţare a acestora în cadrul cercului, prin utilizarea abordării
crosscurriculare centrate pe inovaţie şi creativitate şi a metodelor
activ-participative
|
Activităţi demonstrative
|
4/activitate
|
|
Conţinut şi abordare novativă
|
5
|
|
Metode activ-participative
|
3
|
|
Participarea în calitate de membru al juriului sau al comitetului
de organizare la concursurile şcolare incluse în programul de activităţi şi
în calendarul inspectoratului şcolar/Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Inovării
|
Internaţional
|
3/calitate
|
|
Naţional
|
2/calitate
|
|
Interjudetean
|
1,5/calitate
|
|
Judeţean
|
1/calitate
|
|
Organizarea de concursuri şi festivaluri
|
Internaţional
|
3/activitate
|
|
Naţional
|
2/activitate
|
|
Interjudetean/Regional
|
1,5/activitate
|
|
Organizarea de spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane etc.
|
Internaţional
|
4/activitate
|
|
Naţional
|
3/activitate
|
|
Interjudetean/Regional
|
2/activitate
|
|
Participarea la spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane etc.
|
Internaţional
|
3/activitate
|
|
Naţional
|
2/activitate
|
|
Interjudetean/Regional
|
1/activitate
|
|
Activităţi desfăşurate cu copii cu cerinţe educative
speciale/instituţionalizaţi etc.
|
Naţional
|
3/activitate
|
|
Judeţean
|
2/activitate
|
|
Local
|
1/activitate
|
|
Criteriul
|
Subcriterii
|
Punctaj
|
Punctaj acordat
|
|
Activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de
specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de
specialitate, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea colectivelor
redacţionale ale revistelor şcolare
|
2/calitate
|
|
Participarea la cursuri de formare
|
2/curs
|
|
Participări cu lucrări de specialitate la conferinţe şi seminare
|
1/participare
|
|
2. Performanţe deosebite în
inovarea didactică
|
Contribuţia la:
|
activitatea educativă inovativă din cadrul palatului/clubului
copiilor
|
2
|
|
elaborarea de metodologii/regulamente la nivel naţional
|
2/metodologie
|
|
elaborarea de materiale didactice auxiliare, îndrumătoare/ghiduri
metodice
|
2/auxiliar
|
|
reviste şcolare
|
2/revistă
|
|
Iniţierea şi organizarea unor forme variate de formare a cadrelor
didactice din palatele şi cluburile copiilor
|
2/formă
|
|
Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice de specialitate în
domeniul didacticii, specialităţii si managementului educaţional,
înregistrate cu ISBN
|
2/lucrare
|
|
Activitatea de evaluator de
proiecte educative şcolare şi
extraşcolare, de iniţiator şi
coordonator de proiecte
educative de mentorat, de
formator
Activitate în domeniul sindical
|
Naţional
|
3
|
|
Judeţean
|
2
|
|
Local
|
1
|
|
Participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului
didactic (CCD) sau în cadrul unor proiecte educative, în calitate de
formatori (minimum 24 de ore cursul)
|
2/curs
|
|
Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice şi
consilii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social
şi în comisiile naţionale de specialitate
|
1/activitate
|
|
3. Parteneriat educaţional în cadrul
programelor de reformă
|
Proiecte de parteneriat educaţional coordonate de palatul
copiilor/clubul copiilor, inspectoratul şcolar judeţean (ISJ), Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi alţi parteneri (Institutul Francez,
British Council, PHARE, Socrates, Arion! UNICEF, JIICA/JOCV, Youth,
Institutul Goethe, Banca Mondială, Centrul de limbi moderne de la Graz,
KulturKontakt -Austria, ambasade, centre culturale străine, organizaţii
omoloage din străinătate etc.)
|
3/proiect
|
|
4. Creşterea prestigiului unităţii de învăţământ
|
Contribuţie individuală şi/sau în echipă la îmbunătăţirea
managementului educaţional şi instituţional, în contextul reformei
învăţământului
|
2
|
|
Atragere de fonduri extrabugetare pentru unitatea de învăţământ
|
4
|
|
Realizarea unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare
|
2/proiect
|
|
Parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al
culturii (universităţi, biblioteci, muzee, centre de cultură, case de
cultură, asociaţii, fundaţii etc.)
|
Internaţional
|
4/proiect
|
|
Naţional
|
3/proiect
|
|
Regional
|
2/proiect
|
|
Local
|
1/proiect
|
|
Contribuţia la promovarea imaginii instituţiei în mass-media
locală, naţională, internaţională, site-uri educaţionale, în comunitate
|
3
|
|
Aderarea şi participarea activă la reţele internaţionale de
instituţii de profil
|
2
|
|
B. Grila de punctaj pentru acordarea gradaţiei de
merit pentru cadrele didactice din palatele şi cluburile copiilor şi
elevilor/Palatul Naţional al Copiilor
Criteriul
|
Subcriterii
|
Punctaj
|
Punctaj acordat
|
1. Activităţi complexe cu valoare instructiv-educativă
|
Atragerea şi menţinerea copiilor în activităţile cercului
(depăşirea numărului de elevi faţă de normativ)
|
2
|
|
Performanţe în pregătirea copiilor distinşi la concursuri de
profil, materializate în obţinerea locurilor I, II, III, menţiunilor şi
premiilor speciale la faza internaţională şi a locurilor I, II, III şi
premiilor speciale la faza naţională
|
Internaţional
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Menţiune/Premiu special
|
1/premiu
|
|
Naţional
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Premiu special
|
1/premiu
|
|
Iniţierea şi aplicarea unor conţinuturi şi a unor modalităţi de
predare-învăţare a acestora în cadrul cercului, prin utilizarea abordării
crosscurriculare centrate pe inovaţie şi creativitate şi a metodelor
activ-participative
|
Activităţi demonstrative
|
4/activitate
|
|
Conţinut şi abordare novativă
|
5
|
|
Metode activ-participative
|
3
|
|
Participarea în calitate de membru al juriului sau al comitetului
de organizare la concursurile şcolare incluse în programul de activităţi şi
în calendarul inspectoratului şcolar/Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Inovării
|
Internaţional
|
3/calitate
|
|
Naţional
|
2/calitate
|
|
Interjudetean
|
1,5/calitate
|
|
Local
|
1/calitate
|
|
Organizarea de concursuri şi festivaluri
|
Internaţional
|
4/activitate
|
|
Naţional
|
3/activitate
|
|
Interjudetean/Regional
|
2/activitate
|
|
Municipal/Local
|
1/activitate
|
|
Participarea la concursuri, festivaluri, spectacole, expoziţii,
concerte, simpozioane etc.
|
Internaţional
|
3/activitate
|
|
Naţional
|
2/activitate
|
|
Interjudetean/Regional
|
1/activitate
|
|
Municipal/Local
|
0,5/activitate
|
|
Participarea ca formator la activităţile aplicative din CAE si
manifestări educative
|
Internaţional
|
3/proiect
|
|
Naţional
|
2/proiect
|
|
Judeţean
|
1/proiect
|
|
Local
|
0,5/proiect
|
|
Activităţi desfăşurate cu copii cu cerinţe educative
speciale/institutionalizati etc.
|
Naţional
|
3/activitate
|
|
Judeţean
|
2/activitate
|
|
Local
|
1/activitate
|
|
Criteriul
|
Subcriterii
|
Punctaj
|
Punctaj acordat
|
|
Activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de
specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de
specialitate, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea colectivelor
redacţionale ale revistelor şcolare
|
2/calitate
|
|
Participarea la cursuri de formare
|
2/curs
|
|
Participări cu lucrări de specialitate la conferinţe şi seminare
|
1/participare
|
|
2. Performanţe deosebite în
inovarea didactică
|
Contribuţia la elaborarea de:
|
programe şcolare
|
2/prog ramă
|
|
metodologii/regulamente la nivel naţional
|
2/metodologie
|
|
materiale auxiliare didactice, îndrumătoare/ghiduri metodice
|
2/auxiliar
|
|
reviste şcolare
|
2/revistă
|
|
Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice de specialitate în
domeniul didacticii, specialităţii si managementului educaţional,
înregistrate cu ISBN
|
2/lucrare
|
|
Activitatea de evaluator, iniţiator şi coordonator de proiecte
educative, de mentorat, de formator Activitate în domeniul sindical
|
Naţional
|
3
|
|
Judeţean
|
2
|
|
Local
|
1
|
|
Participarea la formarea personalului didactic prin CCD sau în
cadrul unor proiecte educative, în calitate de formatori (minimum 24 de ore
cursul)
|
2/curs
|
|
Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice şi
consilii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social
şi în comisiile naţionale de specialitate
|
1/activitate
|
|
3. Parteneriat educaţional în cadrul
programelor de reformă
|
Proiecte de parteneriat educaţional coordonate de palatul copiilor/clubul
copiilor, ISJ, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi alţi parteneri
(Institutul Francez, British Council, PHARE, Socrates, Ariori, UNICEF,
JIICA/JOCV, Youth, Institutul Goethe, Banca Mondială, Centrul de limbi
moderne de la Graz, KulturKontakt - Austria, ambasade, centre culturale
străine, structuri omoloage din alte ţări etc.)
|
3/proiect
|
|
4. Creşterea prestigiului unităţii de învăţământ
|
Contribuţie individuală şi/sau în echipă la dezvoltarea
managementului educaţional, în contextul reformei învăţământului
|
2
|
|
Realizarea unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare
|
2/proiect
|
|
Parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al
culturii (universităţi, biblioteci, muzee, centre de cultură, case de cultură,
asociaţii, fundaţii etc.)
|
Internaţional
|
4/proiect
|
|
Naţional
|
3/proiect
|
|
Regional
|
2/proiect
|
|
Local
|
1/proiect
|
|