ORDIN Nr. 5617
din 11 noiembrie 2010
privind aprobarea
Metodologiei si a criteriilor de acordare a gradatiei de merit n invatamantul
preuniversitar
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 791 din 26 noiembrie 2010
In conformitate cu prevederile pct. 6 din anexa nr. II/1.4 „Sporuri şi alte drepturi ale personalului
didactic din învăţământ" la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea
unitară a personalului plătit din fonduri publice şi ale Legii nr. 128/1997
privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările
ulterioare,
având în vedere consultările federaţiilor sindicale
reprezentative la nivel de ramură învăţământ,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului, cu modificările ulterioare,
ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Metodologia şi criteriile de
acordare a gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar, cuprinsă în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr.
6.054/2009 privind aprobarea Metodologiei şi a criteriilor de acordare a gradaţiei
de merit în învăţământul preuniversitar, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 888 din 18 decembrie 2009.
Art. 4. - Direcţia generală management, resurse umane
şi reţea şcolară, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
p. Ministrul educaţiei, cercetam, tineretului şi
sportului,
Kiraly Andrei Gheorghe,
secretar de stat
ANEXA
METODOLOGIA ŞI CRITERIILE
de acordare a gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar
CAPITOLUL I
Acordarea gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prin unităţi
de învăţământ, în sensul prezentei metodologii, se au în vedere unităţile de învăţământ cu
personalitate juridică.
(2) In conformitate cu prevederile pct. 6 din anexa nr.
II/1.4 „Sporuri şi alte drepturi ale personalului didactic din învăţământ"
la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit
din fonduri publice, personalul didactic din învăţământ beneficiază de gradaţia
de merit, acordată prin concurs. Această gradaţie se acordă pentru 16% din
posturile didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar, respectiv al
instituţiei de nivel superior şi reprezintă 25% din salariul de bază. Gradaţia
de merit se atribuie pe o perioadă de 5 ani.
Art. 2. - (1) Numărul de gradaţii care se vor acorda se
calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul
posturilor didactice se scade numărul de gradaţii acordate în ultimii 3 ani,
avându-se în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5
ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului
individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a
unei funcţii în condiţiile art. 101 alin. (1), (2), (4) şi (5) din Legea nr.
128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Pentru acordarea gradaţiei
de merit se au în vedere numărul de posturi didactice existente la nivelul
inspectoratului şcolar, precum şi numărul de gradaţii de merit acordate.
(3) In situaţia în care personalului didactic, didactic
auxiliar şi celui de conducere, inclusiv celui din cluburile sportive şcolare
şi din palatele copiilor şi elevilor/Palatul Naţional al Copiilor i se modifică
locul de muncă, la nivelul aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti, acesta
îşi păstrează gradaţia de merit.
(4) In situaţia în care
personalul didactic din învăţământ beneficiar al gradaţiei de merit este
detaşat în alt judeţ, acesta îşi păstrează gradaţia de merit, în condiţiile
art. 47 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi
completările ulterioare.
(5) In situaţia în care cadrele
didactice beneficiare ale gradaţiei de merit sunt pretransferate/transferate în
alt judeţ, acestea îşi păstrează gradaţia de merit, cu încadrarea în numărul
maxim de gradaţii de merit la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, în care
s-a pretransferat/ transferat, pentru anul respectiv.
(6) La solicitarea unităţii de învăţământ în care
cadrul didactic beneficiar al gradaţiei de merit s-a pretransferat/transferat,
inspectoratul şcolar îi poate acorda gradaţie de merit, cu încadrarea în
numărul maxim de gradaţii, în cazul în care acestuia nu i s-a putut acorda în
anul şcolar anterior.
Art. 3. - Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadă
efectivă de 5 ani, începând cu data de 1 septembrie 2011.
Art. 4. - (1) Personalul didactic din învăţământ care a
beneficiat de gradaţie de merit poate participa la un nou concurs.
(2) Personalul didactic pensionat nu mai beneficiază de
gradaţie de merit, de la eliberarea din învăţământ, în vederea pensionării.
SECŢIUNEA a 2-a
Inscrierea la concursul pentru acordarea gradaţiei de merit
Art. 5. - (1) La concursul pentru acordarea gradaţiei
de merit pot participa:
a) personalul didactic din
învăţământ cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, precum şi
personalul didactic din învăţământ angajat cu contract individual de muncă pe
perioadă determinată, cu o vechime efectivă în învăţământul preuniversitar de
peste 3 ani, care au performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea
preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri
şcolare, faza naţională şi internaţională, în perioada 1 septembrie 2006-31 august
2010, şi calificativul „Foarte bine" în fiecare an şcolar încheiat din
perioada evaluării;
b) personalul didactic de
predare din învăţământul preuniversitar care desfăşoară activitate de formare
continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar la casa corpului
didactic, cu performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea
preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri
şcolare, faza naţională şi internaţională, în perioada 1 septembrie 2006-31
august 2010, care are calificativul „Foarte bine" în fiecare an şcolar
încheiat din perioada evaluării şi o vechime în învăţământul preuniversitar de
peste 3 ani.
(2) Condiţiile prevăzute mai sus trebuie să le
îndeplinească şi:
a) personalul didactic de
predare de la centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi
asistenţă educaţională, centrele şcolare pentru educaţie incluzivă, centrele
logopedice interşcolare şi cabinetele logopedice, centrele şi cabinetele de
asistenţă psihopedagogică şi mediatorii şcolari;
b) personalul didactic de
predare şi de conducere de la cluburile sportive şcolare, cluburile şi palatele
copiilor cu statut de unităţi de învăţământ subordonate inspectoratului şcolar,
precum şi cel de la Palatul Naţional al Copiilor;
c) personalul didactic auxiliar
din unităţile conexe din învăţământul preuniversitar.
(3) In cazul întreruperii
activităţii personalului didactic din învăţământ în perioada 1 septembrie
2006-31 august 2010 se evaluează perioada de 4 ani, până la 31 august 2010, în
care salariatul şi-a desfăşurat activitatea, fără a fi luate în calcul
perioadele evaluate pentru obţinerea gradaţiei de merit, în sesiunile
anterioare.
SECŢIUNEA a 3-a
Criterii
generale şi subcriterii pentru acordarea gradaţiei de merit
Art. 6. - (1) Activitatea din ultimii 4 ani a
candidaţilor înscrişi pentru acordarea gradaţiei de merit, inclusă în raportul
de autoevaluare, susţinută prin documente doveditoare, se evaluează pe baza
unei fişe elaborate de inspectoratul şcolar/Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului pentru palatele şi cluburile copiilor, transmisă
inspectoratelor şcolare şi Palatului Naţional al Copiilor, ţinându-se seama de
următoarele criterii generale şi subcriterii care trebuie îndeplinite de candidat,
în perioada 1 septembrie 2006-31 august 2010 sau în perioada prevăzută la art.
5 alin. (3):
1. Criteriul activităţilor complexe cu valoare
instructiv-educativă, cum sunt:
a) rezultate deosebite obţinute
în pregătirea preşcolarilor şi a elevilor în raport cu standardele curriculare
de performanţă, materializate în progresul elevilor la clasă, în rezultate ale
elevilor la clasă, la testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, teze cu
subiect unic, rezultate obţinute cu clasa şi individual pentru disciplinele de specialitate în învăţământul
vocational (de exemplu, ponderea elevilor cu performanţe în clasa următoare);
b) iniţierea şi aplicarea unor proiecte de predare a
disciplinei prin utilizarea programului AEL în cadrul şcolii, dacă există condiţiile
tehnice necesare;
c) performanţe în pregătirea
elevilor distinşi la olimpiade şcolare şi/sau concursuri de profil recunoscute
de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, materializate în
obţinerea premiilor (locurile I, II, III), menţiunilor şi premiilor speciale la faza internaţională şi a
premiilor (locurile I, II, III),
menţiunilor şi premiilor speciale la faza naţională, judeţeană/municipiul
Bucureşti şi interjudeţeană/regională. Este indicat să se precizeze numele
cadrului didactic;
d) performanţe în pregătirea
elevilor distinşi la concursuri cultural-artistice şi sportive recunoscute de
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, materializate în
obţinerea premiilor (locurile I, II, III), menţiunilor şi premiilor speciale la faza internaţională şi a
premiilor (locurile I, II, III),
menţiunilor şi premiilor speciale la faza naţională, judeţeană/municipiul
Bucureşti şi interjudeţeană/regională. Este indicat să se precizeze numele
cadrului didactic;
e) pregătirea loturilor
olimpice pentru concursurile şcolare, participarea, în calitate de membru al
juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile şi olimpiadele
judeţene, interjudeţene (incluse în programul de activităţi şi în calendarul
inspectoratelor şcolare/Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului), naţionale şi internaţionale;
f) pregătirea loturilor
olimpice, activitatea în unităţi şcolare vocaţionale, participarea, în calitate
de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile şi
olimpiadele judeţene, interjudeţene, naţionale ori internaţionale; organizarea
de concursuri şi festivaluri la nivel internaţional, naţional ori interjudeţean
sau interşcolar; organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, concerte,
simpozioane la nivel internaţional, naţional ori interjudeţean sau interşcolar;
g) rezultate măsurabile
obţinute în activităţile culturale şi educative organizate în şcoală, cu impact
la nivel local/judeţean/al municipiului Bucuresti/naţional/internaţional;
h) activitatea şi rezultatele obţinute în centrele de
excelenţă şi centrele de pregătire zonală din cadrul unităţilor de învăţământ
vocaţionale (muzică, seminare, şcoli normale, teatru, coregrafie, arte
plastice, arhitectură, sport etc.) sau cu elevi cu dificultăţi de învăţare;
i) activitate desfăşurată în vederea realizării
echităţii în educaţie (activităţi de remediere şcolară, grădiniţă de vară,
activităţi de desegregare, de educaţie incluzivă, nediscriminatorie, de
educaţie multiculturală/interculturală, educaţie pentru diversitate/alteritate,
programe de educaţie a părinţilor recunoscute la nivel judeţean/naţional);
j) rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute în
desfăşurarea unor activităţi practice, educative pentru formarea de abilităţi
de comunicare, antreprenoriale şi tehnice;
k) rezultate obţinute în activităţi de voluntariat, la
nivel local/judeţean/naţional/internaţional;
l) activitate de coordonator de
programe educative şcolare şi extrascolare sau îndrumarea colectivelor
redacţionale ale revistelor şcolare;
m) participarea la cursuri de formare;
n) coordonarea activităţilor din cadrul Strategiei
naţionale de acţiune comunitară;
o) integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale în
şcolile de masă şi desfăşurarea activităţilor de educaţie remedială.
2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea
didactică/managerială, materializate în:
a) contribuţia la elaborarea de programe şcolare,
regulamente, metodologii, îndrumătoare/ghiduri metodice, manuale şcolare,
auxiliare didactice, reviste şcolare, avizate de inspectoratul şcolar sau de
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, după caz; cărţi în domeniul educaţional,
înregistrate cu ISBN, crearea de softuri educaţionale în specialitate,
platforme de e-learning avizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului; elaborarea de programe şcolare pentru discipline
opţionale noi, însoţite de suportul de curs; elaborarea de programe vizând
curriculumul pentru opţional integrat în dezvoltare locală;
b) elaborarea de cărţi şi
lucrări ştiinţifice publicate în domeniul didacticii, specialităţii şi
managementului educaţional, înregistrate cu ISBN;
c) activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de
formator, activitatea în domeniul sindical la nivel
local/ judeţean/naţional/internaţional, participarea cu comunicări la
simpozioane judeţene, regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale,
participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic, în
calitate de formatori, contribuţia la cercetări ştiinţifice în specialitate sau
în domeniul problematicii învăţământului şi educaţiei; se va stabili un punctaj
defalcat pentru cursuri cu o durată de minimum 3 zile (24 de ore), care să
vizeze asigurarea calităţii şi personalizarea concretă de comunicare cu familia
şi comunitatea privind participarea şi contribuţia la activităţile menţionate;
d) activitatea ca metodist, membru în consiliul
consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului
şcolar şi în comisia naţională de specialitate, coordonator de cerc pedagogic;
e) activitatea desfăşurată în
cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative
cu caracter normativ, în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi
al altor structuri de dialog social şi în comisiile naţionale de specialitate.
3. Criteriul privind participarea la proiecte:
a) proiecte de parteneriat educaţional, la nivel
local/judeţean/ naţional/internaţional recunoscute de inspectoratul şcolar/
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
b) proiecte/programe realizate
în parteneriat între şcoală şi asociaţiile reprezentative de
părinţi/comunitatea locală/operatori economici;
c) proiecte din Fondul Social European/fonduri structurale şi de coeziune/proiecte PHARE;
d) proiecte/programe europene
realizate prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul
Educaţiei şi Formării Profesionale - Socrates, Comenius, Arion, Leonardo,
Grundtvig etc;
e) proiecte/programe coordonate
de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, inspectoratul
şcolar, de alţi parteneri - Institutul Francez, Institutul Cervantes, British
Council, ZFA (Centrala pentru Activitate Şcolară din Germania), Fundaţia
Communitas, MATRA, UNICEF, Institutul Goethe, Banca Mondială, Organizaţia
„Salvaţi Copiii";
f) alte proiecte/programe,
recunoscute de inspectoratul şcolar/Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului.
4. Criteriul privind creşterea
prestigiului unităţii de învăţământ/conexe, făcând vizibile rezultatele
acesteia în presă, pe site-urile educaţionale, prin sporirea calităţii actului
educaţional, manifestat prin locul ocupat de şcoală în ierarhia stabilită de
inspectoratele şcolare, ca urmare a:
a) contribuţiilor individuale
şi/sau în echipă la dezvoltarea practicii managementului educaţional şi
instituţional, în contextul reformei învăţământului;
b) atragerii de finanţări
extrabugetare pentru unitate, programe, proiecte, centre de documentare şi
informare, laboratoare etc, având ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a
procesului de predare-învăţare-evaluare, a bazei didactico-materiale;
c) realizării de proiecte
extracurriculare, cu finanţare extrabugetară;
d) realizărilor în ceea ce priveşte educaţia adulţilor
şi conversia profesională (cursuri, programe, materiale auxiliare, platforme de
învăţare).
(2) Punctajul grilei de
evaluare pentru fiecare categorie de personal didactic se va defalca pe
discipline/domenii de activitate/tipuri de activităţi. Pentru personalul de
conducere din unităţile de învăţământ se va elabora o grilă specifică de
evaluare. Pentru activităţile obligatorii cuprinse în fişa postului
personalului didactic de predare şi de conducere nu se acordă punctaj.
(3) Realizarea cerinţelor prevăzute la alin. (1) pct. 4
lit. a), b), c) şi d) este obligatorie pentru personalul de conducere din
unităţile de învăţământ.
Art. 7. - (1) Punctajul subcriteriilor se aplică în mod
unitar pentru toate funcţiile didactice şi se stabileşte în comisia paritară de
la nivelul inspectoratului şcolar. In baza acestor punctaje, stabilite în mod
unitar, se elaborează câte o grilă specifică fiecărei categorii de candidaţi:
a) educatoare/institutori/profesori
pentru învăţământul preşcolar;
b) învăţători/institutori/profesori pentru învăţământul
primar;
c) profesori;
d) maiştri-instructori;
e) cadre didactice din învăţământul vocaţional, din
cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi elevilor,
învăţământul special;
f) personal didactic de conducere din unităţile de învăţământ. Pentru fiecare criteriu general se atribuie
punctajul maxim prevăzut în anexa nr. 3.
(2) Pentru personalul didactic şi personalul de
conducere din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi
elevilor, punctajele cu ponderile aferente sunt detaliate în grilele din
anexele nr. 4 şi, respectiv, nr. 5.
Art. 8. - (1) Pentru personalul didactic auxiliar,
criteriile pentru acordarea gradaţiei de merit sunt stabilite în fişa de
evaluare a activităţii, elaborată de inspectoratul şcolar pe baza fişei
postului.
(2) Comisia paritară de la nivelul inspectoratului
şcolar elaborează grile specifice de evaluare a activităţii personalului
didactic auxiliar.
SECŢIUNEA a 4-a
Procedura de acordare a gradaţiei de merit
Art. 9. - (1) Inspectorul
şcolar general numeşte, prin decizie, comisia de coordonare a concursului în
vederea acordării gradaţiei de merit.
(2) Comisia de coordonare a concursului în vederea
acordării gradaţiei de merit este formată din:
a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct;
b) secretar - un referent de la compartimentul
salarizare, normare;
c) membri - inspectori şcolari
de specialitate, inspector responsabil pentru învăţământul în limbile
minorităţilor naţionale sau metodişti ai inspectoratului şcolar, personal
didactic auxiliar cu performanţe dovedite în activitate şi care nu participă la
concurs.
(3) Pentru Palatul Naţional al Copiilor, comisia de
coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit este formată
din:
a) preşedinte - un inspector de
specialitate din Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii
din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
b) secretar - un inspector din Direcţia generală
educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din cadrul Ministerului Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului;
c) membri - inspectori şcolari
de specialitate/metodişti din cadrul Inspectoratului Şcolar al Municipiului
Bucureşti/personal didactic sau didactic auxiliar din cadrul palatului care nu
participă la concurs.
(4) Reprezentanţii organizaţiilor sindicale
reprezentative din învăţământ la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti
participă în calitate de observatori la toate lucrările, au drept de acces la
documentele comisiilor şi dreptul să solicite consemnarea în procesul-verbal a
propriilor observaţii.
Art. 10. -In conformitate cu prevederile art. 50 alin.
(5) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare,
procedura de atribuire a gradaţiei de merit prin concurs cuprinde următoarele
etape:
1. Candidatul întocmeşte şi depune la conducerea
unităţii de învăţământ/conexe raportul de autoevaluare a activităţii
desfăşurate, însoţit de documente doveditoare, realizat în conformitate cu fişa
de evaluare elaborată de inspectoratul şcolar, pentru acordarea gradaţiei de
merit, la categoria de personal în care acesta se încadrează.
2. Consiliul profesoral al
unităţii de învăţământ/conexe, pe baza dezbaterilor asupra modului în care
raportul reflectă realizările candidatului potrivit fişei de evaluare şi a documentelor
doveditoare, formulează o apreciere sintetică asupra activităţii candidatului,
consemnată în procesul-verbal de şedinţă.
3. Directorul unităţii de
învăţământ/conexe depune la secretariatul inspectoratului şcolar raportul de
autoevaluare însoţit de documentele doveditoare, aprecierea sintetică a
consiliului profesoral, precum şi propria apreciere, care trebuie să fie
obiectivă, cu referire şi la deontologia profesională, la abilităţile de
comunicare ale candidatului în cadrul unităţii de învăţământ în care îşi
desfăşoară activitatea. Aprecierea directorului unităţii de învăţământ/conexe,
în situaţia în care candidează, se face de către inspectorul de management şi
evaluare instituţională.
In cazul Palatului Naţional al Copiilor, aprecierea
personalului de conducere se face de către un inspector din Direcţia generală
educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din cadrul Ministerului Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Inspectorul de management şi evaluare instituţională/
inspectorul din cadrul Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul
vieţii are obligaţia de a depune la dosarul candidatului aprecierea până la
data de 11 aprilie 2011.
4. In urma consultării
consiliului consultativ al disciplinei, inspectorul şcolar de specialitate
întocmeşte un raport motivat, referitor la activitatea candidatului în
specialitate, acordând punctajul ca sumă a punctelor pentru fiecare criteriu de
evaluare din fişă.
5. Comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit primeşte raportul de autoevaluare,
aprecierea consiliului profesoral şi a directorului unităţii, precum şi
raportul motivat al inspectorului şcolar de specialitate, pe care le
examinează, stabileşte punctajul final şi întocmeşte lista în ordinea descrescătoare
a acestuia, pe posturi şi discipline. Lista astfel întocmită va fi prezentată
în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.
6. In consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar preşedintele comisiei prezintă
propunerile de acordare a gradaţiilor de merit.
7. Consiliul de administraţie
aprobă lista cu rezultatele candidaţilor participanţi la concurs, în ordinea
descrescătoare a punctajului acordat, şi o afişează la inspectoratul şcolar,
conform graficului din anexa nr. 1. In cazul Palatului Naţional al Copiilor,
comisia de coordonare a concursului din cadrul Ministerului Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului aprobă lista cu rezultatele candidaţilor
participanţi la concurs şi o afişează la sediul Ministerului Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului conform graficului din anexa nr. 1.
8. Candidaţii participanţi la concursul de acordare a
gradaţiei de merit au drept de contestaţie asupra punctajului acordat, la
inspectoratul şcolar, în conformitate cu graficul prevăzut în anexa nr. 1. Contestaţiile se rezolvă în termen de
3 zile lucrătoare de la
data-limită de depunere a acestora, de către o comisie de soluţionare a
contestaţiilor, numită prin decizie a inspectorului şcolar general şi formată
din:
a) preşedinte - inspectorul
şcolar general; pentru Palatul Naţional al Copiilor, director din Direcţia
generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din cadrul Ministerului
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
b) secretar - un referent de la
compartimentul salarizare, normare; pentru Palatul Naţional al Copiilor, un
reprezentant al Direcţiei generale economic, finanţe, resurse umane din cadrul
Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
c) membri - consilierul juridic al inspectoratului şcolar, inspectori şcolari/metodişti ai
inspectoratului şcolar şi un inspector şcolar cu atribuţii privind managementul
resurselor umane, personal didactic auxiliar cu performanţe dovedite în
activitate şi care nu participă la concurs (altul decât cel din comisia de
coordonare a concursului); pentru Palatul Naţional al Copiilor, inspectori de
specialitate din cadrul Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot
parcursul vieţii şi un consilier juridic al Direcţiei generale juridic şi
contencios din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului, alţii decât cei care au făcut parte din comisia de coordonare a
concursului.
Hotărârea comisiei de contestaţii este definitivă şi
poate fi contestată numai prin procedura contenciosului administrativ,
contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea
contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările
ulterioare.
La lucrările comisiei de contestaţii participă şi
reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate la federaţiile sindicale
reprezentative la nivel de ramură de învăţământ, în calitate de observatori,
care au drept de acces la toate documentele şi pot solicita consemnarea în
procesul-verbal a propriilor observaţii.
9. a) Criteriile pentru
stabilirea ponderii pe diferite specialităţi/funcţii de conducere din unităţile
de învăţământ, precum şi hotărârea asupra rezultatului concursului (punctaj
minim) se aprobă în comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
Cadrele didactice care în
perioada 1 septembrie 2006- 31 august 2010 au îndeplinit şi funcţii de
conducere vor participa la concursul de acordare a gradaţiei de merit fie ca
personal didactic de conducere, fie ca personal didactic de predare,
exprimându-şi opţiunea în scris odată cu depunerea dosarului. In această
situaţie evaluarea se realizează conform grilei specifice opţiunii exprimate în
scris la depunerea dosarului.
Cadrele didactice încadrate pe două sau mai multe
specializări pe perioada evaluării pot participa la concursul de acordare a
gradaţiei de merit la oricare dintre discipline, exprimându-şi opţiunea în
scris odată cu depunerea dosarului. Cadrele didactice care au desfăşurat
activitate metodică şi ştiinţifică pe două sau mai multe specializări sunt evaluate pentru întreaga activitate.
b) Hotărârea asupra rezultatului concursului, precum şi
ponderea pe diferite specialităţi/funcţii de conducere din unităţile de
învăţământ aparţin inspectorului şcolar general, în baza listei întocmite în
ordinea descrescătoare a punctajului pe posturi şi discipline, care a fost
aprobată de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, cu condiţia
respectării proporţiei numărului de locuri pe discipline/domenii de
activitate/funcţii de conducere din unităţi de învăţământ. Ponderea pe
categorii de personal (didactic de predare, funcţii de conducere şi didactic
auxiliar), precum şi pe discipline de învăţământ/categorii de funcţii didactice
auxiliare se calculează raportat la numărul total de gradaţii conform art. 2
alin. (2) şi se repartizează proporţional cu numărul de posturi/catedre normate
pe fiecare disciplină de învăţământ/categorie de funcţii didactice auxiliare,
ocupate cu personal calificat.
10. Consiliul de administraţie
al inspectoratului şcolar înaintează lista candidaţilor validaţi la Direcţia
generală management, resurse umane şi reţea şcolară din cadrul Ministerului
Educaţiei, Cercetării, tineretului şi Sportului pentru
emiterea ordinului ministrului. Lista transmisă la
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu adresa de
înaintare, conţine:
a) numărul total şi modul de
calcul al numărului de gradaţii acordate la nivelul judeţului/municipiului
Bucureşti/Palatului Naţional al Copiilor;
b) observaţiile liderilor de sindicat desemnaţi de
federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură de învăţământ, care au
participat la procedura de acordare a gradaţiei de merit, cu statut de
observatori;
c) tabelul nominal şi punctajul
pentru candidaţii aprobaţi, conform anexei nr. 2.
Art. 11. - Direcţia generală
management, resurse umane şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului verifică încadrarea în numărul de locuri,
respectarea procedurii de acordare a gradaţiei de merit şi elaborează ordinul
ministrului pentru acordarea gradaţiei de merit personalului didactic de
predare, didactic auxiliar şi celui de conducere din unităţile de învăţământ.
CAPITOLUL II
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 12. - (1) Incepând cu anul şcolar 2014-2015
evaluarea activităţii desfăşurate de personalul didactic în vederea obţinerii
gradaţiei de merit se va realiza pe baza unui raport de activitate
motivat/portofoliu personal, certificat de consiliul/consiliile de
administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ.
(2) Raportul de activitate va fi realizat în baza unui
proiect propus de cadrul didactic, pe termen de 4 ani, cu un colectiv de elevi,
care va fi reactualizat la începutul fiecărui an şcolar, după caz, în funcţie
de situaţia încadrării cadrului didactic. Responsabilitatea monitorizării
proiectelor propuse, în vederea obţinerii gradaţiei de
merit, revine conducerii/conducerilor unităţii/unităţilor
de învăţământ şi şefului de catedră sau responsabilului/responsabililor
comisiei/comisiilor metodice.
(3) In vederea aprobării
implementării proiectelor se parcurg următoarele etape:
1. Proiectele se depun şi se
înregistrează la secretariatul unităţii/unităţilor de învăţământ în care
urmează a fi implementate, până la data de 1 octombrie a fiecărui an şcolar.
2. Consiliul de administraţie
al unităţii/unităţilor de învăţământ evaluează eligibilitatea candidaţilor şi a
proiectelor în conformitate cu condiţiile şi criteriile de eligibilitate
prezentate în cap. II şi III
din Normele metodologice privind modul de realizare a raportului de activitate
în vederea obţinerii gradaţiei de merit pentru personalul didactic de predare
din învăţământul preuniversitar, aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei,
cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.106/2010, şi întocmeşte lista candidaţilor
şi a proiectelor eligibile, pe care o supune spre avizare consiliului
profesoral.
3. Consiliul profesoral
avizează, după caz, proiectele eligibile, menţionând numele candidatului şi
titlul proiectului în procesul-verbal al şedinţei.
4. Conducerea unităţii/unităţilor
de învăţământ transmite candidaţilor ale căror proiecte au fost avizate de
consiliul profesoral acordul scris pentru implementarea proiectului.
(4) Normele metodologice
privind modul de realizare a raportului de activitate prevăzut la alin. (1)
sunt cuprinse în normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.106/2010.
Art. 13. - Candidaţii înscrişi la concursul de acordare
a gradaţiei de merit au obligaţia de a completa o declaraţie pe propria
răspundere, prin care să confirme că documentele depuse la dosar le aparţin şi
că prin acestea sunt certificate activităţile desfăşurate, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 6.
Art. 14. -Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
ANEXA Nr. 1
la metodologie
GRAFICUL
desfăşurării concursului pentru acordarea
gradaţiilor de merit - sesiunea 2011
- 1-15 martie 2011: detalierea
punctajelor aferente criteriilor de către comisia paritară la nivelul
inspectoratului şcolar;
- 15 martie-11 aprilie 2011:
depunerea dosarelor care conţin documentele justificative privind activitatea
cadrului didactic respectiv, la registratura inspectoratului şcolar;
- 12-20 aprilie 2011: analiza dosarelor de către
inspectorul de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ, şi
elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului în specialitate;
- 27 aprilie-6 mai 2011:
verificarea dosarelor de către comisia de coordonare a concursului în vederea
acordării gradaţiei de merit;
- 27 aprilie-6 mai 2011:
verificarea dosarelor de către reprezentanţii federaţiilor sindicale
reprezentative din învăţământ şi refacerea punctajelor, în situaţia în care
observaţiile sunt juste, împreună cu inspectorul de specialitate;
- 10-12 mai 2011: consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar aprobă lista cuprinzând punctajele
acordate în urma evaluării;
- 13 mai 2011: afişarea listei
la avizierul inspectoratului şcolar;
- 16-18 mai 2011: depunerea
contestaţiilor asupra punctajului acordat;
- 19-23 mai 2011: rezolvarea
contestaţiilor de către comisie;
- 26 mai 2011: validarea rezultatelor finale ale
concursului de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar şi
afişarea acestora la inspectoratele şcolare;
- 30-31 mai 2011: înaintarea la
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în vederea emiterii
ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, a
tabelului nominal cu personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel
de conducere din unităţile de învăţământ, nominalizat pentru acordarea
gradaţiei de merit;
- 29 iulie 2011: emiterea
ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
NOTĂ:
Cadrele didactice de la Palatul Naţional al Copiilor
vor depune dosarele pentru concursul de acordare a gradaţiei de merit la
registratura Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului,
respectând graficul.
ANEXA Nr. 2
la metodologie
TABEL NOMINAL
al candidaţilor validaţi în consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului
Bucureşti
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Funcţia
|
Specialitatea
|
Vechimea în învăţământ
|
Unitatea de învăţământ
|
Punctajul obţinut
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTE:
In cazul personalului didactic de conducere, îndrumare şi control din cadrul inspectoratului şcolar
judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, la rubrica „Unitatea
de învăţământ" se va preciza unitatea de învăţământ unde are obligaţia de
predare.
Adeverinţele emise de unităţile de învăţământ
respective se vor anexa la lista transmisă Ministerului Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului.
ANEXA Nr. 3
la metodologie
FIŞA-CADRU
de punctaj pentru personalul didactic
Criteriul general
|
Punctajul maxim
|
1. Criteriul activităţilor complexe cu valoare
instructiv-educativă
|
50 de puncte
|
2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea
didactică/managerială
|
30 de puncte
|
3. Criteriul privind participarea la proiecte
|
15 puncte
|
4. Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii de
învăţământ/conexe
|
5 puncte
|
NOTĂ:
Detalierea punctajului maxim se realizează de către
comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
FIŞA-CADRU
de punctaj pentru funcţiile de conducere
Criteriul general
|
Punctajul maxim
|
1. Criteriul activităţilor complexe cu valoare
instructiv-educativă
|
25 de puncte
|
2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea
didactică/managerială
|
30 de puncte
|
3. Criteriul privind participarea la proiecte
|
20 de puncte
|
4. Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii de
învăţământ/conexe
|
25 de puncte
|
NOTĂ:
Detalierea punctajului maxim se realizează de către
comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
ANEXA Nr. 4
la metodologie
A. Criteriile specifice şi
grila de punctaj pentru acordarea gradaţiei de merit pentru
directorul/directorul adjunct al clubului sportiv şcolar/liceului cu program
sportiv
Anul şcolar........................
|_| Numele şi
prenumele:......................................................................
|_| Funcţia:............................................................................................
|_| Unitatea de
învăţământ:...................................................................
|_| Vechimea în
învăţământ:.................................................................
|_| Gradul
didactic:................................................................................
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (Se referă la activitatea
din perioada 1 septembrie 2006-31 august 2010.)
|
Punctaj maxim
|
Subcriterii care trebuie
îndeplinite de către candidat
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Punctaj acordat
|
01. Criteriul activităţilor complexe
cu valoare instructiv-educativă
|
20
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
f)
|
|
|
|
g)
|
|
|
|
h)
|
|
|
|
i)
|
|
|
|
j)
|
|
|
|
k)
|
|
|
|
I)
|
|
|
|
m)
|
|
|
|
n)
|
|
|
|
o)
|
|
|
|
02. Criteriul privind performanţe
deosebite în inovarea didactică /managerială
|
20
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
03. Criteriul privind participarea la
proiecte
|
30
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
f)
|
|
|
|
04. Criteriul privind creşterea
prestigiului unităţii de învăţământ/conexe
|
30
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
TOTAL:
|
100
|
|
|
|
|
NOTE:
a) Stabilirea subcriteriilor şi
detalierea punctajului maxim se fac de către comisia paritară de la nivelul
inspectoratului şcolar;
b) Dovada îndeplinirii
criteriilor din prezenta fişă se face prin depunerea, în copie certificată
pentru conformitate cu originalul, a diplomelor, certificatelor, adeverinţelor
etc, eliberate de instituţiile abilitate.
B. Criteriile specifice şi grila de punctaj pentru
acordarea gradaţiei de merit pentru personalul didactic din învăţământul
sportiv integrat şi suplimentar (profesori de educaţie fizică şi sport şi
antrenori)
Anul şcolar........................
|_| Numele şi
prenumele:......................................................................
|_| Funcţia:............................................................................................
|_| Unitatea de
învăţământ:...................................................................
|_| Vechimea în
învăţământ:.................................................................
|_| Gradul didactic:................................................................................
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (Se referă la activitatea din perioada 1 septembrie 2006-31
august 2010.)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
01.
|
CRITERIUL ACTIVITĂŢILOR COMPLEXE CU VALOARE INSTRUCTIV-EDUCATIVĂ
|
75
|
|
|
|
a) Rezultate deosebite obţinute în pregătirea preşcolarilor şi a
elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţă, materializate
în progresul elevilor la clasă, în rezultate ale elevilor la clasă, la
testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, rezultate obţinute cu clasa
şi individual pentru disciplinele de specialitate în învăţământul vocaţional:
- selecţia elevilor în grupe/clase cu profil sportiv;
- ponderea promovării elevilor de la un an la altul de pregătire
sportivă/studiu;
- elevi cu dublă legitimare;
- elevi transferaţi;
- elevi participanţi la pregătire, întreceri, concursuri şi
competiţii cu loturile naţionale
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Rezultate deosebite obţinute în
selecţia, pregătirea şi
promovarea sportivilor cu calităţi deosebite pentru sportul de performanţă:
- selecţia sportivilor cu calităţi deosebite;
- pregătirea sportivilor cu calităţi deosebite;
- promovarea sportivilor cu calităţi deosebite
|
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) Performanţe în pregătirea elevilor distinşi la competiţiile
naţionale si internaţionale, materializate prin obţinerea locurilor I, II, III, IV,Vşi VI:
|
50
|
|
|
|
c.1. La disciplinele sportive individuale:
|
Competiţii internaţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
copii
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II,
copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III,
copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI,
copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI,
tineret/seniori
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (Se referă la activitatea din perioada 1 septembrie 2006-31
august 2010.)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
- campionate balcanice, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate europene, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul I
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul II
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul III
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul IV
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul V
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul VI
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locurile VII-VIII
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, realizarea condiţiilor
de participare
|
|
|
|
Competiţii naţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul I
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul II
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul III
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locurile IV-VI
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (Se referă la activitatea din perioada 1 septembrie 2006-31
august 2010.)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
- campionate naţionale, locul I, copii
|
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI,
copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, juniori
(III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul II,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locurile IV-VI,
tineret/seniori
|
|
|
|
c.2. La disciplinele sportive de echipă:
|
Competiţii internaţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
copii
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II,
copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate europene, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (Se referă la activitatea din perioada 1 septembrie 2006-31
august 2010.)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul I
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul II
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul III
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul IV
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul V
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul VI
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locurile VII-VIII
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, realizarea condiţiilor de participare
|
|
|
|
Competiţii naţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul I
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul II
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul III
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locurile IV-VI
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI,
copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, juniori
(III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, juniori
(III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul I,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul II,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locurile IV-VI,
tineret/seniori
|
|
|
|
d) Pregătirea loturilor judeţene pentru olimpiadă la disciplina
pregătire sportivă teoretică, participarea în calitate de membru al juriului
sau al comitetului de organizare la olimpiada judeţeană şi naţională;
organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, simpozioane la nivel
internaţional, naţional ori interjudeţean:
- pregătirea loturilor judeţene;
- membru al comisiilor/grupurilor naţionale de coordonare;
- membru în comisia de organizare a etapei judeţene;
- membru în comisia de organizare a etapei naţionale;
- însoţitor al elevilor la etapa judeţeană;
- însoţitor al elevilor la etapa naţională;
- organizarea şi
participarea la spectacole, expoziţii, simpozioane
la nivel interjudeţean;
- organizarea şi
participarea la spectacole, expoziţii, simpozioane
la nivel naţional;
- organizarea şi
participarea la spectacole, expoziţii, simpozioane
la nivel internaţional
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (Se referă la activitatea
din perioada 1 septembrie 2006-31 august 2010.)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
e) Pregătirea loturilor naţionale/
olimpice, participarea, în calitate de membru al comisiilor/ grupurilor de organizare şi profesor-antrenor, la întrecerile/
concursurile/ competiţiile judeţene, interjudeţene, naţionale şi internaţionale:
- pregătirea loturilor naţionale/
olimpice;
- membru al comisiilor/grupurilor naţionale de coordonare;
- membru în comisiile de organizare a
competiţiilor de nivel judeţean;
- membru în comisiile de organizare a
competiţiilor de nivel zonal;
- membru în comisiile de organizare a
competiţiilor de nivel naţional;
- membru în comisiile de organizare a
competiţiilor de nivel internaţional;
- profesor-antrenor la întrecerile/ concursurile/ competiţiile judeţene şi interjudeţene;
- profesor-antrenor la întrecerile/concursurile/competiţiile
naţionale şi internaţionale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
f) Rezultate notabile/măsurabile obţinute în activităţile
culturale şi educative organizate în şcoală şi finalizarea unor proiecte de
parteneriat educaţional, cu impact la nivel local/ judeţean/al municipiului Bucureşti/naţional/internaţional:
- cu impact la nivel local;
- cu impact la nivel judeţean;
- cu impact la nivel interjudeţean;
- cu impact la nivel naţional;
- cu impact la nivel internaţional
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
g) Rezultatele comunicării cu părinţii, cu unităţile de
învăţământ şi cu autorităţile locale, concretizate în reducerea abandonului
şcolar, a delincventei juvenile, a comportamentelor marginale:
- cu autorităţile locale;
- cu unităţile de învăţământ;
- cu părinţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Activitate desfăşurată cu elevii capabili de performanţă în
centrele naţionale olimpice de excelenţă:
- director tehnic;
- profesor/antrenor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
i) Rezultate obţinute în organizarea cu elevii a unor activităţi
practice, educative pentru formarea de abilităţi de comunicare, colaborare şi
organizare
|
|
|
|
|
j) Rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute prin finalizarea
unor proiecte de parteneriat educaţional, la nivel local/ judeţean/ naţional/ internaţional, şi în activităţi de
voluntariat la nivelul comunităţii locale:
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel local;
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel judeţean;
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel naţional;
- proiecte de parteneriat educaţional la
nivel internaţional
- activităţi de voluntariat la nivelul comunităţii locale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k) Activitate de coordonator de programe educative şcolare şi
extraşcolare, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (Se referă la activitatea din perioada 1 septembrie 2006-31
august 2010.)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
02.
|
CRITERIUL PRIVIND PERFORMANŢE DEOSEBITE IN INOVAREA
DIDACTICĂ/MANAGERIALA
|
10
|
|
|
|
a) Contribuţia la elaborarea de programe şcolare, regulamente,
metodologii, îndrumătoare/ ghiduri
metodice, manuale şcolare, auxiliare didactice, reviste şcolare, avizate de
inspectoratul şcolar sau de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului, după caz; cărţi în domeniul educaţional, înregistrate cu ISBN, crearea de softuri educaţionale în specialitate, platforme de e-learning avizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului; elaborarea de
programe şcolare pentru discipline opţionale noi, însoţite de suportul de
curs; elaborarea de programe vizând curriculumul pentru opţional integrat în dezvoltare locală:
- programe şcolare, regulamente, metodologii, îndrumătoare/
ghiduri metodice, manuale şcolare;
- reviste şcolare, auxiliare/materiale didactice (bază sportivă,
materiale, aparate şi instalaţii sportive);
- cărţi în domeniul educaţional, înregistrate cu ISBN;
- crearea de platforme de e-learning;
- elaborarea de programe şcolare pentru discipline opţionale noi,
însoţite de suportul de curs;
- elaborarea de programe vizând curriculumul pentru opţional
integrat în dezvoltare locală
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice publicate în
domeniul didacticii, specialităţii şi
managementului educaţional, înregistrate cu ISBN
|
|
|
|
|
c) Activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de formator,
activitatea în domeniul sindical la nivel local/judeţean/
naţional/internaţional, participarea cu comunicări la simpozioane judeţene,
regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale, participarea la formarea
personalului didactic prin casa corpului didactic, în calitate de formatori,
contribuţia la cercetări ştiinţifice în specialitate sau în domeniul
problematicii învăţământului şi educaţiei; se va stabili un punctaj defalcat
pentru cursuri cu o durată de minimum 3 zile (24 de ore), care să vizeze
asigurarea calităţii şi personalizarea concretă de comunicare cu familia şi
comunitatea privind participarea şi contribuţia la activităţile menţionate:
- activitatea de evaluator de manuale;
- activitatea de mentorat;
- activitatea de formator;
- activitatea în domeniul sindical la nivel:
- local/judeţean;
- naţional/internaţional;
- participarea cu comunicări la simpozioane judeţene, regionale
(zonale), naţionale şi/sau internaţionale;
- participarea la formarea personalului didactic prin casa
corpului didactic, în calitate de formator;
- contribuţie la cercetări ştiinţifice fundamentale în
specialitate sau în domeniul problematicii învăţământului şi educaţiei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d) Activitate ca metodist, membru în
consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi
în comisia naţională de specialitate, coordonator de cerc pedagogic:
- activitate ca metodist;
- activitate ca membru în consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar;
- activitate în comisia naţională de specialitate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (Se referă la activitatea din perioada 1 septembrie 2006-31
august 2010.)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
e) Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de
elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ, în
cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de
dialog social şi în comisii naţionale de specialitate:
- activitatea desfăşurată în cadrul unor
comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter
normativ;
- activitatea desfăşurată în cadrul unor
comisii consultative de dialog social şi alte structuri de dialog social;
- activitatea desfăşurată în comisii naţionale de specialitate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03.
|
CRITERIUL PRIVIND PARTICIPAREA LA PROIECTE
|
10
|
|
|
|
a) Proiecte de parteneriat educaţional, la nivel local/ judeţean/ naţional/ internaţional, recunoscute de inspectoratul şcolar/ Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului
|
|
|
|
|
b) Proiecte/Programe realizate în parteneriat între şcoală şi
asociaţiile reprezentative de părinţi/comunitatea locală/operatori economici
|
|
|
|
|
c) Proiecte din Fondul Social European/fonduri structurale şi de
coeziune/proiecte PHARE
|
|
|
|
|
d) Proiecte/Programe europene realizate prin Agenţia Naţională
pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale -
Socrates, Comenius, Arion, Leonardo, Grundtvig etc.
|
|
|
|
|
e) Proiecte/Programe coordonate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, inspectoratul şcolar,
de alţi parteneri - Institutul Francez, Institutul Cervantes, British
Council, ZFA (Centrala pentru activitate şcolară din Germania), Fundaţia
Communitas, MATRA, UNICEF, Institutul Goethe, Banca Mondială, Organizaţia
Salvaţi Copiii
|
|
|
|
|
f) Alte proiecte/programe recunoscute de
inspectoratul şcolar/ Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului
|
|
|
|
|
04.
|
CRITERIUL PRIVIND CREŞTEREA PRESTIGIULUI UNITĂŢII DE
ÎNVĂŢĂMÂNT/CONEXE
|
5
|
|
|
|
a) Ca urmare a contribuţiilor individuale şi/sau în echipă la
dezvoltarea practicii managementului educaţional şi instituţional, în
contextul reformei învăţământului
|
|
|
|
|
b) Ca urmare a atragerii de finanţări extrabugetare pentru
unitate, programe, proiecte, centre de documentare şi informare, laboratoare
etc, având ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a procesului de
predare-învăţare-evaluare, a bazei didactico-materiale
|
|
|
|
|
c) Ca urmare a realizării de proiecte extracurriculare, cu
finanţare extrabugetară
|
|
|
|
|
d) Ca urmare a realizării de parteneriate cu instituţiile din
domeniul educaţiei şi al sportului (universităţi, cluburi sportive,
asociaţii, fundaţii etc.) la nivel local, regional, naţional şi internaţional
|
|
|
|
|
e) Ca urmare a realizărilor în ceea ce priveşte educaţia
adulţilor şi conversia profesională
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
100
|
|
|
|
NOTE:
a) Detalierea punctajului maxim se realizează de către
comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
b) Dovada îndeplinirii
criteriilor din prezenta fişă se face prin depunerea, în copie certificată
pentru conformitate cu originalul, a diplomelor, certificatelor, adeverinţelor
etc. eliberate de instituţiile abilitate.
ANEXA Nr. 5
la metodologie
A. Grila de punctaj
pentru acordarea gradaţiei de merit pentru personalul de conducere din palatele
şi cluburile copiilor şi elevilor/Palatul Naţional al Copiilor
Criteriul
|
Subcriterii
|
Punctaj
|
Punctaj acordat
|
1. Activităţi complexe cu valoare instructiv-educativă
|
Realizarea unei oferte educaţionale atractive, conformă cu
solicitările şi interesele educaţionale ale copiilor şi tinerilor
|
2
|
|
Performanţe în pregătirea copiilor distinşi la concursuri de
profil, materializate în obţinerea locurilor I, II, III, menţiunilor şi premiilor speciale la faza internaţională şi
a locurilor I, II, III şi
premiilor speciale la faza naţională
|
Internaţional
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Menţiune/ Premiu special
|
1/premiu
|
|
Naţional
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Premiu special
|
1/premiu
|
|
Promovarea şi aplicarea unor practici educaţionale
transdisciplinare prin încurajarea abordării crosscurriculare centrate pe
inovaţia şi creativitatea didactică a coordonatorilor de cerc
|
Activităţi transdisciplinare demonstrative
|
4/activitate
|
|
Conţinut şi abordare novatoare
|
5
|
|
Metode activ-participative
|
3
|
|
Participarea în calitate de membru al juriului sau al comitetului
de organizare a concursurilor şcolare incluse în programul de activităţi si
în calendarul inspectoratului şcolar/Ministerului Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului
|
Internaţional
|
3/calitate
|
|
Naţional
|
2/calitate
|
|
Interjudeţean
|
1,5/calitate
|
|
Judeţean
|
1/calitate
|
|
Iniţierea/Coordonarea proiectelor şi programelor educative
|
Internaţional
|
3/activitate
|
|
Naţional
|
2/activitate
|
|
Interjudeţean/Regional
|
1,5/activitate
|
|
Organizare de spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane etc.
|
Internaţional
|
4/activitate
|
|
Naţional
|
3/activitate
|
|
Interjudeţean/Regional
|
2/activitate
|
|
Promovarea proiectelor şi activităţilor pentru asigurarea
echităţii în educaţie
|
Naţional
|
3/activitate
|
|
Judeţean
|
2/activitate
|
|
Local
|
1/activitate
|
|
Activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de
specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de
specialitate, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea colectivelor
redacţionale ale revistelor şcolare
|
2/calitate
|
|
Participare la cursuri de formare
|
2/curs
|
|
Participări cu lucrări de specialitate la conferinţe şi seminare
|
1/participare
|
|
Criteriul
|
Subcriterii
|
Punctaj
|
Punctaj acordat
|
2. Performanţe
deosebite în inovarea didactică
|
Contribuţia la:
|
activitatea educativă inovativă din cadrul palatului/clubului
copiilor
|
2
|
|
elaborarea de metodologii/ regulamente la nivel naţional
|
2/metodologie
|
|
elaborarea de materiale didactice
auxiliare, îndrumătoare/ghiduri metodice
|
2/auxiliar
|
|
reviste şcolare
|
2/revistă
|
|
Iniţierea şi organizarea unor forme variate de formare a cadrelor
didactice din palatele şi cluburile copiilor
|
2/formă
|
|
Elaborarea de cărţi şi lucrări
ştiinţifice de specialitate în domeniul didacticii, specialităţii şi
managementului educaţional, înregistrate cu ISBN
|
2/lucrare
|
|
Activitatea de evaluator de proiecte educative şcolare şi
extraşcolare, de iniţiator şi coordonator de proiecte
educative de mentorat Activitate în domeniul sindical
|
Naţional
|
3
|
|
Judeţean
|
2
|
|
Local
|
1
|
|
Participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului
didactic sau în cadrul unor proiecte educative, în calitate de formatori
(minimum 24 de ore cursul)
|
2/curs
|
|
Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice şi
consilii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social
şi în comisiile naţionale de specialitate
|
1/activitate
|
|
3. Parteneriat educaţional în cadrul programelor de reformă
|
Proiecte educaţionale iniţiate/coordonate de palatul
copiilor/clubul copiilor derulate în parteneriat cu alţi parteneri
(Institutul Francez, Institutul Cervantes, British Council, PHARE, Socrates,
Arion, UNICEF, JIICA/JOCV, Youth, Institutul Goethe, Banca Mondială,
Organizaţia Salvaţi Copiii, Centrul de limbi moderne de la Graz,
KulturKontakt - Austria, ZFA- Centrala pentru activitate şcolară din
Germania, Fundaţia Communitas, ambasade, centre culturale străine,
organizaţii omoloage din străinătate etc.)
|
6/proiect
|
|
Participarea la proiecte finanţate prin Fondul Social European
|
5/proiect
|
|
Proiecte educaţionale parteneriale iniţiate de Ministerul
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului/inspectoratul şcolar judeţean
şi coordonate, la nivel judeţean, de palatul copiilor/clubul copiilor
|
4/proiect
|
|
4. Creşterea prestigiului unităţii de învăţământ
|
Contribuţie individuală şi/sau în echipă la îmbunătăţirea
managementului educaţional şi instituţional, în contextul reformei învăţământului
|
2
|
|
Atragere de fonduri bugetare pentru unitatea de învăţământ
|
4
|
|
Realizarea unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare
|
2/proiect
|
|
Parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al
culturii (universităţi, biblioteci, muzee, centre de cultură, case de
cultură, asociaţii, fundaţii etc.)
|
Internaţional
|
4/proiect
|
|
Naţional
|
3/proiect
|
|
Regional
|
2/proiect
|
|
Local
|
1/proiect
|
|
Contribuţia în promovarea imaginii instituţiei în mass-media
locală, naţională, internaţională, pe site-uri educaţionale, în comunitate
|
3
|
|
Aderarea şi participarea activă la reţele internaţionale de
instituţii de profil
|
2
|
|
B. Grila de punctaj pentru acordarea gradaţiei de
merit pentru cadrele didactice din palatele şi cluburile copiilor şi
elevilor/Palatul Naţional al Copiilor
Criteriul
|
Subcriterii
|
Punctaj
|
Punctaj acordat
|
1. Activităţi
complexe cu valoare instructiv-educativă
|
Atragerea şi menţinerea copiilor în activităţile cercului
(depăşirea numărului de elevi faţă de normativ)
|
2
|
|
Performanţe în pregătirea copiilor
distinşi la concursuri de profil, materializate în obţinerea locurilor I, II, III, menţiunilor şi premiilor
speciale la faza internaţională şi a locurilor I, II,
III şi premiilor speciale la faza naţională
|
Internaţional
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Menţiune/ Premiu special
|
1/premiu
|
|
Naţional
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Premiu special
|
1/premiu
|
|
Iniţierea şi aplicarea unor conţinuturi şi a unor modalităţi de
predare-învătare a acestora în cadrul cercului, prin utilizarea abordării
crosscurriculare centrate pe inovaţie şi creativitate şi a metodelor
activ-participative
|
Activităţi demonstrative
|
4/activitate
|
|
Conţinut şi abordare novatoare
|
5
|
|
Metode activ-participative
|
3
|
|
Participarea în calitate de membru al juriului sau al comitetului
de organizare a concursurilor şcolare incluse în programul de activităţi si
în calendarul inspectoratului şcolar/Ministerului Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului
|
Internaţional
|
3/calitate
|
|
Naţional
|
2/calitate
|
|
Interjudeţean
|
1,5/calitate
|
|
Local
|
1/calitate
|
|
Iniţiator/Coordonator de proiecte educative
|
Internaţional
|
4/activitate
|
|
Naţional
|
3/activitate
|
|
Interjudeţean/Regional
|
2/activitate
|
|
Municipal/Local
|
1/activitate
|
|
Participarea ca formator la activităţile aplicative din
Calendarul activităţilor educative şi la manifestări educative
|
Internaţional
|
3/proiect
|
|
Naţional
|
2/proiect
|
|
Judeţean
|
1/proiect
|
|
Local
|
0,5/proiect
|
|
Activităţi pentru eliminarea segregării, a discriminării, a
marginalizării şi excluziunii sociale, pentru combaterea exploatării prin
muncă a copiilor şi promovarea incluziunii educaţionale
|
Naţional
|
3/activitate
|
|
Judeţean
|
2/activitate
|
|
Local
|
1/activitate
|
|
Activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de
specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de
specialitate, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea colectivelor redacţionale
ale revistelor şcolare
|
2/calitate
|
|
Participare la cursuri de formare
|
2/curs
|
|
Participări cu lucrări de specialitate la conferinţe şi seminare
|
1/participare
|
|
Criteriul
|
Subcriterii
|
Punctaj
|
Punctaj acordat
|
2.Performanţe deosebite în
inovarea didactică
|
Contribuţia la elaborarea de:
|
programe şcolare
|
2/programă
|
|
metodologii/regulamente la nivel naţional
|
2/metodologie
|
|
materiale auxiliare didactice, îndrumătoare/ghiduri metodice
|
2/auxiliar
|
|
reviste şcolare
|
2/revistă
|
|
Elaborarea de cărţi şi lucrări
ştiinţifice de specialitate în domeniul didacticii, specialităţii si
managementului educaţional, înregistrate cu ISBN
|
2/lucrare
|
|
Activitatea de evaluator, iniţiator şi coordonator de proiecte
educative, de mentorat Activitate în domeniul
sindical
|
Naţional
|
3
|
|
Judeţean
|
2
|
|
Local
|
1
|
|
Participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului
didactic sau în cadrul unor proiecte educative, în calitate de formatori
(minimum 24 de ore cursul)
|
2/curs
|
|
Activitatea desfăşurată în cadrul unor
comisii tehnice şi consilii consultative de dialog social şi al altor
structuri de dialog social şi în comisiile naţionale de specialitate
|
1/activitate
|
|
3. Parteneriat educaţional în cadrul programelor de reformă
|
Proiecte educaţionale iniţiate/coordonate de palatul
copiilor/clubul copiilor derulate în parteneriat cu alţi parteneri
(Institutul Francez, Institutul Cervantes, British Council, PHARE, Socrates,
Arion, UNICEF, JIICA/JOCV, Youth, Institutul Goethe, Banca Mondială, Organizaţia
Salvaţi Copiii, Centrul de limbi moderne de la Graz, KulturKontakt - Austria,
ZFA-Centrala pentru activitate şcolară din Germania, Fundaţia Communitas,
ambasade, centre culturale străine, organizaţii omoloage din străinătate
etc.)
|
6/proiect
|
|
Participarea la proiecte finanţate prin
Fondul Social European
|
5/proiect
|
|
Proiecte educaţionale parteneriale iniţiate de Ministerul
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului/inspectoratul şcolar judeţean
şi coordonate, la nivel judeţean, de palatul copiilor/clubul
copiilor
|
4/proiect
|
|
4. Creşterea prestigiului unităţii de învăţământ
|
Contribuţie individuală şi/sau în echipă la dezvoltarea
managementului educaţional, în contextul reformei învăţământului
|
2
|
|
Atragerea de finanţare extrabugetară pentru realizarea unor
activităţi/proiecte educative
|
2/proiect
|
|
Parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al
culturii (universităţi, biblioteci, muzee, centre de cultură, case de
cultură, asociaţii, fundaţii etc.)
|
Internaţional
|
4/proiect
|
|
Naţional
|
3/proiect
|
|
Regional
|
2/proiect
|
|
Local
|
1/proiect
|
|
ANEXA Nr. 6
la metodologie
Declaraţie pe propria răspundere
Subsemnatul(a),................................................,
domiciliat(ă) în....................................,
str....................................nr........., bl.......,
se......, ap......, judeţul/sectorul..........................., legitimat(ă)
cu.......seria........nr...................., CNP.................................., încadrat(ă)
la................................, pe funcţia
de................................, declar pe propria răspundere că documentele
depuse la dosar
îmi aparţin şi că prin acestea sunt confirmate/certificate
activităţile desfăşurate.
Intocmită într-un exemplar, pe propria răspundere,
cunoscând că declaraţiile inexacte sunt pedepsite conform legii.
Data................................
Semnătura
........................................