ORDIN Nr. 5730
din 27 octombrie 2008
privind aprobarea
Metodologiei si a criteriilor de acordare a gradatiei de merit si a salariului
de merit in invatamantul preuniversitar
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 770 din 17 noiembrie 2008
In baza consultării federaţiilor sindicale
reprezentative la nivel de ramură învăţământ,
în conformitate cu prevederile art. 50 alin. (3)-(9)
din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările
şi completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 366/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,
cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Metodologia şi criteriile de
acordare a gradaţiei de merit şi a salariului de merit în învăţământul
preuniversitar, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Direcţia generală managementul resurselor
umane, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ preuniversitar vor
duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,
Anton Anton
ANEXĂ
METODOLOGIA ŞI CRITERIILE
de acordare a gradaţiei de merit şi a salariului de
merit în învăţământul preuniversitar
CAPITOLUL I
Acordarea gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prin unităţi de învăţământ, în sensul
prezentei metodologii, se au în vedere unităţile de învăţământ cu personalitate
juridică.
(2) In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (3)
din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările
şi completările ulterioare, personalul didactic de predare, personalul didactic
auxiliar şi cel de conducere din unităţile de învăţământ poate beneficia de
gradaţia de merit, acordată prin concurs.
Art. 2. - (1) Această gradaţie se acordă potrivit art.
50 alin. (3) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările
ulterioare.
(2) Numărul de gradaţii care se vor acorda se
calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul
posturilor didactice de predare, posturilor didactice auxiliare şi de conducere
se scade numărul de gradaţii acordate în ultimii 3 ani, avându-se în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o
perioadă efectivă de 4 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare
a contractului individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau de
exercitare a unei funcţii în condiţiile art. 101 alin. (1), (2), (4) şi (5) din
Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Pentru acordarea gradaţiei de merit se vor avea în
vedere numărul de posturi didactice de predare, didactice auxiliare şi de
conducere existente la nivelul inspectoratului şcolar, precum şi numărul de
gradaţii de merit acordate.
(4) In situaţia în care personalului didactic, didactic
auxiliar şi celui de conducere, inclusiv celui din cluburile sportive şcolare
şi din palatele copiilor şi elevilor/Palatul Naţional al Copiilor, i se
modifică locul de muncă, la nivelul aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti,
acesta îşi păstrează gradaţia de merit.
(5) In situaţia în care personalul didactic, didactic
auxiliar şi cel de conducere beneficiar al gradaţiei de merit este detaşat în
alt judeţ, acesta îşi păstrează gradaţia de merit, conform prevederilor art. 47
alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările
ulterioare.
(6) In situaţia în care personalul didactic şi cel de
conducere beneficiar al gradaţiei de merit este pretransferat/transferat în
altjudet, acesta îşi păstrează gradaţia de merit, cu încadrarea în numărul maxim de gradaţii de merit la
nivelul judeţului/municipiului Bucureşti în care s-a pretransferat/ transferat.
Art. 3. - Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadă
de 4 ani, începând cu data de 1 iulie 2009.
Art. 4. - (1) Personalul didactic, didactic auxiliar şi
cel de conducere care a beneficiat de gradaţie de merit poate participa la un nou concurs.
(2) Personalul didactic, didactic auxiliar şi cel de
conducere nu poate beneficia simultan de gradaţie de merit şi de salariu de
merit.
SECŢIUNEA a 2-a
Inscrierea
la concursul pentru acordarea gradaţiei de merit
Art. 5. - (1) La concursul
pentru acordarea gradaţiei de merit pot participa:
a) personalul didactic de
predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de învăţământ, cu
contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, şi suplinitorii, cu o
vechime în învăţământul preuniversitar de peste 3 ani, care au performanţe
deosebite în inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în
pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţională şi
internaţională, în perioada 17 ianuarie 2005-16 ianuarie 2009, şi calificativul
„Foarte bine" în fiecare an şcolar încheiat din perioada evaluării;
b) personalul didactic de predare din învăţământul
preuniversitar care desfăşoară activitate de formare continuă a cadrelor
didactice din învăţământul preuniversitar la casa corpului didactic, cu
performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a
elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţională
şi internaţională, în perioada 17 ianuarie 2005-16 ianuarie 2009, care are
calificativul „Foarte bine" în fiecare an şcolar încheiat din perioada
evaluării şi o vechime în învăţământul preuniversitar de peste 3 ani.
(2) Condiţiile prevăzute mai sus trebuie să le
îndeplinească şi:
a) personalul didactic de
predare de la centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi
asistenţă educaţională, centrele şcolare pentru educaţie incluzivă, centrele
logopedice interşcolare şi cabinetele logopedice, centrele şi cabinetele de
asistenţă psihopedagogică şi mediatorii şcolari;
b) personalul didactic de
predare şi de conducere de la cluburile sportive şcolare, cluburile şi palatele
copiilor cu statut de unităţi de învăţământ subordonate inspectoratului şcolar,
precum şi cel de la Palatul Naţional al Copiilor;
c) personalul didactic auxiliar din unităţile conexe
din învăţământul preuniversitar.
(3) In cazul întreruperii activităţii la catedră în
perioada 17 ianuarie 2005-16 ianuarie 2009, se evaluează perioada de 4 ani,
până la 16 ianuarie 2009, în care cadrul didactic şi-a desfăşurat activitatea
la catedră, fără a fi luate în calcul perioadele evaluate pentru obţinerea
gradaţiei de merit în sesiunile anterioare.
SECŢIUNEA a 3-a
Criterii pentru acordarea gradaţiei de merit
Art. 6. - (1) Activitatea din ultimii 4 ani a candidaţilor înscrişi pentru acordarea gradaţiei de
merit, inclusă în raportul de autoevaluare, susţinută prin documente
doveditoare, se evaluează pe baza unei fişe elaborate
de inspectoratul şcolar/Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului pentru palatele şi cluburile copiilor, transmisă
inspectoratelor şcolare şi Palatului Naţional al Copiilor, ţinându-se seama de
următoarele criterii care trebuie îndeplinite de candidat în perioada 17
ianuarie 2005 - 16 ianuarie 2009 sau în perioada prevăzută la art. 5 alin. (3):
1. Criteriul activităţilor complexe cu valoare
instructiv-educativă, cum sunt:
a) rezultate deosebite obţinute
în pregătirea preşcolarilor şi a elevilor în raport cu standardele curriculare
de performanţă, materializate în progresul elevilor la clasă, în rezultate ale
elevilor la clasă, la testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, teze cu
subiect unic, rezultate obţinute cu clasa şi individual pentru disciplinele de
specialitate în învăţământul vocaţional (de exemplu, ponderea elevilor cu
performanţe în clasa următoare);
b) iniţierea şi aplicarea unor proiecte de predare a
disciplinei prin utilizarea programului AEL în cadrul şcolii, dacă există
condiţiile tehnice necesare;
c) performanţe în pregătirea elevilor distinşi la
concursuri de profil/olimpiade şcolare, concursuri cultural-artistice şi
sportive recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,
materializate în obţinerea premiilor (locurile I, II, III), menţiunilor şi premiilor speciale la faza internaţională şi a
premiilor (locurile I, II, III),
menţiunilor şi premiilor speciale la faza naţională, judeţeană/municipiul
Bucureşti şi interjudeţeană/regională, precum şi în obţinerea de premii
speciale. Este indicat să se precizeze numele cadrului didactic;
d) pregătirea loturilor
olimpice pentru concursurile şcolare, participarea, în calitate de membru al
juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile şi olimpiadele
judeţene, interjudeţene (incluse în programul de activităţi şi în calendarul
inspectoratelor şcolare/Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului),
naţionale şi internaţionale;
e) pregătirea loturilor
olimpice, activitatea în unităţi şcolare vocaţionale, participarea, în calitate
de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile şi
olimpiadele judeţene, interjudeţene, naţionale ori internaţionale; organizarea
de concursuri şi festivaluri la nivel internaţional, naţional sau
interjudeţean; organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, concerte,
simpozioane la nivel internaţional, naţional ori interjudeţean;
f) rezultate
notabile/măsurabile obţinute în activităţile culturale şi educative organizate
în şcoală şi finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional, cu impact la
nivel local/judeţean/al municipiului Bucureşti/naţional/internaţional;
g) activitatea şi rezultatele obţinute în centrele de
excelenţă şi centrele de pregătire zonală din cadrul unităţilor de învăţământ
vocaţionale (muzică, seminarii, şcoli normale, teatru, coregrafie, arte
plastice, arhitectură, sport etc.) sau cu elevi cu dificultăţi de învăţare;
h) activitate desfăşurată în vederea realizării
echităţii în educaţie (activităţi de remediere şcolară, grădiniţă de vară,
activităţi de desegregare, de educaţie incluzivă, nediscriminatorie, de
educaţie multiculturală/interculturală, educaţie pentru diversitate/alteritate,
programe de educaţie a părinţilor recunoscute la nivel judeţean/naţional);
i) rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute în
desfăşurarea unor activităţi practice, educative, pentru formarea de abilităţi
de comunicare, antreprenoriale şi tehnice;
j) rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute prin
finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional, la nivel
local/judeţean/naţional/internaţional, şi în activităţi de voluntariat, la
nivelul comunităţii locale;
k) activitate de coordonator de programe educative
şcolare şi extraşcolare sau îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor
şcolare;
l) participarea la cursuri de formare;
m) coordonarea activităţilor din cadrul Strategiei
naţionale de acţiune comunitară;
n) integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale în
şcolile de masă şi desfăşurarea activităţilor de educaţie remedială.
2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea
didactică, materializate în:
a) contribuţia la elaborarea de programe şcolare, regulamente,
metodologii, îndrumătoare/ghiduri metodice, manuale şcolare, auxiliare
didactice, reviste şcolare, avizate de inspectoratul şcolar sau de Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, după caz; cărţi în domeniul educaţional,
înregistrate cu ISBN, crearea de softuri educaţionale în specialitate,
platforme de e-learning avizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului; elaborarea de programe şcolare pentru discipline opţionale noi,
însoţite de suportul de curs; elaborarea de programe vizând curriculumul pentru
opţional integrat în dezvoltare locală;
b) elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice publicate
în domeniul didacticii, specialităţii şi managementului educaţional,
înregistrate cu ISBN;
c) activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de
formator, activitate în domeniul sindical la nivel local/judeţean/
naţional/internaţional, participarea cu comunicări la simpozioane judeţene,
regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale, participarea la formarea
personalului didactic prin casa corpului didactic, în calitate de formatori,
contribuţia la cercetări ştiinţifice în specialitate sau în domeniul
problematicii învăţământului şi educaţiei; se va stabili un punctaj defalcat
pentru cursuri cu o durată de minimum 3 zile (24 de ore), care să vizeze
asigurarea calităţii şi personalizarea concretă de comunicare cu familia şi
comunitatea privind participarea şi contribuţia la activităţile menţionate;
d) activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de specialitate de la nivelul
inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de specialitate, coordonator de
cerc pedagogic,
e) activitatea desfăşurată în
cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative
cu caracter normativ, în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi
al altor structuri de dialog social şi în comisiile naţionale de specialitate.
3. Criteriul privind
participarea la proiecte, în cadrul programelor de reformă educaţională,
coordonate de inspectoratul şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului, de alţi parteneri - Institutul Francez, British Council, MATRA,
UNICEF, Institutul Goethe, Banca Mondială, Centrul de limbi moderne de la Graz
etc, proiectele PHARE, Socrates, Comenius, Arion, JIICA/JOCV, YOUTH,
Kulturkontakt Austria, programul „A doua şansă" etc, recunoscute de
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
4. Criteriul privind creşterea
prestigiului unităţii de învăţământ/conexe, făcând vizibile rezultatele
acesteia în presă, pe site-urile educaţionale, prin sporirea calităţii actului educaţional, manifestată prin locul
ocupat de şcoală în ierarhia stabilită de inspectoratele şcolare, ca urmare a:
a) contribuţiilor individuale
şi/sau în echipă la dezvoltarea practicii managementului educaţional şi
instituţional, în contextul reformei învăţământului;
b) atragerii de finanţări
extrabugetare pentru unitate, programe, proiecte, centre de documentare şi
informare, laboratoare etc, având ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a
procesului de predare-învăţare-evaluare, a bazei didactico-materiale;
c) realizării de proiecte
extracurriculare, cu finanţare extrabugetară;
d) realizării de parteneriate
cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al culturii (universităţi,
biblioteci, muzee, centre de cultură, case de cultură, asociaţii, fundaţii
etc.) la nivel local, regional, naţional şi internaţional;
e) realizărilor în ceea ce
priveşte educaţia adulţilor şi conversia profesională (cursuri, programe,
materiale auxiliare, platforme de învăţare).
(2) Punctajul grilei de
evaluare pentru fiecare categorie de personal didactic şi didactic auxiliar se
va defalca pe discipline/domenii de activitate/tipuri de activităţi. Pentru
personalul de conducere din unităţile de învăţământ se va elabora o grilă
specifică de evaluare. Pentru activităţile obligatorii cuprinse în fişa
postului personalului didactic de predare şi de conducere nu se acordă punctaj.
(3) Realizarea cerinţelor prevăzute la alin. (1) pct. 4
lit. a)-d) este obligatorie pentru personalul de conducere din unităţile de
învăţământ.
Art. 7. - Pentru personalul didactic auxiliar,
criteriile pentru acordarea gradaţiei de merit sunt stabilite în fişa de
evaluare a activităţii, elaborată de inspectoratul şcolar pe baza fişei
postului.
Art. 8. - (1) Consiliul de administraţie al
inspectoratului şcolar, prin aplicarea criteriilor generale, detaliază
criteriile şi stabileşte punctajul, prin câte o grilă specifică fiecărei
categorii de cadre didactice şi personal didactic auxiliar, punctajele cu
ponderile aferente fiind separate pentru educatoare, învăţători, profesori şi
cadre didactice din învăţământul vocaţional, din cluburile sportive şcolare,
palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, învăţământul special, personalul
didactic auxiliar şi personalul didactic de conducere din unităţile de
învăţământ, cu consultarea sindicatelor reprezentative din învăţământ la nivel
judeţean/al municipiului Bucureşti. Pentru fiecare criteriu se atribuie
punctajul maxim prevăzut în anexa nr. 6.
(2) Pentru personalul didactic şi personalul de
conducere din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi
elevilor, punctajele cu ponderile aferente sunt detaliate în grilele din
anexele nr. 4 şi 5.
SECŢIUNEA a 4-a
Procedura de acordare a gradaţiei de merit
Art. 9. - (1) Inspectorul şcolar general numeşte, prin
decizie, comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de
merit.
(2) Comisia de coordonare a concursului în vederea
acordării gradaţiei de merit este formată din:
a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct;
b) secretar - un referent de la compartimentul
salarizare, normare;
c) membri - inspectori şcolari de
specialitate/metodişti ai inspectoratului şcolar.
(3) Pentru Palatul Naţional al Copiilor, comisia de
coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit este formată
din:
a) preşedinte - un inspector de
specialitate din Direcţia generală management învăţământ preuniversitar din
cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
b) secretar - un inspector din
Direcţia generală managementul resurselor umane din cadrul Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
c) membri - inspectori şcolari
de specialitate/metodişti din cadrul Inspectoratului Şcolar al Municipiului
Bucureşti.
(4) Reprezentanţii organizaţiilor sindicale
reprezentative din învăţământ la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti
participă în calitate de observatori la toate lucrările, au drept de acces la
documentele comisiilor şi dreptul să solicite consemnarea în procesul-verbal a
propriilor observaţii.
Art. 10. -In conformitate cu prevederile art. 50 alin.
(5) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare,
procedura de atribuire a gradaţiei de merit prin concurs cuprinde următoarele
etape:
1. Candidatul întocmeşte şi depune la conducerea
unităţii de învăţământ/conexe raportul de autoevaluare a activităţii
desfăşurate, însoţit de documente doveditoare, realizat în conformitate cu fişa
de evaluare elaborată de inspectoratul şcolar pentru acordarea gradaţiei de
merit la categoria de personal în care acesta se încadrează.
2. Consiliul profesoral al
unităţii de învăţământ/conexe, pe baza dezbaterilor asupra modului în care
raportul reflectă realizările candidatului potrivit fişei de evaluare şi a
documentelor doveditoare, formulează o apreciere sintetică asupra activităţii
candidatului, consemnată în procesul-verbal de şedinţă.
3. Directorul unităţii de
învăţământ/conexe depune la secretariatul inspectoratului şcolar raportul de
autoevaluare însoţit de documentele doveditoare, aprecierea sintetică a
consiliului profesoral, precum şi propria apreciere, care trebuie să fie
obiectivă, cu referire şi la deontologia profesională, la abilităţile de
comunicare ale candidatului în cadrul unităţii de învăţământ în care îşi
desfăşoară activitatea. Aprecierea directorului unităţii de învăţământ/conexe,
în situaţia în care candidează, se face de către inspectorul de management şi
evaluare instituţională. In cazul Palatului Naţional al Copiilor, aprecierea
personalului de conducere se face de către un inspector din Direcţia generală
management învăţământ preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului. Inspectorul de management şi evaluare instituţională
din Direcţia generală management învăţământ preuniversitar are obligaţia de a
depune la dosarul candidatului aprecierea până la data de 20 februarie 2009.
4. In urma consultării
consiliului consultativ al disciplinei, inspectorul şcolar de specialitate
întocmeşte un raport motivat referitor la activitatea candidatului în
specialitate, acordând punctajul ca sumă a punctelor pentru fiecare criteriu de
evaluare din fişă.
5. Comisia de coordonare a concursului în vederea
acordării gradaţiei de merit primeşte raportul de autoevaluare, aprecierea
consiliului profesoral şi a directorului unităţii, precum şi raportul motivat
al inspectorului şcolar de specialitate, pe care le examinează, stabileşte
punctajul final şi întocmeşte lista în ordinea descrescătoare a acestuia, pe posturi şi discipline. Lista
astfel întocmită va fi prezentată în consiliul de administraţie al
inspectoratului şcolar.
6. In consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar preşedintele comisiei prezintă
propunerile de acordare a gradaţiilor de merit.
7. Consiliul de administraţie
aprobă lista cu rezultatele candidaţilor participanţi la concurs, în ordinea
descrescătoare a punctajului acordat, şi o afişează la inspectoratul şcolar,
conform graficului prevăzut în anexa nr. 1. In cazul Palatului Naţional al
Copiilor, comisia de coordonare a concursului din cadrul Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului aprobă lista cu rezultatele candidaţilor
participanţi la concurs şi o afişează la sediul Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului, conform graficului prevăzut
în anexa nr. 1.
8. Cadrele didactice au drept
de contestaţie asupra punctajului acordat, la inspectoratul şcolar, în
conformitate cu graficul prevăzut în anexa nr. 1. Contestaţiile se rezolvă în
termen de 3 zile calendaristice de la data înregistrării acestora de către o
comisie de soluţionare a contestaţiilor, numită prin decizie a inspectorului
şcolar general şi formată din:
a) preşedinte - inspectorul
şcolar general/director din Direcţia generală management învăţământ
preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,
pentru Palatul Naţional al Copiilor;
b) secretar - un referent de la compartimentul
salarizare, normare (altul decât cel din comisia de coordonare a concursului/un
reprezentant al Direcţiei generale buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii din
cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, pentru Palatul
Naţional al Copiilor;
c) membri - consilierul juridic
al inspectoratului şcolar, inspectori şcolari/metodişti ai inspectoratului
şcolar şi inspectorul şcolar cu atribuţii privind managementul resurselor
umane/inspectori de specialitate din cadrul Direcţiei generale management
învăţământ preuniversitar şi şeful Serviciului juridic din cadrul Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, pentru Palatul Naţional al Copiilor,
alţii decât cei care au făcut parte din comisia de coordonare a concursului.
Hotărârea comisiei de contestaţii este definitivă şi
poate fi contestată numai prin procedura contenciosului administrativ,
contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea
contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările
ulterioare.
La lucrările comisiei de contestaţii participă şi
reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate la federaţiile sindicale
reprezentative la nivel de ramură învăţământ, în calitate de observatori, care
au drept de acces la toate documentele şi pot solicita consemnarea în
procesul-verbal a propriilor observaţii.
9. a) Criteriile pentru stabilirea ponderii pe diferite
specialităţi/funcţii de conducere din unităţile de
învăţământ, precum şi hotărârea asupra rezultatului concursului (punctaj minim)
se aprobă în comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
Cadrele didactice care îndeplinesc funcţii de conducere
pot participa la concursul de acordare a gradaţiei de merit fie ca personal de
conducere, fie ca personal didactic, exprimându-şi opţiunea în scris odată cu
depunerea dosarului.
Cadrele didactice încadrate pe două sau mai multe specializări
pe perioada evaluării pot participa la concursul de acordare a gradaţiei de
merit la oricare dintre discipline, exprimându-şi opţiunea în scris odată cu
depunerea dosarului.
Cadrele didactice care au desfăşurat activitate
metodică şi ştiinţifică pe două sau mai multe specializări sunt evaluate pentru întreaga activitate.
b) Hotărârea asupra rezultatului concursului, precum şi
ponderea pe diferite specialităţi/funcţii de conducere din unităţile de
învăţământ aparţin inspectorului şcolar general, în baza listei întocmite în
ordinea descrescătoare a punctajului pe posturi şi discipline, care a fost
aprobată de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, cu condiţia
respectării proporţiei numărului de locuri pe discipline/domenii de activitate/funcţii
de conducere din unităţi de învăţământ.
10. Consiliul de administraţie al inspectoratului
şcolar înaintează lista candidaţilor validaţi, la Direcţia generală
managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului, pentru emiterea ordinului ministrului. Lista transmisă la
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, cu adresa de înaintare,
conţine:
a) numărul total şi modul de
calcul al numărului de gradaţii acordate la nivelul judeţului/municipiului
Bucureşti/Palatului Naţional al Copiilor;
b) observaţiile liderilor de sindicat desemnaţi de
federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ, care au
participat la procedura de acordare a gradaţiei de merit, cu statut de
observatori;
c) tabelul nominal şi punctajul
pentru candidaţii aprobaţi, conform anexei nr. 2.
Art. 11. - Direcţia generală managementul resurselor
umane din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului verifică
încadrarea în numărul de locuri, respectarea procedurii de acordare a gradaţiei
de merit şi elaborează ordinul ministrului pentru acordarea gradaţiei de merit
cadrelor didactice.
CAPITOLUL II
Acordarea salariului de merit în învăţământul preuniversitar
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
Art. 12. -In conformitate cu prevederile art. 50 alin.
(7) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi
completările ulterioare, personalul didactic şi didactic auxiliar poate
beneficia de salariu de merit.
Art. 13. - Numărul salariilor de merit pentru personalul
didactic şi didactic auxiliar se calculează la totalul posturilor didactice şi
didactice auxiliare existente la nivelul inspectoratului şcolar şi se
distribuie pe unităţi de învăţământ, indiferent de numărul cadrelor didactice
şi didactice auxiliare al acestora, iar acordarea lor se face cu respectarea
prevederilor legale în vigoare.
Art. 14. - (1) a) Pentru personalul de execuţie
procentul de până la 15% se aplică la suma salariului de bază al funcţiei
didactice din grilă, stabilit conform normelor de salarizare în vigoare,
devenind bază de calcul pentru celelalte sporuri şi alte drepturi salariale
care se calculează la salariul de bază.
b) Pentru personalul de conducere procentul de până la
15% se aplică la suma salariului de bază al funcţiei didactice din grilă,
stabilit conform normelor de salarizare în vigoare, cu indemnizaţia de
conducere, devenind bază de calcul pentru celelalte sporuri şi alte drepturi
salariale care se calculează la salariul de bază.
(2) Persoanele care beneficiază
de salariu de merit se stabilesc o dată pe an, de regulă după aprobarea
bugetului de stat, în raport cu rezultatele obţinute în activitatea desfăşurată
în anul precedent.
(3) Persoanele care solicită acordarea salariilor de
merit vor depune la conducerea unităţii de învăţământ o fişă-tip de
autoevaluare.
(4) Pentru personalul
nou-angajat, salariul de merit se poate acorda după o perioadă de 6 luni de la
angajare.
(5) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult
15% din numărul total de posturi prevăzut în statul de funcţii al unităţilor de
învăţământ de la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, din care cel puţin
două treimi vor fi utilizate pentru funcţiile de execuţie şi cel mult o treime
pentru funcţiile de conducere din unităţile de învăţământ.
(6) In situaţia în care personalului didactic, inclusiv
celui din cluburile sportive şcolare şi celui din palatele copiilor, i se
modifică locul de muncă, la nivelul aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti,
acesta îşi păstrează salariul de merit.
(7) In situaţia în care
personalul didactic beneficiar al salariului de merit este detaşat în alt
judeţ, acesta îşi păstrează salariul de merit, conform prevederilor art. 47
alin. (2) din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
(8) In situaţia în care
personalul didactic beneficiar al salariului de merit este
pretransferat/transferat în alt judeţ, acesta îşi păstrează salariul de merit,
cu încadrarea în numărul maxim de salarii de merit la nivelul
judeţului/municipiului Bucureşti în care s-a pretransferat/transferat.
(9) In situaţia în care persoana care a obţinut
salariul de merit a renunţat la el ca urmare a obţinerii gradaţiei de merit,
chiar dacă acesteia nu i-a încetat contractul individual de muncă cu unitatea,
salariul de merit poate fi redistribuit, începând de la data de 1 a lunii
următoare pe perioada rămasă, altei persoane din aceeaşi unitate de învăţământ,
în ordinea descrescătoare a punctajului.
(10) In situaţia în care
beneficiarul salariului de merit îşi desfăşoară activitatea în două sau mai
multe unităţi de învăţământ, plata salariului de merit se face de către
unitatea de învăţământ în care acesta îndeplineşte funcţia de bază.
Art. 15. - Pentru directorii şi directorii adjuncţi,
salariile de merit se aprobă de consiliul de administraţie al inspectoratului
şcolar din numărul salariilor repartizate unităţii respective.
Art. 16. - Un cadru didactic nu poate beneficia
simultan de gradaţie de merit şi de salariu de merit.
Art. 17. - Salariul de merit se acordă pe an
calendaristic, începând cu 1 ianuarie 2009, pe baza punctajului realizat în
urma evaluării activităţii desfăşurate de candidat în anul calendaristic
precedent, conform fişei de evaluare stabilite de consiliul de administraţie al
unităţii de învăţământ, în baza prezentei metodologii.
Art. 18. - (1) Contestaţiile se depun la conducerea
unităţii de învăţământ sau la inspectoratul şcolar, după caz, în termen de 3
zile calendaristice lucrătoare de la data comunicării rezultatelor, în
conformitate cu graficul prevăzut în anexa nr. 3.
(2) Contestaţiile se
soluţionează de o comisie numită prin decizie a directorului unităţii,
respectiv a inspectorului şcolar general.
(3) Hotărârea comisiei de
soluţionare a contestaţiilor este definitivă şi poate fi contestată numai prin
procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea
prealabilă reglementată de art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi
completările ulterioare.
SECŢIUNEA a 2-a
Criterii de bază pentru acordarea salariului de
merit
Art. 19. - (1) La concursul pentru acordarea salariului
de merit poate participa personalul didactic de
predare, didactic auxiliar şi de conducere din unităţile de învăţământ cu
contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată şi determinată, cu o vechime
în învăţământul preuniversitar de cel puţin 6 luni şi calificativul „Foarte
bine" în anul şcolar precedent.
(2) Criterii privind calitatea
activităţii instructiv-educative (50 de puncte):
a) progrese înregistrate în
pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în urma testărilor şi a examenelor de
sfârşit de ciclu;
b) performanţe obţinute cu
preşcolarii/elevii la concursurile şi olimpiadele şcolare la nivel
local/judeţean şi naţional;
c) activitate de şef de
catedră/comisie metodică, metodist, coordonator de cerc pedagogic, membru în
consiliul consultativ de specialitate, formator, mentor, preşedinte/membru în
comisia de evaluare şi asigurare a calităţii;
d) activitate de profesor coordonator de proiecte şi
programe educative;
e) activitate desfăşurată pentru
amenajarea şi organizarea centrelor de documentare şi informare;
f) utilizarea Sistemului
educativ informatizat, pentru cadrele didactice din unităţile de învăţământ în
care acesta există;
g) coordonarea activităţilor din cadrul Strategiei naţionale
de acţiune comunitară;
h) activităţi educative desfăşurate cu elevii care au
cerinţe educative speciale:
1. activitate de predare,
învăţare, evaluare, diagnosticare şi terapie desfăşurată cu copiii cu cerinţe
educative speciale în şcolile de masă;
2. integrarea copiilor cu
cerinţe educative speciale în şcolile de masă şi desfăşurarea activităţilor de
educaţie remedială;
3. rezultatele comunicării cu
părinţii şi cu autorităţile locale, concretizate în reducerea abandonului
şcolar, a delincventei juvenile, a comportamentelor marginale.
(3) Pentru personalul de
conducere şi cadrele didactice coordonatoare de proiecte şi programe educative,
evaluarea se va face pe baza unei fişe speciale elaborate la nivelul
inspectoratului şcolar, care va cuprinde indicatori specifici.
Art. 20. - (1) Criterii privind activitatea metodică,
ştiinţifică şi culturală (50 de puncte):
a) valorificarea competenţelor dobândite în cadrul
cursurilor de perfecţionare, prin susţinerea de activităţi demonstrative sau
comunicări la sesiuni ştiinţifice de specialitate, în şcoală;
b) susţinerea de activităţi demonstrative sau
comunicări la sesiuni ştiinţifice de specialitate, la nivel
local/judeţean/naţional;
c) elaborarea şi publicarea unor studii şi articole în
reviste de specialitate, acreditate;
d) obţinerea unor rezultate cu elevii, în urma
participării la concursurile şcolare, precum şi la activităţi
cultural-artistice şi sportive recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării
şi Tineretului;
e) responsabilităţi suplimentare, neremunerate,
desfăşurate la nivel local/judeţean/naţional (membru în comisia naţională de
specialitate, îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare,
coordonarea unor programe educaţionale în colaborare cu inspectoratul şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, alţi parteneri - Institutul Francez, British Council,
Institutul Goethe, Banca Mondială, PHARE, MATRA, UNICEF, participarea la
programele de reformă a învăţământului preuniversitar PHARE, iniţierea şi
derularea unor programe Socrates, Comenius etc.) recunoscute de Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
f) participarea la cursuri de formare;
g) contribuţii la creşterea
prestigiului şi a calităţii activităţii unităţii de învăţământ prin forme de
parteneriat cu reprezentanţi ai comunităţii locale, operatori economici etc;
h) realizarea unor proiecte de finanţare din surse extrabugetare;
i) activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii
tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ,
în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de
dialog social.
(2) Se vor puncta comunicările
şi lucrările elaborate şi prezentate în perioada evaluată.
Art. 21. - Fiecare unitate şcolară, prin consiliul de
administraţie, va stabili o fişă cu punctaj defalcat, pentru fiecare categorie
de personal angajat, în vederea întocmirii raportului de autoevaluare a
activităţii, pe baza documentelor doveditoare, depuse pentru fiecare categorie
de personal angajat. Fişa cu punctajul defalcat se va afişa la avizierul
unităţii şcolare, înainte de întocmirea dosarelor candidaţilor, conform
graficului prevăzut în anexa nr. 3.
Art. 22. - La toate etapele de acordare a salariului de
merit participă, în calitate de observatori, liderul/liderii organizaţiilor
sindicale din unitate, respectiv reprezentanţii organizaţiilor sindicale
afiliate la federaţiile reprezentative la nivel de ramură învăţământ, ale căror
observaţii se consemnează în procesele-verbale, care au drept de acces la toate
documentele şi pot solicita consemnarea în procesul-verbal a propriilor
observaţii.
Art. 23. - (1) Pentru personalul
didactic auxiliar, salariul de merit se va acorda în urma evaluării calităţii
şi eficienţei activităţilor cuprinse în fişa postului de către consiliul de administraţie
al unităţii şcolare.
(2) Realizarea criteriilor prevăzute la art. 20 alin.
(1) lit. g) şi h) din prezenta metodologie este obligatorie pentru personalul
didactic de conducere.
Art. 24. - Candidaţii care au obţinut salariul de merit
pot să participe la concursul pentru obţinerea gradaţiei de merit. In cazul în
care vor fi nominalizaţi să obţină gradaţie de merit, candidaţii au obligaţia
să opteze pentru una dintre cele două, după emiterea ordinului ministrului
educaţiei, cercetării şi tineretului de aprobare a listei.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 25. -Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
Art. 26. - La data intrării în vigoare a prezentei
metodologii se abrogă Metodologia şi criteriile de acordare a gradaţiei de
merit şi a salariului de merit în învăţământul preuniversitar, aprobată prin
Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 2.575/2007,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 791 din 21 noiembrie 2007.
ANEXA Nr. 1 la metodologie
GRAFICUL
desfăşurării concursului pentru acordarea
gradaţiilor de merit - sesiunea 2009
- 19 ianuarie-13 februarie 2009: depunerea dosarelor
care conţin documentele justificative privind activitatea cadrului didactic
respectiv, la registratura inspectoratului şcolar;
- 16-20 februarie 2009: analiza
dosarelor de către inspectorul de specialitate, cu
consultarea consiliului consultativ;
- 23 februarie-6 martie 2009:
verificarea dosarelor de către comisia de coordonare a concursului în vederea
acordării gradaţiei de merit;
- 23 februarie-6 martie 2009:
verificarea dosarelor de către reprezentanţii federaţiilor sindicale
reprezentative din învăţământ şi refacerea punctajelor, în situaţia în care
observaţiile sunt juste, împreună cu inspectorul de specialitate;
- 9-11 martie 2009: consiliul
de administraţie al inspectoratului şcolar aprobă lista cuprinzând punctajele
acordate în urma evaluării;
- 13 martie 2009: afişarea
listei la avizierul inspectoratului şcolar;
- 13-17 martie 2009: depunerea
contestaţiilor asupra punctajului acordat;
- 18-20 martie 2009: rezolvarea
contestaţiilor de către comisie;
- 23 martie 2009: validarea
rezultatelor finale ale concursului de către consiliul de administraţie al
inspectoratului şcolar;
- 25-27 martie 2009: înaintarea la Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, în vederea emiterii ordinului ministrului
educaţiei, cercetării şi tineretului, a tabelului nominal cu personalul
didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de
învăţământ, nominalizat pentru acordarea gradaţiei de merit;
- 29 mai 2009: elaborarea ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.
NOTĂ:
Cadrele didactice de la Palatul Naţional al Copiilor
vor depune dosarele pentru concursul de acordare a gradaţiei de merit la
registratura Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, respectând
graficul de mai sus.
ANEXA Nr. 2 la metodologie
TABEL NOMINAL
cu punctajul obţinut pentru candidaţii aprobaţi
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Funcţia
|
Specialitatea
|
Vechimea în învăţământ
|
Unitatea de învăţământ
|
Punctajul obţinut
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
In cazul personalului didactic
de îndrumare şi control, la rubrica „Unitatea de învăţământ" se va preciza
unitatea de învăţământ unde are obligaţia de predare. Adeverinţele emise de
unităţile de învăţământ respective se vor anexa la lista transmisă, prin poştă,
la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
ANEXA Nr. 3 la metodologie
GRAFICUL
desfăşurării acţiunilor pentru acordarea salariului
de merit în anul 2009
- 18-21 noiembrie 2008:
inspectoratul şcolar analizează, repartizează şi transmite unităţilor de
învăţământ numărul salariilor de merit;
- 24-26 noiembrie 2008: afişarea la avizierul unităţii
de învăţământ a fişei cu punctajul defalcat, pentru fiecare categorie de
personal angajat;
- 27 noiembrie-5 decembrie 2008: personalul didactic şi
didactic auxiliar din învăţământ cu rezultate deosebite întocmeşte un raport de
autoevaluare a activităţii şi o cerere, care se vor depune la conducerea
unităţii; personalul de conducere, de îndrumare şi control întocmeşte raportul
de autoevaluare a activităţii şi o cerere, care se vor depune la inspectoratul
şcolar;
- 8-9 decembrie 2008: cererea şi raportul se analizează
în consiliul profesoral al unităţii, care formulează o apreciere sintetică
(pentru fiecare solicitant în parte) şi face propuneri, pe care le înaintează
spre aprobare consiliului de administraţie;
- 10-11 decembrie 2008:
consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ aprobă nominal personalul
căruia i se atribuie salariul
de merit, în limita locurilor acordate de inspectoratul şcolar, şi transmite
numele acestuia inspectoratului şcolar spre validare; consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar analizează cererea şi raportul de
autoevaluare al personalului didactic de conducere, de îndrumare şi control şi
aprobă nominal persoanele cărora li se aprobă salariul de merit;
- 12 decembrie 2008: validarea şi afişarea
rezultatelor;
- 12-16 decembrie 2008: depunerea contestaţiilor;
- 17-18 decembrie 2008: soluţionarea contestaţiilor;
- 19 decembrie 2008: afişarea rezultatelor la
contestaţii.
NOTĂ:
1. Personalul didactic de
conducere din unităţile de învăţământ va întocmi şi va depune raportul de
autoevaluare a activităţii desfăşurate, la inspectoratul şcolar.
2. Aprobarea nominală va fi dată în consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar, în limita
locurilor aprobate.
ANEXA Nr. 4 la metodologie
A. Criteriile specifice şi grila de punctaj pentru
acordarea gradaţiei de merit - directorul/directorul adjunct al clubului
sportiv şcolar/liceu cu program sportiv -
Anul şcolar...............
• Numele şi prenumele:...............................................
• Funcţia:
...............................................................
• Unitatea de învăţământ:
............................................
• Vechimea în învăţământ:...............................
• Gradul didactic:
..................................................
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (se referă la activitatea din perioada 17 ianuarie 2005-16 ianuarie 2009)
|
Punctaj maxim
|
Subcriterii care trebuie îndeplinite
de către candidat
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Punctaj acordat
|
01. Criteriul activităţilor complexe cu valoare
instructiv-educativă
|
20
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
f)
|
|
|
|
g)
|
|
|
|
h)
|
|
|
|
i)
|
|
|
|
j)
|
|
|
|
k)
|
|
|
|
l)
|
|
|
|
m)
|
|
|
|
n)
|
|
|
|
02. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didactică
|
20
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
03. Criteriul privind participarea la proiecte, în cadrul programelor de reformă educaţională, coordonate de inspectoratul
şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, alţi parteneri
|
30
|
|
|
|
|
04. Criteriul privind creşterea
prestigiului unităţii de învăţământ/conexe, făcând vizibile rezultatele
acesteia în presă, pe site-urile educaţionale, prin sporirea calităţii
actului educaţional, manifestat prin locul ocupat de şcoală în ierarhia
stabilită de inspectoratele şcolare
|
30
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
f)
|
|
|
|
TOTAL
|
100
|
|
|
|
|
NOTĂ:
a) Stabilirea subcriteriilor şi detalierea punctajului
maxim se fac de comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
b) Dovada îndeplinirii
criteriilor din prezenta fişă se face prin depunerea, în copie certificată
pentru conformitate cu originalul, a diplomelor, certificatelor, adeverinţelor
etc, eliberate de instituţiile abilitate.
B. Criteriile specifice şi grila de punctaj pentru
acordarea gradaţiei de merit
- personal didactic din învăţământul sportiv
integrat şi suplimentar -
(profesori de educaţie fizică şi sport şi antrenori)
Anul şcolar.......................
• Numele şi prenumele:...............................
•
Funcţia:......................................................
• Unitatea de
învăţământ:....................................
• Vechimea în învăţământ:...................................
• Gradul didactic:....................................
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (se referă la activitatea din perioada 17 ianuarie 2005-16
ianuarie 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea inspectoratului şcolar
|
01.
|
CRITERIUL ACTIVITĂŢILOR COMPLEXE CU VALOARE INSTRUCTIV-EDUCATIVA
|
75
|
|
|
|
a) Rezultate deosebite obţinute în pregătirea preşcolarilor şi a
elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţă, materializate
în progresul elevilor la clasă, în rezultate ale elevilor la clasă, la
testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, rezultate obţinute cu clasa
şi individual pentru disciplinele de specialitate în învăţământul vocaţional:
- selecţia elevilor în grupe/clase cu
profil sportiv;
- ponderea promovării elevilor de la un an la altul de pregătire
sportivă/studiu;
- elevi cu dublă legitimare;
- elevi transferaţi
- elevi participanţi la pregătire, întreceri, concursuri şi
competiţii cu loturile naţionale.
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Rezultate deosebite obţinute în selecţie, pregătirea şi
promovarea sportivilor cu calităţi deosebite pentru sportul de performanţă:
- selecţia sportivilor cu calităţi deosebite;
- pregătirea sportivilor cu calităţi deosebite;
- promovarea sportivilor cu calităţi deosebite.
|
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) Performanţe în pregătirea elevilor distinşi la competiţiile
naţionale si internaţionale, materializate prin obţinerea locurilor I, II, III,IV, VşiVI:
|
50
|
|
|
|
c.1) La disciplinele sportive individuale:
|
Competiţii internaţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II,
copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III,
copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI,
copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
-campionate internaţionale, locul I,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II,
tineret/seniori
|
|
|
|
-campionate internaţionale, locul III,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (se referă la activitatea din perioada 17 ianuarie 2005-16 ianuarie 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului şcolar
|
|
- campionate balcanice, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
|
-campionate balcanice, locul III,juniori (III, II, I)
|
|
|
|
-campionate balcanice, locurile IV-VI,juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate europene, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
-campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul I
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul II
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul III
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul IV
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul V
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul VI
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locurile VII-VIII
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, realizarea condiţiilor
de participare
|
|
|
|
|
Competiţii naţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul I
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul II
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul III
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat (se referă la
activitatea din perioada 17 ianuarie 2005-16 ianuarie 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locurile IV-VI
|
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI,
copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, juniori
(III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, juniori
(III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul I,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul II,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locurile IV-VI,
tineret/seniori
|
|
|
|
c.2) La disciplinele sportive de echipă:
|
Competiţii internaţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
copii
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II,
copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI,
copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile
IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate europene, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (se referă la activitatea din perioada 17 ianuarie 2005-16 ianuarie 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, tineret/ seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
-campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul I
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul II
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul III
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul IV
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul V
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul VI
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locurile VII-VIII
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, realizarea condiţiilor de participare
|
|
|
|
Competiţii naţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS,
locul I
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul II
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul III
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locurile IV-VI
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI,
copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, juniori
(III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
-campionate naţionale, locurile IV-VI,juniori
(III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul I,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locurile IV-VI,
tineret/seniori
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (se referă la activitatea
din perioada 17 ianuarie 2005-16 ianuarie 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului şcolar
|
|
d) Pregătirea loturilor judeţene pentru olimpiadă la disciplina
pregătire sportivă teoretică,participarea, în calitate de membru al juriului
sau al comitetului de organizare, la olimpiada judeţeană şi naţională;
organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, simpozioane la nivel
internaţional, naţional ori interjudeţean:
- pregătirea loturilor judeţene;
- membru al comisiilor/grupurilor naţionale de coordonare;
- membru în comisia de organizare a etapei judeţene;
- membru în comisia de organizare a etapei naţionale;
- însoţitor al elevilor la etapa judeţeană;
- însoţitor al elevilor la etapa naţională;
- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii,
simpozioane la nivel interjudeţean;
- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii,
simpozioane la nivel naţional;
- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii,
simpozioane la nivel internaţional.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
e) Pregătirea loturilor naţionale/olimpice, participarea, în
calitate de membru al comisiilor/grupurilor de organizare şi
profesor-antrenor, la întrecerile/concursurile/competiţiile judeţene,
interjudeţene, naţionale şi internaţionale:
- pregătirea loturilor naţionale/olimpice;
- membru al comisiilor/grupurilor naţionale de coordonare;
- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel
judeţean;
- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel
zonal;
- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel
naţional;
- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel
internaţional;
- profesor-antrenor la întrecerile/concursurile/competiţiile
judeţene şi interjudeţene;
- profesor-antrenor la întrecerile/concursurile/competiţiile
naţionale şi internaţionale.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
f) Rezultate notabile/măsurabile obţinute
în activităţile culturale şi educative organizate în şcoală şi finalizarea
unor proiecte de parteneriat educaţional, cu impact la nivel
local/judeţean/al municipiului Bucureşti/naţional/internaţional:
- cu impact la nivel local;
- cu impact la nivel judeţean;
- cu impact la nivel interjudeţean;
- cu impact la nivel naţional;
- cu impact la nivel internaţional.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
g) Rezultatele comunicării cu părinţii, cu unităţile de
învăţământ şi cu autorităţile locale, concretizate în reducerea abandonului şcolar,
a delincventei juvenile, a comportamentelor marginale:
- cu autorităţile locale;
- cu unităţile de învăţământ
- cu părinţii.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat (se referă la activitatea din
perioada 17 ianuarie 2005-16 ianuarie 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului şcolar
|
|
h) Activitate desfăşurată cu elevii capabili de performanţă în
centrele naţionale olimpice de excelenţă:
- director tehnic;
- profesor/antrenor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
i) Rezultate obţinute în organizarea cu elevii a unor activităţi
practice, educative pentru formarea de abilităţi de comunicare, colaborare şi
organizare
|
|
|
|
|
|
j) Rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute prin finalizarea
unor proiecte de parteneriat educaţional, la nivel local/judeţean/naţional/
internaţional, şi în activităţi de voluntariat la nivelul comunităţii locale:
- proiecte de parteneriat educaţional la
nivel local;
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel judeţean;
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel naţional;
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel internaţional;
- activităţi de voluntariat la nivelul comunităţii locale.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k) Activitate de coordonator de programe educative şcolare şi
extrascolare, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea colectivelor
redacţionale ale revistelor şcolare
|
|
|
|
|
02.
|
CRITERIUL PRIVIND PERFORMANŢE DEOSEBITE
IN INOVAREA DIDACTICA
|
10
|
|
|
|
a) Contribuţia la elaborarea de programe şcolare, regulamente,
metodologii, îndrumătoare/ghiduri metodice, manuale şcolare, auxiliare
didactice, reviste şcolare, avizate de inspectoratul şcolar sau de Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, după caz; cărţi în domeniul
educaţional, înregistrate cu ISBN, crearea de softuri educaţionale în
specialitate, platforme de e-learning avizate de Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului; elaborarea de programe şcolare pentru discipline
opţionale noi, însoţite de suportul de curs; elaborarea de programe vizând
curriculumul pentru opţional integrat în dezvoltare locală:
- programe şcolare, regulamente, metodologii, îndrumătoare/
ghiduri metodice, manuale şcolare;
- reviste şcolare, auxiliare/materiale didactice (bază sportivă,
materiale, aparate şi instalaţii sportive);
- cărţi în domeniul educaţional, înregistrate cu ISBN;
- crearea de platforme de e-learning;
- elaborarea de programe şcolare pentru discipline opţionale noi,
însoţite de suportul de curs;
- elaborarea de programe vizând curriculumul pentru opţional
integrat în dezvoltare locală.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice publicate în
domeniul didacticii, specialităţii si managementului educaţional,
înregistrate cu ISBN
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (se referă la activitatea din perioada 17 ianuarie 2005-16
ianuarie 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
c) Activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, deformator,
activitate în domeniul sindical la nivel local/judeţean/naţional/ internaţional,
participarea cu comunicări la simpozioane judeţene, regionale (zonale),
naţionale şi/sau internaţionale, participarea la formarea personalului
didactic prin casa corpului didactic, în calitate de formatori, contribuţia
la cercetări ştiinţifice în specialitate sau în domeniul problematicii
învăţământului şi educaţiei; se va stabili un punctaj defalcat pentru cursuri
cu o durată de minimum 3 zile (24 de ore), care să vizeze asigurarea
calităţii şi personalizarea concretă de comunicare cu familia şi comunitatea
privind participarea şi contribuţia la activităţile menţionate:
- activitate de evaluator de manuale;
- activitate de mentorat;
- activitate de formator;
- activitate în domeniul sindical la nivel:
- local/judeţean;
- naţional/internaţional;
- participarea cu comunicări la simpozioane judeţene, regionale
(zonale), naţionale şi/sau internaţionale;
- participarea la formarea personalului didactic prin casa
corpului didactic, în calitate de formator;
- contribuţie la cercetări ştiinţifice fundamentale în
specialitate sau în domeniul problematicii învăţământului şi educaţiei.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d) Activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de
specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de
specialitate, coordonator de cerc pedagogic:
- activitate ca metodist;
- activitate ca membru în consiliul consultativ de specialitate
de la nivelul inspectoratului şcolar;
- activitate în comisia naţională de specialitate.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
e) Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de
elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ, în
cadrul unor comisii consultative de dialog social şi altor structuri de
dialog social şi în comisii naţionale de specialitate:
- activitate desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de
elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ;
- activitate desfăşurată în cadrul unor comisii consultative de
dialog social şi altor structuri de dialog social;
- activitate desfăşurată în comisii naţionale de specialitate.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03.
|
CRITERIUL PRIVIND PARTICIPAREA LA PROIECTE, IN CADRUL PROGRAMELOR
DE REFORMĂ EDUCAŢIONALĂ, COORDONATE DE INSPECTORATUL ŞCOLAR, MINISTERUL
EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI, DE ALŢI PARTENERI
|
10
|
|
|
|
a) participare la proiecte, în cadrul programelor de reformă
educaţională, coordonate de inspectoratul şcolar
|
|
|
|
|
b) participare la proiecte, în cadrul programelor de reformă
educaţională, coordonate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
|
|
|
|
|
c) participare la proiecte, în cadrul programelor de reformă
educaţională, coordonate de alţi parteneri şi recunoscute de Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul
care trebuie îndeplinit de către candidat (se referă la activitatea din
perioada 17 ianuarie 2005-16 ianuarie 2009)
|
Punctaj maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
04.
|
CRITERIUL PRIVIND CREŞTEREA PRESTIGIULUI UNITĂŢII DE
ÎNVĂŢĂMÂNT/CONEXE, FĂCÂND VIZIBILE REZULTATELE ACESTEIA ÎN PRESĂ, PE SITE-URILE EDUCAŢIONALE,
PRIN SPORIREA CALITĂŢII ACTULUI EDUCAŢIONAL, MANIFESTAT PRIN LOCUL OCUPAT DE
ŞCOALĂ ÎN IERARHIA STABILITĂ DE INSPECTORATELE ŞCOLARE
|
5
|
|
|
|
a) ca urmare a contribuţiilor individuale
şi/sau în echipă la dezvoltarea practicii managementului educaţional şi
instituţional, în contextul reformei învăţământului
|
|
|
|
|
b) ca urmare a atragerii de finanţări extrabugetare pentru
unitate, programe, proiecte, centre de documentare şi informare, laboratoare
etc, având ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a procesului de
predare-învăţare-evaluare, a bazei didactico-materiale
|
|
|
|
|
c) ca urmare a realizării de proiecte extracurriculare, cu
finanţare extrabugetară
|
|
|
|
|
d) ca urmare a realizării de parteneriate cu instituţiile din
domeniul educaţiei şi al sportului (universităţi, cluburi sportive,
asociaţii, fundaţii etc.) la nivel local, regional, naţional şi internaţional
|
|
|
|
|
TOTAL
|
100
|
|
|
|
NOTĂ:
a) Detalierea punctajului maxim
se realizează de comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
b) Dovada îndeplinirii
criteriilor din prezenta fişă se face prin depunerea, în copie certificată
pentru conformitate cu originalul, a diplomelor, certificatelor, adeverinţelor
etc, eliberate de instituţiile abilitate.
ANEXA Nr. 5 la metodologie
A. GRILA DE PUNCTAJ
pentru acordarea gradaţiei de merit pentru
personalul de conducere din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor/Palatul
Naţional al Copiilor
Criteriul
|
Subcriterii
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Punctaj acordat
|
1. Activităţi
complexe cu valoare instructivă - educativă (punctaj maxim: 30 de puncte)
|
Atragerea şi creşterea numărului copiilor în activităţile
cercului (depăşirea numărului de elevi faţă de normativ)
|
|
|
Performanţe în pregătirea copiilor distinşi la concursuri de profil, materializate
în obţinerea locurilor I, II, III şi menţiunilor la faza internaţională şi naţională şi a
locurilor I, II, III şi
premiilor speciale la faza interjudeţeană/ regională
|
Internaţional
|
Locul I
|
|
|
Locul II
|
|
|
Locul III
|
|
|
Menţiune/ Premiu special
|
|
|
Naţional
|
Locul I
|
|
|
Locul II
|
|
|
Locul III
|
|
|
Premiu special
|
|
|
Interjudeţean/ judeţean
|
Locul I
|
|
|
Locul II
|
|
|
Locul III
|
|
|
Premiu special
|
|
|
Criteriul
|
Subcriterii
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Punctaj acordat
|
|
Participarea în calitate de membru al juriului sau al comitetului
de organizare la concursurile şcolare incluse în
programul de activităţi şi în calendarul
inspectoratului şcolar/ Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului
|
Internaţional
|
|
|
Naţional
|
|
|
Interjudeţean
|
|
|
Judeţean
|
|
|
Organizarea de concursuri şi festivaluri
|
Internaţional
|
|
|
Naţional
|
|
|
Interjudeţean/ regional
|
|
|
Organizare de spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane etc.
|
Internaţional
|
|
|
Naţional
|
|
|
Interjudeţean/ regional
|
|
|
Participare la spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane etc.
|
Internaţional
|
|
|
Naţional
|
|
|
Interjudeţean/ regional
|
|
|
Finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional
|
Internaţional
|
|
|
Naţional
|
|
|
Judeţean
|
|
|
Local
|
|
|
Activităţi desfăşurate cu copii cu cerinţe educative speciale/
instituţionalizaţi etc.
|
Naţional
|
|
|
Judeţean
|
|
|
Local
|
|
|
Activitate ca metodist, membru în
consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi
în comisia naţională de specialitate, coordonator de cerc pedagogic,
îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare
|
|
|
Participare la cursuri de formare
|
|
|
Participări cu lucrări de specialitate la conferinţe şi seminarii
|
|
|
2. Performanţe
deosebite în inovarea didactică (punctaj
maxim: 30 de puncte)
|
Contribuţia la:
|
activitatea educativă inovativă din cadrul palatului/clubului
copiilor
|
|
|
elaborarea de metodologii/ regulamente la nivel naţional
|
|
|
elaborarea de materiale didactice auxiliare, îndrumătoare/ghiduri
metodice
|
|
|
reviste şcolare
|
|
|
Iniţierea şi organizarea unor forme variate de formare a cadrelor
didactice din palatele şi cluburile copiilor
|
|
|
Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice de specialitate în
domeniul didacticii, specialităţii şi managementului educaţional,
înregistrate cu ISBN
|
|
|
Criteriul
|
Subcriterii
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Punctaj acordat
|
|
Activitatea de evaluator de proiecte educative şcolare si
extrascolare, de iniţiator şi coordonator de proiecte educative de mentorat,
de formator. Activitate în domeniul sindical
|
Naţional
|
|
|
Judeţean
|
|
|
Local
|
|
|
Participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului
didactic sau în cadrul unor proiecte educative, în calitate de formatori
(minimum 24 de ore cursul)
|
|
|
Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice şi
consilii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social
şi în comisiile naţionale de specialitate
|
|
|
3. Parteneriat
educaţional în cadrul programelor de reformă (punctaj maxim: 20 de puncte)
|
Proiecte de parteneriat educaţional coordonate de inspectoratul
şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi alţi parteneri
(Institutul Francez, British Council, PHARE^ Socrates, Arion, UNICEF,
JIICA/JOCV, Youth, Institutul Goethe, Banca Mondială, Centrul de limbi moderne
de la Graz, KulturKontakt - Austria etc.)
|
|
|
4. Creşterea prestigiului unităţii
de învăţământ (punctaj maxim: 20 de puncte)
|
Contribuţie individuală şi/sau în echipă la îmbunătăţirea
managementului educaţional şi instituţional, în contextul reformei învăţământului
|
|
|
Realizarea unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare
|
|
|
Parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al culturii (universităţi, biblioteci, muzee, centre de cultură,
case de cultură, asociaţii, fundaţii etc.)
|
Internaţional
|
|
|
|
Naţional
|
|
|
|
Regional
|
|
|
|
Local
|
|
|
|
Contribuţia la promovarea imaginii instituţiei în mass-media locală, naţională, internaţională, site-uri educaţionale, în
comunitate
|
|
|
NOTĂ:
Detalierea punctajului maxim se realizează de comisia
paritară de la nivelul inspectoratului şcolar, iar pentru Palatul Naţional al
Copiilor, de către Direcţia generală management învăţământ preuniversitar din
cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
B. GRILA DE PUNCTAJ
pentru acordarea gradaţiei de merit pentru cadrele
didactice din
palatele şi cluburile copiilor şi elevilor/Palatul Naţional al Copiilor
Criteriul
|
Subcriterii
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Punctaj acordat
|
1. Activităţi complexe cu valoare
instructiv -educativă (punctaj maxim: 40 de puncte)
|
Atragerea şi menţinerea copiilor în activităţile cercului
(depăşirea nr. de elevi faţă de normativ)
|
|
|
Performanţe în pregătirea copiilor distinşi la concursuri de profil, materializate
în obţinerea locurilor I, II, III şi menţiunilor la faza internaţională şi naţională şi a
locurilor I, II, III şi
premiilor speciale la faza
interjudeţeană/regională
|
Internaţional
|
Locul I
|
|
|
Locul II
|
|
|
Locul III
|
|
|
Menţiune/ Premiu special
|
|
|
Naţional
|
Locul I
|
|
|
Locul II
|
|
|
Locul III
|
|
|
Premiu special
|
|
|
Interjudeţean/ judeţean
|
Locul I
|
|
|
Locul II
|
|
|
Locul III
|
|
|
Premiu special
|
|
|
Criteriul
|
Subcriterii
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Punctaj acordat
|
|
Participarea în calitate de membru al juriului sau al comitetului
de organizare la concursurile şcolare incluse în
programul de activităţi şi în calendarul
inspectoratului şcolar/ Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului
|
Internaţional
|
|
|
Naţional
|
|
|
Interjudeţean
|
|
|
Local
|
|
|
Organizare de spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane etc.
|
Internaţional
|
|
|
Naţional
|
|
|
Interjudeţean/regional
|
|
|
Municipal/local
|
|
|
Participare la spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane etc.
|
Internaţional
|
|
|
Naţional
|
|
|
Interjudeţean/regional
|
|
|
Municipal/local
|
|
|
Finalizarea unor proiecte de parteneriat
educaţional
|
Internaţional
|
|
|
Naţional
|
|
|
Judeţean
|
|
|
Local
|
|
|
Activităţi desfăşurate cu copii cu cerinţe educative speciale/
institutionalizati etc.
|
Naţional
|
|
|
Judeţean
|
|
|
Local
|
|
|
Activitate ca metodist, membru în consiliul
consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în
comisia naţională de specialitate, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea
colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare
|
|
|
Participare la cursuri de formare
|
|
|
Participări cu lucrări de specialitate la conferinţe şi seminarii
|
|
|
2. Performanţe
deosebite în inovarea didactică (punctaj
maxim: 30 de puncte)
|
Contribuţia la elaborarea de:
|
programe şcolare
|
|
|
metodologii/regulamente la nivel naţional
|
|
|
materiale auxiliare didactice,
îndrumătoare/ghiduri metodice
|
|
|
reviste şcolare
|
|
|
Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice de specialitate în
domeniul didacticii, specialităţii şi managementului educaţional,
înregistrate cu ISBN
|
|
|
Activitatea de evaluator, iniţiator şi
coordonator de proiecte educative, de mentorat, de formator. Activitate în
domeniul sindical
|
Naţional
|
|
|
Judeţean
|
|
|
Local
|
|
|
Participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului
didactic sau în cadrul unor proiecte educative, în calitate de formatori
(minimum 24 de ore cursul)
|
|
|
Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice şi
consilii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social
şi în comisiile naţionale de specialitate
|
|
|
Criteriul
|
Subcriterii
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Punctaj acordat
|
3. Parteneriat
educaţional în cadrul programelor de reformă (punctaj maxim: 20 de puncte)
|
Proiecte de parteneriat educaţional coordonate de inspectoratul
şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi alţi parteneri
(Institutul Francez, British Council, PHAREi Socrates, Arion, UNICEF,
JIICA/JOCV, Youth, Institutul Goethe, Banca Mondială, Centrul de limbi
moderne de la Graz, KulturKontakt - Austria etc.)
|
|
|
4. Creşterea prestigiului unităţii
de învăţământ (punctaj maxim: 10 puncte)
|
Contribuţie individuală şi/sau în echipă la dezvoltarea
managementului educaţional, în contextul reformei învăţământului
|
|
|
Realizarea unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare
|
|
|
Parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al culturii (universităţi, biblioteci, muzee, centre de cultură,
case de cultură, asociaţii, fundaţii etc.)
|
Internaţional
|
|
|
Naţional
|
|
|
Regional
|
|
|
Local
|
|
|
NOTĂ:
Detalierea punctajului maxim se realizează de comisia
paritară de la nivelul inspectoratului şcolar, iar pentru Palatul Naţional al
Copiilor, de către Direcţia generală management învăţământ preuniversitar din
cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
ANEXA Nr. 6 la metodologie
Fişa-cadru de punctaj
pentru personalul didactic
Criteriul
|
Punctajul maxim
|
1. Criteriul activităţilor
complexe cu valoare instructiv-educativă
|
60 de puncte
|
2. Criteriul privind performanţele deosebite în inovarea
didactică
|
30 de puncte
|
3. Criteriul privind participarea la proiecte
|
5 puncte
|
4. Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii de
învăţământ/conexe
|
5 puncte
|
NOTĂ:
Detalierea punctajului maxim se realizează de comisia
paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
Fişa-cadru de punctaj pentru funcţiile de conducere
Criteriul
|
Punctajul maxim
|
1. Criteriul activităţilor complexe cu valoare
instructiv-educativă
|
20 de puncte
|
2. Criteriul privind performanţele deosebite în inovarea
didactică
|
20 de puncte
|
3. Criteriul privind participarea la proiecte
|
30 de puncte
|
4. Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii de
învăţământ/conexe
|
30 de puncte
|
NOTĂ:
Detalierea punctajului maxim se realizează de comisia
paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.