ORDIN Nr. 559
din 30 iulie 2008
pentru aprobarea Procedurii
de inventariere a locuintelor afectate de calamitati naturale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 577 din 31 iulie 2008
Având în vedere că:
- fenomenele meteorologice, cu efecte devastatoare pe
teritoriul României, s-au produs în ultimii ani cu o frecvenţă din ce în ce mai
mare, sub formă de inundaţii şi alunecări de teren care au generat pagube
considerabile atât populaţiei, cât şi mediului înconjurător, şi că Ministerului
Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îi este necesar să deţină date
şi informaţii complete pentru toate zonele în care se produc asemenea fenomene;
- stabilirea unei proceduri coerente pentru cunoaşterea efectului calamităţilor naturale asigură operativitatea
luării unor măsuri care vizează repararea, reabilitarea, reconstrucţia şi
demolarea locuinţelor afectate de calamităţi naturale, procedura fiind
aplicabilă pentru toate programele guvernamentale care
se vor promova în acest scop,
în temeiul prevederilor art. 10 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,
ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi
locuinţelor şi ministrul internelor şi reformei administrative emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de inventariere a
locuinţelor afectate de calamităţi naturale, prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi
locuinţelor,
Laszlo Borbely
p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat
ANEXĂ
PROCEDURĂ
de inventariere a
locuinţelor afectate de calamităţi naturale
1. Instituţiile prefectului monitorizează inventarierea
locuinţelor afectate de calamităţi naturale - inundaţii şi alunecări de teren -
şi antropice, situate în raza administrativ-teritorială în care îşi exercită
autoritatea, şi fac propuneri pentru repararea, reabilitarea, reconstrucţia şi
demolarea acestora, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială din judeţ,
propuneri pe care le transmit Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative şi Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor,
în vederea stabilirii şi solicitării sumelor necesare a fi alocate de la
bugetul de stat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 care face parte
integrantă din prezenta procedură.
2. Pentru efectuarea
propunerilor precizate la pct. 1, instituţiile prefectului vor lua următoarele
măsuri:
a) constituirea unor comisii de inventariere din care
să facă parte primarul sau viceprimarul localităţii, un reprezentant al
instituţiei prefectului, un reprezentant al inspectoratului judeţean pentru
situaţii de urgenţă, un reprezentant al inspectoratului judeţean în construcţii
şi, după caz, experţi sau specialişti în construcţii ori în economia
construcţiilor;
b) constituirea unei comisii sociale care va analiza starea socială a familiilor sinistrate, numărul de
persoane din fiecare familie,
situaţia materială a acestora şi alte aspecte de natură să conducă la concluzia
că respectivii pot sau nu pot să îşi repare, să îşi reabiliteze sau să îşi
reconstruiască locuinţa în regie proprie.
3. Comisiile de inventariere prevăzute la pct. 2 lit.
a) prezintă instituţiei prefectului inventarul locuinţelor distruse sau
avariate, după modelul prevăzut în anexa nr. 1, defalcat pentru fiecare unitate
administrativ-teritorială în care îşi exercită autoritatea consiliile locale,
inventar care va fi însoţit în mod obligatoriu de fişele tehnice ale
locuinţelor, întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 care face
parte integrantă din prezenta procedură.
4. Propunerile instituţiilor
prefectului, prevăzute la pct. 1, se întocmesc în baza inventarelor efectuate
în condiţiile pct. 3 şi a rezultatelor anchetelor sociale prezentate de comisia
prevăzută la pct. 2 lit. b), precizându-se distinct locuinţele care nu pot fi
reparate, reabilitate sau
reconstruite în regie proprie de către proprietari datorită incapacităţii
fizice a acestora de a realiza asemenea lucrări şi/sau a lipsei surselor de
finanţare pentru contractarea lor cu prestatori de servicii şi executanţi
specializaţi.
ANEXA Nr. 1 la procedură
Localitatea...............................
Judeţul.....................................
Nr. .................../.....................
VIZAT
Prefect,
...............................................
FIŞA (INVENTAR)
de analiză în teren a locuinţelor distruse sau grav
avariate ca efect al calamităţilor naturale, care se propun pentru a fi reparate, reabilitate sau reconstruite
în localităţile aflate pe raza de autoritate a
Consiliului Local....................................................
Nr. crt.
|
Numele şi
prenumele
proprietarului
|
Numărul
membrilor de familie
|
Adresa
locuinţei
|
Suprafaţa
totală a
terenului
(m2)
|
Deschiderea
terenului la stradă (m)
|
Numărul
cadastral (parcelă)
|
Descrierea
locuinţei
|
Gradul de
avariere a locuinţei
|
Observaţii
|
Numărul
de camere
|
Materialul
din care a
fost
construită
|
Suprafaţa
construită
(m2)
|
Distrusă
(prăbuşită)
|
Avarii
structurale (în pericol de prăbuşire)
|
Avarii
nestructurale
(uşor
afectată)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
1. Localitatea (1)
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
n. Localitatea (n)
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
Total case propuse pentru a fi
reconstruite pe raza de autoritate a Consiliului Local.......................................
|
NOTĂ:
Coloana 1 -se menţionează numele şi prenumele
proprietarului locuinţei.
Coloana 2 - se înregistrează numărul membrilor familiei
care gospodăresc efectiv în locuinţă.
Coloana 3 - adresa va fi cât mai exactă pentru a se
putea identifica în teren.
Coloana 4 - suprafaţa totală a terenului pe care se
află amplasată construcţia (nu se cuprind alte terenuri).
Coloana 5 - se menţionează deschiderea terenului la
stradă în m.
Coloana 6 - se menţionează numărul cadastral (parcelă).
Coloanele 7, 8, 9 cuprind date referitoare la locuinţa,
respectiv număr de camere (se va detalia numărul camerelor de locuit, vestibul,
bucătărie etc), tipul de material din care a fost construită, suprafaţa
desfăşurată construită (fără anexe gospodăreşti).
Coloanele 10, 11, 12 - se va marca cu semnul X situaţia existentă la momentul întocmirii fişei.
Coloana 13 - se trec orice observaţii ce se consideră
necesar a fi menţionate cu privire la posibilitatea de execuţie a lucrărilor în
regie proprie de către proprietari sau prin prestatori de servicii şi
executanţi specializaţi;
- se menţionează locuinţele care sunt propuse pentru
strămutarea amplasamentelor.
AVIZAT
Inspectoratul Judeţean în
Construcţii.......................................
Inspector-şef judeţean,
.................................................
Primar,
.................................................
ANEXA Nr. 2 la procedură
Localitatea..........................
Judeţul................................
VIZAT
Consiliul Local
..........................................
Primar,
..........................................
FIŞA TEHNICĂ A LOCUINŢEI
Numele şi prenumele:
Numărul membrilor de familie locatară a locuinţei:
Adresa locuinţei:
Suprafaţa totală a terenului pe care este amplasată
construcţia (m2):
Deschiderea terenului la stradă (m):
Numărul parcelei:
Descrierea locuinţei:
- camere de locuit
- bucătărie
- baie
- hol (vestibul, cămară)
- materialul din care a fost construită:
- suprafaţa desfăşurată construită a locuinţei (fără
anexe gospodăreşti) (m2):
- starea de degradare:
- distrusă (prăbuşită)
- avarii structurale (în pericol de prăbuşire)
- avarii nestructurale (uşor
afectată)
Concluzii privind acţiunea necesară (reparare,
reabilitare, reconstrucţie, demolare, demolare şi reconstrucţie a locuinţei şi,
dacă este necesară, strămutarea):
Data
.................................................
DE ACORD.
.................................................
(semnătura proprietarului)
Reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei
publice locale,
..................................................................................................
Reprezentant al instituţiei prefectului,
..................................................................................................
Reprezentant al inspectoratului judeţean pentru situaţii de urgenţă,
..................................................................................................
Reprezentant al inspectoratului judeţean în
construcţii,
..................................................................................................
Experţi/Specialişti în construcţii,
..................................................................................................
Se completează de către reprezentanţii autorităţii
publice locale în comisia de inventariere.