Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 487 din 24 iunie 2010

privind publicarea acceptarii amendamentelor la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.201(81) si prin anexa nr. 3 la Rezolutia MSC.216(82) ale Comitetului Securitatii Maritime din 18 mai 2006, respectiv 8 decembrie 2006

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 483 din 14 iulie 2010



In temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:

Art. 1. - Se publică amendamentele la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.201(81) a Comitetului Securităţii Maritime din 18 mai 2006, prevăzută în anexa nr. 1.

Art. 2. - Se publică amendamentele la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin anexa nr. 3 la Rezoluţia MSC.216(82) a Comitetului Securităţii Maritime din 8 decembrie 2006, prevăzută în anexa nr. 2.

Art. 3. - Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor specifice cuprinse în anexele nr. 1 şi 2.

Art. 4. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,

Radu Mircea Berceanu

ANEXA Nr. 1

REZOLUŢIA   MSC.201(81) (adoptată la 18 mai 2006)

Adoptarea amendamentelor la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată

Comitetul Securităţii Maritime,

amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,

amintind, de asemenea, art. VIII(b) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), denumită în continuare Convenţia, cu privire la procedura de amendare aplicabilă anexei la Convenţie, cu excepţia prevederilor cap. I din aceasta,

luând în considerare, la cea de-a optzeci şi una sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) din aceasta,

1.   adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;

2.  stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante, ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;

3. invită guvernele contractante la Convenţie să noteze că, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 iulie 2010 după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;

4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexă;

5. solicită în plus secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.

Anexă la Rezoluţia MSC.201(81)

AMENDAMENTE

la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată

CAPITOLUL II-2

Construcţie - protecţia contra incendiului, detectarea şi stingerea incendiului

REGULA 9

Localizarea incendiului

1.  La alineatul .2 din paragraful 4.1.3.3 se înlocuieşte „." cu „; sau".

2. La paragraful 4.1.3.3, după alineatul .2 existent se adaugă noul alineat .3:

„.3 ajutaje pentru pulverizarea fină a apei, care au fost încercate şi aprobate în conformitate cu instrucţiunile aprobate de către Organizaţie*."

REGULA 15

Instalaţii pentru combustibil lichid, ulei de ungere şi alte hidrocarburi inflamabile

3. La regula 11-2/15, aşa cum a fost amendată prin Rezoluţia MSC.31(63), textul de după titlu se înlocuieşte după cum urmează:

„(Paragrafele 2.9 până la 2.12 din această regulă se aplică tuturor navelor construite la 1 februarie 1992 sau după această dată, cu excepţia faptului că referirile la paragrafele 2.10 şi 2.11 din paragrafele 3 şi 4 se aplică navelor construite la 1 iulie 1998 sau după această dată)".

CAPITOLUL III

Mijloace şi dispozitive de salvare

REGULA 7

Mijloace de salvare individuale

4.  La paragraful 2.1 se introduc noile alineate .1 şi .2:

„.1 la navele de pasageri pentru voiaje cu durata mai mică de 24 de ore trebuie să fie prevăzut un număr de veste de salvare pentru copii egal cu cel puţin 2,5% din numărul de pasageri de la bord;

.2 la navele de pasageri pentru voiaje cu durata mai mare de 24 de ore trebuie să fie prevăzute veste de salvare pentru fiecare copil de la bord;",

şi alineatele .1 şi .2 existente se renumerotează ca alineatele .3 şi .4. Cuvântul „şi" se mută de la sfârşitul alineatului .3 renumerotat la sfârşitul alineatului .4 renumerotat.

5.   După alineatul .4 renumerotat din paragraful 2.1 se introduce noul alineat .5:

„.5 dacă vestele de salvare prevăzute pentru adulţi nu sunt proiectate pentru a fi purtate de persoane cu o greutate mai mare de 140 kg şi o circumferinţă a bustului mai mare de 1.750 mm, atunci un număr suficient de accesorii corespunzătoare trebuie să fie disponibil la bord pentru a asigura protecţia acestor persoane."

CAPITOLUL IV

Radiocomunicaţii

REGULA 7

Instalaţia radio: Generalităţi

6.  Textul existent al alineatului .6.1 din paragraful 1 se înlocuieşte după cum urmează:

„.6.1 să poată transmite un semnal de alertare în caz de sinistru prin serviciul de sateliţi cu orbită polară ce operează în banda de 406 MHz;".

REGULA 9

Instalaţia radio: Zonele maritime A1 şi A2

7.  Textul existent al alineatului .3.3 din paragraful 1 se înlocuieşte după cum urmează:

„.3.3 prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT printr-o staţie terestră de navă."

REGULA 10

Instalaţia radio: Zonele maritime A1, A2 şi A3

8.  Textul existent al alineatului .4.3 din paragraful 1 se înlocuieşte după cum urmează:

„.4.3 prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT printr-o staţie suplimentară terestră de navă."

9.  Textul existent al alineatului .3.2 din paragraful 2 se înlocuieşte după cum urmează:

„.3.2 prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT printr-o staţie terestră de navă; şi".

CAPITOLUL V

Siguranţa navigaţiei

REGULA 22

Vizibilitatea de pe puntea de navigaţie

10.  După paragraful 3 existent se adaugă noul paragraf 4: „4    Fără a aduce atingere cerinţelor paragrafelor 1.1, 1.3,

1.4 şi 1.5, schimbarea apei de balast se poate efectua cu condiţia ca:

.1 comandantul să fi stabilit dacă este sigur să se procedeze astfel şi să se ţină seama de orice unghiuri moarte mărite sau de câmpurile orizontale reduse cu privire la vizibilitatea ce rezultă din exploatare în scopul asigurării că o supraveghere corespunzătoare este menţinută în orice moment;

.2 exploatarea să se efectueze în conformitate cu planul de management al apei de balast, ţinându-se seama de recomandările privind schimbarea apei de balast adoptate de către Organizaţie; şi

.3 începerea şi terminarea exploatării să fie înregistrate în jurnalul navei cu privire la activităţile de navigaţie conform regulii 28."

* Se face referire la Instrucţiunile revizuite pentru aprobarea instalaţiilor cu sprinkler echivalente acelora menţionate în regula 11-2/12 din SOLAS [Rezoluţia A.800(19)].

ANEXA Nr. 2

REZOLUŢIA   MSC.216(82) (adoptată la 8 decembrie 2006)

Adoptarea amendamentelor la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, asa cum a fost amendată

Comitetul Securităţii Maritime,

amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,

amintind, de asemenea, art. VIII(b) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), denumită în continuare Convenţia, cu privire la procedura de amendare aplicabilă anexei la Convenţie, cu excepţia prevederilor cap. I din aceasta,

luând în considerare, la cea de-a optzeci şi doua sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) din aceasta,

1.  adoptă, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al căror text este prevăzut în anexele nr. 1-3 la prezenta rezoluţie;

2.  stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că:

a) amendamentele din anexa nr. 1 se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2008;

b) amendamentele din anexa nr. 2 se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2008; şi

c) amendamentele din anexa nr. 3 se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010, cu excepţia cazului în care înainte de aceste date mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante, ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;

3. invită guvernele contractante la Convenţie să noteze că, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie:

(a)  amendamentele din anexa nr. 1 vor intra în vigoare la 1  iulie 2008;

(b)  amendamentele din anexa nr. 2 vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2009; şi

(c)  amendamentele din anexa nr. 3 vor intra în vigoare la 1 iulie 2010, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;

4.    solicită secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexele nr. 1-3;

5. solicită, în plus, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexelor nr. 1-3 membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.

ANEXA Nr. 3 la Rezoluţia MSC.216(82)

AMENDAMENTE

la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată

CAPITOLUL II-1

Construcţie - structură, compartimentare şi stabilitate, maşini şi instalaţii electrice

PARTEA D

Instalaţii electrice

REGULA 41

Sursa principală de energie electrică şi instalaţii de iluminat

1.  După paragraful 5 existent se adaugă noul paragraf 6:

„6 La navele de pasageri, iluminatul suplimentar trebuie să fie prevăzut în toate cabinele pentru a indica în mod vizibil ieşirea, astfel încât ocupanţii să îşi poată găsi drumul spre uşă. Acest iluminat, care poate să fie conectat la o sursă de energie electrică de avarie sau la o sursă proprie de energie electrică din fiecare cabină, trebuie să fie automat aprins atunci când iluminatul normal al cabinei se defectează şi să rămână în funcţionare timp de 30 de minute."

2.  După regula 54 existentă se adaugă noua parte F:

„PARTEA F

Proiectare şi amenajări alternative

REGULA 55

Proiectare şi amenajări alternative

1. Scopul

Scopul acestei reguli este de a asigura o metodologie aplicabilă proiectării şi amenajării instalaţiilor de maşini şi electrice.

2.  Generalităţi

2.1   Proiectarea şi amenajarea instalaţiilor de maşini şi electrice se pot abate de la cerinţele stabilite în părţile C, D şi E, cu condiţia ca proiectarea şi amenajarea alternativă să respecte scopul cerinţelor corespunzătoare şi să asigure un nivel echivalent de siguranţă conform prezentului capitol.

2.2 In cazul în care proiectarea şi amenajarea alternativă se abat de la cerinţele prescriptive din părţile C, D şi E, atunci trebuie să fie efectuate o analiză tehnică, o evaluare şi aprobare a proiectării şi amenajării alternative în conformitate cu prezenta regulă.

3. Analiza tehnică

Analiza tehnică trebuie să fie pregătită şi transmisă Administraţiei pe baza instrucţiunilor elaborate de către Organizaţie* şi trebuie să includă cel puţin următoarele elemente:

* Se face referire la Instrucţiunile privind proiectarea şi amenajarea alternativă din cap. II-1 şi III din Convenţia SOLAS (Circulara MSC.1/Circ.1212).

.1 stabilirea tipului navei, a instalaţiilor de maşini, a instalaţiilor electrice şi a încăperii sau a încăperilor corespunzătoare;

.2 identificarea cerinţei sau cerinţelor prescriptive cu care aceste instalaţii electrice şi de maşini nu corespund;

.3 identificarea motivului conform căruia construcţia propusă nu respectă cerinţele prescriptive, luându-se în considerare conformitatea cu alte standarde tehnice sau profesionale recunoscute;

.4 stabilirea criteriilor de exploatare pentru navă, instalaţiile de maşini, instalaţiile electrice sau încăperea ori încăperile corespunzătoare prevăzute în cerinţa prescriptivă sau cerinţele prescriptive corespunzătoare:

.1criteriile de exploatare trebuie să asigure un nivel de siguranţă care să nu fie inferior cerinţelor prescriptive corespunzătoare din părţile C, D şi E; şi

.2criteriile    de    exploatare    trebuie    să    fie cuantificabile şi măsurabile;

.5 descrierea detaliată a proiectării şi amenajării alternative, inclusiv o listă a ipotezelor de calcul şi a tuturor restricţiilor sau condiţiilor de exploatare propuse;

.6 justificarea tehnică demonstrând faptul că proiectarea şi amenajarea alternativă respectă criteriile de exploatare privind siguranţa, şi

.7 evaluarea riscului pe baza identificării posibilelor defectări şi pericole în legătură cu propunerea făcută.

4.  Evaluarea construcţiilor şi instalaţiilor echivalente

4.1  Analiza tehnică prevăzută la paragraful 3 trebuie să fie evaluată şi aprobată de către Administraţie, luându-se în considerare instrucţiunile elaborate de către Organizaţie*.

4.2  O copie a documentaţiei, aşa cum a fost aprobată de către Administraţie, indicând faptul că instalaţiile şi construcţiile echivalente corespund acestei reguli, trebuie să existe la bordul navei.

5. Schimbul de informaţii

Administraţia trebuie să comunice Organizaţiei informaţiile pertinente cu privire la proiectarea şi amenajarea alternativă aprobate de ea în vederea difuzării lor tuturor guvernelor contractante.

6.  Reevaluarea datorită schimbării condiţiilor

Dacă intervine o modificare în ipotezele de calcul şi restricţiile de exploatare care au fost indicate în descrierea proiectării şi amenajării alternative, atunci analiza tehnică trebuie să fie efectuată conform condiţiilor de modificare şi trebuie să fie aprobate de către Administraţie."

CAPITOLUL II-2

Construcţie - protecţia contra incendiului, detectarea şi stingerea incendiului

REGULA 3

Definiţii

3. După paragraful 50 existent se adaugă următoarele noi paragrafe 51 şi 52:

„51 Zonă de siguranţă în caz de accident este, din punctul de vedere al locuirii, orice zonă sau zone care nu este sau nu sunt inundate ori care se află în exteriorul zonei verticale principale sau zonelor verticale principale în care s-a produs un incendiu, astfel încât aceasta să poată prelua în deplină siguranţă toate persoanele aflate la bord pentru a le proteja de pericole asupra vieţii sau sănătăţii lor şi pentru a le asigura serviciile esenţiale.

52 Centrul de siguranţă este un post de comandă utilizat în exclusivitate   pentru   managementul  situaţiilor de   urgenţă.

Funcţionarea, comanda şi/sau monitorizarea sistemelor de siguranţă fac parte integrantă din centrul de siguranţă."

REGULA 7

Detectare şi alarmă

4.  După paragraful 2.3 existent se adaugă următorul nou paragraf 2.4:

„2.4. O instalaţie fixă de detectare a incendiului şi de alarmă în caz de incendiu de la navele de pasageri trebuie să poată identifica la distanţă şi individual fiecare detector şi avertizor de incendiu cu comandă manuală."

5.  Următorul text nou se adaugă la sfârşitul paragrafelor 5.2 şi 5.3.1:

„Detectoarele prevăzute în cabine, atunci când sunt activate, trebuie de asemenea să poată emite sau să determine producerea emiterii unui semnal sonor în încăperea unde acestea se află situate."

REGULA 8

Controlul răspândirii fumului

6.  La sfârşitul paragrafului 2 se adaugă o nouă frază: „Instalaţia de ventilaţie care deserveşte centrele de siguranţă se poate ramifica din instalaţia de ventilaţie care deserveşte puntea de comandă, în afară de cazul în care se află situată într-o zonă verticală principală adiacentă."

REGULA 9

Localizarea incendiului

7.  La paragraful 2.2.3.2.2(7) se elimină cuvintele „Chioşcuri comerciale".

8.  La paragraful 2.2.3.2.2(8) se adaugă cuvintele „Chioşcuri comerciale".

9.  La notele de la tabelele 9.3 şi 9.4 se adaugă următoarea frază la sfârşitul literei c):

„Nu se cere niciun standard de rezistenţă la foc pentru acele elemente de separaţie care separă puntea de comandă şi centrul de siguranţă atunci când acesta din urmă se află situat în interiorul punţii de comandă."

10.   După paragraful 2.2.5.2 se adaugă următorul nou paragraf 2.2.6:

„2.2.6. Protecţia atriumurilor

2.2.6.1   Atriumurile trebuie să fie delimitate de incinte constituite din construcţii de tip „A" care au un grad de rezistenţă la foc stabilit conform tabelului 9.2 sau 9.4, după caz.

2.2.6.2  Gradul de rezistenţă la foc a punţilor care separă încăperile din cadrul atriumurilor trebuie să fie stabilit conform tabelului 9.2 sau 9.4, după caz."

11. Paragraful 7.5.1 existent se renumerotează ca paragraful 7.5.1.1 si, după aceasta, se adaugă următorul nou paragraf 7.5.1.2:

„7.5.1.2 Canalele de evacuare, care deservesc maşinile de gătit din bucătării instalate pe punţile deschise, trebuie să respecte cerinţele paragrafului 7.5.1.1, după caz, atunci când traversează încăperile de locuit sau încăperile care conţin materiale combustibile."

12.   După paragraful 7.5.2.1 existent se adaugă noul paragraf 7.6:

„7.6. Instalaţii de ventilaţie pentru spălătoriile principale de la navele care transportă mai mult de 36 de pasageri

Canalele de evacuare de la spălătoriile principale trebuie să fie prevăzute cu:

.1     filtre uşor de demontat pentru curăţare;

.2 o clapetă antifoc cu telecomandă automată, amplasată la capătul inferior al canalului;

*) Se face referire la Instrucţiunile privind proiectarea şi amenajarea alternativă din cap. II-1 şi III din Convenţia SOLAS (Circulara MSC.1/Circ.1212).

.3 dispozitive cu comandă de la distanţă pentru oprirea ventilatoarelor de evacuare şi a ventilatoarelor de aspiraţie din interiorul încăperii şi pentru acţionarea clapetei antifoc menţionată la alin. 7.6.2; şi

.4 deschideri de acces amplasate convenabil pentru inspecţie şi curăţare."

REGULA 10

Combaterea incendiului

13.   In prima frază din paragraful 6.4, între cuvintele „Echipamentul pentru prăjit în ulei" şi „trebuie" se introduc cuvintele „instalat în interiorul încăperilor sau pe punţile deschise".

REGULA 13

Mijloace de evacuare

14. La paragraful 3.2.3, cuvintele „încăperile sociale" din cea de-a treia frază se elimină şi se adaugă următoarea nouă frază, înaintea frazei a patra:

„Incăperile sociale pot, de asemenea, să aibă acces direct la incintele casei scărilor, cu excepţia spaţiului din culisele sălii de spectacol."

15.  După paragraful 3.2.5.2 existent se adaugă următorul nou paragraf 3.2.5.3:

„3.2.5.3 In locul instalaţiei de iluminare a căii de evacuare, cerută conform paragrafului 3.2.5.1, pot fi acceptate instalaţii echivalente pentru dirijarea evacuării, dacă s-a aprobat de către Administraţie pe baza instrucţiunilor elaborate de către Organizaţie*."

16.  După regula 20 existentă se adaugă următoarele noi reguli 21, 22 şi 23:

„REGULA 21

Pragul de avarie, reîntoarcerea în deplină siguranţă în port şi zone de siguranţă

1. Aplicare

Navele de pasageri construite la 1 iulie 2010 sau după această dată, care au lungimea, aşa cum s-a definit în regula II-1/2.5, de 120 m ori mai mult sau care au 3 ori mai multe zone verticale principale, trebuie să respecte cerinţele acestei reguli.

2. Scopul

Scopul acestei reguli este de a stabili criteriile de proiectare, care permit reîntoarcerea unei nave în siguranţă în port, utilizând propulsia sa proprie după producerea unei avarii care nu depăşeşte pragul de avarie prevăzut la paragraful 3, şi de a asigura cerinţele de funcţionare şi exploatare pentru zonele de siguranţă.

3.  Pragul de avarie

In cadrul unui incendiu, pragul de avarie include: .1 pierderea încăperii în care s-a produs incendiul, până la cele mai apropiate elemente de separaţie de tip «A», care pot face parte din această încăpere, dacă încăperea în care s-a produs incendiul este protejată de o instalaţie fixă de stingere a incendiului; sau

.2 pierderea încăperii în care s-a produs incendiul şi a încăperilor adiacente, până la cele mai apropiate elemente de separaţie de tip «A», care nu fac parte din încăperea în care s-a produs incendiul.

4.  Reîntoarcerea în deplină siguranţă în port**

Atunci când avaria datorată unui incendiu nu depăşeşte pragul de avarie indicat la paragraful 3, nava trebuie să se poată reîntoarce în port asigurând o zonă de siguranţă aşa cum s-a definit la regula 3. Pentru a se putea reîntoarce în port, următoarele instalaţii trebuie să rămână operaţionale în partea din navă care nu este afectată de incendiu:

.1     propulsia;

.2 instalaţiile de guvernare şi instalaţiile de comandă-guvernare;

.3     sistemele de navigaţie;

.4 instalaţiile pentru umplere, transfer şi alimentare cu combustibil lichid;

.5 comunicaţia internă între punţi, încăperile de maşini, centrul de siguranţă, echipele pentru stingerea incendiului şi remediere a avariilor, precum şi comunicaţia prevăzută în vederea informării şi adunării pasagerilor şi echipajului;

.6     comunicaţia externă;

.7     instalaţia principală de incendiu;

.8     instalaţiile fixe de stingere a incendiului;

.9     instalaţia de detectare a incendiului şi fumului;

.10   instalaţia de santină şi balastare;

.11 porţile etanşe şi semietanşe acţionate cu energie electrică;

.12 instalaţii pentru asigurarea zonelor de siguranţă conform prevederilor paragrafului 5.1.2;

.13   instalaţii de detectare a inundării; şi

.14 alte instalaţii stabilite, pe care Administraţia le consideră necesare în lupta pentru supravieţuire.

5. Zona sau zonele de siguranţă

5.1.  Cerinţe de funcţionare

.1 zona sau zonele de siguranţă trebuie să fie în general o încăpere interioară sau încăperi interioare; totuşi, Administraţia poate accepta ca un spaţiu extern să fie utilizat ca zonă de siguranţă, ţinând seama de toate restricţiile impuse zonei de exploatare şi de condiţiile de mediu prevăzute;

.2 zona sau zonele de siguranţă trebuie să furnizeze tuturor ocupanţilor săi serviciile de bază*** pentru asigurarea ocrotirii vieţii pasagerilor şi echipajului, după cum urmează:

.1       instalaţii sanitare;

.2      apă;

.3      hrană;

.4      încăperi alternative pentru îngrijire medicală;

.5      adăpost împotriva intemperiilor;

.6      mijloace de prevenire a şocului termic şi hipotermic;

.7      lumină; şi

.8      ventilaţie; .3     instalaţia de ventilaţie trebuie să fie proiectată astfel încât să se reducă la minimum pericolul ca fumul şi gazele fierbinţi  să  poată  afecta  utilizarea zonei  sau zonelor de siguranţă; şi

.4 trebuie să fie prevăzute mijloace care să permită accesul la mijloacele de salvare din fiecare zonă stabilită sau utilizată ca zonă de siguranţă, ţinându-se seama de faptul că zona verticală principală poate să nu fie accesibilă pentru traversarea sa.

5.2. Incăpere alternativă pentru îngrijire medicală

Incăperea alternativă pentru îngrijire medicală trebuie să respecte standardul considerat acceptabil de către Organizaţie****.

* Se face referire la Cerinţele funcţionale şi standardele de funcţionare privind evaluarea instalaţiilor pentru dirijarea evacuării (Circulara MSC/Circ.1167) şi Instrucţiunile provizorii pentru încercarea, aprobarea şi întreţinerea instalaţiilor pentru dirijarea evacuării utilizate ca echivalent la instalaţiile de iluminare la nivel inferior (Circulara MSC/Circ. 1168).

** Se face referire la Standardele de funcţionare pentru instalaţiile şi serviciile care rămân funcţionale la navele de pasageri pentru reîntoarcerea în deplină siguranţă în port şi pentru evacuarea în ordine şi abandonarea navei după producerea unei avarii (Circulara MSC/Circ.1214).

*** Se face referire la Standardele de funcţionare pentru instalaţiile şi serviciile care rămân funcţionale la navele de pasageri pentru reîntoarcerea în deplină siguranţă în port şi pentru evacuarea în ordine şi abandonarea navei după producerea unei avarii (Circulara MSC/Circ.1214).

**** Se face referire la Instrucţiunile referitoare la stabilirea programelor privind instalaţiile medicale şi igiena la navele de pasageri (Circulara MSC/Circ. 1129).

REGULA 22

Criterii de proiectare aplicabile instalaţiilor care trebuie să rămână operaţionale după producerea unui incendiu

1. Aplicare

Navele de pasageri construite la 1 iulie 2010 sau după această dată, care au lungimea, aşa cum s-a definit la regula II-1/2.2, de 120 m ori mai mult sau care au 3 ori mai multe zone verticale principale, trebuie să respecte cerinţele acestei reguli.

2. Scopul

Scopul acestei reguli este de a stabili criteriile de proiectare aplicabile instalaţiilor necesare pentru continuarea funcţionării lor pentru a permite efectuarea evacuării în ordine a navei şi abandonarea sa dacă se depăşeşte pragul de avarie, aşa cum s-a definit la regula 21.3.

3.  Instalaţii*

3.1. Următoarele instalaţii trebuie să fie dispuse şi montate astfel încât să rămână funcţionale în cazul în care vreuna dintre zonele verticale principale nu poate fi utilizată din cauza unui incendiu:

.1     tubulatura principală de incendiu; sau

.2 comunicaţiile interne (necesare la facilitarea operaţiunilor de stingere a incendiului, aşa cum prevăd informarea şi evacuarea pasagerilor şi echipajului);

.3     mijloacele de comunicaţii externe;

.4 instalaţiile de santină pentru evacuarea apei provenită de la stingerea incendiului;

.5 iluminatul de-a lungul căilor de evacuare, la posturile de adunare şi la posturile de îmbarcare în mijloacele de salvare;

.6 instalaţiile auxiliare pentru evacuare trebuie să fie disponibile.

3.2 Instalaţiile menţionate mai sus trebuie să poată funcţiona cel puţin 3 ore, pornindu-se de la considerentul că în exterior nu există vreo avarie care să facă inutilizabilă zona verticală principală. Nu este necesar ca aceste instalaţii să rămână operaţionale în interiorul zonelor verticale principale devenite inutilizabile.

3.3 In scopul aplicării prevederilor paragrafului 3.1, cablajul şi tubulatura din interiorul unui sector construit conform normei pentru construcţiile de tip «A-60» trebuie să fie considerate că rămân intacte şi utilizabile atunci când traversează zona verticală principală devenită inutilizabilă. Administraţia poate aproba un grad echivalent de protecţie pentru cablaj şi tubulatură.

REGULA 23

Centrul de siguranţă de la navele de pasageri

1. Aplicare

Navele de pasageri construite la 1 iulie 2010 sau după această dată trebuie să aibă la bord un centru de siguranţă care să corespundă cerinţelor acestei reguli.

2. Scopul

Scopul acestei reguli este de a asigura o încăpere pentru facilitarea managementului situaţiilor de urgenţă.

3. Amplasare şi montare

Centrul de siguranţă trebuie să facă parte din puntea de comandă sau să fie amplasat într-o încăpere separată adiacentă şi să aibă acces direct la puntea de comandă, astfel încât managementul situaţiilor de urgenţă să poată fi efectuat fără distragerea ofiţerilor de cart de la obligaţiile lor privind navigaţia.

4.  Planul general şi proiectarea ergonomică

Planul general şi proiectarea ergonomică ale centrului de siguranţă trebuie să ţină seama de instrucţiunile elaborate de Organizaţie**, după caz.

5.  Comunicaţii

Mijloace de comunicaţie trebuie să fie asigurate între centrul de siguranţă, postul central de comandă, puntea de comandă, compartimentul de comandă maşini, compartimentul sau compartimentele de depozitare a instalaţiei ori instalaţiilor de stingere a incendiului şi încăperea destinată echipamentului pentru combaterea incendiului.

6.  Controlul şi monitorizarea instalaţiilor de siguranţă

Fără a aduce atingere cerinţelor cuprinse în alte reguli ale Convenţiei, funcţionalitatea deplină (exploatare, comandă, monitorizare sau, după cum este necesar, orice altă combinaţie a acestora) a instalaţiilor de siguranţă menţionate mai jos trebuie să fie asigurată de la centrul de siguranţă:

.1     toate instalaţiile cu ventilaţie mecanică;

.2     uşile de incendiu;

.3     instalaţia de alarmă generală în caz de urgenţă;

.4     instalaţiile de comunicare cu publicul;

.5     instalaţiile electrice pentru dirijarea evacuării;

.6     uşile etanşe şi semietanşe;

.7 indicatoarele pentru porţile din bordaj, porţile de încărcare şi alte mijloace de închidere;

.8 porţile interioare/exterioare etanşe la apă din prova, porţile din pupa şi orice alte porţi din bordaj;

.9     sistemul de supraveghere monitorizată;

.10   instalaţia de detectare a incendiului şi de alarmă;

.11 instalaţia fixă sau instalaţiile fixe de stingere a incendiului cu aplicare locală;

.12   instalaţiile cu sprinkler şi instalaţii echivalente;

.13 instalaţiile de stingere a incendiului cu apă în încăperile de maşini;

.14   alarma pentru adunarea echipajului;

.15   instalaţia de extragere a fumului din atrium;

.16   instalaţiile de detectare a inundării; şi

.17 pompe de incendiu şi pompe de incendiu pentru caz de urgenţă."

CAPITOLUL III

Mijloace şi dispozitive de salvare

REGULA 4

Verificarea, încercarea şi aprobarea mijloacelor şi instalaţiilor de salvare

17. Paragraful 3 se înlocuieşte după cum urmează: „3 Inainte  de  a  da  aprobarea   pentru   mijloacele  sau dispozitivele de salvare noi, Administraţia trebuie să verifice dacă:

.1 mijloacele asigură un grad de siguranţă cel puţin echivalent cu prevederile acestui capitol şi ale Codului şi dacă au fost verificate şi încercate în conformitate cu instrucţiunile elaborate de către Organizaţie**; sau

.2 dispozitivele de salvare au trecut cu succes o analiză tehnică, o evaluare şi aprobare în conformitate cu regula 38."

* Se face referire la Standardele de funcţionare pentru instalaţiile şi serviciile care rămân funcţionale la navele de pasageri pentru reîntoarcerea în deplină siguranţă în port şi pentru evacuarea în ordine şi abandonarea navei după producerea unei avarii (Circulara MSC/Circ.1214).

** Se face referire la instrucţiunile ce urmează să fie elaborate de către Organizaţie.

18. După regula 37 existentă se adaugă noua parte C:

„PARTEA C

Proiectare şi amenajări alternative

REGULA 38

Proiectare şi amenajări alternative

1. Scopul

Scopul acestei reguli este de a asigura o metodologie aplicabilă proiectării şi amenajării alternative a mijloacelor şi dispozitivelor de salvare.

2.  Generalităţi

2.1  Mijloacele şi dispozitivele de salvare se pot abate de la cerinţele stabilite în partea B, cu condiţia ca proiectarea şi amenajările alternative să respecte scopul acestor cerinţe şi să asigure un nivelul echivalent de siguranţă conform prezentului capitol.

2.2 In cazul în care proiectarea şi amenajările alternative se abat de la cerinţele prescriptive stabilite în partea B, atunci trebuie să fie efectuată o analiză tehnică, o evaluare şi aprobare a proiectării şi amenajărilor în conformitate cu prezenta regulă.

3. Analiza tehnică

Analiza tehnică trebuie să fie pregătită şi transmisă Administraţiei pe baza instrucţiunilor elaborate de către Organizaţie* şi trebuie să includă cel puţin următoarele elemente:

.1 stabilirea tipului navei şi a mijloacelor şi dispozitivelor de salvare corespunzătoare;

.2 identificarea cerinţei sau cerinţelor prescriptive cu care nu corespund aceste mijloace şi dispozitive de salvare;

.3 identificarea motivului conform căruia construcţia propusă nu respectă cerinţele prescriptive, luându-se în considerare conformitatea cu alte standarde tehnice sau profesionale recunoscute;

.4 stabilirea criteriilor de exploatare pentru navă şi mijloacele şi dispozitivele de salvare corespunzătoare prevăzute în     cerinţa     prescriptivă     sau     cerinţele     prescriptive corespunzătoare:

.4.1 criteriile de exploatare trebuie să asigure un nivel de siguranţă care să nu fie inferior cerinţelor prescriptive corespunzătoare din partea B; şi

.4.2 criteriile de exploatare trebuie să fie cuantificabile şi măsurabile;

.5 descrierea detaliată a proiectării şi amenajărilor alternative, inclusiv o listă a ipotezelor de calcul şi a tuturor restricţiilor sau condiţiilor de exploatare propuse;

.6 justificarea tehnică demonstrând faptul că proiectarea şi amenajările alternative respectă criteriile de exploatare privind siguranţa, şi

.7 evaluarea riscului pe baza identificării posibilelor defectări şi pericole în legătură cu propunerea făcută.

4.  Evaluarea construcţiilor şi instalaţiilor echivalente

4.1  Analiza tehnică prevăzută la paragraful 3 trebuie să fie evaluată şi aprobată de către Administraţie, luându-se în considerare instrucţiunile elaborate de către Organizaţie.*

4.2 Trebuie să existe la bordul navei o copie a documentaţiei, aşa cum a fost aprobată de către Administraţie, indicând faptul că proiectarea şi amenajările alternative corespund acestei reguli.

5. Schimbul de informaţii

Administraţia trebuie să comunice Organizaţiei informaţiile pertinente cu privire la proiectarea şi amenajările alternative aprobate de ea în vederea difuzării lor tuturor guvernelor contractante.

6.  Reevaluarea datorită schimbării condiţiilor

Dacă intervine o modificare în ipotezele de calcul şi restricţiile de exploatare care au fost indicate în descrierea proiectării şi amenajărilor alternative, atunci analiza tehnică trebuie să fie efectuată conform noilor condiţii de modificare şi trebuie să fie aprobată de către Administraţie."

* Se face referire la Instrucţiunile privind proiectarea şi amenajările alternative din cap. II-1 şi III din Convenţia SOLAS (Circulara MSC.1/Circ.1212).


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 487/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 487 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 487/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu