ORDIN
Nr. 412 din 9 aprilie 1993
privind competentele de solutionare a cererilor de acordare potrivit legii, a
unor inlesniri la plata impozitelor, taxelor si altor sume datorate bugetului
de stat, bugetelor locale si bugetelor fondurilor speciale, precum si a
primelor de asigurare prin efectul legii
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
Ministru de stat, ministrul finantelor,
Avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 788/1992 privind
organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, precum si cele din Legea
nr. 76/1992, Hotararea nr. 792/1960 (republicata) referitoare la executarea
silita, cele referitoare la acordarea de inlesniri la plata impozitelor,
taxelor si altor venituri bugetare din actele normative care le reglementeaza,
Emite urmatorul,
ORDIN:
1. Se aproba precizarile privind competentele de solutionare a cererilor de
acordare, potrivit legii, a unor inlesniri la plata impozitelor, taxelor si a
altor sume datorate bugetului de stat, bugetelor locale si bugetelor fondurilor
speciale, precum si a primelor de asigurare prin efectul legii.
2. Prevederile prezentului Ordin se aplica de la data de 15 aprilie 1993.
Pe data intrarii in vigoare a prezentului Ordin se abroga prevederile
capitolelor III, VI, VII, IX, X si XI din Instructiunile Ministerului
Finantelor si Comitetului de stat pentru Economia si Administratia locala nr.
1563 din 8.VIII.1969, astfel cum au fost modificate prin Instructiunile nr.
1564 din 29.10.1970, pct. 25 - 28, 30, 33, 62 de la capitolul I din Anexa 1 si
pct. 4 - 8 si 10 de la capitolul II/D de la anexa 2 la Ordinul ministrului
finantelor nr. 150 din 25.VI.1981, cap. III din Precizarile Ministerului
Finantelor nr. 2538/1992, precum si alte precizari contrare.
3. Departamentul veniturilor statului, Departamentul bugetului de stat si
datoriei publice si Directia generala de organizare, resurse umane si servicii
generale vor lua masuri pentru aducerea la indeplinire a prezentului Ordin.
MINISTRU DE STAT,
MINISTRUL FINANTELOR,
FLORIN GEORGESCU
PRECIZARI
privind competentele de solutionare a cererilor de acordare, potrivit legii, a
unor inlesniri la plata impozitelor, taxelor si altor sume datorate bugetului
de stat, bugetelor locale si bugetelor fondurilor speciale, precum si a
primelor de asigurare prin efectul legii.
CAP. 1
Dispozitii generale
1. Organele competente in solutionarea cererilor de acordare, de la caz la
caz, a unor inlesniri la plata sumelor datorate bugetului de stat, bugetelor
locale si bugetelor fondurilor speciale solicitate de catre persoanele fizice
si juridice, motivate de situatii deosebite si de lipsa posibilitatilor de
plata, se realizeaza in trei grade de jurisdictie:
- gradul intai - organul fiscal in evidentele caruia se afla persoana
fizica sau juridica platitoare care solicita inlesnirea. Inlesnirea se aproba
de conducerea administratiilor financiare si circumscriptiilor fiscale
orasenesti. Pentru contribuabilii aflati in evidentele perceptiilor rurale
aprobarea se va da de conducerea Directiei de impozite si taxe din cadrul
DGFPCFS judetene;
- gradul al doilea - Directia generala a finantelor publice si a
controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucuresti.
Inlesnirea se aproba de conducerea directiei generale, la propunerea
fundamentata a Directiei de impozite si taxe;
- gradul al treilea - Ministerul Finantelor, prin Departamentul veniturilor
statului.
2. Rezolvarea si aprobarea cererilor de inlesnire se face in cadrul
plafoanelor maxime stabilite prin prezentele instructiuni in termen de 30 de
zile de la inregistrare.
In situatiile in care solutionarea unor cereri necesita o cercetare mai
indelungata, termenul de solutionare poate fi prelungit cu pana la 10 zile
pentru organele din gradul I si II de jurisdictie.
Aprobarea de prelungire se da de catre conducerea organului competent a
solutiona cererea, pe baza unui referat intocmit in cadrul compartimentului
caruia i-a fost repartizata.
Pentru solutionarea fiecarei cereri de inlesnire la plata vor fi avute in
vedere urmatoarele: actele si evidentele existente in cadrul unitatilor
fiscale, verificarile si notele de constatare intocmite cu ocazia analizarii pe
teren a cererilor respective, referatul cu concluziile verificarii si propuneri
de rezolvare intocmit de organul de verificare si orice alte documente care pot
fundamenta aprobarea sau respingerea cererilor de inlesnire, precum si
documentele prezentate de petitionari.
In cazul cererilor cu privire la acordarea unor inlesniri la plata
impozitelor, taxelor si altor venituri ce constituie surse ale bugetelor locale
se va solicita si punctul de vedere al administratiei locale, titulara a
bugetului in contul careia se incaseaza sumele respective. Se excepteaza de la
aceste prevederi, impozitele si taxele ce fac obiectul Legii nr. 25/1981 si
Decretului nr. 425/1981 privind impozitele si taxele locale.
3. Cererile privind acordarea de inlesniri la plata sumelor datorate
bugetului, a caror solutionare este de competenta organelor din gradul II si
III de jurisdictie, se rezolva de catre acestea pe baza documentatiilor
prevazute la punctul 2, intocmite de organele de grad inferior, care vor fi
insotite si de punctul lor de vedere. Analiza va fi efectuata in cadrul
termenelor ce vor fi solicitate de organul competent de solutionare.
4. In situatiile in care cererile de inlesniri se solutioneaza de organele
din gradul II si III de jurisdictie, solutia se comunica si organului in
evidenta caruia se afla debitorul.
In vederea luarii masurilor corespunzatoare in toate cazurile in care s-au
aprobat inlesniri, comunicarile respective vor fi aduse la cunostinta si
compartimentelor care tin evidenta pe platitori, in vederea efectuarii
operatiunilor in aceste evidente. In cazurile in care s-au aprobat esalonari si
amanari la plata, sumele respective urmeaza regimul debitelor primite spre
executare, fiind obligatorie confirmarea preluarii lor spre executare.
5. Pentru acordarea de inlesniri la plata impozitelor si taxelor locale la
care, conform art. 48 din Decretul 425/1981, aprobarile se dau de organele
administratiei publice locale, cererile se depun la organele fiscale in
evidenta carora se afla platitorii. Cererile vor fi analizate, verificate pe
teren, iar referatul cu concluziile verificarii si propunerile de rezolvare vor
fi inaintate organului administratiei publice locale in bugetul caruia se
incaseaza venitul, in vederea aprobarii.
6. Organele care solutioneaza cererile de inlesniri, astfel cum sunt
prevazute la pct. 1, sunt obligate sa tina evidenta separata a cererilor
respective, conform modelului din anexa.
CAP. 2
Dispozitii privind competentele de acordare a unor inlesniri la plata
impozitelor, taxelor si altor sume datorate bugetului de stat, bugetelor locale
si bugetelor fondurilor speciale, precum si primelor de asigurare prin efectul
legii
A. Amanarea si esalonarea platii
1. Plata sumelor cuvenite bugetului si altor beneficiari, ce se urmaresc
prin organele teritoriale ale Ministerului Finantelor, poate fi amanata sau
esalonata, in situatii bine motivate, de la caz la caz, pe baza de cerere si
documente justificative, de catre organele prevazute la pct. 1 de la cap. I,
astfel:
a) pentru sumele datorate de persoanele fizice:
- organele din gradul I de jurisdictie: pana la 50 mii lei inclusiv;
- organele din gradul II de jurisdictie: pana la 500 mii lei inclusiv,
pentru sumele ce depasesc competenta administratiilor financiare
(circumscriptiilor fiscale);
- organele din gradul III de jurisdictie: pentru orice suma.
b) pentru sumele datorate de persoanele juridice:
- organele din gradul I de jurisdictie: pana la 1000 mii lei inclusiv;
- organele din gradul II de jurisdictie: pana la 15 mil. lei inclusiv,
pentru sumele ce depasesc competenta in gradul intai de jurisdictie;
- organele din gradul III de jurisdictie: pentru orice suma.
Plafoanele se refera la nivelul fiecarui impozit, taxa sau alte venituri
din evidentele fiscale si pentru care se solicita inlesnirea.
In plafoanele de mai sus nu sunt cuprinse eventualele majorari de
intarziere calculate pentru neplata in termen.
2. Pentru cererile solutionate de organele din gradul I si II de jurisdictie,
amanarea se poate acorda pentru o perioada care sa nu depaseasca sfarsitul
anului financiar, iar esalonarea se poate aproba pe un termen de pana la 12
luni inclusiv, putindu-se depasi anul financiar.
3. Pe timpul amanarii sau esalonarii nu se datoreaza si nu se calculeaza
majorari de intarziere.
In caz de aprobare a unei amanari sau esalonari se suspenda de drept
masurile de executare silita, cu exceptia masurilor asiguratorii, in privinta
carora organul care a acordat inlesnirea va aprecia, de la caz la caz, daca le
mentine sau nu.
4. Nerespectarea amanarii sau esalonarii, astfel cum au fost aprobate
conduce la pierderea valabilitatii acesteia si la calcularea majorarilor de
intarziere pentru intreaga perioada, iar organul care a acordat-o nu mai poate
aproba aceluiasi debitor in cursul aceluiasi an financiar o alta esalonare sau
amanare.
In cazul esalonarii, neplata unei rate atrage si urmarirea silita pentru
intreaga suma neplatita.
Aceste conditii vor fi mentionate obligatoriu pe comunicarile catre
petitionarii carora le-au fost aprobate astfel de inlesniri.
5. Aprobarea amanarii la plata a impozitelor, taxelor si altor venituri a
caror scadenta a expirat se face incepand cu data depunerii (inregistrarii)
cererilor respective.
6. Acordarea inlesnirilor la plata taxelor de timbru se face conform
prevederilor legale care reglementeaza aceste taxe si a metodologiei stabilite
la capitolul III din prezentele Precizari.
B. Reduceri si scutiri de majorari de intarziere
1. Reducerea sau scutirea, de la caz la caz, a majorarilor de intarziere
pentru neplata in termen a impozitelor, taxelor si altor venituri, precum si
primelor de asigurare prin efectul legii, se solutioneaza pe baza cererilor
agentilor economici sau persoanelor fizice, astfel:
a) pentru majorari de intarziere datorate de persoanele fizice:
- organele din gradul I de jurisdictie: pana la 15 mii lei, inclusiv;
- organele din gradul II de jurisdictie: pana la 50 mii lei, inclusiv;
- organele din gradul III de jurisdictie: pentru orice suma.
b) pentru majorari de intarziere datorate de persoanele juridice:
- organele din gradul I de jurisdictie: pana la 100 mii lei, inclusiv;
- organele din gradul II de jurisdictie: pana la 1000 mii lei, inclusiv;
- organele din gradul III de jurisdictie: pentru orice suma.
Plafoanele mentionate se refera la mojorarile de intarziere datorate si
stabilite de organele teritoriale ale Ministerului Finantelor.
2. Nu se calculeaza si nu se incaseaza majorari de intarziere la sumele
pentru care s-au aprobat in conditiile legii, amanari si esalonari la plata, pe
perioada pentru care s-au acordat si respectat asemenea inlesniri; la debitele
reprezentand amenzi contraventionale; la sumele incasate efectiv prin poprire
si la sumele care reprezinta majorari de intarziere. Cand urmarirea se face in
baza unei hotarari judecatoresti sau a unui contract in care se prevad dobanzi,
se vor incasa numai dobanzile, fara a se mai calcula si majorari de intarziere.
3. Organele fiscale scad sau anuleaza din oficiu majorarile de intiriziere
calculate in sarcina platitorilor in urmatoarele cazuri:
- cand majorarile stabilite de catre organul fiscal sunt urmarea unor erori
de calcul sau dintr-o gresita interpretare a legii;
- majorari aferente unor impozite, taxe si alte veituri care ulterior se
restituie ca necuvenite bugetului.
Fac exceptie de la aceste prevederi majorarile calculate pentru sume
datorate, in cazul impunerilor provizorii dar neachitate si care ulterior se
restituie ca urmare a regularizarilor efectuate pe baza situatiei financiare
definitive.
4. Nu se vor aproba reduceri sau scutiri de majorari de intarziere in
situatiile in care nu s-au respectat dispozitiile legale cu privire la ordinea
de decontare a documentelor de plata.
5. De asemenea, nu se vor aproba reduceri sau scutiri de majorari de
intarziere in situatiile in care sumele respective au fost in prealabil
incasate la buget.
C. Reduceri sau scutiri de impozite sau taxe pentru care actul normativ
prevede acordarea unor asemenea inlesniri.
1. Competentele de aprobare a unor reduceri sau scutiri de impozite sau
taxe pentru care actul normativ prevede acordarea unor asemenea inlesniri, se
solutioneaza pe baza cererilor petitionarilor (persoane fizice) astfel:
- organele din gradul I de jurisdictie: -
- organele din gradul II de jurisdictie: pana la 150 mii lei, inclusiv;
- organele din gradul III de jurisdictie: pentru orice suma.
D. Compensarea sau restituirea sumelor incasate in plus
1. Compensarea sau restituirea sumelor incasate in plus se face in cadrul
compartimentelor de trezorerie sau, dupa caz, in cadrul compartimentelor unde
este tinuta evidenta analitica.
2. Potrivit prevederilor legale referitoare la executarea silita, sumele
incasate fara baza legala se compenseaza in contul altor sume datorate sau se
restituie.
In cazul persoanelor juridice plusurile se pot compensa din oficiu cu
sumele datorate pentru perioadele urmatoare la acelasi fel de venit bugetar. De
asemenea, pe baza de cerere, plusurile se pot restitui sau compensa cu sume
datorate la alte categorii de venituri.
Pentru contribuabilii, persoane fizice, sau membri familiei sale cu care
gospodareste impreuna, inscrisi in evidentele fiscului, plusurile se
compenseaza din oficiu, cu sumele datorate la veniturile bugetare neachitate la
termen pe anul in curs sau din restante pe anii precedenti.
In cazul plusurilor aparute in cursul anului, acestea vor fi compensate in
contul debitelor de plata la aceeasi sursa, dar cu termene ulterioare de plata
datei cand a aparut plusul.
Daca dupa compensarea plusului mai raman sume in credit, iar platitorul nu
mai are debite de plata nici pe trecut nici pe curent, acestea se restituie
debitorilor, daca sunt cerute in termenele legale de prescriptie care dau
dreptul la a solicita restituirea.
3. Prevederile de la pct. 2 nu se aplica in cazul veniturilor la care prin
legile speciale sunt stipulate dispozitii exprese referitoare la efectuarea
compensarilor si restituirilor, situatie in care se vor aplica prevederile
respective.
4. Restituirea plusului se face numai pe baza cererilor scrise ale
platitorului in cauza, avandu-se in vedere urmatoarele:
- cererea sa fie prezentata in cadrul termenului legal de prescriptie si sa
contina expres suma solicitata a fi restituita;
- existenta elementelor din care sa rezulte ca suma ce se solicita a fi
restituita nu se cuvine, potrivit legii, bugetului;
- documentele din care rezulta ca suma a fost incasata in contul
veniturilor bugetare.
Cererile vor fi examinate si solutionate in termen de 10 zile de la data
inregistrarii.
5. In vederea restituirii, organele prevazute la pct. 1, intocmesc un dosar
care va cuprinde in mod obligatoriu cererea platitorului semnata persoanl sau
prin procura legalizata, copie dupa rolul pe anul in curs si dupa rolul pe anul
in care a aparut plusul pentru veniturile cu debit sau documentul din care sa
rezulte operatia de virare a sumei in cazul celor fara debit, precum si nota de
constatare a organelor de control cu rezultatul verificarii, dupa caz.
6. Restituirea se aproba, pentru orice suma, dupa caz, de conducerea
trezoreriilor sau organelor fiscale teritoriale in contul carora s-a incasat
suma solicitata. Pentru perceptiile rurale, aprobarea o da conducerea Directiei
de trezorerie din cadrul D.G.F.P.C.F.S. sau inlocuitorii acesteia delegati in
acest sens.
7. Daca restituirea nu s-a facut in conditiile si in cadrul termenelor legale
de prescriptie plusurile de la partida contribuabililor, persoane fizice sau
juridice, se vireaza in contul bugetului ca sume prescrise, cu exceptia
cazurilor in care prin lege nu se stabileste altfel.
E. Considerarea in termen a cererilor depuse tardiv privind stabilirea,
reducerea, scaderea sau restituirea impozitelor, taxelor si altor venituri
incasate prin organele teritoriale ale Ministerului Finantelor
Directorii directiilor de impozite si taxe din cadrul Directiilor generale
ale finantelor publice si a controlului financiar de stat, conducerile
administratiilor financiare municipale sau ale sectoarelor municipiului
Bucuresti si a circumscriptiilor fiscale orasenesti, dupa caz, pot considera in
termen, de la caz la caz, si pe motive bine intemeiate, cererile prin care se
solicita stabilirea, reducerea, scaderea sau restituirea impozitelor, taxelor
si altor venituri executate prin organele fiscale, cand aceste cereri s-au
facut in afara termenelor prevazute de dispozitiile legale in vigoare, dar nu
mai tarziu de termenele legale prevazute pentru prescriptia dreptului la
actiunea de constatare sau urmarire, dupa caz.
CAP. 3
Dispozitii privind rezolvarea cererilor de acordare a inlesnirilor la plata
taxelor de timbru
1. Competentele privind acordarea inlesnirilor la plata taxelor de timbru
datorate sunt urmatoarele:
a) Pentru sumele datorate de persoanele fizice:
Scutiri Amanari
Reduceri Esalonari
- organele gradul I de
jurisdictie: - 50 mii lei
- organele gradul II de
jurisdictie: 150 mii lei 500 mii lei
- organele gradul III de
jurisdictie: orice suma.
b) Pentru sumele datorate de persoanele juridice:
Scutiri Amanari
Esalonari
- organele gradul I de
jurisdictie: - 500 mii lei
- organele gradul II de
jurisdictie: 1.000 mii lei 5.000 mii lei
- organele gradul III de
jurisdictie: orice suma.
2. Organele din gradul de jurisdictie I si II pot acorda amanari pana la
finele anului calendaristic, iar esalonari pe o perioada de cel mult 12 luni,
putindu-se depasi si anul financiar.
3. Propunerile de solutionare a cererilor prin care se solicita inlesniri
la plata taxelor de timbru vor fi bine fundamentate, bazate pe analiza
documentelor prezentate de petitionari si verificarea pe teren a
posibilitatilor de plata ale acestora. In toate cazurile se va solicita
petitionarilor sa prezinte confirmarea organului care presteaza serviciul
asupra cuantumului taxei datorate, pentru care se solicita inlesnirea.
4. Efectuarea operatiunilor de compensare, restituire sau virare in contul
datoriilor din alte taxe si impozite a taxelor de timbru se face in
conformitate cu prevederile art. 9 din Decretul nr. 199/1955 si prg. 21-25, 58,
59, 106 si 140 din Instructiunile Ministerului Finantelor nr. 1711/1960,
republicate in anul 1968.
5. Aprobarea inlesnirilor se face de conducerea organului competent a
solutiona cererea pe baza documentelor justificative prezentate de petitionari,
a verificarilor si propunerilor specialistilor concretizate intr-un referat.
CAP. 4
Dispozitii privind modul de rezolvare a cererilor de acordare a unor
inlesniri la plata impozitelor, taxelor si altor venituri la Ministerul
Finantelor
Organele competente de solutionare si de aprobare, de la caz la caz, la
nivelul Ministerului Finantelor, a cererilor de inlesniri la plata sumelor
catre buget si alti beneficiari, sunt:
A. Directia de evaluare si urmarire a veniturilor bugetare in competenta
careia intra aprobarea de inlesniri, dupa cum urmeaza:
1. Considerarea ca fiind prezentate in termen a cererilor depuse in
maximum 3 luni de la data expirarii termenului de prescriptie privind
stabilirea, reducerea, scaderea sau restituirea impozitelor, taxelor si a
primelor de asigurare prin efectul legii de la populatie.
2. Amanarea pana la sfarsitul anului a platii sumelor care se urmaresc prin
organele teritoriale ale Ministerului Finantelor si depasesc plafoanele
stabilite prin prezentele instructiuni pentru organele de jurisdictie de gradul
II.
3. Esalonarea pe cel mult 24 de luni a sumelor urmarite la plata de
organele fiscale si care depasesc plafoanele stabilite prin prezentele
instructiuni pentru organele de jurisdictie de gradul II.
4. Reducerea sau scutirea de majorari de intarziere care depasesc
plafoanele stabilite pentru organele de gradul II, dar nu mai mult de 500 mii
lei in cazul persoanelor fizice si 25 mil. lei in cazul persoanelor juridice.
5. Aprobarea inlesnirilor se face de conducerea directiei pe baza cererilor
si documentelor justificative prezentate de persoanele fizice si persoanele
juridice, verificarilor si propunerilor organelor fiscale teritoriale si a
analizei acestora de catre specialistii directiei, concretizate intr-o nota
scrisa.
B. Directia generala a impozitelor indirecte are urmatoarele competente:
1. Amanarea pana la sfarsitul anului a platii taxelor de timbru care
depasesc plafoanele stabilite prin prezentele instructiuni pentru organele de
jurisdictie de gradul II.
2. Esalonarea pe cel mult 24 luni a taxelor de timbru care depasesc
plafoanele stabilite prin prezentele instructiuni pentru organele de
jurisdictie de gradul II.
3. Reducerea sau scutirea de taxe de timbru la care actul normativ prevede
acordarea, de la caz la caz, a unor asemenea inlesniri, pentru sume de pana la
300 mii lei, in cazul persoanelor fizice si de pana la 3 mil. lei, pentru
persoanele juridice.
4. Aprobarea inlesnirilor se face de conducerea directiei pe baza cererilor
si documentelor justificative prezentate de persoanele fizice si persoanele
juridice, verificarilor si propunerilor organelor fiscale teritoriale si a
analizei acestora de catre specialistii directiei, concretizate intr-o nota
scrisa.
C. Directia generala a impozitelor directe, are urmatoarele competente:
1. Reducerea sau scutirea de impozite directe pentru care actul normativ
prevede acordarea unor asemenea inlesniri pentru sume de pana la 300 mii lei
inclusiv in cazul persoanelor fizice.
2. Aprobarea inlesnirilor se face de conducerea directiei pe baza cererilor
si documentelor justificative prezentate de persoanele fizice, verificarilor si
propunerilor organelor fiscale teritoriale si analizei acestora de catre
specialistii directiei, concretizate intr-o nota scrisa.
D. Conducerea Departamentului veniturilor statului in competenta caruia
intra aprobarea de inlesniri dupa cum urmeaza:
1. Considerarea ca fiind prezentate in termen a cererilor depuse dupa
implinirea termenelor de prescriptie privind stabilirea, reducerea, scaderea
sau restituirea impozitelor, taxelor si a primelor de asigurare prin efectul
legii.
2. Amanarea pe timp de cel mult 12 luni a platii sumelor cuvenite bugetului
si altor beneficiari care se urmaresc prin organele fiscale.
3. Esalonarea la plata, de la caz la caz, pe timp de cel mult 5 ani, a
sumelor urmarite de organele teritoriale ale Ministerului Finantelor si care
depasesc plafoanele din competenta directiilor din cadrul departamentului,
pentru orice suma.
4. Reducerea sau scutirea de majorari de intarziere, de la caz la caz,
pentru veniturile bugetului care depasesc plafoanele din competenta Directiilor
din cadrul departamentului.
5. Reducerea sau scutirea de impozite si taxe, la care actul normativ
prevede acordarea, de la caz la caz, a unor asemenea inlesniri, pentru orice
suma care depaseste competenta directiilor de specialitate.
6. Aprobarea prelungirii termenelor de solutionare a cererilor de
inlesnire.
Aprobarea inlesnirilor se face pe baza cererilor si documentelor
justificative prezentate de persoanele fizice si persoanele juridice,
verificarilor si propunerilor organelor fiscale teritoriale si a referatului cu
propuneri de solutionare prezentate de directiile de specialitate din cadrul
departamentului.
Aprobarea prelungirii termenelor de rezolvare a scrisorilor de la pct. 6 se
face pe baza materialului intocmit si motivelor invocate de catre directia in
competenta careia intra sau s-a repartizat solutionarea scrisorilor respective.
CAP. 5
Dispozitii comune privind rezolvarea cererilor de acordare a inlesnirilor
la plata impozitelor, taxelor si altor venituri datorate bugetului
1. Organele fiscale, indiferent de gradul de jurisdictie sunt obligate sa
primeasca si sa rezolve, in limita competentelor stabilite, cererile prin care
se solicita inlesniri la plata.
Daca cererile adresate nu intra in atributiile si competentele de
solutionare a organelor respective, acestea sunt obligate sa le trimita in
termen de 3 zile organului competent, concomitent cu instiintarea
solicitantilor despre masura luata.
2. Propunerile de solutionare vor fi bine fundamentate, bazate pe
verificarea pe teren a cererilor si analiza tuturor evidentelor fiscale si a
altor documente solicitate petitionarilor.
3. Conducerile organelor fiscale vor urmari permanent tinerea evidentei
acestor lucrari, stadiul solutionarii, respectarea termenelor si vor raspunde
de rezolvarea acestora in cadrul reglementarilor legale.
4. Scutirea sau reducerea de plata impozitelor si taxelor atrage reducerea
sau scutirea in aceiasi proportie a majorarilor de intarziere, datorate la
sumele respective.
5. Scutirile sau reducerile la taxe de timbru se acorda numai pentru taxele
datorate in actiunile in justitie sau actele notariale.
ANEXA 1
EVIDENTA CERERILOR DE INLESNIRI LA PLATA IMPOZITELOR, TAXELOR SI ALTOR
VENITURI BUGETARE
-----------------------------------------------------------------------
INREGIS- | PRIMIT | | B | C | D
TRAT | | | | |
---------------------| A |---------------------------------------------
NR. |DATA | DE | CU | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8
| | LA |ADRE-| | | |--------| | |---------| |
| | | SA | | | | a| b| c| | | d| e| f | |
| | | NR. | | | | | | | | | | | | |
-----------------------------------------------------------------------
A = OBIECTUL
B = TRIMIS PENTRU SOLUTIONARE SAU CERCETARE LA UNITATILE IN
SUBORDINE
1 = DATA TRIMITERI
2 = UNITATEA
3 = REVENIT
a = ADRESA NR.
b = DATA
c = INREG. SUB NR.
C = TRIMIS PENTRU SOLUTIONARE LA FORUL SUPERIOR
4 = DATA TRIMITERI
5 = UNITATEA
6 = REVENIT
d = ADRESA NR.
e = DATA
f = INREG. SUB NR.
D = COMUNICAT SOLUTIA
7 = DATA
8 = CUI S A COMUNICAT