ORDIN Nr. 376
din 10 aprilie 2006
pentru aprobarea Normelor
metodologice privind prelevarea probelor biologice in vederea stabilirii
intoxicatiei etilice si a starii de influenta a produselor ori substantelor
stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora asupra comportamentului
conducatorilor de autovehicule si tramvaie
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 363 din 26 aprilie 2006
Având în vedere prevederile art. 80 alin. (1) şi ale
art. 110 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind
circulaţia pe drumurile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 49/2006,
văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale de
asistenţă medicală, structuri sanitare şi salarizare nr. E.N./9.054/2006,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind prelevarea
probelor biologice în vederea stabilirii intoxicaţiei etilice şi a stării de
influenţă a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu
efecte similare acestora asupra comportamentului conducătorilor de autovehicule
şi tramvaie, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prevederile prezentului ordin se aplică în
cazul conducătorilor de autovehicule cu şi fără atestat profesional, precum şi
conducătorilor de tramvaie.
Art. 3. - Direcţia generală de asistenţă medicală,
structuri sanitare şi salarizare din Ministerul Sănătăţii,direcţiile de
sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, Institutul Naţional de
Medicină Legală „Mina Minovici" Bucureşti, institutele de medicină legală
din laşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Târgu Mureş şi Craiova, serviciile judeţene
de medicină legală, structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor
abilitate potrivit legii, precum şi structurile abilitate ale Ministerului
Apărării Naţionale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
privind prelevarea probelor biologice în vederea
stabilirii intoxicaţiei etilice şi a stării de influenţă a produselor ori
substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu
efecte similare acestora asupra comportamentului conducătorilor de autovehicule si tramvaie
Art. 1. - (1) Prelevarea sângelui necesar determinării
alcoolemiei ori a probelor biologice în vederea stabilirii stării de influenţă
a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte
similare se face în cadrul oricărei unităţi sanitare cu atribuţii în acordarea
asistenţei medicale de urgenţă sau, acolo unde există posibilitatea, în
instituţiile de medicină legală, de la toate persoanele aduse de către
autorităţile abilitate de lege în acest scop.
(2) Prelevarea probelor biologice poate fi făcută şi la
solicitarea persoanelor fizice, numai la nivelul instituţiilor medico-legale,
valoarea probatorie a rezultatelor urmând a fi stabilită în conformitate cu
legea.
Art. 2. - (1) In termen de 15 zile de la intrarea în
vigoare a prezentelor norme direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti
desemnează unităţile sanitare care efectuează prelevări de probe biologice în
vederea stabilirii intoxicaţiei etilice şi a stării de influenţă a produselor
ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora
asupra comportamentului conducătorilor de autovehicule şi tramvaie.
(2) Lista unităţilor sanitare prevăzute la alin. (1),
precum şi orice modificare ulterioară a acesteia se comunică inspectoratelor
judeţene de poliţie, care o distribuie unităţilor de poliţie subordonate.
Art. 3. - (1) Prelevarea probelor biologice şi efectuarea examenului clinic în vederea stabilirii
intoxicaţiei etilice şi a stării de influenţă a produselor ori substanţelor
stupefiante sau a
medicamentelor cu efecte similare acestora asupra comportamentului
conducătorilor de autovehicule şi tramvaie constituie urgenţă medicală şi nu
poate fi refuzată de nici o unitate sanitară care are această atribuţie.
(2) Personalul medical care asigură prestaţia prevăzută
la alin. (1) este reprezentat de medicii şi asistenţii medicali cu aviz de
liberă practică.
Art. 4. - Refuzul, precum şi neîndeplinirea întocmai a
procedurilor de prelevare prevăzute în prezentele norme atrage, după caz,
răspunderea contravenţională, administrativă sau civilă a personalului medical
implicat, cu excepţia situaţiilor în care prin prelevare se pune în pericol
iminent viaţa conducătorului auto devenit victimă.
Art. 5. - (1) Prelevarea probelor biologice se face
numai pe baza documentelor de identitate: carte de identitate, paşaport sau
permis de conducere, în conformitate cu drepturile
pacientului.
(2) Dacă persoana adusă pentru prelevare nu deţine
nici un act de identitate, poliţistul va prezenta medicului fişa dactiloscopică
întocmită în prealabil, care se anexează la buletinul de examinare clinică şi
la procesul-verbal de prelevare.
(3) Amprentarea persoanei se poate face de către
poliţist şi la sediul instituţiei medico-legale sau al unităţii sanitare la
care urmează să se efectueze prelevarea.
Art. 6. - Procedurile de prelevare a produselor
biologice sunt următoarele:
a) pentru determinarea
alcoolemiei se prelevează 2 (două) probe de sânge din venă la interval de o oră
între prelevări, fiecare probă conţinând 10 ml sânge;
b) în situaţia în care nu se pot preleva 10 ml de
sânge, se menţionează la rubrica „observaţii" a buletinului de examinare
clinică, prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice, cu
precizarea motivului;
c) prelevarea sângelui se face cu seringi de unică
folosinţă, până la înlocuirea acestei metode cu trusa standard de prelevare
special destinată acestui scop, a cărei componenţă este prevăzută în anexa nr.
5 la prezentele norme metodologice;
d) prima prelevare se efectuează de preferinţă
într-un interval de timp de până la 30 de minute de la producerea evenimentului
care a determinat solicitarea prelevării de sânge;
e) pentru determinarea produselor ori substanţelor
stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare se prelevează o singură
probă de sânge şi în mod obligatoriu 50-100 ml urină.
Art. 7. - (1) in situaţiile medicale speciale, în care
nu poate fi efectuată cea de-a doua prelevare, precum şi în cazul refuzului de
prelevare, se menţionează acest fapt în mod expres în cadrul rubricii
„observaţii" a buletinului de examinare clinică, precizându-se motivul
neprelevării.
(2) In situaţiile prevăzute la
alin. (1), cu excepţia refuzului de prelevare, se prelevează 10 ml urină, sub
supraveghere, în flacon spălat, care ulterior va fi supus procedurii de sigilare
prevăzute la art. 13, cu excepţia refuzului de prelevare.
Art. 8. - (1) In cazul
refuzului de prelevare a celei de-a doua probe, de regulă nu se efectuează
calculul retroactiv al alcoolemiei, consemnându-se în procesul-verbal de
prelevare al cărui formular este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme
metodologice.
(2) Medicul şi poliţistul vor
încunoştiinţa persoana despre consecinţele refuzului prelevării celei de-a doua
probe prevăzute la alin. (1).
(3) Dacă persoana examinată refuză prelevarea celei
de-a doua prize de sânge, se consemnează refuzul de către persoana examinată,
pe formularul prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 9. - Supravegherea persoanei examinate în
intervalul dintre prelevări este asigurată de către organele de poliţie.
Art. 10. - Tegumentele se dezinfectează cu substanţe
antiseptice care nu conţin alcool, eter, benzen sau alte substanţe volatile,
fiind permise numai clorura de benzalconiu sau soluţia apoasă de clorură de
mercur.
Art. 11. - Sângele prelevat se transferă într-un flacon
curat, tip penicilină, sau în alt recipient cu volumul de minimum 10 ml şi se
sigilează, utilizându-se după posibilităţi anticoagulant (fluorură de sodiu sau
citrat de sodiu neutru).
Art. 12. - Flacoanele în care s-au introdus probele
prelevate se sigilează imediat de către cadrul medical care a efectuat
prelevarea, înscriindu-se pe etichetă, cu majuscule, următoarele date de
identificare: numele şi prenumele persoanei de la care s-a făcut prelevarea,
data şi ora prelevării, codul parafei medicului care a supravegheat prelevarea.
Art. 13. - (1) Sigilarea flacoanelor se face în faţa
persoanei examinate, imediat după prelevare, numai cu ceară rigidă (ceară
roşie), aplicându-se sigiliul medicului legist, al unităţii sanitare sau al
poliţistului în prezenţa căruia s-a făcut prelevarea.
(2) Unităţile sanitare desemnate pentru efectuarea
prelevărilor de probe biologice vor fi dotate cu sigilii oficiale special
destinate pentru operaţiunea de sigilare prevăzută la alin. (1).
(3) Sigiliile prevăzute la alin. (2) nu se mai
utilizează după înlocuirea procedeului clasic de prelevare cu cel care
utilizează trusele standard de prelevare.
Art. 14. - (1) Probele prelevate şi sigilate, împreună
cu exemplarul original al procesului-verbal de prelevare a probelor biologice
şi al buletinului de examinare clinică, prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 la
prezentele norme metodologice, vor fi puse, după încheierea procedurii de
prelevare şi examinare, la dispoziţie poliţistului, care le va transporta şi le
va depune în cel mai scurt timp la instituţiile medico-legale teritoriale.
(2) Copiile documentelor se păstrează
de către organele de poliţie.
(3) In situaţia în care transportul sau depunerea
probelor prelevate nu poate fi efectuat imediat, acestea se păstrează la
frigider, în sediile unităţilor de poliţie, timp de maximum 3 zile.
(4) Se interzice instituţiilor
medico-legale primirea probelor biologice aduse de alte persoane decât
poliţişti.
Art. 15. - Trimiterea flacoanelor cu probe la laborator
se face numai în baza unei cereri de analiză, al cărei model este prevăzut în
anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, întocmită de autoritatea care
solicită prelevarea şi analiza probelor.
Art. 16. - (1) Determinarea alcoolemiei se face numai
în laboratoarele de toxicologie medico-legală de pe lângă instituţiile de
medicină legală.
(2) Alcoolemia determinată în
alte laboratoare clinice nu are valoare probatorie în justiţie.
Art. 17. - (1) Cu ocazia prelevării primei probe,
medicul examinează clinic persoana adusă pentru prelevare de probe biologice,
completând în mod obligatoriu toate rubricile buletinului de examinare clinică,
al cărui formular este prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice
în 3 exemplare.
(2) In cazurile în care dispoziţiile alin. (1) nu se
respectă, se menţionează motivele care determină situaţia respectivă.
Art. 18. - Datele de identitate
ale persoanei şi momentul producerii evenimentului care a determinat
solicitarea prelevării de probe biologice se completează de către poliţist sub
semnătură proprie, în formularul prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme
metodologice.
Art. 19. - Exemplarul original al buletinului de
examinare clinică va însoţi flacoanele cu probele prelevate şi va rămâne în
păstrarea laboratorului medico-legal în al cărui departament de toxicologie a
fost efectuată determinarea alcoolemiei.
Art. 20. - (1) Rezultatele
analizelor se consemnează în buletinul de analiză toxicologică, în care se
înscrie valoarea concentraţiei alcoolului în sânge (alcoolemia) sau, după caz,
şi în urină (alcooluria), în cele două probe analizate.
(2) Dozarea alcoolului se efectuează
în mod obligatoriu prin metoda oficială de chimie analitică şi/sau prin metoda
gaz-cromatografică, în conformitate cu avizul Consiliului superior de medicină
legală.
(3) Buletinul de analiză se semnează de către
specialistul care a efectuat analiza şi se contrasemnează de către şeful de
laborator sau şeful de serviciu.
Art. 21. - Utilizarea altor metode de analiză pentru
determinarea alcoolemiei sau modificarea metodei oficiale atrage anularea
valorii probatorii a rezultatelor.
Art. 22. - (1) Evidenţa
alcoolemiilor la nivelul instituţiilor medico-legale este menţionată într-un
registru special, cu consemnarea tuturor datelor.
(2) Documentaţia fiecărui caz trebuie să cuprindă:
adresa poliţiei, exemplarele originale ale buletinelor de examinare clinică şi
ale proceselor-verbale de prelevare, copiile buletinelor de analiză emise,
eventuala corespondenţă privind cazul respectiv.
(3) Documentaţia prevăzută la alin. (2) va alcătui
baza de date ştiinţifice necesară în cazurile în care justiţia solicită
precizări suplimentare.
Art. 23. - Flaconul cu urme de sânge neprelucrat se
păstrează timp de 15 zile, după care este distrus.
Art. 24. - Formularele prevăzute în anexele nr. 1, 2 şi
3 la prezentele norme metodologice vor fi puse la dispoziţie unităţilor
sanitare de către organele de poliţie, până la intrarea în vigoare a procedurii
de prelevare cu trusa standard de prelevare.
Art. 25. - (1) In situaţia producerii accidentelor
rutiere, după caz, se prelevează şi de la victime cel puţin o probă de sânge,
cu respectarea procedurilor prevăzute la art. 6, chiar şi în absenţa
poliţistului, căruia i se va aduce la cunoştinţă acest fapt în cel mai scurt
timp.
(2) Reglementarea aspectelor de competenţă în aceste
cazuri revine poliţiei.
(3) In cazurile prevăzute la alin. (1) etichetarea,
sigilarea, trimiterea la laborator şi analiza probelor de sânge prelevate se
efectuează în conformitate cu prevederile art. 13-16.
Art. 26. - Pentru a stabili consumul de produse ori
substanţe stupefiante sau de medicamente cu efecte similare acestora, se
prelevează o singură probă de sânge şi 50-100 ml urină, în flacoane separate de
cele pentru alcoolemie sau cu trusă standard de prelevare separată.
Art. 27. - Probele prelevate se supun aceleiaşi
proceduri de securizare şi transport ca şi în cazul stabilirii intoxicaţiei
etilice.
Art. 28. - Determinarea prezenţei în organism a
produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare
acestora se efectuează numai în laboratoarele de toxicologie medico-legală din
cadrul institutelor de medicină legală, precum şi în oricare alt laborator de
toxicologie medico-legală care are avizul expres al Consiliului superior de medicină
legală.
Art. 29. - Rezultatele analizelor de laborator se
eliberează solicitanţilor după confirmarea achitării taxei stabilite pentru
prestaţia respectivă.
Art. 30. - Utilizarea trusei standard de prelevare, a
cărei componenţă este prevăzută în anexa nr. 5 la prezentele norme
metodologice, înlocuieşte metoda clasică în termen de 6 luni de la intrarea în
vigoare a prezentelor norme metodologice.
Art. 31. - (1) Evidenţa
truselor standard de prelevare se păstrează într-un registru special, sigiliile
truselor deteriorate şi nefolosite fiind predate de serviciul de gardă, pe bază
de proces-verbal, compartimentului economico-financiar al unităţii sanitare
respective şi se păstrează pentru verificări.
(2) Pentru fiecare trusă standard folosită se consemnează
numărul sigiliului în registrul de prelevare sau de evidenţă şi în
procesul-verbal de predare a truselor deteriorate.
Art. 32. - (1) Trusele standard de prelevare se achiziţionează de către instituţiile medico-legale şi se pun la
dispoziţie unităţilor desemnate, la solicitarea acestora.
(2) Unităţile sanitare desemnate pot achiziţiona şi
ele trusele standard, în condiţiile prevăzute de art. 30, din bugetele proprii.
(3) In situaţia unităţilor sanitare care au
achiziţionat truse standard, contravaloarea acestora este încasată de către
aceste unităţi.
Art. 33. - (1) Achiziţionarea truselor standard de
prelevare se asigură din bugetul instituţiilor de medicină legală,
contravaloarea acestora fiind încasată de către acestea, indiferent de locul în
care s-a efectuat prelevarea.
(2) Dacă prelevarea probelor s-a efectuat în condiţiile
prevăzute de art. 32 alin. (3), se va menţiona pe cutie acest aspect,
aplicându-se ştampila unităţii sanitare respective.
Art. 34. - Achiziţionarea formularelor prevăzute în
anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice se asigură din bugetele
instituţiilor medico-legale.
Art. 35. - (1) In situaţii speciale, la cererea
poliţistului sau a persoanei examinate, se pot preleva
contraprobe de sânge.
(2) In situaţiile prevăzute la alin. (1) contravaloarea
prestaţiilor este dublă.
Art. 36. - (1) La prelevarea contraprobelor se va
folosi o altă trusă standard, proba 1 şi contraproba 1 prelevându-se
concomitent, de preferinţă din aceeaşi puncţionare a venei, procedeul fiind
similar şi pentru proba 2 şi contraproba 2.
(2) Valoare de contraprobă poate avea şi analiza de
laborator efectuată din sângele rămas de la primele determinări, păstrat în
condiţii optime, menţionată în mod expres în cererea de analiză, situaţie în
care pentru noua determinare se va achita numai contravaloarea analizei de
laborator.
(3) Analizele de laborator se vor solicita simultan
la laboratoare de toxicologie medico-legală diferite, conform competenţei
teritoriale a instituţiilor de medicină legală prevăzute la art. 9 din
Hotărârea Guvernului nr. 774/2000 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a
dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activităţii
şi funcţionarea instituţiilor de medicină legală, cu modificările şi
completările ulterioare, după cum urmează:
a) dacă probele se lucrează la nivelul unui serviciu
de medicină legală judeţean, analiza contraprobelor se va solicita institutului
de medicină legală competent teritorial;
b) dacă probele se lucrează la nivelul unui institut
de medicină legală, analiza contraprobelor se va solicita Institutului Naţional
de Medicină Legală „Mina Minovici" Bucureşti;
c) dacă probele se lucrează la nivelul Institutului
Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici" Bucureşti, analiza
contraprobelor se va solicita unui alt institut de medicină legală.
(4) Termenul de păstrare a contraprobelor până la
predarea lor în laboratoarele de toxicologie medico-legală este de maximum 10
zile, în condiţii stricte de conservare la frigider.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI Şl INTERNELOR
Inspectoratul General al Poliţiei
......................
Nr................................ din
..............................
CERERE DE ANALIZĂ
Vă rugăm să analizaţi sângele/urina numitului/numitei ………………………………….., CNP
..............................................., de profesie………………………………..,
Motivul analizei: stabilirea gradului de imbibiţie
alcoolică.
Observaţii……………………………………………………………………....................................…..................…
(Se
completează atunci când se solicită evidenţierea drogurilor, a medicamentelor
sau substanţelor cu efecte similare)
Etilotest: Ora: .......................
Valoarea: .............................................
mg alcool/l aer expirat.
Anexăm probele de sânge/urină, procesul-verbal de
prelevare şi buletinul de examinare clinică.
Semnătura şi ştampila,
………………………
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
PROCES-VERBAL DE PRELEVARE
anul...............luna.................ziua............ora...........minutul.............
prezentării la instituţia medicală
Unitatea sanitară
...................................................................
, medic……………………, am procedat la prelevarea probelor de sânge/urină de la numitul/numita …….................,fiul/fiica lui ...................................... şi al/a
..............................., născut/născută la data de ................ în ...............................................,
legitimat/legitimată cu ...................., CNP
............................, domiciliat/domiciliată în oraşul (comuna) .................................,
str.............................. nr......, sectorul/judeţul ........................., la orele
................. şi ......................................................................,în
calitate de conducător de autovehicul/ocupant/pieton, având profesia de
..................................................
Menţionăm că seringa şi acul cu care s-au prelevat
probele sunt de unică folosinţă, iar flaconul a fost curat şi nu prezintă urme
de alcool sau alte substanţe volatile.
De asemenea, dezinfectarea pielii s-a făcut conform
prevederilor normelor metodologice de prelevare.
Drept care am încheiat prezentul proces-verbal de
prelevare a sângelui/urinei spre cele legale.
Medic
Sigiliu nr:
.................................... ……………………………..
Poliţist,
(gradul, numele şi prenumele, unitatea)
…………………………….
Semnătura persoanei examinate
……………………………….
ANEXA Nr. 31) la normele metodologice
Unitatea sanitară........................................................
BULETIN DE EXAMINARE CLINICA
ÎNSOŢITOR AL PRELEVĂRII PROBELOR BIOLOGICE ÎN
VEDEREA DETERMINĂRII GRADULUI DE INTOXICAŢIE ETILICĂ
A
*Date de identitate: Nume..........................................Prenume........................................
data naşterii:.......................legitimat cu:
............................................................................
Profesia:...........................................
CNP.........................................................................
Momentul evenimentului rutier: anul..........Luna.............Ziua.........Ora...........Min......
Poliţist:...........................................................Unitatea
de poliţie........................................
Semnătură:
|
B Momentul prelevării I: anul........Luna..............Ziua..........Ora...........Min................
Momentul prelevării II:
anul.........Luna............Ziua.........Ora...........Min................
|
Circumstanţele consumului de alcool
(declaraţia persoanei):
C -felul
băuturii: .........................................................................................................
- cantitatea: ...............................................................................................................
- intervalul de consum: de la
ora............................la
ora...........................................
- dacă a vomitat:........................................................................................................
- dacă a mâncat: înainte, concomitent, după, nu a mâncat
- dacă şi ce medicamente a luat:................................................................................
Semnătura persoanei examinate:
|
D Greutatea:.....................................
Culoarea feţei (palidă,
obişnuită, hiperemică):...........Halenă alcoolică:………….
Nistagmus lateralizat:.............................................................................................
Manifestări neurologice:
Ataxia vestibulară - proba
Romberg:...........................................................................
-păstrarea echilibrului
la întoarcerea bruscă din mers:..............
Ataxia cerebeloasă-proba indice-nas:.........................................................................
- ridicarea unor
obiecte mici: .......................................................
Vorbirea (clară,
dizartrică):.........................................................................................
Manifestări psihice;
- comportare (ordonată, dezordonata,
agitată):............................................................
- orientare în timp şi spaţiu (orientat, confuz,
neorientat):..........................................
- atenţia (concentrată,
dispersată, neconcentrată):
......................................................
-judecata (coerentă, incoerentă):
.................................................................................
Semne de violenţă sau alte
boli:....................................................................................
………………………………………………………………………………………….
Observaţii:.......................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………
|
Confirm că prelevarea s-a făcut cu ac şi seringă
de unică folosinţă, fără a folosi pentru dezinfectarea tegumentelor alcool,
eter, benzen sau alte substanţe volatile. Containere
nr. ....... /.......; sigiliu:....................................)
E Concluzii: este/nu
este
__________ sub influenţa alcoolului
pare/nu pare
|
Medic,
…………………………………………
A - se completează de poliţist
B, C, D şi E se
completează de medic
1) Anexa este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
Judeţul ........................................
Nr...........................................
Localitatea
................................... Ziua ....... luna
....... anul .....
Unitatea medico-legală ............................
Către …………….......................................
……………………………………………..
La Cererea dumneavoastră
nr................................. din .......................... vă înaintăm
rezultatul laboratorului de toxicologie.
L.S.
Conducătorul unităţii,
……………………
BULETIN DE ANALIZĂ TOXICOLOGICĂ-ALCOOLEMIE -
Nr.............
ziua ............ luna ............... anul
...............
Materialul trimis:
................................................ Adus de:
.................................
De la cine este prelevat:
..........................................................................................
Data prelevării: ziua ............................... luna ....................... anul .....................
Data primirii probei: ziua ........................ luna
.................... anul ........................
Data prelucrării de către laborator: ziua ................ luna ................... anul .............
Numele scris pe flacon:
............................................................................................
Felul ambalajului (nr. kit): ........................................................................................
Descrierea şi starea sigiliului/trusei:
.......................................................................
REZULTATUL
Cantitatea de alcool exprimate în g la 1.000 ml sânge
(g%o):
- proba I: ora: ......................... alcoolemie:
............................................
- proba II: ora: ....................... alcoolemie:
.............................................
Metoda folosită: .........................................................................................
Alte menţiuni:
.......................................................................................................................................................................
Lucrat
de: Şef de laborator,
........................
............................
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
COMPONENŢA
trusei standard de prelevare
Trusa standard de prelevare este compusă din:
1. holder + două ace de puncţie venoasă;
2. două mănuşi latex;
3. tampon de unică folosinţă impregnat cu dezinfectant
tegumentar nonalcoolic (clorură de benzalconiu);
4. 4 vacuette de 6-10 ml cu fluorură de Na + oxalat
de K sau cu citrat de Na, cu etichete diferit colorate, inscripţionate cu
numărul probei, seria sigiliului şi casetă liberă pentru consemnarea orei;
5. recipient de 50-100 ml pentru urină, cu capac
etanş;
6. container pentru cele 4 vacuette şi recipientul de
urină;
7. sigiliu autocolant pentru container;
8. formularele necesare,
conform anexelor nr. 1, 2 şi 3 la normele metodologice, în 3 exemplare, pe
hârtie autocopiativă;
9. sigiliu înseriat cu grad de securitate sporit, cu
fir de plastic şi inel metalic, de unică folosinţă;
10. cutie de carton special
împachetată şi inscripţionată.