Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 253 din 19 octombrie 2006

privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 61/2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind problemele de sanatate a animalelor ce afecteaza comertul intracomunitar cu animale din speciile bovine si suine

ACT EMIS DE: AUTORITATEA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 934 din 17 noiembrie 2006



Având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 3 alin. (3) şi al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia,

văzând Referatul comun de aprobare nr. 26.322 din 12 octombrie 2006, întocmit de Direcţia generală sanitară veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,

preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin:

Art. I. - Norma sanitară veterinară privind problemele de sănătate a animalelor ce afectează comerţul intracomunitar cu animale din speciile bovine şi suine, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 61/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 289 şi 289 bis din 30 martie 2006, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.  Articolul 1 va avea următorul cuprins:

„Art. 1. - Prezenta normă veterinară se aplică comerţului intracomunitar cu animale din speciile bovine şi suine, cu excepţia suinelor sălbatice definite conform Normei sanitare veterinare cu privire la măsurile pentru controlul pestei porcine clasice, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 67/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 din 5 august 2005, ce transpune în legislaţia naţională Directiva Consiliului 01/89/CEE."

2.   La articolul 2, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 2.   -  (1) In scopurile prezentei  norme sanitare veterinare se aplică definiţiile cuprinse la art. 2 din Norma sanitară veterinară privind controalele veterinare şi zootehnice aplicabile comerţului României cu statele membre ale Uniunii Europene cu unele animale vii şi produse de origine animală, aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 580/2002, publicat în Monitorul Oficial âl României, Partea I, nr. 250 din 11 aprilie 2003, ce transpune în legislaţia naţională Directiva Consiliului 90/425/CEE, şi la art. (2) din Regulamentul Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 1/2005."

3.   La articolul 3, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

„(2) Animalele din speciile bovine şi suine la care face referire prezenta normă sanitară veterinară trebuie:

a)  să fie supuse:

(i)  unui control al identităţii;

(ii) unei inspecţii clinice efectuate de un medic veterinar oficial într-o perioadă de 24 de ore înainte de plecare şi să nu prezinte niciun semn clinic de boală;

b)  să nu fi fost obţinute dintr-o exploataţie sau dintr-o zonă care, din motive de sănătate, este supusă prohibiţiei sau restricţiei ce afectează specia în cauză, în concordanţă cu legislaţia comunitară şi/sau cu cea naţională;

c)   să fie identificate în concordanţă cu Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 170/2004, ce transpune în legislaţia naţională Directiva Consiliului 92/102/CEE, în cazul suinelor, şi în concordanţă cu Norma sanitară veterinară privind sistemul de identificare şi înregistrare a bovinelor, corelat cu etichetarea cărnii de bovine şi a produselor din carne de bovine, aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 345/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 872 din 3 decembrie 2002, ce transpune în legislaţia naţională Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 1.760/2000, în cazul bovinelor;

d)  să nu fie animale care urmează să fie tăiate şi să nu fie restricţionate în baza unui program de eradicare a unei boli contagioase sau infecţioase dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau dintr-o regiune a sa;

e)  să fie conforme cu prevederile art. 4 şi 5 din prezenta normă sanitară veterinară."

4.   La articolul 4, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

„(2) Animalele din speciile bovine şi suine la care face referire prezenta normă sanitară veterinară trebuie să fie transportate în mijloace de transport care îndeplinesc cerinţele Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 1/2005 şi cerinţele art. 12."

5.   La articolul 4, alineatul (3) va avea următorul cuprins:

„(3) Regulile pentru aprobarea locurilor în care poate fi efectuată curăţarea şi dezinfecţia mijloacelor de transport pentru animale vor fi determinate în concordanţă cu procedura comunitară."

6.   La articolul 6 alineatul (1), litera a) va avea următorul cuprins:

,,a) să fi rămas într-o singură exploataţie de origine pentru o perioadă de 30 de zile înainte de încărcare sau de la fătarea în exploataţia de origine, atunci când animalele au vârsta mai mică de 30 de zile. Medicul veterinar oficial trebuie, pe baza identificării oficiale prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. c) din prezenta normă sanitară veterinară şi a evidenţelor oficiale, să fie convins că animalele au respectat această condiţie şi, suplimentar, că animalele au fost originare din Comunitatea Europeană sau că au fost importate dintr-o ţară terţă în concordanţă cu legislaţia comunitară privind sănătatea animală. Totuşi, în cazul animalelor care tranzitează printr-un centru de colectare aprobat din statul membru al Uniunii Europene sau din România, perioada în timpul căreia colectarea acestor animale are loc în afara exploataţiei de origine nu va depăşi 6 zile."

7.   La articolul 6 alineatul (2), litera b) va avea următorul cuprins:

,,b) în cazul animalelor necastrate care provin dintr-un efectiv de bovine oficial liber de bruceloza şi sunt în vârstă de peste 12 luni, să fie avut un titru brucelic mai mic de 30 de unităţi internaţionale (UI) aglutinare/ml în momentul testării prin testul de seroaglutinare (sau orice test aprobat de Comitetul Veterinar Permanent, în urma adoptării protocoalelor relevante), efectuat în cursul a 30 de zile înaintea părăsirii efectivului de origine şi respectând prevederile din anexa nr. 3 la prezenta normă sanitară veterinară. Acest test de seroaglutinare (sau orice test aprobat de Comitetul Veterinar Permanent, în urma adoptării protocoalelor relevante) nu este solicitat dacă animalele sunt originare din România, un stat membru al Uniunii Europene sau din teritorii ale acestora, recunoscute ca oficial libere de bruceloză, ori dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau parte a acestuia cu o reţea de supraveghere aprobată."

8.   La articolul 8, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

„(2) România va trimite la Comisia Europeană, până la data de 31 mai a fiecărui an, detalii despre apariţia pe teritoriul său, în anul calendaristic anterior, a bolilor enumerate în partea I din anexa nr. 5 la prezenta normă sanitară veterinară şi a oricăror alte boli pentru care există garanţii suplimentare prevăzute de legislaţia comunitară, incluzând detalii ale programelor operaţionale de monitorizare şi de eradicare a acestor boli. Aceste informaţii trebuie să se bazeze pe criterii uniforme ce vor fi stabilite conform procedurii comunitare."

9.   La articolul 9, alineatul (4) va avea următorul cuprins:

„(4) Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor poate suspenda sau retrage aprobarea în cazul eşecului de a se conforma prevederilor acestui articol, altor prevederi corespunzătoare ale prezentei norme sanitare veterinare sau Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1/2005 ori ale legislaţiei veterinare comunitare menţionate la cap. 1 al anexei nr. 1 la norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 580/2002, ce transpune în legislaţia naţionala Directiva Consiliului 90/425/CEE. Aprobarea poate fi reacordată atunci când Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor este convinsă că centrul de colectare este în deplină conformitate cu toate prevederile corespunzătoare ale prezentului alineat."

10.  Articolul 10 va avea următorul cuprins:

„Art. 10. - (1) Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor trebuie să se asigure ca transportatorii întrunesc următoarele condiţii suplimentare:

a)   pentru transportul animalelor aceştia trebuie să folosească mijloace de transport care sunt:

(i) construite în aşa fel încât fecalele animalelor, aşternutul sau furajele să nu se poată scurge ori sa cadă din vehicul;

(ii) curăţate şi dezinfectate imediat după fiecare operaţiune de transport de animale sau de orice produs care ar putea afecta starea de sănătate a animalelor şi, dacă este necesar, înaintea oricărei noi încărcări de animale folosindu-se dezinfectante oficial autorizate de autoritatea competentă;

b)  ei trebuie fie:

(i) să aibă mijloace corespunzătoare de curăţare şi dezinfecţie aprobate de autoritatea competenta, incluzând mijloace de stocare a aşternutului şi gunoiului;

(ii) să furnizeze documente prin care se dovedeşte că aceste operaţiuni sunt efectuate de către o parte terţă aprobata de autoritatea competentă.

(2) Transportatorul trebuie să se asigure că pentru fiecare vehicul utilizat pentru transportul animalelor este ţinut un registru care se păstrează o perioadă minimă de 3 ani, conţinând cel puţin următoarele informaţii:

a)   locurile şi datele de preluare, numele sau denumirea comercială şi adresa exploataţiei sau a centrului de colectare de unde sunt preluate animalele;

b)   locurile şi datele de livrare, numele sau denumirea comercială şi adresa destinatarului (destinatarilor);

c)  specia şi numărul de animale transportate;

d)  data şi locul dezinfecţiei;

e)  detalii ale documentaţiei de însoţire incluzând numărul etc;

f)   durata prevăzută a fiecărui transport.

(3)   Transportatorii trebuie să se asigure că lotul sau animalele nu vin în contact, în niciun moment între părăsirea exploatatiilor sau a centrului de colectare de origine şi sosirea la destinaţie, cu animale care au un status de sănătate inferior.

(4)   Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor trebuie să se asigure că transportatorii respecta dispoziţiile înscrise în prezentul articol, precum şi în relaţie cu documentaţia corespunzătoare care trebuie să însoţească animalele.

(5)   Prezentul articol nu se aplică persoanelor care transportă animale până la o distanţă de maximum 65 km, calculată de la locul de plecare la locul de destinaţie.

(6)  In cazul eşecului de a se conforma cu prevederile prezentului articol, dispoziţiile referitoare la nereguli şi notificarea neregulilor prevăzute la art. 26 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1/2005 se aplică în acelaşi mod în legătură cu sănătatea animalelor."

11.   La articolul 12 alineatul (7) litera C, punctul (IV) va avea următorul cuprins:

„(IV) Aceste informaţii particulare vor fi ţinute în baza de date 3 ani consecutivi de la moartea animalului din specia bovine sau 3 ani consecutivi din momentul înregistrării, în cazul evidenţelor pentru suine. Totuşi, numai prevederile pct. (II), (III) şi (IV) trebuie aplicate animalelor din specia suine. Pentru a se asigura funcţionarea bazei de date computerizate nationale cu privire la suine, trebuie adoptate reguli corespunzătoare de aplicare, incluzând informaţiile pe care trebuie să le conţină baza naţională de date, în conformitate cu procedura comunitară."

12.  La articolul 13 alineatul (3) litera c), punctul (i) va avea următorul cuprins:

„(i) în concordantă cu Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 853/2004."

13.  La articolul 13 alineatul (3) litera c), punctul (ii) va avea următorul cuprins:

„(ii) în concordanţă cu Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 1.774/2002, atunci când statusul de sănătate al animalelor nu poate fi stabilit sau atunci când ele pot constitui un risc pentru sănătatea animalelor sau sănătatea publică. Totuşi, atunci când trebuie să se aplice prevederile normei sanitare veterinare menţionate, poate fi acordată o perioadă de reglementare proprietarului sau agentului său înainte să fie invocată posibilitatea finală. In acest caz se aplică prevederile alin. (3)."

14.  La articolul 13, alineatul (5) va avea următorul cuprins:

„(5) In concordanţă cu prevederile stabilite de Norma sanitară veterinară privind asistenţa mutuală între autorităţile administrative ale statelor membre ale Uniunii Europene şi cooperarea acestora cu Comisia Europeană în scopul asigurării aplicării corecte a legislaţiei din domeniile veterinar şi zootehnic, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 41/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 202 din 3 martie 2006, ce transpune în legislaţia naţională Directiva Consiliului 89/608, statele membre ale Uniunii Europene şi România trebuie să îşi acorde asistenţă mutuală în aplicarea prezentei norme sanitare veterinare, pentru a se asigura, în special, conformitatea cu prevederile stabilite în prezentul articol."

15.   La anexa nr. 1 partea I punctul 3A, litera d) va avea următorul cuprins:

,,d) totuşi prin derogare de la cerinţele lit. (c), dacă în România autoritatea competentă efectuează testări de rutină în efective, utilizând testul comparativ de tuberculinare descris în anexa nr. 2 la prezenta normă sanitară veterinară, şi în cazul unui efectiv în care nu au fost depistate animale care au reacţionat pozitiv confirmate de cel puţin 3 ani, autoritatea competentă poate decide să nu restricţioneze mişcarea altor animale din efectiv, cu condiţia ca statusul oricăror animale care au reacţionat neconcludent să fie clarificat printr-un test ulterior, efectuat după 42 de zile, şi ca niciunui animal din exploataţie să nu  i se permită să ia parte la comerţul intracomunitar până ce statusul animalelor care au reacţionat neconcludent nu a fost rezolvat. Dacă la acest test ulterior oricare animal fie reacţionează pozitiv, fie continuă să dea reacţie  neconcludentă, atunci se aplică condiţiile lit. (b). Dacă prezenţa bolii este ulterior confirmată, trebuie identificate şi testate toate animalele care părăsesc exploataţia, din momentul ultimei testări negative a efectivului."

16.  La anexa nr. 1 partea a II-a punctul 1, litera (d) va avea următorul cuprins:

„(d) orice animal din specia bovine intrat în efectiv provine dintr-un efectiv cu status oficial indemn de bruceloză şi, în cazul bovinelor de vârstă mai mare de 12 luni, a relevat un titru brucellic mai mic de 30 UI de aglutinare/ml la un test de seroaglutinare efectuat în concordanţă cu anexa nr. 3 la prezenta normă sanitară veterinară sau a reacţionat negativ la orice alt test aprobat în concordanţă cu procedura comunitară, în cursul a 30 de zile anterioare sau a 30 de zile după data introducerii în efectiv. In cel din urmă caz animalul/animalele trebuie izolat/izolate fizic de celelalte animale din efectiv, astfel încât să se evite contactul direct sau indirect cu celelalte animale, până când se dovedeşte/dovedesc a fi negativ/negative."

17.  La anexa nr. 1 partea a II-a punctul 2, litera (b) va avea următorul cuprins:

„(b) toate animalele din specia bovine care intră în efectiv provin din efective cu status oficial indemn de bruceloză şi, în cazul bovinelor de vârstă mai mare de 12 luni, au indicat un titru brucellic mai mic de 30 UI de aglutinare/ml la un test de seroaglutinare efectuat în concordanţă cu anexa nr. 3 la prezenta normă sanitară veterinară sau au reacţionat negativ la orice alt test aprobat în concordanţă cu procedura comunitară, în cursul a 30 de zile anterioare sau a 30 de zile după data introducerii lor în efectiv. In cel din urmă caz animalul/animalele trebuie izolat/izolate fizic de celelalte animale din efectiv, astfel încât să se evite contactul direct sau indirect cu celelalte animale până când se dovedeşte/dovedesc negativ/negative. Totuşi, testul descris la pct. 2 subpct. (b) nu trebuie să fie solicitat României sau pentru regiuni ale României în care procentajul efectivelor de bovine infectate cu bruceloză nu a depăşit 0,2% de cel puţin 2 ani şi în care animalul provine dintr-un efectiv de bovine oficial indemn de bruceloză din interiorul regiunii respective şi nu a venit în contact, în timpul transportului, cu bovine de status inferior;".

18.  La anexa nr. 1 partea a II-a punctul 2, litera (c) va avea următorul cuprins:

„(c) fără a se prejudicia prevederile lit. (b), bovinele provenite dintr-un efectiv indemn de bruceloză pot fi introduse într-un efectiv oficial indemn de bruceloză dacă au vârsta de cel puţin 18 luni şi, dacă au fost vaccinate împotriva brucelozei, vaccinarea a fost efectuată cu mai mult de un an în urmă.

Asemenea animale trebuie să fi prezentat, în cele 30 de zile anterioare introducerii, un titru brucellic mai mic de 30 UI de aglutinare/ml şi un rezultat negativ la o reacţie de fixare a complementului sau la orice alt test aprobat în concordanţă cu procedura comunitară.

Dacă totuşi o femelă din specia bovine dintr-un efectiv indemn de bruceloză este introdusă într-un efectiv oficial indemn de bruceloză, în baza prevederilor paragrafului de mai sus, acel efectiv va fi considerat indemn de bruceloză pentru 2 ani de la data la care a fost introdus ultimul animal vaccinat."

19.   La anexa nr. 1 partea a II-a punctul 3A, litera (b) va avea următorul cuprins:

„(b) un rezultat negativ la orice altă combinaţie de teste aprobată, în acest scop, în baza procedurii comunitare."

20.   La anexa nr. 1 partea a II-a punctul 4 (i), litera c) va avea următorul cuprins:

,,c) cu alte vaccinuri aprobate în baza procedurii comunitare."

21.   La anexa nr. 1 partea a II-a, punctul 6A va avea următorul cuprins:

„6A. Statusul de indemn de bruceloză al unui efectiv trebuie suspendat dacă:

(a)   condiţiile specificate la pct. 4 şi 5 nu au fost respectate;

(b)  ca rezultat al testelor de laborator sau al investigaţiilor clinice, una sau mai multe bovine de vârstă mai mare de 30 de luni este/sunt suspectată/suspectate de bruceloză, iar animalul/animalele suspect/suspecte a/au fost tăiat/tăiate sau izolat/izolate astfel încât să se evite orice contact direct sau indirect cu alte animale.

Atunci când animalul a fost izolat, el poate fi reintrodus în efectiv şi statusul efectivului poate fi restabilit, dacă prezintă ulterior un titru mai mic de 30 UI de aglutinare/ml la reacţia de seroaglutinare şi a avut un rezultat negativ la o reacţie de fixare a complementului sau la alt test aprobat în baza procedurii comunitare.

Atunci când animalele au fost tăiate şi nu mai sunt disponibile pentru testare, suspendarea poate fi ridicată dacă două reacţii de seroaglutinare efectuate în concordanţă cu anexa nr. 3 la prezenta normă sanitară veterinară la toate bovinele din exploataţie de vârstă mai mare de 12 luni indică un titru mai mic de 30 UI de aglutinare/ml. Primul test trebuie efectuat la cel puţin 30 de zile după eliminarea animalului, iar al doilea cu cel puţin 60 de zile mai târziu.

Dacă animalele care trebuie testate, menţionate în cele două subparagrafe anterioare, au vârstă mai mică de 30 de luni şi au fost vaccinate cu vaccin viu tulpina 19, ele pot fi considerate negative dacă la testul de seroaglutinare au un rezultat mai mare de 30 UI, dar mai mic de 80 UI de aglutinare/ml, cu condiţia ca la reacţia de fixare a complementului să aibă un rezultat mai mic de 30 de unităţi CEE în cazul femelelor vaccinate cu mai puţin de 12 luni înainte sau rezultate mai mici de 20 de unităţi CEE în toate celelalte cazuri."

22.    La anexa nr. 1 partea a II-a, punctul 7 va avea următorul cuprins:

„7. România sau o parte a României poate fi declarată oficial indemnă de bruceloză în concordanţă cu procedura comunitară, dacă îndeplineşte următoarele condiţii:

(a)  niciun caz de avort datorat infecţiei cu Brucella şi nicio cultură de Brucella abortus nu au fost înregistrate de cel puţin 3 ani şi cel puţin 99,8% din efective au obţinut statusul de efectiv oficial indemn de bruceloză, calcularea acestui procent fiind făcută la data de 31 decembrie a fiecărui an calendaristic. Totuşi, atunci când autoritatea competentă adoptă o politică de tăiere a întregului efectiv, incidentele izolate indicate de ancheta epidemiologică ca fiind datorate introducerii de animale din afara României sau a unei părţi a României şi efectivele al căror status oficial indemn de bruceloză a fost suspendat sau retras din alte motive decât suspiciunea de boală trebuie să fie omise de la scopul calculelor de mai sus, cu condiţia ca Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor să facă o înregistrare anuală a acestora şi să o trimită Comisiei Europene, în concordanţă cu art. 8 alin. (2) din norma sanitară veterinară; şi

(b)   fiecare bovină este identificată în concordanţă cu legislaţia comunitară;

(c)  notificarea cazurilor de avort este obligatorie şi ele sunt investigate de către autoritatea competentă."

23.    La anexa nr. 1 partea a II-a, punctul 9 va avea următorul cuprins:

„9. România sau o regiune a României, declarată oficial indemnă de bruceloză, trebuie să raporteze Comisiei Europene apariţia tuturor cazurilor de bruceloză. Dacă există dovezi ale unei schimbări semnificative a situaţiei în ceea ce priveşte tuberculoza în România sau o parte a României, care a fost recunoscută ca indemnă oficial de tuberculoză, Comisia Europeană, în concordanţă cu procedura comunitară, poate lua o decizie de suspendare sau revocare a statutului până când sunt îndeplinite cerinţele deciziei."

24.   La anexa nr. 1 partea a II-a, punctul 10 va avea următorul cuprins:

„10. In scopul secţiunii II, un testserologic înseamnă reacţie de seroaglutihare, un test cu antigen brucella tamponat, o reacţie de fixare a complementului, un test de aglutinare a plasmei, un test inelar pe plasmă, un test de microaglutinare sau test ELISA individual efectuat pe probe de sânge, în concordanţă cu anexa nr. 3. Orice alt test de diagnostic aprobat în conformitate cu procedura comunitară şi descris în anexa nr. 3 va fi de asemenea acceptat în scopurile prevăzute în secţiunea II. Un test pe probe de lapte înseamnă un test inelar efectuat pe probe de lapte sau un test ELISA efectuat pe probe de lapte, în concordanţă cu anexa nr. 3."

25.   La anexa nr. 2, punctul 2.2.5.3.4 va avea următorul cuprins:

„2.2.5.3.4. Acolo unde legislaţia comunitară impune ca animalele să fie supuse unui test intradermal înaintea unei deplasări, testul trebuie să fie interpretat astfel încât niciun animal care prezintă o îngroşare a pliului pielii mai mare de 2 mm sau prezintă semne clinice să nu facă obiectul comerţului intracomunitar."

26.   La anexa nr. 2, punctul 4 va avea următorul cuprins:

„4. Institute de stat şi laboratoare naţionale de referinţă

4.1.   Sarcini şi responsabilităţi: institutele de stat şi laboratoarele naţionale de referinţă sunt responsabile pentru testele oficiale de tuberculinare sau reactivi menţionate la pct. 2 şi 3 din fiecare ţară pentru a se asigura că fiecare dintre aceste tuberculinări sau reagenţi sunt adecvaţi în raport cu standardele menţionate anterior.

4.2.  Lista institutelor şi laboratoarelor naţionale de referinţă România: 

a)  Institutul pentru  Diagnostic şi  Sănătate Animală;

b)  Institutul pentru Control al Produselor Biologice şi al Medicamentelor de Uz Veterinar."

27.   La anexa nr. 3, punctul 2.1.5 va avea următorul cuprins:

„2.1.5. Serurile OIEISS, OIEELISAwpSS, OIEELISAspSS, OIEELISANSS sunt etaloane primare internaţionale de la care etaloanele secundare naţionale (etaloanele de lucru) trebuie stabilite pentru fiecare ţară."

28.   La anexa nr. 3, punctul 2.2.2.2 va avea următorul cuprins:

„2.2.2.2. Standardizarea procedurii de test pentru eşantioane de ser în amestec:

a)  o prediluţie de ser OIEISS de 1/150 sau o prediluţie de ser OIEELISAwpSS de 1/2 ori o prediluţie de ser OIEELISAspSS de 1/16, realizată într-un ser negativ (sau într-un amestec de seruri negative) şi apoi diluată în ser negativ, în funcţie de numărul de eşantioane ce alcătuiesc amestecul, trebuie să producă o reacţie pozitivă;

b)  un ser OIEELISANSS trebuie să producă în toate cazurile reacţie negativă;

c)  testul trebuie să fie în măsură să detecteze prezenţa infecţiei la un singur animal dintr-un grup de animale ale căror eşantioane de ser au fost puse în comun."

29.   La anexa nr. 3, după punctul 2.2.2.2 se va introduce punctul 2.2.2.3 cu următorul cuprins:

„2.2.2.3. Standardizarea procedurii de test pentru eşantioane de lapte sau zer în amestec:

a)  o prediluţie de ser OIEISS de 1/1.000 sau o prediluţie de ser OIEELISAwpSS de 1/16 ori o prediluţie de ser OIEELISAspSS de 1/125, realizată într-un ser negativ (sau într-un amestec de seruri negative) şi diluată apoi 1/10 într-un lapte negativ, trebuie să producă o reacţie pozitivă;

b)   un ser OIEELISANSS diluat 1/10 într-un lapte negativ trebuie să producă în toate cazurile reacţie negativă;

c)  testul trebuie să fie în măsură să detecteze prezenţa infecţiei la un singur animal dintr-un grup de animale ale căror eşantioane de lapte sau zer au fost puse în comun."

30.   La anexa nr. 3, punctul 2.2.3.3 va avea următorul cuprins:

„2.2.3.3. Când testele ELISA sunt folosite pentru confirmarea rezultatelor în conformitate cu art. 6 alin. (1) din norma sanitară veterinară sau pentru stabilirea şi păstrarea statutului unui efectiv în conformitate cu partea a II-a pct. 10 din anexa nr. 1 la norma sanitară veterinară, amestecul de eşantioane de seruri trebuie să fie efectuat astfel încât rezultatele testelor să poată fi indiscutabil raportate fiecărui animal inclus în amestec. Orice confirmare trebuie efectuată pe eşantioane de ser luate de la fiecare animal."

31.   La anexa nr. 4 capitolul I, litera G va avea următorul cuprins:

„G. Statusul de oficial indemn de leucoză enzootică bovină al României sau al unei părţi a teritoriului României este suspendat, în concordanţă cu procedura comunitară, dacă, drept rezultat al investigaţiilor efectuate în concordanţă cu lit. F a prezentului capitol, există indiciul unei schimbări semnificative în situaţia privind leucoza  enzootică bovină în România sau într-o parte a teritoriului României, care au fost recunoscute ca fiind oficial indemne de leucoză enzootică bovină. Statusul de oficial indemn de leucoză enzootică bovină poate fi restabilit în concordanţă cu procedura comunitară, atunci când sunt îndeplinite criteriile stabilite prin aceeaşi procedură."

Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,

Marian Avram


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 253/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 253 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 253/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu