Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 251 din 26 martie 2005

pentru organizarea si functionarea secretariatelor de risc privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase

ACT EMIS DE:                MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 298 din 11 aprilie 2005


SmartCity3


    In baza prevederilor art. 19 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase,
    in temeiul art. 4 pct. I.17 din Hotararea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 5 alin. (8) din Hotararea Guvernului nr. 408/2004, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 1.625/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului,
    in temeiul art. 4 din Hotararea Guvernului nr. 1.626/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor regionale de protectie a mediului,

    ministrul mediului si gospodaririi apelor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Prezentul ordin stabileste organizarea si functionarea secretariatelor de risc privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase si limitarea consecintelor acestora pentru populatie si mediu.
    Art. 2
    Masurile, atributiile si activitatile prevazute de prezentul ordin asigura implementarea dispozitiilor legale in vigoare in domeniul controlului activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase.
    Art. 3
    (1) In sensul prezentului ordin se folosesc urmatoarele abrevieri:
    a) APM - agentia de protectie a mediului;
    b) ARPM - agentia regionala de protectie a mediului;
    c) ANPM - Agentia Nationala pentru Protectia Mediului;
    d) MMGA - Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor.
    (2) In sensul prezentului ordin termenii specifici utilizati sunt definiti dupa cum urmeaza:
    a) obiectiv fara risc - obiectiv in care sunt prezente substante periculoase in cantitati (tone) mai mici decat cele prezentate in coloana 2 din tabelele 1 si 3 din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase;
    b) obiectiv cu risc minor - obiectiv in care sunt prezente substante periculoase in cantitati (tone) mai mari sau egale cu cele prezentate in coloana 2 si mai mici decat cele prezentate in coloana 3 din tabelele 1 si 3 din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003;
    c) obiectiv cu risc major - obiectiv in care sunt prezente substante periculoase in cantitati (tone) mai mari sau egale cu cele prezentate in coloana 3 din tabelele 1 si 3 din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003;
    d) efect Domino - cresterea probabilitatii producerii unui accident major sau agravarea consecintelor acestuia, prin amplasarea a cel putin doua obiective, dintre care unul este obiectiv cu risc major, la distante suficient de mici ca sa se influenteze reciproc;
    e) Comisia pentru acreditarea expertilor externi - comisie formata la nivelul Secretariatului de risc din ANPM, cu scopul recunoasterii oficiale a competentei expertilor de a participa la activitati specifice prevenirii accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase si limitarii consecintelor acestora pentru populatie si mediu;
    f) Comisia pentru siguranta instalatiilor si accidente - comisie formata din experti acreditati de comisia specializata a Secretariatului de risc din ANPM si reprezentanti ai secretariatelor de risc;
    g) expert extern - expert in domeniul tehnic, avand pregatire superioara si o experienta relevanta de cel putin 7 ani, acreditat de comisia specializata a Secretariatului de risc din ANPM.
    Art. 4
    Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin conducerea APM, ARPM, ANPM si a directiei de specialitate din MMGA va lua masuri de functionare a secretariatelor de risc in conformitate cu denumirile si cu distributia de personal prezentate in anexa nr. 1.
    Art. 5
    Conducerea APM, ARPM, ANPM si a directiei de specialitate din MMGA va emite decizii de nominalizare a persoanelor in secretariatele de risc, cu respectarea prevederilor art. 4 si avand la baza consimtamantul persoanei, sau dupa caz, va angaja prin concurs personalul necesar conform anexei nr. 1.
    Art. 6
    Personalul numit sau, dupa caz, angajat in secretariatele de risc va avea studii superioare. La angajare, tematica de concurs va include si continutul prezentului ordin.
    Art. 7
    Se aproba atributiile secretariatelor de risc prezentate in anexa nr. 2.
    Art. 8
    In conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, conducerea APM, ARPM, ANPM si a directiei de specialitate din MMGA va intocmi fisele de post ale persoanelor nominalizate sau angajate in secretariatele de risc, potrivit art. 5 si 6, numai in limita atributiilor prevazute in anexa nr. 2.
    Art. 9
    Procedura de inspectie pentru obiectivele care prezinta pericole de producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase si Procedura de acreditare a expertilor externi, elaborate de Secretariatul de risc din MMGA, vor fi aprobate prin ordin al ministrului mediului si gospodaririi apelor, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.
    Art. 10
    In conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, se imputerniceste personalul din secretariatele de risc sa efectueze inspectii privind siguranta instalatiilor la obiectivele care intra sub incidenta Hotararii Guvernului nr. 95/2003.
    Art. 11
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 12
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr. 1.441 din 12 martie 2003 privind infiintarea Secretariatului de risc pentru controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 196 din 26 martie 2003.
    Art. 13
    Conducerea APM, ARPM, ANPM si a directiei de specialitate din MMGA va pune in aplicare dispozitiile prezentului ordin.
    Art. 14
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
                              Sulfina Barbu

    ANEXA 1

    DISTRIBUTIA, LA NIVELUL ANILOR 2005 - 2006, A PERSONALULUI IN SECRETARIATELE DE RISC PENTRU CONTROLUL ACTIVITATILOR CARE PREZINTA PERICOLE DE ACCIDENTE MAJORE IN CARE SUNT IMPLICATE SUBSTANTE PERICULOASE

________________________________________________________________________________
Nr.                Denumirea secretariatului                          Numarul de
crt.                                                                  salariati
________________________________________________________________________________
  1. Secretariatul de risc din MMGA                                        3
  2. Secretariatul de risc din ANPM                                       15
  3. Secretariatul de risc din ARPM Bacau pentru Regiunea 1
     - Nord-Est                                                            3
  4. Secretariatul de risc din ARPM Galati pentru Regiunea 2
     - Sud-Est                                                             3
  5. Secretariatul de risc din ARPM Pitesti pentru Regiunea 3
     - Sud-Muntenia                                                        3
  6. Secretariatul de risc din ARPM Craiova pentru Regiunea 4
     - Sud-Vest                                                            3
  7. Secretariatul de risc din ARPM Timisoara pentru Regiunea 5
     - Vest                                                                3
  8. Secretariatul de risc din ARPM Cluj-Napoca pentru Regiunea 6
     - Nord-Vest                                                           3
  9. Secretariatul de risc din ARPM Sibiu pentru Regiunea 7 - Centru       3
 10. Secretariatul de risc din ARPM Bucuresti pentru Regiunea 8 -
     Bucuresti-Ilfov                                                       3
 11. Secretariatul de risc din APM Alba Iulia                              2
 12. Secretariatul de risc din APM Alexandria                              2
 13. Secretariatul de risc din APM Arad                                    2
 14. Secretariatul de risc din APM Baia Mare                               3
 15. Secretariatul de risc din APM Bistrita                                2
 16. Secretariatul de risc din APM Botosani                                2
 17. Secretariatul de risc din APM Braila                                  2
 18. Secretariatul de risc din APM Brasov                                  3
 19. Secretariatul de risc din APM Buzau                                   2
 20. Secretariatul de risc din APM Calarasi                                2
 21. Secretariatul de risc din APM Constanta                               3
 22. Secretariatul de risc din APM Deva                                    3
 23. Secretariatul de risc din APM Drobeta-Turnu Severin                   2
 24. Secretariatul de risc din APM Focsani                                 2
 25. Secretariatul de risc din APM Giurgiu                                 2
 26. Secretariatul de risc din APM Iasi                                    2
 27. Secretariatul de risc din APM Ilfov                                   2
 28. Secretariatul de risc din APM Miercurea-Ciuc                          2
 29. Secretariatul de risc din APM Oradea                                  2
 30. Secretariatul de risc din APM Piatra-Neamt                            2
 31. Secretariatul de risc din APM Ploiesti                                3
 32. Secretariatul de risc din APM Resita                                  2
 33. Secretariatul de risc din APM Ramnicu Valcea                          3
 34. Secretariatul de risc din APM Satu Mare                               2
 35. Secretariatul de risc din APM Sfantu Gheorghe                         2
 36. Secretariatul de risc din APM Slatina                                 2
 37. Secretariatul de risc din APM Slobozia                                2
 38. Secretariatul de risc din APM Suceava                                 2
 39. Secretariatul de risc din APM Targoviste                              2
 40. Secretariatul de risc din APM Targu Jiu                               2
 41. Secretariatul de risc din APM Targu Mures                             2
 42. Secretariatul de risc din APM Tulcea                                  2
 43. Secretariatul de risc din APM Vaslui                                  2
 44. Secretariatul de risc din APM Zalau                                   2
________________________________________________________________________________
     TOTAL:                                                              116
________________________________________________________________________________

    ANEXA 2

                    ATRIBUTII ALE SECRETARIATELOR DE RISC

    A. Secretariatul de risc din APM:
    1. raspunde de implementarea la nivel de judet a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase si ale legislatiei subsecvente;
    2. identifica/inventariaza titularii activitatilor, respectiv obiectivele care intra sub incidenta prevederilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei subsecvente;
    3. asigura verificarea in teren a obiectivelor, respectiv a titularilor de activitate, cu privire la obligatiile prevazute in Hotararea Guvernului nr. 95/2003 si in legislatia subsecventa, in conformitate cu procedura de inspectie aprobata prin ordin al ministrului mediului si gospodaririi apelor;
    4. colaboreaza si schimba informatii, in conditiile legii, cu autoritatile locale si cu organisme neguvernamentale;
    5. informeaza operatorii asupra cerintelor referitoare la continutul notificarii activitatii care prezinta pericole de producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase;
    6. verifica continutul notificarii activitatii care prezinta pericole de producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase si, dupa caz, comunica titularului activitatii observatii;
    7. tine evidenta notificarilor, conform Ordinului ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 1.084/2003 privind aprobarea procedurilor de notificare a activitatilor care prezinta pericole de producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase si, respectiv, a accidentelor majore produse;
    8. solicita titularilor de activitate si celorlalte autoritati locale informatii necesare desfasurarii activitatii;
    9. utilizeaza proceduri elaborate si transmise spre aplicare de Secretariatul de risc din MMGA;
    10. verifica luarea masurilor pentru prevenirea accidentelor cu impact asupra sanatatii omului si a mediului si limitarea consecintelor acestora;
    11. colaboreaza cu personalul de specialitate din APM in scopul aplicarii procedurii de reglementare pentru activitatile in care sunt prezente substante periculoase;
    12. confirma in scris titularilor de activitate primirea documentatiilor depuse sau transmise;
    13. intocmeste documentele de interzicere a utilizarii sau punerii in functiune a oricarui obiectiv, a oricarei instalatii ori unitati de stocare sau a oricarei parti din aceasta, daca titularul activitatii nu a inaintat in termenele legale notificarea, raportul de securitate, planul de urgenta interna, informatiile necesare intocmirii planului de urgenta externa sau alte informatii solicitate, dupa caz, conform dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei subsecvente;
    14. informeaza operatorul cu privire la cerintele legate de structura si continutul documentatiei privind politica de prevenire a accidentelor majore, precum si asupra conditiilor impuse pentru verificarea acesteia;
    15. verifica continutul documentatiei privind politica de prevenire a accidentelor majore;
    16. tine evidenta documentatiilor privind politica de prevenire a accidentelor majore;
    17. informeaza in scris operatorul asupra rezultatelor verificarii documentatiei privind politica de prevenire a accidentelor majore;
    18. informeaza operatorii asupra cerintelor referitoare la rapoartele de securitate;
    19. verifica rapoartele de securitate conform Ordinului ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 142/2004 pentru aprobarea Procedurii de evaluare a raportului de securitate privind activitatile care prezinta pericole de producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase si, dupa caz, intocmeste formele necesare implicarii expertilor externi in procesul de verificare a rapoartelor de securitate;
    20. tine evidenta rapoartelor de securitate;
    21. comunica in scris titularilor de activitate rezultatul verificarii raportului de securitate;
    22. informeaza operatorii asupra cerintelor referitoare la planurile interne si externe de urgenta;
    23. verifica existenta planurilor interne si externe de urgenta pentru obiectivele cu risc major;
    24. initiaza si participa la evaluarea, inclusiv la testarea planurilor interne si externe de urgenta pentru obiectivele cu risc major;
    25. urmareste modul de respectare a termenelor de transmitere de catre titularii de activitate a notificarilor, a politicilor de prevenire a accidentelor majore, a rapoartelor de securitate, a planurilor de urgenta interna si a informatiilor necesare elaborarii planurilor de urgenta externa, in concordanta cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 95/2003;
    26. intocmeste planurile de inspectie, conform procedurii elaborate si transmise de Secretariatul de risc din MMGA;
    27. in urma fiecarei inspectii intocmeste un raport de inspectie, conform procedurii elaborate si transmise de Secretariatul de risc din MMGA;
    28. informeaza titularii de activitate cu privire la obligativitatea notificarii unui accident sau a unei avarii in care sunt implicate substante periculoase;
    29. in caz de accident major:
    a) informeaza imediat Secretariatul de risc din ARPM privind producerea unui accident;
    b) verifica continutul notificarii accidentelor conform Ordinului ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 1.084/2003 privind procedurile de notificare a activitatilor care prezinta pericole de producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase si, respectiv, a accidentelor majore produse;
    c) participa la schimbul de informatii cu reprezentantii desemnati de titularul de activitate si cu celelalte autoritati locale;
    d) participa la cercetarea la fata locului a accidentelor si intocmeste raportul final pe care il transmite Secretariatului de risc din ARPM;
    e) tine evidenta notificarilor;
    f) urmareste luarea tuturor masurilor de interventie si remediere necesare, urgente, pe termen mediu sau lung, de catre titularul activitatii;
    g) colecteaza si verifica, prin inspectie, informatiile necesare pentru analizarea completa a aspectelor tehnice, organizatorice si manageriale ale accidentului major;
    h) stabileste impreuna cu titularii activitatilor masurile preventive ce se impun pentru evitarea unor viitoare accidente;
    i) pune la dispozitie compartimentului pentru relatii publice informatii privind posibile efecte, inclusiv pentru situatii cu impact transfrontier;
    j) participa la lucrarile comisiei tehnice de evaluare a cauzelor si consecintelor inclusiv, si, dupa caz, intocmeste formele necesare implicarii expertilor externi;
    30. initiaza si participa la programe si proiecte interne si internationale si face propuneri pentru activitatea de cercetare;
    31. participa la elaborarea politicilor de dezvoltare si amenajare a teritoriului, a politicilor relevante locale, asigurandu-se ca se va pastra o distanta adecvata si se vor lua masuri suplimentare tehnice pentru a nu mari pericolul asupra: populatiei, zonelor rezidentiale, cladirilor si teritoriilor cu utilitate publica, cailor importante de comunicatii, zonelor de recreere etc., datorat obiectivelor care intra sub incidenta Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si a legislatiei subsecvente;
    32. participa la evaluarea grupurilor de obiective si a situatiilor probabile declansarii efectului Domino;
    3. instituie si actualizeaza un registru care va cuprinde urmatoarele:
    a) informatiile referitoare la obiectivele care intra sub incidenta Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si a legislatiei subsecvente;
    b) evidenta accidentelor;
    c) analiza cauzelor producerii accidentului major, experienta acumulata si masurile preventive necesare pentru prevenirea altor asemenea accidente;
    34. pune la dispozitie compartimentului pentru relatii publice informatii referitoare la:
    a) proiectarea unor noi obiective carora le sunt aplicabile prevederile Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei subsecvente;
    b) modificarile aduse obiectivelor existente, carora le sunt aplicabile prevederile Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei subsecvente;
    c) dezvoltarile in jurul obiectivelor existente, care intra sub incidenta Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si a legislatiei subsecvente;
    35. colaboreaza, potrivit legii, cu autoritatile pentru protectie civila si cu celelalte autoritati competente;
    36. supune spre aprobare conducerii corespondenta destinata factorilor interesati din afara APM;
    37. transmite informatiile solicitate de secretariatele de risc din ARPM, ANPM si MMGA;
    38. intocmeste un raport lunar privind activitatea proprie si il prezinta spre avizare conducerii APM;
    39. in cazul in care exista posibilitatea producerii unui accident major cu efecte transfrontiere la un obiectiv ce intra sub incidenta Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si a legislatiei subsecvente, informeaza Secretariatul de risc din MMGA.

    B. Secretariatul de risc din ARPM:
    1. coordoneaza din punct de vedere tehnic, la nivel regional, secretariatele de risc din APM-uri;
    2. urmareste respectarea termenelor stabilite pentru implementarea la nivel de regiune a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei subsecvente;
    3. initiaza si incurajeaza schimbul de experienta la nivel regional;
    4. initiaza/participa la programe si proiecte interne si internationale si face propuneri pentru activitatea de cercetare;
    5. elaboreaza sinteza inventarelor obiectivelor la nivel regional;
    6. tine evidenta la nivel regional a rezultatelor evaluarilor rapoartelor de securitate;
    7. solicita secretariatelor de risc din APM-uri datele si informatiile necesare elaborarii sintezelor privind obiectivele care prezinta pericole de producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase;
    8. asigura accesul, in conditiile legii, pentru APM-urile din regiune, precum si pentru APM-urile din celelalte regiuni la date si informatii necesare desfasurarii activitatii si participa la schimbul de astfel de date si informatii intre aceste autoritati;
    9. informeaza imediat Secretariatul de risc din ANPM privind producerea unui accident major;
    10. transmite informatiile solicitate de secretariatele de risc din ANPM si MMGA;
    11. utilizeaza proceduri elaborate si transmise spre aplicare de Secretariatul de risc din MMGA;
    12. supune spre aprobare conducerii corespondenta destinata factorilor interesati din afara ARPM;
    13. intocmeste un raport lunar privind activitatea proprie si il prezinta spre avizare conducerii ARPM (dupa caz, corelat cu atributia similara a componentei locale a ARPM);
    14. evalueaza necesitatile de instruire si pregatire a personalului din secretariatele de risc din APM-uri;
    15. pentru componenta locala a ARPM (judetul de resedinta) atributiile sunt cele mentionate la lit. A.

    C. Secretariatul de risc din ANPM:
    1. coordoneaza din punct de vedere tehnic, la nivel national, secretariatele de risc din APM-uri si ARPM-uri;
    2. urmareste respectarea termenelor stabilite pentru implementarea la nivel national a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei subsecvente;
    3. infiinteaza Comisia pentru siguranta instalatiilor si accidente;
    4. asigura secretariatul tehnic al Comisiei pentru siguranta instalatiilor si accidente;
    5. infiinteaza Comisia pentru acreditarea expertilor externi;
    6. asigura secretariatul tehnic al Comisiei pentru acreditarea expertilor externi;
    7. elaboreaza proceduri specifice in domeniul managementului riscului si controlului activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase, impreuna cu Secretariatul de risc din MMGA;
    8. propune programe de evaluare a riscului la nivel national, le supune dezbaterii specialistilor din domeniu si le transmite Secretariatului de risc din MMGA;
    9. solicita de la secretariatele de risc datele si informatiile necesare desfasurarii activitatii;
    10. primeste si actualizeaza datele si informatiile din sistemul secretariatelor de risc cu privire la accidentele produse pe plan national si intocmeste rapoarte privind: cauzele accidentelor produse, rezultatele analizelor de specialitate ale acestora, concluziile si experienta acumulata, in vederea diseminarii informatiilor la factorii interesati;
    11. creeaza si actualizeaza registrul-baza de date care va cuprinde: informatii referitoare la obiectivele ce intra sub incidenta prevederilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei subsecvente, accidentele produse si cauzele acestora, masurile stabilite si experienta acumulata, rezultatele evaluarilor si celelalte documente relevante;
    12. informeaza imediat Secretariatul de risc din MMGA privind producerea unui accident major;
    13. schimba date si informatii cu organisme specializate, la nivel national si international;
    14. initiaza si incurajeaza schimbul de experienta dintre specialistii din domeniul specific de activitate, inclusiv cu structuri similare internationale;
    15. se documenteaza cu privire la accidentele produse pe plan international si intocmeste informari in vederea diseminarii informatiilor la factorii interesati;
    16. colaboreaza, potrivit legii, cu autoritatile pentru protectie civila si cu celelalte autoritati competente;
    17. supune spre aprobare conducerii corespondenta destinata factorilor interesati din afara ANPM;
    18. intocmeste un raport lunar privind activitatea proprie si il prezinta spre avizare conducerii directiei de specialitate din ANPM;
    19. initiaza si participa la programe si proiecte interne si internationale;
    20. evalueaza necesitatile de instruire si pregatire a personalului din secretariatele de risc si organizeaza activitati pentru instruirea si pregatirea acestuia.

    D. Secretariatul de risc din MMGA:
    1. monitorizeaza la nivel national activitatea secretariatelor de risc din APM-uri, ARPM-uri si ANPM;
    2. verifica respectarea dispozitiilor legale privind functionarea si organizarea secretariatelor de risc din APM-uri, ARPM-uri si ANPM;
    3. urmareste respectarea termenelor stabilite pentru implementarea la nivel national a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei subsecvente si recomanda masuri de conformare;
    4. participa la activitatea Comisiei pentru siguranta instalatiilor si accidente;
    5. participa la activitatea Comisiei pentru acreditarea expertilor externi;
    6. elaboreaza impreuna cu Secretariatul de risc din ANPM proceduri specifice in domeniul managementului riscului si controlului activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase si le transmite spre aplicare secretariatelor de risc;
    7. solicita datele si informatiile necesare desfasurarii activitatii de la secretariatele de risc;
    8. primeste datele si informatiile din sistemul secretariatelor de risc cu privire la accidentele produse pe plan national si intocmeste rapoarte privind: cauzele accidentelor produse, rezultatele analizelor de specialitate ale acestora, concluziile si experienta acumulata, in vederea diseminarii la factorii interesati;
    9. creeaza si actualizeaza registrul-baza de date care va cuprinde: informatii referitoare la obiectivele ce intra sub incidenta prevederilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003, accidentele produse si cauzele acestora, masurile stabilite si experienta acumulata, rezultatele evaluarilor si celelalte documente relevante;
    10. initiaza si incurajeaza schimbul de experienta dintre specialistii din domeniul specific de activitate, inclusiv cu structuri similare internationale;
    11. se documenteaza cu privire la accidentele produse pe plan international si intocmeste informari in vederea diseminarii la factorii interesati;
    12. initiaza si participa la programe si proiecte interne si internationale;
    13. elaboreaza si propune spre aprobare ordine ale ministrului, care au fost supuse in prealabil consultarii specialistilor;
    14. recomanda programe de evaluare a riscului la nivel national si, dupa caz, le propune spre aprobare prin ordin al ministrului mediului si gospodaririi apelor;
    15. colaboreaza, potrivit legii, cu autoritatile pentru protectie civila si cu celelalte autoritati competente;
    16. la solicitarea autoritatilor, initiaza expertize speciale privind pericole probabile sau efecte ale accidentelor in care sunt implicate substante periculoase;
    17. schimba la nivel national si international informatii cu organisme specializate privind activitatile in care sunt implicate substante periculoase;
    18. transmite informatii cu privire la accidentele survenite pe plan international catre autoritatile competente sau alte organisme specializate;
    19. raporteaza la Uniunea Europeana datele si informatiile, conform procedurilor internationale;
    20. supune spre aprobare conducerii corespondenta destinata factorilor interesati din afara MMGA;
    21. intocmeste un raport lunar privind activitatea proprie si il prezinta spre avizare conducerii directiei de specialitate din MMGA;
    22. evalueaza necesitatile de instruire si pregatire a personalului din secretariatele de risc si organizeaza activitati pentru instruirea si pregatirea acestuia.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 251/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 251 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 251/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu