ORDIN Nr. 205
din 12 mai 2006
pentru aprobarea
Metodologiei privind finantarea in cursul anului 2006 a proiectelor pentru
comunicare, informare publica si promovarea imaginii si intereselor romanesti
peste hotare, precum si a actiunilor cu caracter stiintific si social-cultural
ACT EMIS DE:
AGENTIA PENTRU STRATEGII GUVERNAMENTALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 448 din 24 mai 2006
In baza prevederilor art. 3 alin. (3) teza a ll-a din
Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 145/2006 pentru aprobarea modului de
repartizare şi de utilizare a
sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea
bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005,
în temeiul art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 406/2004 privind
organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale,
preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia privind finanţarea în cursul anului 2006 a proiectelor pentru comunicare,
informare publică şi promovarea imaginii şi intereselor româneşti peste hotare, precum şi a acţiunilor cu caracter ştiinţific şi social-cultural, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Pentru finanţările nerambursabile din fonduri publice alocate în bugetul Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale
pentru activităţi nonprofit
de interes general, altele decât cele pentru care procedura a fost stabilită prin Hotărârea Guvernului nr. 145/2006 pentru aprobarea modului de
repartizare şi de utilizare a
sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea
bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, sunt aplicabile prevederile Legii
nr. 350/2005.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele
Agenţiei pentru Strategii
Guvernamentale,
Alfred Bulai
ANEXĂ
METODOLOGIE
privind finanţarea în cursul anului 2006 a proiectelor pentru comunicare,
informare publică şi
promovarea imaginii şi intereselor româneşti peste hotare, precum si a acţiunilor cu caracter ştiinţific
si social-cultural
Art. 1. - Alocarea sumelor prevăzute la lit. c) şi
d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005
se face în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 145/2006 pentru aprobarea modului de
repartizare şi de utilizare a
sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea
bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005.
Art. 2. - Sumele prevăzute la lit. c) şi
d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005 pot fi alocate şi pe bază de proiecte, exclusiv în condiţiile şi pentru
destinaţiile prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 145/2006.
Art. 3. - Principiile conform cărora se realizează alocarea,
pe bază de proiecte, a sumelor
prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr.
379/2005 sunt următoarele:
a) legalitatea, respectiv asigurarea condiţiilor pentru respectarea cu stricteţe a prevederilor cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 145/2006, precum şi a tuturor dispoziţiilor legale aplicabile în materie;
b) libera concurenţă, respectiv asigurarea condiţiilor pentru ca orice persoană fizică sau juridică ce desfăşoară activităţi nonprofit să aibă dreptul de a
beneficia, în condiţiile
legii, de alocarea sumelor prevăzute la lit. c) şi
d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005;
c) eficacitatea utilizării sumelor, respectiv folosirea sistemului concurenţial şi a criteriilor care să facă posibilă evaluarea propunerilor şi a specificaţiilor tehnice şi
financiare pentru alocarea sumelor prevăzute la lit. c) şi
d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005;
d) transparenţa, respectiv punerea la dispoziţie tuturor celor interesaţi a informaţiilor
referitoare la aplicarea metodologiei privind alocarea sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005;
e) tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod
nediscriminatoriu a criteriilor pentru alocarea, pe bază de proiecte, a sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005, astfel încât
orice persoană fizică sau juridică ce desfăşoară activităţi nonprofit să aibă şanse egale;
f) excluderea cumulului, în sensul că aceeaşi activitate nu poate beneficia de alocarea din sumele prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005, prin mai multe
contracte de finanţare;
g) neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilităţii alocării din sumele prevăzute la lit. c) şi
d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005 pentru o activitate care a fost
deja începută sau finalizată la data încheierii contractului de finanţare;
h) cofinanţarea, în sensul că
orice alocare din sumele prevăzute
la lit. c) şi d) din anexa nr.
3/13/07a la Legea nr. 379/2005 trebuie însoţită de o contribuţie din partea beneficiarului de minimum
10% din valoarea totală a
finanţării.
Art. 4. - (1) Proiectele elaborate de iniţiator conform cererii de finanţare tip prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta metodologie se depun sau se trimit
prin poştă la Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, cu cel puţin 20 de zile înainte de data începerii
proiectului.
(2) Documentaţia va include şi
actele de constituire/înfiinţare
şi identificare ale iniţiatorului, respectiv statutul, hotărârea judecătorească de înfiinţare sau actul normativ de înfiinţare, după caz, codul fiscal, codul IBAN, contul şi banca la care acesta este deschis.
(3) Toate copiile vor fi certificate prin semnătură şi ştampilă şi vor purta menţiunea „conform cu originalul".
Art. 5. - (1) La analizarea proiectelor se vor avea în
vedere următoarele criterii
generale:
1. durata proiectului. Durata de desfăşurare a proiectelor trebuie să se încadreze în anul bugetar 2006 şi termenul de finalizare nu trebuie să depăşească data de 10
decembrie;
2. legătura cu domeniul de activitate. Din conţinutul proiectului trebuie să rezulte încadrarea acestuia în categoriile de proiecte şi acţiuni prevăzute în
anexa la Hotărârea Guvernului
nr. 145/2006;
3. cofinanţarea. Agenţia
pentru Strategii Guvernamentale finanţează parţial cheltuielile ocazionate de derularea
proiectelor şi programelor
primite spre finanţare, ţinând cont de dimensiunea cofinanţării din partea altor parteneri;
4. bugetul. Una dintre cele mai importante componente
urmărite este bugetul
proiectului. Acesta trebuie să
conţină distinct o descriere detaliată a tipurilor de activităţi pentru care se solicită finanţarea, a cheltuielilor, precum şi date referitoare la finanţarea asigurată de
alţi parteneri.
(2) Pentru fiecare dintre categoriile de proiecte şi acţiuni prevăzute în
anexa la Hotărârea Guvernului
nr. 145/2006, în funcţie de
particularităţile acestora, se
pot stabili şi criterii
specifice de analiză.
Art. 6. - In vederea analizei şi evaluării
proiectelor elaborate de iniţiatori
şi depuse conform art. 4, se
constituie la nivelul Agenţiei
pentru Strategii Guvernamentale o comisie de jurizare a cărei componenţă se stabileşte prin
ordin al preşedintelui Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale.
Art. 7. - (1) Comisia de jurizare se întruneşte la propunerea secretarului tehnic al
acesteia, ori de câte ori este necesar. Dacă preşedintele
comisiei de jurizare nu este prezent, acesta poate desemna un înlocuitor din
rândul membrilor.
(2) Proiectele vor fi transmise de secretarul tehnic
preşedintelui care, prin
consultare cu ceilalţi membri
ai comisiei de jurizare, decide asupra finanţării proiectelor şi
desemnează coordonatorul de
proiect.
(3) Documentaţia proiectelor propuse spre finanţare se repartizează
coordonatorilor de proiect.
Art. 8. - Coordonatorul de proiect are următoarele atribuţii:
- întocmeşte nota de fundamentare a proiectului, pe care o transmite spre
avizare Serviciului economic, administrativ şi resurse umane şi
Compartimentului juridic;
- completează propunerea de angajare a unei cheltuieli;
- înaintează spre semnare secretarului de stat nota de fundamentare şi propunerea de angajare a unei
cheltuieli;
- înaintează ordonatorului de credite, spre aprobare, întreaga documentaţie;
- urmăreşte circuitul
documentaţiei până la obţinerea tuturor vizelor necesare şi a aprobării
acesteia (nota de fundamentare, propunere de angajare a unei cheltuieli);
- comunică iniţiatorului de
proiect suma aprobată pentru
finanţare, precum şi destinaţia acesteia;
- întocmeşte contractul de finanţare, pe care îl semnează în calitate de responsabil de contract, şi completează
angajamentul bugetar;
- urmăreşte contractul
până la perfectarea acestuia;
- primeşte de la iniţiator
documentele justificative pentru cheltuielile ocazionate de desfăşurarea proiectului, pe care le verifică, iar pe exemplarul original al facturii
atestă că bunurile furnizate au fost recepţionate, lucrările au fost executate şi serviciile au fost prestate corespunzător, prin sintagma: „confirmat realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor";
- înaintează spre avizare directorului general, pentru „Bun de plată", factura, însoţită de documentele justificative şi de formularul „Ordonanţarea la plată".
Art. 9. - (1) Proiectele a căror documentaţie
este incompletă nu sunt
eligibile.
(2) Pentru proiectele propuse spre aprobare cu observaţii, comisia de jurizare poate stabili
termene până la care iniţiatorii au obligaţia să răspundă observaţiilor
formulate. Documentaţia
acestor proiecte se înmânează coordonatorilor
de proiect desemnaţi, care
informează iniţiatorii asupra observaţiilor şi termenelor stabilite de comisia de jurizare. Neîncadrarea în
aceste termene atrage respingerea proiectelor în cauză. Despre această
situaţie coordonatorul de
proiect îl informează pe
secretarul tehnic al comisiei de jurizare, căruia îi predă
întreaga documentaţie a
proiectului. Pentru proiectele ale căror observaţii se
clarifică în termenul
stabilit, coordonatorii de proiect au aceleaşi sarcini ca cele prevăzute la art. 8.
Art. 10. - Secretarul tehnic le comunică în scris iniţiatorilor decizia de respingere, în cel mult 5 zile de la adoptarea
acesteia de către comisia de
jurizare.
Art. 11. - (1) Pentru realizarea proiectelor a căror finanţare a fost aprobată
de comisia de jurizare se va încheia un contract de finanţare între Agenţia pentru Strategii Guvernamentale şi iniţiator.
(2) Toate documentele legate de încheierea, derularea şi finalizarea proiectelor vor purta număr de înregistrare, vor fi semnate şi ştampilate de către
emitent.
Art. 12. - Categoriile de cheltuieli care pot fi finanţate din sumele prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005 sunt cele prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 145/2006, respectiv:
cazare, transport, masă sau
diurnă, după caz, trataţii, reprezentare, taxe de participare şi vizitare, taxe poştale, comunicaţii
telefonice, premii, onorarii, burse, consultanţă, achiziţii de
bunuri, închiriere, editare, tipărire, difuzare, realizare de sondaje de opinii şi studii, traduceri şi alte servicii, operaţiuni de multiplicare, printare multimedia,
materiale promoţionale,
abonamente, chirie şi alte
servicii.
Art. 13. - (1) Regulile de finanţare sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
(2) In baza documentaţiilor aprobate de ordonatorul de credite, se pot acorda avansuri de
până la 30% din sumele ce
urmează a fi alocate pentru
programele, proiectele şi acţiunile prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 145/2006, fără solicitarea unei
scrisori de garanţie bancară, conform art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 145/2006. Pentru
aceste avansuri, beneficiarii vor prezenta, până la data de 10 decembrie 2006, documente justificative cu privire la
utilizarea acestora.
ANEXA Nr. 11) la metodologie
Către
AGENŢIA PENTRU STRATEGII GUVERNAMENTALE
CERERE DE FINANŢARE
In baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 145/2006 pentru aprobarea modului de
repartizare şi de utilizare a
sumelor prevăzute la lit.c) şi d) din anexa nr.3/13/07 la Legea
bugetului de stat pe anul 2006 nr.379/2005, respectiv a punctului_______din
anexa la H.G. nr.145/2006,
1.___________________________________________________________________
(datele de identificare ale
solicitantului );*
2.___________________________________________________________________
(denumirea proiectului/acţiunii pentru care se solicită finanţarea);
3. Obiective:
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
4. Grupuri tinta/Beneficiari:
____________________________________________________________________
5. Data proiectului:
_____________________________________________________________________
6.___________________________________________________________________
(suma solicitată, în RON)
7. Scurtă
descriere a proiectului___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________
8. Anexăm prezentei
următoarele documente:
_____________________________________________________________________
(în mod obligatoriu va cuprinde
şi documentele prevăzute
la art.4 alin.2 din Metodologie),
Semnătură
(şi ştampilă în cazul persoanelor juridice)
* - se va menţiona şi dacă asociaţia sau fundaţia
este de utilitate publică
Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 21) la metodologie
Reguli de finanţare
TIPUL DE CHELTUIALĂ
|
DOCUMENTE
ÎNSOŢITOARE ALE CERERII DE
FINANŢARE
|
DOCUMENTE JUSTIFICATIVE ALE
CHELTUIELILOR EFECTUATE, ÎN VEDEREA DECONTĂRII
(vor fi transmise la încheierea acţiunii)
|
Cazare
|
Lista persoanelor beneficiare, cereri de oferte (minim 3), oferte.
|
Factura originală emisă de iniţiator către finanţator, copia
contractului de prestare servicii încheiat cu prestatorul, copia facturii şi
a diagramei de cazare, ambele emise de prestator către iniţiator
(beneficiarul serviciilor), copii care vor conţine menţiunea "conform cu
originalul" precum şi semnătura şi ştampila iniţiatorului, în original.
|
Masă, trataţii
|
Lista persoanelor beneficiare, cereri de oferte (minim 3), oferte.
|
Factura originală emisă de iniţiator către finanţator, copia
contractului de prestare servicii încheiat cu prestatorul, copia facturii
emisă de prestator către iniţiator, copia meniului zilnic/persoană semnat şi
ştampilat de prestator (copiile vor conţine menţiunea "conform cu
originalul" precum şi semnătura şi ştampila iniţiatorului, în original);
lista participanţilor la manifestare (beneficiari ai serviciilor de masă), în
original, întocmită de iniţiator, cu semnătura şi ştampila acestuia.
|
Transport SNCFR cls. a II-a
|
Costul estimat al biletelor (menţionat în buget)
|
Biletele de călătorie, tabel centralizator semnat şi ştampilat de
iniţiator,care să cuprindă nume şi prenumele, ruta, seria şi numărul
biletului, data, preţul biletului
|
Transport cu autocar, microbuz sau avion
|
Documentaţie în condiţiile prevăzute de O.G.nr. 60/2001 privind
achiziţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
212/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi a H.G. nr.461/2001 privind Normele de
aplicare a O.G. nr.60/2001, (invitaţie de participare, proces verba) încheiat
cu ocazia concursului pentru achiziţie şi anexă la acesta, hotărârea comisiei
de evaluare a ofertelor); lista persoanelor
transportate.
|
Proces verbal încheiat cu ocazia concursului de oferte,
invitaţiile de participare la concursul de oferte, factura originală emisă de
iniţiator către finanţator, copia facturii prestatorului de servicii, copia
contractului de prestări de servicii încheiat cu prestatorul, copia foii de
parcurs sau a biletelor de avion (copiile vor conţine menţiunea "conform
cu originalul", precum şi semnătura şi ştampila iniţiatorului în
original); lista persoanelor beneficiare ale serviciului de transport
ştampilată şi semnată de iniţiator
|
Taxe (de participare, de
vizitare, poştale)
|
Costul estimat al taxelor (menţionat în buget)
|
Bilete, chitanţe, sau copii ale acestora, după caz, cu menţiunea
"conform cu originalul" semnate şi stampilate, tabel centralizator
semnat şi ştampilat de iniţiator,care să cuprindă nume şi prenumele, seria şi
numărul biletului/ chitanţei, data, preţul biletului
|
Premii în obiecte
|
Lista premiaţilor, lista şi valoarea acestora (menţionată în
buget)
|
Lista nominală a premiaţilor,lista
obiectelor acordate ca premiu şi valoarea acestora, semnate şi ştampilate de
iniţiator.
|
Achiziţii de bunuri
|
Documentaţie în condiţiile prevăzute de O.G. nr.60/2001 privind
achiziţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
212/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şia H.G. nr.461/2001
|
Proces verbal încheiat cu ocazia concursului de oferte,
ivitaţiile de participare la concursul de oferte, copia facturii furnizorului
de bunuri, copia contractului de achiziţie de bunuri încheiat cu furnizorul,
copia procesului verbal de recepţie a bunurilor (copiile vor conţine
menţiunea "conform cu originalul", precum şi semnătura şi ştampila
iniţiatorului în original);
|
Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
|
privind Normele de aplicare a O.G.
nr.60/2001, (invitaţie de participare, proces verbal încheiat cu ocazia
concursului pentru achiziţie şi anexă la acesta, hotărârea comisiei de
evaluare a ofertelor);
|
|
Inchiriere, editare, tipărire,
difuzare, multiplicare, traduceri
|
Documentaţie în condiţiile prevăzute de O.G. nr. 60/2001 privind
achiziţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea 212/2002, cu modificările şi completările
ulterioare, şia H.G. nr.461/2001 privind Normele de
aplicare a O.G. nr.60/2001, (invitaţie de
particpare, proces verbal încheiat cu ocazia concursului pentru achiziţie şi
anexă la acesta, hotărârea comisiei de evaluare a ofertelor).
|
Proces verbal încheiat cu ocazia concursului de
oferte,invitaţiile de participare la concursul de oferte, factura originală
emisă de iniţiator către finanţator, copia facturii furnizorului de bunuri,
copia contractului de prestări de servicii încheiat cu prestatorul, copia
procesului verbal de recepţie a materialelor, conform strategiei de
repartizare (copiile vor conţine menţiunea "conform cu originalul",
precum şi semnătura şi ştampila iniţiatorului în original);
|
Achiziţii de servicii specializate de organizare a expoziţiilor,
festivalurilor, spectacolelor etc.
|
Lista persoanelor beneficiare, cereri de oferte (minim 3), oferte
|
Factura originală emisă de iniţiator către finanţator, copia
contractului de prestare servicii încheiat cu prestatorul, copia facturii
pentru serviciile prestate, ambele emise de prestator către iniţiator
(beneficiarul serviciilor), copii care vor conţine menţiunea "conform cu
originalul" precum şi semnătura şi ştampila iniţiatorului, în original,
|
Realizare de sondaje de opinie, studii şi cercetări
|
Documentaţie în condiţiile prevăzute de O.G. nr.60/2001 privind
achiziţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
212/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şia H.G. nr.461/2001 privind Normele de
aplicare a O.G. nr.60/2001, (invitaţie de particpare, proces verbal încheiat
cu ocazia concursului pentru achiziţie şi anexă la acesta, hotărârea comisiei
de evaluare a ofertelor).
|
Proces verbal încheiat cu ocazia concursului de oferte, invitaţii
le de participare la concursul de oferte, factura originală emisă de
iniţiator către finanţator, copia facturii furnizorului de bunuri, copia
contractului de prestări de servicii încheiat cu prestatorul, copia
procesului verbal de recepţie a materialelor, conform strategiei de
repartizare (copiile vor conţine menţiunea "conform cu originalul",
precum şi semnătura şi ştampila iniţiatorului în original);
|