ORDIN Nr. 163
din 17 martie 2009
pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2009
privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte
ACT EMIS DE:
MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 194 din 27 martie 2009
In temeiul art. 35 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor
de locuinţe, al art. 12 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu
modificările ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi
al art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare,
ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,
ministrul finanţelor publice şi viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi
internelor emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei
energetice a blocurilor de locuinţe, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 155 din 12 martie 2009, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul dezvoltam regionale şi
locuinţei,
Vasile Blaga
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
p. Viceprim-ministru, ministrul
administraţiei şi internelor,
Cristian Făinişi,
secretar de stat
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
18/2009 privind
creşterea performantei energetice a blocurilor de locuinţe
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prin prezentele norme metodologice se reglementează modul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă
a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor
de locuinţe, acţiunile corespunzătoare fiecărei etape necesare implementării
programelor locale, precum şi conţinutul-cadru al contractului de mandat şi al
documentelor pentru finanţarea executării lucrărilor de intervenţie.
CAPITOLUL II
Acţiunile corespunzătoare fiecărei etape necesare implementării programelor
de creştere a
performanţei energetice la blocurile de locuinţe
SECŢIUNEA 1
Etapa I - Identificarea şi inventarierea blocurilor de locuinţe
Art. 2. - (1) In conformitate cu prevederile art. 3 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009, coordonatorul local desfăşoară
următoarele acţiuni:
a) identificarea blocurilor de
locuinţe construite după proiecte elaborate în perioada 1950-1990 în cadrul
unităţii administrativ-teritoriale, respectiv al sectoarelor municipiului
Bucureşti;
b) completarea fişei tehnice pentru fiecare bloc de
locuinţe identificat conform lit. a), după modelul prevăzut în anexa nr. 1;
c) inventarierea blocurilor de locuinţe identificate,
pe cartiere/cvartale/puncte termice.
(2) Blocurile de locuinţe inventariate potrivit alin.
(1) lit. c) se grupează, de regulă, pe regimuri de înălţime - până la P+4 etaje
inclusiv şi, respectiv, peste P+4 etaje. In cadrul acestei grupări,
inventarierea se poate realiza pe tipuri de blocuri cu soluţii constructive
similare ale anvelopei, în funcţie de perioadele de proiectare.
Art. 3. - (1) In vederea
implementării programelor multianuale local şi naţional, coordonatorul local
realizează şi actualizează lunar baza de date specifice prin includerea şi
gestionarea datelor şi informaţiilor prevăzute la art. 2.
(2) Datele şi informaţiile incluse în bazele de date sunt de interes public.
(3) Coordonatorul local pune la dispoziţia
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei datele şi informaţiile din baza
de date specifice.
SECŢIUNEA a 2-a
Etapa a II-a -
Inştiinţarea asociaţiei de proprietari privind înscrierea în programul local multianual
Art. 4. - (1) Coordonatorul local înştiinţează
asociaţiile de proprietari asupra posibilităţii înscrierii în programul
local multianual şi transmite
proiectul de contract de mandat semnat de acesta, în două exemplare originale.
(2) Modelul înştiinţării şi conţinutul-cadru al
contractului de mandat sunt prevăzute în anexele nr. 2 şi 3.
Art. 5. - (1) Preşedintele fiecărei asociaţii de
proprietari înştiinţate afişează la avizierul asociaţiei înştiinţarea şi
proiectul contractului de mandat şi convoacă, în condiţiile legii, adunarea
generală a proprietarilor.
(2) Adunarea generală a proprietarilor hotărăşte, cu
acordul majorităţii proprietarilor, înscrierea în programul local, în
condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009, şi semnarea contractului de mandat transmis de coordonatorul
local.
(3) Modelul hotărârii adunării generale a
proprietarilor este prevăzut în anexa nr. 4.
SECŢIUNEA a 3-a
Etapa a III-a -
Hotărârea adunării generale a proprietarilor
de înscriere în programul local
Art. 6. - (1) In temeiul hotărârii adunării generale a
proprietarilor, preşedintele asociaţiei de proprietari semnează contractul de
mandat şi solicită, în scris, coordonatorului local înscrierea în programul local.
(2) Solicitarea asociaţiei de proprietari este
însoţită de documentele prevăzute la art. 10 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 18/2009. Modelul-cadru al solicitării privind înscrierea în
programul local şi modelul listei proprietarilor din imobil sunt prevăzute în
anexele nr. 5 şi 6.
(3) Coordonatorul local centralizează solicitările
asociaţiilor de proprietari şi întocmeşte programul local.
(4) Programul local cuprinde date şi informaţii
privind blocurile de locuinţe inventariate, precum şi solicitările asociaţiilor
de proprietari de includere în program şi stadiul acţiunilor întreprinse.
(5) Coordonatorul local actualizează lunar programul
local.
SECŢIUNEA a 4-a
Etapa a IV-a - Proiectarea lucrărilor de intervenţie
Art. 7. - (1) Proiectarea lucrărilor de intervenţie se
realizează printr-un singur contract de servicii, atribuit printr-o procedură
unică de achiziţie publică.
(2) Caietul de sarcini al procedurii de atribuire a
contractului de servicii privind executarea lucrărilor
de intervenţie conţine în mod obligatoriu următoarele cerinţe:
a) efectuarea expertizei tehnice;
b) înştiinţarea, după caz, a coordonatorului local
asupra necesităţii efectuării lucrărilor de reparaţii/consolidări care
condiţionează executarea lucrărilor de intervenţie;
c) efectuarea auditului energetic, cu elaborarea
certificatului de performanţă energetică a blocului de locuinţe, corespunzător
stării tehnice iniţiale, precum şi după realizarea lucrărilor de intervenţie;
d) elaborarea documentaţiei de
avizare pentru lucrările de intervenţie;
e) elaborarea documentaţiei tehnice pentru autorizarea
executării lucrărilor de intervenţie şi obţinerea avizelor şi acordurilor
necesare emiterii autorizaţiei de construire;
f) întocmirea proiectului
tehnic şi a detaliilor de execuţie şi verificarea acestora pentru respectarea
cerinţei esenţiale „rezistenţă mecanică şi stabilitate", precum şi pentru
respectarea cerinţei esenţiale „securitate la incendiu";
g) elaborarea caietului de sarcini aferent documentaţiei de atribuire de către coordonatorul local a
contractului pentru executarea lucrărilor de intervenţie;
h) asigurarea asistenţei tehnice pe perioada executării
lucrărilor de intervenţie, inclusiv participarea la inspecţie în fazele
determinante;
i) elaborarea raportului privind terminarea lucrărilor,
cu ocazia recepţiei la terminarea lucrărilor, precum şi punerea la dispoziţia
coordonatorului local a certificatului de performanţă energetică corespunzător
blocului de locuinţe izolat termic.
(3) Contractul de servicii
prevede în mod expres obligativitatea efectuării plăţilor numai după
finalizarea şi recepţia de către coordonatorul local a fiecărei faze cerute şi
înscrise în contract.
Art. 8. - (1) Prima fază a proiectării lucrărilor de
intervenţie la blocul de locuinţe este expertizarea tehnică pentru analiza
structurii de rezistenţă a blocului de locuinţe cuprins în programul local.
(2) Expertiza tehnică se realizează de către un expert
tehnic, persoană fizică atestată pentru cerinţa esenţială „rezistenţă mecanică
şi stabilitate".
(3) Conţinutul-cadru al expertizei tehnice este
prevăzut în anexa nr. 7.
Art. 9. - (1) In cazul în care expertiza tehnică nu
prevede necesitatea efectuării unor lucrări de consolidare/reparaţii care
condiţionează executarea lucrărilor de intervenţie, se trece la cea de-a doua
fază a proiectării lucrărilor de intervenţie, respectiv la efectuarea auditului
energetic.
(2) Auditul energetic se realizează de către un
auditor energetic pentru clădiri, persoană fizică atestată gradul I, specialitatea construcţii şi/sau
construcţii şi instalaţii.
(3) Conţinutul-cadru al auditului energetic este
prevăzut în anexa nr. 8.
Art. 10. - (1) După efectuarea auditului energetic se
trece la cea de-a treia fază a proiectării lucrărilor de intervenţie, şi anume
la întocmirea documentaţiei de avizare pentru lucrări de intervenţie.
(2) Conţinutul-cadru al documentaţiei de avizare pentru
lucrările de intervenţie în vederea creşterii performanţei energetice a
blocurilor de locuinţe este prevăzut în anexa nr. 9.
Art. 11. - (1) După elaborarea documentaţiei de avizare
prevăzute la art. 10, coordonatorul local propune spre aprobare consiliului
local, în condiţiile legii, indicatorii tehnico-economici pentru fiecare
obiectiv de investiţii.
(2) Indicatorii
tehnico-economici aprobaţi stau la baza completării, prin act adiţional, a
contractului de mandat cu valoarea şi durata executării lucrărilor de intervenţie,
precum şi cu sumele aferente cotelor de participare la finanţarea acestora, în
condiţiile legii.
Art. 12. - (1) După aprobarea indicatorilor
tehnico-economici, coordonatorul local notifică asociaţia de proprietari cu
privire la aprobarea acestora şi transmite semnat, în două exemplare originale,
proiectul actului adiţional la contractul de mandat.
(2) Odată cu notificarea, coordonatorul local
comunică asociaţiei de proprietari documentaţia de avizare pentru lucrările de
intervenţie şi indicatorii tehnico-economici, cu specificarea cotei-părţi ce
revine asociaţiei de proprietari pentru finanţarea executării lucrărilor de
intervenţie, precum şi a duratei de execuţie a acestora.
(3) Modelul notificării este prevăzut în anexa nr. 10.
Art. 13. - (1) Preşedintele asociaţiei de proprietari
notificate afişează la avizierul asociaţiei notificarea şi proiectul actului
adiţional la contractul de mandat şi convoacă, în condiţiile legii, adunarea
generală a proprietarilor.
(2) Adunarea generală a proprietarilor hotărăşte, cu
acordul majorităţii proprietarilor, semnarea actului adiţional la contractul de
mandat de către preşedintele asociaţiei de proprietari pentru finanţarea
executării lucrărilor de intervenţie şi stabileşte cota de participare la
fondul de reparaţii ce revine fiecărui proprietar, proporţional cu cota-parte
indiviză de proprietate.
(3) In termen de cel mult 30 de
zile lucrătoare de la primirea notificării, preşedintele asociaţiei de
proprietari transmite coordonatorului
local actul adiţional la contractul de mandat, semnat şi însoţit de hotărârea
adunării generale a proprietarilor.
(4) Netransmiterea actului
adiţional la contractul de mandat coordonatorului local, semnat, în termenul
prevăzut la alin. (3), conduce la rezilierea contractului de mandat încheiat cu
asociaţia de proprietari.
(5) In cazuri temeinic motivate, termenul prevăzut la
alin. (3) poate fi prelungit, cu acordul scris al coordonatorului local, cu cel
mult 15 zile lucrătoare. La expirarea celor 15 zile lucrătoare, contractul de
mandat se reziliază, în condiţiile în care preşedintele asociaţiei de
proprietari nu transmite coordonatorului local, semnat, actul adiţional la
contractul de mandat.
(6) Modelul hotărârii adunării generale a asociaţiei
de proprietari este prevăzut în anexa nr. 11.
Art. 14. - După semnarea şi transmiterea actului
adiţional la contractul de mandat, coordonatorul local emite autorizaţia de
construire şi se trece la faza a patra a proiectării lucrărilor de intervenţie,
şi anume la întocmirea şi verificarea proiectului tehnic şi a detaliilor de
execuţie, precum şi la elaborarea caietului de sarcini pentru atribuirea
contractului de execuţie.
SECŢIUNEA a 5-a
Etapa a V-a - Executarea lucrărilor de intervenţie
Art. 15. - Contractarea executării lucrărilor de
intervenţie se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind
achiziţiile publice.
Art. 16. - (1) Materialele şi sistemele izolante
utilizate de contractorul executării lucrărilor de intervenţie trebuie să fie
însoţite de declaraţiile de conformitate ale producătorilor, prin care să se
ateste conformitatea cu specificaţiile tehnice recunoscute în condiţiile legii.
(2) Declaraţiile de conformitate se anexează la
documentele ce completează cartea tehnică a construcţiei.
Art. 17. - Coordonatorii locali, asociaţiile de
proprietari şi executanţii lucrărilor de intervenţie sunt obligaţi să ia toate
măsurile tehnico-organizatorice şi financiare care le revin, potrivit legii,
pentru continuarea lucrărilor conform graficului de execuţie stabilit, cu
încadrarea în indicatorii tehnico-economici aprobaţi şi în durata de execuţie
stabilită prin autorizaţia de construire.
Art. 18. - (1) Urmărirea şi verificarea executării
lucrărilor de intervenţie se realizează prin diriginţi de şantier autorizaţi
conform legislaţiei în vigoare. Obligaţiile şi răspunderile diriginţilor de
şantier sunt cele prevăzute în Legea nr. 10/1995 privind calitatea în
construcţii, cu modificările ulterioare.
(2) Programul de control al executării lucrărilor de
intervenţie cuprinde inspecţia în următoarele faze determinante:
a) inspecţia suprafeţelor exterioare ale anvelopei
blocului de locuinţe pregătite în vederea aplicării sistemului termoizolant;
b) inspecţia suprafeţelor exterioare ale anvelopei
blocului de locuinţe privind modul de fixare/prindere a sistemului termoizolant
corespunzător specificaţiei producătorului.
SECŢIUNEA a 6-a
Etapa a VI-a - Recepţia la terminarea lucrărilor şi eliberarea
certificatului de performanţă energetică, cu evidenţierea consumului
anual specific de energie calculat pentru încălzire
Art. 19. - La terminarea lucrărilor de intervenţie,
coordonatorul local organizează recepţia la terminarea lucrărilor, cu
participarea reprezentantului desemnat al asociaţiei de proprietari, şi pune la
dispoziţia acesteia certificatul de performanţă energetică a blocului de
locuinţe, cu evidenţierea consumului anual specific pentru încălzire al
blocului de locuinţe izolat termic.
Art. 20. - Recepţia finală se organizează de către
coordonatorul local, după expirarea perioadei de garanţie de bună execuţie de 3
ani, cu participarea reprezentantului desemnat al asociaţiei de proprietari.
CAPITOLUL III
Finanţarea lucrărilor de intervenţie din alocaţii de la bugetul de stat, prin
bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei
SECŢIUNEA 1
Fundamentarea necesarului de alocaţii de la
bugetul de stat
Art. 21. - Autorităţile
administraţiei publice locale centralizează blocurile de locuinţe cu indicatori
tehnico-economici aprobaţi conform conţinutului-cadru prevăzut în anexa nr. 12
şi incluse în programele locale, pe care le înregistrează la Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.
Art. 22. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei examinează centralizatoarele cu blocurile de locuinţe care au
indicatori tehnico-economici aprobaţi şi sunt cuprinse în programul local,
fundamentează şi prezintă Ministerului Finanţelor Publice propunerile pentru
includerea în proiectul bugetului de stat a sumei necesare pentru finanţarea
executării lucrărilor de intervenţie în condiţiile prevăzute la art. 13 lit. a)
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009.
Art. 23. -In limita sumelor
aprobate prin legea bugetului de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei repartizează şi comunică coordonatorilor locali sumele aprobate
pentru finanţarea de la bugetul de stat a executării lucrărilor de intervenţie.
Art. 24. - In limita sumelor
aprobate pentru anul în curs, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei
definitivează lista de priorităţi a blocurilor de locuinţe şi elaborează
programul naţional privind executarea lucrărilor de intervenţie, care se aprobă
prin ordin al ministrului.
SECŢIUNEA a 2-a
Finanţarea de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei
Art. 25. - Coordonatorul local asigură cu prioritate,
din bugetul local, cota-parte ce îi revine pentru executarea şi finalizarea
lucrărilor de intervenţie potrivit prevederilor art. 13 lit. b) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009, pentru blocurile de locuinţe cuprinse în
programul naţional multianual.
Art. 26. - Lunar, contractorul executării lucrărilor de
intervenţie prezintă coordonatorului local, până la data de 5 a fiecărei luni
pentru luna precedentă, situaţia lucrărilor executate şi situaţia de plată
lunară, verificate şi avizate conform legislaţiei specifice în vigoare.
Art. 27. - Coordonatorul local aprobă decontul
justificativ întocmit conform conţinutului-cadru prevăzut în anexa nr. 13 şi îl
înregistrează, până la data de 10 a fiecărei luni pentru luna precedentă, la
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.
Art. 28. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei:
a) examinează deconturile justificative;
b) întocmeşte nota de fundamentare, conform
conţinutului-cadru prevăzut în anexa nr. 14, în vederea deschiderii de credite
bugetare;
c) solicită Ministerului Finanţelor Publice
deschiderea de credite bugetare privind plata de la bugetul de stat, în
condiţiile art. 13 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009, a
cheltuielilor efectuate pentru executarea lucrărilor de intervenţie.
Art. 29. -In limita creditelor bugetare deschise,
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei virează
sumele aprobate în contul de venituri al bugetului local 21.42.02.12 „Venituri
ale bugetului local - Subvenţii pentru creşterea performanţei energetice a blocurilor de
locuinţe", deschis la unităţile teritoriale ale
Trezoreriei Statului.
Art. 30. - (1) Concomitent cu transmiterea lunară a
decontului justificativ la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei,
coordonatorul local solicită fiecărei asociaţii de proprietari virarea sumei
corespunzătoare cotei-părţi de participare pentru lucrările executate în luna
precedentă, înaintându-se, în copie, factura emisă de contractorul executării
lucrărilor de intervenţie şi situaţia de lucrări executate, verificată şi
avizată conform legislaţiei specifice.
(2) Asociaţia de proprietari virează suma prevăzută la
alin. (1), până la data de 25 a lunii în curs, unităţii
administrativ-teritoriale în contul de sume de mandat deschis la unitatea
teritorială a Trezoreriei Statului.
Art. 31. - Pentru finanţarea executării lucrărilor de
intervenţie, coordonatorii locali deschid la unităţile teritoriale ale
Trezoreriei Statului contul 50.02.40 „Disponibil din fonduri cu destinaţie
specială pentru finanţarea lucrărilor de intervenţie privind creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe", în care se virează
sumele corespunzătoare primite din alocaţii de la bugetul de stat, sumele
prevăzute cu această destinaţie în bugetul local şi sumele aferente cotei-părţi
de participare ce revine fiecărei asociaţii de proprietari, în condiţiile si cu
respectarea Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr. 18/2009.
Art. 32. - (1) Sumele din alocaţii de la bugetul de
stat şi din fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari se virează de
coordonatorul local în contul prevăzut la art. 31, în termen de două zile lucrătoare de la data
intrării acestora în conturile prevăzute la art. 29 şi art. 30 alin. (2).
(2) In termen de 3 zile lucrătoare de la primirea
sumelor în contul prevăzut la art. 31, coordonatorul local virează sumele în
conturile contractorilor nominalizaţi în deconturile justificative.
Art. 33. - Coordonatorii locali răspund, în condiţiile
legii, de utilizarea sumelor primite ca transferuri de la bugetul de stat,
precum şi a celor primite de la asociaţiile de proprietari pentru finanţarea
cheltuielilor privind executarea lucrărilor de intervenţie.
Art. 34. - Sumele alocate de la bugetul de stat pentru
cofinanţarea executării lucrărilor de intervenţie neutilizate până la
închiderea anului se restituie la bugetul de stat.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 35. - (1) Inainte de efectuarea recepţiei finale,
coordonatorul local preia toate documentele de la contractorii proiectării şi,
respectiv, ai executării lucrărilor de intervenţie şi le predă asociaţiei de
proprietari, împreună cu actele de recepţie, în vederea completării cărţii
tehnice a construcţiei cu toate documentele prevăzute de reglementările legale
în vigoare.
(2) Documentele necesare pentru completarea cărţii
tehnice a construcţiei se predau asociaţiei de proprietari pe bază de
proces-verbal şi sunt prevăzute în anexa nr. 15.
Art. 36. - Anexele nr. 1-15 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
Judeţul........................
Municipiul/Oraşul/Comuna................./Sectorul.........al
municipiului Bucureşti
FIŞA TEHNICĂ A BLOCULUI DE LOCUINŢE
nr..........din....................*)
1. Identificare
generală:
Adresa blocului de locuinţe:
|
str..............nr........, bl............,
cartier/cvartal........................
|
Zona climatică:
|
|
2. Date generale tehnice:
Anul construirii:
|
|
Perioada de proiectare:
|
|
Tipul proiectului:
|
unicat, tip, refolosibil
|
Regimul de înălţime:
|
(S)+P+(mezanin)+nE+(mansardă)
|
Aria construită: (m2)
|
|
Aria desfăşurată: (m2)
|
|
Aria utilă: (m2)
|
|
Nr. total apartamente: din care:
1 cameră
2 camere
3 camere
4 camere
5 camere
|
.............................................................................................
.............................................................................................
.............................................................................................
.............................................................................................
.............................................................................................
|
Spaţii cu altă destinaţie (la parter/mezanin, după caz):
|
DA/NU
|
Număr şi tip tronsoane (de capăt, de mijloc):
|
.........................................................................................
|
*) Numărul şi data înregistrării fişei tehnice la
autoritatea administraţiei publice.
3. Alcătuirea generală constructivă şi de
arhitectură
Subsol:
|_| tehnic vizitabil
|_| canal termic
|_| spaţii cu altă destinaţie decât cea
de locuinţă
|
Forma în plan:
|_| simetrică
|_| nesimetrică
|
Poziţia în ansamblu:
|_| Izolată
|_| Cu vecinătăţi
|
Terasa:
|_| Circulabilă
|_| Necirculabilă
|_| Acoperiş tip şarpantă
|
Structura anvelopei opace (pereţii exteriori):
|_| Cărămidă plină (37,5 cm);
|_| Cărămidă cu goluri (37,5 cm);
|_| Panouri mari tristrat beton armat
(ba) şi BCA (27 cm);
|_| Panouri mari tristrat beton armat
(ba) şi vată minerală (vm) (22 cm);
|_| Panouri mari tristrat beton armat
(ba) şi BCAGBN (27 cm);
|_| Panouri mari tristrat beton armat
(ba) şi polistiren expandat (polist.) (27 cm);
|_| Panouri mari tristrat beton armat
(ba) şi vm (27 cm);
|_| Panouri mari tristrat beton armat
(ba) şi BCA (30 cm);
|_|
Alta:.................................................................
|
Structura de rezistenţă:
- verticală:
|_| Zidărie simplă;
|_| Zidărie cu stâlpişori şi centuri de
beton armat;
|_| Grinzi şi stâlpi de beton armat;
|_| Cadre din beton armat;
|_| Pereţi structurali din beton armat
monolit;
|_| Panouri mari prefabricate;
|_| Structură mixtă (cadre şi pereţi
structurali);
|_| orizontală:
|_| Planşee din beton armat monolit;
|_| Planşee din beton armat prefabricat.
|
Instalaţia interioară de încălzire:
|_| Sistem de încălzire districtuală;
|_| Centrală termică de bloc care
utilizează:
|_| gaz metan;
|_| combustibil lichid (CLU, motorină):
|_| lemn;
|_| cărbune;
|_| Centrale de apartament (centrale
murale cu gaz metan) în proporţie de........% din numărul total de
apartamente.
|
Intocmit
..................................
(numele şi prenumele persoanei desemnate de
coordonatorul local să completeze fişa tehnică)
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
- model -
Judeţul........................
Municipiul/Oraşul/Comuna.................../Sectorul
.... al municipiului Bucureşti
Către
Asociaţia de proprietari
localitatea............................,
judeţul/sectorul................., str........................... nr........., bl.........., cod
poştal...................
Dnei/Dlui Preşedinte
ÎNŞTIINŢARE
In aplicarea prevederilor art. 8 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a
blocurilor de locuinţe, prin prezenta vă înştiinţăm asupra posibilităţii de
înscriere în programul local multianual privind creşterea performanţei
energetice a blocurilor de locuinţe.
Creşterea performanţei energetice a blocurilor de
locuinţe, prin realizarea unor lucrări de izolare termică a blocurilor de
locuinţe, are ca efect reducerea consumurilor energetice pentru încălzirea
apartamentelor, în condiţiile asigurării şi menţinerii climatului termic
interior, respectiv reducerea costurilor de întreţinere cu încălzirea şi
reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Totodată, se realizează şi
ameliorarea aspectului urbanistic al localităţii.
Prin actul normativ sus-menţionat se stabilesc:
- lucrările de intervenţie pentru izolarea termică a
blocurilor de locuinţe construite după proiecte elaborate în perioada
1950-1990;
- etapele necesare realizării lucrărilor de
intervenţie;
- modul de finanţare a lucrărilor de intervenţie;
- obligaţiile şi răspunderile autorităţilor
administraţiei publice şi ale asociaţiilor de proprietari. Finanţarea
executării lucrărilor de intervenţie menţionate anterior se asigură astfel:
a) 50% din alocaţii de la bugetul de stat, în limita
fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului
Dezvoltării Regionale şi Locuinţei;
b) 30% din fonduri aprobate anual cu această destinaţie
în bugetele locale şi/sau din alte surse legal constituite;
c) 20% din fondul de reparaţii al asociaţiei de
proprietari şi/sau din alte surse legal constituite.
Anexat la prezenta înştiinţare vă transmitem contractul
de mandat, semnat, în două exemplare originale.
Contractul de mandat are drept scop mandatarea
coordonatorului local de către asociaţia de proprietari în vederea stabilirii
măsurilor şi acţiunilor ce se impun în condiţiile şi cu respectarea
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009, pentru creşterea
performanţei energetice la blocurile de locuinţe.
In cazul în care solicitaţi înscrierea în programul
local privind creşterea performanţei energetice şi semnaţi contractul de mandat
anexat, după aprobarea conform legii a indicatorilor tehnico-economici veţi fi
notificat/notificată asupra valorii investiţiei şi a sumelor corespunzătoare
cotei ce revine asociaţiei de proprietari.
In cazul în care veţi fi de acord cu valoarea
investiţiei, va trebui să transmiteţi, semnat, actul adiţional la contractul de
mandat, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la notificare.
Vă rugăm să afişaţi contractul de mandat şi prezenta
înştiinţare la avizierul asociaţiei şi să convocaţi, cu respectarea
prevederilor legale, adunarea generală a proprietarilor pentru a hotărî asupra
înscrierii în programul local, precum şi asupra semnării contractului de mandat
de către preşedintele asociaţiei de proprietari.
Inscrierea în programul local se face prin solicitare
scrisă înregistrată la coordonatorul local, însoţită de:
- contractul de mandat semnat de ambele părţi;
- hotărârea privind înscrierea în programul local,
adoptată în adunarea generală a asociaţiei de proprietari, cu acordul
majorităţii proprietarilor;
- lista proprietarilor din imobil.
Primar (coordonator local),
............................................................
(numele şi semnătura) L.S.
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
- conţinut-cadru -
CONTRACT DE MANDAT*)
Nr........../..........
Prezentul contract se încheie în conformitate cu
prevederile Codului civil, ale art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe,
în baza înştiinţării primarului (coordonator local) al ..........(municipiul/oraşul/comuna/sectorul ........al
municipiului Bucureşti) nr..............din data ......şi a Hotărârii adunării generale a
proprietarilor........................nr...............din
data.........
Prezentul contract se încheie între următoarele părţi:
1. Municipiul/Oraşul/Comuna ............../Sectorul
... al municipiului Bucureşti, cu sediul în localitatea/sectorul......, judeţul/municipiul Bucureşti
....................., str................... nr.....,
telefon ..................., fax, reprezentat de dna/dnul
........................, primar (coordonator local), în calitate de mandatar,
şi
2. Asociaţia de proprietari....., cu sediul în
localitatea..................Judeţul ..../sectorul.......,
str......................nr....., bl......., telefon
..................., fax ..................., cont IBAN
.......................... deschis la .........................., cod fiscal .........................., reprezentată prin
dna/dnul..............................., în calitate de preşedinte,
posesoare/posesor a/al actului de identitate tip ...... seria ......... nr....................,
eliberat de ....................... la data de ..............,
domiciliată/domiciliat în (localitatea)
............................, str.............. nr..........., bl...........,
sc......., et......., ap........., sectorul/judeţul .................., născută/născut la data de (ziua, luna,
anul)....................în (localitatea)...................,
sectorul/judeţul............., fiica/fiul lui............. şi a/al...................., cod numeric
personal...................................în calitate de mandant.
CAPITOLUL I
Obiectul contractului
Art. 1. - Obiectul prezentului contract îl constituie mandatarea de către asociaţia de proprietari (mandant),
beneficiar al investiţiei, a coordonatorului local (mandatar) să stabilească şi
să efectueze, în numele şi pentru mandant, cu titlu gratuit, măsurile şi
acţiunile ce se impun, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009, pentru creşterea performanţei energetice a
blocului de locuinţe.
CAPITOLUL II
Obligaţiile părţilor contractante
Art. 2. - Obligaţiile mandatarului (coordonator local)
sunt următoarele:
a) să elaboreze documentaţia de atribuire a
contractelor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de intervenţie;
b) să organizeze procedurile de achiziţie publică, să
semneze şi să gestioneze contractele de achiziţie publică pentru prestarea
serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de intervenţie;
c) să asigure întocmirea documentaţiei de avizare
pentru lucrările de intervenţie şi să supună aprobării, conform legii,
indicatorii tehnico-economici pentru lucrările de intervenţie;
d) să notifice mandantului
documentaţia de avizare pentru lucrările de intervenţie şi indicatorii
tehnico-economici care stau la baza completării contractului de mandat, prin
act adiţional, cu valorile şi durata lucrărilor de intervenţie şi sumele
aferente cotelor de participare ale celor două părţi;
e) să transmită mandantului actul adiţional la
prezentul contract de mandat, cuprinzând valoarea lucrărilor de intervenţie,
cota-parte ce revine mandantului pentru executarea lucrărilor şi durata de
execuţie a lucrărilor de intervenţie;
f) să contracteze executarea lucrărilor de intervenţie
după semnarea actului adiţional la contractul de mandat;
g) să emită certificatul de urbanism, autorizaţia de
construire şi ordinul de începere a lucrărilor;
h) să organizeze recepţia la terminarea lucrărilor şi
recepţia finală după expirarea garanţiei de bună execuţie;
i) să predea mandantului documentaţia legală pentru
completarea cărţii tehnice a construcţiei;
j) să deschidă un cont separat în numele unităţii
administrativ-teritoriale la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului
pentru finanţarea execuţiei lucrărilor de intervenţie, in condiţiile legii;
k) să efectueze plata lucrărilor de intervenţie
executate, în cotele şi în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 18/2009, conform documentelor de plată;
l) să solicite mandantului
virarea sumei aferente părţii ce îi revine, pe baza deconturilor de plată a
lucrărilor executate;
m) să desfăşoare orice acţiuni necesare executării în
condiţii de eficienţă a lucrărilor de intervenţie la blocul de locuinţe;
n) să înştiinţeze mandantul asupra existenţei oricărei
situaţii de natură să îi prejudicieze interesele, precum şi asupra acţiunilor
întreprinse.
Art. 3. - Actele juridice încheiate de către mandatar,
în limitele mandatului, sunt opozabile terţilor.
Art. 4. - Obligaţiile mandantului (asociaţia de
proprietari) sunt următoarele:
A. Obligaţiile membrilor asociaţiei de proprietari sunt:
a) să îşi însuşească valorile şi durata de execuţie
cuprinse în documentaţia de avizare pentru lucrările de intervenţie şi în
indicatorii tehnico-economici;
b) să împuternicească preşedintele asociaţiei de
proprietari să semneze actul adiţional la contractul de mandat;
c) să constituie suma necesară cofinanţării
corespunzătoare cotei-părţi prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
18/2009;
d) să desemneze un reprezentant pentru recepţia la
terminarea lucrărilor şi pentru recepţia finală.
B. Obligaţiile preşedintelui asociaţiei de
proprietari, ca reprezentant împuternicit de aceasta,
sunt:
a) să informeze membrii asociaţiei de proprietari,
prin afişarea la avizierul asociaţiei a tuturor documentelor primite/transmise
de la/la mandatar;
b) să convoace, conform legii, adunarea generală a
proprietarilor imediat după primirea de la mandatar a documentaţiei de avizare
pentru lucrările de intervenţie şi a indicatorilor tehnico-economici, în
vederea aducerii la cunoştinţă a valorilor şi a duratei de execuţie, precum şi
pentru stabilirea cotelor de participare în sarcina fiecărui proprietar;
*) Prezentul contract de mandat reprezintă un model
care cuprinde clauzele minime şi obligatorii, părţile având libertatea să-i
completeze cu alte clauze, după caz.
c) să supună aprobării adunării generale a
proprietarilor:
- lucrările de intervenţie fundamentate în documentaţia
de avizare a lucrărilor de intervenţie;
- cuantumul sumei necesare cofinanţării executării
lucrărilor de intervenţie, în condiţiile Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr.
18/2009;
- cotele de participare la fondul
de reparaţii stabilite în sarcina fiecărui proprietar, direct proporţional cu
cota-parte indiviză de proprietate, pentru constituirea sumei necesare
cofinanţării executării lucrărilor de intervenţie;
d) să semneze şi să transmită coordonatorului local,
în maximum 30 de zile lucrătoare, actul adiţional la prezentul contract de
mandat, în care se prevede valoarea lucrărilor de intervenţie;
e) să vireze pe numele mandatarului suma ce îi revine,
conform legii, pentru plata lucrărilor de intervenţii executate.
Art. 5. - Mandantul nu poate solicita modificări ale
proiectului în baza căruia s-a emis autorizaţia de construire.
Art. 6. -In cazul în care adunarea generală a
asociaţiei de proprietari nu aprobă executarea lucrărilor de intervenţie
fundamentate în documentaţia de avizare, hotărârea motivată a adunării generale
a proprietarilor va fi transmisă mandatarului.
CAPITOLUL III
Termenul contractului
Art. 7. - (1) Prezentul contract de mandat intră în
vigoare la data semnării lui de către ambele părţi.
(2) Contractul are valabilitate
până la data procesului-verbal de recepţie finală.
CAPITOLUL IV
Incetarea contractului
Art. 8. - Prezentul contract încetează de plin drept,
fără somaţie şi fără îndeplinirea altor formalităţi, în cazul în care:
a) în urma raportului de
expertiză tehnică se prevede necesitatea executării unor lucrări de
consolidare/reparaţii care condiţionează executarea lucrărilor de intervenţie,
iar coordonatorul local dispune încetarea contractului;
b) mandantul hotărăşte că nu este de acord cu
executarea lucrărilor de intervenţie, după luarea la cunoştinţă a documentaţiei
de avizare pentru lucrările de intervenţie şi a indicatorilor
tehnico-economici;
c) la data semnării procesului-verbal de recepţie
finală a lucrărilor de intervenţie la blocul de locuinţe nr........
CAPITOLUL V
Forţa majoră
Art. 9. - Forţa majoră este constatată de o autoritate
competentă.
Art. 10. - Forţa majoră exonerează părţile contractante
de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de mandat, pe
toată perioada în care aceasta acţionează.
Art. 11. - Indeplinirea contractului va fi suspendată
în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li
se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
Art. 12. - Partea contractantă
care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat
şi în mod complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la
dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
Art. 13. - Dacă forţa majoră acţionează sau se
estimează că va acţiona o perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea
dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului
contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte
daune-interese.
CAPITOLUL VI
Notificări
Art. 14. -In accepţiunea părţilor contractante, orice
notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită
dacă va fi depusă la adresa/sediul prevăzută/prevăzut în partea introductivă a
prezentului contract.
Art. 15. -In cazul în care
notificarea se face prin poştă, ea va fi transmisă, prin scrisoare recomandată,
cu confirmare de primire şi se consideră primită de destinatar la data
menţionată de oficiul poştal primitor pe această confirmare.
Art. 16. - Dacă notificarea se trimite prin fax, ea se
consideră primită în ziua expediată, dacă aceasta a fost zi lucrătoare şi dacă
transmiterea s-a făcut până la ora 17, sau în prima zi lucrătoare, dacă ziua
expedierii faxului era nelucrătoare.
Art. 17. - Notificările verbale nu se iau în
considerare de niciuna dintre părţi, dacă nu sunt confirmate prin intermediul
uneia dintre modalităţile prevăzute la articolele precedente.
CAPITOLUL VII
Litigii
Art. 18. -In cazul în care rezolvarea neînţelegerilor
nu este posibilă pe cale amiabilă, ele vor fi supuse spre soluţionare
instanţelor judecătoreşti competente din România.
CAPITOLUL VIII
Clauze finale
Art. 19. - (1) In prezentul contract, cu excepţia unei
prevederi contrare, cuvintele la forma de singular vor include forma de plural
şi viceversa, acolo unde acest lucru este permis de
context.
(2) Termenul z/ori zile sau
orice referire la zile reprezintă zile lucrătoare, dacă nu se specifică în mod
diferit.
Art. 20. - Modificarea prezentului contract se face
numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.
Art. 21. - Fac parte integrantă din prezentul contract
următoarele anexe:
- anexa nr. 1 - Hotărârea adunării generale a
proprietarilor nr.......din data de........(în original);
- anexa nr. 2 - Lista proprietarilor din blocul de locuinţe.
Art. 22. - Prezentul contract de mandat constituie titlu
executoriu pentru sumele avansate de autorităţile
administraţiei publice locale în condiţiile art. 14 alin. (1) lit. a) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 şi nerecuperate de la mandatar
(asociaţiile de proprietari) până la recepţia finală a lucrărilor de
intervenţie executate.
Art. 23. - Prezentul contract, împreună cu anexele care
fac parte integrantă din acesta, reprezintă voinţa părţilor.
Art. 24. - Limba care guvernează contractul este limba
română.
Art. 25. - Contractul va fi interpretat conform legilor
din România.
Art. 26. - Prezentul contract de mandat a fost încheiat astăzi, ........., în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, ambele având aceeaşi
valoare juridică.
Mandant (asociaţia de proprietari, prin preşedinte),
......................................................................................
(numele şi semnătura)
L.S.
Nr..............din data...............
Mandatar (coordonator local, primar),
.....................................................................
(numele şi semnătura)
L.S.
Nr..............din data..................
ANEXA la contractul de mandat
ACT ADIŢIONAL Nr. 1*)
la Contractul de mandat nr................./...
Prezentul act adiţional la contractul de mandat se
încheie în conformitate cu prevederile Codului civil şi ale art. 11 alin. (3)
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, în baza
notificării primarului (coordonator local)
al..........(municipiul/oraşul/comuna/sectorul ... al municipiului Bucureşti)
nr..............din data................şi
a Hotărârii adunării generale a
proprietarilor............................................................nr...............din data.........
Prezentul act adiţional se încheie între următoarele
părţi:
1. Municipiul/Oraşul/Comuna...................../Sectorul........al
municipiului Bucureşti, cu sediul în localitatea........................, judeţul/sectorul................,
str...................nr........., telefon...................,
fax.................., reprezentat de dna/dnul........................, primar (coordonator local), în calitate de mandatar,
şi
2. Asociaţia de proprietari.................., cu
sediul în
localitatea..............................................judeţul/sectorul......................, str. .............................................nr..............,
bl...................., telefon..................., fax...................,
cont IBAN .......................... deschis la. .........................,
cod fiscal.........................., reprezentată prin dna/dnul...............................,
în calitate de preşedinte, posesoare/ posesor a/al
actului de identitate tip......seria..........nr...................., eliberat
de.......................la data de.............., domiciliată/domiciliat
în (localitatea)..............................,
str..................................................nr..............., bl..........., sc..........., et...........,
ap..........., sectorul/judeţul ..............................., născută/născut
la data de (ziua, luna, anul) ............................ în (localitatea) ...................,
sectorul/judeţul ............., fiica/fiul lui ............. şi a/al
...................., cod numeric personal
..................................., în calitate de mandant.
Art. 1. - Obiectul prezentului act adiţional îl
constituie exprimarea acordului mandantului (asociaţia de proprietari) pentru
executarea lucrărilor de intervenţie la blocul de locuinţe.
Art. 2. - (1) Mandantul a luat act de conţinutul
documentaţiei de avizare pentru lucrările de intervenţie, de indicatorii
tehnico-economici aprobaţi, aferenţi blocului de locuinţe situat în............, precum şi de durata de
execuţie a lucrărilor şi cota- parte ce revine asociaţiei de proprietari pentru finanţarea
executării lucrărilor.
(2) Mandantul îşi exprimă acordul privind valoarea
lucrărilor de intervenţie şi aprobă constituirea sumei necesare cofinanţării
corespunzătoare cotei-părţi prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
18/2009 şi aprobă executarea lucrărilor de intervenţie.
Art. 3. - (1) Valoarea lucrărilor de intervenţie este
de......... mii lei.
(2) Cota-parte ce revine
asociaţiei de proprietari este de........ mii lei.
(3) Durata de executare a lucrărilor de intervenţie
este de .... luni.
Art. 4. - Cofinanţarea în cuantum de..........se
constituie prin contribuţii
ale proprietarilor la fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari direct
proporţional cu cota-parte indiviză deţinută.
Art. 5. - Mandantul (asociaţia de proprietari) îl
mandatează pe mandatar (coordonatorul local) să contracteze executarea
lucrărilor de intervenţie la blocul de locuinţe la valoarea prevăzută la art. 3
alin. (1) şi în termenul prevăzut la art. 3 alin. (3).
Art. 6. - Mandantul este de acord cu virarea sumei
aferente cotei-părţi ce îi revine pe baza deconturilor lunare de plată a
lucrărilor executate.
Art. 7. - Prezentul act
adiţional completează Contractul de mandat nr......încheiat în data
de.............
Art. 8. - Prezentul act adiţional a fost încheiat
astăzi,........., în două
exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, ambele având aceeaşi
valoare juridică.
Mandant,
(Asociaţia de proprietari, prin preşedinte),
..................................................................
(numele şi semnătura)
L.S.
Nr........................din
data.........................
Mandatar,
(coordonator local, primar),
..................................................................
(numele şi semnătura)
L.S.
Nr...............................din
data..................
*) Prezentul act adiţional reprezintă un model care
cuprinde clauzele minime şi obligatorii, părţile având libertatea să-i
completeze cu alte clauze, după caz.
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
- model -
ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
Localitatea.....................
Judeţul (sectorul).............................
Str....................nr......., bl..........., codul
poştal................, codul de înregistrare fiscală:......................
HOTĂRÂREA
Adunării generale a proprietarilor nr.............din data de........................
In baza Inştiinţării
municipiului/oraşului/comunei............../sectorului.... al municipiului
Bucureşti nr..........din...............,
luând cunoştinţă de prevederile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor
de locuinţe şi de conţinutul contractului de mandat afişat la avizierul
Asociaţiei de proprietari începând cu data de
Adunarea generală a
proprietarilor, în şedinţa ordinară/extraordinară din data de ...............,
în prezenţa a .............. membri
din totalul de..................membri ai asociaţiei,
HOTĂRĂŞTE:
înscrierea Asociaţiei de proprietari din
localitatea............................, judeţul/sectorul .........,
str..................nr......., bl....., codul poştal..................., codul de înregistrare
fiscală.....,în Programul local privind creşterea performanţei energetice a
blocurilor de locuinţe, în
condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009.
Drept care îl împuterniceşte pe preşedintele asociaţiei
de proprietari, dna/dnul........................, să semneze, în numele şi pentru fiecare dintre proprietarii
înscrişi în lista anexată, contractul de mandat transmis de către coordonatorul
local şi să solicite în scris acestuia înscrierea în programul local.
Prezenta hotărâre se afişează la avizierul asociaţiei
de proprietari şi va însoţi documentaţia ce urmează a fi transmisă
coordonatorului local.
Preşedinte,.
..........................................
(numele si semnătura)
L.S.
Contrasemnează:
Secretarul Asociaţiei de
proprietari.........................
Comitetul executiv al Asociaţiei de
proprietari.............................
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
- model-cadru -
ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
Localitatea......................judeţul
(sectorul)..............
Str............................nr........,
bl.............
Codul fiscal...........................................
Nr.........................../.............................
Către
Municipiul/Oraşul/Comuna....................../Sectorul
... al municipiului Bucureşti
SOLICITARE DE ÎNSCRIERE ÎN PROGRAMUL LOCAL
Domnule Primar,
Ca urmare a Inştiinţării dumneavoastră
nr..............din.....................cu privire la posibilitatea înscrierii
în Programul local multianual
privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe,
având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor
de locuinţe,
în temeiul împuternicirii acordate de adunarea generală
a asociaţiei de proprietari prin Hotărârea nr. ... din data de.........,
Asociaţia de proprietari din
localitatea.........................., judeţul/sectorul ...............,
str..................nr........, bl............., codul fiscal........................................, codul
poştal............., prin prezenta, solicită înscrierea blocului de locuinţe de
la adresa susmenţionată în programul local, în condiţiile şi cu respectarea
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009.
In susţinerea cererii se anexează:
- hotărârea adunării generale a proprietarilor;
- lista proprietarilor şi destinaţia spaţiilor din
clădire;
- contractul de mandat semnat de ambele părţi.
Preşedinte,
.....................................................
(numele si semnătura)
L.S.
ANEXA Nr. 6 la normele
metodologice
- model -
ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
Localitatea......................judeţul
(sectorul).........
Str.............................................nr........,
bl........
Codul poştal......................codul
fiscal...............
Nr................din..........................
LISTA PROPRIETARILOR*)
- situaţie la data de...............-
Asociaţia de proprietari, prin preşedintele acesteia,
declară următoarele:
Nr. crt.
|
Nr. apartament
|
Proprietar
|
Suprafaţa utilă în proprietate
individuală
- m2 -
|
Cota-parte indiviză din
proprietatea comună
- % -
|
Observaţii
|
Numele şi prenumele
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
100%
|
X
|
Răspundem pentru realitatea şi exactitatea datelor
înscrise.
Preşedinte,
......................................................
(numele şi semnătura)
L.S.
Administrator,
......................................................
(numele şi semnătura)
*) Se anexează la Hotărârea adunării generale a proprietarilor nr.......din..............
ANEXA Nr. 7 la normele metodologice
- conţinut-cadru -
EXPERTIZA TEHNICĂ
1. Scopul
Analiza structurii de rezistenţă a blocului de locuinţe
din punctul de vedere al asigurării cerinţei esenţiale „rezistenţă mecanică şi stabilitate" în vederea
realizării lucrărilor de intervenţie pentru izolarea termică a blocului de
locuinţe .........din localitatea.....................Judeţul/sectorul........,
str................nr......
Expertiza tehnică se efectuează de către expert tehnic
....................................................................atestat
pentru cerinţa (numele şi
prenumele) esenţială...............(rezistenţă mecanică şi stabilitate),
posesor al Certificatului de atestare seria.......nr
...............................
2. Metoda de investigare
Metoda de evaluare calitativă E1*) (conform
Normativului pentru proiectare antiseismică, Indicativ P100-92, cap.11 şi 12,
revizuite în anul 1996)
3. Conţinutul
expertizei tehnice:
a) imagini foto ale anvelopei blocului
şi, după caz, ale avariilor constatate la elementele structurale;
b) descrierea blocului de locuinţe din punct de vedere:
(i) arhitectural;
(ii) al structurii de
rezistenţă;
(iii) funcţional;
*) Evaluarea calitativă urmăreşte să stabilească măsura
în care regulile de conformare generală a structurilor şi de detaliere a
elementelor structurale şi nestructurale sunt respectate în construcţiile
analizate. Acţiunea de evaluare este precedată de culegerea informaţiilor
necesare în acest scop vizând calitatea concepţiei de realizare a construcţiei
şi a proiectului pe baza căruia s-a construit clădirea, calitatea execuţiei şi
a materialelor puse în operă şi starea de afectare fizică a construcţiei.
c) analiza comportării în timp la acţiuni seismice a
blocului de locuinţe şi, după caz, la evenimente accidentale - explozii,
incendii, tasări, care pot afecta stabilitatea blocului de locuinţe şi/sau
condiţionează realizarea măsurilor de izolare termică a anvelopei acestuia,
luându-se în considerare:
(i) condiţiile locale ale
amplasamentului;
(ii) perioada de proiectare/execuţie a clădirii;
(iii) starea tehnică actuală a elementelor de
construcţie - fundaţie, stâlpi, grinzi, diafragme -, inclusiv ale anvelopei
blocului - partea opacă, partea vitrată, balcoane, atice, terase/şarpante,
socluri, trotuare de protecţie etc;
d) aprecieri asupra nivelului de confort şi uzură al
blocului;
e) descrierea lucrărilor de intervenţie executate în
trecut, motivul şi tipul intervenţiei (reparaţii, reconstrucţie, consolidări -
ca urmare a avariilor provocate de seisme, tasări, coroziune, accidente tehnice
-, transformare, extindere în plan, supraetajare etc).
4. Concluzii şi
recomandări:
........................................................................................................................................................................ ...............................................
........................................................................................................................................................................ ...............................................
NOTĂ:
1. In cazul în care expertiza tehnică prevede
necesitatea efectuării unor lucrări de consolidare/reparaţii care condiţionează
executarea lucrărilor de intervenţie, contractorul proiectării lucrărilor de
intervenţie informează în scris coordonatorul local în vederea dispunerii de
către acesta a măsurilor ce se impun.
2. In cazul în care expertul tehnic se pronunţă asupra
necesităţii consolidării structurii blocului de locuinţe, coordonatorul local
dispune, în condiţiile legii, măsurile ce se impun pentru reducerea riscului
seismic al acestuia, situaţie în care poate rezilia contractul de servicii de
proiectare pentru realizarea izolării termice a blocului de locuinţe, cu plata
corespunzătoare a expertizei tehnice efectuate şi, implicit, rezilierea
contractului de mandat încheiat cu asociaţia de proprietari.
Data.................................................
Intocmit
Expert tehnic atestat,
........................................................
(numele şi prenumele)
L.S.
ANEXA Nr. 8 la normele metodologice
- conţinu-cadru -
AUDITUL ENERGETIC
1. Informaţii generale privind blocul de
locuinţe...................................- conform anexei la certificatul de
performanţă energetică al
clădirii, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 8 la Metodologia de calcul
al performanţei energetice a clădirilor - partea a III-a „Auditul şi
certificatul de performanţă a clădirii", aprobată prin Ordinul ministrului
transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 157/2007, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 126 şi 126 bis din 21 februarie 2007.
2. Evaluarea performanţei energetice a blocului de locuinţe
(Se utilizează Metodologia de calcul al performanţei
energetice a clădirilor, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor,
construcţiilor şi turismului nr. 157/2007, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 126 şi
126 bis din 21 februarie 2007.)
Auditul energetic se efectuează de către un auditor
energetic pentru clădiri.......................(numele şi prenumele) atestat gradul I, specialitatea...............(construcţii/construcţii
şi instalaţii), posesor al Certificatului de atestare
seria.........nr............
3. Certificatul de performanţă energetică*)
4. Lucrările de intervenţie la anvelopa blocului de locuinţe prevăzute la art. 4 lit. a)-d) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei
energetice a blocurilor de locuinţe, care au ca scop scăderea consumului
specific pentru încălzire sub 100 kWh/m2 şi an, în condiţii de eficienţă economică
5. Analiza eficienţei economice a lucrărilor de
intervenţie Date necesare:
• costul unităţii de căldură nesubvenţionat, conform
datelor comunicate de furnizorul agentului termic (lei/kWh, lei/GJ), în cazul
racordării blocului de locuinţe la sistemul centralizat de încălzire;
• costul specific al fiecărei lucrări de intervenţie,
cu indicarea surselor de informare (lei/m2);
• estimarea costurilor în lei, pentru realizarea
lucrărilor de intervenţie (pentru fiecare lucrare de intervenţie în parte).
*) Se completează certificatul de performanţă
energetică al blocului de locuinţe, corespunzător stării iniţiale.
Date de calcul si rezultate obţinute:
Măsuri (conform pct. 4)
|
Costul specific (lei/m2)
|
Costul lucrărilor de intervenţie
(mii lei)
|
Economie de energie (kWh/an)
|
Durata de recuperare
a investiţiei, NR
(ani)
|
a)..................
|
|
|
|
|
b).................
|
|
|
|
|
c).................
|
|
|
|
|
d).................
|
|
|
|
|
6. Concluzii:........................................................................................................................................................................ ....................................
7. Recomandări:...................................................
(măsuri recomandate în sarcina proprietarilor pentru:
- adaptarea şi reglarea sistemului de încălzire al
blocului de locuinţe la necesarul de căldură redus ca urmare a executării
lucrărilor de intervenţie la anvelopa blocului de locuinţe;
- scăderea consumului de energie pentru apă caldă de
consum şi iluminat;
- menţinerea/realizarea ventilării corespunzătoare a
spaţiilor ocupate.)
NOTĂ:
Se realizează calculul transferului de masă prin
elementele de construcţie pentru blocul de locuinţe izolat termic (verificarea
asigurării confortului termic interior din punct de vedere termotehnic şi
evitarea apariţiei condensului pe elementele anvelopei blocului de locuinţe).
In scopul atingerii ţintei de reducere a consumului
anual specific de energie pentru încălzire de sub 100 kWh/m2 arie utilă şi an, se recomandă
utilizarea materialelor/sistemelor izolante cu rezistenţa termică
unidirecţională de minimum:
- pereţi exteriori - 2,5 m2 K/W;
- soclu şi, după caz, pereţii verticali ai subsolului
tehnic - 2,5 m2 K/W
şi prezintă permeabilitate foarte redusă în raport cu apa;
- terasa/planşeul peste ultimul nivel în cazul
existentei şarpantei - 3,5 m2 K/W şi prezintă permeabilitate foarte redusă în raport cu apa;
- planseul peste subsol/canal
termic (în cazul în care prin proiectarea blocului de locuinţe sunt prevăzute
apartamente la parter) - 1,25 m2 K/W;
- ferestre şi uşi exterioare performante energetic,
dotate cu fante de circulaţie naturală controlată a aerului între exterior şi
spaţiile ocupate (pentru evitarea producerii condensului în jurul ferestrelor
şi al altor zone cu rezistenţă termică scăzută).
Data...............................................
Intocmit
Auditor energetic pentru clădiri,
.......................................................
(numele şi prenumele)
L.S.
ANEXA Nr. 9 la normele metodologice
- continut-cadru -
DOCUMENTAŢIA DE AVIZARE
pentru lucrări de intervenţie în vederea creşterii
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe
A. Piese scrise
A.1. Date generale:
1. identificarea blocului de
locuinţe: _______________________;
2.
localitatea:
_______________________;
3. titularul
investiţiei: _______________________;
4. beneficiarul lucrărilor de
intervenţie: _______________________;
5. contractorul proiectării lucrărilor de
intervenţie: _______________________;
6. date tehnice: - anul construirii _______________________;
- regim de
înălţime _______________________;
- număr
apartamente _______________________;
- aria utilă totală - m2
_______________________;
- sistem constructiv anvelopă _______________________.
A.2. Descrierea lucrărilor de intervenţie
1. Situaţia existentă a blocului de locuinţe:
1.1. starea tehnică din punctul de vedere al asigurării
cerinţelor esenţiale:
- rezistenţă mecanică şi
stabilitate_______________________________;
- economie de energie şi izolare
termică___________________________;
1.2. valoarea de inventar a
blocului de locuinţe: ________-_______mii lei.
2. Concluziile expertizei tehnice şi auditului
energetic
2.1. expertiza tehnică:
a) elaborator-expert tehnic: Numele şi
prenumele___________________
Certificatele atestare: seria___nr._______domeniul construcţii
civile, cerinţa A1
b) concluzii:
______________________________________________
2.2. auditul energetic:
a) elaborator-auditor energetic: Numele şi prenumele__________________
Certificat de atestare: seria___nr._____, gradul I, specialitatea C/C + I
b) concluzii:
Lucrări de intervenţie
[prevăzute la art.4 lit.a)-d) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009]
|
Costul estimat al lucrărilor
de intervenţie
(lei)
|
Economie de energie (kWh/an)
|
Durata de recuperare a investiţiei
(ani)
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
A.3. Datele tehnice
ale investiţiei
1. Descrierea lucrărilor de bază (lucrări de
intervenţie prevăzute la art. 4 lit.a)-d) din Ordonanţa de urgentă a Guvernului
nr. 18/2009):
- izolarea termică a pereţilor
exteriori:_________________;
- înlocuirea ferestrelor şi uşilor exterioare existente,
inclusiv a tâmplăriei aferente accesului în blocul de locuinţe cu tâmplărie
performantă energetic:________________;
- termo-hidroizolarea terasei/termoizolarea
planşeului peste ultimul nivel în cazul existenţei şarpantei:
- izolarea termică a planşeului peste subsol, în cazul
în care prin proiectarea blocului sunt prevăzute apartamente la
parter:______________________.
2. Descrierea lucrărilor conexe lucrărilor de bază
(lucrări de intervenţie prevăzute la art. 4 lit. e) şi f) din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 18/2009):
- lucrări de demontare şi
remontare a instalaţiilor şi echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa
blocului de locuinţe:______________________;
- lucrări de refacere a finisajelor
anvelopei:__________________________.
3. Descrierea lucrărilor suplimentare (lucrări de
intervenţie prevăzute la art. 6 din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr.
18/2009):
- lucrări de reparaţii la elementele de construcţie
care prezintă potenţial pericol de desprindere şi/sau afectează funcţionalitatea
blocului de locuinţe, inclusiv de refacere în zonele de
intervenţie:________________________;
- lucrări de intervenţie la instalaţia de distribuţie a
agentului termic pentru încălzire aferentă părţilor comune ale blocului de
locuinţe:_____________.
A.4. Durata de
realizare şi etapele principale
Graficul de realizare a lucrărilor de intervenţie
(luni)
A.5. Costurile
estimative ale investiţiei
1. Valoarea totală a investiţiei (în preţuri - luna ...
anul ....,
1 euro =......lei, cursul Băncii Naţionale a României
la data de...........)
Total:_________mii lei,
din care:
construcţii-montaj (C + M)_________mii lei
(însumarea cheltuielilor estimate înscrise la subcap.
1.3, 4.1 şi 5.1.1 din devizul general)
2. Detalierea valorii totale a investiţiei se
realizează pe structura devizului general prevăzută în anexa nr. 5 la Hotărârea
Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei
tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi
metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi
lucrări de intervenţii, astfel:
Cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului:
1.3. Amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea
terenului la starea iniţială,
după demontarea schelelor
_________mii
lei
Total cap.
1:
_________mii lei
Cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică:
3.2. Taxe pentru obţinerea de avize, acorduri şi
autorizaţii _________ mii lei
3.3. Proiectare şi inginerie -
total: _________ mii lei
din care:
3.3.1. expertiza
tehnică
_________ mii lei
3.3.2. auditul energetic şi elaborarea certificatului
de performanţă energetică aferent situaţiei existente a blocului de locuinţe _________mii lei
3.3.3. documentaţia de avizare a lucrărilor de
intervenţie _________mii lei
3.3.4. documentaţia tehnică pentru autorizarea
executării lucrărilor de intervenţie _________
mii lei
3.3.5. proiectul
tehnic
_________ mii lei
3.3.6. verificarea tehnică la cerinţa esenţială
„rezistenţă mecanică şi stabilitate", precum şi la cerinţa esenţială
„securitate la incendiu" a documentaţiei tehnice şi a proiectului
tehnic
_________mii lei
3.3.7. detaliile de execuţie _________mii
le
3.4. Organizarea procedurilor de achiziţie -
total: _________mii le
din care:
3.4.1. pentru proiectarea lucrărilor de
intervenţie
_________mii lei
3.4.2. pentru executarea lucrărilor de intervenţie
__________mii lei
3.6. Asistenţa tehnică -
total: _________
mii lei
din care:
3.6.1. asistenţa tehnică din partea proiectantului pe
perioada de execuţie a lucrărilor şi elaborarea certificatului de performanţă
energetică al blocului de locuinţe izolat termic _________mii
lei
3.6.2. plata dirigintelui de
şantier
_________mii lei
Total cap.
3:
_________mii lei
Cap. 4 - Cheltuieli pentru investiţia de bază:
4.1. Construcţii şi
instalaţii
_________mii lei
Total cap.
4: _________mii lei
Cap. 5 - Alte cheltuieli:
5.1. Organizare de şantier
5.1.1. lucrări de construcţii _________mii
lei
5.3. Cheltuieli diverse şi neprevăzute (10% din
cheltuielile înscrise la cap./subcap. 1.3, 3 şi 4 ale devizului general)
_________mii lei
Total cap.
5:
_________mii lei
A.6. Principalii indicatori tehnico-economici ai
investiţiei
1. Indicatori valorici
1.1. valoarea totală a
lucrărilor de intervenţie, inclusiv TVA- total,
_________mii lei
din care:
construcţii-montaj (C +
M) _________mii lei
(însumarea cheltuielilor
estimate înscrise la subcap. 1.3, 4.1 şi 5.1.1 din
devizul general) _________mii lei
1.2. investiţia specifică ____mii
lei/m2a u
(construcţii-montaj/aria utilă a blocului)
2. Indicatori fizici'
2.1. durata de execuţie a lucrărilor de
intervenţie ____________luni
2.2. durata perioadei de garanţie a lucrărilor de
intervenţie (ani de la data recepţiei la terminarea
lucrărilor) 3 ani
2.3. durata de recuperare a investiţiei, în condiţii de
eficienţă economică ____________ani
2.4. consumul anual specific de energie
pentru'încălzire corespunzător blocului izolat
termic __kwh/m2a u
şi an
2.5. economia anuală de
energie:
_________kw h/an
în tone echivalent
petrol
_____tep
2.6. reducerea anuală a emisiilor de gaze cu efect de
seră echivalent CO2
______kg CO2/an
3. Eşalonarea investiţiei - total INV/C+M în mii lei
A.7. Sursele de
finanţare pentru executarea lucrărilor de intervenţie
Defalcarea valorii'de construcţii-montaj (C+M) pe surse
de finanţare:
1. buget de stat: 50% din
C+M
_________mii lei
2. buget local: 30% din C+M _________mii
lei
3. fondul de reparaţii al
asociaţiei de proprietari: 20% din
C+M _________
mii lei
A.8. Avize şi acorduri
1. Certificatul de urbanism
2. Acordul deţinătorilor de utilităţi pentru realizarea
lucrărilor de intervenţie:
- gaz metan ;
- energie electrică;
- telecomunicaţii.
B. Piese desenate
1. Plan general de amplasare a blocului de locuinţe în
localitate - scările 1:2000 - 1:500
2. Planşe cu planuri, secţiuni şi elevaţii, pe
specialităţi necesare executării lucrărilor de intervenţie - situaţie existentă
şi situaţie propusă - scara'recomandată 1:100.
Contractorul proiectării lucrărilor de intervenţie,
.............................................................................
L.S.
Expert tehnic atestat,
.............................................................................
L.S.
Auditor energetic pentru
clădiri,
.............................................................................
L.S.
Data_________________
OPISUL
documentelor anexate la documentaţia de avizare
pentru lucrări de intervenţie
1. |_| Devizul
general al investiţiei
2. |_| Graficul de realizare
a lucrărilor de intervenţie
3. |_| Certificatul de urbanism
4. |_| Aviz energie
electrică
5. |_| Aviz gazul metan
6. |_| Aviz telecomunicaţii
7. |_| Raportul de expertiză
tehnică
8. |_| Raportul de audit energetic
9. |_| Certificatul de performanţă energetică
10. |_| Planşe
ANEXA Nr. 10 la normele metodologice
- model -
Judeţul........................
Municipiul/Oraşul/Comuna............./Sectorul .... al
municipiului Bucureşti
Către
Asociaţia de proprietari
localitatea............................,
judeţul/sectorul................., str...........................nr........., bl.........., codul
poştal...................
NOTIFICARE
In aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe,
prin prezenta vă notificăm:
Consiliul Local al .......(municipiului, oraşului,
comunei, sectorului ... al municipiului Bucureşti) a aprobat prin hotărâre indicatorii tehnico-economici aferenţi
obiectivului de intervenţii din str................... nr.........., bl................, corespunzători lucrărilor de
intervenţie ce urmează a fi executate pentru creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.
Indicatorii tehnico-economici aprobaţi cuprind:
1. indicatori valorici:
- valoarea totală a
investiţiei: .... mii lei, din care construcţii-montaj (C+M): .... mii lei, din
care:
- cota-parte ce revine asociaţiei de proprietari, din
fondul de reparaţii:... mii lei, conform art. 13 lit. c) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 18/2009.
2. indicatori fizici:
- durata de execuţie a lucrărilor de intervenţie: ....
luni;
- economia de energie anuală: .... kWh/an;
3. datele tehnice ale investiţiei:
- descrierea lucrărilor de bază: lucrări de intervenţie
finanţabile în condiţiile şi cu respectarea prevederilor art. 4 lit. a)-d) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009;
- descrierea lucrărilor conexe lucrărilor de bază:
lucrări de intervenţie finanţabile în condiţiile şi cu respectarea prevederilor
art.4 lit. e) şi f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009;
- descrierea lucrărilor suplimentare justificate din
punct de vedere tehnic, finanţabile în condiţiile şi cu respectarea art. 6 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009.
Anexat la prezenta notificare vă transmitem proiectul
actului adiţional la Contractul de mandat nr............ din ................., în care este prevăzută schema
de finanţare, în vederea semnării şi transmiterii lui
în maximum 30 de zile de la primirea prezentei.
Vă rugăm să afişaţi aceste documente la avizierul
asociaţiei de proprietari şi să convocaţi, cu respectarea prevederilor legale,
adunarea generală a proprietarilor pentru a hotărî şi semna actul adiţional la
contractul de mandat de către preşedintele asociaţiei de proprietari.
Primar (coordonator local),
.............................................................................
(numele si semnătura)
L.S.
ANEXA Nr. 11 la normele metodologice
- model -
ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
Localitatea..............................................
Judeţul (sectorul)....................................
Str..........................................nr............,
bl......................., codul poştal................
codul de înregistrare fiscală:.....................
HOTĂRÂREA
Adunării generale a proprietarilor nr.............din data de........................
In baza Notificării
municipiului/oraşului/comunei/sectorului .... al municipiului Bucureşti
nr.......... din..................,
luând cunoştinţă de conţinutul documentaţiei de avizare
care fundamentează indicatorii tehnico-economici privind creşterea performanţei
energetice a blocului de locuinţe aprobaţi, respectiv:
a) indicatori valorici:
- valoarea totală a investiţiei:.............................
din care: - construcţii-montaj
(C+M):.............................
din care cota-parte ce revine asociaţiei de
proprietari, din fondul de reparaţii, conform art. 13 lit. c) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a
blocurilor de locuinţe:.....,
b) indicatori fizici:
- durata de execuţie a lucrărilor de intervenţie:.....;
- economia de energie anuală:.....kWh/ an,
precum şi conţinutul actului adiţional la contractul de
mandat,
Adunarea generală a proprietarilor din cadrul
Asociaţiei de proprietari din localitatea....................,
judeţul/sectorul .........,
str............................. nr................, bl.............., codul
poştal ................, codul
de înregistrare fiscală:......................, în şedinţa
ordinară/extraordinară din data de..............., în prezenţa a.........membri din totalul de..................membri
ai asociaţiei,
HOTĂRĂŞTE:
Art. 1. - Se aprobă cofinanţarea în cuantumul valoric
de ........lei comunicat de coordonatorul local, corespunzător cotei-părţi ce revine asociaţiei de
proprietari din valoarea lucrărilor de intervenţie, astfel cum este
fundamentată în documentaţia de avizare în baza căreia consiliul local a
aprobat indicatorii tehnico-economici,
prin Hotărârea nr.......din ................, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 18/2009.
Art. 2. - Se aprobă constituirea sumei prevăzute la
art. 1 în contul fondului de reparaţii pentru plata executării lucrărilor de
intervenţie.
Art. 3. - Cota de participare în sarcina fiecărui
proprietar este de....., proporţional cu cota-parte indiviză de proprietate, conform tabelului anexat.
Având în vedere cele de mai sus, se împuterniceşte
preşedintele asociaţiei de proprietari, dna/dnul................................., să semneze în numele şi
pentru asociaţia de proprietari actul adiţional la
contractul de mandat transmis de coordonatorul local.
Prezenta hotărâre se afişează la avizierul asociaţiei
de proprietari.
Preşedinte,
.............................................................................
(numele şi semnătura)
L.S.
Contrasemnează:
Secretarul Asociaţiei de
proprietari................................
Comitetul executiv al Asociaţiei de
proprietari................
ANEXA Nr. 12 la normele metodologice
- conţinut-cadru -
Judeţul................................................
Municipiul/Oraşul/Comuna................./Sectorul
.... al municipiului Bucureşti
Cod SIRUTA..................
Nr....................din..........................
Aprobat
Primar,
.............................................................................
(numele şi semnătura)
L.S.
CENTRALIZATORUL
blocurilor de locuinţe
cu indicatorii tehnico-economici aprobaţi
Nr. crt.
|
Adresa blocului de locuinţe
|
Număr de apartamente
|
Aria utilă a blocului
de locuinţe
-m2 arie utilă-
|
Nr. şi data Hotărârii consiliului
local de aprobare a indicatorilor tehnico-economici
|
Indicatori valorici
|
Indicatori fizici
|
Total valoare
-mii lei-
|
Din care,
C+M
-mii lei-
|
Investiţia specifică
(col. 6/col. 3)
-mii lei/m2
arie utilă-
|
Economia
anuală de energie
-kWh/an-
|
Durata de
recuperare
a investiţiei
-ani-
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
Răspundem pentru legalitatea, realitatea, necesitatea
şi exactitatea datelor înscrise.
Compartiment tehnic - investiţii/eficienţă energetică
Şef compartiment,
.............................................................................
Compartiment economic
Şef compartiment,
.............................................................................
Intocmit
NOTA:
Listarea se face în ordinea de aprobare a indicatorilor
tehnico-economici.
ANEXA Nr. 13 la normele metodologice
- conţinut-cadru -
Judeţul................................................
Municipiul/Oraşul/Comuna................./Sectorul ....
al municipiului Bucureşti
Nr....................din..........................
Aprobat
Primar,
.............................................................................
(numele si semnătura)
L.S.
DECONT JUSTIFICATIV*)
în
luna............................anul.................
pentru plata lucrărilor de intervenţie executate în
luna precedentă întocmirii prezentului decont justificativ la blocurile de
locuinţe nominalizate în Programul naţional multianual privind creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, în conformitate cu
prevederile art.
13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009
Nr. crt.
|
Adresa
blocului de locuinţe
|
Date din
contractele încheiate
|
Valoarea
lucrărilor de intervenţie realizate
(inclusiv
TVA)
|
Factura
emisă de antreprenor pentru
plata
lucrărilor de intervenţie
executate
în luna precedentă
întocmirii
decontului justificativ
|
Suma
solicitată din alocaţii de la
bugetul de
stat1) pentru plata
lucrărilor
de intervenţie executate
în luna precedentă întocmirii
decontului
justificativ
(inclusiv
TVA)
-lei-
|
Suma din
alocaţii
de la
bugetul de stat
existentă
în contul separat deschis
pe seama coordonatorului local
la finele
lunii precedente întocmirii decontului justificativ
-lei-
|
Observaţii
|
Nr. şi data
contractului
încheiat
|
Antreprenor
|
Durata de
execuţie a lucrărilor,
conform
contractului
- luni -
|
Valoarea
contractată
pentru
executarea
lucrărilor
de intervenţie
(inclusiv
TVA)
-lei-
|
în luna
precedentă întocmirii decontului justificativ
-lei-
|
Cumulat de la încheierea contractului de
execuţie a lucrărilor -lei-
|
Nr. şi
data emiterii facturii
|
Valoarea
facturării
(inclusiv
TVA)
-lei-
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10= col 6 x
50%
|
11
|
12
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
X
|
|
|
|
X
|
Răspundem pentru legalitatea,
realitatea, regularitatea, necesitatea şi exactitatea datelor înscrise.
Compartiment tehnic-investiţii/eficienţă energetică
Şef compartiment,
.............................................................................
Vizat
Control financiar preventiv
.............................................................................
Compartiment economic
Şef compartiment,
.............................................................................
Intocmit
*) Pentru fiecare bloc de locuinţe nominalizat în
decontul justificativ se anexează, în copie, factura emisă de antreprenor şi
confirmată de coordonatorul local.
1) In conformitate cu prevederile art. 13 lit. a) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a
blocurilor de locuinţe.
ANEXA Nr. 14 la normele metodologice
MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI LOCUINŢEI
Nr............din.....................
Aprobat
Ordonator principal de credite
.............................................................................
Propun aprobarea.
.............................................................................
NOTA DE FUNDAMENTARE
în luna.............anul.................
privind aprobarea transferurilor din alocaţii de la
bugetul de stat către bugetele locale pentru plata*) cotei-părţi ce revine Ministerului
Dezvoltării Regionale şi Locuinţei din valoarea lucrărilor de intervenţie
executate la blocurile de locuinţe nominalizate în Programul naţional multianual
privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe
Nr. crt.
|
Judeţul
|
Nr. şi data decontului justificativ
|
Valoarea lucrărilor de intervenţie
realizate în luna precedentă întocmirii decontului
justificativ
(inclusiv TVA)
-lei-
|
Sume solicitate de coordonatorul
local din alocaţii de la bugetul de stat
pentru plata*) cotei-părţi din valoarea lucrărilor de intervenţie executate
(inclusiv TVA)
-lei-
|
Sume aprobate
-lei-
|
Observaţii
|
Localitate
|
Emis de
coordonatorul
local
|
Inregistrat la MDRL
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
Direcţia generală/Direcţia de specialitate
Director general/Director,
.............................................................................
Direcţia economică şi financiară
Director,
.............................................................................
Intocmit
*) In conformitate cu
prevederile art. 13 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009
privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.
ANEXA Nr. 15 la normele metodologice
LISTA
documentelor pentru completarea cărţii tehnice a
construcţiei
1.
|
|_| Contractul de mandat
|
(anexa nr. 1 la listă)
|
2.
|
|_| Raportul de expertiză tehnică
|
(anexa nr. 2 la listă)
|
3.
|
|_| Raportul de audit energetic
|
(anexa nr. 3 la listă)
|
4.
|
|_| Certificatul de performantă
energetică iniţială a clădirii, înainte de executarea lucrărilor de
intervenţie
|
(anexa nr. 4 la listă)
|
5.
|
|_| Certificatul de urbanism
|
(anexa nr. 5 la listă)
|
6.
|
|_| Documentaţia de avizare pentru
lucrări de intervenţie în vederea creşterii performanţei energetice a
blocului de locuinţe
|
(anexa nr. 6 la listă)
|
7.
|
|_| Hotărârea consiliului local pentru
aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei
|
(anexa nr. 7 la listă)
|
8.
|
|_| Documentaţia tehnică pentru
autorizarea executării lucrărilor de construcţii, vizată spre neschimbare
|
(anexa nr. 8 la listă)
|
9.
|
|_| Avizele emise pentru executarea
lucrărilor de intervenţie
|
(anexa nr. 9 la listă)
|
10.
|
|_| Autorizaţia de construire
|
(anexa nr. 10 la listă)
|
11.
|
|_| Proiectul tehnic pentru lucrările de
intervenţie
|
(anexa nr. 11 la listă)
|
12.
|
|_| Detaliile de execuţie
|
(anexa nr. 12 la listă)
|
13.
|
|_| Procesele-verbale la fazele determinante
|
(anexa nr. 13 la listă)
|
14.
|
|_| Procesul-verbal de recepţie la
terminarea lucrărilor de intervenţie
|
(anexa nr. 14 la listă)
|
15.
|
|_| Punctul de vedere al contractorului
proiectului, întocmit şi prezentat în faţa comisiei de recepţie la terminarea
lucrărilor, cu privire la executarea lucrărilor de intervenţie
|
(anexa nr. 15 la listă)
|
16.
|
|_| Certificatul de performanţă
energetică a clădirii, după executarea lucrărilor de intervenţie
|
(anexa nr. 16 la listă)
|
17.
|
|_| Procesul-verbal de recepţie finală,
la expirarea perioadei de garanţie a lucrărilor de intervenţie
|
(anexa nr. 17 la listă)
|
18.
|
|_| Declaraţii de conformitate cu
specificaţii tehnice recunoscute, în condiţiile legii, pentru produsele de
construcţii utilizate
|
(anexa nr. 18 la listă)
|
Predat
Coordonator local,
primar
.............................................................................
(semnătura)2)
L.S.
Primit
Asociaţia de proprietari
Preşedinte,
.............................................................................
(semnătura)2)
L.S.
Data......................................................................
1) Se completează datele de identificare a blocului de locuinţe,
adresa poştală, localitatea, judeţul.
2) La rubrica „Semnătura" se vor înscrie în clar numele şi prenumele persoanei
fizice care predă/primeşte documentele cuprinse în listă.