Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.110 din 03.10.2018

privind modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, nr. 24/2009 privind normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despăgubirilor de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţiştilor
ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 866 din 12 octombrie 2018



SmartCity1

În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: Articolul IOrdinul viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, nr. 24/2009 privind normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despăgubirilor de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţiştilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 6 aprilie 2009, cu completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 1Despăgubirile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despăgubirilor de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţiştilor, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare hotărâre, se acordă poliţistului rănit, poliţistului invalid şi persoanei din familia poliţistului decedat, potrivit modalităţilor concrete stabilite de prezentul ordin. 2. La articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 3
(1) Despăgubirile acordate în temeiul art. 4 alin. (5) lit. a)-c), alin. (7) şi alin. (8) din hotărâre se achită prin casieria unităţii la care este/a fost încadrat poliţistul sau, după caz, prin transfer într-un cont bancar indicat de poliţist sau de persoana din familia poliţistului decedat ori de reprezentantul legal al acestora, situaţie în care cheltuielile aferente comisioanelor bancare sunt suportate de solicitant.
3. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 5În cazul în care după efectuarea plăţii despăgubirilor în condiţiile art. 4 alin. (1), (2) şi (5)-(8) din hotărâre se constată de către organele competente că riscurile care au determinat producerea prejudiciilor nu au legătură cu îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, poliţistul sau persoana din familia poliţistului decedat ori reprezentantul legal al acestora este obligat(ă) să restituie sumele încasate/decontate, în condiţiile legii. 4. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 6
(1) Cuantumul despăgubirilor prevăzute la art. 4 alin. (1), (2), alin. (5) lit. d) şi alin. (6) din hotărâre se stabileşte de conducătorul unităţii în care este/a fost încadrat poliţistul rănit/invalid, cu avizul structurii de resurse umane şi al structurii financiare din unitatea în care este/a fost încadrat poliţistul rănit/invalid, precum şi al structurii medicale care deserveşte unitatea în care este/a fost încadrat poliţistul rănit/invalid, pe baza cererii formulate de acesta sau de reprezentantul acestuia, la care se anexează:a)copia actului de identitate al solicitantului şi, după caz, copia actului de identitate al reprezentantului şi a documentului din care rezultă calitatea de reprezentant; b)copiile actelor de cercetare şi înregistrare a evenimentului care a condus la rănirea poliţistului, întocmite potrivit legislaţiei specifice în vigoare; c)în cazul poliţistului invalid, copia deciziei medicale emise de comisiile de expertiză medico-militare teritoriale, avizată de Comisia centrală de expertiză medico-militară a Ministerului Afacerilor Interne, din care să rezulte clasarea ca inapt pentru serviciul poliţienesc şi încadrarea într-un grad de invaliditate, ca urmare a rănirii; d)documentele justificative medicale şi financiare, eliberate de unitatea/unităţile sanitară/sanitare în care s-a acordat asistenţa medicală profilactică, curativă sau recuperatorie; documentele justificative financiare se depun în original; e)documente justificative, medicale şi financiare, care atestă cheltuielile legate de procurarea de medicamente şi dispozitive medicale din ţară sau străinătate; documentele financiare se depun în original; f)documente justificative privind transportul dus-întors până la/de la unitatea sanitară în care s-a acordat asistenţa medicală profilactică, curativă şi recuperatorie, atât pentru poliţistul rănit, cât şi pentru un însoţitor, după caz.
(2) Cuantumul despăgubirilor prevăzute la art. 4 alin. (5) lit. a)-c) din hotărâre se stabileşte de către unitatea în care a fost încadrat poliţistul invalid, pe baza cererii formulate de acesta sau de reprezentantul acestuia, depusă la respectiva unitate, la care se anexează:a)copia actului de identitate al solicitantului şi, după caz, copia actului de identitate al reprezentantului şi a documentului din care rezultă calitatea de reprezentant; b)copiile actelor de cercetare şi înregistrare a evenimentului care a condus la rănirea poliţistului, întocmite potrivit legislaţiei specifice în vigoare; c)copia deciziei medicale emise de comisiile de expertiză medico-militare teritoriale, avizată de Comisia centrală de expertiză medico-militară a Ministerului Afacerilor Interne, din care să rezulte clasarea ca inapt pentru serviciul poliţienesc şi încadrarea într-un grad de invaliditate, ca urmare a rănirii poliţistului.
(3) Cuantumul despăgubirii prevăzute la art. 4 alin. (7) din hotărâre se stabileşte de unitatea în care a fost încadrat poliţistul decedat, pe baza cererii formulate de persoana îndreptăţită din familia poliţistului ori reprezentantul acesteia, depusă la respectiva unitate, la care se anexează:a)copia actului de identitate al solicitantului şi, după caz, copia actului de identitate al reprezentantului şi a documentului din care rezultă calitatea de reprezentant; b)copiile actelor de cercetare şi înregistrare a evenimentului care a condus la decesul poliţistului, întocmite potrivit legislaţiei specifice în vigoare; c)copia certificatului de deces al poliţistului; d)după caz, copia certificatului de căsătorie, copia certificatului de naştere al copiilor poliţistului sau declaraţia notarială din partea părinţilor din care să rezulte că aceştia se aflau în întreţinerea legală a poliţistului decedat şi că poliţistul decedat nu era căsătorit şi nu avea copii.
(4) Cererea prevăzută la alin. (3) poate fi depusă, în ordine, după caz, de către soţul/soţia supravieţuitor/supravieţuitoare, copiii poliţistului decedat sau părinţii poliţistului decedat.
(5) Documentele cerute în copie se prezintă în original, se certifică de lucrătorul care înregistrează cererea şi se restituie.
(6) Despăgubirile se acordă de către unităţile care stabilesc cuantumul acestora, prin plata sumelor în bani sau decontarea cheltuielilor, potrivit legii.
5. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 7
(1) Evaluarea stării de sănătate a poliţistului rănit/invalid, în vederea identificării posibilităţilor de acordare a asistenţei medicale profilactice, curative şi recuperatorii în unităţi sanitare publice sau private din ţară sau din străinătate şi deciderii conduitei terapeutice şi recuperatorii optime, se face ulterior depăşirii perioadei critice, de către o comisie multidisciplinară constituită prin dispoziţie a directorului Direcţiei medicale.
(2) Modalitatea de funcţionare, obiectivele specifice ale comisiei multidisciplinare, circuitul şi conţinutul minimal al documentelor întocmite de către aceasta se stabilesc de directorul Direcţiei medicale, în funcţie de condiţiile impuse de starea de sănătate a pacientului.
6. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 8
(1) Pentru poliţistul rănit aflat în activitate, solicitarea evaluării stării de sănătate, adresată directorului Direcţiei medicale, se face de către medicul de unitate al acestuia.
(2) Pentru poliţistul invalid ale cărui raporturi de serviciu au încetat, evaluarea stării de sănătate se face în baza solicitării scrise a persoanei în cauză sau a reprezentantului acesteia adresată directorului Direcţiei medicale, la care se anexează recomandarea medicului de familie/de specialitate.
7. După articolul 8 se introduc două noi articole , articolele 81 şi 82, cu următorul cuprins: Articolul 81
(1) În urma evaluării stării de sănătate, comisia multidisciplinară întocmeşte un referat de evaluare a stării de sănătate a poliţistului rănit/invalid, în care recomandă tipul tratamentului/recuperării şi al unităţilor sanitare publice ori private, din ţară sau din străinătate, în cadrul cărora poate fi tratată afecţiunea.
(2) Referatul prevăzut la alin. (1) se transmite, prin grija Direcţiei medicale, structurii medicale care acordă avizul prevăzut la art. 6 alin. (1) şi stă la baza emiterii respectivului aviz, alături de cererea persoanei interesate şi de documentele anexate acesteia.
Articolul 82
(1) Ordinul prevăzut la art. 4 alin. (2) din hotărâre se emite la propunerea Direcţiei medicale şi direcţiei generale financiare.
(2) În situaţia în care se impune tratamentul în străinătate, după emiterea ordinului prevăzut la art. 4 alin. (2) din hotărâre, dosarul medical al poliţistului rănit/invalid va fi gestionat de Direcţia medicală care, prin intermediul Direcţiei generale afaceri europene, Schengen şi relaţii internaţionale, asigură efectuarea corespondenţei cu unitatea medicală recomandată de către comisia multidisciplinară.
(3) Direcţia generală logistică, pe baza cererii formulate de poliţist sau de persoana din familia poliţistului ori de reprezentantul legal al acestuia, asigură cu celeritate procurarea documentelor de transport necesare efectuării tratamentului medical în străinătate.
8. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 9
(1) Cererile pentru acordarea despăgubirilor prevăzute la art. 4 alin. (5) lit. a)-c) şi alin. (7) din hotărâre, însoţite de documentele justificative, se analizează de structura de resurse umane la care au fost depuse, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării, urmând ca aceasta să propună conducătorului unităţii aprobarea sau, după caz, respingerea cererii.
9. La articolul 11 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 11
(1) Pentru a beneficia de despăgubirile acordate în temeiul art. 4 alin. (8) din hotărâre, poliţistul se adresează conducerii unităţii în care este încadrat printr-o cerere scrisă, la care anexează:
Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul afacerilor interne,Carmen Daniela Dan



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 110/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 110 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu