Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 24 din 19 martie 2009

privind normele metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despagubirilor de viata, sanatate si bunuri ale politistilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 219 din 6 aprilie 2009



Având în vedere prevederile art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despăgubirilor de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţiştilor,

în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, emite următorul ordin:

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Poliţistul beneficiază de despăgubiri în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despăgubirilor de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţiştilor, denumită în continuare hotărâre, indiferent de momentul la care acesta şi-a exercitat atribuţiile de serviciu, respectiv în timpul ori în afara programului normal de lucru.

Art. 2. -In sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următorul înţeles:

a) atribuţii de serviciu - atribuţiile stabilite în sarcina fiecărui poliţist şi prevăzute în fişa postului, precum şi orice alte atribuţii care derivă din normele legale;

b) familia poliţistului:

1. soţ/soţie supravieţuitoare;

2. copiii aflaţi în întreţinere;

3. părinţii poliţistului decedat aflaţi în întreţinerea acestuia.

Art. 3. - (1) Despăgubirile acordate în temeiul art. 4 alin. (2)-(4) din hotărâre se achită prin casieria unităţii la care este/a fost încadrat poliţistul sau, după caz, prin transfer într-un cont bancar indicat de poliţist sau de persoana din familia poliţistului decedat ori de reprezentantul legal al acestora, situaţie în care cheltuielile aferente comisioanelor bancare sunt suportate de solicitant.

(2) Sumele reprezentând despăgubirile prevăzute la alin. (1) sunt echivalate în lei, la cursul Băncii Naţionale a României valabil la data efectuării plăţii.

(3) Poliţistul sau persoana din familia poliţistului decedat ori reprezentantul legal al acestora care a încasat despăgubirea va declara în scris că a fost integral despăgubit(ă) în conformitate cu prevederile hotărârii şi că nu mai are nicio pretenţie.

Art. 4. - (1) Poliţistul sau persoana din familia poliţistului decedat ori reprezentantul legal al acestora nemulţumit(ă) de modul de soluţionare a cererilor depuse în baza prezentelor norme metodologice se poate adresa instanţei de contencios administrativ.

(2) Inainte de a se adresa instanţei competente, persoanele prevăzute la alin. (1) trebuie să solicite unităţii emitente a actului de care sunt nemulţumite, în termen de 30 zile de la data comunicării acestuia, reanalizarea modului de soluţionare a cererii.

Art. 5. - In cazul în care, după efectuarea plăţii despăgubirilor în condiţiile art. 4 alin. (1)-(4) din hotărâre se constată de către organele competente că riscurile care au determinat producerea prejudiciilor nu au legătură cu îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, poliţistul sau persoana din familia poliţistului decedat ori reprezentantul legal al acestora este obligat(ă) să restituie sumele încasate/decontate, în condiţiile legii.

CAPITOLUL II

Asigurarea despăgubirilor în caz de rănire, invaliditate sau deces al poliţiştilor

Art. 6. - (1) Poliţistul rănit beneficiază de asistenţă medicală, tratament şi măsuri de recuperare medicală în unităţi sanitare ale Ministerului Sănătăţii, ale ministerelor/instituţiilor cu reţea sanitară proprie, ale ministerelor/instituţiilor cu reţea sanitară proprie din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, după caz, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.

(2) In situaţia prevăzută la alin. (1) se suportă numai diferenţa dintre costul serviciilor medicale, medicamentelor, materialelor sanitare şi dispozitivelor medicale acordate şi sumele decontate din fondul unic de asigurări sociale de sănătate şi/sau de la bugetul statului, după caz, în baza documentelor justificative, fără a se depăşi preţul de referinţă/tarifele maximale stabilite de Ministerul Sănătăţii.

(3) Decontarea sumei de bani prevăzută la alin. (2) se face de unitatea în care este încadrat poliţistul rănit, pe baza cererii formulate de poliţist sau de persoana din familia poliţistului ori reprezentantul legal al acestuia şi a documentelor justificative eliberate de unitatea medicală în care poliţistul a beneficiat de tratament medical, cu avizul structurilor financiară şi, respectiv, medicală ale unităţii în care acesta este încadrat.

Art. 7. - (1) In situaţia în care medicii de specialitate din cadrul unităţii medicale în care se află internat poliţistul rănit stabilesc faptul că posibilităţile de tratament şi recuperare medicală în acea unitate medicală nu există, sunt insuficiente sau sunt epuizate, recomandă efectuarea acestora în alte unităţi medicale din ţară, prevăzute la art. 6 alin. (1), sau în străinătate.

(2) Pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate, dosarul medical complet al poliţistului este înaintat Direcţiei medicale pentru îndeplinirea formalităţilor privind trimiterea acestuia la Comisia de specialitate teritorială din municipiul Bucureşti, în vederea obţinerii avizelor medicale.

(3) După obţinerea avizelor prevăzute la alin. (2), dosarul medical al poliţistului va fi gestionat de Direcţia medicală care, prin intermedierea Direcţiei afaceri europene şi relaţii internaţionale, asigură efectuarea corespondenţei cu unitatea medicală recomandată de către Comisia de specialitate teritorială din municipiul Bucureşti, programează poliţistul rănit şi obţine documente privind costul şi condiţiile de plată ale tratamentului, precum şi numărul de cont al unităţii medicale.

(4) Plata tratamentului în străinătate se face de către Direcţia generală financiară în contul unităţii medicale din străinătate, după efectuarea tratamentului, pe baza documentelor justificative primite în original de la aceasta.

(5) Direcţia economică şi administrativă, pe baza cererii formulate de poliţist sau de persoana din familia poliţistului ori de reprezentantul legal al acestuia, asigură cu celeritate procurarea documentelor de transport necesare efectuării tratamentului medical în străinătate.

Art. 8. - (1) Acordarea despăgubirilor prevăzute la art. 4 alin. (2) din hotărâre se face în baza unei cereri depuse la structura de resurse umane a unităţii din care face/a făcut parte poliţistul, la care se anexează:

a) actul de identitate al solicitantului, în copie;

b) certificatul-decizie medicală emis de comisiile de expertiză medicală şi evaluare a capacităţii de muncă din spitalele Ministerului Administraţiei şi Internelor sau comisiile medico-militare din spitalele militare ale Ministerului Apărării Naţionale, avizat de Comisia centrală de expertiză medicală şi evaluare a capacităţii de muncă din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, în copie legalizată, din care să rezulte că încadrarea într-un grad de invaliditate şi, implicit, clasarea ca inapt pentru serviciul poliţienesc este urmarea faptului că poliţistul a fost supus în timpul sau în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu, independent de voinţa lui, efectelor unor cauze vătămătoare, acestea afectându-i integritatea anatomică şi/sau funcţională a organismului.

(2) Acordarea despăgubirilor prevăzute la art. 4 alin. (3) din hotărâre se face în baza unei cereri depuse la structura de resurse umane a unităţii în care a fost încadrat poliţistul, la care se anexează:

a) actul de identitate al persoanei îndreptăţite din familia poliţistului, în copie;

b) certificatul-decizie medicală emis de comisiile de expertiză medicală şi evaluare a capacităţii de muncă din spitalele Ministerului Administraţiei şi Internelor sau comisiile medico-militare din spitalele militare ale Ministerului Apărării Naţionale, avizat de Comisia centrală de expertiză medicală şi evaluare a capacităţii de muncă din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, în copie;

c) certificatul de deces al poliţistului, în copie legalizată;

d) după caz: certificatul de căsătorie, în copie legalizată, certificatul de naştere al copiilor poliţistului, în copie legalizată, sau declaraţie notarială din partea părinţilor din care să rezulte că:

1. aceştia se aflau în întreţinerea legală a poliţistului decedat;

2. poliţistul decedat nu era căsătorit şi nu avea copii.

(3) Cererea prevăzută la alin. (2) poate fi depusă, în ordine, după caz, de către soţul/soţia supravieţuitor/supravieţuitoare, copiii poliţistului decedat sau părinţii poliţistului decedat.

(4) Dacă persoana îndreptăţită la acordarea despăgubirii este lipsită de capacitatea de exerciţiu sau are capacitatea de exerciţiu restrânsă, cererea este depusă de reprezentantul legal al acesteia sau, după caz, de persoana în cauză, cu acordul reprezentantului legal.

Art. 9. - (1) Cererile pentru acordarea despăgubirilor prevăzute la art. 4 alin. (2) şi (3) din hotărâre, însoţite de documentele justificative, se analizează de structura de resurse umane la care au fost depuse, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării, urmând ca aceasta să propună conducătorului unităţii aprobarea sau, după caz, respingerea cererii.

(2) In cazul în care, în urma analizării cererii şi a documentelor justificative, se constată îndeplinirea condiţiilor legale, structura de resurse umane prezintă conducătorului unităţii dispoziţia privind acordarea despăgubirii însoţită de documentele justificative, vizată pentru control financiar preventiv propriu de organul de specialitate propriu şi avizată pentru legalitate de structura juridică a unităţii. După aprobare, documentele se transmit structurii financiar-contabile în vederea achitării drepturilor cuvenite.

(3) In cazul în care în urma analizării cererii şi a documentelor justificative se constată că nu sunt îndeplinite condiţiile legale, structura de resurse umane propune conducerii unităţii, prin raport motivat, respingerea cererii şi restituirea acesteia împreună cu toate documentele justificative, prezentând solicitantului, în scris, motivele care au stat la baza deciziei.

CAPITOLUL III

Asigurarea despăgubirilor pentru prejudiciile aduse bunurilor poliţistului

Art. 10. - (1) Starea iniţială a bunurilor, cu excepţia locuinţelor de serviciu, se stabileşte ca valoare de piaţă, în baza unui dosar de evaluare întocmit de un evaluator autorizat.

(2) Cheltuielile privind stabilirea valorii de piaţă a bunurilor cad în sarcina poliţistului.

(3) Dosarul de evaluare se înregistrează şi se păstrează la secretariatul unităţii unde este încadrat poliţistul.

Art. 11. - (1) Pentru a beneficia de despăgubirile acordate în temeiul art. 4 alin. (4) din hotărâre, poliţistul se adresează conducerii unităţii în care este încadrat printr-o cerere scrisă, la care anexează:

a) documentele de constatare a evenimentului care a condus la producerea riscului;

b) documentele de evaluare a prejudiciului;

c) declaraţie din care să reiasă faptul că prejudiciul a fost cauzat de terţe persoane. Dacă acestea sunt cunoscute, sunt precizate datele de identificare;

d) declaraţia pe propria răspundere din care să reiasă faptul că prejudiciul nu a fost acoperit parţial sau în totalitate ca urmare a existenţei unei asigurări în sistemul privat.

(2) La lucrările comisiei participă un reprezentant al Corpului Naţional al Poliţiştilor sau un reprezentant desemnat de organizaţia sindicală din care face parte poliţistul, cu statut de observator.

Art. 12. - Constatarea evenimentului care a condus la producerea riscului prevăzut la art. 3 lit. f) din hotărâre se face de unitatea de poliţie în a cărei rază este situat bunul imobil sau, în cazul vehiculelor, de unitatea de poliţie în a cărei zonă de competenţă s-a produs evenimentul.

Art. 13. - (1) In cazul construcţiilor cu destinaţia de locuit şi a anexelor acestora, evaluarea prejudiciului se face de către un evaluator autorizat. Dispoziţiile art. 10 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.

(2) Pentru vehiculele aflate în proprietatea sau folosinţa poliţistului, despăgubirea pentru aducerea în starea iniţială a acestora se acordă pe baza devizului de reparaţie emis de o unitate specializată.

(3) In cazul în care din devizul estimativ emis de unitatea specializată se constată că valoarea necesară aducerii bunului în starea iniţială este mai mare decât valoarea bunului stabilită potrivit art. 10 alin. (1), despăgubirea nu poate depăşi această din urmă valoare.

Art. 14. - (1) La nivelul fiecărui ordonator de credite se numeşte o comisie a cărei activitate constă în a stabili, ori de câte ori este nevoie, dacă poliţistul îndeplineşte sau nu condiţiile pentru a fi despăgubit pentru prejudiciile cauzate bunului/bunurilor.

(2) Comisia este alcătuită din:

a) preşedinte - şeful nemijlocit al poliţistului prejudiciat;

b) 3 membri titulari şi 3 supleanţi: câte un poliţist din cadrul structurilor financiare, juridice şi logistice. Pentru situaţiile în care în unitate nu există decât un post la compartimentul juridic, supleantul acestuia este desemnat din cadrul structurii de resurse umane, urmărindu-se ca acesta să aibă studii superioare juridice;

c) secretar - din cadrul structurii de resurse umane.

(3) Rezultatul activităţii comisiei se materializează într-un proces-verbal, de concluziile căruia depinde acordarea sau nu a despăgubirilor.

(4) La finalul procesului-verbal, preşedintele comisiei, pe baza propunerilor formulate de membrii comisiei şi consemnate în cuprinsul acestuia, decide acordarea sau, după caz, neacordarea despăgubirilor.

(5) Decizia preşedintelui comisiei este înaintată structurii de resurse umane care emite, după caz, actul administrativ necesar acordării despăgubirii sau decizia motivată de respingere a cererii.

(6) In cazul în care, în urma analizării cererii şi a documentelor justificative s-a stabilit acordarea despăgubirilor, structura de resurse umane prezintă conducătorului unităţii dispoziţia privind acordarea despăgubirii solicitate, însoţită de documentele justificative, vizată pentru control financiar preventiv propriu de organul de specialitate propriu şi avizată pentru legalitate de structura juridică a unităţii. După aprobare, documentele se transmit structurii financiar-contabile în vederea achitării drepturilor cuvenite.

(7) In cazul în care în urma analizării cererii şi a documentelor justificative s-a stabilit neacordarea despăgubirilor, structura de resurse umane propune conducerii unităţii, prin raport motivat, respingerea cererii şi restituirea acesteia, împreună cu toate documentele justificative, solicitantului, prezentând acestuia în scris motivele care au stat la baza deciziei.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 15. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor,

Cristian Făinişi,

secretar de stat


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 24/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 24 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 24/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu