ORDIN Nr. 104
din 9 septembrie 2010
privind modificarea si
completarea Ordinului ministrului apararii nr. M.82/2008 pentru stabilirea
domeniilor si conditiilor privind angajarea si executarea, la cerere, prin
unitatile Ministerului Apararii Nationale, a prestarilor de servicii pentru
persoane juridice sau pentru persoane fizice
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII NATIONALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 645 din 16 septembrie 2010
Pentru aplicarea prevederilor art. 53 alin. (1) din
Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării
Naţionale, cu modificările ulterioare,
în temeiul art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu
modificările ulterioare,
ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
Art. I. - Ordinul ministrului
apărării nr. M.82/2008 pentru stabilirea domeniilor şi condiţiilor privind
angajarea şi executarea, la cerere, prin unităţile Ministerului Apărării
Naţionale, a prestărilor de servicii pentru persoane juridice sau pentru
persoane fizice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 631 din 1 septembrie 2008, se
modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 3,
după primul alineat se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul
cuprins:
„(2) Prestările de servicii în alte domenii de
activitate decât cele prevăzute în anexa nr. 1 se pot executa de unităţile
militare, potrivit specificului acestora, numai cu aprobarea prealabilă a
şefului Statului Major General."
2. La articolul 4,
alineatul (3) se abrogă.
3. La articolul 9, după primul alineat se introduce
un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
„(2) Comandantul unităţii militare care nu are
structură financiar-contabilă solicită de la unitatea militară care are în
responsabilitate asigurarea financiară a respectivei unităţi desemnarea
unui/unor reprezentant/reprezentanţi în comisia de
negociere."
4. La articolul 10,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) In cazul în care există 2 sau mai mulţi
solicitanţi pentru acelaşi serviciu, criteriile care se au în vedere la
negociere sunt legate de oferta cea mai avantajoasă prezentată de beneficiarul
prestărilor de servicii şi, unde este cazul, de condiţiile privind hrănirea,
echiparea, cazarea, transportul, asistenţa medicală pentru personalul
participant şi de protecţia mediului, securitatea şi sănătatea în muncă pe care
acesta le oferă."
5. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 12. -Incheierea contractului de prestări de
servicii se face după
finalizarea negocierii tarifului pentru prestarea de servicii şi aprobarea
procesului-verbal respectiv de către persoanele prevăzute la art. 4."
6. Articolul 15 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 15. - (1) In termen de 3 zile lucrătoare de la
încheierea contractului de
prestări de servicii, exclusiv ziua semnării şi inclusiv ziua plăţii,
beneficiarul care are calitatea de persoană fizică sau persoană juridică de
drept privat este obligat să achite în avans 50% din contravaloarea acestuia.
(2) In cazul în care beneficiarul are calitatea de
persoană juridică de drept public, plăţile în avans se execută în conformitate
cu prevederile legale care reglementează acţiunile şi categoriile de
cheltuieli, criteriile, procedurile şi limitele pentru efectuarea de plăţi în
avans din fonduri publice.
(3) In cazul în care beneficiarul are calitatea de
angajat al unei structuri din compunerea sau subordinea Ministerului Apărării Naţionale, acesta achită contravaloarea prestării de
servicii stabilite prin contract după efectuarea acesteia, dar nu mai târziu de
3 zile lucrătoare de la finalizarea acesteia."
7. La anexa nr. 1, după poziţia 122 se introduc patru noi poziţii,
poziţiile 123-126, cu următorul cuprins:
„123. Servicii de control al calităţii
124. Servicii de asigurare a
calităţii
125. Servicii de reparare şi de întreţinere a
materialelor de securitate şi apărare
126. Servicii de testare şi evaluare de arme de foc şi
muniţie".
8. La anexa nr. 2,
punctele 4-6 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„4. Tariful stabilit iniţial pentru
prestare....................................
5. Tarifele oferite pe parcursul
negocierii.................................
6. Prestarea a fost stabilită la tariful de............................lei."
9. La anexa nr. 3, punctele V şi VIII se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„V. Tariful prestării
de servicii
Art. x. - Tariful prestării de servicii este în valoare
de.......lei.
VIII. Răspunderea
contractuală
Art. x. - Forţa majoră reprezintă un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu
se datorează greşelii sau vinii acestora, care nu putea fi prevăzut la momentul
încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv,
îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaiele,
revoluţiile, incendiile, inundaţiile sau orice alte catastrofe naturale, precum
şi restricţiile apărute ca urmare a unei carantine, embargo, enumerarea nefiind
exhaustivă, ci enunţiativă.
Art. x. - Forţa majoră absolvă părţile contractante de
îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în
care aceasta acţionează.
Art. x. - Forţa majoră apără de răspundere partea care
o invocă şi o dovedeşte în condiţiile legii. Forţa majoră se va notifica şi se
va dovedi în termen de 5 zile de la apariţia ei, cu documente oficiale, emise
de autorităţile competente.
Art. x. -Indeplinirea contractului se suspendă în
perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau
părţilor până la apariţia acesteia.
Art. x. - In termen de 3 zile lucrătoare de la
încheierea contractului, beneficiarul va achita ... % - procentul se stabileşte
potrivit art. 15 alin. (1) sau alin. (2), după caz - din contravaloarea
prestaţiei, ca avans pentru derularea în bune condiţiuni a acesteia. Plata se va face prin depunerea sumei în contul sau la
casieria prestatorului."
Art. II. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării naţionale,
Gabriel Oprea