ORDONANTA DE URGENTA Nr. 117 din 30 iunie 2000
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
58/2000 privind unele masuri pentru intarirea disciplinei salariale si
financiare in regiile autonome, societatile si companiile nationale si in unele
societati comerciale cu capital majoritar de stat, in anul 2000
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 303 din 4 iulie 2000

In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 privind unele masuri pentru
intarirea disciplinei salariale si financiare in regiile autonome, societatile
si companiile nationale si in unele societati comerciale cu capital majoritar
de stat, in anul 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 229 din 24 mai 2000, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
Prezenta ordonanta de urgenta se aplica cu caracter temporar, pana la data
de 31 decembrie 2000, regiilor autonome, societatilor si companiilor nationale,
precum si societatilor comerciale la care statul este actionar majoritar,
prevazute in anexele nr. 1 si 2, denumite in continuare agenti economici, in
scopul reducerii creantelor si arieratelor in economie, rentabilizarii
activitatii economice si intaririi disciplinei salariale."
2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
(1) Agentii economici prevazuti la art. 1 vor include in bugetele de
venituri si cheltuieli pe anul 2000 programe de reducere a arieratelor catre
bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale, bugetele
fondurilor speciale, alti creditori, programe de reducere a creantelor, precum
si obiective anuale pentru reducerea costurilor si pentru cresterea
productivitatii muncii.
(2) Programele de reducere a arieratelor si a creantelor vor cuprinde
obiective pentru intreaga perioada de aplicare a prevederilor prezentei
ordonante de urgenta, indicatorii respectivi fiind exprimati in preturi
comparabile.
(3) Programele prevazute la alin. (2) vor fi defalcate trimestrial si vor
fi monitorizate lunar, trimestrial si cumulat.
(4) Bugetele de venituri si cheltuieli, intocmite in conformitate cu
prevederile prezentei ordonante de urgenta, vor fi aprobate pana la data de 31
iulie 2000.
(5) Pentru agentii economici prevazuti in anexa nr. 2, ale caror bugete de
venituri si cheltuieli au fost deja aprobate, termenul prevazut la alin. (4)
este termenul pana la care se vor aproba bugetele de venituri si cheltuieli
rectificate potrivit prezentei ordonante de urgenta."
3. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) Institutiile publice sub autoritatea sau in subordinea carora
functioneaza agentii economici prevazuti in anexele nr. 1 si 2, denumite in
continuare foruri tutelare, vor constitui grupuri de lucru, cu participarea
managerului sau a administratorului si cu consultarea reprezentantilor
sindicatelor, in vederea analizei fundamentarii realiste a bugetelor de
venituri si cheltuieli inaintate de agentii economici respectivi.
(2) Conducatorii forurilor tutelare vor imputernici grupurile de lucru in
scopul:
a) verificarii conformitatii prevederilor bugetelor de venituri si
cheltuieli cu dispozitiile legale, tinand seama de constrangerile economiei
nationale;
b) redactarii raportului privind situatia economico-financiara a agentului economic;
c) redactarii rapoartelor de monitorizare a executiei bugetelor de venituri
si cheltuieli, potrivit art. 9 alin. (4) lit. b).
(3) Ministerul Finantelor, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si
Ministerul Justitiei vor desemna cate un reprezentant care va colabora cu
grupurile de lucru constituite in cadrul forurilor tutelare ale agentilor
economici prevazuti in anexa nr. 1 si va redacta raportul necesar pentru
obtinerea avizelor ministerelor in cauza.
(4) Ministerul Finantelor si Ministerul Muncii si Protectiei Sociale vor
desemna specialistii care vor acorda asistenta tehnica necesara grupului de
lucru constituit potrivit alin. (1), in cadrul forului tutelar al agentilor
economici prevazuti in anexa nr. 2.
(5) Activitatea grupurilor de lucru constituite potrivit alin. (1) va fi
condusa de directorii economici sau de persoane cu functii similare,
responsabile pentru gestiunea bugetelor de venituri si cheltuieli ale agentilor
economici prevazuti in anexele nr. 1 si 2."
4. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
(1) Conducatorii forurilor tutelare ale agentilor economici prevazuti in
anexa nr. 1 vor prezenta Guvernului spre aprobare urmatoarele documente:
A. Sinteza raportului grupului de lucru privind situatia
economico-financiara a agentului economic al carui buget de venituri si
cheltuieli se supune aprobarii, care va contine, in mod obligatoriu, elemente
privind:
a) programele de reducere a costurilor, inclusiv a cheltuielilor materiale,
a cheltuielilor generale etc.;
b) programele de reducere a arieratelor si creantelor atat fata de bugetele
prevazute la art. 2 alin. (1), cat si fata de terti;
c) masurile organizatorice, tehnice si tehnologice, profesionale etc., de
valorificare a rezervelor interne si de eficientizare a activitatii;
d) structurile de organizare, capacitatile de productie disponibilizate,
resursele de munca eliberate si alti parametri ai masurilor de
reorganizare/restructurare, in cazul in care se impun asemenea masuri;
e) confirmarea dimensionarii fondurilor de salarii lunare, astfel ca suma
acestora sa se incadreze in fondul anual de salarii calculat potrivit art. 6.
B. Nota de fundamentare pentru sustinerea proiectului de act de aprobare a
bugetului de venituri si cheltuieli.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica in mod corespunzator agentilor
economici prevazuti in anexa nr. 2, potrivit anexei nr. 3.B.
(3) Programul de lucru si termenele privind elaborarea, analiza si
aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli sunt prevazute in anexa nr. 3.
(4) In situatia prevazuta la alin. (1) pct. A lit. d), proiectul actului
prin care urmeaza sa fie aprobat bugetul de venituri si cheltuieli va contine,
in mod obligatoriu, dispozitii privind:
a) intrarea agentului economic in procesul de reorganizare/restructurare;
b) programele de acompaniament social aplicabile."
5. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
(1) Agentii economici ale caror bugete de venituri si cheltuieli nu se
aproba pana la data prevazuta la art. 2, din cauza caracterului lor nerealist
sau pentru ca au fost elaborate cu nerespectarea dispozitiilor legale, intra in
reorganizare, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare. Tipul de
reorganizare va fi stabilit de forul tutelar.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1) agentii economici in calitate de
parti semnatare ale contractelor in vigoare vor initia procedurile de
renegociere a acestora."
6. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
(1) Agentii economici prevazuti in anexa nr. 1 vor dimensiona fondul de
salarii in bugetele de venituri si cheltuieli pe anul 2000 prin aplicarea, in
mod corespunzator, a prevederilor alin. (1), (2) si (4) ale art. 28 din Legea
bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (3) al art. 28 din Legea
bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, corelarea dintre productivitatea
muncii si dimensionarea fondului de salarii nu impune cu necesitate reducerea
fondului de salarii in proportia in care se diminueaza numarul mediu de
personal pe anul 2000.
(3) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica deopotriva si agentilor
economici prevazuti in anexa nr. 2."
7. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
(1) Agentii economici in calitate de semnatari ai contractelor de
management sau, dupa caz, de administrare, incheiate cu persoane fizice, vor
initia procedurile de revizuire a acestora, potrivit prevederilor prezentei
ordonante de urgenta si vor finaliza acest proces pana la data de 31 iulie
2000.
(2) Pentru agentii economici la care nu sunt in vigoare contracte de
management sau de administrare se vor incheia contracte de administrare,
potrivit legii, pentru perioada 1 august - 31 decembrie 2000.
(3) In contractele de management sau, dupa caz, de administrare revizuite
sau nou-incheiate vor fi prevazute obiectivele si criteriile de performanta
cuantificate privind reducerea arieratelor si a creantelor, la realizarea
carora managerul sau administratorul se angajeaza."
8. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
In cadrul fondului de salarii dimensionat potrivit art. 6 prin efectul
masurilor prevazute la art. 4 se va crea un fond de premiere egal cu cel mult
10% din fondul de salarii."
9. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) Drepturile banesti ale managerului sau ale
administratorului/administratorilor, dupa caz, se vor plati din fondul de
administrare constituit distinct fata de fondul de salarii, parte integranta a
bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate pentru anul 2000 pentru agentii
economici prevazuti la art. 1.
(2) In limita sumei prevazute la alin. (1) persoanele fizice care au
calitatea de manager sau administrator al agentilor economici mentionati vor fi
remunerate tinandu-se seama si de volumul si importanta activitatii, cu o
indemnizatie lunara care nu poate depasi indemnizatia lunara pentru functia de
subsecretar de stat, prevazuta la pct. 6 din anexa nr. II/2 la Legea nr.
154/1998, cu modificarile ulterioare. Lunar, managerilor sau administratorilor
agentilor economici li se poate acorda, pe langa indemnizatia de manager sau
administrator, si o suma egala cu cel mult 50% din suma aferenta indemnizatiei,
sub forma de sporuri, adaosuri, premii si alte drepturi de natura salariala.
(3) Dupa aprobarea bilantului contabil anual, conditionat de realizarea
programului de reducere a arieratelor, a programului de reducere a creantelor
si a obiectivelor stabilite potrivit art. 5, precum si de realizarea
criteriilor de performanta stabilite, managerilor sau administratorilor
agentilor economici prevazuti la art. 1 li se poate acorda un premiu de
performanta de pana la 100% din remuneratia lunara, calculata pe totalul
perioadei contractate. In cazul managerilor sau al administratorilor dupa caz
ai agentilor economici prevazuti in anexa nr. 2, premiile de performanta nu
sunt plafonate, acestea fiind acordate in limita fondului de administrare
aprobat. Premiile de performanta acordate reprezinta diferente de salariu care
privesc anul anterior celui in care se platesc si se cuprind, in vederea
impunerii, in veniturile realizate de persoanele fizice in anul 2000.
(4) Conducatorii forurilor tutelare au urmatoarele obligatii:
a) sa raspunda pentru aplicarea masurilor dispuse pentru urmarirea bunei
executii a contractelor de management sau de administrare;
b) sa raspunda pentru aplicarea masurilor dispuse pentru monitorizarea
indeplinirii prevederilor bugetului de venituri si cheltuieli, inclusiv
incadrarea in fondul de salarii repartizat lunar;
c) sa dispuna masuri de sanctionare, mergand pana la mandatarea celor in
drept sa revoce contractele de management sau de administrare, dupa caz, pentru
managerii sau administratorii agentilor economici care nu indeplinesc criteriile
de performanta prevazute in bugetele de venituri si cheltuieli;
d) sa aprobe nivelul drepturilor banesti cuvenite managerilor sau
administratorilor agentilor economici, conform alin. (2);
e) sa aprobe criteriile de performanta pentru acordarea sumelor prevazute
la alin. (3);
f) sa aprobe acordarea premiilor de performanta prevazute la alin.
(3)."
10. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10
(1) Pentru persoanele care ocupa functii de conducere in cadrul agentilor
economici salariile de baza si celelalte drepturi de natura salariala se acorda
integral, in fiecare luna a unui trimestru, numai daca programele de reducere a
arieratelor prevazute la art. 4 sunt indeplinite.
(2) Salariul de baza lunar, stabilit in conditiile prezentei ordonante de
urgenta pentru personalul care ocupa functii de conducere, se va diminua
proportional cu gradul de neindeplinire a programului de reducere a
arieratelor, fara a putea depasi un procent de 30% .
(3) In aplicarea prevederilor alin. (1) si (2), prin functie de conducere
se intelege functia de director si de director executiv, precum si de
conducatori ai compartimentelor organizate la nivel de atelier, sectie, birou,
serviciu, departament sau altele asimilate, care au atributii privind
indeplinirea programelor prevazute la art. 4."
11. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11
(1) Monitorizarea modului de acordare a drepturilor contractuale lunare
cuvenite managerului sau administratorului/administratorilor agentilor
economici, in conditiile stabilite la art. 9, se asigura de conducatorul
forului tutelar.
(2) Pentru functiile de conducere din cadrul agentului economic
monitorizarea prevazuta la alin. (1) se asigura de managerul sau
administratorul acestuia.
(3) Persoanele imputernicite sa monitorizeze acordarea drepturilor
salariale lunare raspund, potrivit legii, pentru respectarea prevederilor
prezentei ordonante de urgenta."
12. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
Managerii sau administratorii agentilor economici vor raspunde pentru
acordarea premiilor de performanta prevazute la art. 8 pentru personalul
angajat pe baza de contract individual de munca. Modul concret de acordare a
premiilor de performanta in cadrul unui agent economic se stabileste prin
contractul colectiv de munca incheiat potrivit legii."
13. Articolele 13, 14 si 15 se abroga.
14. Partea dispozitiva a alineatului (1) al articolului 16 va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) Cheltuielile cu salariile in anul 2000 ale agentilor economici
prevazuti la art. 1 vor fi monitorizate de:"
15. Alineatul (2) al articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Forurile tutelare vor transmite lunar Ministerului Muncii si
Protectiei Sociale si Ministerului Finantelor, pana la data de 25 a fiecarei
luni, situatia privind cheltuielile cu salariile realizate in luna anterioara
si structura fondului de salarii, a fondului de administrare si a fondului de
premiere, in structura si formatul solicitate de aceste ministere, precum si
situatia indicatorilor privind evolutia arieratelor si creantelor."
16. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
(1) Urmatoarele fapte constituie contraventie, daca fapta nu a fost
savarsita in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie
infractiune, si se sanctioneaza cu amenda dupa cum urmeaza:
a) nerespectarea termenelor prevazute in anexa nr. 3 lit. A. cap. I pct. 4
si in anexa nr. 3 lit. B. cap. I pct. 6 - cu amenda de la 100.000.000 lei la
150.000.000 lei;
b) nerespectarea termenelor prevazute in anexa nr. 3 lit. A. cap. I pct. 5
si in anexa nr. 3 lit. B. cap. I pct. 9 - cu amenda de la 10.000.000 lei la
30.000.000 lei;
c) nerespectarea prevederilor art. 6 - cu amenda de la 50.000.000 lei la
100.000.000 lei;
d) nerespectarea termenelor prevazute la art. 7 alin. (1) - cu amenda de la
10.000.000 lei la 30.000.000 lei;
e) nerespectarea obligatiilor de raportare prevazute la art. 16 alin. (2) -
cu amenda de la 25.000.000 lei la 75.000.000 lei."
17. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta ordonanta de
urgenta."
18. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19
Prevederile prezentei ordonante de urgenta se pot aplica si regiilor
autonome de interes local, pe baza hotararii autoritatilor administratiei
publice locale sub autoritatea carora functioneaza."
19. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20
(1) Pe durata aplicarii, prevederile prezentei ordonante de urgenta se
completeaza in mod corespunzator cu celelalte dispozitii legale in vigoare, in
masura in care acestea le sunt compatibile.
(2) Dispozitiile Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de munca,
republicata, sunt si raman in vigoare."
20. Articolul 21 se abroga.
21. Anexele nr. 1 si 2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 se
inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 care fac parte integranta din prezenta
ordonanta de urgenta.
22. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 se completeaza cu anexa
nr. 3 care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 2
(1) In termen de 7 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante de urgenta forurile tutelare vor emite norme metodologice de aplicare
a acesteia, avizate de Ministerul Finantelor.
(2) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante de urgenta Ministerul Finantelor va elabora monografia operatiunilor
contabile privind constituirea si utilizarea fondului de administrare si a
fondului de premiere.
p. PRIM-MINISTRU,
MIRCEA CIUMARA
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Smaranda Dobrescu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
p. Ministrul
industriei si comertului,
Sorin Potanc,
secretar de stat
Ministrul transporturilor,
Anca Boagiu
p. Ministrul agriculturii
si alimentatiei,
Stefan Pete,
secretar de stat
Ministrul apelor,
padurilor si protectiei mediului,
Romica Tomescu
ANEXA 1
REGIILE AUTONOME, SOCIETATILE SI COMPANIILE NATIONALE LA CARE BUGETELE DE
VENITURI SI CHELTUIELI SE APROBA DE GUVERN
MINISTERUL APARARII NATIONALE
1. Regia Autonoma "ARSENALUL ARMATEI"
2. Regia Autonoma "ROMTEHNICA"
3. Regia Autonoma "ROMAVIA"
MINISTERUL JUSTITIEI
4. Regia Autonoma "MULTIPRODUCT"
CAMERA DEPUTATILOR
5. Regia Autonoma "MONITORUL OFICIAL"
SERVICIUL ROMAN DE INFORMATII
6. Regia Autonoma "RASIROM"
MINISTERUL DE INTERNE
7. Regia Autonoma "RAMI-DACIA"
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
8. Regia Autonoma "LOCATO"
AGENTIA NATIONALA PENTRU COMUNICATII SI INFORMATICA
9. Compania Nationala "POSTA ROMANA" - S.A.
10. Regia Autonoma "INSPECTORATUL GENERAL AL COMUNICATIILOR"
11. Societatea Nationala "RADIOCOMUNICATII" - S.A.
MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
12. Societatea Nationala a Sarii - S.A.
13. Societatea Nationala a Apelor Minerale - S.A.
14. Societatea Nationala "PLAFAR" - S.A.
15. Societatea Nationala a Carbunelui Ploiesti - S.A.
16. Compania Nationala a Huilei Petrosani - S.A.
17. Compania Nationala a Uraniului - S.A.
18. Compania Nationala de Electricitate - S.A.
19. Societatea Nationala a Petrolului "PETROM" - S.A.
20. Societatea Nationala de Gaze Naturale "ROMGAZ" - S.A.
21. Regia Autonoma "ZIROM" - Giurgiu
22. Societatea Nationala "ROMARM" - S.A.
23. Compania Nationala a Lignitului Oltenia - S.A.
24. Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului "MINVEST"
- S.A.
25. Compania Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase "Remin"
- S.A.
26. Societatea Nationala "NUCLEARELECTRICA" - S.A.
27. Regia Autonoma pentru Activitati Nucleare
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
28. Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane "TAROM" -
S.A.
29. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R.
Marfa" - S.A.
30. Societatea de Servicii de Management Feroviar - "S.M.F." -
S.A.
31. Societatea de Administrare Active Feroviare - "S.A.A.F." -
S.A.
32. Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii
Maritime" - S.A. Galati
33. Compania Nationala "Administratia Canalelor Navigabile" -
S.A. Constanta
34. Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana"
35. Societatea Nationala "Aeroportul International Timisoara" -
S.A.
36. Compania Nationala "Aeroportul International
Bucuresti-Otopeni" - S.A.
37. Societatea Nationala "Aeroportul International Constanta" -
S.A.
38. Societatea Nationala "Aeroportul International Bucuresti-Baneasa"
- S.A.
39. Societatea Comerciala de Transport cu Metroul Bucuresti
"METROREX" - S.A.
40. Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A.
41. Regia Autonoma "Registrul Naval Roman"
42. Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania"
43. Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii
Fluviale" - S.A. Giurgiu
44. Regia Autonoma "Administratia Fluviala a Dunarii de Jos"
Galati
45. Compania Nationala de Radiocomunicatii Navale "RADIONAV" -
S.A. Constanta
46. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Curtici - Arad"
47. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta-Sud si a
Zonei Libere Basarabi"
48. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Braila"
49. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Galati"
50. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Sulina"
51. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu"
52. Regia Autonoma "Registrul Auto Roman"
53. Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.
54. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R.
Calatori" - S.A.
55. Societatea Comerciala "Regionala de Transport Feroviar Public de
Calatori" Bucuresti - S.A.
56. Societatea Comerciala "Regionala de Transport Feroviar Public de
Calatori" Cluj - S.A.
57. Societatea Comerciala "Regionala de Transport Feroviar Public de
Calatori" Constanta - S.A.
58. Societatea Comerciala "Regionala de Transport Feroviar Public de
Calatori" Craiova - S.A.
59. Societatea Comerciala "Regionala de Transport Feroviar Public de
Calatori" Iasi - S.A.
60. Societatea Comerciala "Regionala de Transport Feroviar Public de
Calatori" Galati - S.A.
61. Societatea Comerciala "Regionala de Transport Feroviar Public de
Calatori" Brasov - S.A.
62. Societatea Comerciala "Regionala de Transport Feroviar Public de
Calatori" Timisoara - S.A.
BANCA NATIONALA A ROMANIEI
63. Regia Autonoma "Imprimeria Bancii Nationale a Romaniei"
64. Regia Autonoma "Monetaria Statului"
MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI
65. Societatea Nationala "Cai de Rasa" - S.A.
66. Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
67. Societatea Comerciala de Cercetare-Dezvoltare Rurala "CEDER"
- S.A.
68. Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A.
69. Societatea Nationala a Produselor Agricole - S.A.
MINISTERUL CULTURII
70. Compania Nationala a Imprimeriilor "Coresi" - S.A.
MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
71. Regia Nationala a Padurilor
72. Compania Nationala "Apele Romane" - S.A.
73. Compania Nationala "Institutul National de Meteorologie,
Hidrologie si Gospodarire a Apelor" - S.A.
MINISTERUL SANATATII
74. Compania Nationala "Unifarm" - S.A.
MINISTERUL FINANTELOR
75. Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A.
76. Regia Autonoma "Imprimeria Nationala"
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
77. Regia Autonoma "Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat"
OFICIUL NATIONAL AL CINEMATOGRAFIEI
78. Regia Autonoma a Distributiei si Exploatarii Filmelor
"Romania-Film"
MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
79. Regia Autonoma "Editura Didactica si Pedagogica".
ANEXA 2
SOCIETATILE COMERCIALE
cu capital majoritar de stat care au inregistrat un volum insemnat de pierderi
si/sau arierate in anul 1999
1. Societatea Comerciala Sidex - S.A. Galati
2. Societatea Comerciala Santierul Naval - S.A. Constanta
3. Societatea Comerciala Siderurgica - S.A. Hunedoara
4. Societatea Comerciala Tractorul - S.A. Brasov
5. Societatea Comerciala Masini Unelte si Mecanizari - S.A. Brasov
6. Societatea Comerciala Motor - S.A. Brasov
7. Societatea Comerciala Turfor - S.A. Brasov
8. Societatea Comerciala Reutcom - S.A. Brasov
9. Societatea Comerciala Prorem - S.A. Brasov
10. Societatea Comerciala Frimut - S.A. Brasov
11. Societatea Comerciala Scudiver - S.A. Brasov
12. Societatea Comerciala AWL-HD - S.A. Brasov
13. Societatea Comerciala Ferma Stupini - S.A. Brasov
14. Societatea Comerciala Carom - S.A. Onesti
15. Societatea Comerciala Industria Sarmei - S.A. Campia Turzii
16. Societatea Comerciala Sidermet - S.A. Calan
17. Societatea Comerciala Uzinele Sodice Govora - S.A. Ramnicu Valcea
18. Societatea Comerciala Republica - S.A. Bucuresti
19. Societatea Comerciala CET-Govora - S.A. Govora
20. Societatea Comerciala Cost - S.A. Targoviste
21. Societatea Comerciala Sere - S.A. Brasov
22. Societatea Comerciala Hidrosib - S.A. Sibiu
23. Societatea Comerciala Real Pleasa - S.A. Bucov
24. Societatea Comerciala Faur - S.A. Bucuresti
25. Societatea Comerciala Aris - S.A. Arad
26. Societatea Comerciala Rulmenti - S.A. Slatina
27. Societatea Comerciala Viromet - S.A. Victoria
28. Societatea Comerciala Ampelum - S.A. Zlatna
29. Societatea Comerciala Verachim - S.A. Giurgiu.
ANEXA 3
PROGRAMUL DE LUCRU SI TERMENELE
privind elaborarea, analiza si aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli
A. Pentru agentii economici prevazuti in anexa nr. 1
I. Calendarul de actiuni
_____________________________________________________________________________
Nr. Actiunea Termenul Responsabil Colaboratori
crt. limita
exprimat in
numar de zile
calendaristice
calculate de
la intrarea in
vigoare a
prezentei
ordonante de
urgenta
_____________________________________________________________________________
1. Emiterea normelor 7 zile Forurile Ministerul
metodologice de aplicare tutelare Finantelor
a prezentei ordonante de
urgenta
2. Emiterea monografiei de 15 zile Ministerul
operatiuni contabile Finantelor
prevazute la art. II
alin. (2)
3. Constituirea grupurilor 3 zile Forurile Ministerul
de lucru in cadrul tutelare Muncii si
forurilor tutelare Protectiei
Sociale,
Ministerul
Finantelor,
Ministerul
Justitiei
4. Agentii economici 8 zile Agentii Directiile
inainteaza proiectele economici corespunzatoare
bugetelor de venituri si prevazuti in ale forurilor
cheltuieli catre anexa nr. 1 tutelare
forurile tutelare, cu
propunerile prevazute la
art. 4
5. Redactarea raportului 15 zile Grupul de Managerul sau
privind situatia lucru al administratorul,
economico-financiara a forului reprezentantul
agentului economic si a tutelar sindicatelor
sintezei acestuia
6. Inaintarea proiectului 17 zile Conducatorul
de hotarare a Guvernului forului
pentru aprobarea tutelar
bugetului de venituri si
cheltuieli
7. Avizul Consiliului de 21 de zile Consiliul de
Coordonare Coordonare
Economico-Financiara Economico-
Financiara
8. Aprobarea bugetului de 23 de zile Guvernul
venituri si cheltuieli Romaniei
de catre Guvern
9. Incheierea/revizuirea 30 de zile Forul tutelar
contractelor de
administrare/management
_____________________________________________________________________________
II. Reguli de parcurgere a procedurii de aprobare a bugetelor de venituri
si cheltuieli
1. In cazul respingerii proiectului de hotarare a Guvernului pentru
aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli unui agent economic, forul
tutelar poate reveni cu proiectul rectificat, in limita termenului de 31 iulie
2000.
2. Raportul privind situatia economico-financiara a agentului economic,
precum si sinteza acestuia, elaborate de grupul de lucru, vor fi redactate de
un secretariat asigurat de forul tutelar si vor fi semnate de toti membrii
grupului de lucru.
3. In cazul in care forul tutelar nu este de acord cu proiectul bugetului
de venituri si cheltuieli propus de agentul economic pe baza raportului
grupului de lucru, procedura se reia de la pct. 4.
B. Pentru agentii economici prevazuti in anexa nr. 2
I. Calendarul de actiuni
_____________________________________________________________________________
Nr. Actiunea Termenul Responsabil Colaboratori
crt. limita
exprimat in
numar de zile
calendaristice
calculate de
la intrarea in
vigoare a
prezentei
ordonante de
urgenta
_____________________________________________________________________________
1. Emiterea normelor 7 zile Fondul Ministerul
metodologice de aplicare Proprietatii Finantelor
a prezentei ordonante de de Stat
urgenta
2. Emiterea monografiei de 15 zile Ministerul
operatiuni contabile Finantelor
prevazute la art. II
alin. (2)
3. Constituirea grupurilor 3 zile Fondul Ministerul
de lucru in cadrul Proprietatii Muncii si
Fondului Proprietatii de Stat Protectiei
de Stat Sociale,
Ministerul
Finantelor
4. Mandatarea 3 zile Fondul
reprezentantilor Fondului Proprietatii
Proprietatii de Stat de Stat -
in adunarea generala a Directia
actionarilor pentru coordonare;
elaborarea proiectului directii
bugetului de venituri si teritoriale
cheltuieli in Management
conformitate cu
prevederile prezentei
ordonante de urgenta
5. Adoptarea deciziei de 5 zile Consiliul de
rectificare a bugetului administratie/
de venituri si cheltuieli administrator/
de catre consiliul de manager
administratie/
administrator/manager si
convocarea adunarii
generale a actionarilor
6. Elaborarea proiectului 12 zile Consiliul de
bugetului de venituri si administratie/
cheltuieli rectificat administrator/
manager
7. Prezentarea proiectului 14 zile Consiliul de
bugetului de venituri si administratie/
cheltuieli Fondului administrator/
Proprietatii de Stat manager
pentru analiza si avizare
8. Aprobarea bugetului de 24 - 27 Adunarea
venituri si cheltuieli de zile generala a
rectificat de adunarea actionarilor
generala a actionarilor
9. Prezentarea notei de 31 de zile Fondul
informare Guvernului Proprietatii
de Stat
_____________________________________________________________________________
II. Reguli de parcurgere a procedurii de aprobare a bugetelor de venituri
si cheltuieli
1. In cazul respingerii proiectului bugetului de venituri si cheltuieli de
catre Fondul Proprietatii de Stat in perioada cuprinsa intre pct. 7 si pct. 8,
agentul economic poate reveni cu forme corectate ale bugetului de venituri si
cheltuieli, in limita termenului prevazut la pct. 8.
2. Raportul privind situatia economico financiara a agentului economic,
precum si sinteza acestuia, elaborate de grupul de lucru, vor fi redactate de
un secretariat asigurat de Fondul Proprietatii de Stat si vor fi semnate de
toti membrii grupului de lucru.