E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 89 din 8 aprilie 2008

pentru modificarea si completarea Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte

ACT EMIS DE: PARLAMENTUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 310 din 21 aprilie 2008



Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art. I. - Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 din 16 iulie 1998, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 21, alineatele (3), (4) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(3) In cazul în care terenurile prevăzute la alin. (1) sunt în proprietatea publică ori privată a statului, acestea se transmit fără plată în proprietatea publică sau, după caz, în proprietatea privată a unităţilor administrativ-teritoriale în care sunt amplasate şi în administrarea consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti ori, după caz, în administrarea consiliilor judeţene, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Agenţia Naţională pentru Locuinţe îşi păstrează folosinţa gratuită a terenurilor pe perioada realizării investiţiilor.

(4) Pe terenurile aflate în proprietatea publică ori privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale utilităţile şi dotările tehnico-edilitare se realizează prin obiective de investiţii promovate de consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, potrivit legii şi în corelare cu programele de construcţii de locuinţe.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(7) Stabilirea şi/sau clarificarea regimului juridic al terenurilor se realizează în baza planurilor urbanistice şi a studiilor de prefezabilitate aprobate, odată cu promovarea programelor de dezvoltare a construcţiilor de locuinţe prin programele prevăzute la art. 2 alin. (1)lit. c) şi e)."

2.  La articolul 6 alineatul (1), după litera a1) se introduce o nouă literă, litera a2), cu următorul cuprins:

,,a2) sume încasate din vânzarea locuinţelor pentru tineri, construite prin programele prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c), care se virează în contul Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe deschis la Trezoreria Statului şi se utilizează pentru dezvoltarea fondului de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, în cadrul acestor programe. Aceste sume reprezintă fonduri publice şi se administrează potrivit legislaţiei privind finanţele publice;".

3.  La articolul 61, alineatul (11) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(11) La fundamentarea alocaţiilor bugetare necesare anual se va avea în vedere utilizarea resurselor disponibile prevăzute la art. 6 alin. (1)lit. a1), a2) şi f)."

4. Articolul 62 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 62. - (1) Tinerii, în sensul prevederilor prezentei legi, sunt persoane majore în vârstă de până la 35 de ani la data depunerii cererii pentru repartizarea unei locuinţe construite prin programele Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, destinate închirierii, şi care pot primi repartiţii în cel mult 12 luni de la împlinirea acestei vârste.

(2) Locuinţele pentru tineri destinate închirierii, realizate în condiţiile prezentei legi, fac obiectul proprietăţii private a statului şi sunt administrate, în conformitate cu prevederile legale în materie aflate în vigoare, de autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor administrativ-teritoriale în care acestea sunt amplasate. Pentru celelalte locuinţe care se realizează prin programele de investiţii prevăzute la art. 61 alin. (4) regimul juridic şi modul de repartizare sunt prevăzute de Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Repartizarea locuinţelor pentru tineri destinate închirierii, construite şi date în exploatare prin programele derulate de Agenţia Naţională pentru Locuinţe conform prevederilor art. 61 alin. (4), se face după criterii stabilite şi adoptate de autorităţile administraţiei publice locale şi/sau centrale care preiau în administrare aceste locuinţe, cu avizul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pe baza unor criterii-cadru de acces la locuinţe şi, respectiv, de prioritate în repartizarea locuinţelor, aprobate prin hotărâre a Guvernului. In baza unor propuneri temeinic justificate pot fi adaptate la situaţii concrete existente pe plan local numai criteriile-cadru de acces la locuinţe şi numai din punctul de vedere al cuprinderii teritoriale.

(4) Contractele de închiriere se încheie pe o durată de 5 ani de la data repartizării locuinţei. După expirarea acestei perioade contractuale prelungirea contractului de închiriere se face pe o perioadă de un an, în următoarele condiţii:

a) prin recalcularea chiriei în condiţiile prevederilor art. 31 din Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru titularii de contract care au împlinit vârsta de 35 de ani;

b) prin păstrarea condiţiilor contractuale iniţiale referitoare la cuantumul chiriei, pentru titularii de contract care nu au împlinit vârsta de 35 de ani.

(5)   Prevederile alin. (4) se aplică la toate prelungirile succesive ale contractului de închiriere, realizate în condiţiile legii."

5. După articolul 62 se introduc două noi articole, articolele 63 şi 64, cu următorul cuprins:

„Art. 63. - (1) Locuinţele pentru tineri destinate închirierii, repartizate în condiţiile art. 62 alin. (3), pot fi vândute titularilor contractelor de închiriere, după expirarea perioadei contractuale de 5 ani prevăzute la art. 62 alin. (4), numai la solicitarea acestora, fără ca vânzarea să fie condiţionată de vârsta solicitantului.

(2) Vânzarea locuinţelor prevăzute la alin. (1) se face conform prevederilor Legii nr. 85/1992 privind vânzarea de locuinţe şi spaţii cu altă destinaţie construite din fondurile statului şi din fondurile unităţilor economice sau bugetare de stat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentei legi, cu respectarea următoarelor condiţii obligatorii:

a)   preţul locuinţei se achită integral la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare, din sursele proprii ale beneficiarului şi/sau din credite contractate de acesta de la instituţii financiare autorizate;

b)  titularul contractului de închiriere şi membrii familiei acestuia - soţ/soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia - pot beneficia o singură dată de cumpărarea unei locuinţe pentru tineri destinate închirierii;

c)  titularul contractului de închiriere şi membrii familiei acestuia - soţ/soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia - să nu deţină o altă locuinţă în proprietate, inclusiv casă de vacanţă;

d) valoarea de vânzare a locuinţei se stabileşte de autorităţile administraţiei publice locale sau de operatorii economici în a căror administrare se află imobilele respective, potrivit legii, în baza evaluării realizate de către o persoană fizică sau juridică autorizată, selecţionată de unitatea de administrare potrivit prevederilor legale privind achiziţiile publice, dar nu mai mică decât valoarea de inventar actualizată. La evaluare nu va fi luat în considerare plusul de valoare adus locuinţei prin lucrări efectuate de către chiriaş pe cheltuială proprie, cu respectarea prevederilor legale. Pentru acoperirea cheltuielilor de evidenţă şi vânzare, unităţile prin care se efectuează vânzarea potrivit legii beneficiază de un comision de până la 1% din valoarea de vânzare a locuinţei, comision care se include, împreună cu valoarea de vânzare a locuinţei şi cu toate cheltuielile de evaluare, în preţul de vânzare al acesteia;

e)  în cazul clădirilor dotate cu centrale termice proprii, valoarea acestora se cuprinde în preţul locuinţelor. Centralele termice rămân în administrarea consiliilor locale până la vânzarea a jumătate plus unu din numărul locuinţelor pe care le deservesc;

f) locuinţele nu pot fi înstrăinate de proprietari prin acte între vii pe o perioadă de 5 ani de la data dobândirii acestora, condiţie suspensivă a dreptului de a dispune de proprietate, care se va consemna la înscrierea dreptului de proprietate în cartea funciară în condiţiile legii;

g) venitul mediu pe membru de familie la data vânzării, al titularului contractului de închiriere a locuinţei, să nu depăşească cu 100% salariul mediu brut pe economie.

(3)  Sumele obţinute din vânzarea locuinţelor prevăzute la alin. (1) se utilizează numai pentru finanţarea construcţiei de locuinţe. După reţinerea comisionului prevăzut la alin. (2) lit. d) şi, după caz, a valorii de vânzare a construcţiilor prevăzute la art. 2 alin. (15) sumele obţinute se virează de către autorităţile administraţiei publice locale şi, respectiv, de operatorii economici în a căror administrare se află imobilele respective, prin bugetul local, Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, pentru finanţarea programului de locuinţe pentru tineri. In colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, Agenţia Naţională pentru Locuinţe ţine evidenţa sumelor rezultate din vânzare şi încasate.

(4) Valoarea de vânzare a construcţiilor prevăzute la art. 2 alin. (15) se stabileşte procentual din valoarea de vânzare a locuinţei, determinată conform prevederilor alin. (2), după ce s-a dedus din aceasta valoarea comisionului şi, după caz, a centralei termice. Procentul este dat de raportul dintre valoarea construcţiilor prevăzute la art. 2 alin. (15) şi valoarea totală a obiectivului de investiţii din care fac parte, stabilită prin devizul general aferent acestuia. Sumele corespunzătoare acestei valori, obţinute din vânzarea locuinţelor prevăzute la alin. (1), se fac venituri la bugetul local, destinate construcţiei de locuinţe.

(5) Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să iniţieze procedurile legale pentru înfiinţarea asociaţiilor de proprietari în clădirile de locuit pe care le administrează şi în care sunt situate locuinţe pentru tineri destinate închirierii, după vânzarea către chiriaşi a 3 unităţi locative din clădire.

(6) Agenţia Naţională pentru Locuinţe asigură monitorizarea şi ţine evidenţa terenurilor şi a locuinţelor construite pe acestea şi transmise în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale, în conformitate cu prevederile prezentei legi.

Art. 64. - Contractele de închiriere, contractele de vânzare-cumpărare, precum şi orice alte acte încheiate cu încălcarea dispoziţiilor art. 62 alin. (3) şi ale art. 63 sunt lovite de nulitate absolută. Depistarea acestor cazuri şi sesizarea instanţelor judecătoreşti pentru constatarea nulităţii şi restabilirea situaţiei anterioare se fac prin grija prefecţilor."

6. După articolul 241 se introduc şase noi articole, articolele 242-247, cu următorul cuprins:

„Art. 242. - (1) La solicitarea autorităţilor administraţiei publice centrale din învăţământ sau sănătate, Agenţia Naţională pentru Locuinţe poate promova, în cadrul programelor de construcţii de locuinţe pentru tineri destinate închirierii, prevăzute la art. 61 alin. (4), obiective de investiţii publice în construcţia de locuinţe destinate închirierii, în mod exclusiv unor tineri specialişti din aceste domenii de activitate.

(2)  Necesitatea şi oportunitatea realizării construcţiilor de locuinţe pentru tineri destinate închirierii, prevăzute la alin. (1), se stabilesc prin studii de prefezabilitate promovate şi aprobate de autorităţile administraţiei publice centrale interesate, studii care se transmit Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe. Studiile de prefezabilitate se finanţează din surse prevăzute cu această destinaţie în bugetele proprii ale autorităţilor administraţiei publice centrale interesate sau din alte surse legal constituite.

(3)  La elaborarea studiilor de prefezabilitate prevăzute la alin. (2) se au în vedere soluţii arhitecturale model pentru realizarea locuinţelor, care se realizează prin grija Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor şi pot fi puse la dispoziţia solicitanţilor de către Agenţia Naţională pentru Locuinţe.

(4)  Pentru realizarea de locuinţe destinate închirierii în mod exclusiv unor tineri specialişti din învăţământ sau sănătate autorităţile administraţiei publice centrale interesate răspund de punerea la dispoziţie a terenurilor în condiţiile prevăzute la art. 21 alin. (1). Terenurile care nu sunt în proprietatea publică a statului pot fi puse la dispoziţie în condiţiile schimbării, în prealabil şi în mod corespunzător, a regimului juridic al proprietăţii asupra acestora, prin trecerea lor, potrivit legii organice, în domeniul public al statului şi în administrarea autorităţilor administraţiei publice centrale respective sau, după caz, în administrarea unor instituţii aflate în subordinea ori sub coordonarea acestor autorităţi, în condiţiile legii.

Art. 243. - (1) Agenţia Naţională pentru Locuinţe achiziţionează studii de fezabilitate prevăzute la art. 242, pentru realizarea construcţiilor de locuinţe pentru tineri destinate închirierii, care vor fi supuse aprobării potrivit legii.

(2) Finanţarea studiilor prevăzute la alin. (1) se asigură din alocaţii de la bugetul de stat, prevăzute cu această destinaţie prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, aprobat în condiţiile legii.

Art. 244. - (1) Locuinţele pentru tineri destinate închirierii, realizate în condiţiile art. 242, prin excepţie de la prevederile art. 62 alin. (2), fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice şi nu pot fi înstrăinate.

(2) Inchirierea locuinţelor prevăzute la alin. (1) se face cu respectarea prevederilor art. 62 alin. (4) şi (5).

Art. 245. - (1) Repartizarea locuinţelor pentru tineri destinate închirierii, construite şi date în exploatare prin programele derulate de Agenţia Naţională pentru Locuinţe conform prevederilor art. 242-244, se face după criterii stabilite şi adoptate de autorităţile administraţiei publice centrale din învăţământ sau sănătate, după caz, care preiau în administrare respectivele locuinţe, cu avizul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, potrivit prevederilor art. 62 alin. (3).

(2) Pentru stabilirea priorităţii în repartizarea locuinţelor destinate închirierii în mod exclusiv unor tineri specialişti din învăţământ sau sănătate, conform alin. (1) se pot adopta criterii specifice, în suplimentarea celor prevăzute de criteriile-cadru.

Art. 246. - Contractele de închiriere, contractele de vânzare-cumpărare, precum şi orice alte acte încheiate cu încălcarea dispoziţiilor art. 244 şi 245 sunt lovite de nulitate absolută. Depistarea acestor cazuri şi sesizarea instanţelor judecătoreşti pentru constatarea nulităţii şi restabilirea situaţiei anterioare se fac prin grija ministerelor care coordonează activităţile din domeniul învăţământului, respectiv din domeniul sănătăţii.

Art. 247. - (1) La solicitarea instituţiilor din sectorul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, a altor instituţii din administraţia publică centrală, a autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi a unor persoane juridice cu capital privat, Agenţia Naţională pentru Locuinţe poate dezvolta programe de construcţii de locuinţe proprietate privată prin credit ipotecar, destinate în mod exclusiv personalului acestora, prin convenţii încheiate cu acesta.

(2)  Necesitatea şi oportunitatea realizării construcţiilor de locuinţe prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin studii de prefezabilitate promovate şi aprobate de instituţiile şi/sau autorităţile administraţiei publice centrale sau locale interesate, precum şi de persoanele juridice cu capital privat, studii care vor fi transmise Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe. Studiile de prefezabilitate se finanţează din surse prevăzute cu această destinaţie în bugetele proprii ale instituţiilor şi/sau ale autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale interesate şi, după caz, din bugetele persoanelor juridice cu capital privat.

(3)  In elaborarea studiilor de prefezabilitate prevăzute la alin. (2) se au în vedere soluţii arhitecturale model pentru realizarea locuinţelor, care pot fi puse la dispoziţia solicitanţilor de către Agenţia Naţională pentru Locuinţe, sau, după caz, se are în vedere asigurarea proiectelor tehnice şi detaliilor de execuţie de către solicitanţi, sub rezerva avizării acestora în Consiliul tehnico-economic al Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe. Proiectantul general al lucrărilor va susţine avizarea studiilor de fezabilitate şi, după caz, a proiectelor tehnice şi detaliilor de execuţie în Consiliul tehnico-economic al Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe.

(4)  Pentru realizarea de locuinţe prevăzute la alin. (1), solicitanţii răspund de punerea la dispoziţie a terenurilor, libere de orice sarcină, prin darea în folosinţă gratuită Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, până la finalizarea lucrărilor de construcţie a locuinţelor respective, astfel încât regimul juridic al acestora să asigure categoria de folosinţă prevăzută în planurile urbanistice şi studiile de prefezabilitate aprobate. Terenurile aferente construcţiilor de locuinţe se transmit separat de cele destinate realizării reţelelor de utilităţi şi dotărilor tehnico-edilitare necesare asigurării condiţiilor de locuit.

(5) In actele de transmitere a terenurilor conform prevederilor alin. (4) şi în conformitate cu legislaţia în vigoare se consemnează în mod obligatoriu:

a)  dreptul Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe de folosinţă gratuită a terenurilor pe perioada realizării investiţiilor;

b) modalitatea de atribuire a terenurilor aferente construcţiilor de locuinţe către titularii dreptului de proprietate asupra locuinţelor - prin vânzare, concesionare sau, după caz, dare în folosinţă pentru toată durata de existenţă a construcţiilor -, deţinătorul terenurilor având obligaţia să hotărască şi să comunice Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe preţul acestora sau, după caz, cuantumul redevenţei ori al taxei stabilite potrivit legii.

(6)  In cazul în care deţinătorul unor terenuri proprietate publică sau privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale nu este abilitat ori nu poate îndeplini condiţiile precizate la alin. (5) lit. b), punerea la dispoziţie a terenurilor se face în condiţiile prevăzute de art. 21.

(7) Analiza solicitărilor de construcţii de locuinţe proprietate personală prin credit ipotecar prevăzute la alin. (1) se face de Agenţia Naţională pentru Locuinţe pe baza cererilor, a datelor şi a informaţiilor aflate în evidenţa solicitanţilor. In acest scop va stabili, prin convenţia încheiată cu instituţiile şi/sau cu autorităţile administraţiei publice, respectiv cu persoanele juridice cu capital privat, modalitatea de primire a solicitărilor şi actele justificative necesare."

Art.II. - (1) Locuinţele pentru tineri destinate închirierii, construite prin programe de investiţii la nivel naţional, în conformitate cu prevederile Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, cu modificările şi completările ulterioare, care au fost recepţionate şi înregistrate ca mijloace fixe în proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale până la data intrării în vigoare a prezentei legi, cu excepţia celor construite şi destinate în mod exclusiv închirierii tinerilor specialişti din învăţământ sau sănătate, trec, în condiţiile legii organice, în proprietatea privată a statului şi rămân în administrarea consiliilor locale din raza administrativ-teritorială în care îşi exercită autoritatea.

(2) Locuinţele construite şi destinate în mod exclusiv închirierii tinerilor specialişti din învăţământ sau sănătate prin programe de investiţii la nivel naţional, în conformitate cu prevederile Legii nr. 152/1998, cu modificările şi completările ulterioare, care au fost recepţionate şi înregistrate ca mijloace fixe în proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale până la data intrării în vigoare a prezentei legi, precum şi terenul aferent acestora, după caz, trec, în condiţiile legii organice, în proprietatea publică a statului şi în administrarea autorităţilor administraţiei publice centrale din domeniul învăţământului, respectiv din domeniul sănătăţii sau în administrarea unor unităţi aflate în subordinea ori sub coordonarea acestor autorităţi, potrivit legii.

(3) Locuinţele pentru tineri destinate închirierii, aflate în curs de execuţie prin programe de investiţii în conformitate cu prevederile Legii nr. 152/1998, cu modificările şi completările ulterioare, care nu au fost recepţionate şi nu au fost înregistrate ca mijloace fixe până la data intrării în vigoare a prezentei legi, urmează regimul juridic prevăzut de Legea nr. 152/1998, cu modificările şi completările ulterioare, aşa cum a fost modificată şi completată prin prezenta lege. Reglementarea regimului juridic al terenurilor aferente locuinţelor se realizează în mod corespunzător, potrivit legii.

Art. III. - In termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi se vor actualiza Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. IV. - Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, publicată în Monitorul Oficial a României, Partea I, nr. 265 din 16 iulie 1998, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

Art. V. - La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Ordonanţa Guvernului nr. 35/2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 574 din 22 august 2007.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

BOGDAN OLTEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,

DORU IOAN TĂRĂCILĂ


SmartCity5

COMENTARII la Legea 89/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 89 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Stimați solicitanți de împrumut. Te afli în vreo dificultate financiară? Vrei să începi propria afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu unicul scop de a ajuta cei săraci și oamenii cu dificultăți financiare ale vieții. Dacă doriți să aplicați pentru un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma împrumutului necesară: Durata împrumutului: Numar de telefon mobil: Vă mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu