Cloud Office365
E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex

Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Articolul 1 din actul Legea 87 1994 modificat de Legea 161 2003
Articolul 3 din actul Legea 87 1994 modificat de Legea 161 2003
Articolul 4 din actul Legea 87 1994 modificat de Legea 161 2003
Articolul 9 din actul Legea 87 1994 modificat de Legea 161 2003
Articolul 10 din actul Legea 87 1994 modificat de Legea 161 2003
Articolul 11 din actul Legea 87 1994 modificat de Legea 161 2003
Articolul 12 din actul Legea 87 1994 modificat de Legea 161 2003
Articolul 13 din actul Legea 87 1994 abrogat de Legea 161 2003
Articolul 14 din actul Legea 87 1994 abrogat de Legea 161 2003
Articolul 15 din actul Legea 87 1994 abrogat de Legea 161 2003
Articolul 16 din actul Legea 87 1994 abrogat de Legea 161 2003
Articolul 17 din actul Legea 87 1994 modificat de Legea 161 2003
Articolul 18 din actul Legea 87 1994 abrogat de Legea 161 2003
Articolul 20 din actul Legea 87 1994 modificat de Legea 161 2003
Articolul 21 din actul Legea 87 1994 abrogat de Legea 161 2003
Articolul 22 din actul Legea 87 1994 modificat de Legea 161 2003
Legea 87 1994 in legatura cu articolul 17 din actul Legea 78 2000
Articolul 18 din actul Legea 87 1994 abrogat de Decizia 97 1998
Legea 87 1994 in legatura cu articolul 6 din actul Hotărârea 592 1997
Legea 87 1994 republicat de Legea 87 1994
Legea 87 1994 in legatura cu articolul 36 din actul Ordonanţa 3 1992
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 87 din 18 octombrie 1994

pentru combaterea evaziunii fiscale

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 299 din 24 octombrie 1994




    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Evaziunea fiscala este sustragerea prin orice mijloace, in intregime sau in parte, de la plata impozitelor, taxelor si a altor sume datorate bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat si fondurilor speciale extrabugetare de catre persoanele fizice si persoanele juridice romane sau straine, denumite in continuare contribuabili.
    Art. 2
    Efectuarea de activitati permanente sau temporare, generatoare de venituri impozabile, poate avea loc numai in baza unei autorizatii emise de organul competent sau a unui alt temei prevazut de lege.
    Art. 3
    Contribuabilii au obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrare, sa declare la organul fiscal pe a carui raza teritoriala isi au sediul, datele in legatura cu subunitatile constituite in sucursale, filiale, puncte de lucru, depozite, magazine si cu oricare alte locuri in care se desfasoara activitati producatoare de venituri, bancile si conturile bancare in lei si in valuta, indiferent de locul unde functioneaza, in tara sau strainatate.
    De asemenea, contribuabilii au obligatia sa declare organului de control bunurile sau valorile impozabile depozitate in alte locuri decat cele prevazute la alin. 1.
    Declararea sediilor subunitatilor prevazute la alin. 1, de pe teritoriul tarii, se face si la organul fiscal teritorial unde acestea functioneaza.
    Orice schimbare intervenita in legatura cu datele prevazute la acest articol se va comunica organelor fiscale competente, in termen de 15 zile de la data cand a avut loc.
    La solicitarea organelor de control, bancile sunt obligate sa comunice existenta conturilor deschise de contribuabili.
    Art. 4
    Contribuabilii sunt obligati sa evidentieze veniturile realizate si cheltuielile efectuate din activitatile desfasurate, prin intocmirea registrelor sau a oricaror alte documente prevazute de lege.
    Art. 5
    Contribuabilii sunt obligati sa declare cu sinceritate veniturile realizate, bunurile mobile si imobile aflate in proprietate sau obtinute cu orice titlu legal, precum si alte valori care genereaza titluri de creanta fiscala.
    Cand legea nu prevede obligatia de depunere a declaratiei de impunere, contribuabilii raspund de calcularea corecta a impozitelor si a taxelor pe care trebuie sa le verse la buget, in conditiile prevazute de lege.
    Art. 6
    Persoanele fizice sau juridice care realizeaza venituri ori detin bunuri mobile sau imobile ori desfasoara activitati, supuse impozitelor si taxelor, sunt obligate sa plateasca, la termen, sumele datorate statului.
    Art. 7
    Nerespectarea reglementarilor fiscale in domeniul vamal, prin declararea inexacta, sub orice forma, a valorilor sau prin sustragerea bunurilor de la operatiunile de vamuire, in scopul neachitarii taxelor vamale sau al diminuarii acestora ori a altor obligatii fiscale, se sanctioneaza potrivit legii.
    Art. 8
    Organele financiar-fiscale din cadrul Ministerului Finantelor si din unitatile teritoriale subordonate, Garda financiara si alte persoane imputernicite de lege au dreptul de a verifica contribuabilii cu privire la respectarea de catre acestia a dispozitiilor legale de organizare si de desfasurare a activitatilor economice producatoare de venituri impozabile sau bunurile supuse impozitelor si taxelor.
    Contribuabilii au obligatia de a permite efectuarea controlului si de a pune la dispozitia organelor de control toate documentele contabile, evidentele si oricare alte elemente materiale sau valorice solicitate, in vederea cunoasterii realitatii obiectelor sau surselor impozabile sau taxabile.

    CAP. 2
    Infractiuni si pedepse

    Art. 9
    Refuzul de a prezenta organelor de control prevazute de lege documentele justificative si actele de evidenta contabila necesare pentru stabilirea obligatiilor fata de stat se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda de la 200.000 la 1.000.000 lei.
    Art. 10
    Intocmirea incompleta sau necorespunzatoare de documente primare sau de evidenta contabila ori acceptarea unor astfel de documente, cu scopul de a impiedica verificarile financiar-contabile pentru identificarea cazurilor de evaziune fiscala, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani si interzicerea unor drepturi sau cu amenda de la 1.000.000 la 10.000.000 lei.
    Art. 11
    Sustragerea de la plata impozitelor, taxelor si a contributiilor datorate statului prin neinregistrarea unor activitati, pentru care legea prevede obligatia inregistrarii, in scopul obtinerii de venituri, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 8 ani si interzicerea unor drepturi.
    Art. 12
    Sustragerea de la plata obligatiilor fiscale, in intregime sau in parte, prin nedeclararea veniturilor impozabile, ascunderea obiectului sau a sursei impozabile sau taxabile, sau efectuarea oricaror alte operatiuni in acest scop se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea unor drepturi.
    Art. 13
    Fapta de a nu evidentia prin acte contabile sau alte documente legale, in intregime sau in parte, veniturile realizate ori de a inregistra cheltuieli care nu au la baza operatiuni reale, daca au avut ca urmare neplata ori diminuarea impozitului, taxei si a contributiei, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani si interzicerea unor drepturi sau cu amenda de la 1.000.000 la 10.000.000 lei.
    Art. 14
    Organizarea sau conducerea de evidente contabile duble, de catre conducatorul unitatii sau alte persoane cu atributii financiar-contabile, ori alterarea memoriilor aparatelor de taxat, de marcaj sau a altor mijloace de stocare a datelor, in scopul diminuarii veniturilor supuse impozitelor, taxelor si a contributiilor, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea unor drepturi.
    Distrugerea actelor contabile sau a altor documente ori a memoriilor aparatelor de taxat sau de marcaj ori a altor mijloace de stocare a datelor, in scopul aratat la alin. 1, se sanctioneaza cu pedeapsa prevazuta la alineatul respectiv.
    Art. 15
    Tentativa la infractiunile prevazute la art. 12 si 14 se pedepseste.
    Art. 16
    Declararea fictiva facuta de contribuabili sau imputernicitii acestora cu privire la sediul unei societati comerciale sau la schimbarea acestuia fara indeplinirea obligatiilor prevazute de lege, in scopul sustragerii de la controlul fiscal, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea unor drepturi.

    CAP. 3
    Contraventii si sanctiuni

    Art. 17
    Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiuni:
    a) nedeclararea, in termenele prevazute de lege, de catre contribuabili, a veniturilor si bunurilor supuse impozitelor, taxelor si contributiilor;
    b) neintocmirea la termen si conform prevederilor legale a documentelor primare si contabile privind veniturile realizate de contribuabili;
    c) calcularea eronata a impozitelor, taxelor si a contributiilor, cu consecinta diminuarii valorii creantei fiscale cuvenite statului;
    d) neprezentarea de catre contribuabili, la cererea organului de control, a documentelor justificative si contabile referitoare la modul in care au fost indeplinite obligatiile fiscale;
    e) refuzul de a prezenta organului financiar-fiscal bunurile materiale supuse impozitelor si taxelor, in vederea stabilirii veridicitatii declaratiei de impunere si a realitatii inregistrarii acestora;
    f) neretinerea sau nevarsarea, potrivit legii, la termenele legale, de catre contribuabilii carora le revin asemenea obligatii, a impozitelor, taxelor si a contributiilor care se realizeaza prin stopaj la sursa;
    g) nedepunerea actelor, situatiilor si a oricaror alte date in legatura cu activitatea efectuata de catre unitatea si subunitatile de care raspund contribuabilii, cerute de organele financiar-fiscale, in vederea cunoasterii realitatii financiar-contabile din acea unitate sau subunitate, precum si utilizarea, in alte conditii decat cele prevazute de lege, a documentelor cu regim special;
    h) neaducerea la indeplinire, la termen, a dispozitiilor date prin actul de control incheiat de organele financiar-fiscale;
    i) neindeplinirea obligatiilor prevazute la art. 3 din prezenta lege;
    j) neonorarea, in mod nejustificat, de catre banci sau institutii financiare, la care contribuabilii au deschise conturi de disponibilitati banesti, a titlurilor de creanta fiscala emise de organele competente, in vederea urmaririi silite a impozitelor, taxelor si a contributiilor neachitate la termen, inclusiv a majorarilor de intarziere;
    k) sustragerea de la plata impozitelor, taxelor si a contributiilor datorate statului pentru veniturile obtinute prin exercitarea de activitati neautorizate.
    Contraventiile prevazute in prezentul articol se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    1. cele de la lit. a), b) si k), cu amenda de la 100.000 la 300.000 lei pentru persoana fizica si de la 100.000 la 2.000.000 lei pentru persoana juridica;
    2. cele de la lit. c) si h), cu amenda de la 100.000 la 300.000 lei pentru persoana fizica, iar pentru persoana juridica cu amenda de la 300.000 la 2.000.000 lei in cazul faptei prevazute la lit. c) de la 600.000 la 2.000.000 lei in cazul faptei de la lit. h);
    3. cele de la lit d), e) si i), cu amenda de la 100.000 la 300.000 lei pentru persoana fizica si de la 200.000 la 1.000.000 lei pentru persoana juridica;
    4. cele de la lit. f) si j), cu amenda de la 100.000 la 500.000 lei pentru persoana fizica si de la 300.000 la 3.000.000 lei pentru persoana juridica;
    5. fapta de la lit. g), cu amenda de la 100.000 la 300.000 lei pentru persoana fizica si de la 600.000 la 2.000.000 lei pentru persoana juridica.
    Art. 18
    In cazul in care impozitele, taxele si contributiile datorate statului au fost diminuate, prin incalcarea dispozitiilor fiscale, persoana contravenienta va varsa, pe langa impozitele, taxele si contributiile neachitate, o suma egala cu diferentele de impozite, taxe si contributii stabilite de organul de control.
    Daca organul de control constata ca persoana contribuabila a savarsit o noua contraventie in termen de un an, va dispune varsarea, pe langa diferentele de impozite, taxe si contributii stabilite potrivit legii, o suma egala cu dublul diferentelor constatate.
    Art. 19
    In cazul in care, ca urmare a savarsirii unei infractiuni sau contraventii, nu se pot stabili, pe baza evidentelor contribuabilului, impozitele, taxele si contributiile datorate, acestea vor fi determinate de organul de control prin estimare, utilizand in acest scop orice documente si informatii referitoare la activitatea si perioada desfasurata, inclusiv compararea cu activitati si cazuri similare.
    Art. 20
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre organele de control financiar-fiscal din cadrul Ministerului Finantelor si din unitatile teritoriale subordonate, Garda financiara si alte organe imputernicite de lege.
    Art. 21
    Procesul-verbal se comunica in copie contravenientului de catre organul de control care a aplicat sanctiunea, in termen de cel mult 15 zile de la data intocmirii acestuia.
    Plangerea impotriva procesului-verbal se solutioneaza de judecatoria in a carei raza teritoriala a fost savarsita contraventia.
    Art. 22
    Prevederile prezentei legi se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25-27.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 23
    Prezenta lege intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 24
    Orice alte dispozitii contrare prezentei legi se abroga.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 4 octombrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

               p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                          IOAN GAVRA

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 4 octombrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                 PRESEDINTELE SENATUI
             prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN





COMENTARII la Legea 87/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 87 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 660 2014
    Ai nevoie de un împrumut de urgență? esti in datorii? aveți nevoie de împrumut de urgență pentru a finanța afacerea dvs. ?, ai fost refuzat de banca dvs., vă faceți griji nici mai mult, serviciile noastre sunt Rapid, ușor și împrumuturi Secure acum în orice circumstanțe. Împrumuta până la 2.000 de euro - 1,000.000 euro de azi! Contactati-ne cu informatii de împrumut la acest e-mail: noramildred.loans@hotmail.com Notă: Veți aștepta un răspuns preliminar și finanțare în 24 de ore Salutari. mrs Nora
ANONIM a comentat Hotărârea 28 2005
    Modificat prin: DCC 601 din 2005 ( M.Of. nr. 1022 / 17.11.2005 ) DCC 317 din 2006 ( M.Of. nr. 446 / 23.05.2006 ) DCC 990 din 2008 ( M.Of. nr. 716 / 22.10.2008 ) HS 7 din 2009 ( M.Of. nr. 298 / 07.05.2009 ) HS 12 din 2009 ( M.Of. nr. 435 / 25.06.2009 ) HS 18 din 2011 ( M.Of. nr. 156 / 03.03.2011 ) HS 22 din 2011 ( M.Of. nr. 202 / 23.03.2011 ) HS 25 din 2011 ( M.Of. nr. 246 / 07.04.2011 ) HS 29 din 2011 ( M.Of. nr. 310 / 05.05.2011 ) HS 26 din 2013 ( M.Of. nr. 296 / 23.05.2013 ) HS 18 din 2014 ( M.Of. nr. 176 / 11.03.2014 ) HS 24 din 2014 ( M.Of. nr. 220 / 28.03.2014 ) HS 39 din 2014 ( M.Of. nr. 473 / 27.06.2014 ) HS 8 din 2015 ( M.Of. nr. 126 / 18.02.2015 ) HS 18 din 2015 ( M.Of. nr. 189 / 20.03.2015 ) HS 21 din 2015 ( M.Of. nr. 196 / 24.03.2015 ) HS 25 din 2015 ( M.Of. nr. 217 / 31.03.2015 )
ANONIM a comentat Legea 35 1997
    Modificata si de OUG 48/2014 la 2014.04.30
ANONIM a comentat Ordin 1226 2012
    IN CENTRELE PT. PERSOANE CU DIZABILITATI RESPECTIV CENTRE PT. PERS. VCARSTNICE CARE NECESITA TRATAMENTE SI INGRIJIRI MEDICALE CARE SANT CRITERIILE DE DEPOZITARE A DESEURILOR MEDICALE EX. PEMPERSI SI ETC....
ANONIM a comentat Legea 50 1997
    Hello, I am Mr.Doro Smith loans Service Lender, we are a legit, registered and guaranteed loan company and we give out loans to individuals, companies, government establishments, churches and business organizations and people of all sorts. Are you in need of a loan for any purpose? Are you in a financial problem? Do you need financial solution?.Doro Smith loans Service is the solution to all your financial problems, our loans are easy, cheap, and quick. Contact us today for that loan that you desire, we can arrange any loan to suit your budget at only 3% interest rate. If interested, contact us immediately via email,(dorosmithloanfirm@outlook.com)
ANONIM a comentat Legea 50 1997
    Buna Ziua, Sunt Mr.Doro Smith Lender serviciu credite, suntem o firma de împrumut legit înregistrată și garantate si ne-am da împrumuturi pentru persoane fizice, companii, instituții guvernamentale, biserici și organizații de afaceri și oameni de tot felul. Ești în nevoie de un împrumut pentru orice scop? Esti intr-o problemă financiară? Ai nevoie de o soluție financiară? .Doro Smith împrumuturi Serviciul este soluția la toate problemele tale financiare, creditele noastre sunt ușor, ieftin și rapid. Contactati-ne azi pentru acest împrumut pe care o doriti, putem aranja orice împrumut pentru a se potrivi bugetul dvs. la numai rata dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati, contactati-ne imediat prin e-mail, (dorosmithloanfirm@outlook.com)
maryann alfredo maryann a comentat Legea 165 2013
    Atenție vă rog !!! aveți nevoie de un împrumut de urgență? Ofer o garanție de bază non și non împrumut comision în avans la un interes scăzut de 2%, tot ce trebuie să faceți pentru a obține împrumut este de a înregistează la noi! contactati-ma prin (maryannalfredo@outlook.com)
maryann alfredo maryann a comentat Hotărârea 32 2015
    Atenție vă rog !!! aveți nevoie de un împrumut de urgență? Ofer o garanție de bază non și non împrumut comision în avans la un interes scăzut de 2%, tot ce trebuie să faceți pentru a obține împrumut este de a înregistează la noi! contactati-ma prin (maryannalfredo@outlook.com)
ANONIM a comentat Decretul 346 2015
    Credit de nevoi personale este parte a creditelor de consum. Caracteristica de credit de nevoi personale nu este alocat un anumit proiect și, prin urmare, utilizarea sa este gratuit. Cu toate acestea, principiul este la fel ca alte creanțe, o organizație plătește o anumită sumă trebuie să plătească în fiecare lună cu interes. Potrivit creditorilor, credit de nevoi personale pot fi, de asemenea, numit: credit clasic, credit de nevoi personale, împrumut rambursabil sau credit de nevoi personale. Dar, indiferent de denumirea utilizată, sunt aceleași condiții care vor fi disponibile pentru you.Contact ne pentru cererile dvs. de împrumut privat $ 5000-5000000 pentru cei care au nevoie de finanțare, toplimitedloanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Credit de nevoi personale este parte a creditelor de consum. Caracteristica de credit de nevoi personale nu este alocat un anumit proiect și, prin urmare, utilizarea sa este gratuit. Cu toate acestea, principiul este la fel ca alte creanțe, o organizație plătește o anumită sumă trebuie să plătească în fiecare lună cu interes. Potrivit creditorilor, credit de nevoi personale pot fi, de asemenea, numit: credit clasic, credit de nevoi personale, împrumut rambursabil sau credit de nevoi personale. Dar, indiferent de denumirea utilizată, sunt aceleași condiții care vor fi disponibile pentru you.Contact ne pentru cererile dvs. de împrumut privat $ 5000-5000000 pentru cei care au nevoie de finanțare, toplimitedloanfirm@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 87/1994
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu