Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 375 din 28 septembrie 2004

pentru ratificarea Protocolului aditional dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii, semnat la Bruxelles la 22 septembrie 2003, la Tratatul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii privind incurajarea si protejarea reciproca a investitiilor, semnat la Bucuresti la 28 mai 1992

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 898 din  4 octombrie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Protocolul aditional dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii, semnat la Bruxelles la 22 septembrie 2003, la Tratatul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii privind incurajarea si protejarea reciproca a investitiilor, semnat la Bucuresti la 28 mai 1992, ratificat prin Legea nr. 110/1992.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

                              PROTOCOL ADITIONAL
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii la Tratatul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii privind incurajarea si protejarea reciproca a investitiilor, semnat la Bucuresti la 28 mai 1992

    Reprezentantii guvernelor Romaniei si Statelor Unite ale Americii,
    intentionand sa amplifice eficienta Tratatului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii privind incurajarea si protejarea reciproca a investitiilor, impreuna cu Protocolul si schimbul de scrisori referitor la acesta, semnat la Bucuresti la 28 mai 1992 (denumit in cele ce urmeaza tratat),
    au discutat intentiile Romaniei si Statelor Unite ale Americii privind compatibilitatea dintre obligatiile ce revin Romaniei ca urmare a incheierii prezentului tratat si obligatiile ce decurg din apartenenta la Uniunea Europeana,
    au recunoscut faptul ca Romania, in conformitate cu art. 307 din Tratatul instituind Comunitatea Europeana si cu obligatiile asumate in cadrul negocierilor in desfasurare dintre Romania si Uniunea Europeana, referitoare la viitorul tratat de aderare la Uniunea Europeana, trebuie, in scopul finalizarii procesului de aderare, sa intreprinda toate demersurile necesare pentru a elimina incompatibilitatile dintre Tratatul instituind Comunitatea Europeana si alte acorduri internationale la care este parte, inclusiv prezentul tratat,
    au stabilit, in consecinta, ca este necesar sa fie aduse anumite amendamente Tratatului pentru a se evita astfel de incompatibilitati,
    au decis sa incheie un protocol aditional in acest sens si
    au convenit asupra urmatoarelor articole:

    Art. 1
    Avand in vedere necesitatea ca Romania sa-si indeplineasca obligatiile in conformitate cu masurile adoptate de Uniunea Europeana, prevederile art. II paragraful 5 din tratat nu vor limita posibilitatea Romaniei de a impune criterii de performanta:
    a) in sectorul agricol, care se refera la productia, prelucrarea si comercializarea produselor agricole si produselor agricole transformate, care presupun aplicarea de cote sau care impun cumpararea ori utilizarea bunurilor produse sau a serviciilor prestate in Uniunea Europeana ori, cu privire la bunurile produse sau serviciile prestate, asigurarea unui anumit nivel ori procent din total dintr-o sursa a Uniunii Europene; sau
    b) in sectorul audiovizual, care se refera la productia, distributia si exploatarea produselor in domeniul audiovizualului, care presupun aplicarea de cote sau care impun cumpararea ori utilizarea de bunuri produse sau servicii prestate in state ale Consiliului Europei ori, cu privire la bunurile produse sau serviciile prestate, asigurarea unui anumit nivel ori procent din total dintr-o sursa aflata in state ale Consiliului Europei.
    Art. 2
    Partile recunosc faptul ca exceptia referitoare la participarea la o uniune vamala sau zona de liber schimb prevazuta de art. II paragraful 9 a) din tratat se va aplica tuturor obligatiilor unei parti, in virtutea apartenentei la un acord de integrare economica care include o zona de liber schimb sau uniune vamala (de exemplu, Uniunea Europeana), fiind incluse si obligatiile fata de cetatenii sau companiile oricarui stat tert.
    Art. 3
    Art. V din tratat va fi amendat prin eliminarea in totalitate a textului articolului existent si inlocuirea lui cu urmatorul text:
    "Partile convin sa se consulte cu promptitudine, la solicitarea oricareia dintre ele, in scopul solutionarii oricarui diferend in legatura cu tratatul, sau sa discute orice aspect legat de interpretarea ori aplicarea acestuia. Partile convin, de asemenea, sa se consulte imediat, ori de cate ori una dintre parti considera ca sunt necesare demersuri in vederea asigurarii compatibilitatii intre tratat si Tratatul instituind Comunitatea Europeana."
    Art. 4
    A. Anexa la tratat va fi amendata prin adaugarea urmatoarelor paragrafe:
    "6. Avand in vedere necesitatea indeplinirii obligatiilor rezultate din masurile adoptate de Uniunea Europeana, Guvernul Romaniei isi rezerva dreptul de a stabili sau de a mentine exceptii de la tratamentul national, asa cum este prevazut la art. II paragraful 1, in sectoarele sau domeniile enumerate mai jos:
    - agricultura;
    - audiovizual;
    - valori mobiliare, servicii privind investitiile si alte servicii financiare;
    - piscicultura;
    - hidrocarburi;
    - subventii;
    - transport (operatori/transportatori aerieni);
    - transport (cai navigabile interne);
    - transport (maritim).
    7. Avand in vedere necesitatea indeplinirii obligatiilor rezultate din masurile adoptate de Uniunea Europeana, Guvernul Romaniei isi rezerva dreptul de a stabili sau de a mentine exceptii de la tratamentul natiunii celei mai favorizate, asa cum este prevazut la art. II paragraful 1, in sectoarele sau domeniile enumerate mai jos:
    - agricultura;
    - audiovizual;
    - hidrocarburi.
    8. Orice exceptie introdusa de Guvernul Romaniei in conformitate cu paragrafele 6 si 7 de mai sus (de exemplu, prin orice lege sau reglementare adoptata de Romania sau prin orice masura a Uniunii Europene direct aplicabila in Romania) nu se va aplica pentru perioada stabilita mai jos in subparagraful a) investitiilor cetatenilor sau companiilor din Statele Unite ale Americii care exista in sectoarele relevante la data la care acest amendament intra in vigoare sau la data la care Comisia Europeana publica in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene propunerea de adoptare a masurii relevante, oricare data ar fi mai recenta.
    a) Perioada de timp la care se face referire in acest paragraf va fi de 10 ani de la data la care legea sau reglementarea relevanta adoptata de Romania sau orice masura a Uniunii Europene direct aplicabila in Romania intra in vigoare ori de 20 de ani de la data intrarii in vigoare a tratatului, oricare data ar fi mai recenta.
    b) In nici un caz, insa, o exceptie introdusa in conformitate cu paragraful 4 sau 5 de mai sus nu se va aplica unei investitii existente, asa cum este definita in acest paragraf, in masura in care aceasta va implica nationalizarea, totala ori partiala, a unei astfel de investitii."
    B. Paragraful 1 al anexei la tratat va fi amendat in sensul de a reflecta faptul ca Guvernul Statelor Unite ale Americii isi rezerva dreptul de a stabili sau de a mentine exceptii limitate la tratamentul national, asa cum este prevazut in art. II paragraful 1, in noile sectoare sau domenii enumerate mai jos:
    - piscicultura;
    - subventii.
    C. Paragraful 2 al anexei la tratat va fi amendat in sensul de a reflecta faptul ca Guvernul Statelor Unite ale Americii isi rezerva dreptul de a stabili sau de a mentine exceptii limitate la tratamentul natiunii celei mai favorizate, asa cum este prevazut in art. II paragraful 1, in noile sectoare sau domenii enumerate mai jos:
    - piscicultura.
    Art. 5
    Prezentul protocol aditional va face parte integranta din tratat si va fi supus ratificarii.
    Art. 6
    Prezentul protocol aditional va intra in vigoare la data efectuarii schimbului instrumentelor de ratificare si va ramane in vigoare atat timp cat tratatul ramane in vigoare.
    Drept care, subsemnatii, autorizati de guvernele lor, am semnat prezentul protocol aditional.
    Semnat in doua exemplare originale la Bruxelles, la 22 septembrie 2003, fiecare dintre ele in limbile romana si engleza, ambele texte fiind egal autentice.

                        Pentru Guvernul Romaniei,
                            Lazar Comanescu,
                              ambasador,
       reprezentantul permanent al Romaniei la Uniunea Europeana

              Pentru Guvernul Statelor Unite ale Americii,
                           Rockwell A. Schnabel,
              ambasador extraordinar si plenipotentiar
         al Statelor Unite ale Americii la Uniunea Europeana



SmartCity5

COMENTARII la Legea 375/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 375 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu