E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 366 din 10 iulie 2001

pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 385 din 13 iulie 2001


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118 din 30 iunie 1999 privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 312 din 30 iunie 1999, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. La articolul 1, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Scopul Fondului national de solidaritate este acela de a contribui, pe baza principiului solidaritatii nationale, la reducerea saraciei in familiile aflate in situatii de extrema dificultate, la cofinantarea unor programe de servicii sociomedicale, la acordarea de ajutoare materiale persoanelor cu afectiuni de sanatate deosebit de grave pentru tratament medical si interventii chirurgicale in strainatate, la intretinerea, constructia, reparatia, amenajarea si modernizarea unor institutii de asistenta sociala si la alte actiuni similare."
    2. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
    "(3) Ordonatorul principal de credite pentru Fondul national de solidaritate este ministrul muncii si solidaritatii sociale, iar ordonatori secundari sunt directorii directiilor judetene de munca si solidaritate sociala, precum si directorul general al Directiei generale de munca si solidaritate sociala a municipiului Bucuresti."
    3. La articolul 2, litera d) a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "d) venituri financiare provenite din dobanzi la conturi curente si de depozit ale fondului, la titluri de stat, bonuri de tezaur si hartii de valoare asimilabile, precum si venituri provenite din operatiuni financiar-bancare."
    4. La articolul 2, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Disponibilitatile Fondului national de solidaritate se pastreaza in conturi deschise la unitatile trezoreriei statului si la banci comerciale, fiind purtatoare de dobanzi. Regimul disponibilitatilor se reglementeaza prin conventii incheiate de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale cu banci comerciale, respectiv cu Ministerul Finantelor Publice."
    5. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    Pentru constituirea Fondului national de solidaritate se instituie taxa de timbru social, dupa cum urmeaza:
    a) timbrul social asupra jocurilor de noroc, definite si reglementate de legislatia in vigoare, aplicat asupra participarilor de orice fel la astfel de activitati ale persoanelor fizice. Timbrul social este in valoare de 10% din pretul fiecarei participari si se adauga acestui pret;
    b) timbrul social de 1% asupra valorii autovehiculelor noi din import cu o capacitate cilindrica de minimum 2.000 cm^3, achizitionate de persoane fizice si juridice.
    Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" va conditiona eliberarea documentelor in vederea inmatricularii de prezentarea dovezii de plata, din care sa rezulte achitarea taxei de timbru social in contul indicat de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, fara ca regia autonoma sa aiba obligatia de a constitui si de a colecta sumele;
    c) la toate jocurile de noroc organizate de Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. taxa de timbru social se include in suma achitata de participanti, fara a afecta veniturile si cheltuielile Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A.;
    d) la toate jocurile de noroc tip cazinou taxa fixa lunara pe masa de joc este echivalentul in lei al sumei de 1.000 dolari S.U.A., la cursul oficial pentru ziua precedenta celei in care se face plata."
    6. La articolul 4 se introduce alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
    "(3) Refuzul de colectare, constituire si virare a taxei de timbru social conduce la retinerea taxei de timbru social din veniturile persoanelor fizice si juridice prevazute la alin. (1)."
    7. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Sumele atrase la Fondul national de solidaritate vor fi utilizate pentru:
    a) completarea fondurilor destinate platii alocatiilor acordate beneficiarilor Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, ai Legii nr. 67/1995 privind ajutorul social, ai Legii nr. 119/1997 privind alocatia suplimentara pentru familiile cu copii;
    b) alocatii de solidaritate;
    c) microcredite pentru persoanele fizice care desfasoara activitati pe cont propriu, aducatoare de venituri, in vederea intretinerii materiale;
    d) cheltuieli cu intretinerea, constructia, reparatia, amenajarea si modernizarea institutiilor de asistenta sociala;
    e) ajutoare financiare pentru persoane si familii aflate in extrema dificultate datorita starii de sanatate sau altor cauze justificate;
    f) cheltuieli de administrare a Fondului national de solidaritate, inclusiv cheltuieli de capital;
    g) cofinantarea unor programe de servicii sociomedicale;
    h) acordarea de ajutor persoanelor cu afectiuni de sanatate deosebit de grave pentru tratament medical si interventii chirurgicale in strainatate;
    i) finantarea unor masuri active materializate in programe pentru crearea de locuri de munca, inclusiv programe privind lucrari de interes public.
    (2) Sumele acordate pentru destinatiile prevazute la alin. (1) se stabilesc prin hotarare a Guvernului, cu exceptia celor prevazute la lit. b) si c).
    (3) Sumele necesare aprobate de la bugetul de stat, destinate platii prestatiilor prevazute la alin. (1) lit. a) nu vor fi diminuate cu valoarea veniturilor realizate din Fondul national de solidaritate.
    (4) Microcreditele se aproba de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, iar procedurile de acordare si cuantumul acestora se stabilesc pe baza Normelor metodologice aprobate prin hotarare a Guvernului."
    8. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Cuantumul alocatiilor de solidaritate se stabileste si se plateste de catre directiile de munca si solidaritate sociala judetene si, respectiv, de Directia generala de munca si solidaritate sociala a municipiului Bucuresti, pe baza cererii solicitantului si a anchetei sociale.
    (2) Cuantumul alocatiilor de solidaritate acordate pe familie nu poate depasi nivelul de 1 milion lei, nivel care se poate indexa prin hotarare a Guvernului."
    9. In tot cuprinsul ordonantei de urgenta sintagmele Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, directiile generale de munca si protectie sociala teritoriale si directorul general al directiei generale de munca si protectie sociala teritoriala se inlocuiesc cu sintagmele Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, directiile judetene de munca si solidaritate sociala si directorul general al directiei judetene de munca si solidaritate sociala.
    Art. 2
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 74 din 21 februarie 2000, precum si prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 16/2000 pentru completarea art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 111 din 14 martie 2000.
    Art. 3
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 4 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                       p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 12 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 366/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 366 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu