E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 32 din 29 martie 1991    * Republicata

privind impozitul pe salarii

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 19 din 26 ianuarie 1996


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. II din Ordonanta Guvernului nr. 17 din 4 august 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 186 din 17 august 1995, dandu-se o noua numerotare articolelor.
    Legea nr. 32 din 29 martie 1991 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 70 din 3 aprilie 1991, a mai fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 29 iunie 1993 si a mai fost modificata prin Legea nr. 46 din 4 iulie 1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 171 din 6 iulie 1994, Ordonanta Guvernului nr. 17 din 4 august 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 186 din 17 august 1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 122 din 15 decembrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 293 din 19 decembrie 1995 si prin Legea nr. 135 din 29 decembrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 303 din 30 decembrie 1995

    Art. 1
    Veniturile sub forma de salarii si alte drepturi salariale realizate de catre persoanele fizice romane sau straine, pe teritoriul Romaniei, sunt supuse impozitului potrivit prevederilor prezentei legi.
    Se considera salarii realizate pe teritoriul Romaniei salariile platite in bani si in natura, primite de catre salariati de la persoanele fizice sau juridice care au domiciliul sau sediul pe teritoriul Romaniei, precum si salariile primite din strainatate de catre persoanele care isi desfasoara activitatea in Romania.
    Nu se supun prevederilor alin. 1 si 2 salariile si indemnizatiile in valuta, stabilite in cuantum net, platite de institutiile publice romane personalului roman care isi desfasoara activitatea in cadrul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si al altor forme de reprezentare a Romaniei in strainatate.
    Art. 2
    Venitul sub forma de salariu si alte drepturi salariale impozabile cuprinde totalitatea sumelor primite in cursul unei luni, indiferent de perioada la care se refera si care sunt realizate din:
    a) salariile de orice fel;
    b) sporurile de orice fel;
    c) indemnizatiile de orice fel;
    d) recompensele si premiile de orice fel;
    e) sumele platite din fondul asigurarilor sociale in caz de incapacitate temporara de munca si de maternitate;
    f) sumele platite pentru concediul de odihna;
    g) orice alte castiguri, in bani si in natura, primite ca plata a muncii lor, de la persoanele fizice sau juridice, dupa caz, la care sunt angajati, inclusiv cele acordate in baza contractului colectiv de munca, cu exceptia celor in natura acordate personalului casnic angajat;
    h) sumele platite salariatilor sub forma de indexare sau compensare, ca urmare a cresterii preturilor si tarifelor;
    i) sumele platite membrilor fondatori ai unei societati comerciale, constituite prin subscriptie publica, din cota de participare la profitul net, conform art. 30 din Legea nr. 31/1990.
    Evaluarea produselor acordate ca plata in natura se face la pretul de vanzare practicat de unitate pentru produsele din productia proprie si la pretul de aprovizionare, pentru alte produse, iar in cazul serviciilor, pe baza tarifelor pentru aceste servicii. Preturile si tarifele sunt cele practicate la data efectuarii platii in natura.
    Art. 3
    Prin derogare de la prevederile articolului precedent, salariile si alte drepturi salariale sau diferente din acestea, platite pe trecut, se defalca in vederea impunerii, pe lunile la care se refera, cumulandu-se cu celelalte drepturi primite in lunile respective, in urmatoarele situatii:
    a) in cazul unei hotarari judecatoresti definitive;
    b) ca urmare a aplicarii prevederilor art. 15 din prezenta lege;
    c) in cazul imposibilitatii platii lunare a salariilor ca urmare a lipsei de disponibil in conturile bancare ale platitorului de salarii;
    d) in cazul definitivarii decontarilor pe baza contractelor de cercetare si proiectare;
    e) in cazul indemnizatiilor aferente concediului de odihna, cand durata acestuia se desfasoara pe o perioada mai mare de o luna calendaristica;
    f) in cazul sumelor platite pe baza prevederilor de la art. 2 lit. i);
    g) in cazul diferentelor de salarii care privesc perioade anterioare lunilor in care se platesc, acordate in baza unor acte normative privind salarizarea.
    Sumele reprezentand premiul anual acordat, potrivit legii, personalului din institutiile publice, cele reprezentand stimulentele din fondul de participare la profit, acordate, potrivit legii, salariatilor agentilor economici si managerilor, dupa aprobarea bilantului contabil, precum si sumele acordate, potrivit legii, pentru neefectuarea concediului de odihna se impoziteaza, potrivit prevederilor prezentei legi, separat de celelalte drepturi acordate in luna in care are loc plata acestora.
    Art. 4
    Se impoziteaza, in conditiile prezentei legi, si urmatoarele drepturi in bani si in natura, cuvenite persoanelor fizice:
    a) castigurile salariatilor zilieri sau temporari;
    b) onorariile incasate de avocati prin barouri;
    c) drepturile cuvenite medicilor si personalului sanitar din policlinicile cu plata;
    d) castigurile obtinute din colaborari de orice natura;
    e) onorariile incasate din expertize de orice fel;
    f) drepturile cuvenite pentru inventii si inovatii.
    Sumele platite pentru inventii si inovatii in cursul unui an calendaristic se defalca in vederea impunerii pe cele 12 luni ale anului, cumulandu-se cu alte recompense de aceasta natura platite de unitate in cursul anului respectiv, chiar daca valoarea acestora este aferenta unei perioade mai mari de un an. In cazul in care suma platita este aferenta unei perioade mai mici de un an, aceasta se defalca, in vederea impunerii, pe lunile la care se refera. Aceste drepturi nu se cumuleaza, in vederea impozitarii, cu celelalte venituri realizate la unitatea unde salariatii au functia de baza.
    Art. 5
    Veniturile realizate de persoanele fizice rezidente in Romania, sub forma de salarii, precum si alte drepturi banesti de natura salariilor, pentru activitati desfasurate in strainatate, se impun cu cotele si in conditiile prevazute de art. 8.
    Art. 6
    Nu se cuprind in venitul lunar impozabil si nu se impun:
    a) sumele platite in baza contractelor de munca, a statutelor sau a dispozitiilor legale, cu ocazia mutarii sau transferarii in interesul serviciului a unui salariat intr-o alta localitate, sumele platite pentru acoperirea cheltuielilor de deplasare in interesul serviciului, precum si indemnizatiile care se platesc la incadrarea in functie;
    b) sumele primite de salariati pentru munca prestata in perioada preavizului de concediere, precum si compensatiile acordate salariatilor disponibilizati cu ocazia restructurarii agentilor economici, indiferent de forma de proprietate. Conditiile pentru acordarea compensatiilor care nu se supun impozitului pe salarii se adopta prin hotarare a Guvernului;
    c) ajutoarele sociale si alte ajutoare ce se acorda, potrivit legii, din bugetul asigurarilor sociale de stat, cu exceptia sumelor platite potrivit art. 2 lit. e), din bugetul de stat si din bugetele locale sau din fondurile speciale constituite potrivit Legii nr. 10/1991 privind finantele publice, precum si ajutoarele acordate din fondul de salarii mamelor salariate pentru nasteri si in caz de deces al salariatilor;
    d) pensiile de orice fel;
    e) alocatiile, indemnizatiile si orice sume de aceasta natura, acordate, potrivit legii, persoanelor cu copii, cu exceptia celor de la art. 2 lit. e), precum si alocatiile de intretinere acordate persoanelor carora li s-au dat in plasament familial sau li s-au incredintat minori;
    f) masa gratuita si alimentatia antidot, acordate in natura potrivit legii;
    g) castigurile in natura mentionate la art. 2 lit. g) acordate in prezent salariatilor de catre regiile autonome care primesc subventii pentru produse si activitati de la bugetul de stat, precum si cele acordate potrivit legii de catre institutiile publice finantate de la bugetul de stat;
    h) sumele reprezentand contributia pentru pensia suplimentara si contributia datorata de salariati la fondul pentru plata ajutorului de somaj, stabilite potrivit legii.
    Art. 7
    Sunt scutite de plata impozitului prevazut de prezenta lege urmatoarele categorii de persoane:
    a) corespondentii de presa straini, pentru salariile pe care le primesc, sub conditia reciprocitatii;
    b) elevii, studentii si doctoranzii, pentru burse;
    c) persoanele care, in decursul aceleiasi luni, obtin venituri sub forma de salarii de baza si alte drepturi salariale de pana la 75.000 lei*), de la unitatea unde au functia de baza. In cazul majorarii, prin acte normative, a nivelului salariului de baza minim brut pe tara, suma de mai sus se modifica in mod corespunzator;
------------
    *) A se vedea Hotararea Guvernului nr. 801 din 10 octombrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 236 din 16 octombrie 1995.

    d) veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale veteranilor de razboi;
    e) urmasii eroilor-martiri ai Revolutiei, precum si detinatorii titlului de Luptator pentru victoria Revolutiei romane din decembrie 1989, conferit prin Brevet, pentru veniturile realizate in cadrul functiei de baza;
    f) militarii in termen, elevii si studentii militari, pentru drepturile banesti primite;
    g) invalizii de gradul I sau II, precum si persoanele handicapate incadrabile in gradul I sau II de invaliditate, daca invaliditatea ii impiedica in exercitarea profesiei sau functiei. Prevederea nu se aplica in cazul persoanelor fizice care au calitatea de asociat in cadrul societatilor comerciale si altor agenti economici si care indeplinesc in acelasi timp si functia de administrator sau orice alta functie remunerata in cadrul acestora.
    Eliberarea certificatelor de atestare a starii de invalid sau de persoana handicapata se face de comisiile de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca. Conducerile societatilor comerciale, ale regiilor autonome sau ale institutiilor publice, dupa caz, atesta in scris ca invaliditatea persoanei in cauza, prevazuta in certificatul eliberat de comisia de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca, o impiedica in exercitarea profesiei sau functiei ocupate.
    Scutirea de la plata impozitului se acorda numai pentru veniturile realizate de salariati la unitatea la care au functia de baza;
    h) persoanele prevazute la art. 1 din Decretul-lege nr. 118/1990, republicat, pentru veniturile realizate de acestea la unitatea la care au functia de baza. Prevederea se aplica si persoanelor care, la data la care se aflau intr-una dintre situatiile prevazute la art. 1 din Decretul-lege nr. 118/1990, republicat, erau minore;
    i) persoanele fizice straine care desfasoara in Romania activitati de consultanta in cadrul unor acorduri de finantare gratuita, incheiate de Guvernul Romaniei cu alte guverne sau organizatii internationale guvernamentale sau neguvernamentale;
    j) donatorii de sange sau de plasma, pentru sumele primite de acestia, reprezentand contravaloarea zilelor libere acordate, potrivit legii, pentru donarea de sange sau de plasma;
    k) sportivii, antrenorii si tehnicienii sportivi pentru primele acordate ca urmare a realizarii urmatoarelor obiective de inalta performanta:
    - clasarea pe podiumul de premiere al campionatelor mondiale, europene si al Jocurilor Olimpice;
    - calificarea si participarea la campionatele europene, mondiale si la Jocurile Olimpice;
    - participarea la fazele superioare ale competitiilor europene intercluburi, incepand cu optimile de finala.
    Scutirile de la plata impozitului se acorda incepand cu drepturile salariale aferente lunii urmatoare celei in care persoanele in cauza inregistreaza cererile prin care se depun actele doveditoare care atesta indeplinirea conditiilor prevazute de lege.
    Revizuirea certificatelor de atestare a starii de invalid sau de persoana handicapata se face in termen de 60 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a Ordonantei Guvernului nr. 17/1995, perioada in care isi mentin valabilitatea certificatele emise anterior si neexpirate.
    Art. 8
    Impozitul pe salarii se calculeaza lunar, pe fiecare loc de munca, asupra totalitatii venitului realizat in luna expirata de catre fiecare salariat, pe baza urmatoarelor cote:
------------------------------------------------------------
 Venitul lunar impozabil*)           Impozitul lunar
             -lei-                         -lei-
------------------------------------------------------------
   pana la    2.700            5%
   2.701  -   3.000     135 +  8%  pentru ceea ce
                                   depaseste           2.700
   3.001  -   4.000     159 + 14%  pentru ceea ce
                                   depaseste           3.000
   4.001  -   6.800     299 + 17%  pentru ceea ce
                                   depaseste           4.000
   6.801  -  11.000     775 + 18%  pentru ceea ce
                                   depaseste           6.800
   11.001 -  16.400   1.531 + 19%  pentru ceea ce
                                   depaseste          11.000
   16.401 -  27.700   2.557 + 20%  pentru ceea ce
                                   depaseste          16.400
   27.701 -  38.600   4.817 + 21%  pentru ceea ce
                                   depaseste          27.700
   38.601 -  54.900   7.100 + 22%  pentru ceea ce
                                   depaseste          38.600
   54.901 -  82.400  10.692 + 25%  pentru ceea ce
                                   depaseste          54.900
   82.401 - 110.000  17.567 + 28%  pentru ceea ce
                                   depaseste          82.400
  110.001 - 137.500  25.295 + 32%  pentru ceea ce
                                   depaseste         110.000
  137.501 - 157.400  34.095 + 36%  pentru ceea ce
                                   depaseste         137.500
   peste    157.400  41.259 + 40%  pentru ceea ce
                                   depaseste         157.400
-------------------------------------------------------------

    Partea din totalul venitului lunar impozabil care depaseste nivelul de 300.000 lei*) se impune cu cota de 60% .
    In cazul cand, prin aplicarea acestor cote de impozit, venitul lunar net al unui salariat, realizat in unitatea unde acesta are functia de baza, s-ar reduce sub nivelul venitului prevazut la art. 7 lit. c), impozitul se diminueaza, astfel incat sa asigure realizarea acelui venit.
    In cazul salariilor si al altor drepturi salariale, precum si al unor drepturi banesti (asa cum sunt mentionate la art. 2 si 4 din lege), in valuta, impozitul datorat se calculeaza prin transformarea in lei, la cursul de schimb valutar in vigoare in ultima zi a lunii pentru care se face plata, dupa care impozitul in lei, stabilit pe baza cotelor de la alin. 1, se transforma, se retine si se varsa la bugetul de stat in valuta, la acelasi curs.
    O data cu indexarea, precum si in cazul acordarii de compensari la salarii, Guvernul va modifica in mod corespunzator transele de venit lunar impozabil prevazute la alin. 1, nivelul sumei stabilite la alin. 2 si 3 din prezentul articol, precum si al sumei mentionate la art. 7 lit. c) din prezenta lege, pentru a nu anula efectul indexarii sau al compensarii acordate.
---------------
    *) A se vedea Hotararea Guvernului nr. 801/1995.

    Art. 9
    Impozitul pe salarii se calculeaza de platitorii acestora si se retine lunar din sumele cuvenite la a doua chenzina.
    Pentru drepturile banesti din categoria celor prevazute la art. 4 din prezenta lege, impozitul se calculeaza si se retine la fiecare plata, prin cumulare cu sumele platite anterior in cursul aceleiasi luni, de catre acelasi platitor.
    In situatia in care platitorul are cont bancar, impozitul se retine si se varsa o data cu ridicarea sumelor pentru plata celei de-a doua chenzine.
    Bancile sunt obligate sa verifice, cu ocazia ridicarii sumelor pentru plata salariilor in tara ori catre sau din strainatate, retinerea si varsarea la bugetul administratiei publice centrale a impozitului pe salarii.
    Art. 10
    Persoana fizica romana are dreptul sa i se deduca din impozitul pe salarii datorat in Romania o suma echivalenta cu impozitul pe salarii din sursa externa, platit direct sau prin retinere in strainatate, pe baza de documente care atesta plata, confirmate de autoritatile fiscale din tara in care isi desfasoara activitatea. Aceasta suma nu va depasi suma impozitului pe salarii, calculat potrivit legislatiei fiscale in vigoare din Romania.
    Art. 11
    Impozitul pe salarii retinut in plus se restituie salariatilor respectivi de platitorul acestora in termen de 30 de zile de la data constatarii plusului.
    Restituirea sumelor retinute in plus se poate face pe o perioada de 3 ani in urma de la data retinerii.
    Impozitul pe salarii neretinut la timp sau in cuantumul legal se retine de platitorul venitului, de la salariatii respectivi, pe o perioada de 3 ani in urma de la data constatarii. Retinerea se poate face, in rate egale, in cel mult 12 luni de la data constatarii neretinerilor.
    In cazul in care impozitul pe salarii nu mai poate fi recuperat de la salariatul in cauza, acesta se suporta de platitorul salariului.
    Art. 12
    Persoanele fizice sau juridice, care in exercitarea activitatii folosesc salariati, sunt obligate sa depuna semestrial la organul financiar pe raza caruia isi au sediul sau domiciliul o dare de seama privind calcularea, retinerea si varsarea la bugetul administratiei publice centrale a impozitului pe salarii. Agentii economici cu profil special, definiti potrivit legii, vor depune aceasta dare de seama la Ministerul Finantelor.
    Art. 13
    Pentru nevarsarea la termen a impozitului pe salarii se aplica o majorare de 0,3% pentru fiecare zi de intarziere*).
--------------
    *) A se vedea si Ordonanta Guvernului nr. 34 din 25 august 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 202 din 31 august 1995, aprobata prin Legea nr. 99 din 1 noiembrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 257 din 8 noiembrie 1995.

    Art. 14
    Controlul privind calcularea, retinerea si varsarea impozitului pe salarii se efectueaza de organele fiscale la care platitorii de salarii sunt obligati sa depuna darile de seama privind calcularea, retinerea si varsarea impozitului pe salarii.
    Art. 15
    Impotriva modului in care se aplica prevederile prezentei legi de catre persoanele fizice sau juridice la care sunt angajati, salariatii se pot adresa cu plangere direct acestora, in termen de 30 de zile de la data retinerii impozitului. Persoana fizica sau juridica care a facut angajarea este obligata ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii plangerii, sa procedeze la reverificarea modului de determinare a venitului lunar impozabil si a impozitului de plata si sa emita o decizie care sa cuprinda rezultatele reverificarii. Decizia se va comunica salariatului in cauza.
    Art. 16
    In termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei date de cel care a facut angajarea, salariatul poate face contestatie adresata directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat, pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau sediul persoana fizica sau juridica al carei angajat este, aceasta fiind obligata sa o rezolve in termen de 30 de zile de la inregistrare. Solutionarea contestatiei se face printr-o decizie care se comunica salariatului in cauza.
    In termen de 30 de zile de la comunicare, impotriva deciziei date de directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat, salariatul poate face apel la Ministerul Finantelor, care, in termen de 40 de zile de la inregistrare, este obligat sa-l solutioneze. Solutia data de Ministerul Finantelor este definitiva si se comunica salariatului in cauza.
    Art. 17
    Contestatiile si apelurile privind impozitul pe salarii sunt scutite de plata taxei de timbru.
    Art. 18
    Ministerul Finantelor poate acorda, in cazuri temeinic justificate, esalonari sau amanari la plata impozitului pe salarii si esalonari, amanari, reduceri sau scutiri la plata majorarilor de intarziere.
    Art. 19
    Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca, potrivit legii penale, nu sunt considerate infractiuni:
    a) nedepunerea, in termen de 30 de zile de la incheierea semestrului, a darii de seama privind calcularea, retinerea si varsarea impozitului pe salarii;
    b) refuzul de a pune la dispozitia organelor fiscale documentele privind modul de calculare, de retinere si de varsare la bugetul de stat a impozitului pe salarii.
    Contraventia de la lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 200.000 lei la 1.000.000 lei, iar cea de la lit. b), cu amenda de la 600.000 lei la 2.000.000 lei.
    Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor prevazute de prezenta lege se fac de catre organele de specialitate din Ministerul Finantelor si de catre unitatile sale teritoriale, in termen de 3 ani de la data savarsirii faptelor respective.
    Actele de constatare intocmite de organele imputernicite sa constate si sa aplice amenzi constituie titluri executorii, in conditiile legii, dupa ramanerea lor definitiva.
    Bancile vor pune in aplicare aceste titluri fara acceptul platitorilor.
    Art. 20
    Prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25, 26 si 27, se aplica si in cazul contraventiilor prevazute la art. 19 din prezenta lege.
    Art. 21
    Pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Finantelor va elabora instructiuni metodologice privind tehnica de calcul al impozitului pe salarii, formularistica corespunzatoare si atributiile si raspunderile organelor fiscale privind aplicarea acestei legi, care vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei *).
----------
   *) A se vedea Ordinul nr. 1.363 din 10 noiembrie 1993 al ministrului de stat, ministrul finantelor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 273 din 26 noiembrie 1993.

    Art. 22
    Contestatiile aflate pe rol la organele jurisdictionale, administrative sau judiciare se solutioneaza in conformitate cu legislatia in vigoare la data constatarii faptei.
    Art. 23
    In situatiile in care, pentru evitarea dublei impuneri, exista conventii sau alte acorduri internationale la care Romania este parte, se aplica cu privire la impozitul pe salarii prevederile din acele conventii sau acorduri.
    Art. 24
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea nr. 1/1977 privind impozitul pe fondul total de retribuire la unitatile socialiste de stat, art. 16-18 din Legea nr. 2/1977 privind impozitul agricol, art. 3 din Legea nr. 4/1990 privind remunerarea si alte drepturi ale Presedintelui Romaniei, senatorilor si deputatilor, art. 9 si anexa nr. 2 din Decretul nr. 279/1983 privind reglementarea asistentei medicale cu plata, Decretul nr. 409/1985 privind majorarea contributiei persoanelor fara copii, art. 3-7, 9 si 10 din Hotararea Consiliului de Ministri nr. 545/1970 privind reglementarea unor impozite pe veniturile populatiei, art. 7, art. 14 alin. 3 si anexa nr. 3 din Hotararea Guvernului nr. 1.222/1990 privind regimul impozitelor si taxelor aplicabile reprezentantelor din Romania ale societatilor comerciale sau organizatiilor economice straine, Hotararea Guvernului nr. 52/1991 privind impozitul pe salarii, precum si orice alte dispozitii contrare*).
--------
    *) Pe data intrarii in vigoare a Ordonantei Guvernului nr. 17 din 4 august 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 186 din 17 august 1995, se abroga: art. 7 alin. 4 si art. 20-27 din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 29 iunie 1993; prevederile privind impozitarea persoanelor fizice, din Ordonanta Guvernului nr. 22/1993 privind scutirea de plata a impozitului pe veniturile realizate de consultantii straini pentru activitatea desfasurata in Romania, in cadrul unor acorduri internationale guvernamentale sau neguvernamentale de finantare gratuita, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209 din 30 august 1993, aprobata prin Legea nr. 102/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 321 din 18 noiembrie 1994; art. 8 lit. l) din Legea nr. 42/1990 pentru cinstirea eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora, ranitilor, celor care au fost retinuti in perioada 16-22 decembrie 1989 ca urmare a participarii la actiunile revolutiei, precum si celor care au participat direct, in perioada 16-25 decembrie 1989, la luptele pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 204 din 21 august 1992; prevederile referitoare la impozitul pe salarii de la art. 6 alin. 1 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri, republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 310 din 7 noiembrie 1994, prevederile referitoare la impozitul pe salarii de la art. 15 lit. e) din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 172 din 7 iulie 1994 si art. 11 alin. (3) din Legea nr. 4/1995 privind donarea de sange, utilizarea terapeutica a sangelui uman si organizarea transfuzionala in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 9 din 19 ianuarie 1995.

    Art. 25
    Prezenta lege intra in vigoare la data de 1 aprilie 1991*).
            
    *) A se vedea si datele de intrare in vigoare a actelor normative modificatoare.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 32/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 32 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 32/1991
Hotărârea 801 1995
cu privire la indexarea salariilor pentru personalul din sectorul bugetar si din regiile autonome cu specific deosebit si la stabilirea valorii indexarii medii pe salariat pentru regiile autonome si societatile comerciale cu capital majoritar de stat in trimestrul IV/1995
Ordonanţa 34 1995
privind unele masuri de reducere si de reglementare unitara a majorarilor de intirziere pentru neplata la termen a sumelor datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale, precum si a primelor de asigurare prin efectul legii
Ordin 1363 1993
pentru aprobarea Instructiunilor metodologice privind tehnica de calcul al impozitului pe salarii, formularistica corespunzatoare, atributiile si raspunderile organelor fiscale
Legea 32 1991
privind impozitul pe salarii
Hotărârea 542 1996
cu privire la compensarea si indexarea salariilor incepand cu luna iulie 1996
Legea 54 1996
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 8/1996 pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata, cu modificarile ulterioare
Ordin 761 1996
pentru aprobarea Instructiunilor privind impunerea liber-profesionistilor si a altor persoane fizice autorizate potrivit legii
Hotărârea 210 1996
cu privire la indexarea salariilor incepand cu luna aprilie 1996
Ordonanţa 8 1996
pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata, cu modificarile ulterioare
Ordonanţa 17 1995
pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata
Ordonanţa 39 1994
privind stabilirea unor coeficienti de ierarhizare a salariilor de baza pentru personalul din sectorul bugetar
Legea 32 1991
privind impozitul pe salarii
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu