Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 260 din 29 aprilie 2002

pentru ratificarea Acordului dintre Romania si Statele Unite ale Americii privind statutul fortelor Statelor Unite ale Americii in Romania, semnat la Washington la 30 octombrie 2001

ACT EMIS DE:                PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 324 din 16 mai 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Romania si Statele Unite ale Americii privind statutul fortelor Statelor Unite ale Americii in Romania, semnat la Washington la 30 octombrie 2001.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 14 martie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                       PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                                VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 11 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                            PRESEDINTELE SENATUI
                               NICOLAE VACAROIU

                                    ACORD
intre Romania si Statele Unite ale Americii privind statutul fortelor Statelor Unite ale Americii in Romania

                                   PREAMBUL

    Romania si Statele Unite ale Americii, denumite in continuare parti,
    avand in vedere ca prin intelegerile dintre parti elemente ale fortelor Statelor Unite ale Americii, componenta lor civila si membrii familiilor acestora se pot afla in Romania,
    avand in vedere ca scopul prezentei unor astfel de forte ale Statelor Unite ale Americii in Romania este o continuare a eforturilor partilor de a promova pacea si securitatea in zone de interes reciproc,
    avand in vedere ca prevederile art. I si IV din Acordul dintre statele parti ale Tratatului Atlanticului de Nord si celelalte state participante la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul fortelor lor, semnat la 19 iunie 1995 la Bruxelles (NATO/SOFA/PpP) si paragraful al doilea al Preambulului la Acordul dintre statele parti ale Tratatului Atlanticului de Nord cu privire la statutul fortelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951 (NATO/SOFA), permit intelegeri suplimentare la aceste acorduri,
    dorind astfel sa suplimenteze NATO/SOFA/PpP, la care ambele tari sunt parti si care incorporeaza prin trimitere NATO/SOFA,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Definitii
    1. Pentru sfera de aplicare a prezentului acord, termenul componenta civila, astfel cum este definit in paragraful 1(b) al art. I din Acordul NATO/SOFA, include angajatii care nu au cetatenie romana ai organizatiilor nonprofit care sunt cetateni sau au rezidenta in mod obisnuit in S.U.A. si care, exclusiv pentru scopul de a contribui la bunastarea, moralul si educatia fortelor Statelor Unite ale Americii, insotesc acele forte in Romania. Termenul va include, de asemenea, cetatenii Statelor Unite ale Americii sau persoanele rezidente in mod obisnuit in Statele Unite ale Americii, care sunt angajate de contractantii Statelor Unite ale Americii, care servesc exclusiv fortele Statelor Unite ale Americii in Romania. Aceste persoane nu vor fi considerate ca avand statutul membrilor componentei civile pentru scopul art. VIII din Acordul NATO/SOFA. Termenul componenta civila include, de asemenea, membrii de familie, in sensul prezentului acord, cand sunt angajati de fortele Statelor Unite ale Americii sau de organizatiile mentionate mai sus si in art. XVIII.
    2. Pentru sfera de aplicare a prezentului acord, termenul membru de familie, astfel cum este definit in paragraful 1(c) al art. I din Acordul NATO/SOFA, include membrii de familie de gradul I ai unui membru al fortei sau al componentei civile, care este din punct de vedere financiar, legal sau din motive de sanatate dependent si intretinut de acel membru, care locuieste impreuna cu acel membru si care se afla in Romania cu consimtamantul autoritatilor fortei.
    3. Pentru scopurile prezentului acord, termenul taxa include taxele vamale si toate celelalte taxe care se platesc la import si la export, dupa caz. Termenul nu include taxele pentru servicii solicitate si primite.
    Art. 2
    Intrarea si iesirea
    1. Daca nu se convine altfel, Romania renunta la autoritatea sa, conform paragrafului 2(b) al art. III din Acordul NATO/SOFA, de a cere contrasemnarea ordinelor de deplasare.
    2. Romania nu va cere pasapoarte sau vize de intrare si plecare din Romania pentru membrii fortei care detin un ordin de deplasare valid ce poate fi in mod clar atribuit detinatorului si nu va cere vize nici in cazul membrilor componentei civile, nici al membrilor de familie. Autoritatile romane pot face in pasapoartele acestor persoane orice adnotare prevazuta de legea romana.
    3. Membrii fortei, ai componentei civile si membrii de familie ai acestora vor fi scutiti de inregistrarea si controlul aplicate persoanelor straine.
    Art. 3
    Jurisdictia penala
    1. Romania recunoaste importanta deosebita a controlului disciplinar exercitat de autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii asupra membrilor fortei si a efectului pe care acest control il are asupra pregatirii operationale. In consecinta, pentru indeplinirea angajamentului de aparare colectiva Romania isi exercita vointa suverana de a renunta la dreptul prioritar de exercitare a jurisdictiei sale penale, in conformitate cu paragraful 3(c) al art. VII din Acordul NATO/SOFA.
    2. Pe baza unor aranjamente speciale care pot fi facute pentru infractiunile cu gravitate redusa, sanctionate prin amenda sau arestare pe durata mai mica de un an, fortele Statelor Unite ale Americii vor notifica autoritatilor romane competente despre cazurile individuale care cad sub incidenta prevederilor paragrafului 1 al prezentului articol.
    3. Cand autoritatile romane competente considera ca un caz grav, de o importanta deosebita si de interes major pentru Romania, impune exercitarea jurisdictiei romane, ele pot reveni asupra renuntarii stipulate in conditiile paragrafului 1 al prezentului articol printr-o declaratie scrisa catre autoritatile militare americane competente, in termen de 30 de zile de la primirea notificarii prevazute la paragraful 2 al prezentului articol.
    4. Membrii fortei, ai componentei civile si membrii de familie ai acestora nu vor fi judecati in absentia fara consimtamantul lor.
    Art. 4
    Determinarea jurisdictiei penale
    1. Oricand pe durata procesului civil sau penal impotriva unui membru al fortei sau al componentei civile este necesar sa se determine daca exista o prezumtiva infractiune sau daca poate fi angajata raspunderea civila in urma unei actiuni sau a unei omisiuni comise in timpul exercitarii indatoririlor oficiale. Aceasta determinare se va face de catre cea mai inalta autoritate militara corespunzatoare a Statelor Unite ale Americii in Romania, care poate supune tribunalului sau autoritatii romane responsabile de acest caz un certificat cu privire la acesta. Acest certificat va fi considerat ca o dovada suficienta a faptei.
    2. La notificarea autoritatilor romane competente de catre autoritatile Statelor Unite ale Americii despre existenta unei nedumeriri referitoare la autoritatea care va exercita jurisdictia cu privire la o anumita infractiune, autoritatea romana care se ocupa de caz va suspenda procedurile pana cand partile decid cu privire la jurisdictie.
    3. Ori de cate ori un membru al fortei sau al componentei civile ori un membru de familie al acestuia este judecat de autoritatile romane, numai tribunalele civile ordinare vor avea competenta de judecata.
    Art. 5
    Detentia si vizitarea
    1. Prevederile legii romane referitoare la privarea de libertate inaintea procesului sau impunand retinerea acuzatului vor fi suspendate pana la incheierea tuturor procedurilor judiciare, printr-un certificat executat in mod corespunzator al autoritatilor militare ale Statelor Unite ale Americii, care asigura reprezentarea membrului fortei in fata autoritatilor judiciare romane competente in orice procedura care necesita prezenta persoanei respective. In cazul in care procedurile judiciare romane nu sunt finalizate in termen de un an, autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii vor fi scutite de orice obligatii continute in prezentul paragraf. In aceste cazuri prevederile paragrafului 4 al art. III din prezentul acord nu se vor aplica.
    2. Cand un membru al fortei a fost condamnat de o instanta romana si a fost pronuntata o sentinta cu inchisoarea, fara suspendarea pedepsei, autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii vor asigura custodia acuzatului, pana la incheierea tuturor procedurilor de apel.
    3. Orice perioada petrecuta in detentia autoritatilor romane sau in custodia exercitata de autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii va fi dedusa din sentinta cu inchisoarea decisa in final.
    4. Cand un membru al fortei, al componentei civile sau un membru de familie al acestuia este arestat, detinut ori retinut de autoritatile romane, reprezentanti ai Statelor Unite ale Americii vor avea acces imediat la persoana respectiva oricand se solicita.
    Art. 6
    Arestul si vizitarea
    Privarea de libertate impusa de o instanta din Romania asupra membrilor fortei, ai componentei civile sau asupra membrilor de familie ai acestora va fi executata in institutii penale din Romania desemnate in acest scop de catre parti. Autoritatile romane vor permite autoritatilor Statelor Unite ale Americii si familiilor sa viziteze aceste persoane oricand si sa le asigure asistenta necesara pentru sanatatea, bunastarea si moralul acestora, precum: haine, hrana, asternuturi, ingrijire medicala si stomatologica. Conventia privind transferul persoanelor condamnate, incheiata la 21 martie 1983, se va aplica persoanelor mentionate mai sus, condamnate de instantele romane.
    Art. 7
    Disciplina
    1. Autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii vor fi responsabile de mentinerea disciplinei in randul membrilor fortei.
    2. In vederea mentinerii disciplinei in randul fortelor Statelor Unite ale Americii autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii pot infiinta unitati de politie militara in incintele in care sunt stabilite fortele Statelor Unite ale Americii. Autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii pot, de asemenea, autoriza functionarea acestor unitati in comunitatile situate in apropierea imediata a facilitatilor militare in care fortele Statelor Unite ale Americii sunt localizate, in cooperare cu autoritatile locale, in conditiile ce vor fi stabilite de comun acord de autoritatile militare romane si ale Statelor Unite ale Americii.
    Art. 8
    Securitatea
    1. In conformitate cu prevederile paragrafului 11 al art. VII din Acordul NATO/SOFA, Romania va lua toate masurile necesare pentru a asigura securitatea si protectia adecvata a fortelor Statelor Unite ale Americii, a membrilor fortei, ai componentei civile si a membrilor de familie ai acestora din Romania. In vederea indeplinirii acestei responsabilitati autoritatile romane vor coopera strans cu autoritatile americane pentru a asigura securitatea adecvata si intrarea si iesirea nestanjenita din facilitatile si zonele unde sunt localizate fortele Statelor Unite ale Americii.
    2. Daca siguranta fortelor Statelor Unite ale Americii, a membrilor fortei, ai componentei civile sau a membrilor de familie ai acestora este in pericol, autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii pot lua orice masura necesara pentru a mentine sau a reinstaura ordinea si disciplina in facilitatile sau zonele unde fortele Statelor Unite ale Americii sunt localizate.
    3. Fara a aduce atingere prevederilor paragrafului 2 al prezentului articol, autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii vor manifesta maxima precautie in autorizarea folosirii fortei cand este vorba de aspecte de securitate, in mod special cand cooperarea si/sau sprijinul autoritatilor romane relevante nu este disponibil imediat, in situatia in care un pericol iminent la adresa sigurantei personalului Statelor Unite ale Americii necesita actiune imediata.
    Art. 9
    Pretentii
    1. Membrii fortei si ai componentei civile nu vor fi supusi nici unei proceduri in pretentii civile decurgand din actiuni sau omisiuni care pot fi atribuite unor astfel de persoane, infaptuite in exercitarea atributiilor lor oficiale. Astfel de plangeri pot fi depuse la autoritatile competente romane si vor fi rezolvate conform dispozitiilor art. VIII din Acordul NATO/SOFA.
    2. Exclusiv pentru scopul acestui articol si pentru cel al art. VIII din Acordul NATO/SOFA termenul componenta civila include, de asemenea, si cetatenii romani si alti civili, care sunt angajati ai Statelor Unite ale Americii, care isi desfasoara activitatea in vederea indeplinirii indatoririlor oficiale incredintate de fortele Statelor Unite ale Americii, dar nu ii include si pe angajatii contractantilor si ai organizatiilor necomerciale.
    3. Membrii fortei sau ai componentei civile ori membrii de familie ai acestora nu vor fi judecati in lipsa si nu le vor fi prejudiciate interesele atunci cand acestia nu pot fi prezenti la procese nepenale la care sunt parti, datorita indeplinirii unor misiuni oficiale, sau atunci cand absenta lor temporara este riguros motivata.
    Art. 10
    Scutiri oficiale de taxe
    1. Fortele Statelor Unite ale Americii si contractantii acestora, astfel cum sunt definiti in art. XXI, vor fi scutiti de impozitarea directa si indirecta pentru activitatile oficiale sau contractuale, precum si pentru proprietatile afectate acestor activitati. Livrarile facute si serviciile prestate de aceasta forta sau de acesti contractanti pentru membrii fortei, ai componentei civile si pentru membrii de familie ai acestora vor fi considerate astfel de activitati. In ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata (T.V.A.) scutirile se vor aplica la bunurile si serviciile achizitionate de fortele Statelor Unite ale Americii sau de catre contractantii acestora atunci cand ei actioneaza pentru sau in numele fortelor Statelor Unite ale Americii. Contractantii Statelor Unite ale Americii din Romania, angajati exclusiv in scopul de a sprijini fortele Statelor Unite ale Americii, nu vor face subiectul nici unei impuneri de nici o natura din partea Guvernului Romaniei sau de catre subdiviziunile politice ale acestuia.
    2. Vehiculele, navele si aeronavele aflate in proprietatea sau care sunt folosite de catre ori pentru fortele Statelor Unite ale Americii nu vor face obiectul nici unor taxe portuare sau aeroportuare, taxe de pilotaj, de navigatie, de zbor sau taxe pentru servicii de parcare, acostare in port si iluminare si nici al vreunei alte taxe, in legatura cu indeplinirea unor misiuni legate de operarea sau folosirea acelor facilitati proprietate de stat ori utilizate de stat; totusi Statele Unite ale Americii vor plati sume rezonabile pentru serviciile solicitate si prestate.
    3. Dispozitiile legislatiei romane si reglementarile referitoare la retinerile obligatorii de impozit pe venit si de contributii la asigurarile sociale nu se vor aplica cetatenilor americani si angajatilor fortelor Statelor Unite ale Americii care nu au cetatenie romana sau contractantilor Statelor Unite ale Americii care servesc in exclusivitate fortele in Romania.
    Art. 11
    Scutiri de taxe ale personalului
    1. In ceea ce priveste art. X si XI din Acordul NATO/SOFA si in conformitate cu art. X din prezentul acord, membrii fortei sau ai componentei civile nu vor fi tinuti responsabili de plata nici unei taxe sau obligatii similare, inclusiv a taxei pe valoarea adaugata (T.V.A.), in Romania, pentru dreptul de proprietate, posesia, utilizarea, transferul intre ei sau transferul pentru cauza de moarte al bunurilor mobile corporale importate in Romania sau achizitionate aici, pentru uzul personal al acestora. Vehiculele cu motor aflate in proprietatea oricarui membru al fortei sau al componentei civile ori a membrilor de familie ai acestuia vor fi exceptate de la taxele romanesti de circulatie, inregistrare si autorizare si de la alte taxe similare.
    2. Scutirea de taxe pe venit prevazuta la art. X din Acordul NATO/SOFA se va aplica, de asemenea, venitului dobandit de membrii fortei sau ai componentei civile ori de membrii de familie ai acestora prin angajarea lor de catre organizatiile prevazute la paragraful 1 al art. I si la art. XVIII din prezentul acord si venitului provenit din surse din afara Romaniei.
    Art. 12
    Importuri si exporturi oficiale
    1. Cu referire la art. XI din Acordul NATO/SOFA importurile de echipamente, rezerve, provizii si alte bunuri in Romania de catre fortele Statelor Unite ale Americii sau de catre contractantii Statelor Unite ale Americii pentru sau in numele fortelor Statelor Unite ale Americii vor fi scutite de toate taxele. Fortele Statelor Unite ale Americii vor fi obligate la plata serviciilor prestate de catre Guvernul Romaniei sau de catre oricare subdiviziune politica a acestuia numai atunci cand astfel de servicii au fost solicitate si furnizate.
    2. Echipamentele, rezervele, proviziile si alte bunuri vor fi scutite de orice impozit sau taxa, care altfel ar fi fost percepute asupra unor astfel de bunuri, dupa importul sau achizitionarea lor de catre fortele Statelor Unite ale Americii.
    3. Exporturile de echipamente, rezerve, provizii si alte bunuri la care se face referire in paragraful 1 al prezentului articol, efectuate de catre fortele Statelor Unite ale Americii din Romania, vor fi scutite de toate tipurile de taxe in Romania. In anumite cazuri astfel de bunuri pot fi lichidate in Romania, in conformitate cu termenele si conditiile, inclusiv plata taxelor, impuse de autoritatile din Romania.
    4. Scutirile la care s-a facut referire in paragrafele 1, 2 si 3 ale prezentului articol se vor aplica, de asemenea, serviciilor, echipamentelor, rezervelor, proviziilor si altor bunuri importate sau achizitionate pe piata interna din Romania de catre sau in numele fortelor Statelor Unite ale Americii pentru uzul oricarui contractant care executa un contract pentru aceste forte. Fortele Statelor Unite ale Americii vor coopera pe deplin cu autoritatile romane competente pentru prevenirea eventualelor abuzuri comise in virtutea acestor privilegii.
    5. Depunerea certificatului la care s-a facut referire la paragraful 4 al art. XI din Acordul NATO/SOFA va fi acceptata ca substitut pentru inspectiile vamale efectuate de catre autoritatile romane asupra produselor importate sau exportate de catre fortele Statelor Unite ale Americii, in conformitate cu prevederile prezentului articol.
    Art. 13
    Importuri si exporturi cu titlu personal
    1. Membrii fortei sau ai componentei civile, precum si membrii de familie ai acestora pot importa efecte personale, mobila, vehicule private cu motor si alte bunuri destinate uzului sau consumului personal ori intern, fara taxe, pe durata misiunii lor in Romania.
    2. Bunurile la care se face referire in paragraful 1 al prezentului articol, precum si alte bunuri dobandite fara plata taxelor si a impunerilor nu pot fi vandute sau transferate in nici un alt mod persoanelor din Romania, neindreptatite sa importe astfel de proprietati fara taxe, cu exceptia cazului in care un astfel de transfer a fost acceptat de catre autoritatile romane competente. Aceasta prevedere nu se va aplica bunurilor donate in scopuri de caritate. Membrii fortei sau ai componentei civile, precum si membrii de familie ai acestora pot transfera in mod liber intre ei si catre sau de la membrii fortei astfel de proprietati, iar aceste transferuri se vor efectua fara plata unor taxe sau impuneri. Fortele Statelor Unite ale Americii vor fi responsabile pentru pastrarea documentelor care vor fi acceptate de catre autoritatile romane ca dovada a acestor transferuri de marfuri fara taxe sau impuneri. In situatia in care o proprietate fara taxe a membrilor fortei, ai componentei civile sau a membrilor de familie ai acestora a fost furata, autoritatile romane vor accepta ca dovezi copii de pe rapoartele de politie completate adecvat, ceea ce excepteaza persoanele individuale de la orice obligatie de plata a taxelor sau impunerilor.
    3. Membrii fortei sau ai componentei civile, precum si membrii de familie ai acestora pot reexporta, fara taxe sau impuneri de export, orice bunuri importate de catre ei pe teritoriul Romaniei sau achizitionate de acestia in perioada misiunii lor in Romania.
    Art. 14
    Vehicule cu motor
    1. Autoritatile romane vor recunoaste inmatricularea si licentele de circulatie (placile si certificatele de inmatriculare) eliberate de autoritatile militare si civile ale Statelor Unite ale Americii pentru vehiculele cu motor si remorcile fortei, ale componentei civile si ale membrilor de familie ai acestora. La solicitarea autoritatilor militare ale Statelor Unite ale Americii autoritatile romane vor elibera numere de inmatriculare fara plata taxelor, numere care vor fi similare cu cele eliberate cetatenilor romani in general.
    2. Autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii vor lua masurile de securitate corespunzatoare pentru vehiculele cu motor si remorcile inmatriculate si autorizate de catre acestea sau utilizate de catre forta Statelor Unite ale Americii in Romania si vor coopera cu autoritatile romane pentru protejarea mediului.
    Art. 15
    Permise de conducere
    1. Permisele de conducere sau alte licente eliberate membrilor fortei sau ai componentei civile de catre autoritatile militare din Statele Unite ale Americii, care autorizeaza detinatorul sa conduca vehicule, nave sau aeronave ale fortei, sunt valabile pentru conducerea unor astfel de vehicule, nave sau aeronave in Romania.
    2. Autoritatile din Romania vor recunoaste permisele de conducere eliberate de catre autoritatile militare si civile ale Statelor Unite ale Americii pentru conducerea vehiculelor motorizate private de catre membrii fortei, ai componentei civile si de membrii de familie ai acestora, in cazul in care aceste autoritati au stabilit ca pe langa capacitatea de a conduce un vehicul cu motor persoanele in cauza poseda si cunostinte adecvate cu privire la reglementarile de circulatie in Romania. In astfel de cazuri nu vor fi solicitate permise de conducere internationale.
    3. a) Autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii vor retrage permisele de conducere cu valabilitate in Romania, in conformitate cu paragrafele 1 si 2 ale prezentului articol, in cazul in care exista indoieli serioase cu privire la abilitatea sau capacitatea detinatorilor acestor permise de a conduce un vehicul cu motor. Autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii vor acorda atentia cuvenita solicitarilor autoritatilor romane privind retragerea unor astfel de permise de conducere. Autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii vor notifica autoritatilor romane in legatura cu toate retragerile efectuate in conformitate cu prezentul subparagraf si asupra tuturor situatiilor in care in urma unor astfel de retrageri un permis de conducere a fost eliberat din nou.
    b) In situatiile in care tribunalele romane isi exercita jurisdictia in temeiul art. VII din Acordul NATO/SOFA si al art. IV din prezentul acord, prevederile legislatiei penale din Romania, referitoare la retragerea permisului de conducere, raman aplicabile in ceea ce priveste permisele de conducere la care s-a facut referire in paragraful 2 al prezentului articol.
    Art. 16
    Proceduri vamale
    1. Romania va lua toate masurile adecvate pentru a asigura desfasurarea in mod eficient si rapid a importurilor si exporturilor fortei, membrilor fortei, componentei civile si membrilor de familie ai acestora, cu concursul autoritatilor vamale romane.
    2. Inspectiile vamale la care se face referire in prezentul acord se vor desfasura in incintele agreate si in conformitate cu procedurile convenite intre autoritatile romane competente si fortele Statelor Unite ale Americii. Orice inspectie efectuata de catre autoritatile vamale romane, de intrare sau de iesire a proprietatilor personale ale membrilor fortei, componentei civile sau ale membrilor de familie ai acestora, va fi efectuata atunci cand bunurile sunt livrate la sau ridicate de la locuinta persoanei respective.
    3. Autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii vor stabili controalele vamale necesare la facilitatile unde sunt localizate fortele Statelor Unite ale Americii, in scopul prevenirii abuzurilor legate de drepturile garantate de Acordul NATO/SOFA si de prezentul acord. Autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii si autoritatile romane vor coopera in cadrul anchetelor cu privire la orice infractiune prezumtiva care implica incalcarea reglementarilor vamale.
    Art. 17
    Activitatile serviciului militar
    1. Autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii pot stabili, mentine sau opera birouri de schimb ale Serviciului militar, magazine si alte puncte de vanzare, cantine militare, centre sociale si educationale, precum si servicii de recreere in Romania pentru uzul membrilor fortei, ai componentei civile si membrilor de familie ai acestora.
    2. Structurile si activitatile la care s-a facut referire in paragraful 1 al prezentului articol sunt parti integrante ale fortelor Statelor Unite ale Americii si le vor fi acordate aceleasi scutiri fiscale si vamale garantate fortei, inclusiv cele prevazute la art. X si XII din prezentul acord.
    3. Autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii vor adopta masuri adecvate pentru preintampinarea vanzarii de bunuri si proprietati importate sau achizitionate in Romania de catre structurile la care s-a facut referire in paragraful 1 al prezentului articol catre persoanele neautorizate sa fie clienti ai unor astfel de structuri.
    Art. 18
    Oficiile de posta militara
    1. Statele Unite ale Americii pot infiinta, intretine sau utiliza oficii de posta militara in folosul fortei, al membrilor fortei sau ai componentei civile, pensionarilor fortei Statelor Unite ale Americii si membrilor de familie.
    2. Corespondenta transmisa prin astfel de oficii de posta militara poate purta timbre emise in Statele Unite ale Americii.
    3. Corespondenta oficiala a fortei va fi exceptata de perchezitie ori confiscare de catre autoritatile romane.
    Art. 19
    Valuta si schimbul valutar
    1. Fortele Statelor Unite ale Americii vor avea dreptul sa importe, sa exporte sau sa foloseasca orice suma in valuta sau in instrumente de plata, exprimata in moneda Statelor Unite ale Americii.
    2. Autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii pot pune la dispozitie sau schimba pentru membrii fortei, ai componentei civile si pentru membrii de familie ai acestora, moneda, precum si instrumentele de plata cu valoare in moneda:
    a) Statelor Unite ale Americii;
    b) Romaniei;
    c) oricarei alte tari, in limita ceruta de scopul calatoriei autorizate, inclusiv al calatoriei de plecare in concediu.
    3. Un membru al fortei, al componentei civile si membrii de familie ai acestuia pot:
    a) sa importe moneda Statelor Unite ale Americii si instrumentele de plata in moneda Statelor Unite ale Americii; si
    b) sa exporte orice moneda, alta decat cea romana, precum si instrumentele de plata exprimate in oricare dintre aceste monede, cu conditia ca o astfel de persoana sa fi importat o astfel de moneda sau instrument de plata ori sa fi primit o astfel de moneda sau instrument de plata de la autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii.
    4. Autoritatile militare ale Statelor Unite ale Americii, in cooperare cu autoritatile din Romania, vor lua masurile corespunzatoare in scopul prevenirii oricarei incalcari a drepturilor prevazute de acest articol si vor ocroti sistemul actual de reglementari cu privire la schimburile valutare din Romania, in conformitate cu modul in care acestea se aplica personalului la care se face referire in acest acord.
    Art. 20
    Proceduri de contractare
    1. In conformitate cu legile si cu regulamentele din Statele Unite ale Americii fortele Statelor Unite ale Americii pot contracta achizitionarea de articole si servicii, inclusiv de cladiri, in Romania. Acestea pot fi obtinute de catre fortele Statelor Unite ale Americii din orice sursa.
    2. Fortele Statelor Unite ale Americii pot sa foloseasca la constructii personalul propriu.
    3. La cererea autoritatilor Statelor Unite ale Americii, persoanelor a caror prezenta la o instalatie este necesara pentru indeplinirea unui contract le va fi acordata intrarea in Romania in termen de sapte (7) zile lucratoare de la data cererii. O astfel de intrare poate fi refuzata sau retrasa din ratiuni de securitate ori din cauza unui comportament neadecvat al persoanei in cauza. Daca autoritatile romane competente refuza sau retrag o astfel de intrare, acestea vor explica in scris motivele deciziei lor autoritatilor militare competente ale Statelor Unite ale Americii.
    4. Romania va acorda fortei Statelor Unite ale Americii un tratament nu mai putin favorabil decat cel acordat fortelor armate ale Romaniei in privinta achizitionarii de bunuri, servicii si utilitati.
    Art. 21
    Statutul contractantilor
    Cetatenii americani si firmele americane, cetatenii si firmele din state terte, precum si corporatiile, care servesc in mod exclusiv fortele Statelor Unite ale Americii, sau orice subunitate a acestora vor fi exceptate de la legile si reglementarile romane, cu respectarea termenilor si conditiilor angajarii lor si a autorizarii si inregistrarii intreprinderilor si societatilor comerciale. Astfel de furnizori vor fi, de asemenea, exceptati de la toate impozitele pe venit si pe profit care decurg din furnizarea catre fortele Statelor Unite ale Americii de bunuri si servicii sau din construirea de facilitati.
    Art. 22
    Comunicatii
    Fortele Statelor Unite ale Americii vor fi autorizate sa opereze propriile servicii de telecomunicatii, inclusiv emiterea de programe radio. Aceasta va include dreptul de a utiliza acele mijloace si servicii care sunt necesare pentru a asigura deplina capacitate de comunicare, precum si dreptul de a utiliza in mod gratuit anumite frecvente din spectrul de unde electromagnetice, conform prevederilor acestui acord. In folosirea acestui drept fortele Statelor Unite ale Americii vor face toate eforturile posibile pentru coordonarea utilizarii frecventelor cu autoritatile romane de resort, in scopul evitarii unor interferente perturbatoare reciproce si al sprijinirii Romaniei in vederea indeplinirii obligatiilor ei internationale.
    Art. 23
    Implementarea si solutionarea disputelor
    1. Prin acord mutual partile vor perfecta acele aranjamente necesare pentru a aduce la indeplinire activitatile si operatiunile prevazute conform acestui acord, inclusiv modalitatile de intrare, stationare, tranzit si iesire de pe teritoriul Romaniei ale membrilor fortelor Statelor Unite ale Americii, ai componentei civile si ale membrilor de familie ai acestora.
    2. Orice disputa derivata din interpretarea sau implementarea acestui acord va fi solutionata prin consultari intre parti, fara a se recurge la nici o jurisdictie externa.
    Art. 24
    Intrarea in vigoare si durata
    1. Prezentul acord va intra in vigoare la data ultimei notificari prin care partile isi aduc la cunostinta faptul ca cerintele lor legale interne au fost indeplinite. Prezentul acord va ramane in vigoare pentru o perioada nedeterminata.
    2. Oricare dintre parti va putea denunta acest acord prin notificare scrisa adresata celeilalte parti, caz in care incetarea acordului va deveni efectiva dupa 6 luni de la data primirii acestei notificari.
    3. Prezentul acord poate fi amendat in orice moment de catre oricare dintre parti. Amendamentele vor intra in vigoare potrivit procedurilor stabilite in paragraful 1 al acestui articol.
    4. Drept marturie, subsemnatii, deplin imputerniciti de guvernele lor, au semnat acest acord.
    5. Semnat la Washington, Statele Unite ale Americii, la 30 octombrie 2001, in doua exemplare originale, in limbile engleza si romana, ambele texte fiind egal autentice. In caz de divergenta, prevaleaza textul in limba engleza al prezentului acord.

                        Pentru Romania,
                        Adrian Nastase,
                        prim-ministru

                        Pentru Statele Unite ale Americii,
                        Colin Powell,
                        secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la Legea 260/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 260 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu