E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 6 din actul Legea 149 2004 abrogă articolul 3 din actul OUG 102 2002
Articolul 6 din actul Legea 149 2004 abrogă articolul 4 din actul OUG 102 2002
Articolul 7 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 16 din actul Legea 137 2002
Articolul 5 din actul Legea 149 2004 abrogă articolul 3 din actul Ordonanţa 38 2002
Articolul 4 din actul Legea 149 2004 adauga dupa articolul 7 din actul Ordonanţa 79 1999
Articolul 4 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 22 din actul Ordonanţa 79 1999
Articolul 4 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 32 din actul Ordonanţa 79 1999
Articolul 4 din actul Legea 149 2004 adauga dupa articolul 32 din actul Ordonanţa 79 1999
Articolul 3 din actul Legea 149 2004 abrogă articolul 89 din actul OUG 51 1998
Articolul 3 din actul Legea 149 2004 abrogă articolul 90 din actul OUG 51 1998
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 5 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 6 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 6 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 7 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 10 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 11 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 13 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 13 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 14 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 15 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 16 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 16 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 16 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 16 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 17 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 18 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 19 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 20 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 23 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 24 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 25 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 26 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 27 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 29 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 31 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 32 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 33 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 34 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 35 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 38 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 39 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 40 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 40 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 40 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 40 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 adauga dupa articolul 40 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 41 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 adauga dupa articolul 41 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 42 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 44 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 45 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 46 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 48 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 50 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 51 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 58 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 120 din actul Legea 64 1995
Articolul 8 din actul Legea 149 2004 republica Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 121 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 58 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 58 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 58 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 58 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 58 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 58 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 58 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 58 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 58 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 59 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 60 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 60 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 62 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 66 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 67 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 68 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 70 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 73 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 77 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 77 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 abrogă articolul 80 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 81 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 100 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 101 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 102 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 104 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 106 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 107 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 108 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 abrogă articolul 109 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 112 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 117 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 adauga dupa articolul 117 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 124 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 126 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 127 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 127 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 127 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 adauga dupa articolul 127 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 abrogă articolul 129 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 1 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 2 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 4 din actul Legea 64 1995
Articolul 1 din actul Legea 149 2004 modifica articolul 2 din actul Legea 64 1995
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 149 din 11 mai 2004

pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, precum si a altor acte normative cu incidenta asupra acestei proceduri

ACT EMIS DE:                PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 424 din 12 mai 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 608 din 13 decembrie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (1) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Prezenta lege se aplica urmatoarelor categorii de persoane aflate in insolventa si care vor fi denumite in continuare debitori:
    a) comerciantii:
    1. societatile comerciale;
    2. cooperativele de consum si cooperativele mestesugaresti, denumite in continuare organizatii cooperatiste, asociatiile teritoriale ale cooperativelor de consum si mestesugaresti, constituite potrivit Decretului-lege nr. 66/1990 privind organizarea si functionarea cooperatiei mestesugaresti, cu modificarile ulterioare, respectiv Legii nr. 109/1996 privind organizarea si functionarea cooperatiei de consum si a cooperatiei de credit, cu modificarile ulterioare, precum si societatile cooperative;
    3. persoanele fizice care actioneaza individual sau in asociatii familiale;
    b) societatile agricole;
    c) grupurile de interes economic."
    2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Scopul legii este instituirea unei proceduri pentru acoperirea pasivului debitorului aflat in insolventa, fie prin reorganizarea activitatii acestuia sau prin lichidarea unor bunuri din averea lui pana la stingerea pasivului, fie prin faliment."
    3. Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Platile se vor face dintr-un cont deschis la o unitate a unei banci, pe baza de dispozitii emise de debitor sau, dupa caz, de administrator, iar in cursul falimentului, de lichidator."
    4. La articolul 4, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (2^1) cu urmatorul cuprins:
    "(2^1) Disponibilitatile banesti vor putea fi pastrate intr-un cont special de depozit bancar."
    5. Titlul capitolului II va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 2
    Participantii la procedura reorganizarii judiciare si a falimentului"
    6. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Organele care aplica procedura sunt: instantele judecatoresti, judecatorul-sindic, administratorul si lichidatorul.
    (2) Organele prevazute la alin. (1) trebuie sa asigure efectuarea cu celeritate a actelor si operatiunilor prevazute de prezenta lege, precum si realizarea in conditiile legii a drepturilor si obligatiilor celorlalti participanti la aceste acte si operatiuni."
    7. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    Toate procedurile prevazute de prezenta lege, cu exceptia recursului prevazut la art. 7, sunt de competenta exclusiva a tribunalului in a carui raza teritoriala se afla sediul debitorului, astfel cum figureaza acesta in registrul comertului, respectiv in registrul societatilor agricole, si sunt exercitate de un judecator-sindic desemnat de presedintele tribunalului in conditiile art. 8."
    8. Alineatul (2) al articolului 6^1 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Prin exceptie, indeplinirea actelor mentionate la alin. (1) se va face prin publicitate, in cazurile expres prevazute de lege."
    9. Alineatul (3) al articolului 6^1 se abroga.
    10. La articolul 7, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Termenul de recurs este de 10 zile de la comunicarea hotararii, daca legea nu prevede altfel."
    11. Alineatele (2) si (3) ale articolului 7 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Recursul va fi judecat de completuri specializate, in termen de 30 de zile de la inregistrarea dosarului la curtea de apel. Citarea partilor se face prin publicitate. In vederea solutionarii recursului, se trimit la curtea de apel in copie certificata, sub semnatura grefierului-sef al tribunalului, numai actele care intereseaza rezolvarea recursului.
    (3) Prin derogare de la prevederile art. 300 alin. 2 si 3 din Codul de procedura civila, cu modificarile si completarile ulterioare, hotararile judecatorului-sindic nu vor putea fi suspendate de instanta de recurs."
    12. Dupa alineatul (3) al articolului 7 se introduc alineatele (4) si (5) cu urmatorul cuprins:
    "(4) Prevederile alin. (3) nu se aplica in cazul judecarii recursului impotriva urmatoarelor hotarari ale judecatorului-sindic:
    a) hotararea de respingere a contestatiei debitorului, facuta in temeiul art. 31 alin. (5);
    b) hotararea prin care se decide intrarea in faliment, pronuntata in conditiile art. 77;
    c) hotararea de solutionare a contestatiei la planul de distribuire a fondurilor obtinute din lichidare si din incasarea de creante, facuta in temeiul art. 107.
    (5) Pentru toate cererile de recurs formulate impotriva hotararilor pronuntate de judecatorul-sindic in cadrul procedurii deschise impotriva unui debitor se constituie un singur dosar."
    13. Alineatul (2) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Daca examinarea chestiunilor supuse deliberarii in sedintele de judecata prezidate de judecatorul-sindic nu se poate finaliza intr-o singura zi, deliberarea va continua de drept in prima zi lucratoare urmatoare, fara o noua instiintare, procedandu-se astfel in continuare pana la rezolvarea tuturor chestiunilor."
    14. Alineatul (3) al articolului 10 se abroga.
    15. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    Hotararile judecatorului-sindic sunt definitive si executorii. Ele pot fi atacate separat cu recurs."
    16. Alineatul (1) al articolului 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    (1) Adunarea creditorilor va fi convocata si prezidata de catre administrator sau, dupa caz, de catre lichidator, daca legea sau judecatorul-sindic nu dispune altfel; secretariatul sedintelor adunarilor creditorilor este in sarcina administratorului sau, dupa caz, a lichidatorului."
    17. Alineatele (4) si (5) ale articolului 13^1 vor avea urmatorul cuprins:
    "(4) Nu se va tine seama de declaratiile scrise trimise de creditori, cu exceptia cazurilor in care legea admite votul prin adeziune. In cazul in care este permisa votarea prin corespondenta, creditorii isi pot transmite votul printr-un inscris in format electronic caruia i s-a incorporat, atasat sau asociat o semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat valabil.
    (5) La sedintele adunarii creditorilor vor participa 2 delegati ai salariatilor debitorului, votand pentru creantele reprezentand salariile si alte drepturi banesti."
    18. Alineatul (6) al articolului 13^1 se abroga.
    19. Alineatul (8) al articolului 13^1 va avea urmatorul cuprins:
    "(8) Procesul-verbal al adunarii creditorilor va fi semnat de presedintele sedintei si va cuprinde in rezumat dezbaterile tinute, votul creditorilor pentru fiecare chestiune si deciziile adoptate."
    20. Alineatul (3) al articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Calculul valorii totale a creantelor prevazute la alin. (2) impotriva averii debitorului se va determina prin raportare la urmatoarele criterii:
    a) ulterior afisarii tabelului definitiv si pana la confirmarea unui plan de reorganizare, astfel cum reiese din cuprinsul tabelului definitiv;
    b) ulterior confirmarii planului de reorganizare si pana la afisarea tabelului definitiv consolidat, astfel cum reiese din planul de reorganizare confirmat; si
    c) ulterior afisarii tabelului definitiv consolidat, astfel cum reiese din cuprinsul acestuia."
    21. Alineatul (2) al articolului 15 se abroga.
    22. Alineatele (4) si (5) ale articolului 15 vor avea urmatorul cuprins:
    "(4) In cadrul primei sedinte a adunarii creditorilor, acestia vor putea alege un comitet format din 3 - 7 creditori dintre cei cu creante garantate si cei chirografari, care se ofera voluntar; comitetul astfel desemnat va inlocui comitetul desemnat anterior de judecatorul-sindic.
    (5) Daca nu se va obtine majoritatea necesara, judecatorul-sindic va putea desemna comitetul potrivit criteriilor prevazute la alin. (1) sau va putea mentine comitetul desemnat anterior."
    23. Titlul sectiunii a 3^1-a din cadrul capitolului II va avea urmatorul cuprins:
    "Sectiunea a 3^1-a
    Adunarea generala a membrilor sau asociatilor/actionarilor. Reprezentantul membrilor sau asociatilor/actionarilor"
    24. Alineatele (3) si (4) ale articolului 16^1 vor avea urmatorul cuprins:
    "(3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica in mod corespunzator adunarii generale a membrilor grupurilor de interes economic si, respectiv, ai societatilor cooperative; in cazul acestor persoane juridice, procentul prevazut la alin. (2) se raporteaza la numarul membrilor acestora.
    (4) Membrilor sau, dupa caz, asociatilor/actionarilor li se vor notifica, in conditiile legii, in mod obligatoriu:
    a) hotararea de deschidere a procedurii;
    b) propunerea de indeplinire a unor acte, operatiuni si plati care depasesc conditiile obisnuite de exercitare a activitatii curente;
    c) solicitarea de intrare in faliment, precum si hotararea judecatorului-sindic de intrare in faliment a debitorului;
    d) propunerea de vanzare in bloc sau de vanzare a imobilelor;
    e) raportul final si bilantul general, intocmite de lichidator;
    f) hotararea de inchidere a procedurii."
    25. Articolul 16^2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16^2
    (1) In cadrul sedintelor adunarii generale a membrilor sau, dupa caz, a asociatilor/actionarilor, acestia vor desemna, pe cheltuiala lor, un reprezentant, persoana fizica sau juridica, care sa le reprezinte interesele si vor avea dreptul sa analizeze situatia debitorului, rapoartele intocmite de reprezentantul membrilor ori, dupa caz, al asociatilor/actionarilor, masurile luate de administrator sau de lichidator si efectele acestora si sa propuna, motivat, si alte masuri.
    (2) Cu exceptia cazurilor in care legea cere o majoritate speciala, sedintele vor avea loc in prezenta asociatilor/actionarilor reprezentand cel putin jumatate din capitalul social, iar deciziile se adopta cu majoritate simpla, raportata la capitalul social reprezentat. In toate cazurile insa deciziile se adopta doar cu votul asociatilor/actionarilor reprezentand cel putin o treime din capitalul social.
    (3) Pentru grupurile de interes economic si, respectiv, societatile cooperative, procentele prevazute la alin. (2) se raporteaza la numarul membrilor acestora.
    (4) Comunicarea sau notificarea oricarui act de procedura catre membri sau, dupa caz, asociati/actionari se realizeaza la adresa reprezentantului membrilor ori, dupa caz, al asociatilor/actionarilor, aleasa de acesta.
    (5) Reprezentantul membrilor sau, dupa caz, al asociatilor/actionarilor este imputernicit sa exercite orice drepturi ori atributii pe care le poate exercita debitorul persoana fizica, cu exceptia cazurilor in care legea prevede ca acestea vor fi exercitate de membri sau, dupa caz, asociati/actionari, individual ori in alte conditii.
    (6) In cazurile prevazute la art. 16^1 alin. (4) lit. b), c), d) si e), reprezentantul membrilor sau, dupa caz, al asociatilor/actionarilor va putea formula obiectii in conditiile stabilite de lege, dar nu va participa la exercitarea votului pentru aprobarea masurilor respective, daca un astfel de vot este prevazut de lege."
    26. Alineatele (1), (3) si (4) ale articolului 16^3 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16^3
    (1) Judecatorul-sindic va desemna un reprezentant dintre primii 3 asociati/actionari titulari ai partilor sociale/actiunilor cele mai mari, prin valoare.
    ...........................................................................
    (3) In cadrul primei sedinte a adunarii generale a asociatilor/actionarilor sau ulterior, acestia vor putea alege, pe cheltuiala lor, un reprezentant, persoana fizica sau juridica; reprezentantul astfel desemnat va inlocui reprezentantul desemnat anterior de judecatorul-sindic.
    (4) In cursul activitatii sale judecatorul-sindic va putea cere asistenta reprezentantului asociatilor/actionarilor sau a unui delegat al acestuia."
    27. La articolul 16^3, dupa alineatul (4) se introduce alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
    "(5) Prevederile alin. (1) - (4) se aplica, in mod corespunzator, in ceea ce priveste desemnarea reprezentantului membrilor grupului de interes economic sau, dupa caz, ai societatilor cooperative."
    28. Articolul 16^4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16^4
    Reprezentantul membrilor sau, dupa caz, al asociatilor/actionarilor poate indeplini urmatoarele atributii:
    a) propunerea de desemnare a unui administrator;
    b) consultarea cu administratorul sau lichidatorul cu privire la desfasurarea si administrarea procedurii;
    c) examinarea actelor savarsite de debitor, administrator sau lichidator, a activitatii si situatiei financiare a debitorului, precum si a posibilitatii de continuare a activitatii acestuia;
    d) formularea si negocierea unui plan de reorganizare, precum si informarea si consilierea membrilor sau, dupa caz, a asociatilor/actionarilor cu privire la continutul oricarui alt plan propus;
    e) efectuarea oricaror alte activitati necesare pentru protejarea intereselor membrilor sau, dupa caz, ale asociatilor/actionarilor."
    29. Alineatele (1) - (4) ale articolului 17 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) In cadrul primei sedinte a adunarii creditorilor sau ulterior, creditorii care detin cel putin 50% din valoarea totala a creantelor pot decide desemnarea unui administrator - persoana fizica sau societate comerciala -, stabilindu-i si remuneratia, in conformitate cu criteriile aprobate prin hotarare a Guvernului.
    (2) Creditorii nemultumiti pot contesta decizia prevazuta la alin. (1), in termen de 3 zile, la judecatorul-sindic, care va solutiona, de urgenta si deodata, toate contestatiile printr-o incheiere prin care va desemna administratorul propus de creditori sau, dupa caz, va mentine administratorul desemnat prin hotararea de deschidere a procedurii.
    (3) Daca in termenul stabilit la alin. (2) decizia adunarii creditorilor nu este contestata, judecatorul-sindic, printr-o incheiere, va desemna administratorul propus de creditori, dispunand totodata incetarea atributiilor administratorului pe care l-a desemnat prin hotararea de deschidere a procedurii.
    (4) Administratorul, persoana fizica sau societate comerciala, inclusiv reprezentantul acesteia, trebuie sa aiba calitatea de practician in reorganizare si lichidare, in conditiile legii."
    30. Alineatul (5) al articolului 17 se abroga.
    31. Literele c) si g) ale articolului 18 vor avea urmatorul cuprins:
    "c) conducerea integrala, respectiv in parte, a activitatii debitorului, cu precizarea expresa, in acest caz, a atributiilor sale si a conditiilor de efectuare a platilor din contul averii debitorului;
    ...........................................................................
    g) verificarea creantelor si, atunci cand este cazul, formularea de obiectiuni la acestea;"
    32. Dupa litera e^1) a articolului 18 se introduce o litera noua, litera e^2), cu urmatorul cuprins:
    "e^2) sesizarea de urgenta a judecatorului-sindic in cazul in care constata ca nu exista bunuri in averea debitorului ori ca acestea sunt insuficiente pentru a acoperi cheltuielile administrative;"
    33. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    (1) Administratorul va depune la dosarul cauzei un raport lunar cuprinzand descrierea modului in care s-a achitat de atributiile sale, precum si justificarea cheltuielilor efectuate in conditiile art. 106 alin. (1) si art. 108.
    (2) Debitorul persoana fizica, reprezentantul membrilor sau al asociatilor/actionarilor, oricare dintre creditori, precum si orice alta persoana interesata pot face contestatie impotriva masurilor luate de administrator.
    (3) Contestatia trebuie sa fie inregistrata in termen de 5 zile de la depunerea raportului prevazut la alin. (1).
    (4) Judecatorul-sindic va solutiona contestatia, in termen de 10 zile de la inregistrarea ei, in Camera de consiliu, cu citarea contestatorului si a administratorului, putand, daca va considera necesar, sa suspende executarea masurii contestate."
    34. Alineatul (3) al articolului 20 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) In orice stadiu al procedurii, pentru motive temeinice, judecatorul-sindic poate dispune, prin incheiere, inlocuirea administratorului."
    35. Literele b) si f) ale articolului 23 vor avea urmatorul cuprins:
    "b) conducerea activitatii debitorului;
    ...........................................................................
    f) verificarea creantelor si, atunci cand este cazul, formularea de obiectiuni la acestea;"
    36. Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    (1) Procedura va incepe pe baza unei cereri introduse la tribunal de catre debitor sau de catre creditori.
    (2) Banca Nationala a Romaniei, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare si Comisia de Supraveghere a Asigurarilor vor putea introduce cerere impotriva persoanelor juridice aflate sub supravegherea si controlul acestora, care, potrivit datelor de care autoritatile respective dispun, indeplinesc criteriile prevazute de dispozitiile legale speciale pentru pornirea procedurii prevazute de prezenta lege."
    37. Alineatul (4) al articolului 25 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Introducerea prematura si cu rea-credinta de catre debitor a unei cereri de deschidere a procedurii atrage raspunderea patrimoniala a debitorului persoana fizica sau a reprezentantilor legali ai persoanelor juridice debitoare, pentru prejudiciile pricinuite."
    38. La alineatul (1) al articolului 26, dupa litera c) se introduce o litera noua, litera c^1), cu urmatorul cuprins:
    "c^1) o lista cuprinzand platile si transferurile patrimoniale efectuate de debitor in cele 120 de zile anterioare formularii cererii introductive;"
    39. Literele e) - g) ale alineatului (1) al articolului 26 vor avea urmatorul cuprins:
    "e) o lista a membrilor grupului de interes economic sau, dupa caz, a asociatilor cu raspundere nelimitata, pentru societatile in nume colectiv si cele in comandita;
    f) o declaratie prin care debitorul isi arata intentia de intrare in faliment sau de reorganizare, conform unui plan, prin restructurarea activitatii sau prin lichidarea, in tot sau in parte, a averii, in vederea stingerii datoriilor sale; daca aceasta declaratie nu va fi depusa pana la expirarea termenului stabilit la alin. (2), se prezuma ca debitorul este de acord cu inceperea falimentului;
    g) o declaratie pe propria raspundere sau un certificat de la registrul societatilor agricole ori, dupa caz, oficiul registrului comertului in a carui raza teritoriala se afla domiciliul profesional/sediul social, din care sa rezulte daca a mai fost supus procedurii prevazute de prezenta lege intr-un interval de 5 ani anterior formularii cererii introductive."
    40. Alineatul (2) al articolului 26 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Daca debitorul nu dispune, la momentul inregistrarii cererii, de vreuna dintre informatiile prevazute la alin. (1) lit. a) - e) si g), el va putea inregistra acea informatie la tribunal, in termen de 10 zile; daca nu o va face, cererea sa va fi respinsa."
    41. La articolul 27, dupa alineatul (2) se introduce un alineat nou, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica, in mod corespunzator, in privinta cererilor introduse de grupurile de interes economic sau de membrii acestora."
    42. Titlul subsectiunii 2 din sectiunea 1 a capitolului III va avea urmatorul cuprins:
    "2. Cererile creditorilor"
    43. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 29
    (1) Orice creditor care are una sau mai multe creante certe, lichide si exigibile poate introduce la tribunal o cerere impotriva unui debitor care este prezumat in insolventa din cauza incetarii platilor fata de acesta timp de cel putin 30 de zile, in urmatoarele conditii:
    a) daca creantele izvorasc din raporturi de munca sau raporturi obligationale civile, acestea trebuie sa aiba un cuantum superior valorii insumate a 6 salarii medii pe economie, stabilite in conditiile legii si calculate la data formularii cererii introductive;
    b) in celelalte cazuri, creantele trebuie sa aiba un cuantum superior echivalentului in lei al sumei de 3.000 euro, calculat la data formularii cererii introductive;
    c) in cazul unui creditor care detine creante din ambele categorii mentionate la lit. a) si b), cuantumul total al creantelor trebuie sa fie superior valorii insumate a 6 salarii medii pe economie, stabilite in conditiile legii si calculate la data formularii cererii introductive.
    (2) Daca intre momentul formularii cererii de catre un creditor si cel al judecarii acestei cereri de catre judecatorul-sindic sunt formulate cereri de catre alti creditori, judecatorul-sindic va dispune conexarea acestora si va stabili indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (1) referitoare la cuantumul minim al creantelor in raport cu valoarea insumata a creantelor tuturor creditorilor care au formulat cereri.
    (3) Daca s-a deschis o procedura intr-un dosar, celelalte eventuale dosare aflate pe rol, cu acelasi obiect, vor fi conexate la primul dosar."
    44. Alineatele (1) - (4) ale articolului 31 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31
    (1) Daca cererea debitorului corespunde conditiilor stabilite la art. 25, 26 si 28, judecatorul-sindic va pronunta o incheiere de deschidere a procedurii, pe care o va notifica in conditiile art. 58^1. In cazul in care creditorii se opun deschiderii procedurii in termen de 15 zile de la publicarea notificarii, judecatorul-sindic va tine, in termen de 10 zile, o sedinta la care vor fi citati debitorul si creditorii care se opun deschiderii procedurii, in urma careia va solutiona, deodata, printr-o sentinta, toate opozitiile.
    (2) In termen de 48 de ore de la inregistrarea cererii creditorilor, judecatorul-sindic va comunica cererea, in copie, debitorului si va dispune afisarea unei copii la usa instantei.
    (3) Daca, in termen de 5 zile de la primirea copiei, debitorul contesta ca ar fi in stare de insolventa, in conditiile stabilite la art. 29, judecatorul-sindic va tine, in termen de 10 zile, o sedinta la care vor fi citati debitorul si creditorii care au introdus cererea.
    (4) La cererea debitorului, judecatorul-sindic ii poate obliga pe creditorii care au introdus cererea sa consemneze, in termen de 15 zile, la o banca, o cautiune de cel mult 10% din valoarea creantelor. Cautiunea va fi restituita creditorilor, daca cererea lor va fi admisa. Daca cererea va fi respinsa, cautiunea poate fi folosita pentru a acoperi pagubele suferite de debitor. Daca nu este consemnata in termen cautiunea, cererea introductiva va fi respinsa."
    45. Alineatul (2) al articolului 32 se abroga.
    46. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 33
    Daca debitorul nu a prezentat informatiile prevazute la art. 26 alin. (1) lit. b), c), c^1), d) si g) sau le-a prezentat in mod necorespunzator, administratorul poate, pe cheltuiala averii debitorului, sa angajeze, in conditiile legii, unul sau mai multi experti de specialitate care, folosind bilantul, registrele contabile si documentele contabile si extracontabile ale debitorului, sa le intocmeasca sau, dupa caz, sa le corecteze, cu maxima urgenta."
    47. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    Prin hotararea de deschidere a procedurii, judecatorul-sindic va desemna un administrator, stabilindu-i atributiile, potrivit art. 18, precum si remuneratia, in conformitate cu criteriile aprobate prin hotarare a Guvernului."
    48. La articolul 35^1, partea introductiva a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 35^1
    (1) Creditorul titular al unei creante garantate cu ipoteca, gaj sau alta garantie reala mobiliara ori drept de retentie, de orice fel, poate solicita judecatorului-sindic ridicarea suspendarii mentionate la art. 35 cu privire la creanta sa si valorificarea imediata, in cadrul procedurii, a bunului asupra caruia poarta garantia sau dreptul de retentie, in una dintre urmatoarele situatii:"
    49. Articolul 38 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 38
    (1) Dupa ce s-a dispus deschiderea procedurii potrivit art. 31, este interzis administratorilor debitorilor persoane juridice, sub sanctiunea nulitatii, sa instraineze, fara acordul judecatorului-sindic, actiunile ori partile lor sociale sau de interes, detinute la debitorul care face obiectul acestei proceduri.
    (2) Judecatorul-sindic va dispune indisponibilizarea actiunilor ori a partilor sociale sau de interes, potrivit alin. (1), in registrele speciale de evidenta sau in conturile inregistrate electronic."
    50. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    Debitorul are obligatia de a pune la dispozitie administratorului sau, dupa caz, lichidatorului toate informatiile cerute de acesta cu privire la activitatea si averea sa, precum si lista cuprinzand platile si transferurile patrimoniale facute de el in cele 120 de zile anterioare deschiderii procedurii."
    51. Alineatul (1) al articolului 40 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 40
    (1) In afara de cazurile prevazute de prezenta lege sau de cele autorizate de judecatorul-sindic, toate actele, operatiunile si platile efectuate de debitor, ulterior deschiderii procedurii, sunt nule."
    52. Alineatele (5) si (6) ale articolului 40^1 vor avea urmatorul cuprins:
    "(5) Creditorii, comitetul creditorilor ori reprezentantul membrilor sau, dupa caz, al asociatilor/actionarilor pot oricand adresa judecatorului-sindic o cerere de a se ridica debitorului dreptul de administrare, avand ca justificare pierderile continue din averea debitorului sau lipsa probabilitatii de realizare a unui plan rational de activitate.
    (6) Judecatorul-sindic va examina in termen de 15 zile cererea prevazuta la alin. (5), intr-o sedinta la care vor fi citati debitorul, creditorii, administratorul, comitetul creditorilor si reprezentantul membrilor sau, dupa caz, al asociatilor/actionarilor."
    53. Alineatele (1) si (2) ale articolului 40^2 se abroga.
    54. Alineatele (2) si (3) ale articolului 40^3 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Actele, operatiunile si platile care depasesc conditiile mentionate la alin. (1) vor putea fi autorizate de judecatorul-sindic; acesta va convoca o sedinta in termen de maximum 20 de zile de la data primirii cererii, instiintandu-i pe creditori despre posibilitatea de a depune contestatii motivate cu cel putin 5 zile inainte de data convocarii.
    (3) In cadrul sedintei prevazute la alin. (2), judecatorul-sindic va solutiona toate contestatiile si va decide, prin incheiere, asupra cererii formulate de debitor/administrator."
    55. Dupa articolul 40^4 se introduc doua articole noi, articolele 40^5 si 40^6, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 40^5
    Deschiderea procedurii de insolventa nu afecteaza dreptul unui creditor de a invoca compensarea creantei sale cu cea a debitorului asupra sa, atunci cand conditiile prevazute de lege in materie de compensare legala sunt indeplinite la data deschiderii procedurii.
    Art. 40^6
    Bunurile instrainate de administrator sau lichidator, in exercitiul atributiilor sale prevazute de prezenta lege, sunt dobandite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garantii reale mobiliare sau drepturi de retentie, de orice fel, ori masuri asiguratorii."
    56. Articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 41
    (1) Administratorul va intocmi si va supune judecatorului-sindic, in termenul stabilit de judecatorul-sindic, dar care nu va putea depasi 60 de zile de la desemnarea administratorului, un raport amanuntit asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la aparitia insolventei debitorului, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila.
    (2) Raportul va indica daca exista o posibilitate reala de reorganizare efectiva a activitatii debitorului ori, dupa caz, motivele care nu permit reorganizarea si, in acest caz, propunerea de intrare in faliment.
    (3) Raportul prin care se propune intrarea in faliment a debitorului va fi supus aprobarii adunarii generale a creditorilor la prima sedinta a acesteia.
    (4) Judecatorul-sindic va dispune, in termen de 48 de ore de la primirea raportului prevazut la alin. (3), publicarea unui anunt referitor la raport in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si in doua ziare cu larga difuzare, cu indicarea datei sedintei adunarii creditorilor si a faptului ca este admisibila votarea prin scrisoare, cu legalizarea semnaturii creditorului de catre notarul public, comunicata prin orice mijloace si inregistrata la tribunal cu cel putin 3 zile inainte de data fixata pentru exprimarea votului.
    (5) Administratorul va asigura posibilitatea consultarii raportului la sediul sau, pe cheltuiala solicitantului. O copie de pe raport va fi depusa la grefa tribunalului si la registrul comertului sau, dupa caz, la registrul societatilor agricole si va fi comunicata debitorului."
    57. Dupa articolul 41 se introduce un articol nou, art. 41^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 41^1
    (1) In cadrul primei sedinte a adunarii creditorilor, administratorul ii va informa pe creditorii prezenti despre voturile valabile primite in scris cu privire la raportul prin care se propune intrarea in faliment a debitorului.
    (2) Adunarea creditorilor va aproba raportul prevazut la alin. (1) prin votul titularilor a cel putin doua treimi din creantele prezente la vot.
    (3) In baza hotararii adunarii creditorilor de aprobare a raportului prevazut la alin. (1), judecatorul-sindic va decide, prin incheiere, intrarea in faliment a debitorului in conditiile art. 77.
    (4) Prevederile alin. (1) - (3) nu se aplica in cazul in care, pana la data primei sedinte a adunarii creditorilor a fost admis un plan de reorganizare de catre judecatorul-sindic."
    58. Articolul 42 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 42
    Actiunile introduse de administrator in aplicarea dispozitiilor prezentei sectiuni sunt scutite de taxele de timbru. Toate actiunile si cererile introduse de lichidatorul judiciar sunt scutite de plata taxei de timbru."
    59. Articolul 44 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 44
    Administratorul sau, dupa caz, lichidatorul poate introduce la judecatorul-sindic actiuni pentru anularea actelor frauduloase incheiate de debitor in dauna drepturilor creditorilor, in cei 3 ani anteriori deschiderii procedurii."
    60. La articolul 45, partea introductiva a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 45
    (1) Administratorul sau, dupa caz, lichidatorul poate introduce la judecatorul-sindic actiuni pentru anularea constituirilor sau transferurilor de drepturi patrimoniale catre terti si pentru restituirea de catre acestia a bunurilor transmise si a valorii altor prestatii executate, realizate de debitor prin urmatoarele acte:"
    61. La articolul 45 alineatul (2), partea introductiva si literele a) - c) vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Urmatoarele operatiuni, incheiate in anul anterior deschiderii procedurii, cu persoane aflate in raporturi juridice cu debitorul, vor putea, de asemenea, sa fie anulate si prestatiile recuperate, daca sunt in paguba creditorilor:
    a) cu un asociat comanditat sau cu un asociat detinand cel putin 20% din capitalul societatii comerciale ori, dupa caz, din drepturile de vot in adunarea generala a asociatilor, atunci cand debitorul este respectiva societate in comandita, respectiv o societate agricola, in nume colectiv sau cu raspundere limitata;
    b) cu un actionar detinand cel putin 20% din actiunile debitorului ori, dupa caz, din drepturile de vot in adunarea generala a actionarilor, atunci cand debitorul este respectiva societate pe actiuni;
    c) cu un administrator, director sau un membru al organelor de supraveghere a debitorului, societate cooperativa, societate pe actiuni, cu raspundere limitata sau, dupa caz, societate agricola;"
    62. La alineatul (2) al articolului 45, dupa litera a) se introduce litera a^1), cu urmatorul cuprins:
    "a^1) cu un membru sau administrator, atunci cand debitorul este un grup de interes economic;"
    63. Alineatul (1) al articolului 46 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 46
    (1) Actiunea pentru anularea unui transfer patrimonial, potrivit art. 44 sau 45, poate fi introdusa de administrator/lichidator in termen de un an de la data expirarii termenului stabilit pentru intocmirea raportului prevazut la art. 18 lit. a), dar nu mai tarziu de 18 luni de la data deschiderii procedurii."
    64. Alineatul (2) al articolului 48 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Tertul dobanditor, care a restituit averii debitorului bunul sau valoarea bunului ce-i fusese transferat de catre debitor, va avea impotriva averii o creanta de aceeasi valoare, cu conditia ca tertul sa fi acceptat transferul cu buna-credinta si fara intentia de a-i impiedica, intarzia ori insela pe creditorii debitorului."
    65. Articolul 50 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 50
    (1) Cererea pentru anularea unui transfer cu caracter patrimonial se va nota, din oficiu, in registrele de publicitate aferente.
    (2) O persoana obtinand un titlu sau dobandind o garantie ori un alt drept real asupra bunului respectiv, dupa efectuarea unei astfel de notari, va avea titlul sau dreptul sau conditionat de dreptul de a fi recuperat bunul."
    66. Alineatul (3) al articolului 51 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Administratorul/lichidatorul va putea mentine contractele de credit si va putea, cu acordul cocontractantilor, sa le modifice clauzele, astfel incat acestea sa asigure echivalenta viitoarelor prestatii ale debitorului. Modificarile vor fi supuse aprobarii judecatorului-sindic, care va avea in vedere daca ele sunt atat in folosul averii debitorului, cat si in cel al averii creditorilor."
    67. Articolul 58 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 58
    (1) Daca un asociat dintr-o societate agricola, societate in nume colectiv, societate in comandita ori cu raspundere limitata sau actionarul unei societati pe actiuni este debitor intr-o procedura prevazuta de prezenta lege si daca implicarea debitorului intr-o astfel de procedura nu atrage dizolvarea acelei societati, administratorul/lichidatorul poate cere lichidarea drepturilor debitorului in acea societate, potrivit ultimei situatii financiare aprobate, sau poate propune ca debitorul sa fie pastrat ca asociat, daca ceilalti asociati sunt de acord.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica, in mod corespunzator, in cazul membrilor societatilor cooperative si ai grupurilor de interes economic."
    68. Alineatul (1) al articolului 58^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 58^1
    (1) In urma deschiderii procedurii, administratorul va trimite o notificare tuturor creditorilor mentionati in lista depusa de debitor in conformitate cu art. 26 sau 32 ori, dupa caz, intocmita in conditiile art. 33, debitorului si oficiului registrului comertului sau, dupa caz, registrului societatilor agricole unde debitorul este inmatriculat, pentru efectuarea mentiunii."
    69. Alineatele (2) si (3) ale articolului 58^2 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Sedinta de intrunire a adunarii creditorilor va fi convocata la un termen situat in primele 10 zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (1) lit. d).
    (3) In functie de circumstantele cauzei si pentru motive temeinice, judecatorul-sindic va putea hotari o majorare a termenelor prevazute la alin. (1) lit. b), c) si d) cu maximum 30, 15, respectiv 15 zile."
    70. Alineatul (1) al articolului 58^4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 58^4
    (1) Cu exceptia salariatilor ale caror creante vor fi inregistrate de administrator conform evidentelor contabile, toti ceilalti creditori, ale caror creante sunt anterioare datei de deschidere a procedurii, vor depune cererea de admitere a creantelor in termenul fixat in hotararea de deschidere a procedurii; declaratiile de creante vor fi inregistrate intr-un registru care se va pastra la grefa tribunalului."
    71. La articolul 58^4, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Prevederile alin. (1) se aplica, in mod corespunzator, titularilor de actiuni la purtator."
    72. Alineatul (3) al articolului 58^5 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Posesorii de titluri de valoare la ordin sau la purtator pot solicita administratorului restituirea titlurilor originale si pastrarea la dosar a unor copii certificate de acesta. Administratorul va face mentiunea pe original despre prezentarea acestora. Originalele vor fi prezentate din nou la orice repartitie de sume intre creditori, precum si la exercitarea votului in adunarea creditorilor."
    73. Alineatele (2) si (3) ale articolului 58^6 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Nu sunt supuse acestei proceduri creantele bugetare rezultand dintr-un titlu executoriu necontestat in termenele prevazute de legi speciale.
    (3) Prin creante bugetare, in sensul prezentei legi, se intelege creantele izvorate din impozite, taxe, contributii, amenzi si alte venituri bugetare, precum si accesoriile acestora, respectiv dobanzi, penalitati si penalitati de intarziere."
    74. Alineatul (1) al articolului 58^7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 58^7
    (1) Administratorul va proceda de indata la verificarea fiecarei cereri si a documentelor depuse si va putea efectua o cercetare amanuntita pentru a stabili legitimitatea, valoarea exacta si prioritatea fiecarei creante."
    75. La articolul 58^9 se introduce un alineat nou, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
    "(2) Creantele exprimate in valuta vor fi inregistrate la valoarea lor in lei, la cursul Bancii Nationale a Romaniei existent la data deschiderii procedurii."
    76. Alineatele (3) si (4) ale articolului 58^12 vor avea urmatorul cuprins:
    "(3) Tabelul preliminar va fi, totodata, afisat de grefa la usa instantei, intocmindu-se in acest sens un proces-verbal de afisare, si va fi comunicat debitorului.
    (4) O data cu afisarea tabelului, administratorul va trimite imediat notificari creditorilor, ale caror creante sau drepturi de preferinta au fost trecute partial in tabelul preliminar sau inlaturate, precizand totodata si motivele."
    77. Punctul 3 al alineatului (1) al articolului 58^16 va avea urmatorul cuprins:
    "3. dreptul de a-si realiza creantele impotriva debitorului sau a membrilor ori asociatilor cu raspundere nelimitata ai persoanei juridice debitoare, ulterior inchiderii procedurii, sub rezerva ca debitorul sa nu fi fost condamnat pentru bancruta simpla sau frauduloasa ori sa nu i se fi stabilit raspunderea pentru efectuarea de plati ori transferuri frauduloase."
    78. Litera c) a alineatului (1) al articolului 59 va avea urmatorul cuprins:
    "c) comitetul creditorilor, reprezentantul membrilor sau, dupa caz, al asociatilor/actionarilor, in termen de 30 de zile de la data afisarii tabelului definitiv al creantelor."
    79. Alineatele (1^1) si (1^2) ale articolului 59 se abroga.
    80. Alineatele (1^3) si (5) ale articolului 59 vor avea urmatorul cuprins:
    "(1^3) La cererea oricarei parti interesate, judecatorul-sindic poate scurta, pentru motive temeinice, perioadele prevazute la alin. (1).
    ...........................................................................
    (5) Nerespectarea termenelor prevazute la alin. (1) conduce la decaderea partilor respective din dreptul de a depune un plan de reorganizare si, ca urmare, la trecerea, din dispozitia judecatorului-sindic, la faliment."
    81. Alineatele (1), (2), (3) si (6) ale articolului 60 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 60
    (1) Planul de reorganizare va indica perspectivele de redresare in raport cu posibilitatile si specificul activitatii debitorului, cu mijloacele financiare disponibile si cu cererea pietei fata de oferta debitorului si va cuprinde masuri concordante cu interesele creditorilor si ale membrilor sau asociatilor/actionarilor, precum si cu ordinea publica, inclusiv in ceea ce priveste modalitatea de selectie, desemnare si inlocuire a administratorilor si directorilor.
    (2) Planul de reorganizare va indica modalitatea si termenele la care se face lichidarea totala sau partiala a pasivului pentru fiecare creditor inscris in tabloul final de creante.
    (3) Executarea planului de reorganizare nu va putea depasi 2 ani, socotiti de la data confirmarii.
    ...........................................................................
    6) Amanarile, esalonarile, scutirile sau reducerile la plata obligatiilor bugetare se inscriu in plan in conditiile prevazute de legea speciala in materie."
    82. Literele c) si d) ale alineatului (4) al articolului 60 vor avea urmatorul cuprins:
    "c) daca si in ce masura debitorul, membrii grupului de interes economic, asociatii din societatile in nume colectiv si asociatii comanditati din societatile in comandita vor fi descarcati de raspundere;
    d) ce despagubiri urmeaza a fi oferite titularilor tuturor categoriilor de creante, in comparatie cu valoarea estimativa ce ar putea fi primita prin distribuire in caz de faliment; valoarea estimativa se va calcula la data propunerii planului;"
    83. La alineatul (5) al articolului 60, literele A, F si partea introductiva a literei I vor avea urmatorul cuprins:
    "A. pastrarea, in intregime sau in parte, de catre debitor a conducerii activitatii sale, inclusiv dreptul de dispozitie asupra bunurilor din averea sa, cu supravegherea activitatii sale de catre un administrator desemnat in conditiile legii;
    ...........................................................................
    F. modificarea sau stingerea garantiilor reale, cu acordarea obligatorie, in beneficiul creditorului garantat, a unei garantii sau protectii echivalente, in conditiile prevazute de art. 35^1 alin. (2) lit. c);
    ...........................................................................
    I. emiterea de titluri de valoare de catre debitor sau oricare dintre persoanele mentionate la lit. C si D, in conditiile prevazute de Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile ulterioare, si de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/2002 privind valorile mobiliare, serviciile de investitii financiare si pietele reglementate, aprobata si modificata prin Legea nr. 525/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, prin urmatoarele metode:"
    84. Alineatul (2) al articolului 60^3 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Nu se considera modificare a creantei sau a conditiilor de realizare a acesteia situatia in care planul propus prevede revenirea la conditiile de realizare a creantei anterioare survenirii evenimentelor care au condus la modificarea conditiilor respective, cum ar fi neplata uneia sau mai multor rate scadente ale unui imprumut, la termenele si in conditiile stipulate in contract, care conduce la accelerarea platii intregului rest al imprumutului."
    85. Alineatele (1) si (3) ale articolului 62 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 62
    (1) Cate o copie de pe planul propus va fi depusa la grefa tribunalului si la registrul comertului sau, dupa caz, registrul societatilor agricole si va fi comunicata debitorului, administratorului, comitetului creditorilor si reprezentantului membrilor sau, dupa caz, al asociatilor/actionarilor.
    ...........................................................................
    (3) Judecatorul-sindic va putea admite un plan propus de partile legal indreptatite, care contine toate informatiile si care denota sanse obiective de realizare. Judecatorul-sindic poate sa ceara parerea unui expert practician in reorganizare si lichidare autorizat, confirmand posibilitatea de realizare a planului, inainte de admiterea lui. Plata expertului va fi suportata din averea debitorului."
    86. Alineatul (3) al articolului 66 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Actionarii si creditorii cu titluri de valoare la purtator vor trebui sa depuna originalele la administrator cu cel putin 5 zile inainte de data fixata pentru exprimarea votului, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a vota."
    87. Alineatul (2) al articolului 67 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Creditorii cu creante subordonate, membrii, asociatii si actionarii pot participa la sedinta, dar pot vota cu privire la plan doar in cazul in care acesta le acorda mai putin decat ar primi in cazul falimentului."
    88. Litera b) a alineatului (6) al articolului 67 va avea urmatorul cuprins:
    "b) membrii, asociatii si actionarii, pentru drepturile reziduale derivand din calitatea lor."
    89. Alineatul (7) al articolului 67 va avea urmatorul cuprins:
    "(7) Un plan va fi socotit acceptat de catre o categorie de creante daca in categoria respectiva planul este acceptat in urmatoarele conditii cumulative:
    a) de catre o majoritate de doua treimi din valoarea creantelor din acea categorie;
    b) de catre cel putin jumatate din numarul titularilor de creante din categoria respectiva."
    90. Alineatul (1) al articolului 68 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 68
    (1) La data stabilita, un plan va fi confirmat de catre judecatorul-sindic daca sunt intrunite cumulativ urmatoarele conditii:
    A. cel putin 3 dintre categoriile de creante mentionate la art. 67 alin. (5) accepta sau sunt socotite ca accepta planul, cu conditia ca minimum una dintre categoriile defavorizate sa accepte planul;
    B. fiecare categorie defavorizata de creante care a respins planul va fi supusa unui tratament corect si echitabil prin plan;
    C. fiecare creanta care a respins planul va fi supusa unui tratament corect si echitabil prin plan."
    91. La articolul 68, dupa alineatul (1) se introduce un alineat nou, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Tratament corect si echitabil exista atunci cand sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
    a) nici una dintre categoriile care resping planul si nici o creanta care respinge planul nu primesc mai putin decat ar fi primit in cazul falimentului;
    b) nici o categorie sau nici o creanta apartinand unei categorii nu primeste mai mult decat valoarea totala a creantei sale;
    c) in cazul in care o categorie defavorizata respinge planul, nici un membru, asociat, actionar sau categorie de creante cu rang inferior categoriei defavorizate neacceptante, astfel cum rezulta din ordinea de prioritate prevazuta la art. 108, nu primeste nimic. Se considera ca membrii, asociatii sau actionarii nu primesc nimic si in cazul in care planul prevede ca acestia vor primi o valoare cel mult egala cu o noua contributie financiara pe care au efectuat-o in favoarea debitorului, pana la data confirmarii planului, cu titlu irevocabil si nesupusa vreunei alte conditii decat cea a confirmarii planului."
    92. Alineatele (1) si (2) ale articolului 70 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 70
    (1) In urma confirmarii unui plan de reorganizare, debitorul isi va conduce activitatea sub supravegherea administratorului si in conformitate cu planul confirmat, pana cand judecatorul-sindic va dispune, motivat, ca reorganizarea sa inceteze si sa se treaca la faliment, in conditiile art. 77 si urmatoarele.
    (2) In cazul reorganizarii unei persoane juridice, aceasta va fi condusa de persoanele legal imputernicite sa o reprezinte, sub supravegherea administratorului. Actionarii, asociatii si membrii cu raspundere limitata nu au dreptul de a interveni in conducerea activitatii ori in administrarea averii debitoarei, cu exceptia si in limita cazurilor expres si limitativ prevazute in lege si planul de reorganizare."
    93. Alineatul (1) al articolului 73 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 73
    (1) Daca debitorul nu se conformeaza planului sau desfasurarea activitatii aduce pierderi averii sale, administratorul, comitetul creditorilor sau oricare dintre creditori, precum si reprezentantul membrilor ori, dupa caz, al asociatilor/actionarilor poate solicita oricand judecatorului sa aprobe intrarea in faliment, in conditiile art. 77 si urmatoarele."
    94. La alineatul (1) al articolului 77, dupa litera C se introduce o litera noua, litera D, cu urmatorul cuprins:
    "D. a fost aprobat raportul administratorului prin care se propune intrarea in faliment a debitorului, potrivit art. 41^1."
    95. Litera b) a alineatului (2) al articolului 77 va avea urmatorul cuprins:
    "b) desemnarea unui lichidator, precum si stabilirea atributiilor si a remuneratiei acestuia, in conformitate cu criteriile aprobate prin hotarare a Guvernului;"
    96. Alineatul (1) al articolului 77^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 77^1
    (1) Lichidatorul va trimite o notificare tuturor creditorilor mentionati in lista depusa de debitor/administrator, mentionata la art. 77 alin. (2) lit. d), debitorului si oficiului registrului comertului sau, dupa caz, registrului societatilor agricole unde debitorul este inmatriculat, pentru efectuarea mentiunii. Dispozitiile alin. (2) si (3) ale art. 58^1 se aplica in mod corespunzator."
    97. Articolul 80 se abroga.
    98. Dupa alineatul (2) al articolului 81 se introduc doua alineate noi, alineatele (2^1) si (2^2), cu urmatorul cuprins:
    "(2^1) Cand debitorul are bunuri si in alte judete, judecatorul-sindic va trimite notificari tribunalelor din acele judete, in vederea sigilarii de urgenta a bunurilor.
    (2^2) Documentele intocmite de alte tribunale, certificand ca sigiliile au fost aplicate, vor fi trimise judecatorului-sindic."
    99. Alineatele (2) - (4) ale articolului 100 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Cu exceptia cazurilor prevazute expres de lege, lichidarea va incepe de indata dupa finalizarea de catre lichidator a inventarierii bunurilor din averea debitorului. Bunurile vor putea fi vandute in bloc - ca un ansamblu in stare de functionare - sau individual. Daca bunurile nu se pot vinde prin negociere directa, acestea vor fi vandute la licitatie, in conditiile prevazute de Codul de procedura civila, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) Lichidatorul va angaja in numele debitorului un evaluator, persoana fizica sau juridica, ce va evalua bunurile din averea debitorului, in conformitate cu standardele internationale de evaluare.
    (4) In functie de circumstantele cauzei si pe cat posibil, bunurile din averea debitorului vor fi evaluate atat individual, cat si in bloc; prin bloc, ca ansamblu functional, se intelege o parte sau toate bunurile debitorului, necesare pentru desfasurarea unei afaceri, pentru care un cumparator ofera un pret nedefalcat pe bunurile componente."
    100. La articolul 101, dupa alineatul (1) se introduce un alineat nou, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Raportul prevazut la alin. (1) va cuprinde propuneri privind modalitatea de vanzare in bloc, dupa cum urmeaza:
    a) vanzare prin negociere directa catre un cumparator deja identificat, cu precizarea conditiilor minime ale contractului, cum ar fi pretul si modalitatea de plata;
    b) vanzare prin negociere directa, fara cumparator identificat, cu precizarea pretului minim propus. In acest caz, lichidatorul poate negocia pretul concret al vanzarii bunurilor, iar daca pretul minim nu se poate obtine, adunarea creditorilor se va intruni din nou pentru a decide daca pretul minim initial scade sau urmeaza sa se treaca la vanzarea individuala a bunurilor;
    c) vanzare prin licitatie, in conditiile prevazute de Codul de procedura civila, cu modificarile si completarile ulterioare."
    101. Alineatul (2) al articolului 101 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Judecatorul-sindic va convoca adunarea creditorilor in termen de maximum 20 de zile de la data primirii sesizarii lichidatorului, instiintandu-i pe creditori despre posibilitatea studierii raportului."
    102. La articolul 101, dupa alineatul (2) se introduce un alineat nou, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
    "(2^1) In cazul in care vanzarea in bloc nu este necesara, iar cumparatorul nu este identificat in mod ferm prin raport, adunarea creditorilor poate fixa un pret minim la care bunurile se pot vinde in bloc. Daca acest pret nu este obtinut, iar adunarea creditorilor nu decide altfel, bunurile vor fi vandute individual."
    103. Alineatul (3) al articolului 101 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Daca adunarea creditorilor aproba raportul, judecatorul-sindic va da, printr-o incheiere, dispozitie lichidatorului sa efectueze actele si operatiunile de lichidare, in conditiile propuse in raport."
    104. Alineatul (3) al articolului 102 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Judecatorul-sindic va convoca o sedinta, in termen de maximum 20 de zile de la data primirii cererii, notificand propunerea debitorului si creditorilor cu garantii reale asupra bunului si instiintandu-i despre posibilitatea de a depune contestatii motivate cu cel putin 5 zile inainte de data convocarii."
    105. Articolul 104 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 104
    Valorile mobiliare vor fi vandute in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 525/2002, cu modificarile ulterioare."
    106. Alineatul (2) al articolului 106 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) In cazul in care sumele realizate din vanzarea acestor bunuri ar fi insuficiente pentru plata in intregime a respectivelor creante garantate, creditorii vor avea, pentru diferenta, creante chirografare care vor veni in concurs cu cele cuprinse in categoria corespunzatoare, potrivit naturii lor, prevazute la art. 108, si vor fi supuse dispozitiilor art. 37. Daca dupa plata sumelor prevazute la alin. (1) rezulta o diferenta in plus, aceasta va fi depusa, prin grija lichidatorului, in contul averii debitorului."
    107. Articolul 107 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 107
    (1) La fiecare 3 luni, calculate de la data inceperii lichidarii, lichidatorul va prezenta judecatorului-sindic un raport asupra fondurilor obtinute din lichidare si din incasarea de creante si un plan de distribuire intre creditori. Raportul va prevedea si plata retributiei sale si a celorlalte cheltuieli, mentionate la art. 108 pct. 1.
    (2) Pentru motive temeinice, judecatorul-sindic poate prelungi cu cel mult o luna sau poate scurta termenul de prezentare a raportului si a planului de distribuire. Planul de distribuire va fi inregistrat la grefa tribunalului si lichidatorul va notifica aceasta fiecarui creditor. O copie de pe raport si o copie de pe planul de distribuire vor fi afisate la usa tribunalului.
    (3) Orice creditor poate formula contestatii la raport si la plan, in termen de 10 zile de la afisare. O copie de pe contestatie se comunica, de urgenta, lichidatorului si debitorului.
    (4) In termen de 20 de zile de la afisare, judecatorul-sindic va tine cu lichidatorul, cu debitorul si cu creditorii o sedinta in care va solutiona, deodata, prin sentinta, toate contestatiile."
    108. La articolul 108, punctul 2, litera a) a punctului 10 si punctul 11 vor avea urmatorul cuprins:
    "2. creantele reprezentand creditele, cu dobanzile si cheltuielile aferente, acordate de institutii de credit dupa deschiderea procedurii, precum si creantele rezultand din continuarea activitatii debitorului dupa deschiderea procedurii;
    ...........................................................................
    a) creditele acordate persoanei juridice debitoare de catre un asociat sau actionar detinand cel putin 10% din capitalul social, respectiv din drepturile de vot in adunarea generala a asociatilor, ori, dupa caz, de catre un membru al grupului de interes economic;
    ...........................................................................
    11. creantele membrilor, asociatilor sau actionarilor persoanei juridice debitoare, derivand din dreptul rezidual al calitatii lor, in conformitate cu prevederile legale si statutare."
    109. Punctul 5 al articolului 108 se abroga.
    110. Articolul 109 se abroga.
    111. Articolul 112 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 112
    In cazul in care bunurile care alcatuiesc averea unui grup de interes economic ori a unei societati in nume colectiv sau in comandita nu sunt suficiente pentru plata creantelor inregistrate in tabelul definitiv consolidat al creantelor, impotriva grupului sau societatii, judecatorul-sindic va autoriza executarea silita, in conditiile legii, impotriva asociatilor cu raspundere nelimitata sau, dupa caz, membrilor, pronuntand o sentinta definitiva si executorie, care va fi pusa in executare de lichidator, prin executor judecatoresc."
    112. Articolul 117 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 117
    In orice stadiu al procedurii prevazute de prezenta lege, judecatorul-sindic va putea da o sentinta de inchidere a procedurii, daca se constata ca nu exista bunuri in averea debitorului ori ca acestea sunt insuficiente pentru a acoperi cheltuielile administrative si nici un creditor nu se ofera sa avanseze sumele corespunzatoare."
    113. Dupa articolul 117 se introduce un articol nou, articolul 117^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 117^1
    (1) O procedura de reorganizare prin continuarea activitatii sau lichidare pe baza de plan va fi inchisa, printr-o sentinta, in urma indeplinirii tuturor obligatiilor de plata asumate in planul confirmat. Daca o procedura incepe ca reorganizare, dar apoi devine faliment, aceasta va fi inchisa in conformitate cu alin. (2).
    (2) O procedura de faliment va fi inchisa atunci cand judecatorul-sindic a aprobat raportul final, cand toate fondurile sau bunurile din averea debitorului au fost distribuite si cand fondurile nereclamate au fost depuse la banca. In urma unei cereri a lichidatorului, judecatorul-sindic va pronunta o sentinta, inchizand procedura, iar in cazul persoanelor juridice dispunand si radierea acestora."
    114. Alineatul (1) al articolului 120 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 120
    (1) In cazul procedurii deschise in urma formularii cererii introductive de catre debitor, in conditiile art. 25, daca judecatorul-sindic constata, la expirarea termenului pentru inregistrarea cererilor de admitere a creantelor, ca nu s-a depus nici o cerere, va pronunta o sentinta de inchidere a procedurii si de revocare a hotararii de deschidere a procedurii."
    115. Articolul 121 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 121
    Sentinta de inchidere a procedurii va fi notificata de judecatorul-sindic debitorului, tuturor creditorilor, membrilor sau, dupa caz, asociatilor/actionarilor, directiei teritoriale a finantelor publice si oficiului registrului comertului sau, dupa caz, registrului societatilor agricole unde debitorul este inmatriculat, pentru efectuarea mentiunii, si se va afisa in extras la sediul tribunalului."
    116. Alineatul (1) al articolului 124 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 124
    (1) Judecatorul-sindic poate dispune ca o parte a pasivului debitorului, persoana juridica, ajuns in stare de insolventa, sa fie suportata de catre membrii organelor de conducere - administratori, directori, cenzori si de orice alta persoana - care au contribuit la ajungerea debitorului in aceasta situatie, prin una dintre urmatoarele fapte:
    a) au folosit bunurile sau creditele persoanei juridice in folosul propriu sau in cel al unei alte persoane;
    b) au facut acte de comert in interes personal, sub acoperirea persoanei juridice;
    c) au dispus, in interes personal, continuarea unei activitati care ducea in mod vadit persoana juridica la incetarea de plati;
    d) au tinut o contabilitate fictiva, au facut sa dispara unele documente contabile sau nu au tinut contabilitatea in conformitate cu legea;
    e) au deturnat sau au ascuns o parte din activul persoanei juridice ori au marit, in mod fictiv, pasivul acesteia;
    f) au folosit mijloace ruinatoare pentru a procura persoanei juridice fonduri, in scopul intarzierii incetarii de plati;
    g) in luna precedenta incetarii platilor au platit sau au dispus sa se plateasca cu preferinta unui creditor, in dauna celorlalti creditori."
    117. Articolul 126 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 126
    In vederea luarii masurilor prevazute la art. 124, judecatorul-sindic va dispune masuri asiguratorii, din oficiu sau la sesizarea facuta de catre administrator/lichidator, de catre oricare dintre creditori, membri sau, dupa caz, asociati/actionari."
    118. La articolul 127 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Dupa inchiderea procedurii falimentului, sumele rezultate din executarea silita vor fi depuse intr-un cont bancar distinct la dispozitia judecatorului-sindic pentru distribuirea acestor sume, in conditiile legii."
    119. Articolul 127^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 127^1
    (1) Constituie infractiunea de bancruta simpla si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la un an sau cu amenda neintroducerea sau introducerea tardiva, de catre debitorul persoana fizica ori reprezentantul legal al persoanei juridice debitoare, a cererii de deschidere a procedurii in termenul prevazut la art. 25.
    (2) Constituie infractiunea de bancruta frauduloasa si se sanctioneaza cu pedeapsa prevazuta la art. 276 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, fapta persoanei care:
    a) falsifica, sustrage sau distruge evidentele debitorilor prevazuti la art. 1 alin. (1) lit. a) pct. 2 si 3, lit. b) si c) ori ascunde o parte din activul averii acestora;
    b) infatiseaza datorii inexistente sau prezinta in registrele debitorilor prevazuti la art. 1 alin. (1) lit. a) pct. 2 si 3, lit. b) si c), in alt act sau in situatia financiara, sume nedatorate, fiecare dintre aceste fapte fiind savarsite in vederea diminuarii aparente a valorii activelor;
    c) instraineaza, in frauda creditorilor, in caz de insolventa a debitorilor prevazuti la art. 1 alin. (1) lit. a) pct. 2 si 3, lit. b) si c), o parte insemnata din active."
    120. Articolul 127^5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 127^5
    Refuzul debitorului persoana fizica sau al administratorului, directorului, directorului executiv sau reprezentantului legal al debitorului, persoana juridica, de a pune la dispozitie judecatorului-sindic, administratorului sau lichidatorului judiciar, in conditiile prevazute la art. 32 alin. (1), documentele si informatiile prevazute la art. 26 alin. (1) lit. a) - e) sau impiedicarea acestora, cu rea-credinta, de a intocmi documentatia respectiva se pedepseste cu inchisoare de la un an la 3 ani sau cu amenda."
    121. Dupa articolul 127^5 se introduce un articol nou, art. 127^6, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 127^6
    Infractiunile prevazute la art. 127^1 - 127^5 se judeca in prima instanta de tribunal, cu celeritate."
    122. Articolul 129 se abroga.
    Art. 2
    (1) In vederea publicarii citatiilor, convocarilor si notificarilor actelor de procedura efectuate de instantele judecatoresti dupa deschiderea procedurii prevazute de Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se infiinteaza Buletinul procedurilor de reorganizare judiciara si faliment, publicatie ce va fi editata de Oficiul National al Registrului Comertului.
    (2) Continutul, etapele si conditiile de finantare a publicarii Buletinului procedurilor de reorganizare judiciara si faliment, precum si de publicare si distribuire a acestuia, inclusiv pe Internet, se stabilesc prin hotarare a Guvernului, in termen de 3 luni de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (3) In vederea editarii Buletinului procedurilor de reorganizare judiciara si faliment, prin ordin al ministrului justitiei, emis in termen de 6 luni de la data publicarii prezentei legi si publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, se va stabili procedura de comunicare a informatiilor intre instantele judecatoresti, judecatorii-sindici, administratorii sau lichidatorii numiti si Oficiul National al Registrului Comertului.
    (4) Publicarea actelor de procedura sau, dupa caz, a hotararilor judecatoresti in Buletinul procedurilor de reorganizare judiciara si faliment inlocuieste, de la data publicarii acestuia, citarea, convocarea si notificarea actelor de procedura efectuate individual fata de participantii la proces, acestea fiind prezumate a fi indeplinite la data publicarii.
    (5) Face exceptie de la regula prezumtiei de comunicare a actelor de procedura instituita prin alin. (4) comunicarea citatiilor, convocarilor si notificarilor fata de participantii la proces al caror sediu, domiciliu sau resedinta se afla in strainatate si fata de care comunicarea actelor de procedura este supusa dispozitiilor Codului de procedura civila, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (6) Data publicarii primului numar al Buletinului procedurilor de reorganizare judiciara si faliment se stabileste prin hotarare a Guvernului.
    (7) Pretul de vanzare a Buletinului procedurilor de reorganizare judiciara si faliment se va aproba prin hotarare a Guvernului, adoptata pe baza fundamentarii economice prezentate de Oficiul National al Registrului Comertului cu cel putin 30 de zile inaintea datei aparitiei primului numar.
    Art. 3
    Articolele 89 si 90 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 948 din 24 decembrie 2002, se abroga.
    Art. 4
    Ordonanta Guvernului nr. 79/1999 privind organizarea activitatii practicienilor in reorganizare si lichidare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 421 din 31 august 1999, aprobata prin Legea nr. 505/2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Dupa articolul 7 se introduce un articol nou, art. 7^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 7^1
    Atunci cand administratorul sau lichidatorul judiciar considera necesar, organele de politie, jandarmerie sau alti agenti ai fortei publice, dupa caz, sunt obligati sa ii acorde concursul la indeplinirea efectiva a atributiilor sale, stabilite de lege sau de judecatorul-sindic."
    2. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    (1) Persoanele juridice straine, precum si persoanele fizice straine, care nu au domiciliul in Romania, pot activa in calitate de practician in reorganizare si lichidare, potrivit prevederilor prezentei ordonante, daca in statele in care isi au domiciliul sau, dupa caz, sediul profesional au aceasta specializare, certificata de organismele profesionale recunoscute sau, dupa caz, de autoritatile publice care le autorizeaza, si in conditiile stabilite prin conventii bilaterale incheiate in acest scop de Uniune cu organismele similare din statele respective.
    (2) Persoanele fizice sau juridice care isi au domiciliul sau, dupa caz, sediul profesional intr-unul dintre statele membre ale Uniunii Europene pot activa in calitate de practician in reorganizare si lichidare, potrivit prevederilor prezentei ordonante, daca au, in statul domiciliului sau, dupa caz, al sediului profesional, aceasta specializare, certificata de organismele profesionale recunoscute sau, dupa caz, de autoritatile publice care le autorizeaza."
    3. Litera c) a articolului 32 va avea urmatorul cuprins:
    "c) alege si revoca presedintele si pe ceilalti membri ai comitetului de conducere si membrii comisiei de cenzori a filialei;"
    4. Dupa articolul 32 se introduce un articol nou, articolul 32^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 32^1
    Comitetul de conducere a filialei este compus din 3 - 5 membri, din care un presedinte, precum si 2 membri supleanti, desemnati de adunarea generala a filialei, dintre membrii filialei, pe o perioada de 4 ani."
    Art. 5
    Articolul III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002 pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 95 din 2 februarie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 82/2003, se abroga.
    Art. 6
    Articolele 3 si 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2002 privind unele masuri pentru stimularea cererii de atribuire a folosintei gratuite si a investitiilor in imobilele ce fac obiectul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea in valoare a constructiilor zootehnice dezafectate, destinate cresterii, ingrasarii si exploatarii animalelor, precum si a fabricilor de nutreturi combinate dezafectate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 673 din 11 septembrie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 78/2003, se abroga.
    Art. 7
    Alineatul (1^2) al articolului 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
    Art. 8
    (1) Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 608 din 13 decembrie 1999, cu modificarile ulterioare si cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
    (2) Ordonanta Guvernului nr. 79/1999 privind organizarea activitatii practicienilor in reorganizare si lichidare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 421 din 31 august 1999, aprobata prin Legea nr. 505/2002, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 8 aprilie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

                          PRESEDINTELE SENATUI
                             NICOLAE VACAROIU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 27 aprilie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 149/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 149 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 218 2013
    Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com ) Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com ) Are You A Business Man Or Woman? Are You In Any Financial Mess Or Do You Need Funds To Start Up Your Own Business ? Do You Have A Low Credit Score And You Are Finding It Hard To Obtain Capital Loan From Local Banks And Other Financial Institutes?. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com ) Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com ) Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com )
ANONIM a comentat Hotărârea 748 2017
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2% la bugetul dvs. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin următoarele (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat OUG 110 2007
    Oferta noastră propusă pentru clienți în noul an este un angajament pozitiv și total, așa că colaborarea cu noi vă oferă maximă asigurare de a obține finanțare pentru că avem un rating A+ în finanțare. Frank Loan Services (FLS) de-a lungul anilor a fost apreciat ca una dintre cele mai bune companii online cu o rată a dobânzii mai ieftină. Dacă aveți nevoie de finanțare, nu ezitați să ne contactați prin telefon (713-389-6778) sau prin e-mail: k.frankloans@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1790 2005
    Salutare tuturor, Este vorba de Greg Sherman Financial Aid Company, o companie de renume cu gajul îndeplinit pentru a oferi împrumuturilor financiare o nouă definiție. Obiectivele noastre au fost întotdeauna să aducem servicii eficiente de împrumut la fiecare ușă a fiecărui solicitant autentic și eligibil, fiind o persoană fizică, companii sau organizații care colaborează din orice parte a lumii care este în căutarea unui împrumut în scop personal, start-up-uri de afaceri. , extinderea afacerii etc. Pentru mai multe întrebări, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: gregshermanfinancialaid@gmail.com Mulțumiri, Dept.
ANONIM a comentat Decretul 388 2019
    Salutare tuturor, Este vorba de Greg Sherman Financial Aid Company, o companie de renume cu gajul îndeplinit pentru a oferi împrumuturilor financiare o nouă definiție. Obiectivele noastre au fost întotdeauna să aducem servicii eficiente de împrumut la fiecare ușă a fiecărui solicitant autentic și eligibil, fiind o persoană fizică, companii sau organizații care colaborează din orice parte a lumii care este în căutarea unui împrumut în scop personal, start-up-uri de afaceri. , extinderea afacerii etc. Pentru mai multe întrebări, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: gregshermanfinancialaid@gmail.com Mulțumiri, Dept.
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 149/2004
OUG 102 2002
privind unele masuri pentru stimularea cererii de atribuire a folosintei gratuite si a investitiilor in imobilele ce fac obiectul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea in valoare a constructiilor zootehnice dezafectate, destinate cresterii, ingrasarii si exploatarii animalelor, precum si a fabricilor de nutreturi combinate dezafectate
Legea 137 2002
privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii
Ordonanţa 38 2002
pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului
Ordonanţa 79 1999
privind organizarea activitatii practicienilor in reorganizare si lichidare
OUG 51 1998
privind valorificarea unor active bancare
Legea 64 1995
privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului
Legea 64 1995
privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu