E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 abrogă articolul 172 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 abrogă articolul 173 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 abrogă articolul 174 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 abrogă articolul 175 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 abrogă articolul 176 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 abrogă articolul 177 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 abrogă articolul 178 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 179 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 181 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 185 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 186 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 187 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 abrogă articolul 189 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 191 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 192 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 197 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 198 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 6 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 adauga dupa articolul 205 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 abrogă articolul 206 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 2 din actul Hotărârea 20 2003 modifica Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 17 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 18 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 19 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 26 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 32 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 34 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 35 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 36 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 37 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 adauga dupa articolul 38 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 45 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 53 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 56 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 57 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 60 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 61 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 62 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 63 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 64 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 65 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 67 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 68 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 69 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 78 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 81 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 82 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 83 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 84 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 85 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 adauga dupa articolul 85 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 88 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 90 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 adauga dupa articolul 101 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 102 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 103 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 adauga dupa articolul 103 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 adauga dupa articolul 104 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 106 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 107 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 110 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 117 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 120 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 121 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 122 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 123 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 129 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 133 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 adauga dupa articolul 133 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 134 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 135 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 adauga dupa articolul 135 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 136 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 143 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 adauga dupa articolul 143 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 148 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 149 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 150 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 151 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 152 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 153 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 169 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 adauga dupa articolul 169 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 abrogă articolul 170 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 20 2003 modifica articolul 171 din actul Hotărârea 16 1993
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 20 din 18 noiembrie 2003

privind modificarea si completarea Regulamentului Senatului, republicat

ACT EMIS DE: SENAT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 834 din 24 noiembrie 2003


SmartCity3


    Senatul adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotararea Senatului nr. 16/1993, republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 58 din 2 februarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    Grupurile parlamentare isi aleg un lider, unul sau 2 vicelideri si un secretar."
    2. La articolul 18 alineatul (1) partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    (1) Liderul grupului are urmatoarele atributii:"
    3. La articolul 18 alineatul (1), litera a) se abroga.
    4. La articolul 18 alineatul (1), litera e) va avea urmatorul cuprins:
    "e) participa la sedintele Biroului permanent, fara drept de vot;"
    5. La articolul 18 alineatul (1), litera j) se abroga.
    6. La articolul 18, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Viceliderul grupului il inlocuieste pe lider in lipsa acestuia sau ori de cate ori este nevoie, in baza mandatului."
    7. La articolul 19, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    (1) Liderul grupului prezinta Senatului denumirea acestuia, precum si componenta lui numerica si nominala."
    8. La articolul 26, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) In vederea depunerii propunerilor, Senatul stabileste numarul de locuri din Biroul permanent care revine fiecarui grup parlamentar.
    (3) Propunerile nominale pentru functiile prevazute la alin. (1) si repartizate conform alin. (2) se fac de liderii grupurilor parlamentare. Propunerile se inainteaza presedintelui Senatului, care le va supune votului. Alegerea se face prin vot secret cu buletine."
    9. La articolul 32 alineatul (1), litera e) va avea urmatorul cuprins:
    "e) primeste proiectele de legi si propunerile legislative si decide:
    - retinerea proiectului si sesizarea comisiilor permanente competente in vederea intocmirii rapoartelor sau avizelor in cazul in care Senatul este competent sa dezbata si sa adopte ca prima Camera sesizata, precum si in cazul in care Senatul este sesizat de catre Camera Deputatilor;
    - transmiterea proiectelor de legi si a propunerilor legislative Camerei Deputatilor, in cazul in care aceasta este competenta sa le dezbata si sa le adopte ca prima Camera sesizata;"
    10. La articolul 32 alineatul (1), dupa litera e) se introduce o litera noua, litera e^1), care va avea urmatorul cuprins:
    "e^1) dispune difuzarea proiectelor de legi, a propunerilor legislative si a rapoartelor tuturor senatorilor, dupa indeplinirea cerintei prevazute la lit. e);"
    11. La articolul 32 alineatul (1), litera f) va avea urmatorul cuprins:
    "f) intocmeste proiectul ordinii de zi a sedintelor Senatului si programul de activitate, cu participarea liderilor grupurilor parlamentare, a presedintilor comisiilor permanente si cu consultarea reprezentantului Guvernului pentru relatia cu Parlamentul;"
    12. La articolul 32 alineatul (1), litera h) se abroga.
    13. La articolul 32 alineatul (1), litera n) va avea urmatorul cuprins:
    "n) aproba statul de functii si regulamente pentru buna desfasurare a activitatii serviciilor Senatului, la propunerea secretarului general al Senatului."
    14. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    Biroul permanent va invita la lucrarile sale presedintii comisiilor parlamentare ori de cate ori considera necesar."
    15. La articolul 35 alineatul (1), litera h) va avea urmatorul cuprins:
    "h) poate sesiza Curtea Constitutionala in conditiile prevazute la art. 146 lit. a), b), c) si e) din Constitutie*);"
------------
    *) Constitutia Romaniei a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003.

    16. Articolul 36 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 36
    (1) Vicepresedintii indeplinesc atributiile stabilite de Biroul permanent sau incredintate de presedintele Senatului si raspund, dupa caz, in fata acestora si de activitatea desfasurata de comisiile permanente repartizate.
    (2) Vicepresedintii conduc activitatea Biroului permanent si a Senatului, la solicitarea presedintelui sau, in absenta acestuia, prin decizie.
    (3) In perioada in care presedintele Senatului asigura interimatul functiei de Presedinte al Romaniei, atributiile presedintelui Senatului se exercita de unul dintre vicepresedinti, desemnat la propunerea presedintelui."
    17. Articolul 37 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 37
    (1) Secretarii indeplinesc urmatoarele atributii, stabilite de Biroul permanent sau de Senat:
    a) participa la conducerea operativa a sedintelor in plen, alaturi de presedintele Senatului, si intocmesc lista inscrierilor la cuvant in ordinea in care au fost facute; prezinta presedintelui propunerile, amendamentele si orice alte comunicari adresate Senatului; tin evidenta prezentei senatorilor la lucrari; verifica cvorumul de sedinta si efectueaza apelul nominal din dispozitia presedintelui de sedinta; prezinta Senatului rezultatul votului atunci cand acest lucru se impune;
    b) raspund de evidenta hotararilor adoptate;
    c) supravegheaza intocmirea stenogramelor si verifica transmiterea lor spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a II-a;
    d) tin evidenta situatiei proiectelor de legi si a propunerilor legislative inregistrate la Senat;
    e) tin evidenta avizelor necesare pentru propunerile legislative;
    f) urmaresc evidenta proiectelor de legi si a propunerilor legislative retransmise de Camera Deputatilor, pentru care Senatul decide in mod definitiv.
    (2) Atributiile prevazute la alin. (1) lit. b) - f) se indeplinesc prin serviciile Senatului."
    18. La capitolul I, dupa sectiunea a 3-a se introduce o sectiune noua, sectiunea a 3^1-a, cu urmatorul cuprins:
    "SECTIUNEA a 3^1-a
    Competenta Senatului

    Art. 38^1
    Senatul, ca prima Camera sesizata, are in competenta spre dezbatere si adoptare proiectele de legi si propunerile legislative, in domeniile stabilite de art. 75 din Constitutie, dupa cum urmeaza:
    1. toate proiectele de legi si propunerile legislative de nivelul legilor ordinare;
    2. proiectele legilor organice prevazute la:
    a) art. 3 alin. (2) - Teritoriul;
    b) art. 5 alin. (1) - Cetatenia;
    c) art. 12 alin. (4) - Simboluri nationale;
    d) art. 16 alin. (4) - Egalitatea in drepturi;
    e) art. 44 alin. (2) - Dreptul de proprietate privata;
    f) art. 52 alin. (2) - Dreptul persoanei vatamate de o autoritate publica;
    g) art. 55 alin. (3) - Apararea tarii - incorporarea;
    h) art. 73 alin. (3) - Categorii de legi - lit. a), b), d), f), g), h), i), j), m), p), r) si s);
    i) art. 83 alin. (3) - Presedintele Romaniei - prelungirea mandatului;
    j) art. 136 alin. (3), (4) si (5) - Proprietatea;
    k) art. 141 - Consiliul Economic si Social.
    Art. 38^2
    Senatul ia in dezbatere si adoptare, in calitate de Camera decizionala, proiectele de legi si propunerile legislative adoptate de Camera Deputatilor, la sesizarea acesteia, in domeniile stabilite la art. 75 din Constitutie, dupa cum urmeaza:
    1. proiectele de legi si propunerile legislative pentru ratificarea tratatelor sau a altor acorduri internationale si a masurilor legislative ce rezulta din aplicarea acestor tratate ori acorduri;
    2. proiectele legilor organice prevazute la:
    a) art. 31 alin. (5) - Dreptul la informatie;
    b) art. 40 alin. (3) - Dreptul de asociere;
    c) art. 55 alin. (2) - Apararea tarii - indatoriri militare;
    d) art. 58 alin. (3) - Avocatul Poporului - numirea si rolul;
    e) art. 73 alin. (3) - Categorii de legi - lit. e), k), l), n) si o);
    f) art. 79 alin. (2) - Consiliul Legislativ;
    g) art. 102 alin. (3) - Guvernul - rolul si structura;
    h) art. 105 alin. (2) - Guvernul - incompatibilitati;
    i) art. 117 alin. (3) - Infiintarea de autoritati administrative autonome;
    j) art. 118 alin. (2) si (3) - Sistemul de aparare;
    k) art. 120 alin. (2) - Administratia publica locala - principii de baza;
    l) art. 123 alin. (3) - Prefectul;
    m) art. 125 alin. (2) - Statutul judecatorilor;
    n) art. 126 alin. (4) si (5) - Instantele judecatoresti;
    o) art. 128 alin. (2) - Folosirea limbii materne si a interpretului in justitie;
    p) art. 134 alin. (2) si (4) - Consiliul Superior al Magistraturii - atributii;
    r) art. 140 alin. (1) - Curtea de Conturi;
    s) art. 142 alin. (5) - Curtea Constitutionala - structura.
    Art. 38^3
    Senatul desfasoara lucrari impreuna cu Camera Deputatilor, in sedinta comuna, potrivit Regulamentului sedintelor comune, privind urmatoarele activitati ce sunt in conformitate cu competentele prevazute de Constitutie:
    a) primirea mesajului Presedintelui Romaniei; aprobarea bugetului de stat si a bugetului asigurarilor sociale de stat; declararea mobilizarii totale sau partiale; declararea starii de razboi; suspendarea sau incetarea ostilitatilor militare; aprobarea strategiei nationale de aparare a tarii; examinarea rapoartelor Consiliului Suprem de Aparare a Tarii; numirea, la propunerea Presedintelui Romaniei, a directorilor serviciilor de informatii si exercitarea controlului asupra activitatii acestor servicii; numirea Avocatului Poporului; stabilirea statutului deputatilor si al senatorilor, stabilirea indemnizatiei si a celorlalte drepturi ale acestora; indeplinirea altor atributii care se exercita in sedinta comuna - art. 65 alin. (2) din Constitutie;
    b) recunoasterea circulatiei si inlocuirea monedei nationale cu aceea a Uniunii Europene - art. 137 alin. (2) din Constitutie;
    c) innoirea cu o treime din consilierii de conturi numiti de Parlament - art. 140 alin. (5) din Constitutie;
    d) aderarea Romaniei la tratatele constitutive ale Uniunii Europene - art. 148 alin. (1) din Constitutie;
    e) aderarea Romaniei la Tratatul Atlanticului de Nord - art. 149 din Constitutie."
    19. La articolul 45, litera b) va avea urmatorul cuprins:
    "b) conduce sedintele comisiei, conform normelor stabilite in Regulamentul Senatului si in regulamentul comisiei;"
    20. La articolul 53, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Rapoartele si avizele vor cuprinde, pe langa opinia majoritatii membrilor comisiei, si parerile contrare, motivate, ale celorlalti senatori din comisie, la cererea expresa a acestora, rezultatul votului si mentionarea amendamentelor admise sau respinse in anexe separate."
    21. La articolul 56 alineatul (2), punctele VII, VIII, IX, X, XI si XIV vor avea urmatorul cuprins:
    "VII. Comisia pentru aparare, ordine publica si securitate nationala;
    VIII. Comisia pentru drepturile omului, culte si minoritati;
    IX. Comisia pentru munca, familie si protectie sociala;
    X. Comisia pentru invatamant, stiinta si tineret;
    XI. Comisia pentru cultura, arta si mijloace de informare in masa;
    ...........................................................................
    XIV. Comisia pentru sanatate, ecologie si sport."
    22. La articolul 56, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Comisiile permanente elaboreaza regulamente proprii, care se aproba de Biroul permanent. Acestea vor preciza si domeniile lor de activitate."
    23. La articolul 57, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Presedintele Senatului si senatorii, membri ai Guvernului, pot face parte din comisiile permanente pe durata exercitarii acestor functii."
    24. La articolul 60, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 60
    (1) Orice comisie permanenta care se considera competenta cu privire la un proiect de lege, o propunere legislativa sau un amendament, trimise de Biroul permanent altei comisii, poate solicita Biroului permanent, cu cel putin 5 zile inainte de termenul stabilit pentru depunerea raportului, sa-i fie transmise spre avizare."
    25. La articolul 61, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 61
    (1) Daca o comisie permanenta considera ca un proiect de lege sau o propunere legislativa este de competenta in fond a altei comisii, poate cere Biroului permanent transmiterea proiectului de lege sau a propunerii legislative catre acea comisie, in termen de cel mult 5 zile de la inregistrarea la comisie."
    26. La articolul 62, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 62
    (1) Comisia permanenta sesizata in fond primeste si analizeaza avizele celorlalte comisii care examineaza proiectul de lege sau propunerea legislativa in termenul stabilit de Biroul permanent."
    27. Articolul 63 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 63
    (1) La sedintele comisiei, alaturi de membrii acesteia, au dreptul sa participe senatorii si deputatii, in calitate de initiatori ai propunerilor legislative sau, in cazul in care comisia considera necesar, si autorii unor amendamente la proiecte de legi sau propuneri legislative aflate pe ordinea de zi a comisiei.
    (2) La sedintele comisiei sesizate in fond pot participa la dezbateri atat reprezentantii comisiilor sesizate pentru avize, cat si senatorii interesati.
    (3) Numai membrii comisiilor permanente au drept de vot.
    (4) Membrii Guvernului sau reprezentantii acestora au acces la lucrarile comisiilor. Daca li se solicita participarea, prezenta este obligatorie. Presedintele comisiei va instiinta Guvernul, in termen util, despre data sedintei si ordinea de zi."
    28. La articolul 64, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 64
    (1) In raportul comisiilor sesizate in fond se fac referiri motivate la avizele celorlalte comisii care au examinat proiectul, la avizul Consiliului Legislativ, al Consiliului Economic si Social ori al altor institutii sau organisme care, potrivit legii, sunt competente sa avizeze un proiect sau o propunere legislativa, precum si la toate amendamentele din avizele primite, inclusiv cele prevazute in punctul de vedere al Guvernului. In cazul propunerilor respinse se mentioneaza motivele avute in vedere."
    29. La articolul 64, dupa alineatul (2) se introduc 4 alineate noi, alineatele (3) - (6), cu urmatorul cuprins:
    "(3) In toate cazurile raportul va cuprinde, in anexe distincte, amendamentele admise si cele respinse de comisie, cu motivarea corespunzatoare, precizand Camera decizionala pentru fiecare amendament admis sau respins.
    (4) In cazul in care o comisie examineaza in fond mai multe proiecte de legi si propuneri legislative, care au acelasi obiect de reglementare, se intocmeste un singur raport de admitere, cu respectarea prevederilor alin. (1) - (3).
    (5) Pentru fiecare dintre celelalte proiecte de legi sau propuneri legislative se intocmeste raport de respingere.
    (6) Prevederile alineatelor precedente se aplica si ordonantelor Guvernului, cu obligatia de a fi prevazute in raport si masurile necesare cu privire la efectele juridice produse pe perioada de aplicare a ordonantelor solutionate."
    30. Articolul 65 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 65
    Raportul comisiei sesizate in fond se depune la Biroul permanent in termenul stabilit de acesta. Termenul poate fi modificat, la cererea motivata a comisiei, fara a depasi 15 zile de la data sesizarii sale de catre Biroul permanent in cazul ordonantelor de urgenta si in cazul in care Senatul este prima Camera sesizata."
    31. Articolul 67 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 67
    (1) Daca in urma dezbaterilor in plen sunt necesare modificari importante ale continutului proiectului sau propunerii legislative, presedintele Senatului, la cererea oricarui senator sau a unui grup parlamentar, supune votului Senatului suspendarea dezbaterilor si trimiterea proiectului spre reexaminare comisiei sesizate in fond, cu stabilirea termenului in care Comisia urmeaza sa se pronunte si sa adopte raport suplimentar.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul in care Senatul dezbate prevederi ce intra in competenta sa decizionala, in conditiile art. 75 alin. (4) si (5) din Constitutie."
    32. Articolul 68 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 68
    (1) Comisiile permanente pot tine sedinte comune. In asemenea situatii comisiile dezbat si adopta raport sau aviz comun.
    (2) Biroul permanent poate stabili ca doua sau mai multe comisii sa dezbata si sa adopte raport comun asupra unui proiect de lege ori unei propuneri legislative."
    33. La articolul 69, alineatele (1) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 69
    (1) Orice comisie permanenta poate initia o ancheta parlamentara, in limitele competentelor sale materiale, privitoare la activitatea desfasurata de un minister sau de alta autoritate publica centrala ori institutii de sub autoritatea acestora.
    ...........................................................................
    (5) Prezenta la audieri este obligatorie. Persoanele care, cu rea-credinta, nu raspund solicitarilor comisiilor Senatului vor fi sanctionate potrivit legii."
    34. Articolul 78 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 78
    (1) In timpul sesiunilor senatorii lucreaza in sedinte in plen, in comisii si in grupuri parlamentare, precum si in circumscriptiile electorale ori indeplinesc alte activitati dispuse de Senat.
    (2) In afara sesiunilor, senatorii isi pot desfasura activitatea, din dispozitia sau cu aprobarea Biroului permanent, in comisii permanente ori speciale, in grupuri parlamentare, in circumscriptiile electorale sau indeplinesc alte sarcini dispuse de Senat."
    35. Articolul 81 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 81
    (1) Proiectul ordinii de zi cuprinde proiecte de legi, propuneri legislative, rapoarte, informari si alte acte prevazute de lege pentru a fi dezbatute de Senat, precum si, dupa caz, intrebari, interpelari, declaratii sau alte probleme propuse de Biroul permanent, de senatori ori de Guvern.
    (2) La intocmirea si aprobarea ordinii de zi in domeniul legislativ se va asigura prioritate dezbaterii ordonantelor de urgenta ale Guvernului, proiectelor de legi si propunerilor legislative in procedura de urgenta, proiectelor de legi si propunerilor legislative care sunt in competenta Senatului, ca prima Camera sesizata, si rapoartelor intocmite de comisiile de mediere."
    36. La articolul 82, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Ordinea de zi si programul de lucru se definitiveaza si se adopta la inceputul fiecarei sedinte, la propunerea Biroului permanent."
    37. Articolul 83 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 83
    Proiectele de legi pentru ratificarea tratatelor internationale, precum si rapoartele sau declaratiile primului ministru cu privire la politica Guvernului se inscriu in proiectul ordinii de zi si se dezbat cu prioritate."
    38. La articolul 84, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 84
    (1) Ordinea de zi poate fi modificata la propunerea Biroului permanent, la solicitarea unui grup parlamentar sau a unei comisii permanente, precum si la cererea Guvernului pentru motive intemeiate si urgente."
    39. La capitolul II, titlul sectiunii a 3-a va avea urmatorul cuprins:
    "Procedura legislativa a Senatului"
    40. Articolul 85 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 85
    (1) Initiativa legislativa apartine, dupa caz, Guvernului, deputatilor, senatorilor sau unui numar de cel putin 100.000 de cetateni cu drept de vot, in conformitate cu art. 74 din Constitutie.
    (2) Proiectele de legi initiate de Guvern si propunerile legislative initiate de senatori, de deputati si cetatenii care exercita dreptul la initiativa legislativa trebuie sa fie insotite de expunere de motive si trebuie sa fie redactate in forma proprie unui act normativ, pe articole si, dupa caz, pe capitole si sectiuni.
    (3) Guvernul isi exercita initiativa legislativa prin transmiterea catre Senat a proiectului de lege ce intra in competenta sa de adoptare, ca prima Camera sesizata.
    (4) Senatorii, deputatii si cetatenii isi exercita dreptul la initiativa legislativa prin transmiterea catre Camera competenta a propunerii legislative, in scopul de a o dezbate si adopta ca prima Camera sesizata.
    (5) Legile constitutionale pot fi initiate in conditiile art. 150 si 151 din Constitutie.
    (6) Propunerile legislative formulate de senatori si deputati, care implica modificarea bugetului de stat sau a bugetului asigurarilor sociale de stat, trebuie sa fie insotite de dovada solicitarii informarii Guvernului, inaintata prin presedintele Senatului, in conformitate cu dispozitiile art. 111 din Constitutie."
    41. Dupa articolul 85 se introduc doua articole noi, articolele 85^1 si 85^2, care vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 85^1
    (1) Proiectele de legi si propunerile legislative se supun spre dezbatere si adoptare Senatului, ca prima Camera sesizata, in conditiile prevazute la art. 75 din Constitutie. In cazul propunerilor legislative care sunt depuse la Senat, ca prima Camera sesizata, acestea se inregistreaza si se tin in evidenta. Acestea vor intra in procesul legislativ numai dupa primirea avizelor legale de la: Consiliul Legislativ, Guvern, Consiliul Economic si Social si Curtea Constitutionala.
    (2) Pentru celelalte proiecte de legi si propuneri legislative care se dezbat si se adopta, potrivit art. 75 alin. (1) din Constitutie, mai intai de Camera Deputatilor, ca prima Camera sesizata, competenta decizionala apartine Senatului.
    (3) Senatul, ca prima Camera sesizata, se pronunta asupra proiectelor de legi si propunerilor legislative cu care este sesizat, in termen de 45 de zile de la data prezentarii acestora in Biroul permanent. Pentru coduri si alte legi de complexitate deosebita, termenul este de 60 de zile de la data prezentarii in Biroul permanent.
    (4) Dupa adoptarea ori respingerea de catre Senat, ca prima Camera sesizata, a proiectului de lege sau a propunerii legislative, acestea se trimit Camerei Deputatilor, care va decide definitiv.
    (5) In cazul depasirii termenelor prevazute la alin. (3), proiectul de lege sau propunerea legislativa se considera ca a fost adoptata si se inainteaza Camerei Deputatilor, care va decide definitiv.
    Art. 85^2
    (1) In vederea incadrarii in termenele prevazute la art. 85^1 alin. (3) si la art. 103, 103^1 si 103^2, proiectele de legi si propunerile legislative se inainteaza Biroului permanent al Senatului, care dispune:
    a) sesizarea comisiilor permanente competente pentru intocmirea avizelor sau a raportului, stabilind si termenele de depunere a acestora;
    b) transmiterea proiectului de lege sau a propunerii legislative Camerei Deputatilor, in cazul in care o comisie permanenta apreciaza ca Senatul nu este competent sa dezbata si sa adopte proiectul ca prima Camera sesizata. In aceste cazuri, avizul Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari este obligatoriu;
    c) solicitarea avizului Consiliului Legislativ, al Consiliului Economic si Social si al altor institutii sau organisme care, potrivit legii, au competenta de avizare, daca acesta nu a fost dat;
    d) distribuirea catre senatori a proiectelor sau propunerilor legislative, a avizului Consiliului Legislativ, al Consiliului Economic si Social si al altor institutii ori organisme care, potrivit legii, au competenta de avizare, a hotararii Curtii Constitutionale, in cazurile prevazute de Constitutie, si a punctului de vedere al Guvernului, in cazurile cerute de lege, pentru propunerile legislative, stabilind si termenul de depunere a amendamentelor de catre senatori, sub sanctiunea decaderii.
    (2) Conflictul negativ si conflictul pozitiv de competente intre Senat si Camera Deputatilor, ca prima Camera sesizata, potrivit solutiilor date de birourile permanente ale Camerelor, se rezolva in conformitate cu prevederile regulamentului sedintelor comune.
    (3) Masurile hotarate de Biroul permanent se duc la indeplinire de secretarul general, prin serviciile Senatului. Termenele prevazute pentru toate operatiunile reglementate in acest articol se stabilesc de catre Biroul permanent, in functie de procedura ordinara sau procedura de urgenta.
    (4) In cazul in care Biroul permanent al Senatului constata ca este competent sa dezbata, secretarul general al Senatului trimite propunerea legislativa prevazuta la alin. (2) Curtii Constitutionale, pentru a proceda potrivit legii. Propunerile legislative facute de cetateni se distribuie senatorilor si sunt transmise comisiilor permanente competente, impreuna cu hotararea Curtii Constitutionale privind indeplinirea conditiilor pentru exercitarea initiativei legislative de catre cetateni. In cazul in care Biroul permanent al Senatului hotaraste ca Senatul nu este competent sa o dezbata ca prima Camera sesizata, propunerea legislativa respectiva este transmisa Camerei Deputatilor.
    (5) Termenele prevazute la alin. (1) - (3), precum si cele prevazute la art. 85 si 85^1, pentru avize, rapoarte si amendamente nu pot fi mai scurte de 5 zile calendaristice pentru procedura ordinara si de 3 zile calendaristice pentru procedura de urgenta."
    42. Dupa alineatul (1) al articolului 88 se introduce un alineat nou, alineatul (1^1), care va avea urmatorul cuprins:
    "(1^1) Initiatorul propunerii legislative poate sa renunte la aceasta pana la inscrierea sa pe ordinea de zi a plenului Senatului. Biroul permanent ia act de renuntare."
    43. Articolul 90 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 90
    Proiectele si propunerile legislative, avizate potrivit art. 87 si 89, se supun dezbaterii Senatului in succesiunea prevazuta pe ordinea de zi aprobata de acesta. Inscrierea pe ordinea de zi a proiectelor de legi si a propunerilor legislative se face in cel mult 5 zile de la depunerea raportului comisiei permanente sesizate in fond, in cazul in care Senatul este prima Camera sesizata, si in cel mult 10 zile, in celelalte situatii prevazute la art. 75 din Constitutie."
    44. Dupa articolul 101 se introduce, in cadrul sectiunii a 4-a a capitolului II, un articol nou, articolul 101^1, care va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 101^1
    Proiectele de legi si propunerile legislative se dezbat si se adopta cu procedura de urgenta, de drept, in urmatoarele situatii:
    a) ordonante de urgenta;
    b) Senatul a adoptat, ca prima Camera sesizata, o prevedere din proiectul de lege care intra in competenta sa decizionala, neinsusita de Camera Deputatilor si intoarsa pentru o noua dezbatere;
    c) Camera Deputatilor a adoptat un proiect de lege, in calitate de Camera decizionala, dar anumite prevederi din proiectul de lege adoptat sunt de competenta decizionala a Senatului."
    45. La articolul 102, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Cererea pentru procedura de urgenta se analizeaza de Biroul permanent si, daca este cazul, se supune aprobarii Senatului in prima sedinta de plen dupa inregistrarea acesteia. Aprobarea procedurii de urgenta se face cu votul majoritatii senatorilor prezenti.
    (3) Proiectele de legi referitoare la armonizarea legislatiei nationale cu cea a Uniunii Europene si a Consiliului Europei se dezbat si se adopta de Senat in procedura de urgenta."
    46. La articolul 103, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 103
    (1) Senatorii, grupurile parlamentare, comisiile permanente sau Guvernul pot prezenta amendamente in scris, motivate, care se trimit comisiei sesizate in fond, in termenele stabilite de Biroul permanent. In acelasi interval de timp, avizul Consiliului Legislativ, al Consiliului Economic si Social sau al altor autoritati ori organisme care, potrivit legii, au competente de avizare se va trimite comisiei sesizate in fond."
    47. La articolul 103, alineatul (5) se abroga.
    48. Dupa articolul 103 se introduc doua articole noi, articolele 103^1 si 103^2, care vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 103^1
    Senatul se pronunta in termen de 30 de zile asupra proiectelor de legi sau propunerilor legislative prevazute la art. 101^1 lit. a) si art. 102.
    Art. 103^2
    In cazul ordonantei de urgenta, daca Senatul nu se pronunta in termen de cel mult 30 de zile de la depunere, aceasta este considerata adoptata si se trimite Camerei Deputatilor."
    49. La capitolul II, dupa sectiunea a 4-a se introduce o sectiune noua, sectiunea a 4^1-a, cu urmatorul cuprins:
    "SECTIUNEA a 4^1-a
    Termene procedurale

    Art. 104^1
    In perioadele de vacanta parlamentara a Senatului proiectele de legi si propunerile legislative se inregistreaza la data depunerii lor, iar termenele procedurale de legiferare incep sa curga de la data reluarii activitatii Senatului.
    Art. 104^2
    Pentru propunerile legislative termenele de legiferare curg de la data inregistrarii acestora la Biroul permanent, insotite de avizele necesare.
    Art. 104^3
    Termenele procedurale ale procesului legislativ curg pe zile lucratoare in plen si in comisiile permanente ale Senatului."
    50. La articolul 106, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 106
    (1) Deputatii, in calitate de initiatori ai propunerilor legislative aflate pe ordinea de zi, precum si membrii Guvernului sau reprezentantii acestora au acces la lucrarile Senatului. Daca li se solicita participarea, prezenta membrilor Guvernului este obligatorie."
    51. Dupa alineatul (2) al articolului 107, se introduce un alineat nou, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) Senatorilor absenti nemotivat de la activitatile Senatului li se vor retine din indemnizatia lunara cota-parte corespunzatoare absentei, precum si diurna de deplasare corespunzatoare zilelor de absente. Retinerea se va face pe baza evidentei intocmite de departamentul de specialitate al serviciilor Senatului, avizata de secretarul Biroului permanent, insarcinat cu aceasta atributie."
    52. Articolul 110 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 110
    (1) Senatul adopta legi, hotarari, motiuni simple si alte acte cu caracter politic, in prezenta majoritatii senatorilor.
    (2) Inainte de votare liderii grupurilor parlamentare pot cere presedintelui Senatului verificarea intrunirii cvorumului de sedinta.
    (3) In cazul in care cvorumul legal de sedinta nu este intrunit, presedintele Senatului suspenda sedinta si anunta ziua si ora de reluare a lucrarilor."
    53. La articolul 117, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 117
    (1) Senatorii si celelalte persoane care iau cuvantul sunt obligati sa se refere exclusiv la chestiunea in dezbatere pentru care s-au inscris la cuvant si sa respecte regulile deontologiei parlamentare. In caz contrar, presedintele le atrage atentia si, daca nu se conformeaza, le retrage cuvantul."
    54. La articolul 120, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 120
    (1) Legile, hotararile, motiunile simple, precum si celelalte acte cu caracter politic se adopta de catre Senat prin vot."
    55. La articolul 121, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:
    "(5) In cazul in care prin regulament nu se stabileste o anumita procedura de vot obligatorie, procedura de vot se va hotari de Senat, la propunerea presedintelui."
    56. La articolul 122, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Dupa terminarea apelului se repeta numele si prenumele senatorilor care nu au raspuns la primul apel."
    57. Articolul 123 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 123
    Votul prin bile se desfasoara astfel: in fata presedintelui Senatului se asaza o urna alba si alta neagra. Senatorii vin in ordinea apelului la urne, dupa ce primesc de la secretari cate doua bile, dintre care una alba si una neagra, pe care le introduc in cele doua urne. Bila alba introdusa in urna alba si bila neagra introdusa in urna neagra inseamna <<vot pentru>>, iar bila neagra introdusa in urna alba si bila alba introdusa in urna neagra inseamna <<vot contra>>."
    58. La articolul 129, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:
    "(4) In cazul legilor constitutionale si al legilor organice, cand presedintele constata, inainte de vot, ca prezenta senatorilor nu este asiguratorie pentru cvorumul de vot, amana votul, stabilind ziua si ora desfasurarii acestuia. O noua amanare a votului nu poate depasi 30 de zile."
    59. Articolul 133 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 133
    Proiectele de legi si propunerile legislative adoptate sau respinse de Senat, ca prima Camera sesizata, se semneaza de presedintele Senatului si se inainteaza Camerei Deputatilor, Camera decizionala. Guvernul va fi instiintat despre aceasta."
    60. Dupa articolul 133 se introduce un articol nou, articolul 133^1, care va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 133^1
    (1) Senatul se pronunta asupra proiectelor de legi si propunerilor legislative ce intra in competenta sa, ca prima Camera sesizata, in termen de 45 de zile. Pentru coduri sau alte legi de complexitate deosebita termenul este de 60 de zile. Asupra ordonantelor de urgenta Senatul se pronunta in termen de 30 de zile de la depunere.
    (2) In cazul depasirii termenelor prevazute la alin. (1) se considera ca proiectul de lege sau propunerea legislativa a fost adoptata in forma inaintata de initiator. In acest caz, adoptarea se anunta in plenul Senatului, iar proiectul de lege sau propunerea legislativa se transmite, sub semnatura presedintelui Senatului, catre Camera Deputatilor, care va decide definitiv.
    (3) In cazurile prevazute la alin. (2), daca s-a adoptat raport si s-au dat avize ori amendamente, acestea se inainteaza anexat proiectului de lege sau propunerii legislative, ca material documentar."
    61. La articolul 134, alineatele (1) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 134
    (1) In cazul in care Senatul, in calitate de Camera decizionala, a adoptat fara modificari un proiect de lege sau o propunere legislativa primita de la Camera Deputatilor, aceasta va fi semnata de presedintele Senatului, va fi depusa la secretarul general al Senatului in vederea exercitarii dreptului de sesizare a Curtii Constitutionale si va fi transmisa Camerei Deputatilor pentru indeplinirea formalitatilor de promulgare.
    ...........................................................................
    (3) Depunerea legii la secretarul general al Senatului se face numai in zilele in care Senatul lucreaza in plen si se aduce la cunostinta senatorilor in aceeasi zi, prin prezentare in sedinta de plen si prin afisare datata si certificata la avizierul general de la sala de sedinta. Senatorii isi pot exercita dreptul de sesizare a Curtii Constitutionale, potrivit legii."
    62. Articolul 135 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 135
    (1) In cazul in care Senatul, ca prima Camera sesizata, adopta o prevedere care, potrivit dispozitiilor Constitutiei, intra in competenta sa decizionala, prevederea este definitiv adoptata daca si Camera Deputatilor este de acord. In caz contrar, numai pentru prevederea respectiva legea se intoarce la Senat, care va decide definitiv, in procedura de urgenta.
    (2) Dispozitiile alin. (1) referitoare la intoarcerea legii se aplica in mod corespunzator si in cazul in care Senatul, in calitate de Camera decizionala, adopta o prevedere pentru care competenta decizionala apartine Camerei Deputatilor, ca prima Camera sesizata."
    63. Dupa articolul 135 se introduce un articol nou, articolul 135^1, care va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 135^1
    In cazul in care Senatul respinge un proiect de lege sau o propunere legislativa, respinsa anterior de Camera Deputatilor, respingerea este definitiva, iar proiectul de lege sau propunerea legislativa nu mai poate fi readusa in discutia acestuia in cursul aceleiasi sesiuni parlamentare."
    64. Articolul 136 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 136
    (1) In cazurile de neconstitutionalitate constatate potrivit art. 146 lit. a) din Constitutie, Senatul reexamineaza prevederile respective pentru punerea lor de acord cu decizia Curtii Constitutionale. Senatul dezbate, pe baza raportului Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari, obiectia de neconstitutionalitate si hotaraste asupra acesteia.
    (2) Raportul Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari va cuprinde propuneri pentru punerea de acord a prevederilor declarate neconstitutionale cu decizia Curtii Constitutionale. Raportul comisiei se dezbate conform prevederilor art. 97 - 101. Cu aprobarea Senatului, in urma dezbaterii raportului, in cuprinsul legii se opereaza si corelarile tehnico-legislative necesare.
    (3) In cazul unei obiectii de neconstitutionalitate asupra tratatelor sau altor acorduri internationale, invocate potrivit art. 146 lit. b) din Constitutie, procedura parlamentara se suspenda si se reia dupa publicarea deciziei Curtii Constitutionale.
    (4) In cazurile de neconstitutionalitate constatate potrivit art. 146 lit. b) din Constitutie, Senatul nu poate ratifica tratatul sau acordul international declarat ca fiind neconstitutional.
    (5) In cazurile de neconstitutionalitate constatate potrivit art. 147 alin. (1) din Constitutie, dispozitiile declarate neconstitutionale isi inceteaza efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curtii Constitutionale daca, in acest interval, Parlamentul sau Guvernul, dupa caz, nu pune de acord prevederile declarate neconstitutionale cu prevederile Constitutiei. Pe durata acestui termen, dispozitiile constatate ca fiind neconstitutionale sunt suspendate de drept.
    (6) Reexaminarea textelor declarate neconstitutionale se face intai de prima Camera sesizata."
    65. La articolul 143, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) In acelasi mod se va proceda si cu privire la celelalte acte adoptate de Parlament - hotarari, motiuni simple, acte cu caracter politic."
    66. Dupa articolul 143 se introduc doua articole noi, articolele 143^1 si 143^2, care vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 143^1
    Prevederile din aceasta sectiune, privitoare la procedura de mediere, astfel cum sunt modificate si completate, sunt aplicabile numai proiectelor de legi si propunerilor legislative aflate pe ordinea de zi a Parlamentului, pana la data intrarii in vigoare a Legii de revizuire a Constitutiei - 29 octombrie 2003.
    Art. 143^2
    Dispozitiile prevazute la art. 137 - 140 se aplica in mod corespunzator procedurii de revizuire a Constitutiei."
    67. Articolul 148 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 148
    (1) Motiunea simpla exprima pozitia Senatului intr-o anumita problema de politica interna sau externa ori, dupa caz, cu privire la o problema ce a facut obiectul unei interpelari.
    (2) Motiunile simple pot fi initiate de cel putin o patrime din numarul senatorilor.
    (3) Motiunile simple trebuie sa fie intocmite corespunzator actelor juridice ale Senatului si sa cuprinda motivarea si dispozitivul. Motiunile se depun la presedintele de sedinta, in plenul Senatului."
    68. Articolul 149 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 149
    (1) Pana la incheierea dezbaterii unei motiuni simple semnatarii nu mai pot promova o alta motiune in aceeasi problema.
    (2) Dupa primirea motiunilor simple, care nu intra sub incidenta art. 150 alin. (2), presedintele Senatului le comunica de indata Guvernului si le aduce la cunostinta plenului, dupa care dispune afisarea la sediul Senatului si distribuirea acestora senatorilor."
    69. Articolul 150 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 150
    (1) Presedintele Senatului stabileste data dezbaterii motiunii simple, care nu poate depasi 6 zile de la depunerea acesteia, instiintand Guvernul asupra datei stabilite.
    (2) Presedintele Senatului nu va supune dezbaterii motiunile simple care nu indeplinesc cerintele prevazute la art. 148 si nici pe cele care vizeaza finalitati specifice motiunii de cenzura, prezentand Senatului motivele deciziei sale.
    (3) Motiunile simple privind probleme de politica externa se supun dezbaterii numai insotite de avizul Comisiei pentru politica externa si cu consultarea Ministerului Afacerilor Externe. Aceasta conditie trebuie indeplinita in termen de 3 zile de la depunerea motiunii."
    70. Articolul 151 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 151
    (1) Dupa inceperea dezbaterii motiunii simple senatorii semnatari nu isi pot retrage adeziunea la motiune.
    (2) La motiunile simple prezentate nu pot fi propuse amendamente.
    (3) Dezbaterea se incheie prin supunerea la vot a motiunii simple in plenul Senatului.
    (4) Nici o motiune simpla nu poate fi supusa votului inainte de dezbaterea ei."
    71. Articolul 152 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 152
    (1) Dezbaterea motiunii simple se face cu respectarea dispozitiilor cuprinse in art. 105 - 119 si se adopta cu votul majoritatii senatorilor.
    (2) Motiunile simple adoptate de Senat se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si sunt obligatorii pentru Guvern si membrii sai, precum si pentru celelalte persoane vizate."
    72. La articolul 153, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) In plenul Senatului nu pot fi formulate intrebari care privesc probleme de interes personal ori particular, care urmaresc in exclusivitate obtinerea unei consultatii juridice sau tehnice ori care privesc activitatea unor persoane care nu indeplinesc functii publice."
    73. Articolul 169 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 169
    Senatorii se bucura de imunitate parlamentara pe toata durata exercitarii mandatului."
    74. Dupa articolul 169 se introduc doua articole noi, articolele 169^1 si 169^2, care vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 169^1
    Senatorii nu pot fi trasi la raspundere juridica pentru voturile sau pentru opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului.
    Art. 169^2
    (1) Senatorii pot fi urmariti si trimisi in judecata penala pentru faptele care nu au legatura cu voturile sau cu opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului, dar nu pot fi perchezitionati, retinuti ori arestati fara incuviintarea Camerei din care fac parte, dupa ascultarea lor. Urmarirea si trimiterea in judecata penala se pot face numai de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. Competenta de judecata apartine Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (2) In caz de infractiune flagranta, deputatii sau senatorii pot fi retinuti si supusi perchezitiei. Ministrul justitiei il va informa neintarziat pe presedintele Senatului asupra retinerii si a perchezitiei. In cazul in care Senatul constata ca nu exista temei pentru retinere, va dispune imediat revocarea acestei masuri, cu votul secret al majoritatii membrilor sai. Dispozitia de revocare a retinerii se executa de indata, prin ministrul justitiei.
    (3) Cererea de retinere, arestare sau perchezitie se adreseaza presedintelui Senatului de ministrul justitiei. Savarsirea ori descoperirea ulterioara a unor noi fapte penale determina introducerea unei noi cereri de retinere, arestare sau perchezitie.
    (4) Presedintele Senatului aduce cererea la cunostinta senatorilor in sedinta publica, dupa care o trimite, de indata, Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari spre examinare si intocmirea raportului. Hotararea comisiei se adopta prin votul secret al majoritatii membrilor acesteia.
    (5) Biroul permanent al Senatului supune spre dezbatere si aprobare plenului raportul comisiei, temeinic motivat, in termen de 15 zile de la data depunerii lui.
    (6) Senatul hotaraste asupra cererii cu votul secret al majoritatii membrilor Senatului."
    75. Articolul 170 se abroga.
    76. Articolul 171 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 171
    Cererile de retinere, de arestare sau de perchezitie se inscriu cu prioritate pe ordinea de zi."
    77. La capitolul IV, sectiunea a 2-a - Incompatibilitati, precum si articolele 172 - 178 se abroga.
    78. Articolul 179 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 179
    (1) Senatorii intra in exercitiul mandatului la data intrunirii legale a Senatului, sub conditia validarii si a depunerii juramantului.
    (2) Dupa constituirea legala a Senatului, fiecare senator va depune, in fata plenului Senatului intrunit in sedinta solemna, juramantul de credinta fata de tara si popor: <<Jur credinta patriei mele, Romania.
    Jur sa respect Constitutia si legile tarii.
    Jur sa apar democratia, drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor, suveranitatea, independenta, unitatea si integritatea teritoriala a Romaniei.
    Jur sa-mi indeplinesc cu onoare si fidelitate mandatul incredintat de popor.
    Asa sa ma ajute Dumnezeu!>>
    (3) Juramantul de credinta se poate depune si fara formula religioasa, aceasta putand fi inlocuita cu formula: <<Jur pe onoare si constiinta>>, care prefateaza juramantul."
    79. Articolul 181 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 181
    Pe durata exercitarii mandatului, senatorii si membrii lor de familie beneficiaza de pasaport diplomatic."
    80. Articolul 185 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 185
    Comisia juridica, de numiri, disciplina, imunitati si validari, la sesizare, propune Biroului permanent diminuarea indemnizatiei lunare si a diurnei de deplasare, in functie de prezenta senatorului la activitatea Senatului."
    81. Articolul 186 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 186
    Pe durata exercitarii mandatului de senator, contractul de munca al persoanei in cauza se suspenda, cu exceptia cazurilor in care Biroul permanent decide altfel, la cererea senatorului, cu avizul unitatii si al Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari a Senatului."
    82. Articolul 187 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 187
    Nici un senator nu poate lipsi nemotivat de la sedintele Senatului sau ale comisiei din care face parte si de la celelalte activitati specifice indeplinirii mandatului de senator."
    83. Articolul 189 se abroga.
    84. Articolul 191 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 191
    Constituie abateri disciplinare savarsite de senatori urmatoarele fapte, daca, potrivit legii, nu constituie infractiuni:
    a) incalcarea dispozitiilor privind indatoririle senatorului prevazute de Constitutie si de legea statutului deputatilor si al senatorilor;
    b) incalcarea juramantului de credinta;
    c) nerespectarea prevederilor Regulamentului Senatului;
    d) exercitarea abuziva a mandatului de senator;
    e) comportamentul injurios sau calomniator la adresa unui parlamentar ori a altui demnitar in sedintele de plen, de comisii sau de birou ori in afara acestora, dar cu privire la exercitarea mandatului de senator."
    85. Articolul 192 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 192
    Abaterile de la deontologia parlamentara se sanctioneaza cu:
    a) atentionare;
    b) chemarea la ordine;
    c) retragerea cuvantului;
    d) indepartarea din sala pe durata sedintei;
    e) avertisment public - scris;
    f) interzicerea de a participa la lucrarile Senatului pe o perioada de cel mult 30 de zile calendaristice."
    86. La articolul 197, alineatele (1), (2), (4), (6) si (7) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 197
    (1) Abaterile grave sau repetate, care implica aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 192 lit. e) si f), se constata de Comisia juridica, de numiri, disciplina, imunitati si validari a Senatului, la sesizarea unui grup parlamentar din Senat sau din Camera Deputatilor, a unui senator ori a unui deputat. Sesizarea se adreseaza presedintelui Senatului.
    (2) Comisia juridica, de numiri, disciplina, imunitati si validari solutioneaza sesizarea inaintata de presedintele Senatului in termen de 30 de zile de la data inregistrarii acesteia la comisie. Solutia comisiei se ia cu votul majoritatii membrilor prezenti, in sedinta secreta.
    ...........................................................................
    (4) Biroul permanent solutioneaza cauza in termen de 7 zile de la data primirii raportului, impreuna cu dosarul cauzei. Hotararea Biroului permanent se prezinta in sedinta publica a plenului Senatului.
    ...........................................................................
    (6) Contestatia se solutioneaza de catre plenul Senatului, in termen de 30 de zile de la inregistrarea acesteia, cu votul majoritatii senatorilor prezenti, in sedinta secreta.
    (7) Hotararea plenului Senatului, data asupra contestatiei, este definitiva si executorie si se aduce la cunostinta publica in sedinta de plen."
    87. Articolul 198 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 198
    (1) In cazul aplicarii sanctiunii prevazute la art. 192 lit. f), senatorul in cauza nu beneficiaza de drepturile banesti si materiale ce i s-ar cuveni pe durata interzicerii participarii la lucrarile Senatului.
    (2) Senatorul sanctionat disciplinar in baza prevederilor art. 192 lit. e) si f) nu poate reprezenta Senatul in relatiile interne si externe ale acestuia, pe o perioada de 1 an de la data ramanerii definitive a sanctiunii."
    88. Titlul capitolului VI va avea urmatorul cuprins:
    "Dispozitii tranzitorii si finale"
    89. Dupa articolul 205 se introduce un articol nou, articolul 205^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 205^1
    Prevederile articolelor privind medierea, precum si ale articolelor privind dezbaterea in sedinta comuna a divergentelor existente intre Camere au caracter tranzitoriu, fiind aplicabile pana la dezbaterea si adoptarea, respectiv respingerea proiectelor de lege si a propunerilor legislative inscrise pe ordinea de zi a Senatului si Camerei Deputatilor pana la data de 29 octombrie 2003, data intrarii in vigoare a Legii de revizuire a Constitutiei, cu exceptia prevederilor art. 143^2."
    90. Articolul 206 se abroga.
    Art. 2
    In tot cuprinsul Regulamentului Senatului, sintagmele: "presedintele grupului parlamentar", "vicepresedintele grupului parlamentar", precum si sintagma "motiune" se inlocuiesc cu sintagmele: "liderul grupului parlamentar", "viceliderul grupului parlamentar" si "motiune simpla".
    Art. 3
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, comisiile permanente isi adapteaza regulamentele proprii, cu respectarea prevederilor art. 56 alin. (3) din Regulamentul Senatului.
    Art. 4
    Regulamentul Senatului, republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 58 din 2 februarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta hotarare, va fi republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

    Aceasta hotarare a fost adoptata de Senat in sedinta din 18 noiembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

                           PRESEDINTELE SENATUI
                              NICOLAE VACAROIU



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 20/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 20 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 20/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu