HOTARARE Nr. 18 din 4 ianuarie 2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 12 din 10 ianuarie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Ministerul Finantelor Publice se organizeaza si functioneaza ca organ
de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica,
in subordinea Guvernului, cu rol de sinteza, care aplica strategia si Programul
Guvernului in domeniul finantelor publice, prin reorganizarea Ministerului
Finantelor.
(2) Sediul Ministerului Finantelor Publice este in municipiul Bucuresti,
str. Apollodor nr. 17, sectorul 5.
Art. 2
Ministerul Finantelor Publice exercita administrarea generala a finantelor
publice, asigurand utilizarea parghiilor financiare si valutare in concordanta
cu cerintele economiei de piata si pentru stimularea initiativei agentilor
economici.
Art. 3
(1) In realizarea obiectului sau de activitate stabilit de legislatia in
vigoare Ministerul Finantelor Publice are, in principal, urmatoarele atributii:
1. elaboreaza proiectul bugetului de stat, al legii bugetare anuale si
raportul asupra proiectului bugetului de stat, precum si proiectul legii de
rectificare a bugetului de stat, operand rectificarile corespunzatoare;
2. stabileste echilibrul bugetar in faza de elaborare a proiectului
bugetului de stat si a rectificarii acestuia;
3. stabileste metodologii pentru elaborarea proiectului bugetului de stat,
a proiectelor bugetelor fondurilor speciale si a proiectelor bugetelor locale;
4. urmareste executia operativa a bugetului general consolidat; stabileste
masurile necesare pentru incasarea veniturilor si limitarea cheltuielilor in
vederea incadrarii in deficitul bugetar aprobat;
5. elaboreaza si aproba clasificatia indicatorilor privind finantele
publice;
6. elaboreaza proiectul bugetului asigurarilor sociale de stat, al legii
bugetului asigurarilor sociale de stat anuale, precum si proiectul legii de
rectificare a acestuia;
7. stabileste masuri pentru asigurarea echilibrului financiar-valutar;
8. administreaza contul general al trezoreriei statului, deschis la Banca
Nationala a Romaniei, scop in care incheie conventii cu aceasta;
9. stabileste sistemul de organizare si functionare a trezoreriei statului
in vederea asigurarii efectuarii operatiunilor de incasari si plati pentru
sectorul public;
10. elaboreaza si administreaza bugetul de venituri si cheltuieli al
trezoreriei statului;
11. colaboreaza cu Banca Nationala a Romaniei la elaborarea balantei de
plati externe, a balantei creantelor si angajamentelor externe, a
reglementarilor din domeniul monetar si valutar si informeaza semestrial
Guvernul asupra modului de realizare a acestora, cu propuneri de solutii in
acoperirea deficitului sau utilizarii excedentului din contul curent al
balantei de plati externe;
12. contracteaza si garanteaza imprumuturi de stat de pe piata financiara
interna si externa, in scopul si in limitele competentelor stabilite de lege;
13. asigura punerea in circulatie prin Banca Nationala a Romaniei, pe baza
de conventie, a unor instrumente financiare specifice;
14. elaboreaza lucrarile privind contul general anual de executie a
bugetului de stat si, respectiv, a bugetului asigurarilor sociale de stat,
precum si conturile anuale de executie a bugetelor fondurilor speciale si proiectele
de legi referitoare la aceste conturi de executie, pe care le prezinta spre
insusire Guvernului, in vederea transmiterii spre aprobare Parlamentului;
15. elaboreaza sau avizeaza proiecte de acte normative pentru aprobarea
normelor si normativelor de cheltuieli si acordarea unor drepturi personalului
din institutiile publice;
16. colaboreaza cu alte autoritati publice in procesul elaborarii de acte
normative privind salarizarea pentru personalul din institutiile publice,
asistenta sociala si asigurarile sociale;
17. elaboreaza proiecte de acte normative privind stabilirea impozitelor
directe si indirecte, urmareste perfectionarea asezarii acestora si armonizarea
legislativa in acest domeniu;
18. elaboreaza, pe baza modelului-cadru al Organizatiei pentru Cooperare si
Dezvoltare Economica (O.E.C.D.), proiectul romanesc de conventie pentru
evitarea dublei impuneri si urmareste actualizarea acestuia in concordanta cu
recomandarile adoptate de O.E.C.D.;
19. negociaza, pregateste parafarea, semnarea si ratificarea conventiilor
pentru evitarea dublei impuneri negociate;
20. elaboreaza strategii, studii comparative, prioritati si proiecte de
acte normative privind politica fiscala a Romaniei in domeniul conventiilor
pentru evitarea dublei impuneri;
21. elaboreaza proiecte de acte normative in domeniul evidentei contabile,
financiare si de gestiune si urmareste perfectionarea sistemului de evidenta
contabila;
22. avizeaza proiectele de acte normative care genereaza sporuri de cheltuieli
sau modificari de venituri ale statului si care au influente asupra
echilibrului bugetar;
23. analizeaza, fundamenteaza, propune cadrul legislativ si stabileste
masuri privind imprumuturile necesare in vederea acoperirii deficitului bugetar
si refinantarii acestuia sau pentru actiuni si lucrari de interes public;
administreaza mijloacele financiare imprumutate, urmareste rambursarea acestora
si achitarea dobanzilor aferente, in conditiile legii;
24. elaboreaza proiecte de acte normative cu privire la colectarea
veniturilor bugetare, procedurile de control fiscal, achizitiile publice,
combaterea si sanctionarea evaziunii fiscale, atribuirea codului fiscal si
relatiile dintre contribuabili si administratia fiscala;
25. exercita, prin organele sale de specialitate, controlul utilizarii
creditelor bugetare de catre institutiile publice; controleaza, in conditiile
legii, activitatea financiara a agentilor economici, urmarind stabilirea
corecta si indeplinirea integrala si la termen a obligatiilor financiare si
fiscale fata de stat;
26. exercita, prin organele sale de specialitate, controlul operativ si
inopinat in legatura cu aplicarea si cu respectarea legislatiei fiscale si
vamale;
27. actioneaza, prin mijloace specifice, pentru combaterea evaziunii
fiscale si a coruptiei;
28. elaboreaza politica vamala in concordanta cu cadrul legislativ
existent;
29. asigura administrarea monopolului de stat, in conditiile legii;
30. analizeaza documentatiile tehnico-economice si emite acordul pentru
realizarea obiectivelor noi de investitii finantate partial sau integral de la
bugetul de stat, de la bugetele fondurilor speciale si din credite externe;
31. avizeaza programe de investitii publice anuale si multianuale,
elaborate de ordonatorii principali de credite;
32. propune cadrul legislativ si elaboreaza cadrul metodologic privind
activitatea de asigurari si exercita supravegherea aplicarii dispozitiilor
legale in acest domeniu, pentru stabilirea starii de insolvabilitate a societatilor
comerciale din sfera asigurarilor si pentru apararea drepturilor asiguratilor;
33. exercita calitatea de reprezentant al Romaniei la organismele
internationale cu caracter financiar;
34. coordoneaza, negociaza si incheie acorduri internationale in numele
statului, in domeniul relatiilor financiare si valutare, in colaborare cu
Ministerul Afacerilor Externe;
35. analizeaza periodic modul de realizare a prevederilor bugetare, in
corelare cu indicatorii macroeconomici, si prezinta informari Guvernului, cu
propuneri de imbunatatire;
36. propune strategii de dezvoltare pe termen lung si solutii de reforma in
domeniul finantelor publice;
37. reprezinta statul, ca subiect de drepturi si obligatii, in fata
organelor de justitie, precum si in orice alte situatii in care acesta
participa nemijlocit, in nume propriu, in raporturi juridice, daca legea nu
stabileste in acest scop un alt organ;
38. solutioneaza, in conformitate cu prevederile legale, plangerile,
contestatiile, cererile de revizuire si apelurile persoanelor fizice si
juridice;
39. elaboreaza, implementeaza si dezvolta sistemul informatic in domeniul
finantelor publice;
40. asigura, potrivit legii, tiparirea hartiilor de valoare de natura
titlurilor de stat, bonurilor de tezaur, obligatiunilor necesare finantarii
datoriei publice, timbrelor fiscale, precum si a formularelor si imprimatelor
tipizate utilizate in activitatea fiscala si financiar-contabila;
41. editeaza materiale de specialitate necesare pentru mediatizarea
problematicii financiare, in vederea cunoasterii sale de catre personalul
propriu si de catre contribuabili;
42. asigura elaborarea, tiparirea si difuzarea publicatiei "Revista
finante, credit, contabilitate", prin finantare din venituri extrabugetare.
Din veniturile incasate din vanzare se acopera cheltuielile materiale
ocazionate de realizarea si vanzarea revistei, inclusiv plata drepturilor
colaboratorilor, stabilite conform reglementarilor legale in vigoare.
Veniturile si cheltuielile aferente acestei activitati vor fi evidentiate si
contabilizate in mod distinct, potrivit prevederilor legale. Disponibilitatile
banesti aflate in cont la finele anului, dupa scaderea obligatiilor de plata si
a incasarilor anticipate, se fac venit la bugetul de stat;
43. exercita atributiile ce ii revin, potrivit legii, asupra activitatii
companiilor nationale aflate sub autoritatea sa;
44. indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative pentru
domeniul sau de activitate.
(2) Ministerul Finantelor Publice indeplineste toate atributiile si are
toate competentele conferite Ministerului Finantelor prin legi sau alte acte
normative in vigoare.
Art. 4
In exercitarea atributiilor sale Ministerul Finantelor Publice colaboreaza
cu celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu
autoritatile publice locale si cu alte organisme.
Art. 5
In indeplinirea atributiilor sale Ministerul Finantelor Publice este
autorizat:
1. sa dea agentilor economici, ca urmare a controlului, dispozitii
obligatorii pentru luarea masurilor de respectare a legii;
2. sa ia masuri pentru aplicarea sanctiunilor prevazute de lege in
competenta sa;
3. sa aprobe inlesniri, restituiri, compensari si amanari la plata
impozitelor, taxelor si a altor varsaminte obligatorii la bugetul de stat,
precum si repunerea in termen a cererilor si a contestatiilor, in conditiile
legii, si sa informeze periodic Guvernul;
4. sa dispuna plata din conturile agentilor economici, in conditiile legii,
a varsamintelor obligatorii la bugetul de stat, neachitate in termen, precum si
a majorarilor pentru intarzierea la plata a acestora;
5. sa stabileasca orice alte masuri in conditiile prevazute de lege;
6. sa aplice, prin organele abilitate, modalitatile de executare silita si
masurile asiguratorii, in conditiile legii, pentru recuperarea creantelor
bugetare;
7. sa incheie protocoale de schimb de informatii si de colaborare cu
ministere, institutii publice si cu alte organizatii, potrivit competentelor
atribuite;
8. sa refuze cererile de finantare de la bugetul de stat, de suplimentare
si de virare a creditelor bugetare in cazurile in care acestea nu indeplinesc
conditiile legale sau se abat de la reglementarile in vigoare;
9. sa retraga creditele bugetare deschise ordonatorilor de credite in
cazurile in care se constata ca acestea se utilizeaza in alte scopuri decat
cele stabilite;
10. sa respinga bilanturile contabile ale ordonatorilor de credite care nu
indeplinesc conditiile stabilite de normele in vigoare si sa stabileasca noi
termene pentru refacerea si prezentarea acestora, cu aplicarea amenzilor
prevazute in dispozitiile legale in vigoare.
Art. 6
Ministerele, celelalte autoritati ale administratiei publice, institutiile
publice, precum si agentii economici au obligatia de a pune la dispozitie
Ministerului Finantelor Publice, la cererea acestuia, datele si informatiile
necesare in vederea realizarii atributiilor sale.
Art. 7
(1) Conducerea Ministerului Finantelor Publice se exercita de catre
ministrul finantelor publice. Ministrul finantelor publice este ajutat in
activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat.
(2) In directa subordonare a ministrului finantelor publice functioneaza
Directia generala juridica si Unitatea de management a trezoreriei.
Art. 8
(1) Ministrul finantelor publice reprezinta ministerul in relatiile cu
tertii, persoane fizice si juridice din tara si din strainatate.
(2) Secretarii de stat exercita atributiile delegate de ministrul
finantelor publice. Raspunderile si atributiile secretarilor de stat se
stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.
(3) In cazul in care ministrul finantelor publice, din diferite motive, nu
isi poate exercita atributiile curente, il deleaga pe unul dintre secretarii de
stat sa exercite aceste atributii, instiintandu-l pe primul-ministru despre
aceasta.
Art. 9
(1) Secretarul general al ministerului este subordonat ministrului
finantelor publice.
(2) Secretarul general al ministerului este functionar public de cariera,
numit prin concurs sau prin examen, in conditiile legii.
(3) Secretarul general al ministerului indeplineste si alte atributii
prevazute in regulamentul de organizare si functionare a ministerului.
Art. 10
(1) Ministerul Finantelor Publice are structura organizatorica prevazuta in
anexa nr. 1. In cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finantelor publice
se pot organiza servicii, birouri si alte compartimente si se poate stabili numarul
posturilor de conducere.
(2) In cadrul structurii organizatorice a Directiei generale a politicilor
si resurselor umane functioneaza Scoala de finante publice, la nivel de
serviciu. Conducerea stiintifica si executiva, precum si atributiile acesteia
sunt stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice.
(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului
Finantelor Publice este de 1.300, conform anexei nr. 1.
(4) In numarul maxim de posturi prevazut la alin. (3) nu sunt incluse
posturile de demnitari si posturile aferente cabinetelor acestora, posturile
aferente activitatii de control financiar si a Garzii financiare, care,
potrivit art. 4 din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea
controlului financiar si a Garzii financiare, se stabilesc separat prin ordin
al ministrului finantelor publice.
Art. 11
Incadrarea in numarul de posturi aprobat Ministerului Finantelor Publice se
realizeaza in maximum 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari.
Art. 12
(1) Atributiile, sarcinile si raspunderile personalului din aparatul
propriu al Ministerului Finantelor Publice se stabilesc, in conformitate cu
structura organizatorica prevazuta in anexa nr. 1, prin regulamentul de
organizare si functionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului
finantelor publice.
(2) Atributiile, sarcinile si raspunderile unitatilor teritoriale ale
Ministerului Finantelor Publice se stabilesc prin regulamentul de organizare si
functionare aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice.
(3) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului din
aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice si din unitatile sale
teritoriale se stabilesc prin fisa postului, intocmita in urma evaluarii
posturilor, pe baza regulamentelor de organizare si functionare mentionate la
alin. (1) si (2), si se semneaza de salariat si de seful ierarhic.
Art. 13
(1) Pe langa ministrul finantelor publice functioneaza, ca organ consultativ,
Colegiul ministerului.
(2) Componenta si regulamentul de organizare si functionare ale Colegiului
ministerului se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.
Art. 14
(1) In exercitarea atributiilor sale ministrul finantelor publice emite
ordine si instructiuni.
(2) Ministrul finantelor publice aproba prin ordin, pentru aparatul propriu
si pentru unitatile sale subordonate, criterii in aplicarea prevederilor art.
108^1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor
bugetare, aprobata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare.
Art. 15
(1) Unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea Ministerului
Finantelor Publice, dupa caz, sunt prevazute in anexa nr. 2.
(2) Repartizarea la nivel de judet, respectiv la nivelul municipiului
Bucuresti, a numarului maxim de posturi de specialitate prevazut la cap. I din
anexa nr. 2, pentru unitatile subordonate, se aproba prin ordin al ministrului
finantelor publice.
(3) Structura organizatorica, normativele de personal si criteriile de
constituire a compartimentelor unitatilor subordonate Ministerului Finantelor
Publice se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.
Art. 16
Infiintarea si desfiintarea unitatilor subordonate Ministerului Finantelor
Publice, de nivel inferior celor prevazute in anexa nr. 1, se aproba prin ordin
al ministrului finantelor publice, in conditiile legii.
Art. 17
Ministerul Finantelor Publice are in dotare un parc auto necesar
activitatii sale, in structura, numarul si consumul de carburanti prevazute in
anexa nr. 3.
Art. 18
(1) Prefecturile impreuna cu consiliile judetene, Consiliul General al
Municipiului Bucuresti si consiliile locale vor sprijini asigurarea spatiilor
corespunzatoare pentru desfasurarea activitatii unitatilor din teritoriu
subordonate Ministerului Finantelor Publice.
(2) In localitatile in care unitatile teritoriale subordonate Ministerului
Finantelor Publice nu dispun de spatii corespunzatoare consiliile locale vor
sprijini aceste unitati prin asigurarea, in conditiile legii, de amplasamente
in vederea construirii de sedii proprii.
Art. 19
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 20
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului
Finantelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 197 din
18 august 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice
alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
ANEXA 1
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Finantelor Publice
Numarul maxim de posturi = 1.300,
exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetelor acestora
______________
| MINISTRU |
|______________|
_____________ | ______________
| CABINETUL |__|_____| COLEGIUL |
| MINISTRULUI | | | MINISTERULUI |
|_____________| | |______________|
_____________ |
| PURTATOR |__ |
| DE CUVANT | | |
|_____________| | |
_____________ | | ________________
| CONSILIER |__|________________| | DIRECTIA |
| DIPLOMATIC | | | __| GENERALA |
|_____________| | | | | JURIDICA |
_____________ | | | |________________|
| CORPUL DE | | |__| ________________
| CONTROL AL |__| | | | UNITATEA DE |
| MINISTRULUI | | |__| MANAGEMENT A |
|_____________| | | TREZORERIEI*1) |
| |________________|
_____________________________________|___________________________
_____|____ _____|____ ____|_____ ____|_____ ______|______ |
| | | | | | | | | SECRETAR DE | |
| SECRETAR | | SECRETAR | | SECRETAR | | SECRETAR | | STAT PENTRU | |
| DE STAT | | DE STAT | |DE STAT*2)| | DE STAT | | RELATIA CU | |
| | | | | | | | | PARLAMENT | |
|__________| |__________| |__________| |__________| |_____________| |
____|_____ _____|____ ____|_____ _____|____ _____|_______ |
| | | | | | | | | | |
| MODUL 1 | | MODUL 2 | | MODUL 3 | | MODUL 4 | | MODUL 5 | |
|__________| |__________| |__________| |__________| |_____________| |
_______________________________|
________|_________
| SECRETAR GENERAL |
|__________________|
|
_________________________|________________________
_____|_______ | _______|_____ | _____|_______ |
| Directia | | | Directia | | | Oficiul de | |
| generala a | | | generala a | | | plati si | |
| politicilor | | | tehnologiei | | | contractare | |
| si | | | informatiei | | | Phare*5) | |
| resurselor | | | | | | | |
| umane*4) | | | | | | | |
|_____________| | |_____________| | |_____________| |
______|________ ________|__________ ______|_________
| Directia de | | Directia generala | | Oficiul de |
| buget si | | a serviciilor | | supraveghere |
| contabilitate | | administrative, | | a activitatii |
| interna | | patrimoniu si | | de asigurare |
| | | arhivare | | si reasigurare |
| | | | | *6) |
|_______________| |___________________| |________________|
Semnificatia modulelor din organigrama de mai sus este urmatoarea:
MODUL 1
___________
| SECRETAR |
| DE STAT |
|___________|
___________________________|_____________________________
______|_______ _______|_______ _______|_______ ________|_______
| Directia | | Directia | | Directia | | Directia |
| generala | | generala de | | reglementarea | | contabilitatii |
| de sinteza a | | programare | | achizitiilor | | publice |
| politicilor | | bugetara | | publice si | | |
| bugetare | | sectoriala | | prioritizarea | | |
| | | si securitate | | investitiilor | | |
| | | sociala | | publice | | |
|______________| |_______________| |_______________| |________________|
MODUL 2
___________
| SECRETAR |
| DE STAT |
|___________|
_______________________|_______________________
______|______ ______|______ ______|_______ _____|______
| Directia | | Directia | | Directia | | Directia |
| generala a | | generala a | | generala de | | generala a |
| trezoreriei | | fondului | | armonizare | | finantelor |
| statului | | national de | | legislativa | | publice |
| | | preaderare | | si integrare | | externe |
| | | | | europeana | | |
|_____________| |_____________| |______________| |____________|
MODUL 3
____________
| SECRETAR |
| DE STAT*2) |
|____________|
_______________________________|_______________________________
______|______ _______|_______ ______|_______ ______|______ _______|_______
| Directia || Directia || Directia || Directia || Directia
|
| generala de || generala de || generala de || generala de || generala de
|
| politica si || administrare || indrumare si || proceduri || solutionare a
|
| legislatie || a veniturilor || control || fiscale ||
contestatiilor|
| fiscala || publice si a || fiscal || ||
|
| || monopolurilor || || ||
|
|_____________||_______________||______________||_____________||_______________|
MODUL 4
___________
| SECRETAR |
| DE STAT |
|___________|
_______________________|________________________
______|_______ ______|_______ ______|_____ ______|_______
| Directia de | | Directia | | Garda | | Directia |
| control | | generala de | | financiara | | generala de |
| financiar | | administrare | | | | control si |
| preventiv*3) | | a activelor | | | | audit intern |
| | | statului | | | | |
| | | | | | | |
|______________| |______________| |____________| |______________|
MODUL 5
__________________
| SECRETAR DE STAT |
| PENTRU RELATIA |
| CU PARLAMENT |
|__________________|
__________________________|__________________________
______|______ ________|_______ ________|_______ ______|_______
| Directia de | | Directia | | Directia | | Directia de |
| relatii | | pentru relatia | | pentru relatia | | reglementari |
| publice si | | cu Parlamentul | | cu sindicatele | | contabile |
| comunicare | | | | si patronatul | | |
|_____________| |________________| |________________| |______________|
*1) Functioneaza la nivel de directie generala.
*2) Coordoneaza si Directia Generala a Vamilor.
*3) Este condusa de catre controlorul financiar sef.
*4) Include si Scoala de finante publice, care functioneaza la nivel de
serviciu.
*5) Functioneaza la nivel de directie.
*6) Functioneaza la nivel de directie generala.
ANEXA 2
UNITATILE
aflate in subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finantelor Publice
Numarul
maxim de
posturi
----------
I. Institutii publice si unitati finantate de la bugetul de stat
1. Oficiul Concurentei*) 400
2. Directia Generala a Vamilor si unitatile subordonate
acesteia*) 4.600
3. Directiile generale ale finantelor publice si controlului
financiar de stat judetene, in subordinea carora functioneaza
administratiile financiare municipale, circumscriptiile
fiscale orasenesti si perceptiile rurale, si Directia
generala a finantelor publice si controlului financiar de
stat a municipiului Bucuresti, in subordinea careia
functioneaza administratiile financiare ale sectoarelor
municipiului Bucuresti 26.315
II. Companii nationale asupra carora Ministerul Finantelor Publice exercita
calitatea de reprezentant al statului ca actionar
1. Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A.
2. Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A.
------------
*) Este organizat si functioneaza potrivit Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 2/2001 si Hotararii Guvernului nr. 775/1996 pentru aprobarea
structurii organizatorice si de personal a Oficiului Concurentei, cu modificarile
ulterioare.
*) Functioneaza potrivit Hotararii Guvernului nr. 147/1996 privind
organizarea si functionarea Directiei Generale a Vamilor, cu modificarile si
completarile ulterioare.
ANEXA 3
MIJLOACELE DE TRANSPORT SI CONSUMUL DE CARBURANTI
_______________________________________________________________________________
Nr. Tipul mijlocului Numarul maxim Consumul maxim
crt. Unitatea de transport aprobat (bucati) de carburant
pentru un
autovehicul
(litri/luna)
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4
_______________________________________________________________________________
1. a) Aparatul propriu
- parc auto propriu - autoturism 4 300
- parc auto comun - autoturism 13*1) 300
- autovehicul
pentru
transport de
marfa si de
persoane 1 400
- autovehicul
pentru
transport de
marfa 1 400
- autovehicul
pentru
transport
de persoane
(delegatii) 1 450
b) Aparatul propriu - autoturism 2 450
pentru programe - autoturism de
PHARE*2) teren 1 450
2. Directiile generale - autoturism - cate 3 pentru 300
ale finantelor fiecare
publice si D.G.F.P.C.F.S.*)
controlului financiar - autoturism - cate 1 pentru 450
de stat judetene, fiecare
respectiv a D.G.F.P.C.F.S.
municipiului judeteana si
Bucuresti 2 pentru
D.G.F.P.C.F.S.
a municipiului
Bucuresti
- autovehicul - cate 1 pentru 450
pentru fiecare
transport D.G.F.P.C.F.S.
de valori judeteana
la trezorerie si 2 pentru
D.G.F.P.C.F S.
a municipiului
Bucuresti
- autovehicul - cate 2 pentru 400
pentru D.G.F.P.C.F.S.
transport Arad, Bihor,
de marfa Constanta,
Timis, respectiv
a municipiului
Bucuresti, si
cate 1 pentru
celelalte
D.G.F.P.C.F.S.
3. Administratiile - autoturism - cate 1 pentru 300
financiare si fiecare unitate
circumscriptiile - autoturism - cate 1 pentru 450
fiscale din fiecare
municipiile si administratie
orasele cu peste financiara de
50.000 de sector
locuitori si din - autovehicul - cate 1 pentru 450
sectoarele pentru fiecare unitate
municipiului transport care are in
Bucuresti de valori structura
la trezorerie activitate
de trezorerie
- autovehicul - cate 1 pentru 400
pentru fiecare unitate
transport
de marfa
4. Administratiile - autoturism - cate 1 pentru 450
financiare si fiecare unitate
circumscriptiile care are in
fiscale din municipii structura
si orase, altele activitate de
decat cele prevazute trezorerie
la pct. 3 - autovehicul - cate 1 pentru 450
pentru fiecare unitate
transport de care are in
valori la structura
trezorerie activitate de
trezorerie
5. Garda - autoturism 300 400
financiara
_______________________________________________________________________________
*1) Cuprinde si un autoturism necesar in vederea extinderii activitatii de
control si deservirii secretarului general, care implica numeroase deplasari
impuse de natura muncii.
*2) Autoturismele si consumul de carburanti se finanteaza din fondurile
PHARE. Numarul de autoturisme se poate modifica prin ordin al ministrului
finantelor publice, in functie de dotarile rezultate din protocoalele si
memorandumurile incheiate cu organismele internationale.
*) Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat.
NOTA:
1. Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat
a judetului Tulcea are in dotare o salupa pentru control si activitate curenta.
2. Mijloacele de transport si consumul maxim de carburanti pentru Directia
Generala a Vamilor sunt prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr.
147/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
3. Nu se considera depasiri la consumul de carburanti normat pe autovehicul
consumul care, la nivelul anului, se incadreaza in limita combustibilului
normat in raport cu numarul de autovehicule aprobat fiecarei unitati.