HOTARARE Nr.
1552 din 1 noiembrie 2006
privind reorganizarea si
functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 907 din 8 noiembrie 2006
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 6 alin. (1) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal
al României,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Autoritatea Naţională a Vămilor se
reorganizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei
publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului
Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
(2) Autoritatea Naţională a Vămilor asigură aplicarea
politicii vamale a statului şi exercită atribuţiile stabilite prin lege.
(3) Sediul Autorităţii Naţionale a Vămilor este în
municipiul Bucureşti, str. Matei Millo nr. 13, sectorul 1.
Art. 2. - Autoritatea Naţională a Vămilor asigură
aplicarea legislaţiei în domeniul vamal, în mod uniform, imparţial, transparent
şi nediscriminatoriu, tuturor persoanelor fizice şi juridice, indiferent de
statutul lor juridic şi de forma de organizare şi funcţionare a acestora.
Art. 3. - Modelul şi caracteristicile siglei
Autorităţii Naţionale a Vămilor sunt prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 4. - (1) In realizarea obiectului său de
activitate Autoritatea Naţională a Vămilor are, în principal, următoarele
atribuţii:
1. aplică în domeniul vamal măsurile specifice
rezultate din programele guvernamentale şi din reglementările vamale şi alte dispoziţii aplicabile
mărfurilor aflate sub supraveghere vamală sau supuse controlului vamal;
2. organizează, îndrumă şi controlează activitatea
direcţiilor regionale vamale şi a birourilor vamale din subordine;
3. urmăreşte şi supraveghează respectarea
reglementărilor vamale pe întregul teritoriu al ţării şi exercită controlul
specific potrivit legislaţiei în vigoare;
4. ia măsuri pentru prevenirea, combaterea şi
sancţionarea contravenţiilor în conformitate cu reglementările legale în
vigoare;
5. participă împreună cu alte organe de specialitate
ale administraţiei publice centrale la elaborarea
proiectelor de acte normative în domeniul vamal;
6. aplică prevederile Tarifului vamal şi ale altor
acte normative referitoare la acesta;
7. aplică prevederile legale prin care se transpun
directivele Comisiei Europene privind originea preferenţială şi nepreferenţială
a mărfurilor şi elaborează metodologii pentru aplicarea regulilor de origine
preferenţiale cuprinse în protocoalele de reguli de origine la acordurile
încheiate de Uniunea Europeană;
8. asigură aplicarea prevederilor cu caracter vamal
din acordurile, convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este
parte;
9. urmăreşte aplicarea corectă a regulilor de
interpretare a Nomenclaturii sistemului armonizat şi de evaluare în vamă a
mărfurilor, precum şi a prevederilor actelor normative referitoare la taxele
vamale, taxa pe valoarea adăugată, accize şi alte drepturi vamale;
10. elaborează norme metodologice pentru organele
proprii de control şi le supune spre aprobare Ministerului Finanţelor Publice -
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
11. elaborează şi adoptă norme tehnice de aplicare a
prevederilor Regulamentului vamal;
12. elaborează propuneri privind sistematizarea
legislaţiei vamale;
13. acţionează pentru îndeplinirea programelor
privind integrarea vamală europeană;
14. coordonează, îndrumă şi controlează activitatea
direcţiilor regionale vamale şi a birourilor vamale pe linia prevenirii şi
combaterii traficului ilicit de droguri, arme, explozivi, alte produse cu regim
special, obiecte din patrimoniul cultural naţional; urmăreşte, în cooperare cu
celelalte organe abilitate ale statului, cazurile de spălare a banilor prin operaţiuni
vamale;
15. verifică modul de declarare de către titularul
operaţiunii vamale sau de către reprezentantul său a drepturilor de import şi a
altor drepturi legal datorate reprezentând impozite şi taxe care, potrivit
legii, sunt în atribuţia autorităţii vamale; încasează şi virează aceste
drepturi; stabileşte, prin controlul ulterior al declaraţiilor, diferenţele şi
asigură încasarea sau, după caz, rambursarea ori remiterea acestora; aplică
formele şi instrumentele de plată şi de garantare a drepturilor de import şi a
altor impozite şi taxe aflate în competenţa sa;
16. controlează mijloacele de transport încărcate cu
mărfuri de import, export sau aflate în tranzit, precum şi bagajele însoţite
sau neînsoţite ale călătorilor care trec frontiera de stat a României şi
verifică legalitatea şi regimul vamal ale acestora, potrivit reglementărilor
vamale în vigoare; reţine, în vederea confiscării, mărfurile care fac obiectul
unor abateri de la legislaţia vamală şi pentru care legea prevede o astfel de sancţiune;
17. verifică, potrivit reglementărilor vamale în
vigoare, pe timp de zi şi de noapte, clădiri, depozite, terenuri, sedii şi alte
obiective şi poate preleva, în condiţiile legii, probe pe care le analizează în
laboratoarele proprii sau agreate în vederea identificării şi expertizării
mărfurilor supuse vămuirii;
18. efectuează investigaţii, supravegheri şi
verificări, potrivit reglementărilor legale în vigoare, în cazurile în care
sunt semnalate situaţii de încălcare a legislaţiei vamale de către persoane
fizice şi juridice; verifică registre, corespondenţa şi alte forme de evidenţă
şi are dreptul de a cere oricărei persoane fizice sau juridice să prezinte,
fără plată, documentaţia şi informaţiile privind operaţiunile vamale;
19. exercită controlul ulterior conform
reglementărilor vamale;
20. asigură sistemul informatic integrat vamal, datele
şi prelucrările acestora pentru statistica vamală şi de comerţ exterior;
gestionează informaţiile cu privire la colectarea datoriei vamale;
21. reprezintă în faţa instanţelor, direct sau prin
organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, interesele statului
în cazurile de încălcare a normelor vamale;
22. asigură, prin intermediul Biroului central
înfiinţat conform art. 17424 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
transmiterea şi/sau primirea pe cale electronică a informaţiilor privind
acordarea asistenţei pentru recuperarea în România a unor creanţe stabilite
într-un alt stat membru al Uniunii Europene, precum şi pentru recuperarea
într-un alt stat membru al Uniunii Europene a creanţelor stabilite în România;
23. asigură aplicarea prevederilor legale privind
recuperarea în România a unor creanţe stabilite într-un alt stat membru al
Uniunii Europene, precum şi a celor privind recuperarea într-un alt stat membru
al Uniunii Europene a creanţelor stabilite în România, pentru creanţele pe care
le administrează potrivit legii;
24. întocmeşte studii, analize şi elaborează proiecte
de acte normative privind organizarea activităţii proprii, pe care le supune
ministrului finanţelor publice, cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, pentru a fi valorificate şi promovate;
25. face propuneri de avizare a proiectelor de acte
normative elaborate de alte ministere şi instituţii centrale, care cuprind măsuri referitoare la domeniul vamal;
26. aplică legislaţia în ceea ce priveşte raporturile
de serviciu şi raporturile de muncă ale personalului propriu;
27. organizează, prin Şcoala de Finanţe Publice şi
Vamă, programe de formare, pregătire şi perfecţionare profesională a
personalului vamal;
28. elaborează şi fundamentează proiectul bugetului de
venituri şi cheltuieli propriu, precum şi programul de investiţii, pe care le
transmite Ministerului Finanţelor Publice în vederea cuprinderii în bugetul
centralizat al acestuia; asigură execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
29. organizează şi asigură alocarea, mişcarea,
evidenţa şi controlul mijloacelor şi echipamentelor din dotare;
30. colaborează, pe bază de protocol, cu structurile
abilitate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi cu alte
organe ale statului sau asociaţii patronale, cu atribuţii în aplicarea legii
ori interesate în realizarea politicii vamale;
31. cooperează, pe bază de reciprocitate, cu
autorităţile vamale ale altor state, precum şi cu organismele internaţionale de
specialitate, în vederea prevenirii, cercetării şi combaterii fraudelor vamale;
32. organizează şi execută controlul respectării
prevederilor legale privind supravegherea mişcării produselor accizabile pe
teritoriul naţional;
33. propune măsuri cu privire la îmbunătăţirea
activităţii de colectare şi încasare a veniturilor provenite din produse
accizabile şi de întărire a capacităţii de control în închiderea circuitelor
mişcării produselor accizabile;
34. organizează şi acordă
asistenţă de specialitate contribuabililor în domeniul mişcării produselor
accizabile;
35. adoptă măsurile necesare pentru asigurarea
aplicării prevederilor Convenţiei privind utilizarea tehnologiei informaţiilor
de către serviciile vamale, încheiată la 26 iulie 1995, în temeiul art. K.3 din
Tratatul privind Uniunea Europeană - JO C 316, 27 noiembrie 1995, p. 34 - şi
ale Convenţiei cu privire la asistenţa reciprocă şi cooperarea între
administraţiile vamale, încheiată la 18 decembrie 1997, în temeiul art. K.3 din
Tratatul privind Uniunea Europeană - JO C 24, 23 ianuarie 1998, p. 2;
36. administrează şi gestionează, începând cu data de
1 ianuarie 2007, în cooperare cu autorităţile vamale ale statelor membre ale
Uniunii Europene, aspectele vamale ce decurg din
aplicarea aranjamentului administrativ privind sistemul cotelor tarifare
comunitare;
37. îndeplineşte atribuţiile legate de realizarea
controalelor Fondului European de Garantare Agricolă, delegate de Agenţia de
Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură în calitate de organism responsabil în
plan naţional de derularea şi gestionarea fondurilor europene pentru
agricultură;
38. efectuează gestionarea riscurilor pe bază de
surse şi de strategii naţionale şi internaţionale;
39. raportează Comisiei
Europene, după data de 1 ianuarie 2007, cazurile de fraudă şi neregularităţi
privind drepturile vamale mai mari de 10.000 euro;
40. încasează şi contabilizează, după data de 1
ianuarie 2007, resursele proprii tradiţionale (taxe vamale, contribuţii
agricole, taxe antidumping) ale bugetului comunitar.
(2) Autoritatea Naţională a Vămilor îndeplineşte toate
atribuţiile şi are toate competenţele conferite prin legi sau prin alte acte
normative în vigoare.
Art. 5. - (1) Autoritatea Naţională a Vămilor este
condusă de un vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu
rang de subsecretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, reprezintă
autoritatea vamală în raporturile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu
operatorii economici, cu celelalte persoane juridice şi fizice, precum şi cu
orice alte organisme din ţară sau din străinătate şi răspunde în faţa
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau a ministrului
finanţelor publice, după caz, pentru întreaga activitate a sistemului vamal.
(3) In exercitarea atribuţiilor sale,
vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care conduce
Autoritatea Naţională a Vămilor, emite, în condiţiile legii, ordine cu caracter
individual sau normativ şi instrucţiuni de aplicare a reglementărilor vamale.
(4) Ordinele cu caracter normativ şi instrucţiunile
de aplicare a reglementărilor vamale se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
(5) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, are
calitatea de ordonator secundar de credite.
Art. 6. - (1) Directorul Direcţiei antifraudă vamală,
directorul Direcţiei supraveghere produse accizate şi tranzite şi directorul
Direcţiei tehnici de vămuire şi tarif vamal sunt numiţi, în condiţiile legii,
prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(2) Vicepreşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională a
Vămilor, poate delega unele
competenţe ce îi revin în calitate de conducător al instituţiei altor
funcţionari publici de conducere.
(3) Delegarea competenţelor ca înlocuitor al
vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care conduce
Autoritatea Naţională a Vămilor, se stabileşte prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea vicepreşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională
a Vămilor.
Art. 7. - (1) Aparatul central al Autorităţii Naţionale
a Vămilor are structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 2. In cadrul
acesteia, prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, se pot organiza
servicii, birouri şi alte compartimente funcţionale şi se stabileşte numărul
posturilor de conducere, cu respectarea reglementărilor
în vigoare.
(2) Directorii, directorii adjuncţi, şefii de
servicii, şefii de birouri şi ai altor compartimente funcţionale din aparatul
central al Autorităţii Naţionale a Vămilor sunt numiţi, potrivit legii, prin
ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care
conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.
(3) Numărul maxim de posturi pentru Autoritatea
Naţională a Vămilor şi unităţile subordonate acesteia este de 4.588, exclusiv
postul de demnitar.
(4) Autoritatea Naţională a Vămilor are reprezentanţi
permanenţi la Misiunea României pe lângă Uniunea Europeană sau în cadrul altor
organisme internaţionale, care asigură legătura operativă pe probleme vamale.
Desemnarea acestora se face prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, cu
încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat.
Art. 8. - (1) Structura organizatorică a direcţiilor
regionale, birourilor şi punctelor vamale, unităţi subordonate Autorităţii
Naţionale a Vămilor, se aprobă prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională a
Vămilor.
(2) Directorii executivi, directorii executivi
adjuncţi, şefii de servicii, şefii de birouri şi ai altor compartimente
funcţionale din structura direcţiilor regionale vamale sunt numiţi, potrivit
legii, prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, potrivit legii.
(3) Directorii executivi ai
direcţiilor regionale vamale au calitatea de ordonatori terţiari de credite.
Art. 9. - (1) Personalul vamal şi contractual din
cadrul birourilor vamale de frontieră care îşi încetează activitatea începând
cu 1 ianuarie 2007 va fi numit pe bază de examen în funcţiile vacante la data
de 1 ianuarie 2007, existente în statele de funcţii ale aparatului central al
Autorităţii Naţionale a Vămilor, ale direcţiilor regionale vamale şi birourilor
vamale.
(2) Personalul vamal şi contractual din cadrul
direcţiilor regionale vamale şi al birourilor vamale care îşi reduc numărul de
posturi prin reorganizare va fi numit pe bază de examen în posturile prevăzute
în statele de funcţii în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.
(3) Examenele pentru numirea în funcţiile vacante prevăzute la alin. (1) şi (2) se organizează până
la data de 15 decembrie 2006. Regulamentul pentru organizarea şi desfăşurarea
examenelor se aprobă prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care
conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.
(4) Personalul vamal şi contractual ale cărui posturi
se desfiinţează sau se reduc începând cu data de 1 ianuarie 2007 beneficiază de
drepturile prevăzute de reglementările legale în vigoare.
Art. 10. - Până la data de 10 noiembrie 2006
Autoritatea Naţională a Vămilor va adopta ordinele cu privire la structura
organizatorică şi statele de funcţii ale aparatului central al Autorităţii Naţionale
a Vămilor, ale direcţiilor regionale vamale şi birourilor vamale, valabile
începând cu data de 1 ianuarie 2007.
Art. 11. - (1) Statul de funcţii pentru aparatul
central al Autorităţii Naţionale a Vămilor se aprobă de către preşedintele
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea vicepreşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională
a Vămilor.
(2) Statele de funcţii pentru direcţiile regionale
vamale şi birourile vamale se aprobă de către vicepreşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională a
Vămilor.
Art. 12. - (1) Atribuţiile şi sarcinile structurilor
funcţionale din aparatul central, precum şi din unităţile subordonate ale
Autorităţii Naţionale a Vămilor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi
funcţionare aprobat de vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.
(2) Atribuţiile şi răspunderile individuale ale
funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din structura
Autorităţii Naţionale a Vămilor se stabilesc prin fişa postului, în
conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare şi cu legislaţia în
vigoare.
(3) Răspunderea personalului Autorităţii Naţionale a
Vămilor este cea prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 10/2004
privind Statutul personalului vamal, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 243/2004, cu modificările ulterioare, de Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, de Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor
publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau după caz,
de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 13. - (1) Autoritatea Naţională a Vămilor are în
dotare mijloace de transport auto şi navale, pentru activităţi specifice, având
structura, numărul şi consumul de carburanţi prevăzute la pct. I din anexa nr.
3.
(2) Repartizarea sau, după caz, redistribuirea pe
structuri ale Autorităţii Naţionale a Vămilor a
mijloacelor de transport se face prin ordin al
vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care conduce
Autoritatea Naţională a Vămilor, cu încadrarea în normativele prevăzute la pct.
I din anexa nr. 3.
(3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor în domeniul
controlului antidrog şi materialelor explozive, Autoritatea Naţională a Vămilor
are în dotare câini dresaţi, potrivit pct. II din anexa nr. 3.
Art. 14. - Formarea şi perfecţionarea personalului
vamal se realizează prin cursuri de pregătire specifice domeniului de
activitate, organizate la nivel central şi teritorial, prin Şcoala de Finanţe
Publice şi Vamă, precum şi de alţi furnizori de formare, în condiţiile legii.
Pregătirea profesională va fi efectuată ca urmare a unei analize a necesarului,
acordându-se prioritate formării de formatori, Intreaga pregătire profesională
a personalului vamal este coordonată la nivel central, fiind organizată o evidenţă
a pregătirii profesionale.
Art. 15. - (1) Sumele necesare în vederea funcţionării
Autorităţii Naţionale a Vămilor se asigură de la bugetul de stat.
(2) In scopul realizării rolului şi atribuţiilor ce îi
revin, Autoritatea Naţională a Vămilor poate beneficia de consultanţă şi
asistenţă din străinătate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare a
pregătirii personalului, în limita fondurilor bugetare alocate sau a altor
surse atrase din ţară sau din străinătate, potrivit legii.
Art. 16. - (1) Consiliul General al Municipiului
Bucureşti, consiliile judeţene şi consiliile locale asigură, la cererea
autorităţii vamale, spaţiile corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii
instituţiei vamale din teritoriu sau, după caz, terenuri pentru construirea de sedii
proprii, în condiţiile legii.
(2) Autoritatea Naţională a Vămilor va propune, în
programul propriu de investiţii, fondurile necesare pentru construirea de sedii
proprii.
Art. 17. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 18. - (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare la 3
zile de la data publicării în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
(2) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se
abrogă Hotărârea Guvernului nr. 165/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Autorităţii Naţionale a Vămilor, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 215 din 14 martie 2005, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
p. Ministrul muncii,
solidarităţii sociale şi familiei,
Cătălin-Ionel Dănilă,
secretar de stat
*) Anexele nr. 1 -3 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1
SIGLA Autorităţii Naţionale a Vămilor
Are următoarele caracteristici: are formă ovală, fondul
este albastru, cu margine galbenă. In partea superioară este redată stema
României, în culorile oficiale. Deasupra acesteia apare, pe fondul alb al unui
drapel, inscripţia „ROMÂNIA", în culoare albastră. In partea inferioară a
siglei apare inscripţia „VAMA", imprimată în alb, iar dedesubt, simbolul
„Mercur", inscripţionat în galben. Marginea de jos a ovalului este
prezentată în fald de drapel, cu fond alb, pe care sunt scrise cuvintele
„DOUANE" şi „CUSTOMS".
ANEXA Nr. 2
Numărul maxim de posturi, exclusiv demnitarul = 4.588
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a aparatului central al Autorităţii Naţionale a
Vămilor
ANEXA Nr. 3
DOTĂRI
I. Mijloace de transport
Nr. crt.
|
UNITATEA/ SUBUNITATEA
|
Tipul mijlocului de transport
|
Numărul maxim aprobat (bucăţi)
|
Consumul
maxim
aprobat
(litri)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR
|
- Autoturisme
|
8
|
350 l/lună
|
- Autovehicule pentru transport de marfă şi de persoane
(activităţi de aprovizionare, deplasare a personalului operativ, protocol)
|
5
|
350 l/lună
|
|
|
- Autoturisme operative
(supravegheri, însoţiri, controale, investigaţii)
|
120
|
350 l/lună
|
- Autovehicule (autoutilitare pentru depistarea drogurilor,
substanţelor cu regim special, prelevări de probe, transportul câinilor)
|
30
|
350 l/lună
|
- Autoturism operativ (control,
inspecţii - unitate nucleară)
|
9
|
300 l/lună
|
- Autospeciale (laborator mobil pentru control vamal cu raze X,
raze gamma)
|
11
|
1.500 l/lună
|
2.
|
Direcţii regionale vamale
|
- Autoturisme
|
10
|
350 l/lună
|
- Autovehicule pentru transport de marfa
şi de persoane (activităţi de aprovizionare, deplasare a personalului
operativ, protocol)
|
20
|
350 l/lună
|
3.
|
Birouri vamale
|
- Autoturisme operative
- Autoturisme operative (control pistă- pentru fiecare birou
vamal din aeroporturile internaţionale)
|
100
13
|
350 l/lună 150 l/lună
|
- Autovehicule operative pentru birourile vamale de frontieră
(transport de valori, de bunuri confiscate, al personalului operativ,
supraveghere porturi, zone libere)
|
22
|
900 l/lună
|
- Autovehicule operative pentru
birourile vamale cu puncte vamale între 5-90 km faţă de localitatea de
reşedinţă (transport de valori, de bunuri confiscate, al personalului
operativ)
|
22
|
300 l/lună
|
- Şalupe pentru patrulare, control şi supraveghere vamală, în
limitele de competenţă
|
10
|
80 l/oră
pentru
maximum
60 ore /lună
|
3
|
100 l/oră
pentru
maximum
60 ore/lună
|
II. Câini
Nr. crt.
|
UNITATEA
|
DENUMIREA
|
NUMĂR MAXIM
|
1.
|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR
|
Câini dresaţi pentru Serviciul antidrog şi produse cu regim
special
|
60
|
NOTĂ:
a) Listele cu birourile vamale de frontieră şi de
interior (cu puncte vamale între 5-90 km faţă de localităţile de reşedinţă)
care au dreptul la autovehicule operative pentru transportul valorilor,
bunurilor confiscate şi al personalului operativ se aprobă de vicepreşedintele
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională
a Vămilor, la propunerile temeinic justificate ale directorilor executivi ai
direcţiilor regionale vamale.
b) Nu se consideră depăşiri la consumul normat la
mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadrează în limita
carburantului normat în raport cu numărul de mijloace aprobat pentru
Autoritatea Naţională a Vămilor, direcţiile regionale şi/sau birourile vamale.