Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1281 din 17 octombrie 2007

privind aprobarea Programului national pentru reducerea costurilor cu energia pentru populatie, prin cresterea eficientei energetice si utilizarea energiei regenerabile in anul 2007, precum si a Regulamentului de selectie a solicitantilor cofinantarilor cuprinse in acest program

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 728 din 26 octombrie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Se aprobă Programul naţional pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie, prin creşterea eficienţei energetice şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007, prevăzut în anexa nr. 1.

(2) Selecţia solicitanţilor cofinanţării, conform programului prevăzut la alin. (1), se face potrivit Regulamentului de selecţie a solicitanţilor cofinanţărilor, prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 2. - Măsurile prevăzute de prezenta hotărâre, care sunt susceptibile a fi considerate ajutor de stat, vor fi duse la îndeplinire cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, iar ajutoarele de stat se vor acorda numai după autorizarea acestora conform legii.

Art. 3. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

ANEXA Nr. 1

PROGRAMUL  NAŢIONAL

pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie, prin creşterea eficienţei energetice şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007

CAPITOLUL I

Necesitatea continuării Programului naţional

Dezvoltarea sistemelor de alimentare centralizată cu energie termică (SACET) este o opţiune strategică, dat fiind faptul că înlocuirea lor cu alte sisteme individuale pe gaz nu este posibilă din cauza lipsei de resurse şi a infrastructurii aferente. Reabilitarea şi modernizarea acestor sisteme sunt în concordanţă cu Strategia naţională în domeniul eficienţei energetice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 163/2004.

Procesul de integrare europeană necesită aplicarea Directivei nr. 2006/32/CE privind eficienţa energetică la utilizatorii finali şi serviciile energetice şi a Directivei nr. 2004/8/CE privind cogenerarea de înaltă eficienţă, iar existenţa acestor sisteme condiţionează promovarea cogenerării ca tehnologie de maximă eficienţă în utilizarea gazelor naturale.

In baza alocării prin Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006, cu modificările şi completările ulterioare, la capitolul 82.01 „Industria extractivă, prelucrătoare şi construcţii", titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", articolul 02 „Transferuri de capital", alineatul 06 „Retehnologizarea centralelor termice şi electrice de termoficare", a sumei de 30.425.000 lei, destinată cofinanţării nerambursabile a unor proiecte de investiţii pentru reabilitarea şi modernizarea SACET, prin continuarea programului demarat în anul 2006, se aprobă implementarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Agenţia Română pentru Conservarea Energiei (ARCE) a Programului naţional pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie, prin creşterea eficienţei energetice şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007, denumit în continuare Programul naţional 2007.

ARCE este autoritatea competentă de implementare a Programului naţional 2007, calitate în care execută analiza tehnică de specialitate pentru determinarea eligibilităţii proiectelor şi pentru selectarea acestora.

Cofinanţarea se realizează de către Ministerul Economiei şi Finanţelor prin transferuri la bugetele locale, în limitele sumelor alocate de la bugetul de stat în acest scop.

CAPITOLUL II

Beneficii şi categorii de lucrări aferente Programului naţional 2007

II.1. Beneficii

Programul naţional 2007 asigură cofinanţarea proiectelor de investiţii privind reabilitarea şi modernizarea SACET, având ca beneficiari direcţi autorităţile administraţiei publice locale din unităţi administrativ-teritoriale care obţin aceste fonduri, în baza condiţiilor legale definite prin prezentul program.

Populaţia din mediul urban ale cărei locuinţe sunt racordate la SACET constituie beneficiarul indirect al Programului naţional 2007 care prin implementarea noilor tehnologii, creşterea eficienţei energetice şi utilizarea resurselor regenerabile de energie conduce la reduceri semnificative ale facturilor de energie termică, la creşterea confortului şi a siguranţei în alimentarea cu căldură şi apă caldă menajeră.

Se vor înregistra beneficii pe piaţa de desfacere a echipamentelor de eficienţă energetică destinate dotării SACET şi beneficii privind reducerea poluării mediului ambiant în principal prin scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră.

II.2. Categorii de lucrări

Programul naţional 2007 asigură stimulente financiare prin cofinanţarea realizării următoarelor tipuri de lucrări de investiţii:

a) lucrări pentru reabilitarea şi eficientizarea SACET, la nivel de producere, transport şi distribuţie (centrale de termoficare de zonă, centrale termice de cvartal, puncte termice, dotarea acestora cu module termice şi/sau utilaje performante: cazane de abur şi/sau apă fierbinte, schimbătoare de căldură, pompe şi alte echipamente cu eficienţă energetică ridicată);

b) lucrări pentru producerea energiei în sisteme de cogenerare (centrale termice cu cogenerare, instalarea de grupuri de cogenerare cu motoare termice, alte tipuri de sisteme de cogenerare cu eficienţă energetică ridicată);

c) lucrări pentru modernizarea şi extinderea reţelelor termice de transport şi distribuţie a energiei termice în circuit primar şi circuit secundar (magistrale de termoficare, reţele termice exterioare de încălzire şi apă caldă de consum);

d) lucrări pentru automatizarea funcţionării sistemelor şi instalaţiilor şi contorizarea consumului de energie termică aferent consumatorilor finali cuplaţi la SACET;

e) lucrări pentru utilizarea resurselor regenerabile de energie (energie solară, energie geotermală, energie din biomasă - rumeguş, alte deşeuri de lemn, pompe de căldură);

f) lucrări pentru schimbarea combustibilului utilizat pentru producerea energiei termice.

CAPITOLUL III

Obiectivele Programului naţional 2007

Programul naţional 2007 concretizează aplicarea prevederilor Legii nr. 199/2000 privind utilizarea eficientă a energiei, republicată, prin facilitarea finanţării proiectelor de investiţii rezultate din programele proprii de eficienţă energetică întocmite de autorităţile locale.

De asemenea, Programul naţional 2007 răspunde obligaţiilor ce revin României ca ţară care a ratificat prin Legea nr. 14/1997 Tratatul Cartei Energiei şi Protocolul Cartei Energiei privind eficienţa energetică şi aspecte legate de mediu, încheiate la Lisabona la 17 decembrie 1994, documente în baza cărora trebuie aplicate o serie de mecanisme financiare şi fiscale de sprijinire a eficienţei energetice.

Programul naţional 2007 susţine implementarea Strategiei naţionale privind alimentarea cu energie termică a localităţilor prin sisteme de producere şi distribuţie centralizate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 882/2004.

Obiectivele Programului naţional 2007 sunt următoarele:

a)  realizarea unei reduceri a facturii de energie termică a populaţiei cu 15-25%, creşterea confortului şi a siguranţei în alimentarea cu căldură şi apă caldă menajeră;

b) stimularea în anul 2007 a unui volum de investiţii de peste 400 milioane lei la nivel local, prin cofinanţarea de la bugetul de stat de până la 30% din valoarea totală actualizată a lucrărilor de investiţii aferente proiectelor de reabilitare şi modernizare a SACET, stimulând atragerea de surse de finanţare nerambursabile şi sub formă de credite, precum şi a parteneriatului public-privat;

c) compensarea efectului reducerii subvenţiilor pentru energie termică şi a efectului creşterii preţului petrolului pe piaţa internaţională asupra facturii pentru populaţie;

d) dezvoltarea pieţei de servicii energetice în România şi a pieţei de echipamente performante energetic, în special dezvoltarea producţiei interne;

e)  valorificarea potenţialului de resurse regenerabile de energie pe plan local pentru acoperirea cererii de energie termică pentru populaţie şi înlocuirea sau reducerea cantităţii de combustibili scumpi ori deficitari;

f) reducerea atât a emisiilor poluante în spaţiul urban locuibil, generate de utilizarea surselor locale de încălzire, cât şi a poluării globale prin diminuarea emisiilor de gaze cu efect de seră.

CAPITOLUL IV

Condiţii pentru finanţarea şi implementarea proiectelor de investiţii în cadrul Programului naţional 2007

Programul naţional 2007 este conceput după criteriile şi principiile programelor comunitare, cu respectarea transparenţei, nedistorsionarea concurenţei şi asigurarea respectării regulilor de piaţă.

Principalele condiţii de eligibilitate pentru proiectele de investiţii în domeniul eficienţei energetice sunt:

a)  iniţiatorul şi beneficiarul proiectului de investiţii este o autoritate locală care urmează să atribuie implementarea acestuia, în conformitate cu Regulamentul de selecţie a solicitanţilor cofinanţărilor prevăzute în Programul naţional 2007, prin respectarea reglementărilor în domeniul achiziţiilor publice;

b) fundamentarea proiectului de investiţii se face printr-un studiu de fezabilitate, aprobat de autoritatea locală şi conform cu strategia locală de asigurare a energiei termice sau cu programul propriu de eficienţă energetică realizat conform Legii nr. 199/2000, republicată;

c)  există alocare de surse financiare în bugetul local sau posibilitatea de accesare a altor surse de finanţare care să acopere minimum 70% din valoarea proiectului ori a etapei din proiect pentru care se cere cofinanţare prin Programul naţional 2007; în cazul finanţării unei etape, este necesar să se demonstreze că rezultatele obţinute pot fi clar identificate şi nu depind de realizarea altor etape;

d)  proiectul de investiţii are la bază indicatori de eficienţă energetică şi economică: economia de combustibil realizabilă, reducerea pierderilor de energie, susţinerea cogenerării, introducerea contorizării şi facturării individuale, reducerea costurilor şi, respectiv, a facturii pentru populaţie etc;

e)  proiectul de investiţii introduce tehnologii moderne de producere, transport şi distribuţie şi/sau mecanisme moderne de finanţare ori contribuie la dezvoltarea pieţei de servicii energetice;

f) beneficiarul cofinanţării nerambursabile utilizează fondurile primite prin Programul naţional 2007 numai pentru achiziţia de echipamente pentru creşterea eficienţei energetice, nu şi pentru lucrări de construcţii-montaj aferente realizării investiţiei;

g) beneficiarul cofinanţării nerambursabile acceptă să utilizeze etapizat fondurile primite prin Programul naţional 2007 numai în proporţia stabilită în raport cu fondurile proprii;

h) beneficiarul cofinanţării nerambursabile acceptă monitorizarea realizării lucrărilor de investiţii respective şi evaluarea rezultatelor obţinute după punerea în funcţiune a obiectivelor de proiect, împreună cu autoritatea competentă care implementează Programul naţional 2007.

ANEXA Nr. 2

REGULAMENT  DE  SELECŢIE

a solicitanţilor cofinanţărilor prevăzute în Programul naţional pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie, prin creşterea eficienţei energetice şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007

INTRODUCERE

Prezentul regulament de selecţie stabileşte condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească solicitanţii cofinanţării nerambursabile, precum şi proiectele de investiţii propuse de aceştia spre selecţie în cadrul Programului naţional pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie, prin creşterea eficienţei energetice şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007, denumit în continuare Programul naţional 2007.

Culegerea şi prelucrarea datelor în vederea selecţiei se realizează de Agenţia Română pentru Conservarea Energiei (ARCE), prin reprezentanţii săi din filialele teritoriale, aceştia fiind împuterniciţi să reprezinte conducerea ARCE în relaţia cu persoanele fizice şi juridice implicate în realizarea proiectelor de investiţii la nivel local.

ARCE execută selectarea proiectelor de investiţii ce vor fi incluse în Programul naţional 2007, proces ce include două etape de analiză tehnică de specialitate:

a)  verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate de către solicitantul cofinanţării nerambursabile şi, respectiv, verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate referitoare la proiectul de investiţii propus;

b) selecţia propriu-zisă, prin determinarea priorităţii proiectului de investiţii prin aplicarea criteriilor de selecţie.

Condiţiile de eligibilitate sunt obligatorii, în sensul că neîndeplinirea acestora conduce la eliminarea proiectului de investiţii, fără dreptul de a mai participa la etapa de selecţie propriu-zisă.

CAPITOLUL I

Condiţii de eligibilitate referitoare la solicitantul cofinanţării nerambursabile

I.1. Solicitantul cofinanţării nerambursabile

Solicitantul cofinanţării nerambursabile în cadrul Programului naţional 2007, denumit în continuare solicitant, este autoritatea administraţiei publice locale competentă care transmite la ARCE cererea de primire a acestui sprijin financiar, însoţită de documentaţiile precizate conform prezentului regulament de selecţie.

I.2. Forma de proprietate

Solicitantul trebuie să deţină în proprietate sistemul de termoficare sau părţile acestuia, la care se referă proiectul de investiţii inclus în lista aprobată în cadrul Programului naţional 2007.

In situaţia în care exploatarea sistemului de termoficare face obiectul unui contract de concesiune, trebuie ca autoritatea publică locală, având calitatea de solicitant al cofinanţării nerambursabile, să fie parte contractantă în realizarea lucrărilor de investiţii.

I.3. Responsabilul din partea solicitantului

Autoritatea publică locală având calitatea de solicitant în cadrul Programului naţional 2007 va desemna un reprezentant, angajat în cadrul unui compartiment tehnic, economic sau financiar, căruia i se încredinţează atribuţii corespunzătoare privind urmărirea lucrărilor de investiţii şi întocmirea documentaţiilor aferente.

CAPITOLUL II

Condiţii de eligibilitate referitoare la proiectul de investiţii propus

II.1.  Fundamentarea legislativă şi tehnică a proiectului de investiţii propus

Proiectul de investiţii propus de solicitantul sprijinului financiar nerambursabil trebuie să corespundă cu prevederile strategiei locale de asigurare a energiei termice în sistem centralizat către populaţie (întocmită în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 882/2004 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind alimentarea cu energie termică a localităţilor prin sisteme de producere şi distribuţie centralizate) sau ale Programului propriu de eficienţă energetică, realizat conform Legii nr. 199/2000 privind utilizarea eficientă a energiei, republicată, în cazul în care solicitantul este o autoritate a administraţiei publice locale dintr-o unitate administrativ-teritorială cu o populaţie mai mare de 20.000 de locuitori.

Proiectul de investiţii trebuie să aibă ca obiectiv:

a) lucrări de investiţii pentru retehnologizarea sau modernizarea sistemelor de producere, inclusiv în cogenerare, transport şi distribuţie a energiei termice care se livrează către populaţie pentru încălzire, precum şi pentru prepararea apei calde menajere;

b) lucrări de investiţii pentru utilizarea resurselor regenerabile de energie în sisteme de termoficare existente şi/sau sisteme de termoficare noi, destinate atât încălzirii, cât şi preparării apei calde menajere.

Soluţiile tehnice adoptate în cadrul studiului de fezabilitate trebuie să conducă la un grad ridicat al siguranţei în alimentarea cu energie termică a populaţiei şi să se caracterizeze prin introducerea unor tehnologii şi echipamente moderne, performante şi aplicate cu succes în România sau în alte ţări ale Uniunii Europene. Implementarea proiectului trebuie să conducă la creşterea fiabilităţii în exploatare şi asigurarea unor parametri energetici cât mai favorabili, la randamente energetice ridicate, consumuri specifice de energie reduse şi altele asemenea.

Dimensionarea noilor părţi componente ale sistemului de termoficare, capacităţi instalate în unităţile de producere, respectiv în reţelele de transport şi distribuţie, trebuie să ţină cont de cererea actuală de energie termică, dar şi de evoluţia în timp a acesteia.

II.2.  Condiţii de eligibilitate privind conţinutul studiului de fezabilitate

Justificarea soluţiei tehnico-economice adoptate în cadrul proiectului de investiţii se face în baza studiului de fezabilitate al proiectului, elaborat în concordanţă cu prevederile legislaţiei în vigoare pentru documentaţii de acest tip şi aprobat prin hotărâre a consiliului local.

Hotărârea consiliului local trebuie să includă:

a) aprobarea studiului de fezabilitate, cu menţionarea titlului lucrării de investiţii, titlu care va rămâne neschimbat pe întreaga durată a executării lucrărilor de implementare a proiectului în cadrul Programului naţional 2007;

b)  aprobarea valorii totale a proiectului de investiţii, cu precizarea valorii pentru construcţii-montaj, conform devizului general, ca parte componentă a studiului de fezabilitate, alcătuit conform prevederilor legale în vigoare;

c) aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului de investiţii, conform valorilor determinate în studiul de fezabilitate.

Studiul de fezabilitate trebuie să includă capitolul de stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii, în cadrul căruia să se determine prin calcul următorii indicatori:

E - valoarea economiei de energie anuale, obţinută prin implementarea proiectului, exprimată atât în unităţi de măsură fizice (MWh/an, Gcal./an etc), unităţi de măsură convenţionale (tone echivalent petrol pe an - tep/an), cât şi în unităţi de măsură financiare (lei/an);

Isp - investiţia specifică aferentă economiei de energie obţinute prin implementarea proiectului, calculată ca raport între valoarea totală actualizată a proiectului de investiţii şi economia de energie obţinută prin implementarea proiectului; Isp exprimată în lei/tep;

Dre - durata de recuperare a investiţiei prin economia de energie realizată, calculată prin raportarea valorii totale actualizate a proiectului de investiţii la valoarea financiară a economiei anuale de energie obţinute prin implementarea proiectului; Dre exprimată în ani;

Rcost - valoarea cu care se reduce costul de livrare al unităţii de energie termică; Rcost exprimată în lei/Gcal.

In cazul proiectelor de utilizare a resurselor regenerabile de energie, în capitolul de stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii trebuie incluse suplimentar estimări pentru următorii indicatori:

Qrre - potenţialul local exploatabil al resursei regenerabile de energie, exprimat atât în unităţi de măsură fizice (Gcal./an, tone/an, mii Nmc/an etc, după caz), cât şi în unităţi de măsură convenţionale (tep/an), calculat pe durata de viaţă a instalaţiei;

Erre - cantităţile anuale de combustibili clasici substituite (gaze naturale, combustibili lichizi sau cărbune) prin utilizarea resursei regenerabile de energie, exprimate în unităţi de măsură fizice (tone/an, mii Nmc/an) şi în unităţi convenţionale (tep/an).

II.3.  Condiţii de eligibilitate privind durata de implementare a proiectului

Proiectul de investiţii poate fi:

a) proiect nou, pentru care nu s-au efectuat cheltuieli până la data de 31 decembrie 2006;

b) proiect în continuare, cu lucrări executate şi raportate fizic şi valoric până la data de 31 decembrie 2006.

Durata de implementare a proiectului de investiţii nu trebuie să depăşească 7 ani, în condiţii de execuţie fără întrerupere a lucrărilor de investiţii.

II.4.   Condiţii de eligibilitate privind valoarea financiară a cofinanţării

Acordarea sprijinului financiar nerambursabil pentru proiectul de investiţii se face cu limitarea superioară şi inferioară a valorii financiare de cofinanţare, pentru a se evita:

a)  consumarea în procent mai mare de 10% a resurselor financiare disponibile în cadrul Programului naţional 2007 de către un proiect;

b)  consumarea unor fonduri reprezentând sub 0,1% din resursele financiare disponibile în cadrul Programului naţional 2007 de către un proiect.

II.5. Condiţii de eligibilitate privind existenţa resurselor financiare proprii şi a celor atrase

Solicitantul sprijinului financiar nerambursabil în cadrul Programului naţional 2007 trebuie să asigure continuitatea în derularea proiectului şi să participe la finanţarea acestuia.

Solicitantul lucrărilor de investiţii trebuie să aibă la dispoziţie surse de finanţare, care să acopere minimum 70% din valoarea financiară totală a proiectului, pentru a asigura resursele financiare declarate ca program pe anul 2007.

Cuantumul procentual al cofinanţării unui proiect de investiţii selectat în cadrul Programului naţional 2007 este de până la 30% din valoarea totală a resurselor financiare declarate de solicitant ca program de cheltuieli de investiţii aferente proiectului respectiv, a cărui valoare se obţine prin însumarea fondurilor din surse proprii şi surse atrase şi posibil de utilizat pe anul 2007.

Sprijinul financiar nerambursabil astfel calculat va fi acordat, conform legislaţiei în vigoare, numai pentru acoperirea unor cheltuieli pentru achiziţia de echipamente, nu şi a celor aferente lucrărilor de construcţii-montaj pentru realizarea investiţiei.

In cazul în care lucrările de investiţii nu se încheie în anul 2007, trebuie ca etapa de execuţie aferentă acestui an să cuprindă rezultate ce pot fi clar identificate şi a căror implementare nu depinde de realizarea altor etape ulterioare.

Solicitantul trebuie să înainteze la ARCE o cerere pentru acordarea sprijinului financiar nerambursabil, în condiţiile stabilite prin prezentul regulament de selecţie.

Cererea trebuie însoţită de un tabel întocmit conform anexei care face parte integrantă din prezentul regulament de selecţie, cu titlul de „Solicitare de selectare în cadrul Programului naţional pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie, prin creşterea eficienţei energetice şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007".

Atât cererea, cât şi anexa trebuie semnate (cu precizarea în clar a numelui şi prenumelui) şi ştampilate de elaborator (conducerea operatorului SACET, după caz) şi avizate de autoritatea administraţiei publice locale competentă.

Documentele ce trebuie înaintate la ARCE pentru dovedirea existenţei resurselor financiare sunt următoarele:

a) o copie a hotărârii consiliului local de aprobare a bugetului local pe anul 2007, însoţită de anexa cuprinzând detalierea cheltuielilor aprobate pentru executarea proiectului de investiţii propus spre cofinanţare în cadrul Programului naţional 2007;

b) în cazul în care proiectul de investiţii este cofinanţat din alte surse interne sau externe, trebuie înaintate la ARCE copii de pe documentele doveditoare (acte normative, contracte etc), însoţite de o scrisoare oficială, prin care se precizează programul de cofinanţare pentru executarea lucrărilor de investiţii, defalcat pe surse de cofinanţare şi pe sumele cu care contribuie acestea, exprimate în valori financiare (lei), precum şi în procente.

Se vor înainta la ARCE, după caz, copii ale documentelor ce justifică legalitatea pentru:

c)   actualizarea valorii totale a investiţiei (copie de pe hotărârea consiliului local de aprobare);

d)  modificarea soluţiei tehnice (memoriu tehnic întocmit de proiectant, cu includerea recalculării indicatorilor tehnico-economici şi a recalculării eficienţei energetice, precum şi hotărârea consiliului local de aprobare, în copie).

Solicitanţii finanţării nerambursabile vor anexa la cererea de cofinanţare o declaraţie privind volumul şi natura oricărei alocaţii nerambursabile pe care au primit-o de la data începerii lucrărilor de investiţii şi/sau urmează să o primească în cursul anului 2007.

CAPITOLUL III

Modul de selectare a proiectelor

Pentru implementarea Programului naţional 2007, cu respectarea prevederilor cuprinse în cadrul prezentului regulament de selecţie, proiectele propuse de solicitanţii fondurilor de cofinanţare sunt analizate de ARCE, prin evaluarea respectării condiţiilor de eligibilitate, iar pentru proiectele eligibile, prin evaluarea priorităţii pe baza indicatorilor de eficienţă energetică.

III.1. Verificarea condiţiilor de eligibilitate

Condiţiile de eligibilitate ce trebuie îndeplinite de solicitanţii sprijinului financiar nerambursabil, pentru ca proiectele de investiţii propuse să intre în procesul de selecţie, sunt:

a) documentaţiile următoare să fie transmise la ARCE, în format complet şi înainte de expirarea termenului:

a1) cererea şi anexa (menţionate la pct. 2.5), pentru acordarea sprijinului financiar nerambursabil, în condiţiile stabilite prin prezentul regulament de selecţie;

a2) copie de pe studiul de fezabilitate aprobat, elaborat conform legislaţiei în vigoare;

a3) capitolul de stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii, în completare la studiul de fezabilitate;

a4) copie de pe hotărârea consiliului local de aprobare a studiului de fezabilitate;

a5) copie de pe strategia locală de asigurare a energiei termice în sistem centralizat către populaţie sau de pe programul propriu de eficienţă energetică, realizat conform Legii nr. 199/2000, republicată, în cazul în care solicitantul este o autoritate a administraţiei publice locale dintr-o unitate administrativ-teritorială cu o populaţie mai mare de 20.000 de locuitori;

a6) copie de pe hotărârea consiliului local de aprobare a strategiei locale de asigurare a energiei termice în sistem centralizat către populaţie;

a7) documentele precizate la paragraful 2.5 lit. a) şi b) şi, respectiv, lit. c) şi d), după caz;

a8) declaraţia solicitantului privind volumul şi natura oricărei alocaţii nerambursabile primite de la data începerii lucrărilor de investiţii şi/sau pe care urmează să o primească în cursul anului 2007, după caz;

b) durata de implementare a proiectului să nu depăşească 7 ani;

c) valoarea financiară totală a cofinanţării obţinute pentru un proiect de investiţii să se încadreze în intervalul 0,1-10% din totalul fondurilor disponibile pentru Programul naţional 2007.

III.2. Selecţia propriu-zisă

Selecţia propriu-zisă se execută de ARCE pentru determinarea proiectelor de investiţii care intră în Lista cu proiectele selectate, în limita sumei totale alocate în cadrul Programului naţional 2007, conform prevederilor legale.

Vor avea prioritate în cadrul selecţiei proiectele de investiţii care:

a) realizează economii de energie mai mari, în condiţii comparabile de cost specific aferent economiei de energie obţinute prin implementarea proiectului;

b) conduc la reducerea semnificativă, mai mare, a costului estimat de producere a unităţii de energie termică;

c) au o durată de implementare şi o durată de recuperare a investiţiei mai reduse;

d) utilizează resurse regenerabile de energie exploatabile la nivel local, în condiţii de fezabilitate tehnico-economică determinate şi precizate în studiul de fezabilitate şi care conduc la o reducere semnificativă a costului estimat de producere a unităţii de energie termică.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

IV. 1. Termenul-limită de transmitere a documentaţiilor la ARCE

Inregistrarea primirii cererilor de cofinanţare a proiectelor de investiţii şi desfăşurarea procesului de selecţie se fac în cadrul ARCE, prin secretariat, respectiv în cadrul Direcţiei autorizări.

Documentele necesare pentru procesul de selectare se transmit în termen de 30 de zile de la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I. Documentele care se transmit în completare după termenul-limită de transmitere nu vor fi luate în considerare în procesul de selecţie şi nu pot face obiectul unei contestaţii.

IV.2. Termenul de aprobare a Listei finale cu proiectele selectate

Etapa I -Verificarea eligibilităţii şi selecţia proiectelor

ARCE verifică documentaţiile transmise de solicitanţi şi stabileşte proiectele care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate conform prevederilor prezentului regulament de selecţie. Proiectele eligibile sunt supuse procesului de selecţie conform prevederilor paragrafului 3.2.

Lista cu proiectele selectate şi Lista cu proiectele respinse se publică pe pagina de internet www.arceonline.ro în termen de 30 de zile de la expirarea termenului prevăzut la paragraful 4.1.

Etapa a II-a - Rezolvarea contestaţiilor

Contestaţia privind neincluderea unui proiect spre cofinanţare în cadrul Programului naţional 2007 se transmite la ARCE de către solicitant, în termen de 3 zile de la data afişării Listei cu proiectele respinse.

In scopul analizării contestaţiilor se constituie Comisia de soluţionare a contestaţiilor, alcătuită din reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor şi ai ARCE. Componenţa acestei comisii se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.

Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 7 zile de la data expirării termenului prevăzut pentru transmiterea lor, prin reanalizarea în cadrul comisiei a datelor cuprinse în documentaţiile primite.

Rezultatele contestaţiilor se publică pe site-ul ARCE şi se comunică contestatarilor.

Solicitanţii cofinanţării nerambursabile pot ataca în faţa instanţei judecătoreşti actele duse la îndeplinire în aplicarea prezentului regulament de selecţie, în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Lista finală a proiectelor selectate se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publică pe pagina de internetwww.arceonline.ro.

IV.3. Condiţii de redistribuire a unor sume alocate, respectiv de repetare a selecţiei

a) Redistribuirea unor sume alocate

In cazul în care unul sau mai multe dintre proiectele deja selectate nu accesează sumele prevăzute pentru cofinanţare, iar totalul sumelor neaccesate nu depăşeşte procentul de 10% din totalul alocat pentru Programul naţional 2007 până la data de 30 septembrie 2007, ARCE propune conducerii Ministerului Economiei şi Finanţelor realocarea acestor sume pentru proiecte deja selectate, ai căror beneficiari transmit până la data de 15 octombrie 2007 solicitări de majorare a cuantumului de cofinanţare, cu respectarea limitelor stabilite conform prevederilor prezentului regulament de selecţie.

Ordinea în care se vor aloca aceste fonduri disponibilizate este guvernată de principiul „primul venit, primul servit", în baza datei de înregistrare a solicitării la sediul ARCE.

Informaţiile referitoare la realocarea unei sume în cadrul Programului naţional 2007 se fac publice de către ARCE pe pagina de internet www.arceonline.ro până la data de 1 octombrie 2007.

Lista proiectelor selectate cu redistribuirea sumelor alocate se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publică pe pagina de internet www.arceonline.ro.

b) Repetarea selecţiei pentru proiecte de investiţii suplimentare

Solicitanţii care transmit documentaţiile după termenul prevăzut la paragraful 4.1 au dreptul de a primi acest sprijin financiar numai cu condiţia să apară disponibilizarea unei sume mai mari de 10% din totalul alocat pentru Programul naţional 2007, în cazul în care unul sau mai multe dintre proiectele deja selectate nu accesează sumele prevăzute pentru cofinanţare şi/sau în cazul în care suma totală alocată pentru implementarea Programului naţional 2007 este majorată prin rectificarea legii bugetului de stat. Ambele situaţii se vor face publice, după caz, de către ARCE, prin intermediul paginii de internet www.arceonline.ro până la data de 1 octombrie 2007.

Modificările asupra listei iniţiale se fac numai în baza solicitărilor oficiale, cu respectarea condiţiilor de eligibilitate, conform prezentului regulament de selecţie. Documentele necesare trebuie transmise de către solicitanţi până la data de 15 octombrie 2007.

In cazurile menţionate, ARCE execută analiza de eligibilitate a proiectelor suplimentare, care sunt supuse apoi procesului de selecţie pe baza indicatorilor de eficienţă energetică şi în limita sumei totale disponibilizate şi/sau majorate pentru Programul naţional 2007. Data limită de alcătuire a noii liste de selecţie este 31 octombrie 2007.

Lista proiectelor selectate în limita sumei totale disponibilizate şi/sau majorate pentru Programul naţional 2007 se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publică pe pagina de internet www.arceonline.ro.

IV.4. Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru finanţare

In cazul în care, prin monitorizarea realizării investiţiei şi a efectelor acesteia de către ARCE, în calitate de autoritate competentă de implementare a Programului naţional 2007, se constată nereguli cu încălcarea prevederilor cap. IV „Condiţii pentru finanţarea şi implementarea proiectelor de investiţii în cadrul Programului naţional 2007, cuprins în Programul Naţional, ARCE va sesiza Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru imputarea sumelor alocate în vederea restituirii acestora.

ANEXA la regulamentul de selecţie

(Antetul solicitantului)

SOLICITARE  DE  SELECŢIE

în cadrul Programului naţional pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie, prin creşterea eficienţei energetice şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007

Nr. crt.

al pr.

Autoritatea administraţiei

publice locale/unitatea în subordine/proiectul de investiţii/Nr. hotărârii

consiliului local de aprobare

a studiului de fezabilitate

Valoarea totală actualizată a investiţiei

Realizări

până la

31 decembrie

2006

Program

pentru anul

2007

Propunere

pentru anul

2008

Estimări 2009

Estimări

pentru

perioada

2010-2014

Economia anuală

de energie realizată prin implementarea

proiectului

- lei -

- lei -

- lei -

- lei -

- lei -

- lei -

tep/an

Primăria Municipiului

(oraşului, comunei)

S.C. ... S.A. (sau R.A.)

1.

(Denumirea proiectului de investiţii. Hotărârea Consiliului Local nr. ...)

2.

(Denumirea proiectului de investiţii. Hotărârea Consiliului Local nr. ...)

Denumirea solicitantului

(Prenume, nume în clar + semnătura + ştampila)

Denumirea operatorului SACET

Director general

Director tehnic

Director economic

(Prenume, nume în clar + semnătura + ştampila)

(Prenume, nume în clar + semnătura)

(Prenume, nume în clar + semnătura)


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1281/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1281 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1281/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu