Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1273 din  7 decembrie 2000

privind aprobarea Planului national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 659 din 15 decembrie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Planul national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare, denumit in continuare Plan national.
    Art. 2
    (1) Ministerul Muncii si Protectiei Sociale coordoneaza activitatea de aplicare a Planului national.
    (2) In plan teritorial Ministerul Muncii si Protectiei Sociale colaboreaza cu prefecturile si cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor, in vederea aplicarii si evaluarii programelor derulate conform Planului national.
    Art. 3
    Ministerele, in raport cu domeniile lor de activitate, vor introduce in programele proprii masurile corespunzatoare ariilor de interventie mentionate in Planul national.
    Art. 4
    Ministerul Muncii si Protectiei Sociale avizeaza proiectele actelor normative care se supun spre adoptare Guvernului, care au ca obiect egalitatea de sanse intre femei si barbati si eliminarea oricaror discriminari in aplicarea politicilor sectoriale in materie.

                  PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul muncii si protectiei sociale,
                       Liviu Lucian Albu

                       Ministru de stat,
                       ministrul afacerilor externe,
                       Petre Roman

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

    ANEXA 1

                       PLANUL NATIONAL DE ACTIUNE
pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati

    Art. 1
    Romania respecta conventiile internationale referitoare la drepturile omului, inclusiv cele privind statutul si rolul femeii si protectia copilului, precum si la egalitatea de sanse si de tratament in domeniul muncii, in conformitate cu prevederile Constitutiei Romaniei.
    Art. 2
    Planul national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati este expresia angajamentului politic de asigurare si garantare a egalitatii intre toti cetatenii si marcheaza deschiderea si eforturile Guvernului Romaniei in vederea eliminarii oricarei discriminari bazate pe deosebirile de rasa, nationalitate, origine etnica, limba, religie, sex, opinie, apartenenta politica, avere sau origine sociala, potrivit art. 4 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
    Art. 3
    Planul national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati are rolul de a sustine prin masuri concrete principiul potrivit caruia atat femeile, cat si barbatii trebuie sa participe in mod egal la identificarea si transpunerea in practica a celor mai eficiente solutii pentru realizarea unei democratii reale in Romania.
    Art. 4
    Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin Directia pentru egalitatea sanselor, in colaborare cu celelalte ministere, cu alte institutii, cu organizatii neguvernamentale care deruleaza programe in domeniul drepturilor omului si drepturilor femeii ca parte integranta a acestora, al egalitatii de sanse intre femei si barbati, va realiza si va aplica Planul national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati.
    Art. 5
    Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin Directia pentru egalitatea sanselor, reprezinta mecanismul guvernamental responsabil cu elaborarea strategiilor si politicilor in domeniul promovarii egalitatii de sanse intre femei si barbati si eliminarii oricaror forme de discriminare pe criterii de gen; in acest domeniu el se constituie drept partener de dialog cu structurile de specialitate existente la nivelul organismelor internationale (O.N.U., Uniunea Europeana, Consiliul Europei, Organizatia Internationala a Muncii etc.).
    Art. 6
    Planul national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati identifica urmatoarele arii de interventie: cadrul legislativ, drepturile sociale, economia, participarea la decizie, constiinta civica.
    Art. 7
    (1) In aria de interventie denumita cadrul legislativ obiectivul major il constituie reflectarea principiului egalitatii de sanse intre femei si barbati.
    (2) Obiectivul operational il constituie completarea legislatiei prin armonizarea cadrului juridic national cu legislatia internationala in domeniul egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati.
    (3) Pentru realizarea obiectivului prevazut la alin. (2) se vor intreprinde urmatoarele actiuni:
    a) continuarea si accelerarea procesului de armonizare a legislatiei nationale cu cea internationala, inclusiv europeana, in conformitate cu Programul national de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana (PNAR), prin adoptarea legii egalitatii de sanse si elaborarea unor acte normative specifice;
    b) completarea cadrului legislativ care sa asigure egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati in relatiile concrete de munca si in activitatea profesionala;
    c) monitorizarea dezvoltarii structurilor de implementare a legislatiei privind egalitatea de gen.
    Art. 8
    (1) In aria de interventie denumita drepturile sociale obiectivul major il constituie accesul si beneficiul egal al femeilor si barbatilor la drepturile sociale (referitoare la munca si la viata de familie) stipulate in legislatie.
    (2) Primul obiectiv operational il constituie accelerarea eforturilor de eliminare a oricaror forme de discriminare pe baza de sex in domeniul muncii.
    (3) Pentru realizarea obiectivului prevazut la alin. (2) se vor intreprinde urmatoarele actiuni:
    a) initierea si desfasurarea unor programe de informare asupra drepturilor sociale egale ale barbatilor si femeilor;
    b) incurajarea preocuparilor pentru pregatirea profesionala continua a femeilor si barbatilor in vederea facilitarii accesului lor egal la toate sectoarele de activitate;
    c) perfectionarea mecanismelor de control in ceea ce priveste aplicarea masurilor de eliminare a comportamentelor si atitudinilor discriminatorii in relatiile de munca; largirea capacitatilor de sanctionare a actelor de discriminare bazate pe sex.
    (4) Al doilea obiectiv operational il constituie integrarea egalitatii de gen in sfera protectiei sociale a familiei si in programele de masuri pentru prevenirea si combaterea marginalizarii.
    (5) Pentru realizarea obiectivului prevazut la alin. (4) se vor intreprinde urmatoarele actiuni:
    a) sprijinirea programelor care faciliteaza accesul egal al femeilor si barbatilor la educatie, asistenta medicala, servicii pentru ingrijirea copiilor si batranilor, drepturi reproductive, proprietate, justitie;
    b) respectarea principiului egalitatii intre femei si barbati in aplicarea politicilor familiale, prin sustinerea implicarii active a barbatilor in viata de familie si prin cresterea rolului economic al femeilor;
    c) reconsiderarea conceptului referitor la familie prin multiplicarea masurilor de protectie sociala si economica a noilor tipuri de unitati familiale (familii monoparentale, cupluri de uniune consensuala);
    d) reconsiderarea sociala a activitatilor casnice si identificarea unor surse de recompensare a persoanelor (femei si barbati) care le desfasoara;
    e) extinderea masurilor de prevenire si combatere a fenomenului de violenta in familie si diversificarea serviciilor de asistenta pentru victime; distribuirea echilibrata a acestora la nivel national.
    Art. 9
    (1) In aria de interventie denumita economia obiectivul major il constituie promovarea egalitatii de sanse intre femei si barbati in viata economica.
    (2) Primul obiectiv operational il constituie dezvoltarea strategiilor de incurajare a abordarii integratoare a egalitatii de gen in politicile economice.
    (3) Pentru realizarea obiectivului prevazut la alin. (2) se vor intreprinde urmatoarele actiuni:
    a) integrarea analizei de gen (prin utilizarea rezultatelor cercetarilor si prelucrarea datelor statistice relevante) in politicile de elaborare, implementare si evaluare a masurilor necesare in vederea dezvoltarii economice si reducerii saraciei;
    b) dezvoltarea cooperarii agentilor economici cu partenerii sociali pentru a contribui la realizarea egalitatii de gen in relatiile de munca;
    c) perfectionarea structurilor manageriale si pregatirea actorilor acestora la nivelul unitatilor economice pentru accelerarea procesului de implementare a principiului egalitatii de sanse intre femei si barbati.
    (4) Al doilea obiectiv operational il constituie includerea dimensiunii de gen in elaborarea si aplicarea strategiilor de ocupare a fortei de munca.
    (5) Pentru realizarea obiectivului prevazut la alin. (4) se vor intreprinde urmatoarele actiuni:
    a) crearea conditiilor necesare pentru accesul egal al femeilor si barbatilor la masurile active de integrare a lor pe piata muncii;
    b) crearea unor programe speciale de reconversie profesionala a fortei de munca feminine si orientarea femeilor spre sectoarele de activitate traditional deficitare (in mod deosebit, sectoarele care utilizeaza tehnologii de comunicare si de formare);
    c) stimularea agentilor economici pentru atragerea fortei de munca feminine in sectoarele de activitate in care exista decalaje de reprezentare intre barbati si femei.
    (6) Al treilea obiectiv operational il constituie reconcilierea vietii profesionale cu viata de familie prin dezvoltarea programelor de sprijinire a familiei.
    (7) Pentru realizarea obiectivului prevazut la alin. (6) se vor intreprinde urmatoarele actiuni:
    a) incurajarea distribuirii in mod egal a responsabilitatilor in familie prin cresterea accesului la concediile parentale si stimularea barbatilor sa participe la rezolvarea problemelor familiei;
    b) dezvoltarea, prin acorduri intre partenerii sociali, a programelor de ocupare flexibile si cu timp partial de lucru, la care sa aiba acces egal femeile si barbatii;
    c) extinderea serviciilor de ingrijire a copiilor si batranilor, precum si multiplicarea serviciilor publice si particulare de activitati gospodaresti.
    Art. 10
    (1) In aria de interventie denumita participarea la decizie obiectivul major il constituie participarea si reprezentarea echilibrata la decizie a femeilor si barbatilor.
    (2) Obiectivul operational il reprezinta constituirea unor structuri nationale si teritoriale care sa puna in practica principiul egalitatii de sanse intre femei si barbati.
    (3) Pentru realizarea obiectivului prevazut la alin. (2) se vor intreprinde urmatoarele actiuni:
    a) monitorizarea progreselor in distribuirea echilibrata a rolurilor femeilor si barbatilor in structurile decizionale;
    b) multiplicarea activitatilor de crestere a constiintei publice referitoare la importanta respectarii echilibrului de gen in organismele publice decizionale de la toate nivelurile;
    c) stimularea programelor care incurajeaza cariere profesionale de inalt nivel managerial pentru femei.
    Art. 11
    (1) In aria de interventie denumita constiinta civica obiectivul major il constituie implementarea principiului egalitatii de sanse in constiinta civica.
    (2) Primul obiectiv operational il constituie coordonarea interventiilor vizand sensibilizarea societatii la problemele egalitatii de gen din diverse domenii de activitate cu impact asupra constiintei civice.
    (3) Pentru realizarea obiectivului prevazut la alin. (2) se vor intreprinde urmatoarele actiuni:
    a) cresterea volumului de informatii referitoare la importanta respectarii principiului egalitatii de sanse intre femei si barbati in procesul de democratizare;
    b) facilitarea accesului la cunoasterea problematicii de gen prin instrumente si mijloace formative moderne;
    c) diseminarea sistematica a informatiilor privind egalitatea de sanse;
    d) concertarea contributiilor principalilor actori sociali pentru promovarea principiului egalitatii de sanse in constiinta sociala.
    (4) Al doilea obiectiv operational il constituie eliminarea prejudecatilor culturale existente si a stereotipurilor de rol ale femeilor si barbatilor in vederea instituirii egalitatii de gen.
    (5) Pentru realizarea obiectivului prevazut la alin. (4) se vor intreprinde urmatoarele actiuni:
    a) incurajarea integrarii perspectivei egalitatii intre femei si barbati in domenii ca: instructie si formare profesionala, cultura, stiinta, cercetare, sport, media, pentru schimbarea in timp a comportamentului, atitudinilor, normelor si valorilor care definesc si influenteaza rolurile de gen;
    b) sprijinirea programelor de inlocuire a imaginilor negative stereotipe ale femeii, in special prin mass-media si, indeosebi, prin publicitate, precum si prin materiale educative, cu modele si exemple care pot oferi alternative realiste referitoare la rolurile multiple ale femeilor si barbatilor intr-o societate democratica;
    c) incurajarea schimbului de experiente si practici reusite in promovarea egalitatii de gen atat in spatiul national, cat si in cel international.
    Art. 12
    Planul national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati este un document-cadru in care sunt identificate ariile de interventie carora trebuie sa li se acorde prioritate.
    Art. 13
    Realizarea obiectivelor operationale in domeniul egalitatii de sanse intre femei si barbati reprezinta o obligatie pentru toate institutiile implicate. Continutul actiunilor se concretizeaza prin elaborarea si adoptarea de acte normative, programe nationale specifice si cu caracter interministerial, proiecte-pilot, metodologii si standarde.
    Art. 14
    In aplicarea Planului national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati vor fi valorificate experienta si sprijinul organizatiilor internationale care desfasoara in Romania activitati de promovare a egalitatii de sanse intre femei si barbati.
    Art. 15
    Implementarea Planului national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati se realizeaza prin implicarea autoritatilor publice centrale si locale in ariile de interventie mentionate, utilizandu-se resursele bugetare alocate acestora in conformitate cu atributiile pe care le au, precum si resurse extrabugetare.
    Art. 16
    (1) Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin Directia pentru egalitatea sanselor, actioneaza in parteneriat atat cu factorii guvernamentali, cat si cu cei neguvernamentali pentru concretizarea Planului national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati.
    (2) Comisia consultativa interministeriala in domeniul egalitatii de sanse intre femei si barbati (CODES), prin atributiile sale stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 967/1999, urmareste aplicarea prevederilor Planului national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati in politicile sectoriale si monitorizeaza progresele realizate.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1273/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1273 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu