Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1122 din 10 noiembrie 2010

privind modificarea si completarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 277/2002

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 790 din 25 noiembrie 2010



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. I. - Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 277/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 224 din 3 aprilie 2002, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Serviciile prevăzute la alin. (1) sunt furnizate de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă sau de alţi furnizori de servicii din România ori proveniţi din statele membre ale Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European, denumiţi în continuare furnizori, acreditaţi în condiţiile prevăzute de prezentele criterii de acreditare ori, după caz, supuşi procedurii de notificare."

2. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 3. -In vederea acreditării, furnizorii prevăzuţi la art. 2 alin. (2) trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

A. să aibă prevăzut ca obiect de activitate serviciul pentru care se solicită acreditarea;

B. să dispună de baza materială, după caz, pentru:

a) evaluarea şi autoevaluarea personalităţii în vederea orientării profesionale;

b) efectuarea de teste de aptitudini, dezvoltarea abilităţii şi încrederii în sine a persoanelor în căutarea unui loc de muncă;

c) instruire în tehnici şi metode de căutare a unui loc de muncă şi de prezentare la interviuri în vederea ocupării;

d) mediere electronică;

C. cel puţin 25% din personalul cu atribuţii în prestarea serviciilor de ocupare să aibă studii superioare în una dintre specialităţile: psihologie, pedagogie, drept, consiliere, precum şi experienţă de minimum 3 ani în domeniul serviciului pentru care se solicită acreditarea."

3. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 4. - (1) Acreditarea furnizorilor în condiţiile prevăzute de prezentele criterii de acreditare se face de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă prin agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti în a căror rază teritorială îşi au sediul sau, după caz, domiciliul/reşedinţa.

(2) Furnizorii de servicii de ocupare din statele membre ale Uniunii Europene şi din Spaţiul Economic European pentru care, pentru prestarea acestor servicii, în baza legislaţiei statului de provenienţă nu a fost necesară obţinerea unei acreditări sau autorizări, nefiind astfel supuşi unor condiţii de acreditare sau autorizare, în cazul prestării acestor activităţi în România, se supun aceloraşi condiţii de acreditare ca şi furnizorii din România, cu excepţia furnizorilor de servicii de ocupare care intenţionează să presteze transfrontalier astfel de servicii pe teritoriul României, cu caracter temporar sau ocazional, şi care în cazul prestării activităţii lor în România se supun procedurii de notificare.

(3) Nu se supun acreditării furnizorii de servicii de ocupare din statele membre ale Uniunii Europene şi din Spaţiul Economic European care au fost supuşi unei astfel de condiţii în statul de origine sau de provenienţă."

4. După articolul 4 se introduc trei noi articole, articolele 41-43, cu următorul cuprins:

„Art. 41. - (1) In vederea prestării, cu caracter permanent în România, a serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1), furnizorii de servicii de ocupare din statele membre ale Uniunii Europene şi din Spaţiul Economic European acreditaţi sau autorizaţi în baza legislaţiei statului de provenienţă au obligaţia de a notifica agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, din unitatea administrativ-teritorială în care se stabilesc cu caracter permanent în România, potrivit legii, şi au un sediu permanent sau, după caz, domiciliul/reşedinţa, anterior începerii prestării acestor servicii, în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii documentului prin care se atestă stabilirea cu caracter permanent în România.

(2) Notificarea prevăzută la alin. (1) se realizează prin depunerea sau transmiterea la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, din unitatea administrativ-teritorială în care furnizorii se stabilesc cu caracter permanent în România, potrivit legii, şi au un sediu permanent sau, după caz, domiciliul/reşedinţa, a formularului al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1, însoţit de următoarele documente:

a) documentul care atestă acreditarea sau autorizarea furnizorului în statul de provenienţă pentru prestarea serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1), eliberat de autoritatea competentă din statul membru respectiv, în copie certificată de către furnizor, însoţit de o traducere necertificată în limba română a acestui document;

b) certificat de cazier judiciar sau document echivalent, eliberat de autoritatea emitentă din statul membru de stabilire, în copie certificată de către furnizor, însoţit de o traducere necertificată în limba română;

c) certificat de cazier fiscal sau document echivalent, eliberat de autoritatea emitentă din statul membru de stabilire, în copie certificată de către furnizor, însoţit de o traducere necertificată în limba română;

d) actul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie;

e) acte doveditoare sau declaraţie pe propria răspundere a furnizorului, care să ateste că acesta nu se află în statul de provenienţă în situaţia de insolvenţă, în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, dizolvare, lichidare ori administrare specială, nu are activităţile prin care asigură acordarea serviciilor de ocupare suspendate sau restricţii asupra acestora ori că nu se află în alte situaţii similare reglementate de lege.

(3) Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, notificată potrivit prevederilor alin. (2), acceptă orice document dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau Spaţiul Economic European emis într-un scop echivalent îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (2) lit. a), b), c) şi e) sau din care reiese clar că sunt îndeplinite cerinţele prevăzute la alin. (2) lit. a), b), c) şi e).

(4) Pentru a presta serviciile de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1) în România, furnizorii prevăzuţi la alin. (1) au obligaţia să îndeplinească criteriile prevăzute la art. 3, precum şi obligaţiile prevăzute la art. 8 lit. a)-l).

(5) Obligaţia prevăzută la art. 8 lit. k) privind informarea agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti cu privire la schimbările în urma cărora condiţiile de prestare a serviciilor de ocupare în România nu mai sunt îndeplinite la nivelul filialelor, sucursalelor sau al altor sedii secundare se consideră îndeplinită în situaţia în care această informare s-a realizat de către filiala, sucursala sau sediul secundar respectiv.

Art. 42. - (1) Furnizorii de servicii de ocupare stabiliţi într-un alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spaţiului Economic European, care au dreptul legal de a presta astfel de servicii în baza legislaţiei statului de provenienţă, fiind supuşi sau nu, după caz, unei proceduri de acreditare ori autorizare pentru prestarea respectivelor servicii de ocupare, în situaţia în care intenţionează să presteze transfrontalier astfel de servicii pe teritoriul României, cu caracter temporar sau ocazional, au obligaţia de a notifica agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială intenţionează să îşi desfăşoare activitatea cu privire la prestarea acestor servicii pe teritoriul României.

(2) Notificarea prestării serviciilor de ocupare în regim transfrontalier se realizează de către furnizorii prevăzuţi la alin. (1), cu cel puţin 5 zile lucrătoare anterior începerii activităţii, prin depunerea sau transmiterea la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială intenţionează să îşi desfăşoare activitatea a formularului al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2, însoţit de următoarele documente:

a) documentul prin care se face dovada stabilirii în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European;

b) documentul care atestă acreditarea sau autorizarea furnizorului pentru prestarea serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1), eliberat de autoritatea competentă din statul membru de stabilire, în copie certificată de către furnizor, însoţit de o traducere necertificată în limba română a acestui document, în cazul furnizorului de servicii de ocupare stabilit într-un alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spaţiului Economic European, a cărui legislaţie prevede obligaţia obţinerii unei acreditări sau autorizaţii pentru prestarea serviciilor de ocupare ori, în cazul furnizorului de servicii de ocupare stabilit într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European, a cărui legislaţie nu prevede obligaţia obţinerii unei acreditări ori autorizaţii pentru obţinerea dreptului de prestare a serviciilor de ocupare, documentul doveditor din care să rezulte faptul că furnizorul nu a încălcat în statul de provenienţă legislaţia privind prestarea serviciilor de ocupare, în copie certificată de către furnizor, însoţit de o traducere necertificată în limba română a acestui document, sau declaraţie pe propria răspundere a furnizorului din care să rezulte că nu a încălcat în statul de provenienţă legislaţia privind prestarea serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1);

c) certificat de cazier judiciar sau document echivalent, eliberat de autoritatea emitentă din statul membru de stabilire, în copie certificată de către furnizor, însoţit de o traducere necertificată în limba română;

d) certificat de cazier fiscal sau document echivalent, eliberat de autoritatea emitentă din statul membru de stabilire, în copie certificată de către furnizor, însoţit de o traducere necertificată în limba română;

e) acte doveditoare sau declaraţie pe propria răspundere a furnizorului, care să ateste că acesta nu se află în statul de provenienţă în situaţia de insolvenţă, în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, dizolvare, lichidare ori administrare specială, nu are activităţile prin care asigură acordarea serviciilor de ocupare suspendate sau restricţii asupra acestora ori că nu se află în alte situaţii similare reglementate de lege.

(3) Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, notificată potrivit alin. (2), acceptă orice document dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European emis într-un scop echivalent îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (2) ori din care reiese clar că sunt îndeplinite cerinţele prevăzute la alin. (2).

(4) Pentru a presta transfrontalier, cu caracter temporar sau ocazional, serviciile de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1) pe teritoriul României, furnizorii prevăzuţi la alin. (1) au obligaţia să îndeplinească criteriile prevăzute la art. 3, precum şi obligaţiile prevăzute la art. 8 lit. a)-k).

Art. 43. - (1) Furnizorii serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1) care se supun procedurii de acreditare în baza prezentelor criterii de acreditare, precum şi cei prevăzuţi la art. 41, cu excepţia persoanelor fizice autorizate să desfăşoare o activitate independentă şi a furnizorilor stabiliţi într-un alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spaţiului Economic European care prestează transfrontalier astfel de servicii pe teritoriul României, cu caracter temporar sau ocazional, au obligaţia să notifice agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti înfiinţarea pe teritoriul României de filiale, sucursale ori alte sedii secundare ale căror activităţi intră în sfera de aplicare a regimului de acreditare reglementat prin prezentele criterii de acreditare.

(2) Notificarea înfiinţării de filiale, sucursale sau alte sedii secundare, prevăzută la alin. (1), se realizează anterior începerii prestării de activităţi în cadrul acestor entităţi ale furnizorului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii documentului prin care se atestă înfiinţarea acestora.

(3) Notificarea prevăzută la alin. (1) se realizează prin depunerea sau transmiterea la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială funcţionează respectivele filiale, sucursale sau alte sedii secundare a formularului al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3, însoţit de următoarele documente:

a) documentul care atestă acreditarea sau autorizarea în statul de provenienţă ori, după caz, în România, pentru prestarea serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1), a furnizorului care înfiinţează respectiva filială, sucursală sau alt sediu secundar, eliberat de autoritatea competentă din statul membru respectiv sau, după caz, din România, în copie certificată de către furnizor, însoţit, după caz, de o traducere necertificată în limba română a acestui document;

b) actul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a filialei, sucursalei sau a altui sediu secundar, în copie;

c) acte doveditoare sau declaraţie pe propria răspundere a furnizorului, din care să rezulte că furnizorul care înfiinţează respectiva filială, sucursală ori alt sediu secundar nu a săvârşit infracţiuni în legătură cu serviciile de ocupare pe care le prestează, precum şi acte doveditoare sau declaraţie pe propria răspundere a furnizorului, care să ateste că acesta nu se află în situaţia de insolvenţă, în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, dizolvare, lichidare ori administrare specială, nu are activităţile prin care asigură acordarea serviciilor de ocupare suspendate sau restricţii asupra acestora, nu există hotărâri judecătoreşti definitive de condamnare în legătură cu încălcarea legislaţiei privind prestarea serviciilor de ocupare ori că nu se află în alte situaţii similare reglementate de lege;

d) declaraţie pe propria răspundere a furnizorului, din care să rezulte îndeplinirea de către filială, sucursală sau de către orice alt sediu secundar înfiinţat a criteriilor prevăzute la art. 3.

(4) Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, notificată potrivit prevederilor alin. (1), acceptă orice document dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau din Spaţiul Economic European emis într-un scop echivalent îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (3) ori din care reiese clar că sunt îndeplinite cerinţele prevăzute la alin. (3).

(5) Filialele, sucursalele şi celelalte sedii secundare înfiinţate de furnizorii de servicii de ocupare, ale căror activităţi intră în sfera de aplicare a regimului de acreditare reglementat prin prezentele criterii de acreditare, au obligaţia să îndeplinească criteriile prevăzute la art. 3, precum şi să respecte condiţiile prevăzute la art. 8 lit. a)-k).

(6) Obligaţia prevăzută la art. 8 lit. k) privind informarea agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti cu privire la schimbările în urma cărora condiţiile de acordare a acreditării sau, după caz, de prestare a serviciilor de ocupare în România nu mai sunt îndeplinite la nivelul filialelor, sucursalelor sau al altor sedii secundare se consideră îndeplinită în situaţia în care această informare s-a realizat de către furnizorul care a înfiinţat filiala, sucursala sau sediul secundar respectiv."

5. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 5. - (1) In vederea obţinerii acreditării, furnizorii, inclusiv cei din statele membre ale Uniunii Europene şi din Spaţiul Economic European care nu au fost supuşi unei astfel de condiţii în statul de provenienţă, dar care în situaţia în care prestează servicii de ocupare în România, în regim de stabilire, se supun astfel obligaţiei de acreditare în condiţiile prezentelor criterii de acreditare, cu excepţia furnizorilor de servicii de ocupare care intenţionează să presteze transfrontalier astfel de servicii pe teritoriul României, cu caracter temporar sau ocazional, care, în cazul prestării activităţii lor în România, se supun procedurii de notificare conform prevederilor art. 42, vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială furnizorii respectivi îşi au sediul sau, după caz, domiciliul, o cerere însoţită de următoarele documente:

1. documente care dovedesc înregistrarea, în copie certificată de furnizor, după caz:

a) autorizaţia pentru desfăşurarea de activităţi independente;

b) certificat de înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;

c) certificat de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;

2. actul constitutiv din care să rezulte că obiectul de activitate cuprinde serviciul pentru care se solicită acreditarea, în situaţia în care în documentul prevăzut la pct. 1 nu este prevăzut obiectul de activitate, în copie certificată de furnizor;

3. documente care atestă eligibilitatea:

a) acte doveditoare sau declaraţie pe propria răspundere a furnizorului, din care să rezulte că acesta nu a săvârşit infracţiuni în România sau, după caz, în statul de provenienţă în legătură cu serviciile de ocupare pe care le prestează;

b) acte doveditoare sau declaraţie pe propria răspundere a furnizorului, care să ateste că acesta nu se află în România ori după caz, în statul de provenienţă în situaţia de insolvenţă, în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, dizolvare, lichidare sau administrare specială, nu are activităţile prin care asigură acordarea serviciilor de ocupare suspendate ori restricţii asupra acestora, nu există hotărâri judecătoreşti definitive de condamnare în legătură cu încălcarea legislaţiei privind prestarea serviciilor de ocupare sau că nu se află în alte situaţii similare reglementate de lege;

4. documente care dovedesc capacitatea tehnică şi managerială:

a) documente care atestă situaţia juridică a spaţiului în care prestează serviciul pentru care solicită acreditarea, în copie certificată de furnizor;

b) declaraţie care conţine informaţii privind baza materială prevăzută la art. 3 lit. B, inclusiv dotările specifice, echipamentul tehnic şi alte mijloace fixe pe care se angajează să le utilizeze pentru realizarea serviciului pentru care solicită acreditarea;

c) declaraţie care conţine informaţii privind descrierea serviciului oferit, respectiv modul de organizare şi obiectivele stabilite, grupurile-ţintă, asigurarea cu personal de specialitate;

d) documente care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 lit. C, în copie certificată de furnizor. Experienţa în domeniul serviciului pentru care se solicită acreditarea se atestă prin: curriculum vitae-model european;

5. dovada achitării taxei de acreditare ca urmare a plăţii acestei taxe direct la sediul agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti sau prin virament bancar în contul agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

(2) In vederea acordării acreditării furnizorilor din statele membre ale Uniunii Europene şi din Spaţiul Economic European care nu au fost supuşi unei astfel de condiţii în statul de provenienţă, dar care, în situaţia în care prestează în regim de stabilire, în mod permanent, servicii de ocupare în România, se supun astfel obligaţiei de acreditare în condiţiile prezentelor criterii de acreditare, agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti acceptă orice document dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau din Spaţiul Economic European emis într-un scop echivalent documentelor prevăzute la alin. (1) pct. 2-4 ori din care reiese clar că sunt îndeplinite cerinţele prevăzute la alin. (1) pct. 2-4.

(3) Documentele prevăzute la alin. (2) se depun în copie certificată de furnizor, însoţite de traducerea necertificată în limba română."

6. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 6. - (1) Pe baza documentelor depuse sau transmise, agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti va evalua îndeplinirea criteriilor de acreditare prevăzute la art. 3 şi a cerinţelor prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. 3 şi va soluţiona cererea în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării documentaţiei complete.

(2) Termenul prevăzut la alin. (1) poate fi prelungit o singură dată, pentru o perioadă de maximum 15 zile calendaristice, fără a afecta prin această prelungire valabilitatea documentelor depuse iniţial. Prelungirea termenului prevăzut la alin. (1), precum şi durata acestei prelungiri se motivează în mod corespunzător de către agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti şi se notifică solicitantului acreditării înainte de expirarea termenului iniţial.

(3) Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti are obligaţia de a transmite solicitanţilor de acreditare, în termen de 5 zile calendaristice de la data primirii cererii, o confirmare de primire, cu specificarea termenului de procesare a cererii, care se poate prelungi potrivit alin. (2), a căilor de atac disponibile şi, după caz, cu menţiunea că în lipsa unui răspuns în termenul specificat şi, după caz, prelungit acreditarea se consideră acordată.

(4) In situaţia în care, în vederea obţinerii acreditării, cererea şi documentaţia primită nu sunt complete, solicitantul este informat în cel mai scurt timp, dar nu mai mult de 5 zile lucrătoare de la primirea acestora, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data comunicării informării, precum şi cu privire la consecinţele asupra termenului de procesare a cererii, prevăzut la alin. (1) şi, după caz, la alin. (2).

(5) In cazul în care o cerere este respinsă pentru motive de natură procedurală, solicitantul este informat în cel mai scurt timp, dar nu mai mult de 5 zile lucrătoare de la depunerea cererii, respectiv expirarea termenului de 30 de zile calendaristice prevăzut la alin. (4)."

7. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 7. - (1) Acreditarea furnizorilor care îndeplinesc criteriile de acreditare prevăzute la art. 3 şi cerinţele prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. 3 se face prin eliberarea unui certificat de acreditare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4.

(2) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti vor comunica Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, în termen de 15 zile de la eliberare, o copie a certificatului de acreditare.

(3) In vederea înregistrării furnizorilor acreditaţi în condiţiile prezentelor criterii de acreditare, precum şi a furnizorilor de servicii de ocupare din statele membre ale Uniunii Europene şi din Spaţiul Economic European acreditaţi sau autorizaţi în baza legislaţiei statului de provenienţă, care prestează cu caracter permanent în România serviciile de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1), Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă înfiinţează Registrul naţional al furnizorilor de servicii de ocupare, care cuprinde toţi furnizorii de servicii de ocupare acreditaţi sau care, după caz, au notificat agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti potrivit prevederilor art. 41, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5.

(4) Pentru evidenţa furnizorilor de servicii de ocupare stabiliţi într-un alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spaţiului Economic European, care prestează transfrontalier aceste servicii pe teritoriul României, cu caracter temporar sau ocazional, şi au notificat agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti potrivit prevederilor art. 42, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă înfiinţează Registrul naţional al furnizorilor de servicii de ocupare din alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European care prestează transfrontalier servicii de ocupare pe teritoriul României, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6.

(5) Modul de gestionare a registrelor prevăzute la alin. (3) şi (4), precum şi de efectuare a înregistrărilor se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.

(6) Date din cuprinsul registrelor prevăzute la alin. (3) şi (4) se fac publice pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.

(7) Modelul registrelor prevăzute în anexele nr. 5 şi 6 se poate modifica prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă."

8. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 8. - Furnizorii acreditaţi în condiţiile prezentelor criterii de acreditare au următoarele obligaţii:

a) să presteze serviciile de ocupare în condiţiile prevăzute de lege;

b) să trateze clienţii fără discriminare pe criterii de sex, vârstă, religie, cetăţenie, naţionalitate, rasă, opinie politică, origine socială, origine etnică, statut familial, loc de reşedinţă, sediu şi să respecte principiul egalităţii şanselor;

c) să asigure confidenţialitatea datelor şi informaţiilor despre clienţi şi să permită accesul acestora la datele personale, precum şi să asigure măsurile necesare în vederea protecţiei datelor beneficiarilor de servicii de ocupare;

d) să asigure informarea persoanelor pentru care prestează serviciile de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1) cu privire la legislaţia muncii în vigoare, inclusiv cu privire la obligaţiile de informare care revin angajatorilor, potrivit prevederilor legale, anterior încheierii sau modificării contractului individual de muncă, precum şi cu privire la instituţiile şi organismele la care pot apela în cazul în care drepturile lor legale sunt încălcate;

e) să deţină informaţii cu privire la raporturile stabilite de către persoanele pentru care au prestat servicii de mediere a muncii cu angajatorii sau entităţile asimilate acestora;

f) să permită accesul personalului cu atribuţii de control al agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi al altor instituţii şi organe de control, în vederea exercitării de către aceştia a atribuţiilor de control potrivit prevederilor legale, şi să prezinte la solicitarea acestora toate informaţiile, datele şi documentele necesare în vederea exercitării controlului;

g) să îndeplinească obligaţiile prevăzute la art. 26 şi 27 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010;

h) să deţină, în situaţia prestării serviciilor de mediere a muncii, pentru buna desfăşurare a activităţii, o bază de date privind persoanele în căutarea unui loc de muncă şi cererea de forţă de muncă din partea angajatorilor, iar în situaţia prestării serviciilor de informare şi consiliere profesională, informaţii privind programele de formare profesională pentru care există furnizori de formare profesională autorizaţi, potrivit legii, precum şi baza materială prevăzută la art. 3 lit. B lit. a)-c);

i) să comunice lunar agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială îşi au sediul sau, după caz, îşi desfăşoară activitatea, date privind numărul şomerilor mediaţi şi încadraţi în muncă, conform anexei nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare norme metodologice;

j) să comunice agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau, după caz, a municipiului Bucureşti, la termenele, cu periodicitatea şi în forma solicitată sau stabilită potrivit prevederilor legale, toate datele şi informaţiile necesare Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă pentru îndeplinirea atribuţiilor sale prevăzute de lege;

k) să informeze agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, care a acordat acreditarea sau, după caz, a fost notificată de către furnizor, cu privire la schimbările în urma cărora condiţiile de acordare a acreditării ori, după caz, de prestare a serviciilor de ocupare în România nu mai sunt îndeplinite, inclusiv cu privire la schimbările de aceeaşi natură care intervin în desfăşurarea activităţii filialelor, sucursalelor sau altor sedii secundare ale căror activităţi intră în sfera de aplicare a regimului de acreditare reglementat prin prezentele criterii de acreditare, în maximum 10 zile calendaristice de la data producerii acestora;

l) să îndeplinească obligaţia de notificare prevăzută la art. 43;

m) să predea în termen de cel mult 3 zile lucrătoare agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care a acordat acreditarea, certificatul de acreditare eliberat, în situaţia în care acreditarea le este retrasă."

9. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 9. -In cazul în care furnizorul nu îndeplineşte criteriile de acreditare prevăzute la art. 3 şi cerinţele prevăzute la art. 5 sau documentaţia depusă este incompletă la data expirării termenului prevăzut la art. 6 alin. (4), agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti va respinge cererea de acreditare prin decizie de respingere, pe care o va comunica furnizorului, însoţită de motivele pentru care s-a dispus în acest sens, restituindu-i totodată documentaţia depusă."

10. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 10. - (1) Acreditarea se acordă pe perioadă nedeterminată.

(2) Furnizorul se consideră acreditat de la data eliberării certificatului de acreditare prevăzut la art. 7 alin. (1).

(3) Obligaţia de notificare prevăzută la art. 41 şi 42 se consideră îndeplinită în situaţia depunerii sau transmiterii notificării împreună cu toate documentele care însoţesc această notificare."

11. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 11. - (1) Acreditarea furnizorilor acordată în condiţiile prezentelor criterii de acreditare poate fi suspendată de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la solicitarea expresă a furnizorului acreditat sau dacă se constată de către personalul cu atribuţii de control din cadrul acestor instituţii, precum şi din cadrul altor instituţii şi autorităţi, care au potrivit legii atribuţii în acest sens, următoarele:

a) nu mai sunt îndeplinite criteriile de acreditare prevăzute la art. 3;

b) nu s-au respectat obligaţiile prevăzute la art. 8;

c) s-au înregistrat reclamaţii şi sesizări din partea beneficiarilor serviciilor de ocupare şi s-a constatat de către personalul cu atribuţii de control temeinicia acestora.

(2) Decizia privind suspendarea acreditării se comunică în scris furnizorilor, în termen de 15 zile de la data constatării uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) sau, după caz, de la data înregistrării cererii furnizorului prin care se solicită suspendarea acreditării.

(3) In perioada de suspendare a acreditării, furnizorii nu mai pot presta serviciul pentru care au fost acreditaţi şi pentru care s-a dispus măsura suspendării.

(4) Suspendarea acreditării încetează dacă, în termen de 45 de zile calendaristice de la comunicarea acesteia, furnizorii dovedesc înlăturarea cauzelor care au stat la baza luării acestei măsuri şi fac dovada plăţii amenzilor stabilite, după caz, conform prevederilor prezentelor criterii de acreditare şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.

(5) Suspendarea acreditării dispusă la solicitarea expresă a furnizorului acreditat încetează la data solicitată de acesta, dar nu mai târziu de 60 de zile calendaristice de la comunicarea suspendării acreditării.

(6) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), acreditarea furnizorului nu se suspendă în condiţiile în care situaţiile prevăzute la alin. (1) se constată la nivelul unei filiale, sucursale sau altui sediu secundar al furnizorului acreditat.

(7) In situaţia prevăzută la alin. (6), furnizorul poate presta serviciile de ocupare pentru care a fost acreditat la toate celelalte filiale, sucursale sau alte sedii secundare, cu excepţia celei la care s-a constatat una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) şi la care, începând cu data constatării acestei situaţii de către personalul cu atribuţii de control, furnizorul are obligaţia de a înceta prestarea activităţii respective.

(8) Controlul la nivelul filialelor, sucursalelor şi al altor sedii secundare ale furnizorului acreditat se poate realiza de către personalul cu atribuţii de control din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a căror rază teritorială este sediul furnizorului sau în a căror rază teritorială funcţionează filialele, sucursalele şi alte sedii secundare ale furnizorului, precum şi de personalul cu atribuţii de control prevăzut la alin. (1).

(9) Reluarea prestării serviciului pentru care furnizorul a fost acreditat în respectivele filiale, sucursale sau alte sedii secundare se poate realiza dacă, în termen de 45 de zile calendaristice de la data constatării prevăzute la alin. (7), furnizorul dovedeşte agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în raza căreia funcţionează respectiva filială, sucursală sau alt sediu secundar, că nu se mai încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) şi face dovada plăţii amenzilor stabilite, după caz, conform prevederilor prezentelor criterii de acreditare şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.

(10) Neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin. (7) atrage retragerea acreditării acordate furnizorului pentru întreaga sa activitate şi sancţionarea acestuia conform prevederilor legale.

(11) In urma constatării uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) la nivelul unei filiale, sucursale sau al altui sediu secundar al furnizorului acreditat, se pot efectua de către persoanele cu atribuţii de control controale ale activităţii furnizorului şi la celelalte filiale, sucursale sau alte sedii secundare ale acestuia."

12. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 12. - (1) Acreditarea poate fi retrasă la expirarea termenului prevăzut la art. 11 alin. (5) sau dacă furnizorii acreditaţi în condiţiile prezentelor criterii de acreditare nu fac dovada înlăturării cauzelor pentru care s-a dispus suspendarea, precum şi dovada plăţii amenzilor stabilite, după caz, conform prevederilor prezentelor criterii de acreditare şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010, în termenul prevăzut la art. 11 alin. (4) şi (9), precum şi în situaţia prevăzută la art. 11 alin. (10). (2) Furnizorii cărora li s-a retras acreditarea pot solicita o noua acreditare numai după ce fac dovada plăţii amenzilor stabilite, după caz, conform prevederilor prezentelor criterii de acreditare şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 68/2010."

13. După articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 121, cu următorul cuprins:

„Art. 121. - (1) Suspendarea şi retragerea dreptului de prestare a serviciilor de ocupare conferit în baza notificării realizate de către furnizorii prevăzuţi la art. 41 şi 42 se realizează, în mod corespunzător, în condiţiile aplicabile furnizorilor acreditaţi în condiţiile prezentelor criterii de acreditare.

(2) Furnizorii prevăzuţi la art. 41 şi 42 cărora li s-a retras dreptul de prestare în România a serviciilor, conferit în baza notificării realizate, în vederea continuării prestării în România a serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1), au obligaţia de a realiza o nouă notificare a agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin depunerea sau transmiterea documentelor prevăzute la art. 41 alin. (2) şi art. 42 alin. (2).

(3) Furnizorii prevăzuţi la alin. (2) pot realiza o nouă notificare a agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti numai după ce fac dovada plăţii amenzilor stabilite, după caz, conform prevederilor prezentelor criterii de acreditare şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 68/2010."

14. Articolul 13 se modificaşi va avea următorul cuprins:

„Art. 13. -Impotriva deciziei de respingere, de suspendare sau, după caz, a deciziei de retragere a acreditării furnizorul poate înainta contestaţie, în termen de 30 de zile de la data comunicării, la Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, care este obligată să o soluţioneze în termen de 45 de zile de la înregistrare."

15. Articolul 15 se modifica şi va avea următorul cuprins:

„Art. 15. - Furnizorii acreditaţi în condiţiile prezentelor criterii de acreditare, precum şi cei prevăzuţi la art. 41 pot să presteze servicii de ocupare, finanţate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, pe bază de contracte încheiate cu agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, potrivit art. 32 din normele metodologice, ca urmare a selecţiei realizate, conform procedurilor prevăzute de legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice."

16. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 16. - Furnizorii acreditaţi în condiţiile prezentelor criterii de acreditare, precum şi cei prevăzuţi la art. 41 pot fi selectaţi de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, conform legislaţiei în vigoare, în vederea realizării serviciilor de preconcediere prevăzute la art. 51 din lege."

17. După articolul 17 se introduc cinci noi articole, articolele 171-175, cu următorul cuprins:

„Art. 171. - (1) Pentru asigurarea controlului furnizorilor de servicii de ocupare şi al serviciilor pe care aceştia le prestează, autorităţile competente din România cooperează cu autorităţile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European.

(2) Verificarea veridicităţii documentelor prevăzute la art. 41 alin. (2) şi (3), art. 42 alin. (2) şi (3), art. 43 alin. (3) şi (4), şi art. 5 alin. (1) şi (2), precum şi informarea autorităţilor competente din statul membru al Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European de provenienţă a furnizorului cu privire la punerea în aplicare a prevederilor art. 121 se realizează de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti.

(3) In cadrul procesului de cooperare administrativă, schimbul de informaţii între autorităţile competente din România şi cele din statele membre ale Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European se realizează prin intermediul Sistemului de informare al pieţei interne (IMI) în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.

Art. 172. - (1) Furnizorii pot îndeplini, în format electronic, procedurile şi formalităţile de acreditare sau de notificare prevăzute de prezentele criterii de acreditare, prin intermediul Punctului de contact unic electronic, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.

(2) Prevederile alin. (1) se aplică în termen de 60 de zile de la data la care Punctul de contact unic electronic devine funcţional, în condiţiile în care sunt îndeplinite prevederile art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.

Art. 173. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă contravenţională următoarele fapte:

a) furnizarea serviciilor de ocupare fără notificare în situaţia furnizorilor prevăzuţi la art. 41 si 42, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;

b) nerespectarea de către furnizori, inclusiv de către cei prevăzuţi la art. 41 şi 42, precum şi de către filialele, sucursalele sau alte sedii secundare ale acestora, ale căror activităţi intră în sfera de aplicare a regimului de acreditare reglementat prin prezentele criterii de acreditare, a prevederilor art. 3, cu excepţia celor prevăzute la lit. B, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;

c) nerespectarea de către furnizori a obligaţiei prevăzute la art. 41 alin. (1) şi, după caz, a obligaţiei prevăzute la art. 42 alin. (2) si art. 121 alin. (2), cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;

d) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 43 alin. (2), cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;

e) prestarea serviciilor de ocupare pe perioada în care furnizorii se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. 3, în care, potrivit legii, nu au dreptul de a presta aceste servicii, cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei;

f) prestarea serviciilor de ocupare de către furnizorii prevăzuţi la art. 41 şi 42 pe perioada suspendării acreditării acestora sau, după caz, a dreptului de prestare a serviciilor de ocupare conferit în baza notificării, cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei;

g) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 11 alin. (7), cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei;

h) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 8 lit. b), cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei;

i) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 8 lit. d), e), f), i) şi j), cu amendă de la 3.000 lei la 5.000 lei;

j) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 8 lit. h), k) şi I), cu amendă de la 5.000 lei ia 10.000 lei;

k) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 8 lit. m), cu amendă de la 700 lei la 1.000 lei.

(2) In cazul nerespectării obligaţiilor impuse în cuprinsul art. 8 lit. g) sunt aplicabile prevederile art. 28 alin. (1) lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.

(3) In cazul furnizării serviciilor de ocupare fără acreditarea reglementată în cuprinsul prezentelor criterii de acreditare sunt aplicabile prevederile art. 113 lit. i) şi ale art. 114 alin. (1) lit. b) din lege.

(4) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii Procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute la alin. (1). Această posibilitate se menţionează expres în procesul-verbal.

(5) Verificarea îndeplinirii de către furnizori a condiţiilor prevăzute de prezentele criterii de acreditare, constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la alin. (1), (2) şi (3) se realizează de către personalul cu atribuţii de control al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi al agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi din cadrul altor instituţii şi autorităţi care au potrivit legii atribuţii în acest sens.

(6) In situaţia în care constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la alin. (1), (2) şi (3) se realizează de către personalul cu atribuţii de control prevăzut la alin. (5), altul decât cel din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, instituţiile şi autorităţile respective au obligaţia de a transmite agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, competentă potrivit prezentelor criterii de acreditare, o copie a Procesului-verbal de constatare, în termen de cel mult 5 zile de la data încheierii acestuia.

Art. 174. - Prevederile art. 173 privind contravenţiile se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 175. - Prevederile prezentelor criterii de acreditare se completează cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 68/2010."

18. După articolul 18 se introduce menţiunea privind transpunerea normelor comunitare, cu următorul cuprins:

„Prezentele criterii de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă transpun prevederile Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile în cadrul pieţei interne, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 376 din 27 decembrie 2006, în domeniul serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1)."

19. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

20. După anexa nr. 2 se introduc patru noi anexe, anexele nr. 3-6, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 3-6, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. II. - (1) Furnizorii de servicii de ocupare care, la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, deţin acreditarea pentru o perioadă de un an pot solicita obţinerea acreditării pe perioadă nedeterminată în condiţiile prezentei hotărâri, cu cel mult 30 de zile calendaristice înainte de expirarea perioadei pentru care a fost acordată acreditarea.

(2) Furnizorii de servicii de ocupare care, la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, deţin acreditarea pe perioadă nedeterminată au obligaţia, în termen de 90 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, de a solicita preschimbarea certificatului de acreditare, fără a se supune unei noi proceduri de acreditare.

(3) Neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin. (2) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.

(4) Constituie, de asemenea, contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută la alin. (3) nerespectarea termenului stabilit prin procesul-verbal de control, încheiat de către personalul cu atribuţii de control din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în vederea ducerii la îndeplinire a obligaţiei prevăzute la alin. (2).

(5) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii Procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute la alin. (3). Această posibilitate se menţionează expres în procesul-verbal încheiat de către personalul cu atribuţii de control din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

Art. III. - Prevederile art. II se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. IV. - (1) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti vor informa furnizorii de servicii de ocupare care, la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, deţin acreditarea pe perioadă nedeterminată cu privire la obligaţia prevăzută la art. II alin. (2).

(2) Pe data acreditării furnizorului sau, după caz, pe data preschimbării certificatului de acreditare, în condiţiile art. II alin. (1) sau (2), încetează acreditarea filialelor, sucursalelor sau altor sedii secundare ale furnizorului. Furnizorul are obligaţia de a notifica existenţa filialelor, sucursalelor sau altor sedii secundare în termen de 5 zile lucrătoare de la data obţinerii certificatului de acreditare, în caz contrar fiind aplicabile, în mod corespunzător, prevederile referitoare la filiale, sucursale şi alte sedii secundare ale furnizorilor, prevăzute la art. 43, 8 şi 173 din Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 277/2002, astfel cum sunt modificate prin prezenta hotărâre.

(3) Furnizorilor a căror acreditare este suspendată la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri şi care în termen de 30 de zile de la comunicarea măsurii suspendării acreditării fac dovada înlăturării cauzelor pentru care s-a dispus această măsură li se aplică, în mod corespunzător, în raport cu perioada pentru care au fost acreditaţi, prevederile art. I alin. (1) sau (2).

Art. V. - Hotărârea Guvernului nr. 277/2002 privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Ioan Nelu Botiş

Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,

Ion Ariton

Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,

Bogdan Mănoiu

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Ialomiţianu

ANEXA Nr. 1

(Anexa nr. 1 la criteriile de acreditare)

Furnizor..................................................................

Codul fiscal/CUI......................................................

Forma de organizare/statutul juridic.......................

Date de contact:

adresa .....................................................................

telefon/fax...............................................................

e-mail/internet.........................................................

MODEL DE NOTIFICARE

Către Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă a Judeţului............................./ Municipiului Bucureşti  (denumirea furnizorului) ................................................. ....................................................., cod unic de înregistrare/cod fiscal (CUI/CF) ....................................., reprezentat prin doamna/domnul ............................................, având funcţia de........................, prin prezenta vă notificăm în conformitate cu prevederile art. 41 din Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 277/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea prestării cu caracter permanent în România a serviciilor de (denumirea serviciilor de ocupare pentru care se face notificarea) ........................................................................................................, începând cu data de...........................

Precizăm că în vederea prestării cu caracter permanent în România a serviciilor menţionate, deţinem Certificatul/Autorizaţia/Atestatul (denumirea documentului deţinut) .................................................nr.................din data de...................., emis/emisă de (autoritatea competentă emitentă a documentului) .................................................................................din (statul de stabilire a autorităţii competente)....................................................... entităţii (denumirea entităţii căreia i s-a emis de către autoritatea competentă documentul deţinut) .......................................... ........................................................................................

In susţinerea prezentei notificări, depunem următoarele documente:

a)........................................................................;

b)........................................................................;

c)........................................................................;

d)........................................................................;

e)........................................................................

Data...............       

Semnătura...............

LS

ANEXA Nr. 2

(Anexa nr. 2 la criteriile de acreditare)

Furnizor........................................................................

Codul de înregistrare...................................................

Forma de organizare/statutul juridic............................

Date de contact:

- din România:

adresa ................................................................

telefon/fax...........................................................

- din statul de provenienţă:

adresa .................................................................

telefon/fax...........................................................

e-mail/internet.....................................................

MODEL DE NOTIFICARE

Către Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă a Judeţului................................/Municipiului Bucureşti

(denumirea furnizorului din statul de provenienţă) ..........................................................................., cod de înregistrare (codul de înregistrare al furnizorului) .........................................................., reprezentat prin doamna/domnul...................................................., având funcţia de.............................., prin prezenta vă notificăm în conformitate cu prevederile art. 42 din Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 277/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea prestării cu caracter temporar în România a serviciilor de (denumirea serviciilor de ocupare pentru care se face notificarea) .............................................................................................................................., începând cu data de..........................şi până în data de...........................în localitatea......................., judeţul......................./municipiul Bucureşti.

In susţinerea prezentei notificări, depunem următoarele documente:

a)........................................................................;

b)........................................................................;

c)........................................................................;

d)........................................................................;

e)........................................................................

Data...............       

Semnătura...............

LS

ANEXA Nr. 3

(Anexa nr. 3 la criteriile de acreditare)

Furnizor..................................................................

Codul fiscal/CUI......................................................

Forma de organizare/statutul juridic.......................

Date de contact:

adresa .....................................................................

telefon/fax...............................................................

e-mail/internet.........................................................

MODEL DE NOTIFICARE

Către Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă a Judeţului ................................./ Municipiului Bucureşti

(denumirea furnizorului) ............................................................... ......................................., cod unic de înregistrare/cod fiscal (CUI/CF) ..........................................., reprezentat prin doamna/domnul ..................................., având funcţia de.................................., prin prezenta vă notificăm în conformitate cu prevederile art. 43 din Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 277/2002, cu modificările şi completările ulterioare, înfiinţarea pe teritoriul României a filialei/sucursalei/sediului secundar (denumirea entităţii înfiinţate de către furnizor) .........................................................................., cod unic de înregistrare/cod fiscal (CUI/CF)..............................................., în localitatea........................., judeţul ............................./ municipiul Bucureşti, având datele de contact (adresa, telefon, fax, e-mail, internet ale entităţii înfiinţate) ........................................................................, în vederea prestării serviciilor de (denumirea serviciilor de ocupare pentru care se face notificarea)................................................................................................................., începând cu data de...........................................

Precizăm în vederea prestării în România a serviciilor menţionate, deţinem Certificatul/Autorizaţia/Atestatul (denumirea documentului deţinut) ............................................................................................ nr................. din data de................., emis/emisă de (autoritatea competentă emitentă a documentului) ......................................................................................................... din (statul de stabilire a autorităţii competente) .............................................................entităţii (denumirea entităţii căreia i s-a emis de către autoritatea competentă documentul deţinut) ......................................................................................................................

In susţinerea prezentei notificări, depunem următoarele documente:

a)......................................................................;

b)......................................................................;

c)......................................................................;

d)......................................................................;

..........................................................................

Data...............

Semnătura..............

LS

ANEXA Nr. 4

(Anexa nr. 4 la criteriile de acreditare)

MODEL DE CERTIFICAT DE ACREDITARE

Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă

....................................

ROMÂNIA

MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE AGENŢIA NAŢIONALA PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ

Certificat de acreditare

Seria..........................

Nr...............................

Data eliberării:

anul............................

luna................ziua......

Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă....................................

CERTIFICAT DE ACREDITARE

Serviciul de ocupare acreditat:

...................................

Furnizorul de servicii ............................................................................, cu

sediul/domiciliul în................................, cod unic de înregistrare sau cod fiscal (CUI/CF) ..................................., înregistrat la Oficiul National al Registrului Comerţului sub nr............................/ Registrul asociaţiilor si fundaţiilor sub nr.................................., se acreditează pentru a presta, în condiţiile legii, servicii de.............................................................................

Semnătura

...................................

Director executiv,

.....................................

Semnătura si stampila

LS

Eliberat furnizorului de servicii

..................................

Cod unic de înregistrare sau cod fiscal (CUI/CF)

Seria.............................

Nr.

Data eliberării:

anul..........luna.............ziua...........

Inregistrat la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub nr......................

sau la Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor sub nr......................

Prezentul certificat de acreditare s-a eliberat în conformitate cu prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 277/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Semnătura de primire

...................................

Falsificarea acestui document este ilegală şi se pedepseşte conform legislaţiei în vigoare.

ANEXA Nr. 5

(Anexa nr. 5 la criteriile de acreditare)

- Model -

REGISTRUL NAŢIONAL

al furnizorilor de servicii de ocupare

Nr. crt.

Denumirea furnizorului

Date de contact

Forma de organizare/ statutul juridic

Codul unic de înregistrare sau codul fiscal

(CUI/CF)

Serviciul

de ocupare

acreditat

Certificatul

de acreditare,

seria şi nr.

Data eliberării

certificatului de

acreditare

Data notificării

în vederea

prestării

serviciului

Retragerea acreditării sau a dreptului de prestare a serviciului

Observaţii

Data retragerii

acreditării sau a

dreptului de

prestare

Actul

administrativ, nr.

şi data

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

ANEXA Nr. 6

(Anexa nr. 6 la criteriile de acreditare)

- Model -

REGISTRUL NAŢIONAL

al furnizorilor de servicii de ocupare din alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European care prestează transfrontalier servicii de ocupare pe teritoriul României

Nr. crt.

Denumirea furnizorului

Date de contact

Forma

de

organizare

sau

statutul

juridic

Codul

de

înregistrare

Serviciul de ocupare prestat în România

Documentul care atestă acreditarea sau autorizarea, seria şi nr.

Documentul doveditor din care să rezulte faptul că furnizorul nu a încălcat

în statul

de provenienţă

legislaţia

privind

prestarea

serviciilor

de ocupare,

după caz

Autoritatea

emitentă a

documentului

Certificatul de cazier judiciar

Autoritatea

emitentă a

cazierului

judiciar

Certificatul

de cazier

fiscal

Autoritatea

emitentă a

cazierului

fiscal

Data

notificării în vederea prestării

serviciilor în România

Perioada

prestării

serviciilor în

România

Retragerea dreptului de

prestare a serviciilor în

România

Observaţii

din statul

membru

al UE/SEE

din România

Data

retragerii

dreptului de

prestare

Actul

administrativ/

nr. şi data

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18


COMENTARII la Hotărârea 1122/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1122 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
ANONIM a comentat Ordonanţa 112 1999
    Art.8 1/b- nu este constitutional deoarece face discriminare pe criteriu de sex -in sensul vechimii cerute pt. barbati25 ani fata de femei 20 ani(care au fost criteriile legale pt. a exista aceasta diferenta la vechimea ceruta?)Un raspuns scris ar elucida problema.
ANONIM a comentat Legea 77 2014
    Esti interesat de un împrumut? Profit de această ocazie pentru a aplica pentru un împrumut de azi. Noi oferim credite aprobare rapida plan de rambursare flexibil interes scăzut pe termen scurt și lung E-mailul meu: denarja464@outlook.com
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu