Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1 din 26 februarie 1996    * Republicata

de organizare si functionare a Consiliului Legislativ

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 193 din  8 martie 2005


SmartCity3


    *) Republicat in temeiul art. II din Hotararea birourilor permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului nr. 1 din 22 februarie 2005 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Legislativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 191 din 7 martie 2005, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Legislativ a fost aprobat prin Hotararea birourilor permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului nr. 1 din 26 februarie 1996 si a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 28 februarie 1996.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Consiliul Legislativ, organ consultativ de specialitate al Parlamentului Romaniei, se organizeaza si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 73/1993 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Legislativ, republicata, si ale prezentului regulament.
    Art. 2
    Regulamentul stabileste, in temeiul prevederilor Legii nr. 73/1993, republicata, structura organizatorica a Consiliului Legislativ, procedura de desfasurare a activitatii de avizare a proiectelor de acte normative, atributiile sectiilor si ale celorlalte compartimente.
    Prin regulament se instituie, de asemenea, masuri privind organizarea activitatii de sistematizare, unificare si coordonare a legislatiei, norme privind modul de organizare a evidentei oficiale a legislatiei, informatizarea acesteia, precum si elaborarea Repertoriului legislatiei Romaniei - evidenta oficiala - si a versiunilor oficiale ale unor culegeri de acte normative - codexuri, in vederea asigurarii autenticitatii informatiei legislative.
    Art. 3
    Organizarea si structura Consiliului Legislativ trebuie sa asigure realizarea competentei acestuia, prevazuta in art. 2 din Legea nr. 73/1993, republicata.
    Pentru indeplinirea atributiilor stabilite prin legea sa de organizare si functionare, Consiliul Legislativ va urmari, in principal, urmatoarele obiective:
    1. In activitatea de avizare a proiectelor de acte normative sau a amendamentelor, analizeaza reglementarile propuse atat din punct de vedere al legalitatii solutiilor preconizate si al tehnicii legislative, cat si al incadrarii lor in contextul sistemului legislativ, al conexiunilor, al incidentelor cu alte acte normative, al tuturor implicatiilor acestora. De asemenea, examineaza concordanta normelor propuse cu reglementarile Uniunii Europene, pentru a se asigura armonizarea legislatiei Romaniei cu acestea.
    Examinarea proiectelor si a propunerilor legislative se face, in principal, in raport cu urmatoarele aspecte de ordin legislativ:
    a) concordanta solutiilor legislative cuprinse in proiect cu prevederile si principiile Constitutiei, cu legile-cadru in domeniu;
    b) corelarea cu prevederile din conventiile internationale la care Romania este parte;
    c) natura legii, prima Camera a Parlamentului ce urmeaza a fi sesizata, nivelul actului normativ, in raport cu competentele stabilite prin Constitutie sau prin alte legi;
    d) inlaturarea unor eventuale contradictii sau necorelari din textul proiectului;
    e) corelarea prevederilor proiectului cu actele normative de nivel superior;
    f) caracterul complet al reglementarii continute in proiect, raportata la materia ce face obiect de reglementare;
    g) implicatiile noii reglementari asupra legislatiei in vigoare si modul cum acestea sunt rezolvate in textul proiectului prin abrogari, modificari, completari, dupa caz;
    h) evitarea unor eventuale paralelisme in reglementare, in raport cu alte acte normative;
    i) necesitatea concentrarii in reglementari unitare a unor dispozitii din aceeasi materie cuprinse in mai multe acte normative;
    j) redactarea corespunzatoare a textului proiectului, asigurarea corectitudinii si claritatii exprimarii juridice, a unitatii terminologice, a unei bune sistematizari a acestuia si respectarea celorlalte reguli de tehnica legislativa.
    2. Consiliul Legislativ stabileste forma republicabila a Constitutiei dupa modificarea si completarea acesteia prin legea de revizuire aprobata prin referendum.
    3. Consiliul Legislativ examineaza si avizeaza, in conditiile legii, forma republicabila a legilor, ordonantelor si hotararilor Guvernului care au suferit interventii legislative si pentru care s-a dispus republicarea.
    De asemenea, avizeaza rectificarile ce se propun a fi aduse unor acte normative dupa publicarea acestora, in cazul descoperirii de erori materiale.
    Avizul Consiliului Legislativ la republicarile legilor, ordonantelor si hotararilor Guvernului, precum si la rectificarile aduse unor acte normative se transmite la cererea secretarului general al Camerei Deputatilor.
    Consiliul Legislativ urmareste si semnaleaza Parlamentului sau, dupa caz, Guvernului intarzierile in republicarea actelor normative pentru care s-a dispus o asemenea masura.
    4. In vederea punerii de acord a legislatiei anterioare Constitutiei cu prevederile si principiile acesteia, precum si pentru sistematizarea, unificarea si coordonarea legislatiei Romaniei, Consiliul Legislativ va inventaria intreaga legislatie existenta pentru a se stabili fondul legislatiei active si a se face propuneri de abrogare a reglementarilor neconstitutionale, a celor contrare actualei ordini de drept, a celor cazute in desuetudine, de eliminare a tuturor contradictiilor si necorelarilor legislative.
    Totodata, pentru a se facilita procesul de aplicare a legii, precum si accesul cetateanului la legislatie, Consiliul Legislativ va propune celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului un program de codificare a legislatiei si va coordona operatiunea de codificare.
    5. In vederea modernizarii, optimizarii si computerizarii activitatii de evidenta oficiala a legislatiei, Consiliul Legislativ elaboreaza un sistem informatic propriu, necesar pentru desfasurarea procesului legislativ.
    Art. 4
    In indeplinirea atributiilor sale, Consiliul Legislativ colaboreaza cu autoritatile administratiei publice si cu institutiile publice de specialitate, in functie de natura lucrarilor. Acestea sunt obligate, potrivit legii, sa asigure, in termenele si in conditiile stabilite de Consiliul Legislativ, informatiile si documentatiile solicitate, acordandu-i sprijinul necesar.
    Art. 5
    Consiliul Legislativ, in desfasurarea activitatii sale, stabileste relatii cu institutiile similare din alte tari, precum si cu alte institutii cu profil juridic din tara si din strainatate.

    CAP. 2
    Structura organizatorica a Consiliului Legislativ

    Art. 6
    Consiliul Legislativ este alcatuit din Sectia de drept public, Sectia de drept privat si Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare.
    In structura Consiliului Legislativ se cuprind, de asemenea, Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene, Departamentul de informatica legislativa, Secretariatul Consiliului Legislativ, Biroul de organizare, resurse umane si contencios si Compartimentul de audit public intern.
    Art. 7
    Structura organizatorica a Consiliului Legislativ si nomenclatorul de functii sunt prevazute in anexele nr. 1*) si 2*) la prezentul regulament.
    Statul de functii si regulamentul de ordine interioara se aproba de catre presedintele Consiliului Legislativ.
------------
    *) Anexele nr. 1 si 2 sunt reproduse in facsimil.

    CAP. 3
    Conducerea Consiliului Legislativ

    Art. 8
    Consiliul Legislativ este condus de presedintele acestuia, iar fiecare sectie, de catre un presedinte de sectie.
    Art. 9
    Unul dintre presedintii de sectie, desemnat de presedintele Consiliului Legislativ, este loctiitorul de drept al acestuia.
    Art. 10
    In exercitarea atributiilor prevazute de lege, presedintele Consiliului Legislativ:
    a) asigura conducerea intregii activitati a Consiliului Legislativ;
    b) prezinta anual Parlamentului raportul asupra activitatii Consiliului Legislativ;
    c) reprezinta Consiliul Legislativ in fata Camerei Deputatilor, a Senatului si a celorlalte autoritati publice, precum si in relatiile cu persoanele juridice si fizice;
    d) semneaza avizele si celelalte acte ale Consiliului Legislativ, care se pot emite numai cu acordul sau;
    e) convoaca si supune spre dezbatere sectiilor reunite unele proiecte de acte normative complexe ori care ridica probleme deosebite sau alte probleme pe care le considera necesare in activitatea de avizare, precum si aspecte de importanta majora pentru activitatea Consiliului Legislativ;
    f) conduce nemijlocit dezbaterile in sectiile reunite ale Consiliului Legislativ si concluzioneaza asupra problemelor dezbatute;
    g) repartizeaza lucrarile pe sectii si pe alte compartimente din structura Consiliului Legislativ si urmareste executarea corespunzatoare a acestora;
    h) angajeaza si, dupa caz, numeste, potrivit legii, personalul din aparatul Consiliului Legislativ; acorda gradatii, salarii de merit si alte drepturi, potrivit dispozitiilor legale;
    i) exercita autoritatea disciplinara, in conditiile prevazute de lege si de prezentul regulament;
    j) aproba programele de efectuare a concediilor anuale de odihna;
    k) aproba statul de functii, drepturile de natura salariala si fisa postului pentru personalul din cadrul aparatului Consiliului Legislativ;
    l) este ordonator principal de credite;
    m) exercita orice alte atributii care ii revin potrivit legii.
    Presedintele Consiliului Legislativ poate delega unele dintre atributiile sale pe linie administrativ-financiara secretarului general.
    In subordinea directa a presedintelui Consiliului Legislativ functioneaza Biroul organizare, resurse umane si contencios, precum si Compartimentul de audit public intern.
    Art. 11
    In exercitarea atributiilor legate de activitatea interna a Consiliului Legislativ, presedintele emite ordine.

    CAP. 4
    Sectiile Consiliului Legislativ

    SECTIUNEA I
    Structura si domeniile de activitate ale sectiilor

    Art. 12
    Sectiile Consiliului Legislativ sunt:
    - Sectia I de drept public;
    - Sectia II de drept privat;
    - Sectia III de evidenta oficiala a legislatiei si documentare.
    Fiecare sectie este condusa de un presedinte de sectie.
    Presedintele de sectie este ajutat de unul dintre sefii de sectoare, care este loctiitorul de drept al acestuia; desemnarea sa se face de catre presedintele Consiliului Legislativ, la propunerea presedintelui de sectie.
    Art. 13
    Sectiile au in componenta lor sectoare, constituite pe criterii privind natura legislatiei si profilul de activitate.
    Fiecare sector din cadrul unei sectii este condus de unul dintre consilieri. Directia de studii si documentare din cadrul Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare este condusa de un director.
    Art. 14
    Domeniile de activitate ale Sectiei de drept public sunt:
    - legislatia constitutionala si administrativa;
    - legislatia penala si contraventionala;
    - legislatia bugetara, fiscala si monetara;
    - legislatia privind invatamantul, cercetarea, cultura si arta;
    - legislatia privind cultele religioase;
    - legislatia privind apararea tarii, ordinea publica si siguranta nationala;
    - relatiile de drept international public.
    Art. 15
    Sectia de drept public este alcatuita din urmatoarele sectoare:
    1. Sectorul de legislatie privind autoritatile publice si de analiza constitutionala: asigura analiza din punct de vedere al constitutionalitatii a tuturor proiectelor de acte normative si a amendamentelor la proiectele de legi cu care Consiliul Legislativ este sesizat si examineaza proiectele de acte normative din domeniile dreptului constitutional, legislatiei electorale, drepturilor omului si ale minoritatilor nationale, organizarii si functionarii autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, precum si al autoritatilor administrative autonome;
    2. Sectorul de legislatie penala si contraventionala: reglementari din domeniul dreptului penal si procesual penal, regimul contraventiilor si sanctiunile contraventionale;
    3. Sectorul de legislatie bugetara, fiscala si monetara: reglementari privind bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si executia acestora; finantele publice; sistemul de impozite si taxe; legislatia monetara si circulatia baneasca;
    4. Sectorul de legislatie privind invatamantul, cercetarea, arta, cultura si cultele: reglementari privind invatamantul, cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica; arta si cultura; regimul juridic al cultelor religioase; regimul juridic al mijloacelor de informare in masa: presa, radioul, televiziunea;
    5. Sectorul de legislatie privind apararea, ordinea publica si siguranta nationala: reglementari privind apararea tarii, ordinea si linistea publica, precum si siguranta nationala a Romaniei;
    6. Sectorul de legislatie privind relatiile internationale: reglementari din domeniul dreptului international public.
    Art. 16
    Domeniile de activitate ale Sectiei de drept privat sunt:
    - legislatia civila: norme de drept substantial, procedural si conflictual;
    - legislatia agrara, silvica si asociativa;
    - legislatia comerciala si a afacerilor;
    - legislatia privind concurenta si legislatia privind protectia consumatorului;
    - legislatia economica, industriala si a serviciilor;
    - legislatia financiara, bancara, a creditului, platilor si garantiilor;
    - legislatia sociala, a muncii, a protectiei si asistentei sociale;
    - legislatia privind sanatatea si protectia mediului.
    Art. 17
    Sectia de drept privat este alcatuita din urmatoarele sectoare:
    1. Sectorul de legislatie civila: reglementari de drept civil, dreptul familiei, drept procesual civil, dreptul creatiei intelectuale si drept international privat;
    2. Sectorul de legislatie agrara si asociativa: reglementari privind dreptul agrar, dreptul silvic; regimul asociatiilor, meseriilor si profesiunilor liberale;
    3. Sectorul de legislatie comerciala: reglementari privind regimul operatiunilor comerciale si al comerciantilor, al burselor de valori si al burselor de marfuri, al operatiunilor bancare si financiare, de credit, plati si garantii, al asigurarilor, titlurilor de credit, reglementari privind proprietatea industriala, concurenta si contenciosul afacerilor;
    4. Sectorul de legislatie economica si de privatizare: reglementari privind reforma economica, privatizarea, regiile autonome, regimul intreprinderii, industria, transporturile si telecomunicatiile, turismul si serviciile;
    5. Sectorul de legislatie a muncii si securitatii sociale: reglementari privind raporturile de munca, patronatul si sindicatele, asistenta si protectia sociala, asigurarile sociale;
    6. Sectorul de legislatie privind sanatatea, protectia mediului si protectia consumatorului: reglementari privind sanatatea, problemele demografice, tineretul si sportul, mediul inconjurator, protectia consumatorului.
    Art. 18
    Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare este alcatuita din:
    1. Sectorul de metodologie, tehnica legislativa si sistematizare a legislatiei;
    2. Sectorul de evidenta oficiala a legislatiei si de elaborare a Repertoriului legislatiei Romaniei:
    3. Sectorul de republicari, rectificari, culegeri de acte normative - codexuri;
    4. Directia de studii si documentare, cu:
    a) Serviciul de studii;
    b) Serviciul de documentare;
    c) Biblioteca.
    Art. 19
    Domeniile de activitate si atributiile principale ale Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare sunt:
    1. Sectorul de metodologie, tehnica legislativa si sistematizare a legislatiei:
    a) realizeaza, in colaborare cu sectiile de avizare, studii pentru sistematizarea, unificarea si coordonarea legislatiei;
    b) intocmeste studii de sinteza privind aplicarea normelor de tehnica legislativa in procesul de elaborare si adoptare a actelor normative;
    c) intocmeste lucrari de asanare a legislatiei active in vederea degrevarii acesteia de dispozitiile cazute in desuetudine sau care inregistreaza aspecte de contradictorialitate cu Constitutia ori cu alte acte de nivel superior;
    d) furnizeaza, pentru activitatea de avizare a proiectelor de acte normative, informatii privind contextul legislativ in care reglementarea urmeaza a se integra. In acest sens determina conexiunile si incidentele legislative ale proiectului in raport cu legislatia existenta, mentionand expres actele normative cuprinse in zona de influenta a acestuia si in ce constau asemenea interferente, sesizeaza conflictele de texte, paralelismele in reglementare si, dupa caz, necesitatea concentrarii intr-un singur act a unor reglementari dispersate in mai multe acte normative.
    2. Sectorul de evidenta oficiala a legislatiei si de elaborare a Repertoriului legislatiei Romaniei:
    a) organizeaza si asigura primirea si pastrarea exemplarului original al legilor adoptate de Parlament si al decretelor de promulgare a acestora;
    b) organizeaza si tine evidenta oficiala a legislatiei Romaniei, necesara pentru desfasurarea procesului legislativ, in sistem informatizat, a tuturor actelor care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, evidenta care cuprinde datele de identificare a acestora, functiile active si pasive, trimiteri, contingente, norme care cuprind dispozitii de emitere de acte in executare, norme de republicare;
    c) intocmeste, in sistem informatic, fisele actelor normative in vigoare si tine la zi modificarile aduse acestora;
    d) furnizeaza pentru activitatea de avizare a proiectelor de acte normative, fisa actului normativ cuprinzand interventiile legislative asupra acestuia;
    e) elaboreaza Repertoriul legislatiei Romaniei - evidenta oficiala;
    f) furnizeaza Departamentului de informatica legislativa din cadrul Consiliului Legislativ, precum si Directiei pentru informatica si comunicatii a Camerei Deputatilor, datele si informatiile pentru varianta on-line a Repertoriului legislatiei Romaniei - evidenta oficiala;
    g) urmareste, in vederea functionarii sistemului legislativ in mod unitar si coordonat, emiterea de catre autoritatile publice competente a actelor normative in executare, dispuse prin legi, ordonante si hotarari ale Guvernului; semnaleaza organelor de drept intarzierile in emiterea acestora.
    3. Sectorul de republicari, rectificari, culegeri de acte normative - codexuri:
    a) stabileste forma republicabila a Constitutiei, modificata si completata, dupa aprobarea prin referendum a legii de revizuire a acesteia;
    b) examineaza si avizeaza, in conditiile legii, forma republicabila a legilor, ordonantelor si hotararilor Guvernului avand caracter normativ, care au suferit interventii legislative si pentru care s-a dispus republicarea;
    c) urmareste si semnaleaza intarzierile in republicarea actelor normative pentru care s-a dispus o asemenea masura;
    d) examineaza si avizeaza, in conditiile legii, rectificarile ce se propun a fi aduse unor acte normative, dupa publicarea acestora, in cazul descoperirii de erori materiale;
    e) urmareste modul in care au fost respectate avizele Consiliului Legislativ referitoare la cererile de republicare si rectificare;
    f) intocmeste versiunile oficiale ale unor culegeri de acte normative - codexuri.
    4. Directia de studii si documentare:
    a) intocmeste studii privind reglementarea unor institutii, precum si documentare tematice legislative;
    b) efectueaza traduceri de documente si legislatie straina;
    c) redacteaza trimestrial "Buletinul de informare legislativa", care cuprinde informatii privind activitatea Consiliului Legislativ, studii elaborate de catre specialistii din sectiile si departamentele Consiliului Legislativ, cronici ale cartilor publicate de specialistii Consiliului Legislativ sau ale lucrarilor care prezinta un interes deosebit pentru acestia, precum si bibliografii rezultate din prelucrarea analitica a cartilor si periodicelor romanesti si straine de drept;
    d) creeaza si actualizeaza baza de date analitica a articolelor din periodicele romanesti si straine de drept, existente in biblioteca Consiliului Legislativ;
    e) urmareste jurisprudenta Curtii Constitutionale si a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu implicatii in desfasurarea procesului legislativ;
    f) identifica sursele de legislatie straina, analizeaza si inmagazineaza in bazele de date informatiile legislative externe, in vederea cunoasterii experientei altor tari din domeniul supus reglementarii prin proiectul de act normativ ce urmeaza a fi avizat;
    g) realizeaza analize de continut ale unor documente publicate - carti, articole din periodice romanesti si straine si altele asemenea;
    h) organizeaza biblioteca documentara prin asigurarea fondului necesar de carti si periodice din tara si din strainatate, pe care il prelucreaza in sistem automatizat;
    i) analizeaza planurile editoriale si face propuneri de achizitii in limita sumei alocate prin buget, intocmind referatele de necesitate in vederea achizitionarii publicatiilor;
    j) asigura achizitionarea de legislatie straina, in special din domeniile ce urmeaza a face obiectul de reglementare prin acte normative noi.
    Art. 20
    In functie de ponderea lucrarilor, la propunerea sefilor de sectie, presedintele Consiliului Legislativ poate adapta structura sectoarelor potrivit necesitatilor activitatii curente.

    SECTIUNEA a II-a
    Atributiile presedintilor de sectie

    Art. 21
    Atributiile presedintilor de sectie sunt urmatoarele:

    A. Atributii comune
    Presedintele de sectie:
    a) asigura conducerea efectiva a sectiei, indruma si controleaza activitatea acesteia potrivit dispozitiilor prevazute de lege, de prezentul regulament si tinand seama de dispozitiile presedintelui Consiliului Legislativ;
    b) informeaza operativ pe presedintele Consiliului Legislativ asupra desfasurarii lucrarilor, semnaland aspectele mai importante din activitatea sectiei:
    c) stabileste atributiile personalului din cadrul sectiei si aproba fisa fiecarui post; efectueaza, potrivit nevoilor sectiei, redistribuirea unor sarcini si atributii ale personalului in vederea realizarii unei repartitii echilibrate;
    d) ia masuri pentru aducerea la indeplinire a dispozitiilor primite din partea presedintelui Consiliului Legislativ si a celor rezultate din hotarari ale sectiilor reunite;
    e) intocmeste, la sfarsitul fiecarui an sau la cererea presedintelui Consiliului Legislativ, cand acesta considera necesar, o informare privind activitatea sectiei, evidentiind aspectele semnificative in materie de avizare si, respectiv, problemele legate de sistematizarea, unificarea si coordonarea legislatiei;
    f) participa la dezbaterea problemelor in sedintele sectiilor reunite;
    g) rezolva orice alte probleme legate de buna desfasurare a activitatii sectiei.

    B. Atributii specifice sectiilor de avizare
    Presedintele de sectie:
    a) stabileste colectivul de examinare in vederea avizarii lucrarilor primite si desemneaza raportorul fiecarei lucrari;
    b) prezideaza dezbaterile lucrarilor de avizare in sectie;
    c) verifica si isi da acordul asupra formei finale a proiectului de aviz ce se prezinta spre insusire presedintelui Consiliului Legislativ.

    C. Atributii specifice Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare
    Presedintele de sectie:
    a) coordoneaza activitatea de tinere a evidentei oficiale a legislatiei si de informatizare a sistemului de evidenta a acesteia;
    b) coordoneaza si verifica activitatea de furnizare a informatiei legislative necesare in procesul de avizare a proiectelor de acte normative, in ceea ce priveste sistematizarea, unificarea si coordonarea legislatiei;
    c) asigura compunerea colectivelor pentru intocmirea de studii, prevazute de lege, pentru imbunatatirea ansamblului legislatiei, din punct de vedere al sistematizarii, unificarii, coordonarii si conformitatii cu Constitutia;
    d) coordoneaza si indruma colectivul de asanare a legislatiei active de dispozitiile cazute in desuetudine sau care inregistreaza aspecte de contradictorialitate cu Constitutia, precum si cu actele de nivel superior actului examinat;
    e) indruma activitatea de elaborare a Repertoriului legislatiei Romaniei - evidenta oficiala - si de intocmire a culegerilor oficiale de acte normative - codexuri, precum si a Buletinului de informare legislativa.

    SECTIUNEA a III-a
    Atributiile sefului de sector

    Art. 22
    Consilierul, sef de sector, indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) indruma activitatea ce se desfasoara in cadrul sectorului, asigurand indeplinirea atributiilor de catre personalul din componenta acestuia, potrivit fisei postului si dispozitiilor presedintelui de sectie;
    b) participa si conduce dezbaterile ce au loc la nivelul sectorului;
    c) face propuneri de imbunatatire a lucrarilor intocmite de colectivele constituite potrivit art. 38 din prezentul regulament;
    d) verifica calitatea si isi da acordul asupra lucrarilor ce se supun dezbaterii in sectie;
    e) elaboreaza fisa postului, pe care o supune spre aprobare presedintelui de sectie;
    f) indeplineste si alte atributii stabilite de presedintele de sectie.

    CAP. 5
    Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene

    Art. 23
    Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene are urmatoarele atributii principale:
    a) analizeaza compatibilitatea cu acquisul comunitar a proiectelor de acte normative si a propunerilor legislative, supuse avizarii;
    b) evalueaza gradul de preluare, transpunere sau adaptare a reglementarilor comunitare in cuprinsul propunerilor legislative sau al proiectelor de acte normative analizate;
    c) formuleaza propuneri de completare cu dispozitii din acquisul comunitar sau de eliminare a dispozitiilor ce contravin acestuia, cand este cazul;
    d) colaboreaza cu organismele implicate in activitatea de aderare/integrare in Uniunea Europeana, sub aspectul armonizarii legislatiei nationale cu acquisul comunitar;
    e) urmareste evolutia dreptului comunitar, precum si orice alte documente incluse in acquisul comunitar;
    f) colaboreaza cu Sectia de drept public si Sectia de drept privat in cadrul activitatii de realizare sau coordonare a proiectelor de coduri ori de alte legi de complexitate deosebita si care prezinta conotatii comunitare;
    g) pune la dispozitie personalului interesat din cadrul sectiilor Consiliului Legislativ si din cadrul Camerei Deputatilor si Senatului baza de documentare si informare a departamentului.
    Art. 24
    Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene este condus de un sef de departament, numit dintre consilieri.
    Atributiile personalului departamentului, pe functii, se stabilesc prin fisa postului, care se elaboreaza de catre seful departamentului si se aproba de catre presedintele Consiliului Legislativ.

    CAP. 6
    Departamentul de informatica legislativa

    Art. 25
    Departamentul de informatica legislativa asigura aplicarea unor componente ale tehnologiei informatiei si comunicatiilor (TIC) in activitatea curenta a Consiliului Legislativ.
    In acest scop, activitatea Departamentului de informatica legislativa are in vedere urmatoarele obiective:
    a) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru activitatea de avizare asistata de calculator;
    b) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru activitatea de evidenta oficiala a legislatiei asistata de calculator;
    c) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru managementul informatiilor cu privire la armonizarea legislatiei Romaniei cu cea a Uniunii Europene;
    d) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru managementul fluxurilor de informatii financiar-contabile asistat de calculator;
    e) acordarea asistentei tehnice de specialitate pentru implementarea bazelor de date necesare activitatii de elaborare de studii si documentare legislativa;
    f) dezvoltarea de strategii pentru dotarea hardware si software a Consiliului Legislativ;
    g) intretinerea echipamentelor de calcul si a software-ului de baza din cadrul retelei de calculatoare a Consiliului Legislativ.
    Componentele dezvoltate prevazute la alin. 2 lit. a) - f) functioneaza in cadrul Sistemului Integrat pentru Managementul Legislatiei (SIML), la nivelul Consiliului Legislativ.
    Art. 26
    In vederea indeplinirii obiectivelor prevazute la art. 25, Departamentul de informatica legislativa are urmatoarele atributii:
    a) intocmeste proiecte TIC, conform obiectivelor stabilite la art. 25, si le supune spre aprobare presedintelui Consiliului Legislativ;
    b) realizeaza interconectarea sistemului de baze de date al SIML cu sistemele de baze de date ale Camerei Deputatilor si Senatului;
    c) realizeaza managementul componentelor software de baza si de aplicatii - instalare, configurare, intretinere - la nivelul sistemului integrat al Consiliului Legislativ;
    d) acorda asistenta tehnica utilizatorilor SIML pentru componentele software implementate; asigura pregatirea si perfectionarea acestora;
    e) proiecteaza si implementeaza solutii pentru securitatea datelor disponibile in cadrul SIML;
    f) analizeaza performantele subsistemelor SIML si face propuneri de imbunatatire a acestora in baza tendintelor actuale din TIC;
    g) fundamenteaza si dezvolta proiecte de dotare in domeniul TIC.
    Art. 27
    Pentru indeplinirea sarcinilor ce ii revin, Departamentul de informatica legislativa are in structura sa:
    a) Serviciul pentru proiectarea si implementarea arhitecturilor hardware si software;
    b) Biroul pentru proiectarea si implementarea de baze de date legislative.
    Activitatea Departamentului de informatica legislativa se desfasoara pe baza de proiecte TIC, care acopera sarcinile anuale ale departamentului si sunt coordonate de un sef de proiect. Continutul proiectelor, precum si sefii de proiect se aproba de presedintele Consiliului Legislativ, la propunerea sefului de departament.
    Seful de departament raporteaza semestrial sau ori de cate ori este nevoie presedintelui Consiliului Legislativ stadiul realizarii proiectelor in derulare.
    Art. 28
    Departamentul de informatica legislativa este condus de un sef de departament, care are urmatoarele atributii principale:
    a) coordoneaza activitatea sefilor de proiecte;
    b) poate schimba ordinea de prioritate a obiectivelor unui proiect, dupa obtinerea aprobarii presedintelui Consiliului Legislativ;
    c) stabileste arhitectura software si hardware din cadrul SIML.
    Seful de departament este ajutat in activitatea sa de seful de serviciu, care este loctiitorul de drept al acestuia.

    CAP. 7
    Avizarea de catre Consiliul Legislativ a proiectelor de acte normative

    SECTIUNEA I
    Solicitarea avizului

    Art. 29
    Sunt supuse avizarii, de catre Consiliul Legislativ, urmatoarele categorii de proiecte de acte normative:
    I. Proiecte de legi initiate de Guvern:
    a) proiectele de legi initiate de Guvern, anterior dezbaterii acestora in sedinta Guvernului;
    b) proiectele de legi initiate de Guvern, ulterior dezbaterii si adoptarii lor in sedinta Guvernului si anterior trimiterii lor la Parlament, in situatia in care Guvernul modifica varianta avizata a proiectului;
    c) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate in fond, cu prilejul examinarii proiectului respectiv in prima Camera a Parlamentului;
    d) proiectele de legi adoptate in prima Camera si supuse dezbaterii celei de-a doua Camere a Parlamentului, in cazul in care s-au adus modificari formei anterioare, avizate;
    e) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate in fond, cu prilejul examinarii proiectului respectiv in a doua Camera a Parlamentului.
    II. Propuneri legislative:
    a) propunerile legislative initiate de senatori si deputati, precum si cele care fac obiectul initiativei legislative a cetatenilor, dupa inregistrarea lor la una dintre Camerele Parlamentului;*)
    b) amendamentele la propunerile legislative supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate in fond, cu prilejul examinarii propunerii respective in prima Camera a Parlamentului;
    c) propunerile legislative adoptate in prima Camera si supuse dezbaterii celei de-a doua Camere a Parlamentului, in cazul in care s-au adus modificari formei anterioare, avizate;
    d) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate in fond, cu prilejul examinarii proiectului respectiv in a doua Camera a Parlamentului.
    III. Proiecte de ordonante ale Guvernului:
    a) proiectele de ordonante emise in baza unei legi speciale de abilitare, anterior supunerii lor spre adoptare in sedinta Guvernului;
    b) proiectele de ordonante prevazute la art. 115 alin. (4) din Constitutie, anterior supunerii lor in sedinta Guvernului.
    IV. Proiecte de hotarari cu caracter normativ ale Guvernului:
    - proiectele de hotarari cu caracter normativ, anterior supunerii lor spre adoptare in sedinta Guvernului.
------------
    *) A se vedea si prevederile Legii nr. 189/1999 privind exercitarea initiativei legislative de catre cetateni, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 516 din 8 iunie 2004.

    Art. 30
    Solicitarea avizului se face de catre:
    a) secretarul general al Guvernului, in cazul proiectelor de legi prevazute la art. 29 pct. I lit. a) si b) si al proiectelor de ordonante si de hotarari cu caracter normativ ale Guvernului, prevazute la art. 29 pct. III si IV;
    b) secretarul general al fiecarei Camere a Parlamentului, in cazul proiectelor de legi prevazute la art. 29 pct. I lit. d) si al propunerilor legislative prevazute la art. 29 pct. II lit. a) si c);
    c) presedintele comisiei parlamentare sesizate in fond, in cazul amendamentelor la proiectele de legi si la propunerile legislative prevazute la art. 29 pct. I lit. c) si e) si la pct. II lit. b) si d).
    Art. 31
    Avizul Consiliului Legislativ are caracter consultativ si va fi dat in urmatoarele termene:
    a) termenul solicitat de Guvern, care nu poate fi mai mic de 10 zile in cazul proiectelor de acte normative cu procedura obisnuita si de doua zile in cazul proiectelor de legi cu procedura de urgenta;
    b) 24 de ore, in cazul proiectelor de ordonante prevazute la art. 29 pct. III lit. b);
    c) termenul stabilit de Biroul permanent al Camerei care l-a solicitat, in cazul proiectelor de legi prevazute la art. 29 pct. I lit. d) si al propunerilor legislative prevazute la art. 29 pct. II lit. a) si c);
    d) termenul stabilit de comisia parlamentara sesizata in fond, in cazul amendamentelor prevazute la art. 29 pct. I lit. c) si e) si la pct. II lit. b) si d).
    Daca avizul nu este dat in termenul stabilit, aceasta nu impiedica desfasurarea procedurii legislative.
    Art. 32
    Proiectul de act normativ, trimis spre avizare de catre Guvern, va fi insotit de expunerea de motive - respectiv nota de fundamentare in cazul actelor Guvernului - care va cuprinde justificarea reglementarii propuse.
    Expunerea de motive sau, dupa caz, nota de fundamentare va purta semnatura conducatorului autoritatii elaboratoare, precum si semnaturile conducatorilor ministerelor si ai altor autoritati avizatoare. In cazul existentei unei divergente, avizul va fi solicitat dupa solutionarea acesteia la nivelul Guvernului. Proiectul va fi insotit de studiile sau alte lucrari documentare care au stat la baza elaborarii acestuia.
    In cazul propunerilor legislative initiate de senatori si deputati, avizul Consiliului Legislativ se solicita dupa indeplinirea conditiilor prevazute la art. 111 alin. (1) din Constitutie.
    Art. 33
    In cazul propunerilor legislative initiate de cetateni in conditiile art. 74 alin. (1) din Constitutie, Consiliul Legislativ verifica existenta punctului de vedere exprimat de catre Curtea Constitutionala privind intrunirea conditiilor aferente acestei initiative legislative.*)
------------
    *) A se vedea nota de la art 29.

    SECTIUNEA a II-a
    Procedura avizarii

    Art. 34
    Dupa o prealabila examinare asupra intrunirii conditiilor legale privind cererea de aviz, presedintele Consiliului Legislativ dispune inregistrarea lucrarii, cu intreaga documentatie care o insoteste.
    Art. 35
    Repartizarea lucrarii, in vederea avizarii, se face pe baza de rezolutie a presedintelui Consiliului Legislativ, indicandu-se sectia in profilul careia intra examinarea si avizarea proiectului de act normativ, precum si termenul de definitivare a avizului.
    Art. 36
    In situatia in care proiectul de act normativ cuprinde reglementari ce intra in profilul ambelor sectii de avizare, avizarea se va face in sectii reunite, potrivit rezolutiei presedintelui Consiliului Legislativ.
    Art. 37
    Concomitent cu repartizarea lucrarii la sectia de profil, sunt sesizate cu analiza proiectului Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare, Sectia de drept public - Sectorul de legislatie privind autoritatile publice si de analiza constitutionala, pentru verificarea conformitatii cu prevederile Constitutiei, precum si Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene, in vederea examinarii compatibilitatii dispozitiilor proiectului cu legislatia europeana.
    Sesizarea se face prin transmiterea unei copii a proiectului, a expunerii de motive sau, dupa caz, a notei de fundamentare, precum si a documentatiei care il insoteste.
    Art. 38
    Primind lucrarea, presedintele de sectie desemneaza, in functie de importanta si amploarea proiectului, colectivul de examinare si pe raportorul lucrarii si stabileste termenul inauntrul caruia urmeaza a se elabora proiectul de aviz in vederea dezbaterii in sectie.
    In cazul prevazut la art. 36, colectivul de examinare si raportorul lucrarii vor fi stabiliti, prin rezolutie, de catre presedintele Consiliului Legislativ.
    La examinarea proiectului, raportorul lucrarii poate invita pe reprezentantii initiatorului pentru furnizarea de explicatii si date suplimentare cu privire la continutul proiectului.
    Art. 39
    La examinarea proiectului de act normativ se vor avea in vedere si continutul referatului intocmit de Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare, privind masurile ce se impun pe linia sistematizarii, unificarii si coordonarii legislatiei, precum si informarile doctrinare, jurisprudentiale si legislative, inclusiv cele de drept comparat, dupa caz, necesare emiterii avizului; totodata, se va tine seama de concluziile compartimentelor de profil privind conformitatea cu prevederile Constitutiei si compatibilitatea cu reglementarile comunitare.
    Dupa examinarea proiectului, raportorul intocmeste proiectul de aviz, care se supune spre examinare si aprobare presedintelui de sectie.
    Art. 40
    Proiectul de aviz, sub semnatura presedintelui de sectie, se prezinta spre insusire presedintelui Consiliului Legislativ.
    Art. 41
    In cazul proiectelor mai importante sau care prezinta unele aspecte deosebite, presedintii de sectie pot propune presedintelui Consiliului Legislativ invitarea senatorilor si a deputatilor, autori ai propunerii legislative supuse avizarii, precum si a ministrilor sau a secretarilor de stat din organele de specialitate ale administratiei publice centrale, care au atributii in domeniul de aplicare a viitoarei reglementari. Participarea acestora poate avea loc si din proprie initiativa.
    La dezbaterea proiectului in conditiile alin. 1 participa si presedintele Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare sau reprezentantul acestuia, precum si, dupa caz, seful Departamentului pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene.
    Art. 42
    In situatia in care proiectul de act normativ, prin natura reglementarilor pe care le cuprinde, a fost repartizat spre examinare ambelor sectii, raportul si proiectul de aviz, intocmite potrivit prevederilor art. 38, se dezbat in sectii reunite.
    Art. 43
    In cazul in care in cadrul dezbaterilor prevazute la art. 42 intervin divergente neconciliate intre punctele de vedere exprimate de catre fiecare sectie, dezbaterile vor fi reluate in prezenta presedintelui Consiliului Legislativ, care va conduce lucrarile si se va pronunta asupra punctelor aflate in divergenta, avizul Consiliului Legislativ urmand a cuprinde concluziile retinute.
    La dezbaterile prevazute la alin. 1 participa si presedintele Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare, precum si seful Departamentului pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene.
    Art. 44
    Presedintele Consiliului Legislativ poate supune in dezbaterea sectiilor reunite unele proiecte de acte normative complexe ori care ridica probleme controversate. In aceasta situatie, definitivarea avizului se va face, pe baza concluziilor desprinse din dezbateri, de catre presedintele Consiliului Legislativ.
    La dezbaterile prevazute la alineatul precedent participa presedintii de sectii, sefii de sectoare, raportorul lucrarii si alte persoane desemnate de catre presedintele Consiliului Legislativ.
    Art. 45
    Dupa insusirea de catre presedintele Consiliului Legislativ a continutului proiectului de aviz, avizul Consiliului Legislativ se transmite autoritatii care l-a solicitat, sub semnatura presedintelui acestuia.
    Art. 46
    In situatia in care, in urma examinarii proiectului de lege sau a propunerii legislative, se constata ca acesta este corespunzator sub toate aspectele prevazute la art. 3 pct. 1, avizul este favorabil.
    In cazul in care, ulterior examinarii proiectului de lege sau a propunerii legislative, se constata ca, in mod global, reglementarea propusa corespunde exigentelor urmarite prin art. 3 pct. 1, dar sunt necesare unele completari, modificari ori reformulari, avizul este favorabil si va cuprinde observatiile si propunerile corespunzatoare definitivarii corecte a proiectului.
    In situatia in care proiectul de lege sau propunerea legislativa contravine prevederilor sau principiilor constitutionale, ordinii statului de drept ori tratatelor la care Romania este parte sau este in discordanta cu sistemul nostru legislativ, avizul va fi negativ, motivandu-se in mod corespunzator.
    Avizul va fi, de asemenea, negativ si in situatia in care prin proiect se instituie norme incompatibile cu reglementarile Uniunii Europene.
    Art. 47
    Prevederile de la articolul precedent sunt aplicabile deopotriva si in cazul amendamentelor supuse dezbaterii comisiilor parlamentare, precum si in cazul ordonantelor sau hotararilor Guvernului.
    Avizul Consiliului Legislativ urmeaza a fi negativ si in cazurile emiterii unei ordonante a Guvernului intr-un domeniu rezervat legii organice sau care nu respecta prevederile dintr-o asemenea lege ori depaseste limitele legii de abilitare, precum si atunci cand se propune emiterea unei hotarari a Guvernului intr-un domeniu rezervat legii sau cand aceasta contravine unor prevederi dintr-o lege ori ordonanta.

    SECTIUNEA a III-a
    Forma de redactare a avizelor

    Art. 48
    Avizul favorabil fara observatii sau propuneri nu se motiveaza.
    Art. 49
    Avizul negativ sau avizul favorabil cu observatii si propuneri se motiveaza, astfel incat sa conduca la o fundamentare temeinica a punctelor de vedere exprimate.
    Art. 50
    Redactarea avizului favorabil cu observatii si propuneri se va face astfel incat in prima parte sa fie prezentate observatiile de principiu si, subsecvent, cele de text, in ordinea gruparii pe articole.
    Observatiile si propunerile de reformulare a textului se vor face prin redarea noului text in forma avuta in vedere.
    Art. 51
    Observatiile de principiu pot fi fundamentate si pe lucrari de doctrina, jurisprudenta si legislatie comparata, fara insa a se face consideratii cu caracter politic.
    Obiectiile si propunerile vor fi insotite, dupa caz, de studiile efectuate in acest sens, de alte documente sau de informatiile pe care se sprijina.
    Art. 52
    Avizul Consiliului Legislativ se va intocmi in trei exemplare, din care originalul se va transmite autoritatii publice care l-a solicitat, exemplarul al doilea se va atasa la dosarul constituit potrivit art. 79 din prezentul regulament, iar al treilea se va pastra intr-un dosar special al avizelor ce se tine la Secretariatul Consiliului Legislativ.
    Art. 53
    Initiatorul sau autoritatea care a solicitat avizul poate cere Consiliului Legislativ lamuriri suplimentare asupra continutului avizului dat sau poate invita pe presedintele acestuia ori pe un reprezentant al sau la dezbaterea propunerilor legislative sau a proiectelor avizate.
    Art. 54
    Dupa adoptarea proiectului de act normativ la care s-a emis avizul, raportorul lucrarii va intocmi o fisa in care se va consemna modul in care a fost insusit avizul de catre autoritatea care l-a solicitat. Aceasta fisa se va atasa dosarului in cauza, care va fi inaintat, pentru conservare, la arhiva Consiliului Legislativ.

    CAP. 8
    Elaborarea proiectelor de coduri si de alte legi complexe de catre Consiliul Legislativ sau sub coordonarea acestuia

    Art. 55
    Potrivit art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 73/1993, republicata, din dispozitia Camerei Deputatilor sau a Senatului, Consiliul Legislativ realizeaza nemijlocit sau coordoneaza elaborarea unor proiecte de coduri sau de alte legi de complexitate deosebita.

    SECTIUNEA I
    Elaborarea nemijlocita de coduri sau de alte legi complexe de catre Consiliul Legislativ

    Art. 56
    Dupa primirea dispozitiei prevazute la art. 55, presedintele Consiliului Legislativ dispune constituirea unei comisii, formata din personal de specialitate din cadrul sectiilor, in functie de natura legislatiei ce se preconizeaza. In aceasta comisie vor fi cooptati si alti specialisti din Ministerul Justitiei si din alte ministere si autoritati publice centrale, de profil sau interesate in aplicarea prevederilor noii reglementari. Desemnarea acestora se va face prin dispozitia conducatorului ministerului sau al autoritatii publice la care sunt incadrati.
    In functie de importanta si de natura problemelor ce urmeaza a face obiect de reglementare, in activitatea de documentare si elaborare se va asigura si participarea unor cadre din invatamantul superior, din institutele de cercetari sau alti specialisti de prestigiu, in calitate de colaboratori externi.
    Art. 57
    Elaborarea proiectelor de coduri sau de alte legi complexe va fi precedata de o vasta si atotcuprinzatoare activitate de documentare, finalizata prin studii, care vor evidentia necesitatea noii reglementari, cu aratarea efectelor previzibile ale unor solutii preconizate.
    Studiile si alte lucrari documentare vor sta la baza stabilirii conceptiei noilor reglementari.
    Studiile vor cuprinde analiza legislatiei existente in domeniul supus viitoarei reglementari, imperfectiunile acesteia sau lipsa unei reglementari in materie, precum si informatii cu privire la istoricul reglementarii in dreptul romanesc si de drept comparat, de natura a orienta in stabilirea unor solutii legislative.
    Art. 58
    Concluziile retinute in studii, cuprinzand liniile directoare ale conceptiei de ansamblu a viitoarei reglementari, vor fi inaintate, pentru exprimarea punctului de vedere, ministerelor si celorlalte autoritati publice interesate.
    Art. 59
    Pe baza studiilor intocmite si a punctelor de vedere exprimate de organele prevazute la art. 58, se vor intocmi teze prealabile care sa reflecte conceptia generala, principiile, noile orientari si principalele solutii ale reglementarilor preconizate.
    Art. 60
    Tezele prealabile vor fi inaintate spre insusire Guvernului. Dupa aprobarea tezelor, comisia prevazuta la art. 56 va proceda la redactarea textului viitorului act normativ.
    Art. 61
    Proiectul de cod, respectiv de lege, va fi insotit de un raport intocmit potrivit art. 16 alin. (1) din Legea nr. 73/1993, republicata, si va fi inaintat Guvernului in vederea dezbaterii si emiterii hotararii de adoptare.
    In cazul in care, in urma dezbaterii in sedinta de Guvern, se vor aduce modificari proiectului, Guvernul va solicita Consiliului Legislativ un aviz pentru aceste modificari.

    SECTIUNEA a II-a
    Elaborarea de coduri sau de alte legi complexe, sub coordonarea Consiliului Legislativ

    Art. 62
    Elaborarea de coduri sau de alte legi complexe, sub coordonarea Consiliului Legislativ, se va face de catre o comisie constituita in acest scop, in care vor fi inclusi reprezentanti ai Consiliului Legislativ, desemnati de catre presedintele Consiliului.
    Art. 63
    Principalele solutii preconizate prin proiect vor fi dezbatute, periodic, in sectia de avizare de profil a Consiliului Legislativ, facandu-se propuneri si recomandari corespunzatoare.
    Art. 64
    Pentru insusirea de catre Guvern a propunerilor elaborate de comisie se va urma procedura prevazuta la art. 61, care se aplica prin asemanare.
    Art. 65
    Exercitarea initiativei legislative de catre Guvern se va face luandu-se, in prealabil, avizul Consiliului Legislativ la ultima forma a proiectului adoptat prin hotararea emisa in acest sens.

    CAP. 9
    Secretariatul Consiliului Legislativ si celelalte compartimente administrative

    SECTIUNEA I
    Secretariatul Consiliului Legislativ

    Art. 66
    Secretariatul Consiliului Legislativ asigura circuitul actelor si al celorlalte documente primite si realizate in activitatea Consiliului Legislativ, precum si stocarea acestora in conditii de deplina conservare.
    Secretariatul Consiliului Legislativ realizeaza buna gospodarire a bunurilor aflate in patrimoniu, asigura aprovizionarea cu materialele necesare, utilizarea resurselor financiare si materiale cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate; asigura activitatile de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatiile cu publicul, precum si arhivarea documentelor Consiliului Legislativ si a actelor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 73/1993, republicata.
    Art. 67
    Secretariatul Consiliului Legislativ are in structura sa Directia tehnico-administrativa si registratura generala, cu Serviciul tehnic-administrativ si Biroul registratura generala, Sectorul financiar-contabil, Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatii cu publicul, Biroul arhivare.
    Art. 68
    Secretariatul Consiliului Legislativ este condus de catre secretarul general, care face parte din categoria inaltilor functionari publici, numit pe baza de concurs sau examen, pe criterii de profesionalism, prin ordin al presedintelui Consiliului Legislativ.
    Secretarul general isi desfasoara activitatea in subordinea directa a presedintelui Consiliului Legislativ si asigura pregatirea, organizarea si coordonarea activitatilor din cadrul Secretariatului si realizarea legaturilor functionale in cadrul Consiliului Legislativ.
    Principalele atributii si responsabilitati ale secretarului general sunt urmatoarele:
    a) indruma si raspunde de activitatea compartimentelor din subordine;
    b) colaboreaza cu compartimentele de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din ministere, din alte autoritati publice, in probleme de interes comun;
    c) primeste proiectele de acte normative transmise spre avizare;
    d) transmite solicitantilor avizele emise pentru proiectele de acte normative;
    e) monitorizeaza si controleaza elaborarea raportarilor periodice prevazute de reglementarile in vigoare;
    f) coordoneaza intocmirea si tinerea la zi a registrelor din cadrul Secretariatului Consiliului Legislativ;
    g) propune aprobarea fisei postului din compartimentele Secretariatului Consiliului Legislativ;
    h) indeplineste si alte atributii stabilite de presedintele Consiliului Legislativ.
    Art. 69
    Serviciul tehnic-administrativ asigura activitatea de administrare a bunurilor din patrimoniul Consiliului Legislativ, precum si pe cea de aprovizionare cu materiale si prestatiile necesare.
    Art. 70
    Lucrarile financiar-contabile se asigura de catre Sectorul financiar-contabil. Sectorul financiar-contabil elaboreaza propuneri pentru asigurarea si utilizarea resurselor financiare si materiale aferente realizarii obiectivelor Consiliului Legislativ, urmareste si raspunde de respectarea normelor legale privind utilizarea acestor resurse, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate; avizeaza si raspunde pentru legalitatea proiectelor de operatiuni prezentate spre aprobare ordonatorului principal de credite, respectiv inlocuitorului acestuia, potrivit competentelor stabilite.
    Seful Sectorului financiar-contabil raspunde direct fata de presedintele Consiliului Legislativ, care este ordonator principal de credite.
    Sectorul financiar-contabil are urmatoarele atributii principale:
    a) verifica si avizeaza pentru controlul financiar preventiv, in faza de angajare, lichidare, ordonantare si de plata, toate documentele care cuprind sau din care deriva operatiuni patrimoniale privind modul de constituire, administrare si utilizare a fondurilor prevazute in bugetul Consiliului Legislativ, evolutia si modul de administrare a patrimoniului, utilizarea si gospodarirea mijloacelor materiale si banesti, cele din care deriva drepturi si obligatii fata de persoane juridice sau fizice, precum si instrumente de plata intocmite ca urmare a efectuarii operatiunilor respective; raspunde de legalitatea si regularitatea proiectelor de operatiuni supuse aprobarii;
    b) fundamenteaza si elaboreaza proiectul bugetului Consiliului Legislativ;
    c) urmareste executia bugetara si intocmeste rapoarte periodice cu privire la aceasta;
    d) inregistreaza operatiunile patrimoniale in evidenta contabila sintetica si analitica privind cheltuielile curente si de capital;
    e) valorifica inventarierile periodice si anuale prin stabilirea diferentelor dintre situatia faptica si cea scriptica; urmareste ducerea la indeplinire a masurilor aprobate, potrivit competentelor, privind valorificarea rezultatelor inventarierii;
    f) intocmeste bilantul contabil si contul anual de executie a bugetului Consiliului Legislativ;
    g) gestioneaza fondul de salarii aprobat; intocmeste documentele necesare calculului si acordarii drepturilor legale;
    h) calculeaza si vireaza la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, la fondurile speciale sau terti sumele retinute de la salariati, precum si obligatiile financiar-fiscale legale ale Consiliului Legislativ.
    Art. 71
    Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatii cu publicul realizeaza activitatile specifice relatiilor pe plan international ale Consiliului Legislativ, asigurand traducerea, intocmirea si expedierea corespondentei cu strainatatea si realizarea obiectivelor in acest domeniu; elaboreaza, o data cu propunerile de buget ale Consiliului Legislativ, planul de actiuni externe pentru anul urmator; asigura obtinerea vizelor si protocolul pentru deplasarile in strainatate; primeste si insoteste delegatiile straine sosite in tara la invitatia Consiliului Legislativ.
    De asemenea, Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatii cu publicul organizeaza actiunile de protocol ale Consiliului Legislativ, inclusiv intalniri cu presa, radioul si televiziunea; prezinta zilnic presedintelui Consiliului Legislativ informatii din presa interna si straina.
    Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatii cu publicul primeste si inregistreaza petitiile adresate Consiliului Legislativ, ingrijindu-se de rezolvarea acestora.
    Pentru rezolvarea temeinica si legala a petitiilor, le va indruma compartimentelor de specialitate, potrivit rezolutiei presedintelui Consiliului Legislativ, urmarind solutionarea si redactarea in termen a raspunsurilor.
    Art. 72
    Biroul registratura generala executa lucrarile specifice de inregistrare a corespondentei Consiliului Legislativ primite si expediate, asigura multiplicarea si distribuirea proiectelor de acte normative potrivit rezolutiei presedintelui Consiliului Legislativ; asigura transmiterea avizelor Consiliului Legislativ catre destinatarii acestora, precum si a copiei avizelor Consiliului Legislativ catre sectiile acestuia.
    Art. 73
    Biroul arhivare asigura pastrarea si conservarea dosarelor si a celorlalte documente ale Consiliului Legislativ. Predarea oricarei lucrari se va trece in registrul de arhiva, care va evidentia data primirii in arhiva, felul lucrarii, numarul de file, compartimentul care preda si semnaturile de predare-primire.
    De asemenea, asigura pastrarea actelor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 73/1993, republicata.

    SECTIUNEA a II-a
    Registrele Consiliului Legislativ

    Art. 74
    Registrele Consiliului Legislativ sunt urmatoarele:
    a) registrul general de intrare si de iesire a corespondentei;
    b) registrul general de dosare, in care se da numar pentru lucrarile de avizare;
    c) registrul avizelor, in care se inregistreaza si se da numar avizelor ce se transmit autoritatilor solicitante;
    d) registrul de ordine ale presedintelui Consiliului Legislativ, in care acestea se inregistreaza si li se da numar, in ordinea emiterii;
    e) registrul special de corespondenta secreta si confidentiala, in care se inregistreaza documentele de aceasta natura;
    f) registrul de arhiva.
    Art. 75
    Registrul general de dosare va cuprinde urmatoarele rubrici:
    a) numarul dosarului;
    b) denumirea lucrarii;
    c) data primirii;
    d) autoritatea care a solicitat avizul;
    e) termenul solicitat pentru transmiterea avizului;
    f) sectia careia i-a fost repartizata lucrarea;
    g) termenul de prezentare a proiectului de aviz;
    h) data primirii avizului de la sectie, in forma definitivata;
    i) forma avizului: favorabil, fara observatii si propuneri, favorabil, cu observatii si propuneri, aviz negativ;
    j) data expedierii avizului.
    Stabilirea rubricilor registrelor se face in functie de natura lucrarilor evidentiate, la propunerea secretarului general, si se aproba de catre presedintele Consiliului Legislativ.
    Art. 76
    O copie de pe avizele inregistrate se indosariaza in ordine numerica, intr-un dosar special care se pastreaza de catre secretarul general.
    Art. 77
    Pentru evidenta lucrarilor primite si realizate in sectii se intocmeste un registru al dosarelor dezbatute in sectie, care va cuprinde urmatoarele rubrici:
    a) numarul dosarului;
    b) denumirea lucrarii;
    c) data primirii lucrarii in sectie;
    d) colectivul desemnat pentru avizarea lucrarii;
    e) raportorul lucrarii;
    f) data dezbaterii in cadrul sectorului;
    g) data dezbaterii in cadrul sectiei sau, dupa caz, in sectiile reunite;
    h) forma avizului;
    i) data prezentarii proiectului de aviz, in forma definitivata;
    j) numarul avizului;
    k) data predarii dosarului la arhiva si semnatura de primire.

    SECTIUNEA a III-a
    Dosarele lucrarilor de avizare

    Art. 78
    Dosarele cuprinzand lucrarile de avizare a proiectelor de acte normative au regimul lucrarilor confidentiale.
    Scoaterea dosarelor din incinta Consiliului Legislativ este interzisa, cu exceptia cazurilor cand reprezentantul Consiliului Legislativ se deplaseaza pentru sustinerea punctelor de vedere exprimate in aviz sau in alte situatii, pe baza aprobarii presedintelui de sectie.
    Art. 79
    Documentele care intra in compunerea dosarului se numeroteaza si vor fi cusute si snuruite inainte de predarea lor la arhiva. Dupa snuruire se va aplica sigiliul, certificandu-se numarul filelor.
    Dosarele cuprinzand lucrarile de avizare vor cuprinde si o fisa in care se va mentiona modul in care autoritatea care a solicitat avizul si-a insusit continutul acestuia, precum si o copie de pe actul normativ adoptat.
    Predarea la arhiva a dosarelor se va face dupa intocmirea fisei prevazute la alin. 2.
    Pastrarea in arhiva a dosarelor se va face in ordinea lor numerica.
    Art. 80
    La arhiva vor fi predate si celelalte lucrari ale Consiliului Legislativ, terminate sau aflate in stare pasiva.

    SECTIUNEA a IV-a
    Compartimentul de audit public intern

    Art. 81
    Activitatea de audit public intern se desfasoara avand ca obiectiv asigurarea administrarii in mod economic si cu eficienta a fondurilor alocate de la bugetul de stat.
    Conducatorul Compartimentului de audit public intern se numeste de catre presedintele Consiliului Legislativ si isi desfasoara activitatea sub directa coordonare a acestuia, potrivit legii.

    SECTIUNEA a V-a
    Biroul organizare, resurse umane si contencios

    Art. 82
    Biroul organizare, resurse umane si contencios are urmatoarele atributii principale:
    a) organizeaza concursurile sau examenele pentru selectionarea personalului si ocuparea posturilor vacante;
    b) intocmeste proiectele de ordine pentru numirea ca functionari publici a candidatilor declarati admisi, precum si pentru incadrarea si incheierea contractelor individuale de munca pentru salariati;
    c) intocmeste referate in baza propunerilor de avansare in functie, grad sau treapta profesionala a functionarilor publici, precum si asupra avansarii salariatilor, conform legii;
    d) programeaza si organizeaza perfectionarea profesionala a functionarilor publici si a salariatilor pe care o supune aprobarii presedintelui;
    e) efectueaza calculele privind stabilirea procentului sporurilor de vechime si de stabilitate, precum si al altor sporuri prevazute de lege;
    f) gestioneaza carnetele de munca si dosarele profesionale ale functionarilor publici, precum si carnetele de munca ale salariatilor, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    g) urmareste aplicarea ordinelor presedintelui Consiliului Legislativ referitoare la organizarea activitatii profesionale si a evaluarii profesionale anuale;
    h) intocmeste documentele necesare calculului salariilor de baza, respectiv al majorarilor salariale conform normelor legale in vigoare;
    i) intocmeste dosarele de pensionare, asigura eliberarea legitimatiilor, precum si orice alte lucrari specifice, potrivit dispozitiilor legale in vigoare;
    j) asigura, prin compartimentul de contencios, reprezentarea intereselor Consiliului Legislativ in fata instantelor judecatoresti.

    CAP. 10
    Personalul Consiliului Legislativ

    SECTIUNEA I
    Conditii de numire

    Art. 83
    Personalul Consiliului Legislativ este alcatuit din demnitari, functionari publici si personal contractual.
    Conditiile de numire in functiile de presedinte al Consiliului Legislativ, presedinte de sectie, sef al Departamentului pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene, sef al Departamentului de informatica legislativa, secretar general, director al Directiei de studii si documentare si de sef al Sectorului financiar-contabil sunt cele prevazute la art. 18 alin. (1) din Legea nr. 73/1993, republicata.
    Art. 84
    Au calitatea de membri ai Consiliului Legislativ presedintele Consiliului Legislativ, presedintii de sectii, sefii de departamente si consilierii.
    Art. 85
    Secretarul general, sefii de departamente, consilierii si celalalt personal care detine calitatea de functionar public isi exercita atributiile de la data depunerii, in mod individual, a juramantului prevazut la art. 9 alin. (3) din Legea nr. 73/1993, republicata, si in conditiile prevazute la art. 11 alin. (4) din aceeasi lege.
    Art. 86
    Conditiile de numire a directorilor sunt cele prevazute de lege si de prezentul regulament pentru consilier sau, respectiv, expert.
    Art. 87
    Conditiile de numire in functia de expert si in celelalte functii de executie de specialitate specifice din cadrul Consiliului Legislativ sunt cele aplicabile personalului similar din aparatul Parlamentului sau, dupa caz, cele prevazute de reglementarile legale in vigoare pentru functionarii publici.
    Conditiile de numire a expertilor si consultantilor, functionari publici si personal contractual, sunt urmatoarele:
    a) sa fie absolvent, cu diploma de licenta, al unei facultati;
    b) sa aiba o buna reputatie morala;
    c) sa fi desfasurat o valoroasa activitate in specialitate.
    In afara conditiilor prevazute la alin. 2 lit. a) - c), pentru functia de expert se cere o vechime in specialitate de cel putin 5 ani, iar pentru cea de consultant, de 3 ani. In situatii temeinic motivate, presedintele Consiliului Legislativ, la propunerea Comisiei de numiri si disciplina, poate reduce pana la 3 ani vechimea in munca pentru expert si poate incadra in functia de consultant tineri absolventi ai facultatii, cu diploma de licenta, fara indeplinirea conditiilor de vechime.
    Conditiile de numire prevazute la alin. 2 si 3 sunt valabile si pentru personalul prevazut la alin. 1.
    Art. 88
    Functiile din aparatul Consiliului Legislativ prevazute la art. 87 se ocupa prin concurs, in conditiile legii.
    Concursul se organizeaza de catre Comisia de numiri si disciplina, formata din 3 consilieri, desemnati de presedintele Consiliului Legislativ.
    Art. 89
    Comisia de numiri si disciplina va asigura publicarea anuntului de concurs intr-un ziar de larga circulatie si va afisa, la sediul Consiliului Legislativ, data tinerii concursului, postul vacant, conditiile de numire, precum si tematica concursului.
    Candidatii vor prezenta curriculum vitae.
    Art. 90
    Tematica concursului se va elabora de catre Comisia de numiri si disciplina, pe baza propunerilor presedintelui de sectie, respectiv ale sefului de compartiment, in structura caruia se gaseste postul vacant.
    Art. 91
    Concursul va consta in proba scrisa, proba orala si, dupa caz, proba practica.
    Art. 92
    Notarile se vor face de la 1 la 10 si se vor da pentru fiecare proba. Nota de calificare va fi cea rezultata din media notarilor la fiecare proba.
    Art. 93
    Rezultatul concursului si clasificarea candidatilor se vor consemna de catre Comisia de numiri si disciplina intr-un proces-verbal care va fi inaintat, insotit de propunerea corespunzatoare, presedintelui Consiliului Legislativ.
    Art. 94
    Comisia de numiri si disciplina poate solicita candidatilor date suplimentare referitoare la activitatea profesionala desfasurata, constand, de regula, in lucrari stiintifice sau alte lucrari de specialitate in domeniu.
    Art. 95
    Pe baza propunerii Comisiei de numiri si disciplina si a celorlalte documente aferente concursului, presedintele Consiliului Legislativ emite ordinul de numire in functie.
    Art. 96
    Personalul Consiliului Legislativ trebuie sa-si indeplineasca atributiile cu constiinciozitate deplina si inalt profesionalism. El nu poate face parte din partide politice.
    Art. 97
    Functiile de presedinte al Consiliului Legislativ, de presedinte de sectie, de secretar general, de sef de departament, de consilier si de expert sunt, potrivit legii, incompatibile cu oricare alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior.
    Participarea la activitatile didactice a persoanelor prevazute la alin. 1 nu trebuie sa impieteze in nici un fel asupra activitatii ce le revine in cadrul Consiliului Legislativ.
    Art. 98
    Incadrarea pe functiile prevazute la art. 97 inceteaza prin demisie, in caz de incalcare a prevederilor articolului precedent, de pierdere a drepturilor electorale, in situatia condamnarii definitive pentru savarsirea unei infractiuni sau, dupa caz, in alte situatii prevazute de lege.
    Incetarea exercitarii functiilor prevazute la alin. 1 se constata de catre autoritatile, respectiv persoanele in fata carora cei care ocupa aceste functii au prestat juramantul.

    SECTIUNEA a II-a
    Salarizare si concedii de odihna

    Art. 99
    Salarizarea si celelalte drepturi de natura salariala ale personalului Consiliului Legislativ sunt corespunzatoare celor stabilite pentru personalul cu functii similare din aparatul celor doua Camere ale Parlamentului. Functia de secretar general este asimilata, din punct de vedere al salarizarii, functiei de sef de departament, iar ceilalti functionari publici sunt salarizati potrivit reglementarilor legale aplicabile functiilor respective.
    Art. 100
    Salarizarea presedintelui Consiliului Legislativ si a presedintilor de sectie se face la nivelul functiilor cu care au fost asimilati prin Legea nr. 73/1993, republicata.
    Art. 101
    Regulile privind durata concediului de odihna, cuantumul indemnizatiei cuvenite, programarea, efectuarea, intreruperea si amanarea concediului de odihna si compensarea in bani a concediului neefectuat se stabilesc, potrivit legii, prin regulamentul intern aprobat prin ordin al presedintelui Consiliului Legislativ.

    SECTIUNEA a III-a
    Raspunderea disciplinara

    Art. 102
    Incalcarea prevederilor Legii nr. 73/1993, republicata, a dispozitiilor prezentului regulament si a altor dispozitii legale privind etica profesionala atrage raspunderea celor vinovati si aplicarea de sanctiuni disciplinare.
    Art. 103
    Presedintele Consiliului Legislativ si presedintii de sectii sunt cercetati si sanctionati in cazul comiterii unor abateri disciplinare, potrivit prevederilor art. 23 alin. (2) din Legea nr. 73/1993, republicata.
    Art. 104
    Personalul Consiliului Legislativ, altul decat cel prevazut la art. 103, este cercetat, pentru abaterile disciplinare comise, de catre Comisia de numiri si disciplina a Consiliului Legislativ, iar sanctiunile se aplica de catre presedintele acestuia.
    Art. 105
    Sanctiunile disciplinare ce se aplica celor vinovati de abateri disciplinare sunt urmatoarele:
    a) avertisment;
    b) reducerea salariului si a indemnizatiei de conducere, dupa caz, cu 10 - 15%, pentru o durata de cel mult 3 luni;
    c) retrogradarea din functie sau categorie din cadrul aceleiasi profesiuni, pentru o durata de cel mult 3 luni;
    d) destituirea din functie.
    Destituirea din functie se aplica in cazul savarsirii unei abateri grave sau incalcari, in mod repetat, a obligatiilor de serviciu.
    Art. 106
    In cazul savarsirii de abateri disciplinare, presedintele sectiei, respectiv seful de compartiment, dispune sau efectueaza personal o cercetare a invinuirii, ascultand si pe cel in cauza. Rezultatele cercetarii si circumstantele in care s-a produs abaterea se consemneaza intr-un referat de constatare.
    Art. 107
    Sesizarea Comisiei de numiri si disciplina se face de catre presedintele sectiei, respectiv seful de compartiment.
    Art. 108
    Comisia de numiri si disciplina analizeaza materialul probator, procedeaza la audierea celui in cauza si poate dispune completarea probatoriilor.
    Art. 109
    In situatia in care Comisia de numiri si disciplina retine vinovatia, face propuneri de sanctionare, pe care le inainteaza presedintelui Consiliului Legislativ.
    Art. 110
    Concluziile Comisiei de numiri si disciplina se consemneaza intr-o hotarare, care se ia cu majoritatea voturilor membrilor care o compun.
    Art. 111
    Comisia de numiri si disciplina va avea un registru al cauzelor, in care se vor inregistra lucrarile primite si hotararile adoptate. Comisia are un secretar, care va fi desemnat, o data cu constituirea acesteia, prin ordin al presedintelui Consiliului Legislativ.
    Art. 112
    Aplicarea sanctiunilor, in functie de gravitatea abaterilor comise, se face de catre presedintele Consiliului Legislativ, in conditiile legii si ale prezentului regulament.

    CAP. 11
    Colaboratori externi

    Art. 113
    Pentru executarea unor lucrari care implica o specialitate deosebita, presedintele Consiliului Legislativ poate aproba consultarea unor specialisti de prestigiu in calitate de colaboratori externi. Acestia vor fi folositi, de regula, la elaborarea unor studii sau a altor lucrari de specialitate, precum si in colectivele de elaborare a codurilor si a altor legi de complexitate deosebita.
    Art. 114
    Colaboratorii externi beneficiaza de drepturile cuvenite potrivit legii.
    Art. 115
    Aprobarea colaboratorilor externi si stabilirea drepturilor de remunerare a acestora se fac prin ordin al presedintelui Consiliului Legislativ, la propunerea presedintilor de sectie, respectiv a sefilor de compartimente.
    Art. 116
    Pe perioada indeplinirii atributiilor, colaboratorii externi se supun indatoririlor personalului Consiliului Legislativ in ceea ce priveste pastrarea confidentialitatii lucrarilor si respectarea normelor de disciplina.
    Ei vor poseda legitimatie de intrare in sediu care va fi restituita la incetarea acestei calitati.
    Art. 117
    Activitatea colaboratorilor externi se desfasoara sub coordonarea presedintelui de sectie, respectiv a sefului de compartiment unde acestia isi desfasoara activitatea.
    Art. 118
    Presedintele Consiliului Legislativ poate numi, dintre personalitatile cu inalt prestigiu si cu bogata activitate in domeniul dreptului, consilieri temporari, folositi in calitate de consultanti stiintifici.

    CAP. 12
    Bugetul

    Art. 119
    Potrivit legii, bugetul Consiliului Legislativ face parte integranta din bugetul de stat.
    Art. 120
    Propunerile pentru proiectul de buget se fac de catre Sectorul financiar-contabil din cadrul Secretariatului Consiliului Legislativ.
    Art. 121
    Prin buget se vor asigura fondurile necesare functionarii in bune conditii a activitatii Consiliului Legislativ, fiind determinate resursele de acoperire pe categorii de cheltuieli.
    Art. 122
    Proiectul de buget se intocmeste cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 123
    Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasari, dotari cu autoturisme si consum lunar de carburanti se stabilesc prin ordin al presedintelui Consiliului Legislativ.

    CAP. 13
    Dispozitii finale

    Art. 124
    Prezentul regulament se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    ANEXA 1

              STRUCTURA ORGANIZATORICA A CONSILIULUI LEGISLATIV

    Numar maxim de posturi: 131

                                ______________
                               |  PRESEDINTE  |
                               |______________|
                                      |  |                     ______________
                                      |  |____________________|  CANCELARIE  |
                                      |                       |______________|
                                      |
    __________________________________|______________________________________
 __|___  ___|__  _____|_____  ______|_______  ______|______  ______|______   |
|SECTIA||SECTIA||SECTIA DE  ||DEPARTAMENTUL ||DEPARTAMENTUL||SECRETARIATUL|  |
|DE    ||DE    ||EVIDENTA   ||PENTRU        ||DE           ||CONSILIULUI  |  |
|DREPT ||DREPT ||OFICIALA A ||ARMONIZAREA   ||INFORMATICA  ||LEGISLATIV   |  |
|PUBLIC||PRIVAT||LEGISLATIEI||LEGISLATIEI CU||LEGISLATIVA  ||             |  |
|      ||      ||SI         ||REGLEMENTARILE||             ||             |  |
|      ||      ||DOCUMENTARE||UNIUNII       ||             ||             |  |
|      ||      ||           ||EUROPENE      ||             ||             |  |
|______||______||___________||______________||_____________||_____________|  |
 __|__    __|__     __|__                         __|__          __|__       |
|MODUL|  |MODUL|   |MODUL|                       |MODUL|        |MODUL|      |
|  1  |  |  2  |   |  3  |                       |  4  |        |  5  |      |
|_____|  |_____|   |_____|                       |_____|        |_____|      |
                                                                 ____________|
                                                         _______|_______
                                                   _____|_____   _______|______
                                                  |Biroul     | |Compartimentul|
                                                  |organizare,| |de audit      |
                                                  |resurse    | |public intern |
                                                  |umane si   | |              |
                                                  |contencios | |              |
                                                  |___________| |______________|


    MODUL 1

                            ________________________
                           | SECTIA DE DREPT PUBLIC |
                           |________________________|
                                       |
             __________________________|____________________________________
   _________|________     |     _____|_____     |     _________|_________   |
  |Sectorul de       |    |    |Sectorul de|    |    |Sectorul de        |  |
  |legislatie privind|    |    |legislatie |    |    |legislatie privind |  |
  |autoritatile      |    |    |bugetara,  |    |    |apararea, ordinea  |  |
  |publice si de     |    |    |fiscala si |    |    |publica si         |  |
  |analiza           |    |    |monetara   |    |    |siguranta nationala|  |
  |constitutionala   |    |    |           |    |    |                   |  |
  |__________________|    |    |___________|    |    |___________________|  |
            ______________|____     ____________|_____     _________________|_
           |Sectorul de        |   |Sectorul de       |   |Sectorul de        |
           |legislatie penala  |   |legislatie privind|   |legislatie privind |
           |si contraventionala|   |invatamantul,     |   |relatiile          |
           |                   |   |cercetarea, arta, |   |internationale     |
           |                   |   |cultura si cultele|   |                   |
           |___________________|   |__________________|   |___________________|


    MODUL 2

                            ________________________
                           | SECTIA DE DREPT PRIVAT |
                           |________________________|
                                       |
       ________________________________|________________________________
 _____|____  _____|____   _____|_____  _____|____   _____|_____  _______|______
|Sectorul  ||Sectorul  | |Sectorul de||Sectorul  | |Sectorul de||Sectorul de   |
|de        ||de        | |legislatie ||de        | |legislatie ||legislatie    |
|legislatie||legislatie| |economica  ||legislatie| |a muncii si||privind       |
|civila    ||comerciala| |si de      ||agrara si | |securitatii||sanatatea,    |
|          ||          | |privatizare||asociativa| |sociale    ||protectia     |
|          ||          | |           ||          | |           ||mediului si   |
|          ||          | |           ||          | |           ||protectia     |
|          ||          | |           ||          | |           ||consumatorului|
|__________||__________| |___________||__________| |___________||______________|


    MODUL 3

                        ______________________________
                       | SECTIA DE EVIDENTA OFICIALA  |
                       | A LEGISLATIEI SI DOCUMENTARE |
                       |______________________________|
                                      |
           ___________________________|______________________________
    ______|_______     _______|______     _______|________     ______|______
   |Sectorul de   |   |Sectorul de   |   |Sectorul de     |   |Directia de  |
   |metodologie,  |   |evidenta      |   |republicari,    |   |studii si    |
   |tehnica       |   |oficiala a    |   |rectificari,    |   |documentare  |
   |legislativa si|   |legislatiei si|   |culegeri de acte|   |cu: Serviciul|
   |sistematizarea|   |de elaborare a|   |normative -     |   |de studii;   |
   |legislatiei   |   |Repertoriului |   |codexuri        |   |Serviciul de |
   |              |   |legislatiei   |   |                |   |documentare; |
   |              |   |Romaniei      |   |                |   |Biblioteca   |
   |______________|   |______________|   |________________|   |_____________|


    MODUL 4

                        ______________________________
                       | DEPARTAMENTUL DE INFORMATICA |
                       |          LEGISLATIVA         |
                       |______________________________|
                                       |
                       ________________|_____________________
      ________________|________________        ______________|____________
     | Serviciul pentru proiectarea    |      | Biroul pentru proiectarea |
     | si implementarea de arhitecturi |      | si implementarea de baze  |
     | hardware si software            |      | de date legislative       |
     |_________________________________|      |___________________________|


    MODUL 5

                   ______________________________________
                  | SECRETARIATUL CONSILIULUI LEGISLATIV |
                  |______________________________________|
                                      |
            __________________________|___________________________________
 __________|___________   _________|________   _________|__________   ____|____
|Directia              | |Sectorul          | |Serviciul de relatii| |Biroul   |
|tehnico-administrativa| |financiar-contabil| |externe, protocol,  | |arhivare |
|si registratura       | |                  | |presa, petitii si   | |         |
|generala cu: Serviciul| |                  | |relatii cu publicul | |         |
|tehnic-administrativ; | |                  | |                    | |         |
|Biroul registratura   | |                  | |                    | |         |
|generala              | |                  | |                    | |         |
|______________________| |__________________| |____________________| |_________|

    ANEXA 2

    Consiliul Legislativ

                          NOMENCLATORUL DE FUNCTII

 ______________________________________________________________________
|Nr. |                            Functia                              |
|crt.|                                                                 |
|____|_________________________________________________________________|
|  1.| Presedintele Consiliului Legislativ                             |
|____|_________________________________________________________________|
|  2.| Presedinte de sectie                                            |
|____|_________________________________________________________________|
|  3.| Secretar general (asimilat functiei de sef departament)         |
|____|_________________________________________________________________|
|  4.| Sef departament                                                 |
|____|_________________________________________________________________|
|  5.| Director, sef sector (functia de baza asimilata consilierului   |
|    | parlamentar cu indemnizatie de conducere)                       |
|____|_________________________________________________________________|
|  6.| Director, sef sector (functia de baza asimilata consilierului I,|
|    | superior cu indemnizatie de conducere)                          |
|____|_________________________________________________________________|
|  7.| Director (functia de baza asimilata expertului parlamentar cu   |
|    | indemnizatie de conducere)                                      |
|____|_________________________________________________________________|
|  8.| Director (functia de baza asimilata expertului I, superior cu   |
|    | indemnizatie de conducere)                                      |
|____|_________________________________________________________________|
|  9.| Sef serviciu (functia de baza asimilata consilierului sau       |
|    | expertului cu indemnizatie de conducere)                        |
|____|_________________________________________________________________|
| 10.| Sef birou (functia de baza asimilata consilierului sau          |
|    | expertului cu indemnizatie de conducere)                        |
|____|_________________________________________________________________|
| 11.| Consilier (asimilat consilierului parlamentar)                  |
|____|_________________________________________________________________|
| 12.| Consilier I, superior                                           |
|____|_________________________________________________________________|
| 13.| Expert (asimilat expertului parlamentar)                        |
|____|_________________________________________________________________|
| 14.| Expert I (debutant, asistent, principal, superior)              |
|____|_________________________________________________________________|
| 15.| Consultant (asimilat consultantului parlamentar)                |
|____|_________________________________________________________________|
| 16.| Sef cabinet (S)                                                 |
|____|_________________________________________________________________|
| 17.| Sef cabinet, referent (SSD)                                     |
|____|_________________________________________________________________|
| 18.| Referent III (debutant, asistent, principal, superior)          |
|____|_________________________________________________________________|
| 19.| Sef cabinet, referent, stenodactilograf (P.L.)                  |
|____|_________________________________________________________________|
| 20.| Sef cabinet, referent, stenodactilograf (M)                     |
|____|_________________________________________________________________|
| 21.| Secretar-dactilograf                                            |
|____|_________________________________________________________________|
| 22.| Arhivar (M)                                                     |
|____|_________________________________________________________________|
| 23.| Magaziner (M)                                                   |
|____|_________________________________________________________________|
| 24.| Curier                                                          |
|____|_________________________________________________________________|
| 25.| Bufetier                                                        |
|____|_________________________________________________________________|
| 26.| Sofer                                                           |
|____|_________________________________________________________________|
| 27.| Muncitor calificat (instalator, electrician, lacatus, mecanic,  |
|    | tamplar, legator)                                               |
|____|_________________________________________________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu