Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1 din 26 februarie 1996

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Legislativ si a nomenclatorului de functii

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 43 din 29 februarie 1996


SmartCity3


    Avand in vedere Avizul comun al Comisiei juridice, de disciplina si imunitati a Camerei Deputatilor si al Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari a Senatului,
    in temeiul art. 10 din Legea nr. 73/1993 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Legislativ,

    Birourile permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Legislativ, care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Se aproba nomenclatorul de functii al Consiliului Legislativ, care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                  ADRIAN NASTASE


                  PRESEDINTELE SENATUI
                  prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

               REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Consiliului Legislativ

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Consiliul Legislativ, organ consultativ de specialitate al Parlamentului Romaniei, se organizeaza si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 73/1993 si ale prezentului regulament.
    Art. 2
    Regulamentul stabileste, in temeiul prevederilor art. 6, 8, 10, 15, 16 si 19 din Legea nr. 73/1993, structura organizatorica a Consiliului Legislativ, procedura de desfasurare a activitatii de avizare a proiectelor de acte normative, atributiile sectiilor si ale celorlalte compartimente, statutul personalului, atributiile, drepturile si obligatiile acestuia, precum si raspunderea in caz de abateri disciplinare.
    Prin regulament se instituie, de asemenea, masuri privind organizarea activitatii de sistematizare, unificare si coordonare legislativa, norme privind modul de organizare a evidentei oficiale a legislatiei, informatizarea acesteia, precum si coordonarea activitatii de elaborare si editare de repertorii legislative si culegeri de acte normative, in vederea asigurarii autenticitatii informatiei legislative.
    Art. 3
    Organizarea si structura Consiliului Legislativ trebuie sa asigure realizarea competentei acestuia, prevazuta in art. 2 din Legea nr. 73/1993.
    Pentru indeplinirea atributiilor stabilite prin legea sa de organizare si functionare, Consiliul Legislativ va urmari, in principal, urmatoarele obiective:
    1. In activitatea de avizare a proiectelor de acte normative sau a amendamentelor, analizeaza reglementarile propuse atat din punct de vedere al legalitatii solutiilor preconizate si al tehnicii legislative, cat si al incadrarii lor in contextul sistemului legislativ, al conexiunilor, al incidentelor cu alte acte normative, al tuturor implicatiilor acestora. De asemenea, examineaza concordanta normelor propuse cu reglementarile Uniunii Europene, pentru a se asigura armonizarea legislatiei Romaniei cu acestea.
    Examinarea proiectelor si a propunerilor legislative se face, in principal, in raport cu urmatoarele aspecte de ordin legislativ:
    a) concordanta solutiilor legislative cuprinse in proiect cu prevederile si principiile Constitutiei;
    b) corelarea cu prevederile din conventiile internationale la care Romania este parte;
    c) natura legii si nivelul actului normativ, in raport cu competentele stabilite prin Constitutie sau alte legi;
    d) inlaturarea unor eventuale contradictii sau necorelari din textul proiectului;
    e) corelarea prevederilor proiectului cu actele normative de nivel superior;
    f) caracterul complet al reglementarii continute in proiect, raportata la materia ce face obiect de reglementare;
    g) implicatiile noii reglementari asupra legislatiei in vigoare si modul cum acestea sunt rezolvate in textul proiectului prin abrogari, modificari, completari, dupa caz;
    h) evitarea unor eventuale paralelisme in reglementare, in raport cu alte acte normative;
    i) necesitatea concentrarii in reglementari unitare a unor dispozitii din aceeasi materie cuprinse in mai multe acte normative;
    j) redactarea corespunzatoare a textului, din punct de vedere al claritatii in exprimare, al unitatii terminologice, al unei bune sistematizari a acestuia, precum si al respectarii celorlalte reguli de tehnica si metodologie legislativa.
    2. In vederea punerii de acord a legislatiei anterioare Constitutiei cu prevederile si principiile acesteia, precum si pentru sistematizarea, unificarea si coordonarea legislatiei Romaniei, Consiliul Legislativ va inventaria intreaga legislatie existenta pentru a se stabili fondul legislatiei active si a se face propuneri de abrogare a reglementarilor neconstitutionale, a celor contrare actualei ordini de drept, a celor cazute in desuetudine, de eliminare a tuturor contradictiilor si necorelarilor legislative.
    Totodata, pentru a se facilita procesul de aplicare a legii, precum si accesul cetateanului la legislatie, Consiliul Legislativ va propune celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului un program de codificare a legislatiei si va coordona operatiunea de codificare.
    3. In vederea modernizarii, optimizarii si computerizarii activitatii de legiferare si a legislatiei, Consiliul Legislativ va elabora si va organiza un program de informatizare legislativa care sa se constituie intr-un sistem national conectat la sistemele similare internationale si care sa serveasca institutiilor fundamentale ale statului.
    Art. 4
    In indeplinirea atributiilor sale, Consiliul Legislativ colaboreaza cu autoritatile administratiei publice si cu institutiile publice de specialitate, in functie de natura lucrarilor. Acestea sunt obligate, potrivit legii, sa asigure, in termenele si in conditiile stabilite de Consiliul Legislativ, informatiile si documentatiile solicitate, acordandu-i sprijinul necesar.

    CAP. 2
    Structura organizatorica a Consiliului Legislativ

    Art. 5
    Consiliul Legislativ este alcatuit din Sectia de drept public, Sectia de drept privat si Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare.
    In structura Consiliului Legislativ se cuprind, de asemenea, Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile comunitare, Departamentul de informatica legislativa, Secretariatul Consiliului Legislativ, Serviciul de relatii externe, protocol si presa si Biroul de organizare, resurse umane si contencios.
    Art. 6
    Structura organizatorica a Consiliului Legislativ si nomenclatorul de functii sunt prevazute in anexele nr. 1 si 2 la prezentul regulament.
    Statul de functii si regulamentul de ordine interioara se aproba de catre presedintele Consiliului Legislativ.

    CAP. 3
    Conducerea Consiliului Legislativ

    Art. 7
    Consiliul Legislativ este condus de presedintele acestuia, iar fiecare sectie, de catre un presedinte de sectie.
    Art. 8
    Unul dintre presedintii de sectie, desemnat de presedintele Consiliului Legislativ, este loctiitorul de drept al acestuia.
    Art. 9
    In exercitarea atributiilor prevazute de lege, presedintele Consiliului Legislativ:
    a) asigura conducerea intregii activitati a Consiliului Legislativ;
    b) prezinta anual Parlamentului raportul asupra activitatii Consiliului Legislativ;
    c) reprezinta Consiliul Legislativ in fata Camerei Deputatilor, a Senatului si a celorlalte autoritati publice, precum si in relatiile cu persoanele juridice si fizice;
    d) semneaza avizele si celelalte acte ale Consiliului Legislativ, care se pot emite numai cu acordul sau;
    e) convoaca si supune spre dezbaterea sectiilor unite probleme pe care le considera necesare in activitatea de avizare si pentru buna desfasurare a activitatii Consiliului Legislativ;
    f) conduce nemijlocit dezbaterile in sectiile unite ale Consiliului Legislativ si concluzioneaza asupra problemelor dezbatute;
    g) repartizeaza lucrarile pe sectii si pe alte compartimente din structura Consiliului Legislativ si urmareste executarea corespunzatoare a acestora;
    h) aproba numirea, promovarea si eliberarea din functie a personalului, altul decat cel prevazut la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 73/1993; acorda gradatii, salarii de merit si alte drepturi, potrivit dispozitiilor legale;
    i) exercita autoritatea disciplinara, in conditiile prevazute de lege si de prezentul regulament;
    j) aproba programele de efectuare a concediilor anuale de odihna;
    k) aproba statul de functii, salariile si atributiile aparatului Consiliului Legislativ;
    l) exercita atributiile ordonatorului principal de credite;
    m) exercita orice alte atributii care ii revin potrivit legii.
    Art. 10
    In exercitarea atributiilor legate de activitatea interna a Consiliului Legislativ, presedintele emite ordine.

    CAP. 4
    Sectiile Consiliului Legislativ

    SECTIUNEA I
    Structura si domeniile de activitate ale sectiilor
    Art. 11
    Sectiile Consiliului Legislativ sunt:
    - Sectia I de drept public;
    - Sectia II de drept privat;
    - Sectia III de evidenta oficiala a legislatiei si documentare.
    Fiecare sectie este condusa de un presedinte de sectie.
    Presedintele de sectie este ajutat de unul dintre sefii de sectoare, care este loctiitorul de drept al acestuia; desemnarea sa se face de catre presedintele Consiliului Legislativ, la propunerea presedintelui de sectie.
    Art. 12
    Sectiile au in componenta lor sectoare, constituite pe criterii privind natura legislatiei si profilul de activitate.
    Fiecare sector din cadrul unei sectii este condus de unul dintre consilieri, cu exceptia Sectorului de studii si documentare, care este condus de un director.
    Art. 13
    Domeniile de activitate ale Sectiei de drept public sunt:
    - legislatia constitutionala si administrativa;
    - legislatia penala si contraventionala;
    - legislatia bugetara, fiscala si monetara;
    - legislatia privind invatamantul, cercetarea, cultura si arta;
    - legislatia privind cultele religioase;
    - legislatia privind apararea tarii, ordinea publica si siguranta nationala;
    - relatiile de drept international public.
    Art. 14
    Sectia de drept public este alcatuita din urmatoarele sectoare:
    1. Sectorul de legislatie privind autoritatile publice si de analiza constitutionala: asigura analiza din punct de vedere al constitutionalitatii a tuturor proiectelor de acte normative si a amendamentelor la proiectele de legi cu care Consiliul Legislativ este sesizat si examineaza proiectele de acte normative din domeniile dreptului constitutional, legislatiei electorale, drepturilor omului si ale minoritatilor nationale, organizarii si functionarii autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, precum si al autoritatilor administrative autonome;
    2. Sectorul de legislatie penala si contraventionala: reglementari din domeniul dreptului penal si procesual penal, regimul contraventiilor si sanctiunile contraventionale;
    3. Sectorul de legislatie bugetara, fiscala si monetara: reglementari privind bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si executia acestora; finantele publice; sistemul de impozite si taxe; legislatia monetara si circulatia baneasca;
    4. Sectorul de legislatie privind invatamantul, cercetarea, arta, cultura si cultele: reglementari privind invatamantul, cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica; arta si cultura; regimul juridic al cultelor religioase; regimul juridic al mijloacelor de informare in masa: presa, radioul, televiziunea;
    5. Sectorul de legislatie privind apararea, ordinea publica si siguranta nationala: reglementari privind apararea tarii, ordinea si linistea publica, precum si siguranta nationala a Romaniei;
    6. Sectorul de legislatie privind relatiile internationale: reglementari din domeniul dreptului international public.
    Art. 15
    Domeniile de activitate ale Sectiei de drept privat sunt:
    - legislatia civila: norme de drept substantial, procedural si conflictual;
    - legislatia agrara, silvica si asociativa;
    - legislatia comerciala si a afacerilor;
    - legislatia privind concurenta si legislatia privind protectia consumatorului;
    - legislatia economica, industriala si a serviciilor;
    - legislatia financiara, bancara, a creditului, platilor si garantiilor;
    - legislatia sociala, a muncii, a protectiei si asistentei sociale;
    - legislatia privind sanatatea si protectia mediului.
    Art. 16
    Sectia de drept privat este alcatuita din urmatoarele sectoare:
    1. Sectorul de legislatie civila: reglementari de drept civil, dreptul familiei, drept procesual civil, dreptul creatiei intelectuale si drept international privat;
    2. Sectorul de legislatie agrara si asociativa: reglementari privind dreptul agrar, dreptul silvic, regimul asociatiilor, meseriilor si profesiunilor liberale;
    3. Sectorul de legislatie comerciala: reglementari privind regimul operatiunilor comerciale si al comerciantilor, al burselor de valori si al burselor de marfuri, al operatiunilor bancare si financiare, de credit, plati si garantii, al asigurarilor, titlurilor de credit, reglementari privind proprietatea industriala, concurenta si contenciosul afacerilor;
    4. Sectorul de legislatie economica si de privatizare: reglementari privind reforma economica, privatizarea, regiile autonome, regimul intreprinderii, industria, transporturile si telecomunicatiile, turismul si serviciile;
    5. Sectorul de legislatie a muncii si securitatii sociale: reglementari privind raporturile de munca, patronatul si sindicatele, asistenta si protectia sociala, asigurarile sociale;
    6. Sectorul de legislatie privind sanatatea, protectia mediului si protectia consumatorului: reglementari privind sanatatea, problemele demografice, tineretul si sportul, mediul inconjurator, protectia consumatorului.
    Art. 17
    Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare este alcatuita din:
    1. Sectorul de studii si documentare, cu:
    a) Serviciul de documentare si informare legislativa;
    b) Serviciul de studii si analiza;
    c) Biblioteca;
    2. Sectorul de metodologie, tehnica legislativa si sistematizare a legislatiei;
    3. Sectorul de coordonare a publicatiilor legislative;
    4. Sectorul de evidenta oficiala a legislatiei.
    Art. 18
    Domeniile de activitate si atributiile principale ale Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare, pe sectoarele componente, sunt:
    1. Sectorul de studii si documentare:
    - furnizeaza informatii privind istoricul reglementarii in legislatia romaneasca, lucrari de doctrina, de jurisprudenta si, dupa caz, de legislatie comparata, din domeniul supus reglementarii prin proiectul de act normativ ce urmeaza a fi avizat;
    - organizeaza biblioteca documentara prin asigurarea fondului necesar de carte din tara si din strainatate;
    - analizeaza planurile editoriale si face propuneri de achizitii in limita sumei alocate prin buget;
    - intocmeste referatele de necesitate in vederea achizitionarii publicatiilor si le supune spre aprobare presedintelui sectiei;
    - asigura achizitionarea de legislatie straina, cu precadere din domeniile ce urmeaza a face obiect de reglementare prin acte normative noi;
    - urmareste jurisprudenta Curtii Supreme de Justitie, a celorlalte instante judecatoresti, a Curtii Constitutionale si a Curtii de Conturi;
    - inventariaza, examineaza, clasifica si prelucreaza informatia legislativa si doctrinara interna si externa;
    - intocmeste studii privind reglementarea unor institutii, precum si documentare tematice legislative;
    - efectueaza traduceri de legislatie straina;
    - aduce periodic la cunostinta sectiilor cartile, revistele, alte publicatii, precum si legislatia straina, intrate in biblioteca;
    - intocmeste un "Buletin legislativ" trimestrial, cu informatii privind activitatea Consiliului Legislativ si studiile elaborate in cadrul acestuia, la realizarea caruia participa toate structurile sale;
    2. Sectorul de metodologie, tehnica legislativa si sistematizare a legislatiei:
    - realizeaza, in colaborare cu sectiile de avizare, studii pentru sistematizarea, unificarea si coordonarea legislatiei;
    - participa la activitatea de examinare a legislatiei anterioare Constitutiei, in vederea prezentarii de propuneri pentru punerea de acord a acestei legislatii cu prevederile si principiile Constitutiei;
    - intocmeste, in colaborare cu sectiile de avizare, normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, in vederea exercitarii de catre cei interesati a dreptului de initiativa legislativa;
    3. Sectorul de coordonare a publicatiilor legislative:
    - coordoneaza elaborarea si editarea repertoriilor legislative, editarea codurilor, a culegerilor de acte normative si a brosurilor legislative tematice, in limba romana si in limbi de circulatie internationala;
    - examineaza, in vederea publicarii, sub aspectul concordantei cu evidenta oficiala a legislatiei, repertoriile si culegerile legislative elaborate de alte autoritati sau persoane fizice ori juridice;
    4. Sectorul de evidenta oficiala a legislatiei:
    - organizeaza si asigura primirea si pastrarea unui exemplar original, cu semnaturi autografe, din legile adoptate de Parlament si din decretele de promulgare a acestora;
    - intocmeste fisele actelor normative in vigoare si tine la zi modificarile aduse acestora;
    - organizeaza si tine evidenta oficiala a legislatiei si ia masuri pentru informatizarea sistemului de evidenta a acesteia, in colaborare cu Departamentul de informatica legislativa;
    - furnizeaza, in activitatea de avizare a proiectelor de acte normative, informatii privind contextul legislativ in care reglementarea urmeaza a se integra. In acest sens, determina conexiunile si incidentele legislative ale actului nou in raport cu legislatia existenta, mentionand expres actele normative cuprinse in zona de influenta a acestuia si in ce constau asemenea interferente, sesizeaza conflictele de texte, paralelismele in reglementare si, dupa caz, necesitatea concentrarii intr-un singur act a unor reglementari dispersate in mai multe acte normative.
    Art. 19
    In functie de ponderea lucrarilor, la propunerea sefilor de sectie, presedintele Consiliului Legislativ poate adapta structura sectoarelor potrivit necesitatilor activitatii curente.

    SECTIUNEA a II-a
    Atributiile presedintilor de sectie
    Art. 20
    Atributiile presedintilor de sectie sunt urmatoarele:
    A. Atributii comune
    Presedintele de sectie:
    a) asigura conducerea efectiva a sectiei, indruma si controleaza activitatea acesteia potrivit dispozitiilor prevazute de lege, de prezentul regulament si tinand seama de dispozitiile presedintelui Consiliului Legislativ;
    b) informeaza operativ pe presedintele Consiliului Legislativ asupra desfasurarii lucrarilor, semnaland aspectele mai importante din activitatea sectiei;
    c) stabileste atributiile personalului din cadrul sectiei si aproba fisa fiecarui post; efectueaza, potrivit nevoilor sectiei, redistribuirea unor sarcini si atributii ale personalului in vederea realizarii unei repartitii echilibrate;
    d) ia masuri pentru aducerea la indeplinire a dispozitiilor primite din partea presedintelui Consiliului Legislativ si a celor rezultate din hotarari ale sectiilor unite;
    e) intocmeste, la sfarsitul fiecarui an sau la cererea presedintelui Consiliului Legislativ, cand acesta considera necesar, o informare privind activitatea sectiei, evidentiind aspectele semnificative in materie de avizare si, respectiv, problemele legate de sistematizarea, unificarea si coordonarea legislatiei;
    f) participa la dezbaterea problemelor in sedintele sectiilor unite;
    g) rezolva orice alte probleme legate de buna desfasurare a activitatii sectiei.
    B. Atributii specifice sectiilor de avizare
    Presedintele de sectie:
    a) stabileste colectivul de examinare in vederea avizarii lucrarilor primite si desemneaza raportorul fiecarei lucrari;
    b) prezideaza dezbaterile lucrarilor de avizare in sectie;
    c) verifica si isi da acordul asupra formei finale a proiectului de aviz ce se prezinta spre insusire presedintelui Consiliului Legislativ.
    C. Atributii specifice Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare
    Presedintele de sectie:
    a) coordoneaza activitatea de tinere a evidentei oficiale a legislatiei si de informatizare a sistemului de evidenta a acesteia;
    b) coordoneaza si verifica activitatea de furnizare a informatiei legislative necesare in procesul de avizare a proiectelor de acte normative, in ceea ce priveste sistematizarea, unificarea si coordonarea legislatiei;
    c) asigura compunerea colectivelor pentru intocmirea de studii, prevazute de lege, pentru imbunatatirea ansamblului legislatiei, din punct de vedere al sistematizarii, unificarii, coordonarii si conformitatii cu Constitutia;
    d) coordoneaza si indruma colectivul de intocmire a normelor de tehnica legislativa pentru elaborarea proiectelor de acte normative;
    e) indruma activitatea de coordonare a elaborarii si a editarii de repertorii si publicatii legislative.
    SECTIUNEA a III-a
    Atributiile sefului de sector
    Art. 21
    Consilierul, sef de sector, indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) indruma activitatea ce se desfasoara in cadrul sectorului, asigurand indeplinirea atributiilor de catre personalul din componenta acestuia, potrivit fisei postului si dispozitiilor presedintelui de sectie;
    b) participa si conduce dezbaterile ce au loc la nivelul sectorului;
    c) face propuneri de imbunatatire a lucrarilor intocmite de colectivele constituite potrivit art. 37 din prezentul regulament;
    d) verifica calitatea si isi da acordul asupra lucrarilor ce se supun dezbaterii in sectie;
    e) elaboreaza fisa postului, pe care o supune spre aprobare presedintelui de sectie;
    f) indeplineste si alte atributii stabilite de presedintele de sectie.

    CAP. 5
    Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile comunitare

    Art. 22
    Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile comunitare are urmatoarele atributii:
    a) analizeaza, impreuna cu structurile similare din cadrul Executivului, reglementarile Uniunii Europene, in vederea asigurarii asistentei de specialitate pentru factorii de decizie in procesul integrarii acestora in dreptul intern, precum si pentru armonizarea legislatiei nationale cu legislatia comunitara;
    b) participa la actiunea de traducere in limba romana a legislatiei comunitare;
    c) examineaza proiectele si propunerile legislative trimise spre avizare Consiliului Legislativ, sub aspectul concordantei acestora cu reglementarile comunitare;
    d) furnizeaza informatii legislative necesare activitatii structurilor parlamentare constituite in vederea integrarii europene.
    Art. 23
    Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile comunitare este condus de un sef de departament, numit dintre consilieri.
    Atributiile personalului departamentului, pe functii, se stabilesc prin fisa postului, care se elaboreaza de catre seful departamentului si se aproba de catre presedintele Consiliului Legislativ.

    CAP. 6
    Departamentul de informatica legislativa

    Art. 24
    Departamentul de informatica legislativa asigura folosirea tehnicii electronice avansate in rezolvarea sarcinilor Consiliului Legislativ, utilizarea celor mai eficiente mijloace de informare legislativa si juridica, constituind compartimentul metodologic si operativ al actiunii de informatizare.
    Departamentul de informatica legislativa va asigura conectarea si intrepatrunderea cu celelalte sisteme informatice si informationale din tara si din strainatate.
    In acest scop, activitatea Departamentului de informatica legislativa se orienteaza in directia urmatoarelor obiective:
    a) elaborarea si crearea bazelor proprii de date;
    b) organizarea, impreuna cu sectoarele Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare, a unui sistem de informatica juridica pentru evidenta, prelucrarea, avizarea si valorificarea datelor stocate;
    c) exploatarea sistemului si a bazelor sale de date, in scopul sistematizarii, unificarii si coordonarii legislatiei, precum si al sprijinirii activitatii de avizare.
    Art. 25
    In vederea indeplinirii obiectivelor precizate la art. 24, compartimentele din structura departamentului urmaresc, distinct sau impreuna cu celelalte structuri ale Consiliului Legislativ:
    1. In ceea ce priveste elaborarea si crearea bazelor de date:
    a) crearea bazei de date a legislatiei active;
    b) crearea bazei de date a legislatiei istorice;
    c) crearea bazei de date de drept comparat;
    d) crearea bazei de date de drept comunitar si international.
    2. In ceea ce priveste prelucrarile informatice:
    a) sprijinirea sectiilor Consiliului Legislativ in pregatirea avizelor privind proiectele de reglementari, precum si amendamentele propuse; furnizarea in mod curent si operativ a informatiei privind contextul legislativ. In acest scop, sesizeaza conexiunile si incidentele legislative, interferentele cu alte acte normative, conflictele de texte si paralelismele in reglementare sau posibilitatea concentrarii unor reglementari dispersate;
    b) analiza complexa, formala si de fond, a datelor legislative, implicand tratarea si prelucrarile lingvistice (lexicale si gramaticale), cele logice si tipologice, cele juridice propriu-zise si cele de tip rational;
    c) validarea juridica a datelor informatizate ale sistemului;
    d) structurarea si organizarea sistemului informatic rational interlegislativ;
    e) crearea si utilizarea vocabularelor controlate si a tezaurului lingvistic legislativ roman;
    f) constituirea elementelor de interfata pentru un sistem informatic al literaturii juridice si al practicii juridice, precum si cu partenerii straini;
    g) asigurarea, prin dotare, programe, servicii in linie sau pe suport electromagnetic, a interoperabilitatii informatice interne si externe a sistemului informatic al Consiliului Legislativ.
    3. In ceea ce priveste exploatarea sistemului:
    a) crearea regulamentului specific de organizare si functionare a sistemului informatic al Consiliului Legislativ;
    b) crearea si functionarea sistemului de urmarire informatica a serviciilor interioare (in sistem, in Consiliul Legislativ si in Parlament), interne (Guvern, departamente etc.) si externe (transfrontiere);
    c) constituirea si codificarea fisierelor privind sursele, elaborarile, utilizatorii prezumtivi si efectivi si utilizarile lor;
    d) crearea si organizarea sistemului de coduri, chei, parole si accese in domeniul informatic legislativ;
    e) organizarea si functionarea arhivei secretariale a Consiliului Legislativ;
    f) asigurarea permanenta a informarii si documentarii, precum si a schimbului de experienta asupra stadiului juridic si informatic al dezvoltarii sistemelor similare la nivelul tehnicii de varf si al capacitatilor de folosire.
    Art. 26
    Pentru indeplinirea sarcinilor ce-i revin, Departamentul de informatica legislativa are in structura sa:
    a) Serviciul de proiectare - sistematizare, analiza - prelucrare si validare juridica a datelor informatice;
    b) Biroul de management secretarial - birotic si de arhivare informatica.
    Art. 27
    Departamentul de informatica legislativa este condus de un sef de departament, numit dintre consilieri.
    Atributiile personalului departamentului, pe functii, se stabilesc prin fisa postului, care se elaboreaza de catre seful departamentului si se aproba de presedintele Consiliului Legislativ.

    CAP. 7
    Avizarea de catre Consiliul Legislativ a proiectelor de acte normative

    SECTIUNEA I
    Solicitarea avizului
    Art. 28
    Sunt supuse avizarii, de catre Consiliul Legislativ, urmatoarele categorii de proiecte de acte normative:

    I. Proiecte de legi initiate de Guvern:
    a) proiectele de legi initiate de Guvern, anterior dezbaterii acestora in sedinta Guvernului;
    b) proiectele de legi initiate de Guvern, ulterior dezbaterii si adoptarii lor in sedinta Guvernului si anterior trimiterii lor la Parlament, in situatia in care Guvernul modifica varianta avizata a proiectului;
    c) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate in fond, cu prilejul examinarii proiectului respectiv in prima Camera a Parlamentului;
     d) proiectele de legi adoptate in prima Camera si supuse dezbaterii celei de-a doua Camere a Parlamentului, in cazul in care s-au adus modificari formei anterioare, avizate;
    e) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate in fond, cu prilejul examinarii proiectului respectiv in a doua Camera a Parlamentului.
    II. Propuneri legislative:
    a) propunerile legislative initiate de senatori si deputati, precum si cele care fac obiectul initiativei legislative a cetatenilor, dupa inregistrarea lor la una dintre Camerele Parlamentului;
    b) amendamentele la propunerile legislative supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate in fond, cu prilejul examinarii propunerii respective in prima Camera a Parlamentului;
    c) propunerile legislative adoptate in prima Camera si supuse dezbaterii celei de-a doua Camere a Parlamentului, in cazul in care s-au adus modificari formei anterioare, avizate;
    d) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate in fond, cu prilejul examinarii proiectului respectiv in a doua Camera a Parlamentului.
    III. Proiecte de ordonante ale Guvernului:
    a) proiectele de ordonante emise in baza unei legi speciale de abilitare, anterior supunerii lor spre adoptare in sedinta Guvernului;
    b) proiectele de ordonante prevazute la art. 114 alin. (4) din Constitutie, anterior supunerii lor in sedinta Guvernului.
    IV. Proiecte de hotarari cu caracter normativ ale Guvernului:
    - proiectele de hotarari cu caracter normativ, anterior supunerii lor spre adoptare in sedinta Guvernului.
    Art. 29
    Solicitarea avizului se face de catre:
    a) secretarul general al Guvernului, in cazul proiectelor de legi prevazute la art. 28 pct. I lit. a) si b) si al proiectelor de ordonante si de hotarari cu caracter normativ ale Guvernului, prevazute la art. 28 pct. III si IV;
    b) secretarul general al fiecarei Camere a Parlamentului, in cazul proiectelor de legi prevazute la art. 28 pct. I lit. d) si al propunerilor legislative prevazute la art. 28 pct. II lit. a) si c);
    c) presedintele comisiei parlamentare sesizate in fond, in cazul amendamentelor la proiectele de legi si la propunerile legislative prevazute la art. 28 pct. I lit. c) si e) si la pct. II lit. b) si d).
    Art. 30
    Avizul Consiliului Legislativ are caracter consultativ si va fi dat in urmatoarele termene:
    a) termenul solicitat de Guvern, care nu poate fi mai mic de 10 zile in cazul proiectelor de acte normative cu procedura obisnuita si de 2 zile in cazul proiectelor de legi cu procedura de urgenta;
    b) 24 de ore, in cazul proiectelor de ordonante prevazute la art. 28 pct. III lit. b);
    c) termenul stabilit de Biroul permanent al Camerei care l-a solicitat, in cazul proiectelor de legi prevazute la art. 28 pct. I lit. d) si al propunerilor legislative prevazute la art. 28 pct. II lit. a) si c);
    d) termenul stabilit de comisia parlamentara sesizata in fond, in cazul amendamentelor prevazute la art. 28 pct. I lit. c) si e) si la pct. II lit. b) si d).
    Daca avizul nu este dat in termenul stabilit, aceasta nu impiedica desfasurarea procedurii legislative.
    Art. 31
    Proiectul de act normativ, trimis spre avizare de catre Guvern, va fi insotit de expunerea de motive - respectiv nota de fundamentare in cazul actelor Guvernului - care va cuprinde justificarea reglementarii propuse. Expunerea de motive sau, dupa caz, nota de fundamentare va purta semnatura conducatorului autoritatii elaboratoare, precum si semnaturile conducatorilor ministerelor si ai altor autoritati avizatoare. In cazul existentei unei divergente, avizul va fi solicitat dupa solutionarea acesteia la nivelul Guvernului. Proiectul va fi insotit de studiile sau alte lucrari documentare care au stat la baza elaborarii acestuia.
    In cazul propunerilor legislative initiate de senatori si deputati, avizul Consiliului Legislativ se solicita dupa indeplinirea conditiilor prevazute la art. 110 alin. (1) din Constitutie.
    Art. 32
    In cazul propunerilor legislative initiate de cetateni in conditiile art. 73 alin. (1) din Constitutie, Consiliul Legislativ verifica existenta punctului de vedere exprimat de catre Curtea Constitutionala privind intrunirea conditiilor aferente acestei initiative legislative.

    SECTIUNEA a II-a
    Procedura avizarii

    Art. 33
    Dupa o prealabila examinare asupra intrunirii conditiilor legale privind cererea de aviz, presedintele Consiliului Legislativ dispune inregistrarea lucrarii, cu intreaga documentatie care o insoteste.
    Art. 34
    Repartizarea lucrarii, in vederea avizarii, se face pe baza de rezolutie a presedintelui Consiliului Legislativ, indicandu-se sectia in profilul careia intra examinarea si avizarea proiectului de act normativ, precum si termenul de definitivare a avizului.
    Art. 35
    In situatia in care proiectul de act normativ cuprinde reglementari ce intra in profilul ambelor sectii de avizare, avizarea se va face in sectii unite, potrivit rezolutiei presedintelui Consiliului Legislativ.
    Art. 36
    Concomitent cu repartizarea lucrarii la sectia de profil, sunt sesizate, cu analiza proiectului, si Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare, in scopul aducerii la indeplinire a prevederilor art. 38 din prezentul regulament si Sectia de drept public - Sectorul de legislatie privind autoritatile publice si de analiza constitutionala, pentru verificarea conformitatii cu prevederile Constitutiei, precum si Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile comunitare, in vederea examinarii aspectelor de compatibilitate a dispozitiilor proiectului cu legislatia europeana.
    Sesizarea se va face prin transmiterea unei copii de pe proiect, de pe expunerea de motive si, dupa caz, de pe documentatia care il insoteste.
    Art. 37
    Primind lucrarea, presedintele de sectie desemneaza, in functie de importanta si amploarea proiectului, colectivul de examinare si pe raportorul lucrarii si stabileste termenul inauntrul caruia urmeaza a se elabora proiectul de aviz in vederea dezbaterii in sectie.
    In cazul prevazut la art. 35, colectivul de examinare si raportorul lucrarii vor fi stabiliti, prin rezolutie, de catre presedintele Consiliului Legislativ.
    La examinarea proiectului, raportorul lucrarii poate invita pe reprezentantii initiatorului pentru furnizarea de explicatii si date suplimentare cu privire la continutul proiectului.
    Art. 38
    Dupa examinarea proiectului si a documentatiei care il insoteste, de catre colectivul constituit potrivit art. 37, observatiile si propunerile rezultate se dezbat in sectorul din care face parte raportorul lucrarii.
    Dezbaterile de desfasoara sub conducerea sefului de sector.
    La examinarea proiectului de act normativ se va avea in vedere si continutul referatului intocmit de Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare, privind masurile ce se impun pe linia sistematizarii, unificarii si coordonarii legislatiei, precum si informarile doctrinare, jurisprudentiale si legislative, inclusiv cele de drept comparat, dupa caz, necesare emiterii avizului; totodata, se va tine seama de concluziile compartimentelor de profil privind conformitatea cu prevederile Constitutiei si compatibilitatea cu reglementarile comunitare.
    Art. 39
    Pe baza sintezei dezbaterilor se intocmesc, de catre titularul lucrarii, un raport cuprinzand concluziile examinarii, precum si proiectul de aviz, care se supun spre examinare in sedinta organizata in cadrul sectiei, sub conducerea presedintelui de sectie. La aceasta sedinta participa colectivul de examinare a proiectului, sefii de sectoare, precum si ceilalti consilieri din componenta sectiei.
    Art. 40
    Proiectul de aviz se definitiveaza pe baza dezbaterilor din sedinta pe sectie, dupa care, sub semnatura sefului de sectie, se prezinta spre insusire presedintelui Consiliului Legislativ.
    Art. 41
    In functie de importanta si amploarea proiectului supus avizarii, presedintele Consiliului Legislativ participa la dezbaterea in sectie a acestuia, situatie in care conduce desfasurarea lucrarilor.
    Art. 42
    La dezbaterea in sectie a proiectelor mai importante sau care prezinta unele aspecte deosebite, presedintii de sectie pot propune presedintelui Consiliului Legislativ invitarea senatorilor si a deputatilor, autori ai propunerii legislative supuse avizarii, precum si a ministrilor sau a secretarilor de stat din organele de specialitate ale administratiei publice centrale, care au atributii in domeniul de aplicare a viitoarei reglementari. Participarea acestora poate avea loc si din proprie initiativa.
    La dezbaterea proiectului in conditiile alin. 1 participa si presedintele Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare sau reprezentantul acestuia si seful Departamentului pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile comunitare.
    Art. 43
    In situatia in care proiectul de act normativ, prin natura reglementarilor pe care le cuprinde, a fost repartizat spre examinare ambelor sectii, raportul si proiectul de aviz, intocmite potrivit prevederilor art. 37, se dezbat in sectii unite.
    Art. 44
    Definitivarea proiectului de aviz si prezentarea acestuia presedintelui Consiliului Legislativ se fac cu luarea in considerare a prevederilor art. 40, sub semnatura presedintilor de sectie.
    Art. 45
    In cazul in care in cadrul dezbaterilor prevazute la art. 43 intervin divergente neconciliate intre punctele de vedere exprimate de catre fiecare sectie, dezbaterile vor fi reluate in prezenta presedintelui Consiliului Legislativ, care va conduce lucrarile si se va pronunta asupra punctelor aflate in divergenta, avizul Consiliului Legislativ urmand a cuprinde concluziile retinute.
    La dezbaterile prevazute la alin. 1 participa si presedintele Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare, precum si seful Departamentului pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile comunitare.
    Art. 46
    Presedintele Consiliului Legislativ poate supune in dezbaterea sectiilor reunite unele proiecte de acte normative complexe ori care ridica probleme controversate. In aceasta situatie, definitivarea avizului se va face, pe baza concluziilor desprinse din dezbateri, de catre presedintele Consiliului Legislativ.
    La dezbaterile prevazute la alineatul precedent participa presedintii de sectii, sefii de sectoare, raportorul lucrarii si alte persoane desemnate de catre presedintele Consiliului Legislativ.
    Art. 47
    Dupa insusirea de catre presedintele Consiliului Legislativ a continutului proiectului de aviz, definitivat pe baza dezbaterilor avute in sectie, respectiv in sectiile unite, avizul Consiliului Legislativ se transmite autoritatii care l-a solicitat, sub semnatura presedintelui acestuia.
    Art. 48
    In situatia in care, in urma examinarii proiectului de lege sau a propunerii legislative, se constata ca acesta este corespunzator sub toate aspectele prevazute la art. 3 pct. 1, avizul este favorabil.
    In cazul in care, ulterior examinarii proiectului de lege sau a propunerii legislative, se constata ca, in mod global, reglementarea propusa corespunde exigentelor urmarite prin art. 3 pct. 1, dar sunt necesare unele completari, modificari ori reformulari, avizul este favorabil si va cuprinde observatiile si propunerile corespunzatoare definitivarii corecte a proiectului.
    In situatia in care proiectul de lege sau propunerea legislativa contravine prevederilor sau principiilor constitutionale, ordinii statului de drept ori tratatelor la care Romania este parte sau este in discordanta cu sistemul nostru legislativ, avizul va fi negativ, motivandu-se in mod corespunzator.
    Art. 49
    Prevederile de la articolul precedent sunt aplicabile deopotriva si in cazul amendamentelor supuse dezbaterii comisiilor parlamentare, precum si in cazul ordonantelor sau hotararilor Guvernului.
    Avizul Consiliului Legislativ urmeaza a fi negativ si in cazurile emiterii unei ordonante a Guvernului intr-un domeniu rezervat legii organice sau care nu respecta prevederile dintr-o asemenea lege ori depaseste limitele legii de abilitare, precum si atunci cand se propune emiterea unei hotarari a Guvernului intr-un domeniu rezervat legii sau cand aceasta contravine unor prevederi dintr-o lege ori ordonanta.

    SECTIUNEA a III-a
    Forma de redactare a avizelor
    Art. 50
    Avizul favorabil fara observatii sau propuneri nu se motiveaza.
    Art. 51
    Avizul negativ sau avizul favorabil cu observatii si propuneri se motiveaza, astfel incat sa conduca la o fundamentare temeinica a punctelor de vedere exprimate.
    Art. 52
    Redactarea avizului favorabil cu observatii si propuneri se va face astfel incat in prima parte sa fie prezentate observatiile de principiu si, subsecvent, cele de text, in ordinea gruparii pe articole.
    Observatiile si propunerile de reformulare a textului se vor face prin redarea noului text in forma avuta in vedere.
    Art. 53
    Observatiile de principiu pot fi fundamentate si pe lucrari de doctrina, jurisprudenta si legislatie comparata, fara insa a se face consideratii cu caracter politic.
    Obiectiile si propunerile vor fi insotite, dupa caz, de studiile efectuate in acest sens, de alte documente sau de informatiile pe care se sprijina.
    Art. 54
    Avizul Consiliului Legislativ se va intocmi in trei exemplare, din care originalul se va transmite autoritatii publice care l-a solicitat, exemplarul al doilea se va atasa la dosarul constituit potrivit art. 79 din prezentul regulament, iar al treilea se va pastra intr-un dosar special al avizelor ce se tine la Secretariatul Consiliului Legislativ.
    Art. 55
    Initiatorul sau autoritatea care a solicitat avizul poate cere Consiliului Legislativ lamuriri suplimentare asupra continutului avizului dat sau poate invita pe presedintele acestuia ori pe un reprezentant al sau la dezbaterea propunerilor legislative sau a proiectelor avizate.
    Art. 56
    Dupa adoptarea proiectului de act normativ la care s-a emis avizul, raportorul lucrarii va intocmi o fisa in care se va consemna modul in care a fost insusit avizul de catre autoritatea care l-a solicitat. Aceasta fisa se va atasa dosarului in cauza, care va fi inaintat, pentru conservare, la arhiva Consiliului Legislativ.

    CAP. 8
    Elaborarea proiectelor de coduri si de alte legi complexe de catre Consiliul Legislativ sau sub coordonarea acestuia

    Art. 57
    Potrivit art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 73/1993, din dispozitia Camerei Deputatilor sau a Senatului, Consiliul Legislativ realizeaza nemijlocit sau coordoneaza elaborarea unor proiecte de coduri sau de alte legi de complexitate deosebita.
    SECTIUNEA I
    Elaborarea nemijlocita de coduri sau de alte legi complexe de catre Consiliul Legislativ

    Art. 58
    Dupa primirea dispozitiei prevazute la art. 57, presedintele Consiliului Legislativ dispune constituirea unei comisii, formata din personal de specialitate din cadrul sectiilor, in functie de natura legislatiei ce se preconizeaza. In aceasta comisie vor fi cooptati si alti specialisti din Ministerul Justitiei si din alte ministere si autoritati publice centrale, de profil sau interesate in aplicarea prevederilor noii reglementari. Desemnarea acestora se va face prin dispozitia conducatorului ministerului sau al autoritatii publice la care sunt incadrati.
    In functie de importanta si de natura problemelor ce urmeaza a face obiect de reglementare, in activitatea de documentare si elaborare se va asigura si participarea unor cadre din invatamantul superior, din institutele de cercetari sau alti specialisti de prestigiu, in calitate de colaboratori externi.
    Art. 59
    Elaborarea proiectelor de coduri sau de alte legi complexe va fi precedata de o vasta si atotcuprinzatoare activitate de documentare, finalizata prin studii, care vor evidentia necesitatea noii reglementari, cu aratarea efectelor previzibile ale unor solutii preconizate.
    Studiile si alte lucrari documentare vor sta la baza stabilirii conceptiei noilor reglementari.
    Studiile vor cuprinde analiza legislatiei existente in domeniul supus viitoarei reglementari, imperfectiunile acesteia sau lipsa unei reglementari in materie, precum si informatii cu privire la istoricul reglementarii in dreptul romanesc si de drept comparat, de natura a orienta in stabilirea unor solutii legislative.
    Art. 60
    Concluziile retinute in studii, cuprinzand liniile directoare ale conceptiei de ansamblu a viitoarei reglementari, vor fi inaintate, pentru exprimarea punctului de vedere, ministerelor si celorlalte autoritati publice interesate.
    Art. 61
    Pe baza studiilor intocmite si a punctelor de vedere exprimate de organele prevazute la art. 60, se vor intocmi teze prealabile care sa reflecte conceptia generala, principiile, noile orientari si principalele solutii ale reglementarilor preconizate.
    Art. 62
    Tezele prealabile vor fi inaintate spre insusire Guvernului. Dupa aprobarea tezelor, comisia prevazuta la art. 58 va proceda la redactarea textului viitorului act normativ.
    Art. 63
    Proiectul de cod, respectiv de lege, va fi insotit de un raport intocmit potrivit art. 14 alin. (1) din Legea nr 73/1993 si va fi inaintat Guvernului in vederea dezbaterii si emiterii hotararii de adoptare.
    In cazul in care, in urma dezbaterii in sedinta de Guvern, se vor aduce modificari proiectului, Guvernul va solicita Consiliului Legislativ un aviz, pentru aceste modificari.
    SECTIUNEA a II - a
    Elaborarea de coduri sau de alte legi complexe sub coordonarea Consiliului Legislativ
    Art. 64
    Elaborarea de coduri sau de alte legi complexe, sub coordonarea Consiliului Legislativ, se va face de catre o comisie constituita in acest scop, in care vor fi inclusi reprezentanti ai Consiliului Legislativ, desemnati de catre presedintele Consiliului.
    Art. 65
    Principalele solutii preconizate prin proiect vor fi dezbatute, periodic, in sectia de avizare de profil a Consiliului Legislativ, facandu-se propuneri si recomandari corespunzatoare.
    Art. 66
    Pentru insusirea de catre Guvern a propunerilor elaborate de comisie se va urma procedura prevazuta la art. 63, care se aplica prin asemanare.
    Art. 67
    Exercitarea initiativei legislative de catre Guvern se va face luandu-se, in prealabil, avizul Consiliului Legislativ la ultima forma a proiectului adoptat prin hotararea emisa in acest sens.

    CAP. 9
    Secretariatul Consiliului Legislativ si celelalte compartimente administrative

    SECTIUNEA I
    Secretariatul Consiliului Legislativ
    Art. 68
    Secretariatul Consiliului Legislativ asigura circuitul actelor si al celorlalte documente primite si realizate in activitatea Consiliului Legislativ, precum si stocarea acestora in conditii de deplina conservare.
    De asemenea, realizeaza buna gospodarire a bunurilor aflate in patrimoniu si asigura aprovizionarea cu materialele necesare in activitatea Consiliului Legislativ.
    Art. 69
    Secretariatul Consiliului Legislativ are in structura sa Serviciul tehnic-administrativ si Biroul de registratura generala si arhiva.
    Art. 70 - Secretariatul Consiliului Legislativ este condus de un director, care are urmatoarele atributii principale:
    a) conduce compartimentele secretariatului si ia masuri pentru realizarea la termen si in mod corespunzator a lucrarilor ce le revin;
    b) elaboreaza fisa postului pentru fiecare functie din acest compartiment si o prezinta spre aprobare presedintelui Consiliului Legislativ;
    c) pastreaza documentele si actele cu caracter secret sau confidential;
    d) participa la sedintele sectiilor unite, intrunite din dispozitia presedintelui, si asigura conservarea lucrarilor si a hotararilor luate;
    e) se ingrijeste de intocmirea si de tinerea registrelor necesare in actvitatea Consiliului Legislativ;
    f) indeplineste alte atributii stabilite de presedintele Consiliului Legislativ.
    Art. 71
    Serviciul tehnic-administrativ asigura activitatea de administrare a bunurilor din patrimoniul Consiliului Legislativ, precum si pe cea de aprovizionare cu materiale si prestatiile necesare.
    Art. 72
    Lucrarile financiar-contabile ale Consiliului Legislativ se asigura, potrivit legii, de catre compartimentul de specialitate al Camerei Deputatilor.
    Art. 73
    Biroul de registratura generala si arhiva executa lucrarile specifice de inregistrare a corespondentei Consiliului Legislativ, precum si expediate, precum si de pastrare si de conservare a dosarelor si a celorlalte documente Predarea oricarei lucrari se va trece in registrul de arhiva, care va evidentia data primirii in arhiva, felul lucrarii, numarul de file, compartimentul care preda si semnaturile de predare-primire.

    SECTIUNEA a II-a
    Registrele Consiliului Legislativ
    Art. 74
    Registrele Consiliului Legislativ sunt urmatoarele:
    a) registrul general de intrare si de iesire a corespondentei;
    b) registrul general de dosare, in care sa da numar pentru lucrarile de avizare;
    c) registrul avizelor, in care se inregistreaza si se da numar avizelor ce se transmit autoritatilor solicitante;
    d) registrul de ordine ale presedintelui Consiliului Legislativ, in care acestea se inregistreaza si li se da numar, in ordinea emiterii;
    e) registrul special de corespondenta secreta si confidentiala, in care se inregistreaza documentele de aceasta natura;
    f) registrul de arhiva.
    Art. 75
    Registrul general de dosare va cuprinde urmatoarele rubrici:
    a) numarul dosarului;
    b) denumirea lucrarii;
    c) data primirii;
    d) autoritatea care a solicitat avizul;
    e) termenul solicitat pentru transmiterea avizului;
    f) sectia careia i-a fost repartizata lucrarea;
    g) termenul de prezentare a proiectului de aviz;
    h) data primirii avizului de la sectia, in forma definitivata;
    i) forma avizului favorabil, fara observatii si propuneri, favorabil, cu observatii si propuneri, aviz negativ;
    j) data expedieri avizului.
    Stabilirea rubricilor registrelor mentionate la art. 74 lit. a), c), d) si e) se face in functie de natura lucrarilor evidentiate, la propunerea directorului Secretariatului Consiliului Legislativ, si se aproba de catre presedintele Consiliului Legislativ.
    Art. 76
    O copie de pe avizele inregistrate in registrul prevazut la art. 74 lit. c) se indosariaza, in ordine numerica, intr-un dosar special care se pastreaza de catre directorul Secretariatului Consiliului Legislativ.
    Art. 77
    Pentru evidenta lucrarilor primite si realizate in sectii se intocmeste un registru al dosarelor dezbatute in sectie, care va cuprinde urmatoarele rubrici:
    a) numarul dosarului;
    b) denumirea lucrarii;
    c) data primirii lucrarii in sectie;
    d) colectivul desemnat pentru avizarea lucrarii;
    e) raportorul lucrarii;
    f) data dezbaterii in cadrul sectorului;
    g) data dezbaterii in cadrul sectiei sau, dupa caz, in sectiile unite;
    h) forma avizului;
    i) data prezentarii proiectului de aviz, in forma definitivata;
    j) numarul avizului;
    k) data predarii dosarului la arhiva si semnatura de primire.

    SECTIUNEA a III-a
    Dosarele lucrarilor de avizare
    Art. 78
    Dosarele cuprinzand lucrarile de avizare a proiectelor de acte normative au regimul lucrarilor confidentiale.
    Scoaterea dosarelor din incinta Consiliului Legislativ este interzisa, cu exceptia cazurilor cand reprezentantul Consiliului Legislativ se deplaseaza pentru sustinerea punctelor de vedere exprimate in aviz sau in alte situatii, pe baza aprobarii presedintelui de sectie.
    Art. 79
    Documentele care intra in compunerea dosarului se numeroteaza si vor fi cusute si snuruite inainte de predarea lor la arhiva. Dupa snuruire se va aplica sigiliul, certificandu-se numarul filelor.
    Dosarele cuprinzand lucrarile de avizare vor cuprinde si o fisa in care se va mentiona modul in care autoritatea care a solicitat avizul si-a insusit continutul acestuia, precum si o copie de pe actul normativ adoptat.
    Predarea la arhiva a dosarelor se va face dupa intocmirea fisei prevazute la alin. 2.
    Pastrarea in arhiva a dosarelor se va face in ordinea lor numerica.
    Art. 80
    La arhiva vor fi predate si celelalte lucrari ale Consiliului Legislativ, terminate sau aflate in stare pasiva.

    SECTIUNEA a IV-a
    Serviciul de relatii externe, protocol si presa
    Art. 81
    Serviciul de relatii externe, protocol si presa realizeaza activitatile specifice relatiilor pe plan international ale Consiliului Legislativ, asigurand traducerea, intocmirea si expedierea corespondentei cu strainatatea si realizarea obiectivelor in acest domeniu; asigura obtinerea vizelor si protocolul pentru deplasarile in strainatate, primeste si insoteste delegatiile straine sosite in tara la invitatia Consiliului Legislativ.
    De asemenea, Serviciul de relatii externe, protocol si presa organizeaza actiunile de protocol ale Consiliului Legislativ, inclusiv intalniri cu presa, radioul si televiziunea; elaboreaza, o data cu propunerile de buget ale Consiliului Legislativ, planul de actiuni externe pentru anul urmator.
    Art. 82
    Fisa postului pentru personalul din cadrul Serviciului de relatii externe, protocol si presa se elaboreaza de catre seful serviciului si se aproba de presedintele Consiliului Legislativ.

    SECTIUNEA a V-a
    Biroul organizare, resurse umane si contencios
    Art. 83
    Biroul organizare, resurse umane si contencios executa lucrarile privind angajarea personalului, eliberarea legitimatiilor, evidenta carnetelor de munca, evidenta sanctiunilor disciplinare, incetarea raporturilor de munca si alte lucrari specifice potrivit dispozitiilor legale in vigoare; de asemenea, asigura reprezentarea intereselor Consiliului Legislativ in fata instantelor judecatoresti.

    CAP. 10
    Personalul Consiliului Legislativ

    SECTIUNEA I
    Conditii de numire
    Art. 84
    Conditiile de numire in functiile de presedinte al Consiliului Legislativ, presedinte de sectie sau consilier sunt cele prevazute in art. 16 alin. (1) din Legea nr. 73/1993.
    Art. 85
    Consilierii si directorii se numesc de catre presedintele Consiliului Legislativ, cu aprobarea birourilor permanente ale Camerelor Parlamentului. Acestia isi exercita atributiile de la data depunerii, in mod individual, a juramantului prevazut la art. 7 alin. (3) din Legea nr. 73/1993, in fata presedintelui Consiliului Legislativ si a presedintelui sectiei in care sunt incadrati.
    Art. 86
    Conditiile de numire a sefului de departament sunt cele prevazute de lege pentru functia de consilier.
    Conditiile de numire a directorilor sunt cele prevazute de lege pentru consilier, expert sau expert I A.
    Art. 87
    Conditiile de numire a expertilor si a consultantilor sunt urmatoarele:
    a) sa fie cetatean roman, cu domiciliul in tara;
    b) sa fie absolvent, cu diploma de licenta, al unei facultati;
    c) sa fi desfasurat o valoroasa activitate in specialitate;
    d) sa aiba o buna reputatie morala.
    In afara conditiilor prevazute la lit. a)-d) din alineatul precedent, pentru functia de expert se cere o vechime in specialitate de cel putin 5 ani, iar pentru cea de consultant, de 3 ani. In situatii temeinic motivate, presedintele Consiliului Legislativ, la propunerea Comisiei de numiri si disciplina, poate reduce pana la 3 ani vechimea in munca pentru expert si poate incadra in functia de consultant tineri absolventi ai facultatii, cu diploma de licenta, fara indeplinirea conditiilor de vechime.
    Art. 88
    Conditiile de numire in functiile de executie de specialitate specifice - altele decat cele de consilier, expert si consultant -, precum si pentru functiile de executie sunt cele aplicabile personalului similar din aparatul Parlamentului.
    Art. 89
    Functiile din aparatul Consiliului Legislativ prevazute la art. 87 si 88 se ocupa prin concurs, in conditiile legii.
    Concursul se organizeaza de catre Comisia de numiri si disciplina, formata din 3 consilieri, desemnati de presedintele Consiliului Legislativ.
    Art. 90
    Comisia de numiri si disciplina va asigura publicarea anuntului de concurs intr-un ziar de larga circulatie si va afisa, la sediul Consiliului Legislativ, data tinerii concursului, postul vacant, conditiile de numire, precum si tematica concursului.
    Candidatii vor prezenta curriculum vitae.
    Art. 91
    Tematica concursului se va elabora de catre Comisia de numiri si disciplina, pe baza propunerilor presedintelui de sectie, respectiv ale sefului de compartiment, in structura caruia se gaseste postul vacant.
    Art. 92
    Concursul va consta in proba scrisa, proba orala si, dupa caz, proba practica.
    Art. 93
    Notarile se vor face de la 1 la 10 si se vor da pentru fiecare proba. Nota de calificare va fi cea rezultata din media notarilor la fiecare proba.
    Art. 94
    Rezultatul concursului si clasificarea candidatilor se vor consemna, de catre Comisia de numiri si disciplina, intr-un proces-verbal care va fi inaintat, insotit de propunerea corespunzatoare, presedintelui Consiliului Legislativ.
    Art. 95
    Comisia de numiri si disciplina poate solicita candidatilor date suplimentare referitoare la activitatea profesionala desfasurata, constand, de regula, in lucrari stiintifice sau alte lucrari de specialitate in domeniu.
    Art. 96
    Pe baza propunerii Comisiei de numiri si disciplina si a celorlalte documente aferente concursului, presedintele Consiliului Legislativ emite ordinul de numire in functie.
    Art. 97
    Personalul Consiliului Legislativ trebuie sa-si indeplineasca atributiile cu constiinciozitate deplina si inalt profesionalism. El nu poate face parte din partide politice.
    Art. 98
    Functiile de presedinte al Consiliului Legislativ, de presedinte de sectie, de sef de departament, de consilier si de expert sunt, potrivit legii, incompatibile cu oricare alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul juridic superior.
    Art. 99
    Incadrarea pe functiile prevazute la art. 98 inceteaza prin demisie, in caz de incalcare a prevederilor articolului precedent, de pierdere a drepturilor electorale, in situatia condamnarii definitive pentru savarsirea unei infractiuni sau, dupa caz, in alte situatii prevazute de lege.
    Incetarea exercitarii functiilor prevazute la alin. 1 se constata de catre autoritatile, respectiv persoanele in fata carora cei care ocupa aceste functii au prestat juramantul.

    SECTIUNEA a II-a
    Salarizare si concedii de odihna
    Art. 100
    Salarizarea personalului Consiliului Legislativ se face in conditiile legii, potrivit statului de functii.
    Art. 101
    Salarizarea presedintelui Consiliului Legislativ si a presedintilor de sectie se face la nivelul functiilor cu care au fost asimilati prin Legea nr. 73/1993.
    Art. 102
    Regulile privind durata concediului de odihna, cuantumul indemnizatiei cuvenite, programarea, efectuarea, intreruperea si amanarea concediului de odihna si compensarea in bani a concediului neefectuat se stabilesc, potrivit art. 7 din Legea nr. 6/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor, prin ordin al presedintelui Consiliului Legislativ.

    SECTIUNEA a III-a
    Raspunderea disciplinara
    Art. 103
    Incalcarea prevederilor Legii nr. 73/1993, a dispozitiilor prezentului regulament si a altor dispozitii legale privind etica profesionala atrage raspunderea celor vinovati si aplicarea de sanctiuni disciplinare.
    Art. 104
    Presedintele Consiliului Legislativ si presedintii de sectii sunt cercetati in caz de comitere de abateri disciplinare si sanctionati potrivit prevederilor inscrise in art. 19 alin. (2) din Legea nr. 73/1993.
    Art. 105
    Personalul Consiliului Legislativ, altul decat cel prevazut la art. 104, este cercetat, pentru abaterile disciplinare comise, de catre Comisia de numiri si disciplina a Consiliului Legislativ, iar sanctiunile se aplica de catre presedintele acestuia.
    Art. 106
    Sanctiunile disciplinare ce se aplica celor vinovati de abateri disciplinare sunt urmatoarele:
    a) avertisment;
    b) reducerea salariului si a indemnizatiei de conducere, dupa caz, cu 10-15% , pentru o durata de cel mult 3 luni;
    c) retrogradarea din functie sau categorie din cadrul aceleiasi profesiuni, pentru o durata de cel mult 3 luni;
    d) destituirea din functie.
    Destituirea din functie se aplica in cazul savarsirii unei abateri grave sau incalcari, in mod repetat, a obligatiilor de serviciu.
    Art. 107
    In cazul savarsirii de abateri disciplinare, presedintele sectiei, respectiv seful de compartiment, dispune sau efectueaza personal o cercetare a invinuirii, ascultand si pe cel in cauza. Rezultatele cercetarii si circumstantele in care s-a produs abaterea se consemneaza intr-un referat de constatare.
    Art. 108
    Sesizarea Comisiei de numiri si disciplina se face de catre presedintele sectiei, respectiv seful de compartiment.
    Art. 109
    Comisia de numiri si disciplina analizeaza materialul probator, procedeaza la audierea celui in cauza si poate dispune completarea probatoriilor.
    Art. 110
    In situatia In care Comisia de numiri si disciplina retine vinovatia, face propuneri de sanctionare, pe care le inainteaza presedintelui Consiliului Legislativ.
    Art. 111
    Concluziile Comisiei de numiri si disciplina se consemneaza intr-o hotarare, care se ia cu majoritatea voturilor membrilor care o compun.
    Art. 112
    Comisia de numiri si disciplina va avea un registru al cauzelor, in care se vor inregistra lucrarile primite si hotararile adoptate. Comisia are un secretar, care va fi desemnat, o data cu constituirea acesteia, prin ordin al presedintelui Consiliului Legislativ.
    Art. 113
    Aplicarea sanctiunilor, in functie de gravitatea abaterilor comise, se face de catre presedintele Consiliului Legislativ, in conditiile legii si ale prezentului regulament.

    CAP. 11
    Colaboratori externi

    Art. 114
    Pentru executarea unor lucrari care implica o specialitate deosebita, presedintele Consiliului Legislativ poate aproba consultarea unor specialisti de prestigiu in calitate de colaboratori externi. Acestia vor fi folositi, de regula, la elaborarea unor studii sau a altor lucrari de specialitate, precum si in colectivele de elaborare a codurilor si a altor legi de complexitate deosebita.
    Art. 115
    Colaboratorii externi beneficiaza de drepturile corespunzatoare cuvenite, potrivit legii, colaboratorilor externi ai aparatului Parlamentului.
    Art. 116
    Aprobarea colaboratorilor externi si stabilirea drepturilor de remunerare a acestora se fac prin ordin al presedintelui Consiliului Legislativ, la propunerea presedintilor de sectie, respectiv a sefilor de compartimente.
    Art. 117
    Pe perioada indeplinirii atributiilor, colaboratorii externi se supun indatoririlor personalului Consiliului Legislativ in ceea ce priveste pastrarea confidentialitatii lucrarilor si respectarea normelor de disciplina.
    Ei vor poseda legitimatie de intrare in sediu, care va fi restituita la incetarea acestei calitati.
    Art. 118
    Activitatea colaboratorilor externi se desfasoara sub coordonarea presedintelui de sectie, respectiv a sefului de compartiment unde acestia isi desfasoara activitatea.
    Art. 119
    Presedintele Consiliului Legislativ poate numi, dintre personalitatile cu inalt prestigiu si cu bogata activitate in domeniul dreptului, consilieri temporari, folositi in calitate de consultanti stiintifici.

    CAP. 12
    Bugetul

    Art. 120
    Potrivit legii, bugetul Consiliului Legislativ face parte integranta din bugetul de stat.
    Art. 121
    Propunerile pentru proiectul de buget se fac de catre compartimentele de resort din cadrul Consiliului Legislativ si se definitiveaza cu sprijinul Compartimentului financiar-contabil din aparatul Camerei Deputatilor.
    Art. 122
    Prin buget se vor asigura fondurile necesare functionarii in bune conditii a activitatii Consiliului Legislativ, fiind determinate resursele de acoperire pe categorii de cheltuieli.
    Art. 123
    Proiectul de buget se intocmeste cu avizul Ministerului Finantelor.
    Art. 124
    Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasari, dotari cu autoturisme si consum lunar de carburanti se stabilesc prin ordin al presedintelui Consiliului Legislativ.

    CAP. 13
    Dispozitii finale

    Art. 125
    In vederea stabilirii fondului legislatiei active, precum si pentru realizarea sarcinilor privind sistematizarea, unificarea si coordonarea legislativa, Consiliul Legislativ va solicita ministerelor si celorlalte institutii ale administratiei publice centrale efectuarea, pana la 31 iulie 1996, a unei analize a actelor normative din domeniul lor de activitate, considerate in vigoare.
    Art. 126
    Consiliul Legislativ va prelua de la actualii detinatori, pe baza de protocol, fondul documentar de carti, publicatii si culegeri legislative, fisele de evidenta a actelor normative, precum si arhiva Consiliului Legislativ, infiintat in baza Legii nr. 15/1971.
    Art. 127
    Prezentul regulament se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.


    ANEXA 1


              STRUCTURA ORGANIZATORICA A CONSILIULUI LEGISLATIV

                    -----------------------------
                    |       PRESEDINTE          |
                    |---------------------------|
                    |       CANCELARIE          |
                    |___________________________|
                                  |
                                  |
   _______________________________|___________________________________________
   |        |         |           |                 |              |         |
   |        |         |           |                 |              |         |
 __|___  ___|__  _____|_____  ____|_________  ______|______  ______|______  _|_
|SECTIA||SECTIA||SECTIA DE  ||DEPARTAMENTUL ||DEPARTAMENTUL||SECRETARIATUL| | |
|  DE  ||  DE  ||EVIDENTA   ||    PENTRU    ||    DE       || CONSILIULUI | | |
|DREPT ||DREPT ||OFICIALA A || ARMONIZAREA  || INFORMATICA || LEGISLATIV  | | |
|PUBLIC||PRIVAT||LEGISLATIEI||LEGISLATIEI CU|| LEGISLATIVA ||_____________| | |
|______||______||    SI     ||REGLEMENTARILE||_____________|       |        | |
   |         |  |DOCUMENTARE||  COMUNITARE  |       |              |        | |
   |         |  |___________||______________|       |              |        | |
   |         |        |                             |              |        | |
   |         |        |                             |              |       /  |
   |         |        |                             |              |      |   |
   |         |        |                             |              |      |   |
___|_______  |    ____|_____                       _|__           _|__    _   _
| | | | | |  |    |  |  |  |                       |  |           |  |    |   |
1 2 3 4 5 6  |    13 14 15 16                      17 18          19 20  21  22
             |
       ______|______
       | | | |  |  |
       7 8 9 10 11 12


    SEMNIFICATIA CAMPURILOR DIN ANEXA

     1  =  Sectorul de legislatie privind autoritatile publice si de analiza
           constitutionala
     2  =  Sectorul de legislatie penala si contraventionala
     3  =  Sectorul de legislatie bugetara, fiscala si monetara
     4  =  Sectorul de legislatie privind invatamantul, cercetarea, arta,
           cultura si cultele
     5  =  Sectorul de legislatie privind apararea, ordinea publica si siguranta
           nationala
     6  =  Sectorul de legislatie privind relatiile internationale
     7  =  Sectorul de legislatie civila
     8  =  Sectorul de legislatie comerciala
     9  =  Sectorul de legislatie economica si privatizare
    10  =  Sectorul de legislatie agrara si asociativa
    11  =  Sectorul de legislatie a muncii si securitatii sociale
    12  =  Sectorul de legislatie privind sanatatea, protectia mediului si
           protectia consumatorului
    13  =  Sectorul de studii si documentare; Serviciul de documentare si
           informare legislativa; Serviciul de studii si analiza; Biblioteca
    14  =  Sectorul de metodologie, tehnica legislativa si sistematizarea
           legislatiei
    15  =  Sectorul de coordonare a publicatiilor legislative
    16  =  Sectorul de evidenta oficiala a legislatiei
    17  =  Serviciul de proiectare - sistematizare, analiza-prelucrare si
           validare juridica a datelor informatice
    18  =  Biroul de management secretarial - birotic si de arhivare informatica
    19  =  Serviciul tehnic-administrativ
    20  =  Biroul de registratura generala si arhiva
    21  =  Serviciul de relatii externe, protocol si presa
    22  =  Biroul organizare, resurse umane si contencios



    ANEXA 2


    CONSILIUL LEGISLATIV


                          NOMENCLATORUL DE FUNCTII

                                                  Baza legala pentru salarizare

 1. Presedintele Consiliului Legislativ (ministru)   - Legea nr. 40/1991
                                                       (anexa nr. 2, poz. 3)
 2. Presedinte de sectie (secretar de stat)          - Legea nr. 40/1991
                                                       (anexa nr. 2, poz. 4)
 3. Sef de departament                               - Legea nr. 53/1991
                                                       (anexa nr. 2, poz. 3)
 4. Director, sef sector (functia de baza            - Legea nr. 53/1991
                                                       (anexa nr. 3, poz. 1,
    asimilata consilierului parlamentar cu             si anexa nr. 4, poz. 1)
    indemnizatie de conducere)
 5. Director (functia de baza asimilata              - Legea nr. 53/1991
                                                       (anexa nr. 3, poz. 2,
    expertului parlamentar cu indemnizatie             si anexa nr. 4, poz. 1)
    de conducere)
 6. Director (functia de baza asimilata cu expert    - Legea nr. 40/1991
    gradul I A cu indemnizatie de conducere)           (anexa nr. 8, pct. I
                                                       lit. A poz. 1) si Legea
                                                       nr. 53/1991
                                                       (anexa nr. 4, poz. 1)
 7. Consilier (asimilat consilierului parlamentar)   - Legea nr. 53/1991
                                                      (anexa nr. 3, poz. 1)
 8. Expert (asimilat expertului parlamentar)         - Legea nr. 53/1991
                                                       (anexa nr. 3, poz. 2)
 9. Expert gradul I A                                - Legea nr. 40/1991
                                                       (anexa nr. 8, pct. I
                                                       lit. A poz. 1)
10. Consultant (asimilat consultantului parlamentar) - Legea nr. 53/1991
                                                       (anexa nr. 3, poz. 3)
11. Sef cabinet (S)                                  - Legea nr. 53/1991
                                                       (anexa nr. 3, poz. 5)
12. Inginer, economist                               - Legea nr. 40/1991
                                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                                       lit. A poz. 1)
13. Bibliotecar (S)                                  - Hotararea Guvernului nr.
                                                       281/1991 (anexa
                                                       nr. 5, pct. II poz. 13)
14. Referent (M)                                     - Legea nr. 40/1991
                                                       (anexa nr. 8, pct. I
                                                       lit. A poz. 7)
15. Sef cabinet (M)                                  - Legea nr. 53/1991
                                                       (anexa nr. 3, poz. 8)
16. Secretar de cabinet (M)                          - Legea nr. 53/1991
                                                       (anexa nr. 3, poz. 9)
17. Tehnician, merceolog                             - Legea nr. 40/1991
                                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                                       lit. A poz. 6)
18. Secretar dactilograf (stenodactilograf)          - Legea nr. 40/1991
                                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                                       lit. A poz. 15)
19. Magaziner                                        - Legea nr. 40/1991
                                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                                       lit. A poz. 22)
20. Curier                                           - Legea nr. 40/1991
                                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                                       lit. A poz. 25)
21. Bufetier                                         - Legea nr. 40/1991
                                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                                       lit. A poz. 25)
22. Sofer                                            - Legea nr. 40/1991
                                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                                       lit. A poz. 27)
23. Muncitor (instalator, electrician, lacatus,      - Legea nr. 40/1991
    mecanic, tamplar)                                  (anexa nr. 8, pct. II
                                                       lit. A poz. 28).



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu