Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1 din 22 februarie 2005

pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Legislativ

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 191 din  7 martie 2005


SmartCity3


    Avand in vedere dispozitiile art. III din Legea nr. 509/2004 privind modificarea si completarea Legii nr. 73/1993 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Legislativ,
    in temeiul art. 12 din Legea nr. 73/1993 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Legislativ, republicata,
    vazand si avizul comun al Comisiei juridice, de disciplina si imunitati a Camerei Deputatilor si al Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari a Senatului,

    birourile permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Legislativ, aprobat prin Hotararea nr. 1 din 26 februarie 1996 a birourilor permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 29 februarie 1996, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Consiliul Legislativ, organ consultativ de specialitate al Parlamentului Romaniei, se organizeaza si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 73/1993 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Legislativ, republicata, si ale prezentului regulament."
    2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Regulamentul stabileste, in temeiul prevederilor Legii nr. 73/1993, republicata, structura organizatorica a Consiliului Legislativ, procedura de desfasurare a activitatii de avizare a proiectelor de acte normative, atributiile sectiilor si ale celorlalte compartimente.
    Prin regulament se instituie, de asemenea, masuri privind organizarea activitatii de sistematizare, unificare si coordonare a legislatiei, norme privind modul de organizare a evidentei oficiale a legislatiei, informatizarea acesteia, precum si elaborarea Repertoriului legislatiei Romaniei - evidenta oficiala - si a versiunilor oficiale ale unor culegeri de acte normative - codexuri, in vederea asigurarii autenticitatii informatiei legislative."
    3. La articolul 3, alineatul 2, punctul 1, literele a), c) si j) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) concordanta solutiilor legislative cuprinse in proiect cu prevederile si principiile Constitutiei, cu legile-cadru in domeniu;
    ............................................................................
    c) natura legii, prima Camera a Parlamentului ce urmeaza a fi sesizata, nivelul actului normativ, in raport cu competentele stabilite prin Constitutie sau prin alte legi;
    ............................................................................
    j) redactarea corespunzatoare a textului proiectului, asigurarea corectitudinii si claritatii exprimarii juridice, a unitatii terminologice, a unei bune sistematizari a acestuia si respectarea celorlalte reguli de tehnica legislativa."
    4. La articolul 3 alineatul 2, dupa punctul 1 se introduc punctele 1^1 si 1^2 cu urmatorul cuprins:
    "1^1. Consiliul Legislativ stabileste forma republicabila a Constitutiei dupa modificarea si completarea acesteia prin legea de revizuire aprobata prin referendum.
    1^2. Consiliul Legislativ examineaza si avizeaza, in conditiile legii, forma republicabila a legilor, ordonantelor si hotararilor Guvernului care au suferit interventii legislative si pentru care s-a dispus republicarea.
    De asemenea, avizeaza rectificarile ce se propun a fi aduse unor acte normative dupa publicarea acestora, in cazul descoperirii de erori materiale.
    Avizul Consiliului Legislativ la republicarile legilor, ordonantelor si hotararilor Guvernului, precum si la rectificarile aduse unor acte normative se transmite la cererea Secretariatului General al Camerei Deputatilor.
    Consiliul Legislativ urmareste si semnaleaza Parlamentului sau, dupa caz, Guvernului intarzierile in republicarea actelor normative pentru care s-a dispus o asemenea masura."
    5. La articolul 3 alineatul 2, punctul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "3. In vederea modernizarii, optimizarii si computerizarii activitatii de evidenta oficiala a legislatiei, Consiliul Legislativ elaboreaza un sistem informatic propriu, necesar pentru desfasurarea procesului legislativ."
    6. Dupa articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 4^1
    Consiliul Legislativ, in desfasurarea activitatii sale, stabileste relatii cu institutiile similare din alte tari, precum si cu alte institutii cu profil juridic din tara si din strainatate."
    7. Alineatul 2 al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "In structura Consiliului Legislativ se cuprind, de asemenea, Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene, Departamentul de informatica legislativa, Secretariatul Consiliului Legislativ, Biroul de organizare, resurse umane si contencios si Compartimentul de audit public intern."
    8. La articolul 9, literele e), h), k) si l) vor avea urmatorul cuprins:
    "e) convoaca si supune spre dezbatere sectiilor reunite unele proiecte de acte normative complexe ori care ridica probleme deosebite sau alte probleme pe care le considera necesare in activitatea de avizare, precum si aspecte de importanta majora pentru activitatea Consiliului Legislativ;
    ............................................................................
    h) angajeaza si, dupa caz, numeste, potrivit legii, personalul din aparatul Consiliului Legislativ; acorda gradatii, salarii de merit si alte drepturi, potrivit dispozitiilor legale;
    ..........................................................................
    k) aproba statul de functii, drepturile de natura salariala si fisa postului pentru personalul din cadrul aparatului Consiliului Legislativ;
    l) este ordonator principal de credite;".
    9. La articolul 9 se introduc doua noi alineate cu urmatorul cuprins:
    "Presedintele Consiliului Legislativ poate delega unele dintre atributiile sale pe linie administrativ-financiara secretarului general.
    In subordinea directa a presedintelui Consiliului Legislativ functioneaza Biroul organizare, resurse umane si contencios, precum si Compartimentul de audit public intern."
    10. Alineatul 2 al articolului 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Fiecare sector din cadrul unei sectii este condus de unul dintre consilieri. Directia de studii si documentare din cadrul Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare este condusa de un director."
    11. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare este alcatuita din:
    1. Sectorul de metodologie, tehnica legislativa si sistematizare a legislatiei;
    2. Sectorul de evidenta oficiala a legislatiei si de elaborare a Repertoriului legislatiei Romaniei;
    3. Sectorul de republicari, rectificari, culegeri de acte normative - codexuri;
    4. Directia de studii si documentare, cu:
    a) Serviciul de studii;
    b) Serviciul de documentare;
    c) Biblioteca."
    12. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    Domeniile de activitate si atributiile principale ale Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare sunt:
    1. Sectorul de metodologie, tehnica legislativa si sistematizare a legislatiei:
    a) realizeaza, in colaborare cu sectiile de avizare, studii pentru sistematizarea, unificarea si coordonarea legislatiei;
    b) intocmeste studii de sinteza privind aplicarea normelor de tehnica legislativa in procesul de elaborare si adoptare a actelor normative;
    c) intocmeste lucrari de asanare a legislatiei active in vederea degrevarii acesteia de dispozitiile cazute in desuetudine sau care inregistreaza aspecte de contradictorialitate cu Constitutia ori cu alte acte de nivel superior;
    d) furnizeaza, pentru activitatea de avizare a proiectelor de acte normative, informatii privind contextul legislativ in care reglementarea urmeaza a se integra. In acest sens determina conexiunile si incidentele legislative ale proiectului in raport cu legislatia existenta, mentionand expres actele normative cuprinse in zona de influenta a acestuia si in ce constau asemenea interferente, sesizeaza conflictele de texte, paralelismele in reglementare si, dupa caz, necesitatea concentrarii intr-un singur act a unor reglementari dispersate in mai multe acte normative.
    2. Sectorul de evidenta oficiala a legislatiei si de elaborare a Repertoriului legislatiei Romaniei:
    a) organizeaza si asigura primirea si pastrarea exemplarului original al legilor adoptate de Parlament si al decretelor de promulgare a acestora;
    b) organizeaza si tine evidenta oficiala a legislatiei Romaniei, necesara pentru desfasurarea procesului legislativ, in sistem informatizat, a tuturor actelor care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, evidenta care cuprinde datele de identificare a acestora, functiile active si pasive, trimiteri, contingente, norme care cuprind dispozitii de emitere de acte in executare, norme de republicare;
    c) intocmeste, in sistem informatic, fisele actelor normative in vigoare si tine la zi modificarile aduse acestora;
    d) furnizeaza, pentru activitatea de avizare a proiectelor de acte normative, fisa actului normativ cuprinzand interventiile legislative asupra acestuia;
    e) elaboreaza Repertoriul legislatiei Romaniei - evidenta oficiala -;
    f) furnizeaza Departamentului de informatica legislativa din cadrul Consiliului Legislativ, precum si Directiei pentru informatica si comunicatii a Camerei Deputatilor datele si informatiile pentru varianta on-line a Repertoriului legislatiei Romaniei - evidenta oficiala -;
    g) urmareste, in vederea functionarii sistemului legislativ in mod unitar si coordonat, emiterea de catre autoritatile publice competente a actelor normative in executare, dispuse prin legi, ordonante si hotarari ale Guvernului; semnaleaza organelor de drept intarzierile in emiterea acestora.
    3. Sectorul de republicari, rectificari, culegeri de acte normative - codexuri:
    a) stabileste forma republicabila a Constitutiei, modificata si completata, dupa aprobarea prin referendum a legii de revizuire a acesteia;
    b) examineaza si avizeaza, in conditiile legii, forma republicabila a legilor, ordonantelor si hotararilor Guvernului avand caracter normativ, care au suferit interventii legislative si pentru care s-a dispus republicarea;
    c) urmareste si semnaleaza intarzierile in republicarea actelor normative pentru care s-a dispus o asemenea masura;
    d) examineaza si avizeaza, in conditiile legii, rectificarile ce se propun a fi aduse unor acte normative, dupa publicarea acestora, in cazul descoperirii de erori materiale;
    e) urmareste modul in care au fost respectate avizele Consiliului Legislativ referitoare la cererile de republicare si rectificare;
    f) intocmeste versiunile oficiale ale unor culegeri de acte normative - codexuri.
    4. Directia de studii si documentare:
    a) intocmeste studii privind reglementarea unor institutii, precum si documentare tematice legislative;
    b) efectueaza traduceri de documente si legislatie straina;
    c) redacteaza trimestrial <<Buletinul de informare legislativa>>, care cuprinde informatii privind activitatea Consiliului Legislativ, studii elaborate de catre specialistii din sectiile si departamentele Consiliului Legislativ, cronici ale cartilor publicate de specialistii Consiliului Legislativ sau ale lucrarilor care prezinta un interes deosebit pentru acestia, precum si bibliografii rezultate din prelucrarea analitica a cartilor si periodicelor romanesti si straine de drept;
    d) creeaza si actualizeaza baza de date analitica a articolelor din periodicele romanesti si straine de drept, existente in biblioteca Consiliului Legislativ;
    e) urmareste jurisprudenta Curtii Constitutionale si a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu implicatii in desfasurarea procesului legislativ;
    f) identifica sursele de legislatie straina, analizeaza si inmagazineaza in bazele de date informatiile legislative externe, in vederea cunoasterii experientei altor tari din domeniul supus reglementarii prin proiectul de act normativ ce urmeaza a fi avizat;
    g) realizeaza analize de continut ale unor documente publicate - carti, articole din periodice romanesti si straine si altele asemenea;
    h) organizeaza biblioteca documentara prin asigurarea fondului necesar de carti si periodice din tara si din strainatate, pe care il prelucreaza in sistem automatizat;
    i) analizeaza planurile editoriale si face propuneri de achizitii in limita sumei alocate prin buget, intocmind referatele de necesitate in vederea achizitionarii publicatiilor;
    j) asigura achizitionarea de legislatie straina, in special din domeniile ce urmeaza a face obiectul de reglementare prin acte normative noi."
    13. La articolul 20 punctul C, literele d) si e) vor avea urmatorul cuprins:
    "d) coordoneaza si indruma colectivul de asanare a legislatiei active de dispozitiile cazute in desuetudine sau care inregistreaza aspecte de contradictorialitate cu Constitutia, precum si cu actele de nivel superior actului examinat;
    e) indruma activitatea de elaborare a Repertoriului legislatiei Romaniei - evidenta oficiala - si de intocmire a culegerilor oficiale de acte normative-codexuri, precum si a Buletinului de informare legislativa."
    14. Titlul capitolului V va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 5
    Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene"
    15. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene are urmatoarele atributii principale:
    a) analizeaza compatibilitatea cu acquisul comunitar a proiectelor de acte normative si a propunerilor legislative supuse avizarii;
    b) evalueaza gradul de preluare, transpunere sau adaptare a reglementarilor comunitare in cuprinsul propunerilor legislative sau al proiectelor de acte normative analizate;
    c) formuleaza propuneri de completare cu dispozitii din acquisul comunitar sau de eliminare a dispozitiilor ce contravin acestuia, cand este cazul;
    d) colaboreaza cu organismele implicate in activitatea de aderare/integrare in Uniunea Europeana, sub aspectul armonizarii legislatiei nationale cu acquisul comunitar;
    e) urmareste evolutia dreptului comunitar, precum si orice alte documente incluse in acquisul comunitar;
    f) colaboreaza cu Sectia de drept public si Sectia de drept privat in cadrul activitatii de realizare sau coordonare a proiectelor de coduri ori de alte legi de complexitate deosebita si care prezinta conotatii comunitare;
    g) pune la dispozitie personalului interesat din cadrul sectiilor Consiliului Legislativ si din cadrul Camerei Deputatilor si Senatului baza de documentare si informare a departamentului."
    16. Articolele 24, 25, 26 si 27 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    Departamentul de informatica legislativa asigura aplicarea unor componente ale tehnologiei informatiei si comunicatiilor (TIC) in activitatea curenta a Consiliului Legislativ.
    In acest scop, activitatea Departamentului de informatica legislativa are in vedere urmatoarele obiective:
    a) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru activitatea de avizare asistata de calculator;
    b) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru activitatea de evidenta oficiala a legislatiei asistata de calculator;
    c) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru managementul informatiilor cu privire la armonizarea legislatiei Romaniei cu cea a Uniunii Europene;
    b) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru managementul fluxurilor de informatii financiar-contabile asistat de calculator;
    e) acordarea asistentei tehnice de specialitate pentru implementarea bazelor de date necesare activitatii de elaborare de studii si documentare legislativa;
    f) dezvoltarea de strategii pentru dotarea hardware si software a Consiliului Legislativ;
    g) intretinerea echipamentelor de calcul si a software-ului de baza din cadrul retelei de calculatoare a Consiliului Legislativ.
    Componentele dezvoltate prevazute la alin. 2 lit. a) - f) functioneaza in cadrul Sistemului Integrat pentru Managementul Legislatiei (SIML), la nivelul Consiliului Legislativ.
    Art. 25
    In vederea indeplinirii obiectivelor prevazute la art. 24, Departamentul de informatica legislativa are urmatoarele atributii:
    a) intocmeste proiecte TIC, conform obiectivelor stabilite la art. 24, si le supune spre aprobare presedintelui Consiliului Legislativ;
    b) realizeaza interconectarea sistemului de baze de date al SIML cu sistemele de baze de date ale Camerei Deputatilor si Senatului;
    c) realizeaza managementul componentelor software de baza si de aplicatii - instalare, configurare, intretinere - la nivelul sistemului integrat al Consiliului Legislativ;
    d) acorda asistenta tehnica utilizatorilor SIML pentru componentele software implementate; asigura pregatirea si perfectionarea acestora;
    e) proiecteaza si implementeaza solutii pentru securitatea datelor disponibile in cadrul SIML;
    f) analizeaza performantele subsistemelor SIML si face propuneri de imbunatatire a acestora in baza tendintelor actuale din TIC;
    g) fundamenteaza si dezvolta proiecte de dotare in domeniul TIC.
    Art. 26
    Pentru indeplinirea sarcinilor ce ii revin, Departamentul de informatica legislativa are in structura sa:
    a) Serviciul pentru proiectarea si implementarea arhitecturilor hardware si software;
    b) Biroul pentru proiectarea si implementarea de baze de date legislative.
    Activitatea Departamentului de informatica legislativa se desfasoara pe baza de proiecte TIC, care acopera sarcinile anuale ale departamentului si sunt coordonate de un sef de proiect. Continutul proiectelor, precum si sefii de proiect se aproba de presedintele Consiliului Legislativ, la propunerea sefului de departament.
    Seful de departament raporteaza semestrial sau ori de cate ori este nevoie presedintelui Consiliului Legislativ stadiul realizarii proiectelor in derulare.
    Art. 27
    Departamentul de informatica legislativa este condus de un sef de departament, care are urmatoarele atributii principale:
    a) coordoneaza activitatea sefilor de proiecte;
    b) poate schimba ordinea de prioritate a obiectivelor unui proiect, dupa obtinerea aprobarii presedintelui Consiliului Legislativ;
    c) stabileste arhitectura software si hardware din cadrul SIML.
    Seful de departament este ajutat in activitatea sa de seful de serviciu, care este loctiitorul de drept al acestuia."
    17. Articolul 36 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 36
    Concomitent cu repartizarea lucrarii la sectia de profil, sunt sesizate cu analiza proiectului Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare, Sectia de drept public - Sectorul de legislatie privind autoritatile publice si de analiza constitutionala, pentru verificarea conformitatii cu prevederile Constitutiei, precum si Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene, in vederea examinarii compatibilitatii dispozitiilor proiectului cu legislatia europeana.
    Sesizarea se face prin transmiterea unei copii a proiectului, a expunerii de motive sau, dupa caz, a notei de fundamentare, precum si a documentatiei care il insoteste."
    18. Articolul 38 se abroga.
    19. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    La examinarea proiectului de act normativ se vor avea in vedere si continutul referatului intocmit de Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare, privind masurile ce se impun pe linia sistematizarii, unificarii si coordonarii legislatiei, precum si informarile doctrinare, jurisprudentiale si legislative, inclusiv cele de drept comparat, dupa caz, necesare emiterii avizului; totodata, se va tine seama de concluziile compartimentelor de profil privind conformitatea cu prevederile Constitutiei si compatibilitatea cu reglementarile comunitare.
    Dupa examinarea proiectului, raportorul intocmeste proiectul de aviz, care se supune spre examinare si aprobare presedintelui de sectie."
    20. Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 40
    Proiectul de aviz, sub semnatura presedintelui de sectie, se prezinta spre insusire presedintelui Consiliului Legislativ."
    21. Articolul 41 se abroga.
    22. Articolul 42 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 42
    In cazul proiectelor mai importante sau care prezinta unele aspecte deosebite, presedintii de sectie pot propune presedintelui Consiliului Legislativ invitarea senatorilor si a deputatilor, autori ai propunerii legislative supuse avizarii, precum si a ministrilor sau a secretarilor de stat din organele de specialitate ale administratiei publice centrale, care au atributii in domeniul de aplicare a viitoarei reglementari. Participarea acestora poate avea loc si din proprie initiativa.
    La dezbaterea proiectului in conditiile alin. 1 participa si presedintele Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare sau reprezentantul acestuia, precum si, dupa caz, seful Departamentului pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene."
    23. Articolul 44 se abroga.
    24. Articolul 47 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 47
    Dupa insusirea de catre presedintele Consiliului Legislativ a continutului proiectului de aviz, avizul Consiliului Legislativ se transmite autoritatii care l-a solicitat, sub semnatura presedintelui acestuia."
    25. Dupa alineatul 3 al articolului 48 se introduce un nou alineat cu urmatorul cuprins:
    "Avizul va fi, de asemenea, negativ si in situatia in care prin proiect se instituie norme incompatibile cu reglementarile Uniunii Europene."
    26. Alineatul 2 al articolului 68 va avea urmatorul cuprins:
    "Secretariatul Consiliului Legislativ realizeaza buna gospodarire a bunurilor aflate in patrimoniu, asigura aprovizionarea cu materialele necesare, utilizarea resurselor financiare si materiale cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate; asigura activitatile de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatiile cu publicul, precum si arhivarea documentelor Consiliului Legislativ si a actelor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 73/1993, republicata."
    27. Articolul 69 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 69
    Secretariatul Consiliului Legislativ are in structura sa Directia tehnico-administrativa si registratura generala, cu Serviciul tehnic-administrativ si Biroul registratura generala, Sectorul financiar-contabil, Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatii cu publicul, Biroul arhivare."
    28. Articolul 70 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 70
    Secretariatul Consiliului Legislativ este condus de catre secretarul general, care face parte din categoria inaltilor functionari publici, numit pe baza de concurs sau examen, pe criterii de profesionalism, prin ordin al presedintelui Consiliului Legislativ.
    Secretarul general isi desfasoara activitatea in subordinea directa a presedintelui Consiliului Legislativ si asigura pregatirea, organizarea si coordonarea activitatilor din cadrul Secretariatului si realizarea legaturilor functionale in cadrul Consiliului Legislativ.
    Principalele atributii si responsabilitati ale secretarului general sunt urmatoarele:
    a) indruma si raspunde de activitatea compartimentelor din subordine;
    b) colaboreaza cu compartimentele de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din ministere, din alte autoritati publice, in probleme de interes comun;
    c) primeste proiectele de acte normative transmise spre avizare;
    d) transmite solicitantilor avizele emise pentru proiectele de acte normative;
    e) monitorizeaza si controleaza elaborarea raportarilor periodice prevazute de reglementarile in vigoare;
    f) coordoneaza intocmirea si tinerea la zi a registrelor din cadrul Secretariatului Consiliului Legislativ;
    g) propune aprobarea fisei postului din compartimentele Secretariatului Consiliului Legislativ;
    h) indeplineste si alte atributii stabilite de presedintele Consiliului Legislativ."
    29. Articolul 72 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 72
    Lucrarile financiar-contabile se asigura de catre Sectorul financiar-contabil. Sectorul financiar-contabil elaboreaza propuneri pentru asigurarea si utilizarea resurselor financiare si materiale aferente realizarii obiectivelor Consiliului Legislativ, urmareste si raspunde de respectarea normelor legale privind utilizarea acestor resurse, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate; avizeaza si raspunde pentru legalitatea proiectelor de operatiuni prezentate spre aprobare ordonatorului principal de credite, respectiv inlocuitorului acestuia, potrivit competentelor stabilite.
    Seful Sectorului financiar-contabil raspunde direct fata de presedintele Consiliului Legislativ, care este ordonator principal de credite.
    Sectorul financiar-contabil are urmatoarele atributii principale:
    a) verifica si avizeaza pentru controlul financiar preventiv, in faza de angajare, lichidare, ordonantare si de plata, toate documentele care cuprind sau din care deriva operatiuni patrimoniale privind modul de constituire, administrare si utilizare a fondurilor prevazute in bugetul Consiliului Legislativ, evolutia si modul de administrare a patrimoniului, utilizarea si gospodarirea mijloacelor materiale si banesti, cele din care deriva drepturi si obligatii fata de persoane juridice sau fizice, precum si instrumente de plata intocmite ca urmare a efectuarii operatiunilor respective; raspunde de legalitatea si regularitatea proiectelor de operatiuni supuse aprobarii;
    b) fundamenteaza si elaboreaza proiectul bugetului Consiliului Legislativ;
    c) urmareste executia bugetara si intocmeste rapoarte periodice cu privire la aceasta;
    d) inregistreaza operatiunile patrimoniale in evidenta contabila sintetica si analitica privind cheltuielile curente si de capital;
    e) valorifica inventarierile periodice si anuale prin stabilirea diferentelor dintre situatia faptica si cea scriptica; urmareste ducerea la indeplinire a masurilor aprobate, potrivit competentelor, privind valorificarea rezultatelor inventarierii;
    f) intocmeste bilantul contabil si contul anual de executie a bugetului Consiliului Legislativ;
    g) gestioneaza fondul de salarii aprobat; intocmeste documentele necesare calculului si acordarii drepturilor legale;
    h) calculeaza si vireaza la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, la fondurile speciale sau terti sumele retinute de la salariati, precum si obligatiile financiar-fiscale legale ale Consiliului Legislativ."
    30. Dupa articolul 72 se introduce un nou articol, articolul 72^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 72^1
    Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatii cu publicul realizeaza activitatile specifice relatiilor pe plan international ale Consiliului Legislativ, asigurand traducerea, intocmirea si expedierea corespondentei cu strainatatea si realizarea obiectivelor in acest domeniu; elaboreaza, o data cu propunerile de buget ale Consiliului Legislativ, planul de actiuni externe pentru anul urmator; asigura obtinerea vizelor si protocolul pentru deplasarile in strainatate; primeste si insoteste delegatiile straine sosite in tara la invitatia Consiliului Legislativ.
    De asemenea, Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatii cu publicul organizeaza actiunile de protocol ale Consiliului Legislativ, inclusiv intalniri cu presa, radioul si televiziunea; prezinta zilnic presedintelui Consiliului Legislativ informatii din presa interna si straina.
    Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatii cu publicul primeste si inregistreaza petitiile adresate Consiliului Legislativ, ingrijindu-se de rezolvarea acestora.
    Pentru rezolvarea temeinica si legala a petitiilor, le va indruma compartimentelor de specialitate, potrivit rezolutiei presedintelui Consiliului Legislativ, urmarind solutionarea si redactarea in termen a raspunsurilor."
    31. Articolul 73 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 73
    Biroul registratura generala executa lucrarile specifice de inregistrare a corespondentei Consiliului Legislativ primite si expediate, asigura multiplicarea si distribuirea proiectelor de acte normative potrivit rezolutiei presedintelui Consiliului Legislativ; asigura transmiterea avizelor Consiliului Legislativ catre destinatarii acestora, precum si a copiei avizelor Consiliului Legislativ catre sectiile acestuia."
    32. Dupa articolul 73 se introduce un nou articol, articolul 73^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 73^1
    Biroul arhivare asigura pastrarea si conservarea dosarelor si a celorlalte documente ale Consiliului Legislativ. Predarea oricarei lucrari se va trece in registrul de arhiva, care va evidentia data primirii in arhiva, felul lucrarii, numarul de file, compartimentul care preda si semnaturile de predare-primire.
    De asemenea, asigura pastrarea actelor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 73/1993, republicata."
    33. Alineatul 2 al articolului 75 va avea urmatorul cuprins:
    "Stabilirea rubricilor registrelor se face in functie de natura lucrarilor evidentiate, la propunerea secretarului general, si se aproba de catre presedintele Consiliului Legislativ."
    34. Articolul 76 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 76
    O copie de pe avizele inregistrate se indosariaza in ordine numerica, intr-un dosar special care se pastreaza de catre secretarul general."
    35. Titlul sectiunii a IV-a de la capitolul IX va avea urmatorul cuprins:
    "Sectiunea a IV-a
    Compartimentul de audit public intern"
    36. Articolul 81 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 81
    Activitatea de audit public intern se desfasoara avand ca obiectiv asigurarea administrarii in mod economic si cu eficienta a fondurilor alocate de la bugetul de stat.
    Conducatorul Compartimentului de audit public intern se numeste de catre presedintele Consiliului Legislativ si isi desfasoara activitatea sub directa coordonare a acestuia, potrivit legii."
    37. Articolul 82 se abroga.
    38. Articolul 83 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 83
    Biroul organizare, resurse umane si contencios are urmatoarele atributii principale:
    a) organizeaza concursurile sau examenele pentru selectionarea personalului si ocuparea posturilor vacante;
    b) intocmeste proiectele de ordine pentru numirea ca functionari publici a candidatilor declarati admisi, precum si pentru incadrarea si incheierea contractelor individuale de munca pentru salariati;
    c) intocmeste referate in baza propunerilor de avansare in functie, grad sau treapta profesionala a functionarilor publici, precum si asupra avansarii salariatilor, conform legii;
    d) programeaza si organizeaza perfectionarea profesionala a functionarilor publici si a salariatilor, pe care o supune aprobarii presedintelui;
    e) efectueaza calculele privind stabilirea procentului sporurilor de vechime si de stabilitate, precum si al altor sporuri prevazute de lege;
    f) gestioneaza carnetele de munca si dosarele profesionale ale functionarilor publici, precum si carnetele de munca ale salariatilor in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    g) urmareste aplicarea ordinelor presedintelui Consiliului Legislativ referitoare la organizarea activitatii profesionale si a evaluarii profesionale anuale;
    h) intocmeste documentele necesare calculului salariilor de baza, respectiv al majorarilor salariale conform normelor legale in vigoare;
    i) intocmeste dosarele de pensionare, asigura eliberarea legitimatiilor, precum si orice alte lucrari specifice, potrivit dispozitiilor legale in vigoare;
    j) asigura, prin compartimentul de contencios, reprezentarea intereselor Consiliului Legislativ in fata instantelor judecatoresti."
    39. Articolul 84 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 84
    Personalul Consiliului Legislativ este alcatuit din demnitari, functionari publici si personal contractual.
    Conditiile de numire in functiile de presedinte al Consiliului Legislativ, presedinte de sectie, sef al Departamentului pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene, sef al Departamentului de informatica legislativa, secretar general, director al Directiei de studii si documentare si de sef al Sectorului financiar-contabil sunt cele prevazute la art. 18 alin. (1) din Legea nr. 73/1993, republicata."
    40. Dupa articolul 84 se introduce un nou articol, articolul 84^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 84^1
    Au calitatea de membri ai Consiliului Legislativ presedintele Consiliului Legislativ, presedintii de sectii, sefii de departamente si consilierii."
    41. Articolul 85 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 85
    Secretarul general, sefii de departamente, consilierii si celalalt personal care detine calitatea de functionar public isi exercita atributiile de la data depunerii, in mod individual, a juramantului prevazut la art. 9 alin. (3) din Legea nr. 73/1993, republicata, si in conditiile prevazute la art. 11 alin. (4) din aceeasi lege."
    42. Articolul 86 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 86
    Conditiile de numire a directorilor sunt cele prevazute de lege si de prezentul regulament pentru consilier sau, respectiv, expert."
    43. Articolul 87 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 87
    Conditiile de numire in functia de expert si in celelalte functii de executie de specialitate specifice din cadrul Consiliului Legislativ sunt cele aplicabile personalului similar din aparatul Parlamentului sau, dupa caz, cele prevazute de reglementarile legale in vigoare pentru functionarii publici.
    Conditiile de numire a expertilor si consultantilor, functionari publici si personal contractual, sunt urmatoarele:
    a) sa fie absolvent, cu diploma de licenta, al unei facultati;
    b) sa aiba o buna reputatie morala;
    c) sa fi desfasurat o valoroasa activitate in specialitate.
    In afara conditiilor prevazute la alin. 2 lit. a) - c), pentru functia de expert se cere o vechime in specialitate de cel putin 5 ani, iar pentru cea de consultant, de 3 ani. In situatii temeinic motivate, presedintele Consiliului Legislativ, la propunerea Comisiei de numiri si disciplina, poate reduce pana la 3 ani vechimea in munca pentru expert si poate incadra in functia de consultant tineri absolventi ai facultatii, cu diploma de licenta, fara indeplinirea conditiilor de vechime.
    Conditiile de numire prevazute la alin. 2 si 3 sunt valabile si pentru personalul prevazut la alin. 1."
    44. Articolul 88 se abroga.
    45. Articolul 98 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 98
    Functiile de presedinte al Consiliului Legislativ, de presedinte de sectie, de secretar general, de sef de departament, de consilier si de expert sunt, potrivit legii, incompatibile cu oricare alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior.
    Participarea la activitatile didactice a persoanelor prevazute la alin. 1 nu trebuie sa impieteze in nici un fel asupra activitatii ce le revine in cadrul Consiliului Legislativ."
    46. Articolul 100 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 100
    Salarizarea si celelalte drepturi de natura salariala ale personalului Consiliului Legislativ sunt corespunzatoare celor stabilite pentru personalul cu functii similare din aparatul celor doua Camere ale Parlamentului. Functia de secretar general este asimilata, din punct de vedere al salarizarii, functiei de sef de departament, iar ceilalti functionari publici sunt salarizati potrivit reglementarilor legale aplicabile functiilor respective."
    47. Articolul 102 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 102
    Regulile privind durata concediului de odihna, cuantumul indemnizatiei cuvenite, programarea, efectuarea, intreruperea si amanarea concediului de odihna si compensarea in bani a concediului neefectuat se stabilesc, potrivit legii, prin regulamentul intern aprobat prin ordin al presedintelui Consiliului Legislativ."
    48. Articolul 104 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 104
    Presedintele Consiliului Legislativ si presedintii de sectii sunt cercetati si sanctionati in cazul comiterii unor abateri disciplinare, potrivit prevederilor art. 23 alin. (2) din Legea nr. 73/1993, republicata."
    49. Articolul 115 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 115
    Colaboratorii externi beneficiaza de drepturile cuvenite potrivit legii."
    50. Articolul 121 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 121
    Propunerile pentru proiectul de buget se fac de catre Sectorul financiar-contabil din cadrul Secretariatului Consiliului Legislativ."
    51. Articolele 125 si 126 se abroga.
    52. Anexa nr. 1, cuprinzand structura organizatorica a Consiliului Legislativ, si anexa nr. 2 - Nomenclatorul de functii - se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1*) si 2 care fac parte integranta din prezenta hotarare.
------------
    *) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

    Art. 2
    Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Legislativ, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, se va republica de catre acesta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare si actualizandu-se trimiterile la textele Constitutiei si ale Legii nr. 73/1993, republicate.

    Aceasta hotarare a fost adoptata de birourile permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului in sedinta comuna din 22 februarie 2005.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              ADRIAN NASTASE

                           PRESEDINTELE SENATUI
                              NICOLAE VACAROIU

    ANEXA 1

             STRUCTURA ORGANIZATORICA A CONSILIULUI LEGISLATIV

    Numar maxim de posturi: 131

                                ______________
                               |  PRESEDINTE  |
                               |______________|
                                      |  |                     ______________
                                      |  |____________________|  CANCELARIE  |
                                      |                       |______________|
                                      |
    __________________________________|______________________________________
 __|___  ___|__  _____|_____  ______|_______  ______|______  ______|______   |
|SECTIA||SECTIA||SECTIA DE  ||DEPARTAMENTUL ||DEPARTAMENTUL||SECRETARIATUL|  |
|DE    ||DE    ||EVIDENTA   ||PENTRU        ||DE           ||CONSILIULUI  |  |
|DREPT ||DREPT ||OFICIALA A ||ARMONIZAREA   ||INFORMATICA  ||LEGISLATIV   |  |
|PUBLIC||PRIVAT||LEGISLATIEI||LEGISLATIEI CU||LEGISLATIVA  ||             |  |
|      ||      ||SI         ||REGLEMENTARILE||             ||             |  |
|      ||      ||DOCUMENTARE||UNIUNII       ||             ||             |  |
|      ||      ||           ||EUROPENE      ||             ||             |  |
|______||______||___________||______________||_____________||_____________|  |
 __|__    __|__     __|__                         __|__          __|__       |
|MODUL|  |MODUL|   |MODUL|                       |MODUL|        |MODUL|      |
|  1  |  |  2  |   |  3  |                       |  4  |        |  5  |      |
|_____|  |_____|   |_____|                       |_____|        |_____|      |
                                                                 ____________|
                                                         _______|_______
                                                   _____|_____   _______|______
                                                  |Biroul     | |Compartimentul|
                                                  |organizare,| |de audit      |
                                                  |resurse    | |public intern |
                                                  |umane si   | |              |
                                                  |contencios | |              |
                                                  |___________| |______________|


    MODUL 1

                            ________________________
                           | SECTIA DE DREPT PUBLIC |
                           |________________________|
                                       |
             __________________________|____________________________________
   _________|________     |     _____|_____     |     _________|_________   |
  |Sectorul de       |    |    |Sectorul de|    |    |Sectorul de        |  |
  |legislatie privind|    |    |legislatie |    |    |legislatie privind |  |
  |autoritatile      |    |    |bugetara,  |    |    |apararea, ordinea  |  |
  |publice si de     |    |    |fiscala si |    |    |publica si         |  |
  |analiza           |    |    |monetara   |    |    |siguranta nationala|  |
  |constitutionala   |    |    |           |    |    |                   |  |
  |__________________|    |    |___________|    |    |___________________|  |
            ______________|____     ____________|_____     _________________|_
           |Sectorul de        |   |Sectorul de       |   |Sectorul de        |
           |legislatie penala  |   |legislatie privind|   |legislatie privind |
           |si contraventionala|   |invatamantul,     |   |relatiile          |
           |                   |   |cercetarea, arta, |   |internationale     |
           |                   |   |cultura si cultele|   |                   |
           |___________________|   |__________________|   |___________________|


    MODUL 2

                            ________________________
                           | SECTIA DE DREPT PRIVAT |
                           |________________________|
                                       |
       ________________________________|________________________________
 _____|____  _____|____   _____|_____  _____|____   _____|_____  _______|______
|Sectorul  ||Sectorul  | |Sectorul de||Sectorul  | |Sectorul de||Sectorul de   |
|de        ||de        | |legislatie ||de        | |legislatie ||legislatie    |
|legislatie||legislatie| |economica  ||legislatie| |a muncii si||privind       |
|civila    ||comerciala| |si de      ||agrara si | |securitatii||sanatatea,    |
|          ||          | |privatizare||asociativa| |sociale    ||protectia     |
|          ||          | |           ||          | |           ||mediului si   |
|          ||          | |           ||          | |           ||protectia     |
|          ||          | |           ||          | |           ||consumatorului|
|__________||__________| |___________||__________| |___________||______________|


    MODUL 3

                        ______________________________
                       | SECTIA DE EVIDENTA OFICIALA  |
                       | A LEGISLATIEI SI DOCUMENTARE |
                       |______________________________|
                                      |
           ___________________________|______________________________
    ______|_______     _______|______     _______|________     ______|______
   |Sectorul de   |   |Sectorul de   |   |Sectorul de     |   |Directia de  |
   |metodologie,  |   |evidenta      |   |republicari,    |   |studii si    |
   |tehnica       |   |oficiala a    |   |rectificari,    |   |documentare  |
   |legislativa si|   |legislatiei si|   |culegeri de acte|   |cu: Serviciul|
   |sistematizarea|   |de elaborare a|   |normative -     |   |de studii;   |
   |legislatiei   |   |Repertoriului |   |codexuri        |   |Serviciul de |
   |              |   |legislatiei   |   |                |   |documentare; |
   |              |   |Romaniei      |   |                |   |Biblioteca   |
   |______________|   |______________|   |________________|   |_____________|


    MODUL 4

                        ______________________________
                       | DEPARTAMENTUL DE INFORMATICA |
                       |          LEGISLATIVA         |
                       |______________________________|
                                       |
                       ________________|_____________________
      ________________|________________        ______________|____________
     | Serviciul pentru proiectarea    |      | Biroul pentru proiectarea |
     | si implementarea arhitecturilor |      | si implementarea de baze  |
     | hardware si software            |      | de date legislative       |
     |_________________________________|      |___________________________|


    MODUL 5

                   ______________________________________
                  | SECRETARIATUL CONSILIULUI LEGISLATIV |
                  |______________________________________|
                                      |
            __________________________|___________________________________
 __________|___________   _________|________   _________|__________   ____|____
|Directia              | |Sectorul          | |Serviciul de relatii| |Biroul   |
|tehnico-administrativa| |financiar-contabil| |externe, protocol,  | |arhivare |
|si registratura       | |                  | |presa, petitii si   | |         |
|generala cu: Serviciul| |                  | |relatii cu publicul | |         |
|tehnic-administrativ; | |                  | |                    | |         |
|Biroul registratura   | |                  | |                    | |         |
|generala              | |                  | |                    | |         |
|______________________| |__________________| |____________________| |_________|

    ANEXA 2

    CONSILIUL LEGISLATIV

                           NOMENCLATORUL DE FUNCTII

_____________________________________________________________________
Nr.                             Functia
crt.
_____________________________________________________________________
  1. Presedintele Consiliului Legislativ
_____________________________________________________________________
  2. Presedinte de sectie
_____________________________________________________________________
  3. Secretar general (asimilat functiei de sef departament)
_____________________________________________________________________
  4. Sef departament
_____________________________________________________________________
  5. Director, sef sector (functia de baza asimilata consilierului
     parlamentar cu indemnizatie de conducere)
_____________________________________________________________________
  6. Director, sef sector (functia de baza asimilata consilierului I,
     superior cu indemnizatie de conducere)
_____________________________________________________________________
  7. Director (functia de baza asimilata expertului parlamentar cu
     indemnizatie de conducere)
_____________________________________________________________________
  8. Director (functia de baza asimilata expertului I, superior cu
     indemnizatie de conducere)
_____________________________________________________________________
  9. Sef serviciu (functia de baza asimilata consilierului sau
     expertului cu indemnizatie de conducere)
_____________________________________________________________________
 10. Sef birou (functia de baza asimilata consilierului sau
     expertului cu indemnizatie de conducere)
_____________________________________________________________________
 11. Consilier (asimilat consilierului parlamentar)
_____________________________________________________________________
 12. Consilier I, superior
_____________________________________________________________________
 13. Expert (asimilat expertului parlamentar)
_____________________________________________________________________
 14. Expert I (debutant, asistent, principal, superior)
_____________________________________________________________________
 15. Consultant (asimilat consultantului parlamentar)
_____________________________________________________________________
 16. Sef cabinet (S)
_____________________________________________________________________
 17. Sef cabinet, referent (SSD)
_____________________________________________________________________
 18. Referent III (debutant, asistent, principal, superior)
_____________________________________________________________________
 19. Sef cabinet, referent, stenodactilograf (P.L.)
_____________________________________________________________________
 20. Sef cabinet, referent, stenodactilograf (M)
_____________________________________________________________________
 21. Secretar-dactilograf
_____________________________________________________________________
 22. Arhivar (M)
_____________________________________________________________________
 23. Magaziner (M)
_____________________________________________________________________
 24. Curier
_____________________________________________________________________
 25. Bufetier
_____________________________________________________________________
 26. Sofer
_____________________________________________________________________
 27. Muncitor calificat (instalator, electrician, lacatus, mecanic,
     tamplar, legator)
_____________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu