Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 928 din 29 decembrie 1997

privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 31/1997 privind regimul investitiilor straine in Romania

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 382 din 29 decembrie 1997


SmartCity3


    In temeiul art. 23 si al art. 33 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 31/1997 privind regimul investitiilor straine in Romania,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 31/1997 privind regimul investitiilor straine in Romania, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Agentia Romana de Dezvoltare, Fondul Proprietatii de Stat si Ministerul Finantelor vor lua masurile necesare in scopul aplicarii normelor metodologice mentionate la art. 1.

                 PRIM-MINISTRU
                 VICTOR CIORBEA

                        Contrasemneaza:
                        Ministrul reformei,
                        presedintele Consiliului
                        pentru Reforma,
                        Ilie Serbanescu

                        Ministrul finantelor,
                        Daniel Daianu

                        Presedintele Consiliului
                        de administratie al
                        Fondului Proprietatii de Stat,
                        Sorin Dimitriu

                        Ministrul privatizarii,
                        Valentin M. Ionescu

    ANEXA 1

                          NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea prevederilor ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 31/1997
privind regimul investitiilor straine in Romania

    1. Pentru a beneficia de facilitatile fiscale si vamale prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 31/1997, denumita in continuare ordonanta, persoana fizica straina isi va dovedi identitatea si statutul cu pasaportul personal.
    Persoanele juridice straine cu scop patrimonial isi dovedesc statutul organic cu documentele de constituire si inregistrare la organele competente din tara in care isi au sediul (in original si copii traduse si autentificate), iar persoanele juridice fara scop patrimonial isi dovedesc statutul organic prin actul de recunoastere prevazut la art. 43 din Legea nr. 105/1992 cu privire la reglementarea raporturilor de drept international privat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 245 din 1 octombrie 1992.
    Domiciliul persoanei fizice straine se dovedeste cu mentiunea corespunzatoare in pasaport.
    Adresa exacta se dovedeste printr-o declaratie autentificata, data pe propria raspundere. Sediul persoanei juridice se dovedeste cu documentele de constituire si inregistrare.
    2. Conversia creantelor rezultate din exporturi in Romania sau din credite acordate, in parti sociale ale societatilor comerciale debitoare sau in actiuni emise de acestea, conform art. 1 alin. (2) lit. e) din ordonanta, se poate face pe baza actelor juridice incheiate, in acest sens, pe teritoriul Romaniei, intre investitorul strain titular al dreptului de creanta si societatea comerciala debitoare, fie prin cesionare de parti sociale sau actiuni existente, fie prin emisiune de noi parti sociale sau actiuni. Creantele trebuie sa fie certe si exigibile.
    3. In sensul ordonantei, prin productie proprie se intelege procesul de prelucrare sau transformare a unor bunuri in cadrul unitatii de productie a societatii comerciale cu capital strain, persoana juridica romana, in vederea obtinerii unor semifabricate, componente sau produse finite cu caracteristici fizice, chimice sau tehnico-functionale distincte fata de bunurile prelucrate sau transformate. Se considera productie proprie si activitatea de asamblare a componentelor astfel obtinute, precum si asamblarea acestora, impreuna cu componente dobandite de la terti.
    Linia de finantare prevazuta la art. 6 alin. (1) si sursele de plata prevazute la art. 6 alin. (3) din ordonanta exclud sursele de credite proprii ale societatilor comerciale sau ale institutiilor de credit, persoane juridice romane, si nu pot fi garantate cu patrimoniul unei persoane juridice romane.
    Data punerii in functiune a investitiei o constituie data incheierii protocolului de receptie finala, dupa incheierea probelor tehnologice de functionare a unitatii de productie.
    4. In sensul art. 7 alin. (1) si al art. 22 alin. (2) din ordonanta, participarea de minimum 20% din capitalul social al societatii comerciale, dar nu mai putin de 350.000 USD sau echivalent si, respectiv, 200.000 USD, se determina prin raportarea la capitalul social total subscris al societatii comerciale. In cadrul societatii comerciale, participarea straina poate fi detinuta de unul sau mai multi investitori straini, cu conditia ca cel putin unul dintre acestia sa aiba o participare la capitalul social de minimum 100.000 USD sau echivalent, potrivit ordonantei.
    5. In sensul art. 7 alin. (2) din ordonanta, data punerii in functiune a investitiei este cea definita la pct. 3 din prezentele norme metodologice.
    Data inceperii efective a activitatii o reprezinta data la care societatea comerciala a inregistrat primul document justificativ care atesta obtinerea de venituri, potrivit legii, dupa inregistrarea investitiei straine in Registrul comertului.
    Oricare dintre cele doua date, in masura in care se realizeaza prima, declanseaza curgerea perioadei de 2 ani prevazute la art. 7 alin. (2) din ordonanta.
    6. In sensul art. 8 alin. (1) din ordonanta, capitalul efectiv varsat in numerar de cel putin 5.000.000 USD sau echivalent se refera la participarea straina in cadrul societatii, cu conditia ca cel putin unul dintre investitorii straini sa aiba o participare la capitalul social de minimum 2.000.000 USD sau echivalent.
    Perioada prevazuta la art. 8 alin. (1) lit. a) din ordonanta nu va depasi 9 ani de la data inregistrarii investitiei straine in Registrul comertului.
    Perioada prevazuta la art. 8 alin. (1) lit. b) din ordonanta nu va depasi 7 ani de la data inregistrarii investitiei straine in Registrul comertului.
    7. Criteriile mentionate la art. 8 alin. (2) din ordonanta se evidentiaza in planul de afaceri in baza caruia investitorul strain solicita acordarea facilitatilor suplimentare prevazute la art. 8 alin. (1) lit. a) si b). Criteriile sunt combinative, in functie de domeniul si modalitatea de realizare a investitiei si se preiau ca obligatii ferme ale investitorului strain si ale societatii comerciale in planul de afaceri care se prezinta spre analiza si acceptare Agentiei Romane de Dezvoltare. Planul de afaceri va acoperi integral perioada de acordare a facilitatilor suplimentare prevazute la art. 8.
    8.1. Evaluarea criteriilor prevazute la art. 8 alin. (2) din ordonanta se realizeaza de Agentia Romana de Dezvoltare pe baza punctajului stabilit prin prezentele norme metodologice. Pentru a se acorda facilitatile suplimentare prevazute la art. 8 alin. (1) lit. a) si b) din ordonanta, investitia straina trebuie sa realizeze un punctaj de minimum 300 de puncte. Pentru acordarea facilitatii suplimentare prevazute la art. 8 alin. (1) lit. a) din ordonanta este necesar un punctaj de minimum 200 de puncte, iar pentru acordarea facilitatii suplimentare prevazute la art. 8 alin. (1) lit. b) este necesar un punctaj de minimum 100 de puncte. Sistemul de calcul al punctajului este urmatorul:

    N = (V + delta V) x Pv + 0,25 x E + 0,5 x R,

    in care:

    N = numar total de puncte necesar pentru acordarea facilitatilor suplimentare prevazute la art. 8 alin. (1) lit. a) si/sau lit. b) din ordonanta.
    V = valoarea capitalului social efectiv varsat conform art. 8 alin. (1) din ordonanta la data acordarii facilitatilor, exprimat in milioane USD si/sau echivalent in lei.
    delta V = valoarea, exprimata in milioane USD, a majorarilor de capital, cu exceptia profitului reinvestit, care va fi efectiv varsata pe urmatorii 5 ani, conform planului de afaceri.

    Valoarea delta V cuprinde si investitiile realizate din surse de finantare atrase conform art. 6 alin. (1).

    Pv = punctaj aferent domeniului de activitate conform art. 8 alin. (2) lit. a), c), d), e) si f) din ordonanta, cuprins intre 2 si 20 de puncte/milion USD. Punctajul pe fiecare domeniu se aplica pro rata pe valoarea efectiva si este stabilit in anexa nr. 1.
    E = valoarea exportului, conform art. 8 alin. (2) lit. b) din ordonanta, efectiv incasata in devize liber convertibile, exprimata procentual. Valoarea E trebuie sa reprezinte minimum 40% din suma totala a vanzarilor, efectiv incasata in aceeasi perioada de 5 ani. In planul de afaceri pot fi prevazute valori anuale care se abat, in plus si in minus, fata de procentul de 40% . Pentru fiecare milion USD export incasat in perioada de 5 ani se aplica un punctaj de 10 puncte, pro rata pe valoarea efectiva, care se adauga punctajului final.
    R = valoarea profitului net reinvestit anual conform art. 8 alin. (2) lit. g) din ordonanta, exprimata procentual. Valoarea R trebuie sa reprezinte minimum 50% din profitul net realizat de societate. In planul de afaceri nu se admite abatere anuala in minus de la procentul de 50% profit reinvestit.

    Pentru fiecare milion USD profit reinvestit in perioada de 5 ani prevazuta in planul de afaceri se aplica un punctaj de 20 de puncte, pro rata, pe valoarea efectiva, care se adauga punctajului final.
    8.2. Pentru investitiile in parcuri tehnologice si/sau zone speciale conform art. 8 alin. (2) lit. c) din ordonanta, valoarea Pv se stabileste la 20 puncte/milion USD, cu respectarea conditiilor prevazute in actele normative de infiintare a acestora.
    8.3. Formula de calcul prevazuta la pct. 8.1 din prezentele norme metodologice se aplica pentru un singur domeniu principal de activitate al societatii comerciale. Fiecare domeniu este exprimat printr-o diviziune careia ii corespunde un cod de 2 cifre conform Clasificarii activitatilor din economia nationala (CAEN) a Comisiei Nationale pentru Statistica.
    8.4. Pentru cota-parte din V si/sau delta V, destinata dezvoltarii unor obiective de interes social sau protectiei mediului, conform art. 8 alin. (2) lit. f) din ordonanta, evidentiata distinct in planul de afaceri, se aplica un punctaj suplimentar fata de Pv, de 2 puncte in cazul obiectivelor sociale si de 4 puncte in cazul protectiei mediului.
    8.5. Pe parcursul derularii investitiei, in masura in care societatea cu capital strain realizeaza performante superioare fata de cele care au stat la baza acordarii facilitatilor, conform pct. 8.1 din prezentele norme metodologice, aceasta poate solicita recalcularea punctajului si acordarea unei categorii de facilitati corespunzatoare, in conditiile ordonantei.
    9. Sistemul de punctaj si formula de calcul pot fi modificate prin hotarare a Guvernului. Facilitatile acordate inainte de data modificarii isi mentin valabilitatea pana la epuizarea perioadei pentru care au fost acordate.
    10. Evaluarea criteriilor prevazute la art. 9 alin. (1) din ordonanta se realizeaza de catre Fondul Proprietatii de Stat pe baza punctajului stabilit de prezentele norme metodologice. Pentru a se acorda facilitatile prevazute la art. 10 alin. (1) din ordonanta, investitia straina trebuie sa realizeze un punctaj de minimum 150 de puncte. Baza de timp pentru indeplinirea criteriilor este de maximum 5 ani, daca nu este altfel prevazut in contractul de vanzare-cumparare a actiunilor.

    Sistemul de calcul al punctajului este urmatorul:

    N = A + B + C + D + E + F,

    in care:
    N = numar total de puncte;
    A = investitii pentru restructurarea, modernizarea si rentabilizarea societatii, exprimate procentual fata de valoarea de achizitie a actiunilor din care se scade cota prevazuta la art. 10 alin. (1) lit. e) din ordonanta, pentru care se acorda urmatorul punctaj:

     50 -  75%     45 puncte
     76 - 100%     50 puncte
    101 - 125%     55 puncte
    126 - 150%     60 puncte
    151 - 175%     65 puncte
    176 - 200%     70 puncte
    201 - 225%     75 puncte
    226 - 250%     80 puncte
    peste 250%     85 puncte

    B = cheltuieli pentru pregatirea personalului si se calculeaza astfel:

    minimum 100.000 lei/persoana      10 puncte
    100.000 - 250.000 lei/persoana    15 puncte
    250.000 - 500.000 lei/persoana    20 puncte
    peste 500.000 lei/persoana        25 puncte

    Aceste sume se vor actualiza, trimestrial, in functie de evolutia cursului valutar;

    C = cresterea gradului de ocupare a fortei de munca (cresterea numarului de personal fata de cel existent la data vanzarii) si se calculeaza astfel:

    pana la 20%     5 puncte
    21 -  45%      10 puncte
    46 -  70%      15 puncte
    71 - 100%      20 puncte
    peste 100%     25 puncte

    D = gradul de integrare a productiei si se calculeaza astfel:

    30 - 35%       20 puncte
    36 - 50%       25 puncte
    51 - 70%       30 puncte
    71 - 90%       35 puncte
    peste 90%      40 puncte

    E = ponderea exportului in totalul cifrei de afaceri si se calculeaza astfel:

    40 - 45%       30 puncte
    46 - 60%       35 puncte
    61 - 85%       40 puncte
    peste 85%      45 puncte

    F = investitii pentru protectia mediului prevazute a fi realizate, in valuta liber convertibila, in primii 3 ani, suplimentar fata de valoarea investitiei de la punctul A, si se calculeaza astfel:

    minimum 10% din valoarea de achizitie       15 puncte
       11 - 20%                                 20 puncte
       21 - 30%                                 25 puncte
       31 - 45%                                 30 puncte
      peste 45%                                 35 puncte

    11. Veniturile in lei si valuta realizate din activitatea de asistenta de specialitate prestata de Agentia Romana de Dezvoltare in favoarea investitorilor straini, inclusiv 50% din sumele incasate ca urmare a eliberarii certificatelor de investitor, vor fi retinute de Agentia Romana de Dezvoltare ca venituri extrabugetare pentru finantarea cheltuielilor curente.
    Cota de 50% din veniturile realizate din sumele incasate ca urmare a eliberarii certificatelor de investitor se va varsa la bugetul de stat la cap. 21.01.13 "varsaminte din veniturile institutiilor publice si alte activitati autofinantate".
    Disponibilitatile inregistrate la finele anului in lei si valuta se reporteaza in anul urmator, urmand a fi utilizate pentru aceeasi destinatie.
    12. Certificatul de investitor care atesta dreptul de a beneficia de facilitatile prevazute la art. 6 din ordonanta, cu exceptia aportului in natura la capitalul social, la art. 7 alin. (2) si la art. 8 alin. (1) din ordonanta, se elibereaza de Agentia Romana de Dezvoltare, la cerere, dupa indeplinirea formalitatilor de inregistrare conform art. 17 din ordonanta si dupa indeplinirea criteriilor privind valoarea in numerar si ponderea capitalului investitorului strain in capitalul social total al societatii comerciale, conform art. 7 alin. (1) si art. 22 alin. (2) din ordonanta, respectiv valoarea capitalului strain in numerar conform art. 8 alin. (1) si criteriilor prevazute la art. 8 alin. (2) din ordonanta.
    13.1. Cazurile in care nu mai sunt indeplinite criteriile si conditiile care au stat la baza eliberarii certificatului de investitor si in care se procedeaza la retragerea acestuia sunt urmatoarele:
    a) participarea investitorului strain la capitalul social scade sub cuantumul si, respectiv, ponderea, dupa caz, prevazute la art. 7 alin. (1) si art. 8 alin. (1), la art. 9 alin. (1) si la art. 22 alin. (2) din ordonanta;
    b) utilizarea incorecta a certificatului de investitor pentru scutirea de taxe vamale fara respectarea conditiilor prevazute in prezentele norme metodologice;
    c) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 8 alin. (2) din ordonanta, asumate prin planul de afaceri, care au stat la baza acordarii facilitatilor prevazute la art. 8 alin. (1) lit. a) si/sau lit. b) din ordonanta. Retragerea certificatului de investitor se va face in cazul cand, la evaluarea respectarii obligatiilor asumate prin planul de afaceri, se constata ca punctajul obtinut la evaluare scade sub limita minima necesara obtinerii facilitatilor suplimentare prevazute la art. 8 alin. (1) lit. a) si/sau lit. b) din ordonanta;
    d) nerespectarea obligatiilor asumate prin contractul de vanzare-cumparare a actiunilor, incheiat cu Fondul Proprietatii de Stat, care au stat la baza acordarii facilitatilor prevazute la art. 10 alin. (1) din ordonanta.
    13.2. Neindeplinirea obligatiilor care au stat la baza eliberarii certificatului de investitor va fi constatata de o comisie formata din reprezentanti ai Agentiei Romane de Dezvoltare, Ministerului Finantelor si, dupa caz, ai Fondului Proprietatii de Stat.
    13.3. Masura retragerii certificatului de investitor si/sau, dupa caz, acordarea altei categorii de facilitati se comunica de catre Agentia Romana de Dezvoltare la sediul societatii comerciale, Ministerului Finantelor si, dupa caz, Fondului Proprietatii de Stat.
    14. Calculul diferentei dintre cuantumul valoric al facilitatilor acordate initial si cuantumul valoric al celor acordate conform art. 20 alin. (6) din ordonanta se face de catre organele fiscale ale Ministerului Finantelor care va stabili si modul de plata a acestei diferente.
    15. Modalitatea comunicarii datelor necesare care sa ateste indeplinirea de catre investitorul strain a obligatiilor asumate, precum si continutul acesteia se stabilesc de catre Agentia Romana de Dezvoltare si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    16. Constatarea situatiilor prevazute la art. 21 alin. (1) si alin. (3) din ordonanta, precum si stabilirea obligatiilor de plata a impozitelor si a taxelor se fac de catre Ministerul Finantelor.
    17. In sensul art. 22 alin. (2) din ordonanta, se considera activitate de productie industriala activitatea definita conform prevederilor pct. 3 din prezentele norme metodologice, desfasurata in cadrul diviziunilor 10-40 din anexa nr. 1, iar servicii industriale, activitatile definite astfel in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
    18. In sensul art. 25 din ordonanta, prin trecerea integrala pe costuri a cheltuielilor efectuate cu activitatea de reclama-publicitate si/sau de promovare a productiei realizate si/sau serviciilor prestate se intelege deductibilitatea fiscala integrala a acestor tipuri de cheltuieli. Beneficiaza de prevederile acestui articol orice investitie straina realizata intr-una dintre formele prevazute la art. 1 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 3 din ordonanta, fara a fi necesara eliberarea certificatului de investitor.
    19. Agentia Romana de Dezvoltare propune Guvernului, cu avizul Ministerului Reformei, proiectele de hotarari ale Guvernului, care stabilesc regimul special aplicabil unor investitii straine, conform art. 26 din ordonanta.
    20. Taxa prevazuta la art. 30 alin. (1) din ordonanta se calculeaza in lei, la data efectuarii operatiunii la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei, ca o cota procentuala aplicata valorii capitalului social subscris de investitorul strain, respectiv pretului pachetului de actiuni cumparat de la Fondul Proprietatii de Stat, astfel:

    pana la 199.999 USD               0,5%, dar nu mai
                                            putin de 25 USD
    200.000 - 349.999 USD             0,4%
    350.000 - 4.999.999 USD           0,3%
    peste 5.000.000 USD (inclusiv)    0,2%

    Sumele calculate si retinute se varsa in contul Fondului special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului cu nr. 64.86.801.60, deschis la centrala Bancii Nationale a Romaniei.
    In cazul achizitionarii pachetului de actiuni de la Fondul Proprietatii de Stat, plata taxei se va face concomitent cu achitarea pachetului de actiuni. Pentru toate celelalte cazuri, plata taxei se va face in momentul inregistrarii societatii comerciale, ca persoana juridica romana cu participare de capital strain, in Registrul comertului.
    Societatile comerciale cu capital strain, inregistrate in Registrul comertului dupa intrarea in vigoare a ordonantei, dar inainte de publicarea hotararii Guvernului de aprobare a prezentelor norme metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei, vor plati taxa prevazuta de lege in termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice.
    21. Anexele nr. 1 si 2 constituie parte integranta a prezentelor norme metodologice. Domeniile mentionate in anexe corespund Clasificarii activitatilor din economia nationala (CAEN) a Comisiei Nationale pentru Statistica.
    22. In sensul prevederilor art. 6 alin. (1), art. 7 alin. (1), art. 8 alin. (1) si art. 22 alin. (2) din ordonanta, pentru bunurile care se importa ca aport in natura la capitalul social, indiferent de valoarea investitiei straine, nu se percep taxe vamale. Pentru a se beneficia de acest drept nu este necesara eliberarea certificatului de investitor, fiind suficiente actele care dovedesc inmatricularea societatii comerciale, ca persoana juridica romana cu participare de capital strain, in Registrul comertului, insotite de factura pro forma, emisa pe numele societatii comerciale in curs de constituire, in care se mentioneaza ca aceasta este valabila numai pentru vama. In aceleasi conditii, de acest drept beneficiaza si investitiile straine realizate in baza Legii nr. 35/1991, republicata.
    23. Pentru a beneficia de scutirile de taxe vamale pentru bunurile amortizabile achizitionate ca urmare a unei linii de finantare deschise si garantate de investitorul strain, conform art. 6 alin. (1) din ordonanta, pentru cele achizitionate din dividendele cuvenite investitorului strain, conform art. 6 alin. (2) din ordonanta, precum si pentru bunurile a caror contravaloare este achitata din surse proprii, atrase sau imprumutate din strainatate, conform art. 6 alin. (3) din ordonanta, este necesara prezentarea la organele vamale a certificatului de investitor si a confirmarii Agentiei Romane de Dezvoltare privind veridicitatea surselor de finantare, respectiv de plata.
    24. Transferul dividendelor sau al profiturilor nete, cuvenite conform bilantului contabil aprobat potrivit legii, se va efectua prin determinarea sumei in valuta liber convertibila, aferenta la cursul de schimb al pietei valutare la data operatiunii de transfer si cu dovedirea platii taxelor si impozitelor prevazute de lege printr-un certificat eliberat de administratiile financiare teritoriale.
    25. Echivalentul in lei al sumelor in dolari S.U.A., prevazut la art. 7 alin. (1), art. 8 alin. (1) si la art. 22 alin. (2) din ordonanta, se intelege la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data incheierii actelor constitutive si/sau aditionale prin care se subscriu sumele in capitalul social al societatii comerciale.
    Echivalentul in lei al sumei in dolari S.U.A., prevazut la art. 9 alin. (1) din ordonanta, se intelege la data platii efective a actiunilor Fondului Proprietatii de Stat.
    26. Certificatele de investitor eliberate de Agentia Romana de Dezvoltare in baza Legii nr. 35/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii nr. 71/1994 isi pastreaza valabilitatea.
    In cazul cesionarii integrale a actiunilor sau partilor sociale catre un investitor roman, Oficiul Registrului comertului va efectua inregistrarile prevazute de lege numai dupa primirea confirmarii scrise a Agentiei Romane de Dezvoltare privind restituirea certificatului de investitor.
    In cazul cesiunii catre un investitor strain, certificatul de investitor emis pentru investitorul cedent isi pastreaza valabilitatea pentru cesionar.
    27. Regimul juridic al aportului de capital strain, in numerar, instituit de art. 12 din Legea nr. 35/1991, pentru care s-a eliberat certificatul de investitor, se aplica numai pentru capitalul subscris pana la data intrarii in vigoare a ordonantei, majorarile ulterioare intrand sub incidenta prevederilor acestei ordonante.
    28. Facilitatile prevazute la art. 6 si art. 7, art. 8 sau art. 10 din ordonanta constituie categorii distincte (art. 6 si art. 7 sunt considerate o singura categorie) si se acorda societatii comerciale, persoana juridica romana, cu capital integral sau partial strain, o singura data pentru fiecare societate comerciala si o singura data pentru fiecare categorie. O societate comerciala care dobandeste facilitatile prevazute la art. 6 si 7 din ordonanta poate opta, concomitent sau ulterior, si pentru dobandirea facilitatilor suplimentare prevazute la art. 8 din ordonanta, in masura in care indeplineste criteriile necesare. Investitiile straine realizate conform cap. III sau IV din ordonanta nu pot dobandi facilitatile prevazute la cap. II, cu exceptia scutirii de taxe vamale pentru importul de bunuri ca aport in natura la capitalul social.
    Prin investitie directa de capital strain, in sensul cap. II din ordonanta, se intelege investitia straina realizata sub forma participatiei de capital strain la constituirea unei societati comerciale, persoana juridica romana, sau la majorarea capitalului social al unei asemenea societati.
    29. Oficiul National al Registrului Comertului va asigura Agentiei Romane de Dezvoltare accesul direct si permanent la baza de date privind societatile comerciale cu participare de capital strain, iar Banca Nationala a Romaniei va comunica lunar Agentiei Romane de Dezvoltare situatia intrarilor de capital rezultate din privatizare si din realizarea investitiilor de portofoliu.
    30. La negocierile privind incheierea contractului de vanzare-cumparare a actiunilor Fondului Proprietatii de Stat, purtate cu investitorii straini care solicita facilitatile prevazute la art. 10 din ordonanta, participa si un reprezentant al Agentiei Romane de Dezvoltare.
    31. Taxa pentru eliberarea certificatului de investitor perceputa conform art. 20 alin. (4) din ordonanta se stabileste la echivalentul exprimat in lei al sumei de 25 USD, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data efectuarii platii.
    32. Beneficiaza de facilitatile prevazute de Legea nr. 35/1991, republicata, si de Legea nr. 71/1994 numai investitiile straine pentru care s-au eliberat certificate de investitor in temeiul acestor legi si inceteaza a le mai avea dupa solicitarea expresa a investitorului strain de acordare a noilor facilitati, in conditiile prevazute la art. 22 alin. (1) si la art. 31 alin. (1)-(4) din ordonanta.
    33. Taxa calculata asupra tranzactiilor cu valori mobiliare si retinuta de societatile de valori mobiliare in conditiile prevazute la art. 13 si la art. 14 alin. (3) din ordonanta se vireaza de catre aceste societati, cu ordine de plata tip trezorerie, la bugetul de stat, in contul:
    - 20.17.01.05 "Taxe asupra tranzactiilor cu valori mobiliare", deschis la trezoreria statului in raza careia societatea isi are sediul fiscal;
    - 60.17.05 "Taxe asupra tranzactiilor cu valori mobiliare", deschis pe seama administratiilor financiare, la filialele Bancii Comerciale Romane - S.A. din municipiul Bucuresti (sectoarele 2, 4, 5 si 6).
    34. In sensul art. 3 lit. a) din ordonanta, aportul de capital social al investitorului strain poate fi varsat si in conturi deschise la sucursalele unei societati bancare straine autorizate sa functioneze in Romania.

    ANEXA 1

                              CLASIFICAREA
                        domeniilor de activitate
---------------------------------------------------------------------------
Diviziunile
  CAEN                         Denumirea                               Pv*)
---------------------------------------------------------------------------
    01       Agricultura si servicii auxiliare                           8
    02       Silvicultura, exploatarea forestiera si economia
             vanatului                                                   6
    05       Piscicultura si pescuitul                                   8
    10       Extractia si prepararea carbunelui (inclusiv sisturile
             si nisipurile bituminoase)                                 10
    11       Extractia petrolului si gazelor (exclusiv prospectiunile)  10
    12       Extractia si prepararea minereurilor radioactive            6
    13       Extractia si prepararea minereurilor metalifere            10
    14       Alte activitati extractive                                  8
    15       Industria alimentara si a bauturilor                       12
    16       Industria tutunului                                         2
    17       Industria textila si a produselor textile                   8
    18       Industria confectiilor din textile, blanuri si piele        8
    19       Industria pielariei si incaltamintei                        8
    20       Industria de prelucrare a lemnului (exclusiv productia
             de mobila)                                                  4
    21       Industria celulozei, hartiei si cartonului                 10
    22       Edituri, poligrafie si reproducerea inregistrarilor pe
             suporturi                                                   6
    23       Industria de prelucrare a titeiului, cocsificarea
             carbunelui si tratarea combustibililor nucleari            20
    24       Industria chimica si a fibrelor sintetice si artificiale   18
    25       Industria de prelucrare a cauciucului si a maselor
             plastice                                                   12
    26       Industria altor produse din minerale nemetalice            12
    27       Industria metalurgica                                      14
    28       Industria confectiilor metalifere si a produselor din
             metal (exclusiv masini, utilaje si instalatii)             10
    29       Industria de masini si echipamente                         20
    30       Industria de mijloace ale tehnicii de calcul si de birou   20
    31       Industria de masini si aparate electrice                   20
    32       Industria de echipamente, aparate de radio, televiziune
             si comunicatii                                             20
    33       Industria de aparatura si instrumente medicale, de
             precizie, optice si ceasornicarie                          18
    34       Industria mijloacelor de transport rutier                  20
    35       Industria altor mijloace de transport                      20
    36       Productia de mobilier si alte activitati neclasificate      4
    37       Recuperarea deseurilor si resturilor materiale
             reciclabile                                                16
    40       Productia, transportul si distributia de energie
             electrica si termica, gaze si apa calda                    20
    41       Captarea, tratarea si distributia apei                     20
    45       Constructii                                                20
    50       Vanzarea, intretinerea, repararea autovehiculelor si a
             motocicletelor; comert cu amanuntul al carburantilor
             pentru autovehicule                                         2
    51       Comert cu ridicata (cu exceptia autovehiculelor si
             motocicletelor)                                             2
    52       Comert cu amanuntul (cu exceptia autovehiculelor si
             motocicletelor), repararea bunurilor personale si
             gospodaresti                                                2
    55       Hoteluri si restaurante                                    16
    60       Transporturi terestre; transporturi prin conducte           4
    61       Transporturi pe apa                                         4
    62       Transporturi aeriene                                        4
    63       Activitati anexe si auxiliare de transport, activitati
             ale agentiilor de voiaj                                     4
    64       Posta si telecomunicatii                                    2
    65       Activitati financiare, bancare si de asigurari              2
    66       Activitati de asigurari ale caselor de pensii (cu
             exceptia asistentei sociale obligatorii)                    2
    67       Activitati auxiliare institutiilor financiare               2
    70       Tranzactii imobiliare                                       2
    71       Inchirierea masinilor si a echipamentelor fara operator
             si a bunurilor personale si gospodaresti                    2
    72       Informatica si activitati conexe                           20
    73       Cercetare-dezvoltare                                       20
    74       Alte activitati de servicii prestate in special
             intreprinderilor                                            2
    75       Administratia publica si aparare; asistenta sociala
             obligatorie                                                 2
    90       Asanarea si indepartarea gunoaielor; salubritate si
             activitati similare                                        10
    91       Activitati asociative diverse                               2
    92       Activitati recreative, culturale si sportive                2
    93       Alte activitati de servicii pentru persoane fizice          2
    95       Activitati ale personalului angajat in gospodarii
             personale                                                   2
---------------------------------------------------------------------------
    *) Pv = punctajul aferent domeniului de activitate conform pct. 8.1. din normele metodologice.

    ANEXA 2

                               CLASIFICAREA
     serviciilor industriale ca activitati prestate intreprinderilor
---------------------------------------------------------------------------
 Clasa
 CAEN                        Denumirea
---------------------------------------------------------------------------
 1130   Activitati de servicii anexe extractiei petrolului si gazelor
 3513   Reparatii navale
 3514   Reparatii de nave sportive si de agrement
 3532   Reparatii de aeronave
 4532   Lucrari de izolatii si protectii anticorosive
 4533   Lucrari de instalatii sanitare si de incalzire centrala si de
        montaj de echipamente si utilaje tehnologice la cladiri si
        constructii ingineresti
 7210   Consultanta in domeniul echipamentelor de calcul
 7220   Realizarea si furnizarea de programe
 7230   Prelucrarea datelor
 7240   Activitati legate de bancile de date
 7250   Intretinerea si repararea masinilor de birou, de contabilizat
        si a calculatoarelor
 7421   Activitati de proiectare
 7422   Activitati de cercetare, exploatare, prospectare geologica si
        de cartografie
 7430   Activitati de testari si analize tehnice
 7484   Alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor
                                                                           


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 928/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 928 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu