E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 83 din 21 iulie 1995

privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 166 din 31 iulie 1995


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca

    Art. 1
    (1) Incadrarea in munca a unei persoane se realizeaza prin incheierea unui contract individual de munca intre persoana care presteaza munca si persoana fizica sau persoana juridica care angajeaza.
    (2) Persoana incadrata in munca dobandeste calitatea de salariat si are drepturile si obligatiile prevazute de legislatia muncii, de contractele colective de munca si de contractul individual de munca.
    Art. 2
    Incadrarea in munca a unei persoane se poate realiza si prin incheierea unei conventii civile de prestari de servicii, in urmatoarele situatii:
    a) pentru prestarea muncii la asociatiile de locatari;
    b) pentru indeplinirea unor activitati cu o durata de cel mult 60 de zile;
    c) pentru desfasurarea unor activitati cu caracter permanent care nu depasesc, in medie, 3 ore pe zi, in raport cu programul lunar de lucru de 170 de ore.
    Art. 3
    (1) Persoana fizica si persoana juridica, care incadreaza personal in conditiile art. 2, au obligatia de a depune conventia civila, in copie, in termen de 5 zile de la data incheierii acesteia, la directiile de munca si protectie sociala judetene si la Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala se afla domiciliul sau sediului acestora.
    (2) Dupa expirarea termenului de 5 zile se interzice persoanelor fizice si juridice, care au incadrat persoane cu nerespectarea conditiilor prevazute la alin. (1), primirea acestora la lucru.
    Art. 4
    (1) Persoanele care presteaza servicii in baza unor conventii civile nu dobandesc calitatea de salariat, nu beneficiaza de drepturi de asigurari sociale si nici de cele prevazute in legislatia privind protectia somerilor.
    (2) Persoana fizica si persoana juridica, care incadreaza personal in baza unor conventii civile, nu datoreaza contributia pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj.
    Art. 5
    Obligatia de a inregistra contractele individuale de munca la directiile de munca si protectie sociala judetene si la Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, in termen de 5 zile de la incheierea acestora, revine urmatoarelor categorii de angajatori:
    a) persoane fizice;
    b) societati comerciale si celelalte categorii de agenti economici cu capital privat sau mixt;
    c) asociatii constituite potrivit Legii nr. 21/1924, precum si celelalte asociatii cu caracter obstesc care sunt constituite si functioneaza potrivit legislatiei romane.
    Art. 6
    (1) Carnetele de munca ale salariatilor incadrati la persoanele fizice si la persoanele juridice, prevazute la art. 5, se pastreaza si se completeaza de catre directiile de munca si protectie sociala judetene si de catre Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti.
    (2) Angajatorii sunt obligati sa depuna la directiile de munca si protectie sociala judetene si la Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti:
    a) actele privind incheierea, executarea, modificarea si incetarea contractelor individuale de munca, in termen de 5 zile de la emiterea acestora;
    b) actele din care rezulta plata lunara a contributiei pentru asigurarile sociale de stat, a contributiei la constituirea Fondului pentru pensia suplimentara, precum si a contributiei la constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pana la data de 15 a lunii urmatoare pentru care s-au facut aceste plati.
    Art. 7
    (1) La solicitarea unor angajatori, care au posibilitatea pastrarii si completarii carnetelor de munca ale salariatilor, directiile de munca si protectie sociala judetene si Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti pot aproba ca aceste operatiuni sa fie efectuate de acestia.
    (2) Angajatorii, prevazuti la alin. (1), au urmatoarele obligatii:
    a) sa prezinte lunar la directiile de munca si protectie sociala judetene si la Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti actele din care rezulta plata contributiei pentru asigurarile sociale de stat, a contributiei la constituirea Fondului pentru pensia suplimentara, precum si a contributiei la constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj;
    b) sa prezinte carnetele de munca ale salariatilor la directiile de munca si protectie sociala judetene si la la Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, la incetarea contractelor individuale de munca ale acestora, in vederea certificarii legalitatii inscrierilor facute si pentru a fi contrasemnate.
    Art. 8
    (1) Contractele individuale de munca, incheiate de cetateni romani cu misiunile diplomatice ori cu oficiile consulare straine cu sediul in Romania, precum si cu reprezentantele din Romania ale unor firme straine, se inregistreaza la Oficiul Muncii, care functioneaza in subordinea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
    (2) Salariatii persoanelor juridice prevazute la alin. (1) vor beneficia de drepturile de asigurari sociale, sub conditia platii contributiilor pentru asigurarile sociale prevazute de lege.
    (3) Carnetele de munca se pastreaza si se completeaza de Oficiul Muncii din subordinea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
    Art. 9
    (1) Directiile teritoriale de munca si protectie sociala percep un comision de maximum 1% din fondul de salarii angajatorilor carora le pastreaza si le completeaza cartile de munca.
    (2) Conditiile de stabilire a cuantumului comisionului prevazut la alin. (1) se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

    CAP. 2
    Raspunderea juridica

    Art. 10
    (1) Nerespectarea de catre persoana fizica sau de catre conducatorii persoanei juridice care angajeaza a prevederilor art. 2, art. 3 si art. 5 din prezenta lege constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500.000 lei la 2.000.000 lei.
    (2) Limitele amenzii se dubleaza in cazul savarsirii din nou, in termen de un an de la data aplicarii sanctiunii, a contraventiilor prevazute la alineatul precedent.
    Art. 11
    (1) Neindeplinirea de catre persoana fizica si de catre conducerea persoanei juridice a obligatiilor prevazute la art. 6 alin. (2) lit. a) si la art. 7 alin. (2) lit. b) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500.000 lei la 1.000.000 lei.
    (2) Neindeplinirea obligatiilor prevazute la art. 6 alin. (2) lit. b) si la art. 7 alin. (2) lit. a) atrage plata penalitatilor prevazute de lege.
    Art. 12
    Constatarea si sanctionarea contraventiilor prevazute la art. 13 si 14 se fac, potrivit procedurii prevazute de Legea nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, de catre personalul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, al directiilor de munca si protectie sociala judetene si al Directiei generale de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, imputernicit prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale.
    Art. 13
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale va stabili procedura de inregistrare a contractelor individuale de munca, precum si modul de tinere a evidentei muncii prestate de salariatii angajatorilor prevazuti la art. 5.
    Art. 14
    Prezenta lege intra in vigoare in termen de 60 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 15
    La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga art. 4 pct. 4.8 alin. 1, 2 si 3 din anexa la Hotararea Guvernului nr. 107 din 2 martie 1992 privind infiintarea Regiei Autonome "Locato", precum si orice alte dispozitii contrare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 26 iunie 1995, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                          PRESEDINTELE SENATUI
                      prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 26 iunie 1995, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              ADRIAN NASTASE



SmartCity5

COMENTARII la Legea 83/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 83 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 83/1995
Legea 130 1999
privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca
Hotărârea 193 1997
pentru aplicarea de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare
Hotărârea 59 1997
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 448/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale
Norma 3384 1995
privind incasarea, evidenta si modul de utilizare a sumelor incasate din comisionul de 1%, precum si restituirea sumelor suportate de la bugetul de stat in anul 1995, conform Hotararii Guvernului nr. 738/1995
Procedura 3242 1995
de inregistrare a contractelor individuale de munca, precum si modul de tinere, de catre directiile de munca si protectie sociala, a evidentei muncii prestate
Hotărârea 738 1995
privind stabilirea comisionului datorat potrivit art. 9 din Legea nr. 83/1995, precum si unele masuri pentru aplicarea acestei legi
Rectificare 83 1995
Decretul 285 1995
pentru promulgarea Legii privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu