E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET - LEGE Nr

DECRET - LEGE   Nr. 96 din 14 martie 1990

privind unele masuri pentru atragerea investitiei de capital strain in Romania

ACT EMIS DE: CONSILIUL PROVIZORIU DE UNIUNE NATIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 37 din 20 martie 1990


SmartCity3


    Consiliul Provizoriu de Uniune Nationala decreteaza:

    Art. 1
    Investirea de capital strain in Romania se poate face in domeniile industriei, agriculturii, constructiilor, turismului, cercetarii stiintifice si tehnologice, schimburilor economice cu strainatatea, serviciilor bancare, asigurarilor si in alte domenii de interes pentru economia nationala.
    Se excepteaza de la dispozitiile alin. 1 industria de armament, munitii, explozivi, droguri, narcotice si stupefiante, precum si alte activitati stabilite de Guvernul Romaniei.
    Art. 2
    Constituirea de societati comerciale cu participare straina se face fie in asociere cu persoane juridice sau persoane fizice romane, fie cu capital integral strain.
    Art. 3
    Participarea partilor la constituirea capitalului social se stabileste prin contractul de societate.
    Art. 4
    Bunurile aduse de parti ca aport la capitalul social, precum si cele dobindite ulterior de societate, constituie proprietatea acesteia, in afara de cazul in care partile convin altfel.
    Aportul in natura al partii straine la capitalul social este scutit de plata taxelor vamale.
    Art. 5
    Aportul partii romane poate cuprinde si echivalentul dreptului de folosinta a terenului necesar pus la dispozitia societatii pe toata durata de functionare a acesteia. In cazul in care echivalentul acestui drept nu a fost cuprins in aportul partii romane, societatea va plati catre proprietarul terenului chiria convenita.
    Art. 6
    Capitalul social si evidentele contabile ale societatii comerciale vor fi exprimate in valuta si in lei, potrivit conventiei partilor.
    In cazul in care se va conveni exprimarea capitalului si a evidentelor contabile in lei, schimbul valutelor in lei se va face la cursul in vigoare din Romania la data efectuarii operatiunii.
    Art. 7
    Societatea se poate aproviziona direct de la producatorii romani cu materii prime, materiale, echipamente, utilaje si alte marfuri, precum si cu utilitati si servicii necesare, cu plata in lei si in valuta.
    Preturile se stabilesc de parti prin contract.
    Art. 8
    Societatea isi desface marfurile in strainatate direct, la preturile in valuta convenite prin contract.
    Pe piata interna, desfacerea marfurilor se face, de asemenea, direct, la preturi in lei sau in valuta, convenite prin contract, precum si la preturi cu amanuntul, cu plata impozitului pe circulatia marfurilor.
    Art. 9
    Fondurile in lei ale societatii se constituie din aporturile la capital ale asociatilor, incasarile in valuta sau din credite in valuta, prin schimb valutar la Banca Romana de Comert Exterior sau la alte banci constituite in Romania, la cursul in vigoare la data schimbului, precum si din sumele realizate din vinzarile de marfuri, executarile de lucrari si prestarile de servicii pe piata interna cu preturile in lei si din credite in lei.
    Art. 10
    Contul in valuta se alimenteaza din aportul financiar al partilor, incasarile societatii in valuta si din imprumuturi in valuta.
    Platile in valuta, inclusiv beneficiile cuvenite partii straine, se fac din disponibilul din contul in valuta al societatii.
    Art. 11
    Salariile personalului roman si strain angajat la societate se stabilesc prin conventia partilor.
    Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale, pentru personalul roman, se face in moneda stabilita prin contractul de societate.
    Art. 12
    Beneficiile in valuta si in lei, cuvenite partii straine, pot fi utilizate de aceasta pentru efectuarea de noi investitii in aceeasi societate sau in alte societati din Romania cu participare romana. Beneficiile in lei pot fi utilizate si pentru cumpararea de marfuri si servicii romanesti.
    Din beneficiile anuale in lei cuvenite partii straine, o cota reprezentind cel mult 8 la suta din aportul financiar al acesteia la capital poate fi transferata in strainatate in valuta convertibila prin schimb valutar efectuat de Banca Romana de Comert Exterior, daca plata acestei cote nu se poate face potrivit art. 10.
    Art. 13
    Societatea comerciala este scutita de impozitul pe beneficiu pe o perioada de 2 ani de la realizarea de venituri impozabile. Pentru urmatorii trei ani calendaristici, Ministerul Finantelor poate aproba reducerea impozitului pe beneficiu cu 50 la suta.
    Pentru cota din beneficiu ce se investeste in aceeasi societate sau in alta societate din Romania cu participare romana, pentru un termen de cel putin 5 ani, impozitul pe beneficiu se reduce cu 50 la suta.
    Art. 14
    Infiintarea in Romania de societati comerciale cu capital integral strain se aproba de guvern.
    Constituirea de societati comerciale cu participare straina se aproba de ministerul coordonator al domeniului de activitate, cu avizul Ministerului Comertului Exterior si al Ministerului Finantelor, iar pentru societatile comerciale din domeniul productiei, si cu avizul Ministerului Economiei Nationale.
    Art. 15
    Societatea dobindeste personalitate juridica de la data inregistrarii la Ministerul Finantelor. Taxa de inregistrare se plateste in lei reprezentind echivalentul valutar al sumei de 500 dolari S.U.A.
    Art. 16
    Modificarea contractului de societate si a statutului se face cu aprobarea, dupa caz, a Guvernului Romaniei sau a ministerelor prevazute la art. 14.
    Art. 17
    Actele de dizolvare si lichidare ale societatii se inregistreaza la Ministerul Finantelor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 18
    Dispozitiile art. 1, art. 2, art. 4, art. 5, art. 8, art. 12, art. 14 alin. 2, art. 16 alin. 2 si 3, art. 17, art. 18 alin. 1, art. 19, art. 20, art. 21, art. 23, art. 24, art. 25, art. 28 alin. 2, art. 29, art. 32 alin. 2, art. 34 si art. 37 din Decretul nr. 424/1972 pentru constituirea, organizarea si functionarea societatilor mixte in Republica Socialista Romania si dispozitiile art. 3 alin. 1, art. 4 alin. 1 si art. 14 din Decretul nr. 425/1972 privind impozitul pe beneficiile societatilor mixte constituite in Republica Socialista Romania, precum si orice alte dispozitii contrare, se abroga.

                                PRESEDINTELE
                 CONSILIULUI PROVIZORIU DE UNIUNE NATIONALA
                                ION ILIESCU



SmartCity5

COMENTARII la Decretul-lege 96/1990

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul-lege 96 din 1990
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu