Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1 din 3 iunie 2010

pentru aprobarea Normelor privind controlul si supravegherea exercitarii profesiei de asistent social

ACT EMIS DE: COLEGIUL NATIONAL AL ASISTENTILOR SOCIALI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 586 din 18 august 2010



In temeiul dispoziţiilor art. 27 lit. c) şi h) din Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social şi ale art. 7 alin. (2) lit. h) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, cu completările ulterioare,

Consiliul naţional al Colegiului Naţional al Asistenţilor  Sociali hotărăşte:

Art. 1. - Se aprobă Normele privind controlul şi supravegherea exercitării profesiei de asistent social, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Se aprobă împuternicirea preşedintelui Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali pentru aprobarea de decizii, pentru punerea în aplicare şi detalierea dispoziţiilor prezentei hotărâri.

Art. 3. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali,

Florian-Valeriu Sălăjeanu

ANEXĂ

NORME

privind controlul şi supravegherea exercitării profesiei de asistent social

Art. 1. - (1) Controlul şi supravegherea exercitării profesiei de asistent social sunt realizate potrivit prevederilor Legii nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, denumită în continuare lege, în condiţiile prezentelor norme, de către Corpul de control profesional, denumit în continuare Corpul de control, aflat în subordinea Biroului executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali (Biroul executiv).

(2) Coordonarea activităţii Corpului de control se realizează direct de către preşedintele Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, denumit în continuare Colegiul, sau de către directorul numit prin hotărâre a Biroului executiv.

Art. 2. - (1) Responsabilitatea privind realizarea generală a activităţii de control profesional aparţine Biroului executiv şi structurilor teritoriale ale Colegiului.

(2)  Responsabilitatea privind desemnarea persoanelor cu atribuţii de control profesional aparţine preşedintelui Colegiului, precum şi directorului Corpului de control, în temeiul actului de numire, după caz.

(3)   Responsabilitatea privind pregătirea persoanelor cu atribuţii de control aparţine comisiilor operative şi Corpului de control, care aprobă şi susţin instructaje periodice pentru persoanele cu atribuţii de control.

(4)   Responsabilitatea pentru analizarea şi soluţionarea cazurilor de încălcare a actelor normative privind exercitarea profesiei de asistent social aparţine Comisiei de deontologie profesională, Biroului executiv şi Consiliului naţional al Colegiului (Consiliul naţional), după caz.

(5) Pentru deciziile adoptate şi acţiunile întreprinse, directorul Corpului de control îşi asumă întreaga responsabilitate.

Art. 3. - (1) Aplicarea sancţiunilor disciplinare în cazul constatării încălcării prevederilor legale privind exercitarea profesiei este de competenţa următoarelor organe:

a) Comisia de deontologie profesională;

b) Biroul executiv; şi

c) Consiliul naţional.

(2) Activitatea de audit profesional este realizată de către Corpul de control, sub coordonarea preşedintelui Colegiului sau a directorului Corpului de control, după caz.

(3)   Normele privind auditul profesional se aprobă prin hotărâre a Biroului executiv.

Art. 4. - (1) Membrii Corpului de control sunt persoanele aprobate de către Biroul executiv pentru desfăşurarea activităţilor de control asupra modului de exercitare a profesiei de asistent social, în vederea asigurării respectării cadrului organizatoric al exercitării profesiei de asistent social.

(2) Activitatea specifică a Corpului de control este coordonată de către Biroul executiv, prin preşedintele Colegiului sau directorul Corpului de control, după caz, în condiţiile prezentelor norme.

(3) In vederea realizării controlului profesional, preşedintele Colegiului sau directorul Corpului de control poate mandata o persoană care realizează evidenţa actelor de control profesional şi avizarea acestora.

Art. 5. - (1) In realizarea controlului profesional, Biroul executiv are următoarele atribuţii:

a)   aprobă asistenţii sociali propuşi pentru calitatea de membru al Corpului de control;

b) soluţionează sesizările primite;

c)    propune spre aprobare preşedintelui persoanele responsabile cu pregătirea personalului cu atribuţii de control profesional;

d)  înaintează Comisiei de deontologie profesională sau propune Consiliului naţional aplicarea de sancţiuni disciplinare, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;

e)  analizează şi comunică organelor competente sesizările primite, în cazul în care în urma controlului profesional întreprins se constată că nu este competent în soluţionarea acestora.

(2)    Preşedintele poate emite decizii scrise pentru coordonarea întregii activităţi de constituire a Corpului de control şi gestionarea controlului profesional.

(3)  Preşedintele sau directorul Corpului de control, în baza mandatului dat, desemnează prin decizie membrii Corpului de control care realizează acte de control profesional.

Art. 6. - Controlul profesional poate fi realizat numai de către asistenţii sociali principali, mandataţi de către Biroul executiv.

Art. 7. - (1) Asistenţii sociali propuşi de către structurile teritoriale sau de către Biroul executiv pentru realizarea controlului profesional susţin un interviu în faţa Biroului executiv.

(2)  Biroul executiv analizează persoanele propuse pentru realizarea controlului profesional, în vederea aprobării acestora, şi solicită avizul structurilor teritoriale din care fac parte, după caz.

(3)  Structurile teritoriale avizează persoanele propuse şi transmit avizul favorabil sau nefavorabil Biroului executiv, în termen de cel mult 3 zile de la data solicitării. Avizele structurilor teritoriale sunt consultative.

(4) In urma analizei întreprinse, Biroul executiv aprobă sau respinge propunerile înaintate. Hotărârea de aprobare sau de respingere este executorie de drept din momentul emiterii.

(5)  Hotărârea de aprobare sau respingere a propunerilor formulate poate fi contestată în termen de 15 zile de la comunicare şi este soluţionată în prima şedinţă a Biroului executiv.

(6) Hotărârea pronunţată în prima şedinţă a plenului Biroului executiv este definitivă.

Art. 8. - (1) Persoanele care sunt aprobate prin hotărâre a Biroului executiv pentru efectuarea activităţii de control profesional fac parte din Corpul de control.

(2)  Persoanele care au primit aprobarea pentru efectuarea activităţii de control profesional urmează un instructaj iniţial, sub coordonarea unor persoane desemnate prin dispoziţie scrisă a preşedintelui sau a directorului Corpului de control, după caz.

(3) Perioada de instructaj iniţial sau periodic nu poate depăşi două zile. Instructajul iniţial urmăreşte asimilarea de către persoanele aprobate a procedurilor şi actelor de control profesional.

(4) In urma aprobării de către Biroul executiv a măsurii de control profesional, membrii Corpului de control sunt mandataţi pentru realizarea controlului profesional de către preşedinte sau directorul Corpului de control, după caz.

(5)   Mandatarii iau cunoştinţă de limitele mandatelor încredinţate, semnând pentru confirmare.

(6)   Persoanele mandatate pentru realizarea controlului profesional au obligaţia de a aduce la cunoştinţa membrilor Biroului executiv, în cel mai scurt timp, cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese care îi împiedică să execute mandatul primit.

Art. 9. - Controlul profesional este efectuat de minimum 2 membri ai Corpului de control, desemnaţi prin decizie a preşedintelui sau a directorului Corpului de control, după caz.

Art. 10. - (1) Asistenţii sociali care formează obiectul activităţii de control profesional vor fi înştiinţaţi în scris cu privire la realizarea controlului profesional cu minimum 7 zile înainte de data stabilită pentru efectuarea acestuia.

(2) In cazul în care asistentul social nu poate fi prezent la efectuarea controlului, acesta poate solicita în scris fixarea unei noi date în termen de 7 zile, cu cel puţin 4 zile înaintea datei stabilite, menţionând sediul profesional/locul de muncă şi data în care poate fi prezent pentru realizarea controlului profesional. In cazul existenţei unor motive temeinice, asistentul social poate solicita fixarea unei alte date, în termen de maximum 30 de zile de la data înştiinţării, după caz.

(3)   La data stabilită în vederea efectuării controlului, asistentul social vizat are obligaţia de a se prezenta personal la sediul profesional al formei de exercitare a profesiei/locul de muncă în care îşi desfăşoară activitatea profesională.

(4)  După legitimarea persoanelor mandatate cu efectuarea controlului profesional şi prezentarea scopului şi duratei acţiunii de control profesional, asistentul social a cărei activitate profesională formează obiectul acţiunii de control va prezenta persoanelor mandatate, în original, actele de înfiinţare şi înregistrare ale formei de exercitare a profesiei şi avizul de exercitare a profesiei/atestatul de liberă practică, contractele de prestări servicii încheiate/contractul de muncă/actul de numire în funcţie, după caz, precum şi concluziile scrise ale actelor profesionale întocmite.

Art. 11. - (1) Controlul profesional priveşte situaţia profesională şi actele profesionale existente la data sesizării.

(2)  Persoanele cu atribuţii de control desemnate verifică respectarea tuturor condiţiilor de funcţionare ale formei de exercitare a profesiei.

(3)  Controlul profesional nu poate privi datele financiar-contabile sau exclusiv personale ale asistentului social asupra căruia se efectuează controlul profesional.

(4)   Activitatea de control poate privi, după caz, şi desfăşurarea activităţii sau întocmirea unui act profesional, cu acordul prealabil scris al asistentului social vizat şi al beneficiarilor acestuia.

Art. 12. - (1) In activitatea de control profesional, persoanele mandatate nu au dreptul de a aduce atingere drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului.

(2)  Persoanele mandatate pentru efectuarea controlului profesional nu au dreptul de a formula acuzaţii sau de a comunica sancţiuni.

(3)  Orice modalitate de control profesional întreprinsă de către persoanele mandatate care aduce atingere drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului este strict interzisă şi constituie abatere disciplinară.

(4)   Persoanele asupra cărora se realizează controlul profesional au obligaţia de a avea un comportament decent, fără a formula aprecieri personale la adresa persoanelor mandatate şi fără a împiedica actul de control profesional.

(5)  Persoanele mandatate pentru efectuarea controlului profesional au dreptul de a solicita fotocopii după documente care dovedesc îndeplinirea condiţiilor de exercitare a profesiei.

Art. 13. - (1) Activitatea de control profesional asupra unui asistent social nu poate depăşi 7 ore pe zi.

(2) In cazul în care activitatea de control profesional a fost întreruptă, din motive independente de persoanele celor mandataţi, activitatea poate fi prelungită în timp, cu acordul prealabil al asistentului social controlat, indicându-se în procesul-verbal de constatare motivele care au stat la baza luării unei astfel de măsuri.

(3)   Persoanele mandatate pentru a efectua controlul profesional au dreptul de a-şi stabili în mod liber programul de control, fără a putea însă depăşi ora 17,00 din aceeaşi zi în care a debutat activitatea de control profesional.

(4) Pentru perioada afectată activităţii de control profesional asistentul social controlat nu are dreptul de a solicita niciun fel de despăgubiri.

Art. 14. - (1) La finalizarea actului de control profesional, persoanele mandatate pentru efectuarea acestuia vor întocmi un proces-verbal de constatare, care, sub sancţiunea nulităţii absolute, va conţine următoarele menţiuni:

a) numele, prenumele şi codurile personale ale persoanelor mandatate pentru efectuarea controlului profesional;

b)  perioada, intervalul orar şi data efectuării controlului profesional;

c) locaţia sau locaţiile unde s-a efectuat controlul profesional;

d)  numele şi prenumele asistentului social care formează obiectul controlului profesional;

e) denumirea formei de exercitare a profesiei/angajatorului în care/la care îşi desfăşoară activitatea asistentul social care formează obiectul controlului profesional;

f)  scopul si domeniile profesionale în care s-a efectuat controlul profesional;

g)  concluziile activităţii de control profesional şi, după caz, motivarea în fapt şi în drept a propunerii de sancţionare adresată Comisiei de deontologie profesională sau Biroului executiv, după caz.

(2)   Procesul-verbal de constatare va cuprinde în mod obligatoriu şi semnăturile persoanelor mandatate a efectua controlul profesional, cu aplicarea parafelor profesionale proprii.

(3)  Asistentul social care formează obiectul controlului profesional are dreptul de a formula observaţii în procesul-verbal de constatare cu privire la modul de efectuare a controlului profesional.

(4) In cazul în care asistentul social controlat nu doreşte să formuleze observaţii în procesul-verbal de constatare, acesta decade din dreptul de a depune ulterior observaţii referitoare la concluziile controlului profesional sau la modul de realizare al acestuia, cu excepţia cazului când a fost împiedicat să îşi exercite acest drept.

Art. 15. - (1) Procesul-verbal de constatare se întocmeşte în dublu exemplar, din care un exemplar pentru asistentul social controlat, sau într-un singur exemplar, cu obligaţia comunicării unei copii celui asupra căruia a fost realizat controlul profesional, în termen de 24 de ore de la finalizarea controlului profesional.

(2) Asistentul social care formează obiectul controlului profesional va semna şi va parafa procesul-verbal de constatare pentru luarea la cunoştinţă a celor constatate.

(3) In cazul refuzului persoanei controlate de a semna şi/sau a parafa procesul-verbal de constatare, persoanele mandatate cu efectuarea controlului profesional vor menţiona acest fapt în cuprinsul procesului-verbal de constatare.

Art. 16. -In cazuri bine justificate, mandatul acordat pentru realizarea activităţii de control profesional poate fi revocat sau reînnoit, în funcţie de necesitate, prin dispoziţie a preşedintelui Colegiului.

Art. 17. - (1) După aducerea la îndeplinire a fiecărui mandat acordat, persoanele cu atribuţii de control profesional au obligaţia de a comunica în termen de 24 de ore, prin orice mijloc de comunicare, secretariatului Corpului de control/Biroului executiv o copie a procesului-verbal de constatare încheiat, urmând să prezinte originalul acestuia, în cel mult 7 zile, pentru confirmare.

(2) Evidenţa proceselor-verbale de constatare încheiate va fi realizată în ordinea comunicării acestora.

(3)   Procesele-verbale de constatare vor fi aduse la cunoştinţa preşedintelui sau directorului Corpului de control până la data primei şedinţe a Biroului executiv.

(4)   Procesele-verbale de constatare vor fi comunicate Biroului executiv, precum şi Comisiei de deontologie profesională în prima şedinţă a acestora sau în maximum 7 zile de la înregistrarea acestora, împreună cu celelalte acte doveditoare ale controlului profesional.

(5)    Procesul-verbal de constatare şi celelalte acte doveditoare ale controlului profesional vor constitui dosarul de control profesional, care poate constitui şi actul de efectuare a cercetării disciplinare, după caz.

(6)  In urma analizării rezultatelor controlului profesional, Biroul executiv sau Comisia de deontologie profesională va soluţiona actele de sesizare înregistrate sau va înainta dosarele de control profesional spre soluţionare plenului Consiliului naţional, în prima şedinţă a acestuia.

Art. 18. - (1) Dosarul de control profesional este constituit pentru fiecare asistent social şi conţine următoarele documente:

a) actul de sesizare înregistrat;

b)  hotărârea sau dispoziţia prin care s-a dispus realizarea controlului profesional;

c)    procesul-verbal de constatare privind efectuarea controlului profesional;

d)  mandatele persoanelor cu atribuţii de control care au realizat controlul profesional;

e)   alte acte doveditoare privind efectuarea controlului profesional, după caz.

(2) Dosarele de control profesional sunt înaintate spre soluţionare organelor competente în maximum 7 zile de la înregistrarea proceselor-verbale de constatare.

Art. 19. - Soluţionarea actelor de sesizare, pe baza rezultatelor controlului profesional, având ca obiect încălcarea dispoziţiilor legale privind condiţiile exercitării profesiei se realizează numai de către organele competente prevăzute la art. 3, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Art. 20. - Dosarele de control profesional sunt arhivate de către persoanele desemnate prin decizie a directorului Colegiului.

Art. 21. - Prezentele norme privind controlul exercitării profesiei de asistent social reprezintă procedura unică de control şi supraveghere a exercitării profesiei de asistent social.

Art. 22. - Evidenţa membrilor Corpului de control, precum şi a persoanelor mandatate pentru realizarea controlului profesional este publicată pe pagina de internet a Colegiului, prin decizie a directorului Corpului de control.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu