E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Vreau reclama pe legex.ro!
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Articolul 9 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 55 din actul Legea 123 2001
Articolul 28 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 55 din actul Legea 123 2001
Articolul 3 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 55 din actul Legea 123 2001
Articolul 1 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 3 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 4 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 2 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 5 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 6 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 7 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 8 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 10 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 11 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 2 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 4 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 27 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 29 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 30 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 31 din actul Decretul-lege 10 1990 abrogat de articolul 30 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 16 din actul Decretul-lege 10 1990 in legatura cu Decizia 71 1996
Decretul-lege 10 1990 modificat de articolul 2 din actul Ordonanţa 55 1994
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Produse Tradiţionale Sibiu
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET - LEGE Nr

DECRET - LEGE   Nr. 10 din  8 ianuarie 1990

privind regimul pasapoartelor si al calatoriilor in strainatate

ACT EMIS DE: CONSILIUL FRONTULUI SALVARII NATIONALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 6 din 10 ianuarie 1990




    In vederea asigurarii drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor romani, in conformitate cu dispozitiile constitutionale, tratatele si conventiile internationale la care Romania este parte,

    Consiliul Frontului Salvarii Nationale decreteaza:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Cetatenii romani, fara deosebire de rasa, nationalitate, sex, limba, religie, convingeri politice, ocupatie, se bucura de dreptul de a calatori liber in strainatate.
    Art. 2
    Fiecare cetatean roman are dreptul la eliberarea unui pasaport pe baza caruia sa poata calatori in strainatate, vizele romane de intrare-iesire fiind desfiintate.
    Prin hotarire a guvernului se vor stabili sumele ce se asigura, prin schimb valutar, cetatenilor romani care calatoresc peste granita.
    Art. 3
    Dreptul de a calatori liber in strainatate nu poate face obiectul unor restrictii, exceptind cazurile prevazute in prezentul decret-lege.
    Art. 4
    Documentele pe baza carora cetatenii romani pot calatori in strainatate sint: pasaport diplomatic, pasaport oficial, pasaport simplu, titlu de calatorie, precum si alte documente emise de organele competente potrivit legii (carnet de marinar, permis de calatorie pentru micul trafic de frontiera si trecerile simple etc.).
    Art. 5
    Pasaportul da dreptul la iesirea si intrarea in tara prin toate punctele de frontiera deschise traficului de calatori, precum si prin locurile stabilite prin intelegeri internationale la care Romania este parte.
    Art. 6
    In strainatate pasaportul dovedeste identitatea, cetatenia titularului, dind dreptul la protectie si asistenta din partea misiunilor diplomatice si a oficiilor consulare ale Romaniei.
    Art. 7
    Pasapoartele cetatenilor romani se emit pe o perioada de 5 ani si se pot prelungi pina la 10 ani, de la data emiterii.
    Art. 8
    Cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate li se elibereaza, la cerere, pasapoarte valabile pe o durata de 5 ani, care se pot prelungi pina la 10 ani.
    Art. 9
    Persoanelor apatride care domiciliaza in Romania li se elibereaza, la cerere, pasapoarte de persoane fara cetatenie, care dovedesc identitatea titularului si confera dreptul de calatorie in strainatate. Valabilitatea acestui document este de 2 ani, cu posibilitatea de prelungire succesiva pina la 10 ani.
    Art. 10
    Pentru cetatenii romani aflati in strainatate, care din diferite cauze nu mai poseda documente de trece a frontierei de stat, misiunile diplomatice si oficiile consulare romane vor elibera, la cerere, titluri de calatorie valabile pentru o singura deplasare la destinatie.
    Art. 11
    Categoriile de cetateni romani carora li se elibereaza pasapoarte diplomatice si oficiale se stabilesc prin hotariri guvernamentale.

    CAP. 2
    Eliberarea si pastrarea pasapoartelor

    Art. 12
    (1) Pasapoartele se elibereaza, la cerere, persoanelor care au implinit virsta de 14 ani.
    (2) Copiii care nu au implinit virsta de 14 ani vor fi inscrisi in pasapoartele insotitorilor. In cazul cind calatoresc neinsotiti li se elibereaza pasapoarte individuale.
    Art. 13
    Pasapoartele simple, pasapoartele cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate, pasapoartele persoanelor fara cetatenie si titlurile de calatorie pentru cetatenii straini aflati in Romania se elibereaza, la cerere, de catre Directia pentru pasapoarte si evidenta strainilor, precum si de compartimentele teritoriale ale acesteia. Ele se pastreaza de titulari.
    Art. 14
    (1) Pasapoartele diplomatice si oficiale se emit si se elibereaza de Ministerul Afacerilor Externe.
    (2) Pasapoartele oficiale se elibereaza la cererea conducerii ministerelor si a institutiilor centrale.
    (3) Pasapoartele diplomatice se pastreaza de Ministerul Afacerilor Externe. Pasapoartele oficiale se pastreaza de ministere, institutiile centrale si de unitatile pe care acestea le vor stabili.
    (4) La inapoierea din misiuni, detinatorii pasapoartelor diplomatice si oficiale sint obligati sa le predea in termen de 5 zile lucratoare institutiilor de la care le-au ridicat.
    Art. 15
    Vizele straine necesare calatoriei pot fi solicitate direct de catre titularul pasaportului sau de catre institutiile indreptatite sa pastreze pasapoartele.
    Art. 16
    Se refuza eliberarea pasaportului, iar cind acesta a fost eliberat se dispune retragerea sau anularea acestuia in urmatoarele situatii:
    a) cind impotriva persoanei in cauza a inceput urmarirea penala ori este condamnata la o pedeapsa privativa de libertate;
    b) daca persoana in cauza este urmarita pentru debite catre stat, persoane juridice sau fizice, iar achitarea acestora nu este garantata;
    c) cind solicitantii sint cunoscuti pe baza de fapte confirmate ca desfasoara activitati care afecteaza ordinea si stabilitatea publica, precum si bunele moravuri.
    Art. 17
    (1) Pasapoartele simple se elibereaza de catre Directia pentru pasapoarte si evidenta strainilor si organele sale teritoriale in termen de cel mult 20 de zile de la data depunerii cererii.
    (2) In caz de deces, afectiuni medicale grave ale unei rude apropiate, citare intr-un proces, efectuare a unui tratament medical de urgenta si alte situatii justificate, cererile pentru eliberarea unui pasaport vor fi solutionate in cel mult 3 zile.
    (3) Cererile pentru eliberarea de pasapoarte din partea cetatenilor romani care doresc sa-si stabileasca domiciliul in strainatate vor fi solutionate de Directia pentru pasapoarte si evidenta strainilor in termen de cel mult 3 luni. Cererile aflate deja la Directia pentru pasapoarte si evidenta strainilor vor fi rezolvate in termen de 20 de zile de la data emiterii prezentului decret-lege.
    Art. 18
    (1) Refuzul eliberarii, retragerea sau anularea pasaportului trebuie sa fie motivate si comunicate in scris solicitantului in termen de 15 zile de la data luarii acestei masuri. Neeliberarea pasaportului in termenul prevazut de prezentul decret-lege echivaleaza cu refuzul eliberarii.
    (2) Persoana nemultumita de masura luata poate face contestatie la organul ierarhic superior celui care a luat hotarirea. Contestatia trebuie rezolvata in termen de 15 zile de la inregistrarea ei.
    (3) Daca solicitantul nu este multumit de solutia data sau contestatia nu este rezolvata in termenul prevazut la alineatul precedent, acesta se poate adresa instantelor judecatoresti locale.
    Art. 19
    Cetatenii romani cu domiciliul in strainatate pot reveni definitiv in tara, in conditiile legii.

    CAP. 3
    Viza pentru cetatenii straini

    Art. 20
    (1) Pentru trecerea frontierei de stat a Romaniei de catre cetatenii straini apartinind statelor cu care Romania nu a incheiat intelegeri bilaterale de desfiintare a vizelor se acorda urmatoarele categorii de viza: viza diplomatica, viza oficiala, viza de sedere temporara, viza turistica si viza de tranzit. Viza poate fi acordata pentru una sau mai multe calatorii.
    (2) In sensul prezentului decret-lege apatrizii cu domiciliul in strainatate sint asimilati cetatenilor straini.
    Art. 21
    Vizele dau dreptul de sedere pe teritoriul Romaniei pentru urmatoarele perioade:
    a) viza diplomatica si viza oficiala: pe durata misiunii;
    b) viza de sedere temporara: pina la 1 an, cu posibilitatea de prelungire pe noi perioade de cite 1 an;
    c) viza turistica: pina la 60 de zile, cu drept de prelungire pentru o noua perioada de pina la 60 de zile.
    Art. 22
    Viza de tranzit da dreptul la tranzitarea Romaniei si este valabila 4 zile de la trecerea frontierei romane. Aceasta viza se acorda de catre misiunile diplomatice si oficiale consulare ale Romaniei, precum si de catre punctele de control pentru trecerea frontierei de stat.
    Art. 23
    Vizele se acorda pe baza de pasaport, dupa cum urmeaza:
    a) viza diplomatica: de catre Ministerul Afacerilor Externe, misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei;
    b) toate celelalte vize: de catre punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, misiunile diplomatice, oficiile consulare ale Romaniei, Directia pentru pasapoarte si evidenta strainilor si de catre Ministerul Afacerilor Externe.

    CAP. 4
    Contraventii

    Art. 24
    Constituie contraventie urmatoarele fapte:
    a) nerespectarea de catre organele insarcinate cu emiterea pasapoartelor a prevederilor art. 17 si 18 din prezentul decret-lege;
    b) retinerea neautorizata a pasaportului sau transmiterea acestuia unor persoane neindreptatite;
    c) pierderea, deteriorarea sau distrugerea pasaportului eliberat de autoritatile romane, din culpa titularului;
    d) nepredarea pasapoartelor diplomatice si oficiale in termen de 5 zile lucratoare de la intrarea in tara catre institutiile in drept;
    e) efectuarea de modificari sau adaugiri scrise sau stampilate in pasaport, daca fapta nu a fost savirsita in conditii incit, potrivit legii, sa constituie infractiune.
    Art. 25
    Contraventiile prevazute la art. 24 lit. a), b), c) si d) se sanctioneaza cu amenda de la 300 pina la 500 lei, iar cele prevazute la lit. e), cu amenda de la 500 pina la 1000 lei.
    Art. 26
    (1) Contraventiile se constata si se aplica de catre persoanele care au atributii cu privire la regimul pasapoartelor.
    (2) Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei se poate face plingere, in termen de 15 zile de la comunicare, la conducatorul organului din care face parte agentul constatator.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 27
    (1) Pasapoartele si alte documente de calatorie straine, valabil eliberate, dau dreptul la trecerea frontierei romane daca sint recunoscute sau acceptate de statul roman.
    (2) Pasapoartele sau alte documente colective de trecere a frontierei de stat trebuie sa contina date strict necesare pentru identificarea persoanelor incluse in ele.
    Art. 28
    (1) Cetatenii straini aflati in Romania, care din diverse motive nu mai sint in posesia documentelor de trecere a frontierei de stat, se vor adresa celui mai apropiat organ de politie in vederea eliberarii unei dovezi care sa ateste disparitia acestora. Noile documente de calatorie eliberate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale tarilor ai caror cetateni sint vor fi prezentate organelor competente romane pentru aplicarea vizelor necesare.
    (2) Cetatenilor straini aflati in situatii similare, ale caror tari nu au misiuni diplomatice sau oficii consulare in Romania, li se va elibera un document intitulat titlu de calatorie, care sa le asigure ajungerea la destinatie.
    Art. 29
    Tipurile, forma si continutul pasapoartelor si ale altor documente de trecere a frontierei de stat se stabilesc de Ministerul Afacerilor Externe impreuna cu Directia pentru pasapoarte si evidenta strainilor, conform uzantelor internationale.
    Confectionarea pasapoartelor si a altor documente de calatorie se va face prin grija Ministerului Afacerilor Externe si a Directiei pentru pasapoarte si evidenta strainilor.
    Art. 30
    Decretul nr. 156/1970 privind regimul pasapoartelor, cu modificarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare prezentului decret-lege, se abroga.
    Art. 31
    Directia pentru pasapoarte si evidenta strainilor se subordoneaza ministrului de interne.

                                PRESEDINTELE
                  CONSILIULUI FRONTULUI SALVARII NATIONALE
                                ION ILIESCU



COMENTARII la Decretul-lege 10/1990

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul-lege 10 din 1990
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
ANONIM a comentat Ordonanţa 112 1999
    Art.8 1/b- nu este constitutional deoarece face discriminare pe criteriu de sex -in sensul vechimii cerute pt. barbati25 ani fata de femei 20 ani(care au fost criteriile legale pt. a exista aceasta diferenta la vechimea ceruta?)Un raspuns scris ar elucida problema.
ANONIM a comentat Legea 77 2014
    Esti interesat de un împrumut? Profit de această ocazie pentru a aplica pentru un împrumut de azi. Noi oferim credite aprobare rapida plan de rambursare flexibil interes scăzut pe termen scurt și lung E-mailul meu: denarja464@outlook.com
ANONIM a comentat Hotărârea 32 2013
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice un certificat, reputație, legitimă și un creditor bani acreditat. Am împrumut bani la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am acorda asistență beneficiar de fiabile ca vom fi bucuroși să vă oferim un împrumut e-mail de contact: mauricefinance@hotmail.com
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu