E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

STATUTUL din 1999

STATUTUL    din  1999

Statutul Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania

ACT EMIS DE: UNIUNEA NATIONALA A NOTARILOR PUBLICI DIN ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 59 din 11 februarie 1999


SmartCity3


    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Uniunea Nationala a Notarilor Publici este organizatia profesionala a notarilor publici din Romania.
    Art. 2
    Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania, denumita in continuare Uniunea, are drept scop reprezentarea si apararea intereselor profesionale ale membrilor sai si actioneaza pentru asigurarea prestigiului si autoritatii profesiei de notar public.
    Art. 3
    Uniunea are, potrivit legii, personalitate juridica de la data constituirii ei si a adoptarii statutului de catre primul Congres al notarilor publici.
    Uniunea are sigiliu si sigla proprii.
    Sediul Uniunii este in Bucuresti, Str. Calarasilor nr. 177, sectorul 3.
    Art. 4
    Din structura Uniunii fac parte Camerele Notarilor Publici, numite in continuare Camere, in compunerea carora intra toti notarii publici care functioneaza in circumscriptia fiecarei Curti de apel.
    Relatiile decurgand din drepturile si obligatiile notarilor publici fata de Uniune si Camere deriva din calitatea lor de membri si se intemeiaza pe colegialitate.

    CAP. 2
    Obiectul si principiile de functionare a Uniunii

    Art. 5
    Uniunea coordoneaza in plan national activitatea notarilor publici si urmareste respectarea regulilor deontologice in activitatea acestora.
    Art. 6
    Uniunea asigura cadrul corespunzator pentru perfectionarea nivelului profesional, a calitatii actelor intocmite si a intaririi autoritatii institutiei notarului public, prin:
    a) informarea cu privire la practica judiciara, notariala si doctrina de specialitate in materie;
    b) organizarea unor centre in care se vor desfasura colocvii semestriale, precum si desfasurarea unor reuniuni, simpozioane si a altor forme de intalniri la nivel zonal, national si international, la care se vor prezenta si se vor analiza practici, metode sau principii pentru perfectionarea activitatii notariale;
    c) editarea unor publicatii proprii pe probleme de doctrina, practica, drept comparat, breviarul legislativ al actelor emise de Uniune, aspecte din activitatea organelor reprezentative ale Uniunii, participarea la reuniuni, schimburi de experienta in tara si in strainatate;
    d) organizarea controlului profesional, financiar si administrativ;
    e) elaborarea unor sinteze de probleme rezultate din controlul profesional, financiar si administrativ;
    f) unificarea practicii notariale si aplicarea unitara a legii prin opinii exprimate in special cu privire la: activitatea notariala, conduita notarilor, pregatirea si formarea profesionala a stagiarilor, evidente notariale, conditii de functionare a birourilor notariale si de conservare a arhivelor acestora, furnizarea datelor statistice;
    g) introducerea si insusirea tehnicilor noi in activitatea notariala;
    h) stimularea notarilor publici prin asigurarea conditiilor de exprimare a opiniilor cu caracter profesional in publicatiile Uniunii, ale Uniunii Internationale a Notariatului Latin, in alte publicatii de specialitate, precum si delegarea acestora la manifestari nationale si internationale de interes notarial.
    Art. 7
    In scopul imbunatatirii sistemului legislativ, al actualizarii si oportunitatii acestuia potrivit dezvoltarii si dinamicii social-economice in domeniile de referinta, Uniunea, prin structurile sale, formuleaza propuneri autoritatilor sau persoanelor cu initiativa legislativa pentru proiecte de legi sau acte ale Guvernului si ale ministerelor, participand la elaborarea acestora.
    Art. 8
    Functionarea Uniunii se bazeaza pe urmatoarele principii:
    a) Uniunea si Camerele isi desfasoara activitatea prin autofinantare realizata din contributia membrilor sai si din alte surse, potrivit prezentului statut;
    b) Uniunea si Camerele nu pot fi angajate politic prin actiunile membrilor sai;
    c) organele de conducere ale Uniunii si ale Camerelor asigura apararea intereselor profesionale ale membrilor lor, rezolvarea problemelor Uniunii si ale Camerelor si raporturile acestora cu membrii lor printr-o continua si colegiala colaborare, in mod egal, fara privilegii si discriminari;
    d) actele Uniunii si ale Camerelor, emise in baza atributiilor ce le-au fost conferite de Legea notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995, denumita in continuare lege de regulamentul de aplicare a acesteia, denumit in continuare regulament, si de prezentul statut, sunt obligatorii si executorii fata de membrii sai, in conditiile stabilite de acestea, sub sanctiunea atragerii raspunderii disciplinare;
    e) principalul deziderat al Uniunii este de a asigura conditiile necesare pentru perfectionarea profesionala a notarilor publici si pentru intarirea autoritatii institutiei notarului public.
    Art. 9
    Uniunea, prin structurile sale, va milita permanent pentru realizarea scopului sau, in conformitate cu dispozitiile legale, cu regulile statutare si cu principiile deontologice.

    CAP. 3
    Calitatea de membru al Uniunii, drepturile si obligatiile acestuia

    Art. 10
    Sunt membri ai Uniunii toti notarii publici cuprinsi in Camere, care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei.
    Art. 11
    Membrii Uniunii au urmatoarele drepturi:
    a) de a alege si de a fi alesi in organele reprezentative ale Uniunii si ale Camerelor, in conditiile prevazute in prezentul statut, dreptul la vot nu poate fi delegat;
    b) sa se adreseze nemijlocit tuturor organelor Uniunii si ale Camerelor si sa primeasca informatiile solicitate;
    c) sa participe la manifestarile organizate de Uniune si de Camera din care fac parte;
    d) sa poarte insemnele Uniunii;
    e) sa beneficieze de un concediu de odihna anual de 30 de zile lucratoare;
    f) sa aiba acces la toate datele care privesc organizarea administrativa a activitatii notariale atat la nivelul Camerelor, cat si al Uniunii;
    g) sa li se acorde pentru merite deosebite recompense, diplome de onoare si de excelenta, la propunerea Colegiului director al Camerei sau, dupa caz, a Consiliului Uniunii;
    h) sa beneficieze de asigurari sociale de stat in conditiile legii.
    Art. 12
    Pentru merite deosebite in promovarea, organizarea si ridicarea prestigiului institutiei notarului public Consiliul Uniunii poate acorda calitatea de membru de onoare.
    Membrii de onoare ai Uniunii au drepturile prevazute la art. 11 lit. c), d) si g).
    Art. 13
    Obligatiile membrilor Uniunii sunt urmatoarele:
    a) sa respecte dispozitiile legii si ale regulamentului;
    b) sa respecte dispozitiile prezentului statut si hotararile organelor de conducere ale Uniunii si ale Camerelor;
    c) sa rezolve sarcinile ce le-au fost incredintate de organele de conducere, sa conlucreze activ la aplicarea si executarea hotararilor acestora si sa actioneze pentru realizarea scopului Uniunii;
    d) sa participe la manifestarile initiate de organele de conducere, la activitatile profesionale, precum si la sedintele organelor de conducere din care fac parte;
    e) sa se abtina de la deliberarile organelor de conducere in care sunt alesi, in cazul in care, in indeplinirea unor atributii ale acestor organe, au un interes propriu;
    f) sa achite cu regularitate cotele de contributie stabilite pentru formarea bugetului Camerelor si al Uniunii;
    g) sa pastreze secretul profesional;
    h) sa pastreze in cadrul profesiei confidentialitatea asupra dezbaterilor, opiniilor si voturilor exprimate in organele de conducere;
    i) sa respecte normele, principiile si indatoririle deontologiei notariale si sa aiba un comportament demn in exercitarea profesiei.

    CAP. 4
    Structura organizatorica

    Sectiunea I
    Uniunea
    Art. 14
    Organele de conducere ale Uniunii sunt:
    - Congresul notarilor publici;
    - Consiliul Uniunii;
    - Biroul executiv al Consiliului Uniunii;
    - presedintele.
    Art. 15
    Congresul notarilor publici este constituit din toti membrii Uniunii. Congresul se intruneste in sesiuni ordinare si extraordinare.
    Congresul se intruneste in sesiune ordinara o data la 3 ani si in sesiune extraordinara, la cererea Consiliului Uniunii sau a Camerelor, daca acestea reprezinta cel putin o treime din numarul notarilor publici.
    Convocarea Congresului notarilor publici se face de catre Biroul executiv, la cererea Consiliului Uniunii, cu cel putin o luna calendaristica inainte de data stabilita pentru tinerea acestuia, iar in sesiune extraordinara, cu cel putin 10 zile inainte, prin instiintarea in scris a Camerelor prin publicatii in presa, cu mentionarea datei, a locului desfasurarii si a ordinii de zi.
    Congresul este valabil constituit in prezenta a doua treimi din numarul membrilor sai si adopta hotarari cu majoritatea simpla a membrilor prezenti.
    Cvorumul astfel stabilit la inceputul sesiunii va fi valabil, cu toate efectele, pe toata durata acesteia.
    In cazul in care cvorumul nu este intrunit, prezidiul Congresului, de fata cu cei prezenti, stabileste un nou congres in cel mult 30 de zile. Presedintele Uniunii are obligatia sa indeplineasca procedura de convocare cu cel putin 15 zile inainte de data fixata.
    Congresul convocat in conditiile prevazute la alineatul precedent este valabil constituit cu participarea a cel putin jumatate din numarul membrilor Uniunii si adopta hotarari cu majoritatea simpla a membrilor prezenti.
    Art. 16
    Congresul notarilor publici are urmatoarele atributii:
    a) adopta Statutul Uniunii si completarile sau modificarile care i se aduc;
    b) adopta Codul deontologic al notarului public si completarile sau modificarile care i se aduc;
    c) adopta Statutul de organizare si functionare a Casei de Asigurari a Notarilor Publici si completarile sau modificarile care i se aduc;
    d) verifica indeplinirea conditiilor prevazute de statut pentru notarii publici desemnati ca reprezentanti ai Camerelor in Consiliul Uniunii si in Consiliul de disciplina si constata incompatibilitatile, dupa caz; dupa verificare, valideaza in bloc reprezentantii in Consiliul Uniunii si in Consiliul de disciplina;
    e) alege presedintele si vicepresedintii dintre reprezentantii desemnati de Camere;
    f) alege comisia de cenzori a Uniunii;
    g) alege presedintele Casei de Asigurari a Notarilor Publici;
    h) stabileste plafonul cotelor de contributie a notarilor publici la Camere si la Uniune;
    i) analizeaza si aproba raportul de activitate al Consiliului Uniunii;
    j) analizeaza si aproba raportul de activitate al comisiei de cenzori;
    k) ratifica intre congrese completarile sau modificarile aduse statutului de catre Consiliul Uniunii ca urmare a hotararilor Camerelor;
    l) adopta insemnele Uniunii;
    m) indeplineste orice alte atributii date in competenta sa prin lege, regulament sau statut.
    Art. 17
    Consiliul Uniunii este organ de conducere, constituit din cate un membru titular reprezentant al fiecarei Camere.
    Camerele vor alege si cate un membru supleant al titularului lor in Consiliul Uniunii.
    In cazul participarii la sedintele Consiliului Uniunii a membrului supleant, acesta are toate drepturile si obligatiile membrului titular pe care il inlocuieste.
    Membrul supleant nu il poate inlocui pe membrul titular al Consiliului Uniunii in calitatea acestuia de membru al Biroului executiv al Consiliului Uniunii.
    Art. 18
    Presedintele si vicepresedintii vor fi alesi dintre membrii titulari ai Consiliului Uniunii numai prin vot secret.
    Desemnarea candidatilor propusi se face cu consimtamantul acestora.
    Candidatul care intruneste majoritatea simpla din numarul voturilor exprimate va fi declarat ales.
    Daca pentru ocuparea functiei exista o singura candidatura, iar candidatul nu obtine majoritatea ceruta, se organizeaza un al doilea tur de scrutin cu alt (alti) candidat (candidati), fiind declarat ales candidatul care intruneste majoritatea simpla.
    In situatia in care pentru ocuparea functiei exista mai multe candidaturi si nici unul dintre candidati nu intruneste majoritatea, se organizeaza al doilea tur de scrutin cu participarea primilor doi candidati care au obtinut cele mai multe voturi. In acest caz va fi declarat ales candidatul care a intrunit cele mai multe voturi.
    Alegerile pentru functiile de presedinte si de vicepresedinte au loc simultan, pe buletine de vot separate.
    Orice candidatura se depune pentru o singura functie.
    Art. 19
    Consiliul Uniunii se intruneste trimestrial si ori de cate ori este convocat de catre presedinte.
    Consiliul Uniunii isi desfasoara activitatea cu participarea a doua treimi din numarul membrilor sai.
    Hotararile se adopta cu majoritatea voturilor exprimate.
    Art. 20
    Consiliul Uniunii are urmatoarele atributii principale:
    a) propune numarul notarilor publici si al birourilor notariale in circumscriptia fiecarei judecatorii, precum si, dupa caz, actualizarea anuala a acestora, pe baza hotararilor primite de la Camere, in raport cu numarul notarilor in exercitiu, cu cerintele locale rezultate din intinderea teritoriului, numarul locuitorilor, volumul solicitarilor, dupa numirea notarilor stagiari care au promovat examenul de notar public;
    b) organizeaza concursuri pentru ocuparea locurilor vacante de notari publici si elaboreaza norme de desfasurare si de promovare a acestora;
    c) propune ministrului justitiei numirea, suspendarea, revocarea si incetarea calitatii de notar public in conditiile legii si ale regulamentului;
    d) elaboreaza norme privind conditiile-cadru de incheiere a contractului individual de munca si cu privire la formarea profesionala a notarului stagiar si stabileste conditiile de desfasurare si promovare a examenelor de notari publici;
    e) stabileste onorariile minimale pentru serviciile prestate de notarii publici, precum si, dupa caz, actualizarea acestora si le propune spre aprobare ministrului justitiei;
    f) examineaza si aproba bilantul contabil si executia bugetului de venituri si cheltuieli pentru exercitiul financiar incheiat, precum si raportul comisiei de cenzori asupra gestiunii economico-financiare a Uniunii;
    g) aproba bugetul de venituri si cheltuieli al Uniunii pentru exercitiul financiar urmator, prezentat de Biroul executiv;
    h) aproba cotele de contributie a notarilor publici la Camere, precum si a Camerelor la Uniune, in limitele stabilite de Congresul notarilor publici;
    i) solutioneaza contestatiile impotriva hotararilor Consiliului de disciplina;
    j) reprezinta Uniunea in raporturile cu tertii pe plan intern si international, prin presedintele sau sau printr-un alt reprezentant desemnat de acesta;
    k) stabileste modelul sigiliului notarilor publici si il supune aprobarii ministrului justitiei, precum si modelul unitar al firmelor birourilor notariale si ale Camerelor;
    l) exercita controlul profesional-administrativ asupra Camerelor si birourilor notarilor publici, precum si asupra calitatii actelor notariale, cel putin o data la 2 ani;
    m) stabileste indemnizatia de conducere a presedintelui si indemnizatiile vicepresedintilor;
    n) stabileste indemnizatiile membrilor Consiliului Uniunii;
    o) stabileste structura organizatorica si numarul personalului de specialitate si administrativ al Uniunii, limitele de salarizare a acestuia, precum si conditiile de incheiere a contractului individual de munca;
    p) desemneaza prin vot 2 membri ai sai in componenta Biroului executiv al Consiliului Uniunii;
    q) repartizeaza sarcinile si responsabilitatile vicepresedintilor si ale celorlalti membri ai Consiliului Uniunii;
    r) organizeaza si coordoneaza activitatea de editare a Buletinului notarilor publici si a altor publicatii privind activitatea notariala si desemneaza redactorul-sef;
    s) elaboreaza norme de evidenta financiar-contabila, in conditiile legii si ale regulamentului, atat pentru activitatea notariala, cat si pentru activitatile proprii;
    t) tine, prin aparatul propriu, evidenta notarilor publici si a birourilor notariale si centralizeaza datele statistice privind activitatea notariala, pe baza rapoartelor anuale ale Camerelor;
    u) avizeaza cererile notarilor publici de schimbare a sediilor birourilor lor in circumscriptia altei judecatorii, in conditiile prezentului statut;
    v) rezolva neintelegerile dintre Camere, precum si dintre Camere si membrii acestora, in legatura cu exercitarea atributiilor profesionale stabilite de lege, regulament si statut;
    w) aproba afilierea Uniunii la organizatii internationale profesionale ale notarilor publici si cotele de contributie la acestea;
    x) convoaca, in cazul prevazut la art. 41, Adunarea generala a Camerei;
    y) accepta donatiile si legatele facute Uniunii; aproba sponsorizari;
    z) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege, regulament, de Statutul Casei de Asigurari a Notarilor Publici si de prezentul statut.
    In cazul atributiilor prevazute la lit. a), e), f), g), h), m), n), o) si x), hotararile se adopta cu majoritate calificata de doua treimi din numarul voturilor exprimate de membrii Consiliului Uniunii.
    Art. 21
    Membrii Consiliului Uniunii raspund pentru prejudiciile cauzate prin hotararile adoptate in legatura cu administrarea si gestionarea patrimoniului Uniunii, in functie de votul exprimat.
    Art. 22
    La nivelul Consiliului Uniunii functioneaza comisiile permanente care sunt organe de lucru ale acestora, infiintate in scopul de a pregati temeinic lucrarile Congresului notarilor publici sau ale Consiliului Uniunii, pentru fundamentarea teoretica a hotararilor si pentru asigurarea aplicarii corespunzatoare a acestora.
    Art. 23
    Consiliul Uniunii constituie urmatoarele comisii permanente:
    a) Comisia pentru stabilirea numarului notarilor publici, a numarului notarilor stagiari si a tarifului onorariilor minimale pentru serviciile prestate de notarii publici;
    b) Comisia de invatamant si formare profesionala a notarilor publici;
    c) Comisia de control a activitatii notarilor publici, de unificare a practicii notariale si de aplicare unitara a legii;
    d) Comisia de organizare a colaborarii interne si externe;
    e) Comisia de disciplina, mediere si deontologie profesionala;
    f) Comisia de pregatire a congreselor si a reuniunilor cu caracter stiintific;
    g) Comisia pentru activitatea financiara, statistica si logistica.
    Consiliul Uniunii poate infiinta si alte comisii speciale.
    Art. 24
    Componenta comisiilor permanente se stabileste de catre Consiliul Uniunii pe baza acordului prealabil al notarilor publici propusi, urmarindu-se, pe cat posibil, ca membrii fiecarei comisii sa fie desemnati astfel incat sa fie reprezentate toate Camerele.
    Comisiile permanente isi desfasoara activitatea in mod continuu, pe baza unor norme proprii aprobate de Consiliul Uniunii. Presedintele comisiei va informa Consiliul Uniunii despre activitatea acesteia.
    In cazul in care problema inscrisa pe ordinea de zi a sedintei Consiliului Uniunii necesita prezenta presedintelui unei comisii permanente, acesta va fi invitat la dezbateri cu drept de vot consultativ.
    Art. 25
    Biroul executiv al Consiliului Uniunii se compune din presedinte, cei 2 vicepresedinti si din 2 membri alesi de Consiliul Uniunii.
    Biroul executiv al Consiliului Uniunii se intruneste in sedinta ordinara lunar si in sedinte extraordinare ori de cate ori este nevoie, la convocarea presedintelui, lucreaza valabil in prezenta majoritatii membrilor sai si adopta decizii cu majoritatea simpla a voturilor exprimate, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 26 lit. h), cand hotararile se iau cu votul calificat a doua treimi din numarul membrilor sai.
    Art. 26
    Biroul executiv al Consiliului Uniunii are urmatoarele atributii principale:
    a) asigura activitatea permanenta a Consiliului Uniunii;
    b) pregateste proiectele de documente care vor fi prezentate spre dezbatere si aprobare Consiliului Uniunii;
    c) elaboreaza proiectul raportului anual al activitatii Uniunii;
    d) elaboreaza proiectul de buget anual al Uniunii, asigura gestionarea curenta a patrimoniului, urmareste intocmirea bilantului financiar-contabil si executa bugetul;
    e) intocmeste proiectul tarifului minimal de onorariu al notarilor publici;
    f) propune Consiliului Uniunii aprobarea cotelor de contributie a notarilor publici la Camere si contributia fiecarei Camere la Uniune;
    g) aduce la indeplinire hotararile Consiliului Uniunii si exercita orice alte atributii stabilite de acesta;
    h) in cazuri exceptionale, pentru situatiile prevazute la art. 20 lit. c), d), j), l), r) si s), Biroul executiv poate adopta si hotarari, acestea urmand a fi examinate si ratificate, dupa caz, in prima sedinta a Consiliului Uniunii.
    Membrii Biroului executiv raspund pentru prejudiciile cauzate prin hotararile adoptate privind gestionarea curenta a patrimoniului, in functie de votul exprimat.
    Art. 27
    Presedintele Uniunii are urmatoarele atributii principale:
    a) reprezinta Uniunea in raporturile cu autoritatile publice din Romania, cu organizatiile guvernamentale si neguvernamentale, cu cele profesionale si cu alte persoane juridice, iar in plan extern, cu organizatiile nationale si internationale ale notarilor publici si oriunde va fi invitat oficial in calitate de presedinte al Uniunii;
    b) angajeaza personalul de specialitate si administrativ al Uniunii;
    c) convoaca si conduce sedintele Consiliului Uniunii si ale Biroului executiv al acestuia;
    d) ordonanteaza cheltuielile bugetare ale Uniunii. Presedintele poate delega aceasta atributie unuia dintre vicepresedinti;
    e) comunica notarilor publici, prin intermediul Camerelor, toate actele cu caracter normativ adoptate de Consiliul Uniunii si, dupa caz, de Biroul executiv;
    f) in absenta, presedintele este inlocuit de unul dintre vicepresedinti, pe care il desemneaza in acest scop; in lipsa unei astfel de desemnari, atributiile presedintelui vor fi preluate de vicepresedintele mai in varsta.
    Functia de presedinte nu poate fi exercitata decat cel mult doua mandate.
    In exercitarea atributiilor sale presedintele Uniunii emite dispozitii.
    In cazul demisiei, decesului sau al incapacitatii presedintelui, Consiliul Uniunii va alege, prin vot, dintre vicepresedinti, persoana care va prelua atributiile presedintelui pana la organizarea urmatorului congres si, de asemenea, va alege un vicepresedinte in locul devenit astfel vacant.
    Numarul membrilor Consiliului Uniunii va fi completat cu reprezentantul Camerei din care a provenit presedintele.
    Aceeasi procedura se aplica si in cazul demisiei, decesului sau al incapacitatii vicepresedintilor.
    Pe perioada mandatului atat presedintele, cat si vicepresedintii au obligatia de a exercita functia de notar public.
    Art. 28
    Comisia de cenzori a Uniunii este compusa din 5 membri, dintre care 3 notari publici, alesi de Congres, si 2 experti contabili desemnati de Consiliul Uniunii. Cenzorii nu pot indeplini mai mult de doua mandate consecutive.
    Cenzorii isi exercita personal mandatul incredintat si isi desfasoara activitatea potrivit regulamentului propriu aprobat de Consiliul Uniunii.
    Comisia de cenzori este obligata sa supravegheze gestiunea patrimoniului Uniunii si verifica executia bugetului de venituri si cheltuieli al Uniunii. Cenzorul este indreptatit sa ceara lamuriri tuturor celor care se ocupa de gestiune si sa examineze orice acte si documente privitoare la aceasta gestiune.
    Cenzorul are dreptul sa obtina de la Biroul executiv al Uniunii, trimestrial, o situatie cu privire la exercitiul bugetului si conturile Uniunii.
    Comisia de cenzori raporteaza Consiliului Uniunii si, dupa caz, Congresului notarilor publici si le aduce la cunostinta acestora neregulile pe care le constata in administrarea si gestionarea patrimoniului Uniunii si incalcarile dispozitiilor legale si ale altor acte normative.
    Calitatea de cenzor al Uniunii este incompatibila cu orice alta functie eligibila in cadrul Camerelor si al Uniunii.
    Art. 29
    Uniunea are patrimoniu si buget proprii.
    Fondurile Uniunii sunt formate din contributii banesti, taxe, bunuri primite prin acte cu titlu gratuit si din beneficiile rezultate din activitati economice conexe.
    Fiecare notar public, dupa numirea sa in conditiile legii, va plati o taxa stabilita de Consiliul Uniunii, care se face venit la bugetul Uniunii.
    Cotele de contributie a notarilor publici se stabilesc de catre Consiliul Uniunii, in raport cu veniturile lor brute, fara a putea depasi 5% din acestea.
    Cotele de contributie se platesc lunar, fara a depasi prima decada a lunii urmatoare, sub sanctiunea disciplinara prevazuta de lege.
    Camerele vor transmite lunar, in conditiile precizate la alin. 5, cotele de contributie cuvenite Uniunii, pana la data de 15 a lunii urmatoare.

    Sectiunea II
    Camera Notarilor Publici
    Art. 30
    Camera Notarilor Publici are, potrivit legii, personalitate juridica si sigiliu propriu. Fiecare Camera isi are sediul in localitatea in care functioneaza Curtea de apel.
    Art. 31
    Organele de conducere ale Camerei sunt:
    - Adunarea generala a notarilor publici;
    - Colegiul director;
    - presedintele.
    Functionarea tuturor organelor Camerei se realizeaza potrivit prezentului statut si unui regulament propriu.
    Art. 32
    Adunarea generala se intruneste trimestrial in sedinta ordinara si, ori de cate ori este nevoie, in sedinta extraordinara, la convocarea presedintelui Colegiului director sau la cererea a cel putin o treime din numarul membrilor sai ori la solicitarea Consiliului Uniunii, in conditiile prevazute in prezentul statut.
    Convocarea adunarii generale in sedinta ordinara se face cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita pentru tinerea acesteia, iar in sedinta extraordinara, cu cel putin 7 zile inainte, prin instiintarea membrilor sai, cu mentionarea datei, a locului desfasurarii si a ordinii de zi.
    Prezenta notarilor publici la adunarile generale este obligatorie.
    Art. 33
    Adunarea generala este legal constituita in prezenta majoritatii membrilor sai.
    Notarul public suspendat nu poate participa cu drept de vot la adunarea generala.
    In cazul in care numarul legal nu este intrunit, Colegiul director, de fata cu cei prezenti, stabileste o noua adunare generala in termen de cel mult 7 zile.
    Adunarea generala, convocata in conditiile alineatului precedent, isi va putea desfasura activitatea in prezenta cel putin unei treimi din numarul membrilor sai. Adunarea generala adopta hotarari cu votul majoritatii celor prezenti, cu exceptiile prevazute in prezentul statut.
    Art. 34
    Adunarea generala a Camerei are urmatoarele atributii principale:
    a) alege pentru un mandat de 3 ani Colegiul director compus din presedinte, vicepresedinte si 3 - 5 membri si stabileste indemnizatia acestora;
    b) ii alege si ii revoca pe membrii Colegiului director, pe reprezentantul Camerei si pe supleantul acestuia in Consiliul Uniunii.
    Revocarea se va putea hotari, la cererea majoritatii membrilor Consiliului ori a majoritatii membrilor Adunarii generale a Camerei, pentru inactivitate, comportament necorespunzator in exercitarea functiei sau a calitatii de notar public, de natura sa aduca atingere intereselor Uniunii, Camerei sau prestigiului institutiei notariale;
    c) stabileste anual numarul de notari stagiari din circumscriptia sa si conditiile de incheiere a contractului individual de munca, la propunerea Colegiului director;
    d) propune Consiliului Uniunii numarul de notari publici din circumscriptia fiecarei judecatorii din raza sa de activitate, precum si actualizarea anuala a acestuia, potrivit criteriilor prevazute la art. 20 lit. l) din prezentul statut si art. 26 lit. c) din lege;
    e) alege comisia de cenzori a Camerei si stabileste indemnizatia cenzorilor;
    f) aproba bugetul anual si raportul comisiei de cenzori si de descarcare de gestiune;
    g) ii alege si ii revoca pe reprezentantul Camerei si pe supleantul acestuia in Consiliul de disciplina al Uniunii;
    h) ii alege si ii revoca pe reprezentantul Camerei si pe supleantul acestuia in Consiliul de administratie al Casei de Asigurari a Notarilor Publici;
    i) analizeaza anual activitatea Colegiului director;
    j) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege, de regulament si de prezentul statut.
    Hotararile cu privire la indeplinirea atributiilor prevazute la lit. b), c), d), e) si f) se adopta cu votul calificat a doua treimi din numarul celor prezenti.
    Art. 35
    Alegerea presedintelui, a vicepresedintelui, precum si a reprezentantilor si supleantilor acestora si in Consiliul Uniunii si in Consiliul de disciplina se face de catre Adunarea generala a Camerei, prin vot secret, dintre notarii cu prestigiul moral si profesional nestirbit.
    Desemnarea candidatilor pentru functiile de presedinte, vicepresedinte si de membru al Colegiului director al Camerei se va face dintre notarii publici cu o vechime de cel putin 5 ani in profesia de notar.
    Candidatul pentru functia de reprezentant al Camerei in Consiliul Uniunii trebuie sa aiba cel putin 5 ani vechime in profesia de notar, pe care a exercitat-o in mod continuu.
    Reprezentantul Camerei in Consiliul Uniunii nu poate fi si presedintele acesteia.
    Pentru functia de reprezentant in Consiliul de disciplina candidatii vor avea o vechime in profesia de notar de minimum 5 ani, acestia neputand indeplini alte functii eligibile.
    Art. 36
    Colegiul director al Camerei lucreaza legal in prezenta majoritatii membrilor sai si adopta hotarari cu majoritatea simpla a voturilor exprimate.
    Art. 37
    Colegiul director al Camerei se intruneste in sedinte ordinare lunar sau in sedinte extraordinare, la convocarea presedintelui.
    Art. 38
    Colegiul director al Camerei are urmatoarele atributii:
    a) primeste cererile solicitantilor pentru ocuparea posturilor de notari publici, impreuna cu documentatia necesara in acest scop, si le inainteaza Consiliului Uniunii cu cel putin 10 zile inainte de data stabilita pentru concurs, daca sunt indeplinite cerintele prevazute de lege;
    b) primeste contestatiile formulate impotriva rezultatelor concursului si le inainteaza Consiliului Uniunii;
    c) intocmeste recomandarile si confirmarile prevazute de regulament privind indeplinirea conditiilor legale pentru numirea notarului public si inregistrarea biroului notarial;
    d) primeste certificatul de inregistrare a biroului notarial, eliberat de primul grefier al Curtii de apel, si il comunica de indata Consiliului Uniunii si compartimentului de specialitate notariala din Ministerul Justitiei;
    e) avizeaza cererile de angajare a notarilor stagiari de catre notarul public si verifica semestrial stadiul pregatirii si al formarii profesionale a notarilor stagiari;
    f) solutioneaza sesizarile impotriva notarilor publici si propune, dupa caz, luarea masurilor legale si statutare;
    g) deleaga, in cazurile prevazute de lege si de regulament, un notar public, cu acordul acestuia, din aceeasi circumscriptie a judecatoriei sau dintr-o alta circumscriptie, care sa asigure functionarea unui birou notarial pentru indeplinirea actelor care sunt de competenta teritoriala a acelui birou;
    h) avizeaza cererile notarilor publici de schimbare a sediilor birourilor lor in cadrul aceleiasi circumscriptii si face recomandari Consiliului Uniunii de avizare a cererilor de schimbare a sediilor in circumscriptia altei judecatorii;
    i) reprezinta Camera in relatiile cu tertii, prin presedinte, iar in lipsa acestuia, prin vicepresedinte;
    j) difuzeaza Buletinul notarilor publici; aduce la cunostinta notarilor publici din circumscriptia sa masurile privind unificarea practicii notariale;
    k) exercita actiunea disciplinara impotriva notarilor publici;
    l) in vederea exercitarii controlului profesional administrativ desemneaza notarii publici care vor verifica birourile notariale din circumscriptie o data pe an.
    Controlul se va face de catre un notar public dintr-o alta circumscriptie a judecatoriei decat cea in care functioneaza notarul public controlat. Toti notarii publici sunt supusi controlului.
    Controlul se refera la toate lucrarile, gestiunea si conduita notarului public si va contine indrumarile necesare pentru remedierea aspectelor negative constatate si propuneri, dupa caz, pentru exercitarea actiunii disciplinare de catre Colegiul director al Camerei.
    Actul constatator al controlului efectuat se intocmeste in patru exemplare. Cate un exemplar al actului constatator se va inainta de catre Colegiul director al Camerei ministrului justitiei, Consiliului Uniunii si notarului public verificat, iar al patrulea exemplar se va pastra in arhiva Colegiului director al Camerei;
    m) desemneaza biroul notarial din circumscriptia fiecarei judecatorii, care va tine opisul de evidenta a procedurilor succesorale inregistrate in intreaga circumscriptie teritoriala, registrul de renuntari la succesiune si care primeste sesizarile secretarilor consiliilor locale pentru deschiderea procedurilor succesorale, cu exceptia municipiului Bucuresti si a altor circumscriptii in care se va stabili ca aceste registre sa fie pastrate la Camera;
    n) stabileste modul de repartizare a cauzelor succesorale vacante;
    o) stabileste organigrama secretariatului, schema de functii si de salarizare, precum si conditiile de angajare a personalului de specialitate si administrativ;
    p) prezinta adunarii generale rapoarte privind modul in care au fost realizate veniturile si cheltuielile prevazute in bugetul Camerei si informeaza in acest sens birourile notariale;
    q) asigura, prin personalul propriu de specialitate si administrativ, efectuarea lucrarilor de personal, a dosarelor de pensie, concedii si alte drepturi de asistenta sociala privind personalul angajat al Camerei;
    r) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege, de regulament si de prezentul statut.
    Art. 39
    Presedintele Colegiului director al Camerei are urmatoarele atributii:
    a) reprezinta Camera in raporturile cu tertii;
    b) aduce la indeplinire hotararile Colegiului director si rezolva lucrarile curente;
    c) angajeaza personalul de specialitate si administrativ al secretariatului Camerei;
    d) prezinta periodic adunarii generale si Colegiului director al Camerei rapoarte privind activitatea desfasurata si propuneri pentru imbunatatirea activitatii;
    e) convoaca si conduce sedintele Adunarii generale si ale Colegiului director ale Camerei;
    f) ordonanteaza cheltuielile bugetare ale Camerei. Presedintele poate delega aceasta atributie vicepresedintelui;
    g) comunica notarilor publici actele normative ale Colegiului director si actele cu caracter normativ adoptate de Consiliul Uniunii si; dupa caz, de Biroul executiv;
    h) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege, de regulament si de prezentul statut.
    Presedintele Colegiului director al Camerei nu se subordoneaza reprezentantului Consiliului Uniunii.
    Functia de presedinte nu poate fi exercitata decat cel mult pe parcursul a doua mandate. Vicepresedintele exercita atributiile presedintelui in lipsa acestuia, precum si responsabilitatile stabilite de Colegiul director sau de adunarea generala.
    Art. 40
    Reprezentantul Camerei in Consiliul Uniunii are urmatoarele drepturi si obligatii:
    a) participa de drept la sedintele Colegiului director;
    b) are acces la toate documentele Camerei;
    c) are dreptul la o indemnizatie stabilita de Consiliul Uniunii;
    d) participa din partea Camerei la toate sedintele Consiliului Uniunii;
    e) prezinta Consiliului Uniunii propunerile Adunarii generale a Camerei si apara interesele acesteia;
    f) informeaza cu regularitate Adunarea generala si Colegiul director ale Camerei despre toate hotararile adoptate de Consiliul Uniunii;
    g) intocmeste trimestrial rapoarte de activitate si le supune aprobarii adunarii generale;
    h) indeplineste orice alte atributii stabilite de Adunarea generala a Camerei.
    Art. 41
    Incalcarea dispozitiilor legii, ale regulamentului si ale prezentului statut, indeplinirea in mod necorespunzator sau neindeplinirea atributiilor de catre membrii Colegiului director al Camerei atrag revocarea lor din functie de catre adunarea generala.
    In acest scop, Consiliul Uniunii va face o cercetare prealabila, cu audierea celui in cauza, si, daca se considera necesar, cu majoritatea calificata de doua treimi din numarul membrilor, va convoca adunarea generala in sedinta extraordinara.
    Art. 42
    Camera are patrimoniu si buget proprii.
    Fondurile Camerei sunt formate din contributii banesti, taxe, bunuri mobile, imobile si din beneficii rezultate din activitati economice conexe.
    Pentru inscrierea la concursul de ocupare a unui post de notar public candidatul va plati o taxa stabilita de Consiliul Uniunii, care se face venit la bugetul Camerei in circumscriptia careia se afla postul vacant de notar public pentru care candidatul s-a inscris la concurs.
    Art. 43
    Comisiile de cenzori ale Camerelor sunt compuse din 3 membri, dintre care 2 notari publici si un expert contabil.
    Comisiile de cenzori ale Camerelor verifica modul de executare a bugetelor Camerelor si prezinta anual un raport adunarilor generale.
    Personalul cu atributii financiar-contabile al Camerei este obligat sa puna la dispozitie comisiei de cenzori toate evidentele si datele necesare pentru efectuarea verificarilor.

    Sectiunea III
    Biroul notarului public
    Art. 44
    Notarul public isi exercita functia in cadrul unui birou individual, prin asociere sau in societati civile profesionale.
    Art. 45
    Biroul notarial va avea un sediu corespunzator pentru desfasurarea activitatii cu publicul si pentru depozitarea, pastrarea si conservarea in foarte bune conditii a arhivei.
    Notarul public asigura securitatea biroului sau prin masuri de protectie impotriva incendiilor, efractiilor sau a altor cauze previzibile.
    Art. 46
    Programul de activitate al biroului notarial este obligatoriu de cel putin 8 ore zilnic, din care 6 ore activitate cu publicul, in fiecare zi lucratoare. Orice modificare a programului de lucru, determinata de motive obiective, se va comunica Colegiului director al Camerei.
    Art. 47
    Biroul notarului public si societatea civila profesionala nu sunt persoane juridice.
    Art. 48
    Toate neintelegerile de natura patrimoniala dintre notarii publici si cele privind formele asociative de desfasurare a activitatii notariale urmeaza a fi rezolvate pe cale amiabila.
    In caz de nesolutionare a litigiului pe cale amiabila, notarul public este obligat sa ceara concilierea presedintelui Camerei, in termen de cel mult 20 de zile.
    Daca concilierea nu stinge litigiul dintre parti, ele sunt obligate sa recurga la arbitrajul prevazut la art. 340 - 370 din Codul de procedura civila, arbitrii putand fi numai notari cu cel putin 10 ani vechime in profesie, pe care au exercitat-o in mod efectiv si continuu.
    In cazul in care partile nu cad de acord asupra persoanei arbitrului, ele il vor sesiza pe presedintele Camerei, care va desemna 3 notari publici din Camera, dintre care partile vor alege un arbitru. Daca partile nu cad de acord asupra unuia dintre acestia, cauza va fi solutionata de tribunalul arbitral compus din toti cei 3 notari publici desemnati de presedinte.
    Oficiul de arbitrare este gratuit.
    Notarul public desemnat ca arbitru poate cere declinarea acestui oficiu, iar daca cererea este justificata, presedintele va desemna un alt arbitru.
    Art. 49
    Indiferent de forma de desfasurare a activitatii, in mod individual sau prin asociere, atributiile intrinseci profesiei si raspunderea pentru actele notariale revin exclusiv notarului public care le-a indeplinit, in conformitate cu dispozitiile legale.
    Art. 50
    Notarii publici sunt obligati sa respecte reglementarile legale si statutare in materie financiar-contabila, sub sanctiunea atragerii raspunderii disciplinare si civile.
    Art. 51
    Patrimoniul biroului notarului public are regimul juridic al bunurilor afectate exercitarii profesiei sale.
    Patrimoniul biroului notarilor publici asociati are regimul juridic corespunzator aportului fiecarui membru al societatii civile fara personalitate juridica, constituita in acest scop.
    Creantele personale ale notarului public nu pot fi realizate prin urmarirea patrimoniului biroului notarilor asociati, decat dupa partajul intervenit cu ceilalti asociati.
    Art. 52
    Schimbarea sediilor birourilor notarilor publici dintr-o localitate in alta, in aceeasi circumscriptie sau intr-o alta circumscriptie, se face la cerere, in limita numarului de locuri vacante de notari publici, reactualizat prin ordin al ministrului justitiei, avandu-se in vedere si optiunile notarilor stagiari care au promovat examenul de notari publici.
    Dupa solutionarea cererilor de schimbare a sediilor in conditiile alin. 1 vor fi publicate locurile ramase vacante in vederea ocuparii lor prin concursul de verificare a cunostintelor, organizat de Consiliul Uniunii.
    Notarii publici pot cere schimbarea sediilor birourilor lor numai dupa 3 ani de activitate in localitatea unde au fost numiti prin ordin al ministrului justitiei, cu urmatoarele exceptii:
    - stabilirea domiciliului intr-o alta localitate, ca urmare a casatoriei;
    - reintregirea familiei in localitatea in care celalalt sot a trebuit sa isi schimbe domiciliul prin transfer sau alte cazuri asemanatoare;
    - asocierea notarului public pentru un sediu comun aflat intr-o alta localitate, precum si incetarea calitatii de asociat si revenirea la sediul anterior al biroului individual;
    - alte cauze temeinic justificate, care impun schimbarea domiciliului notarului public intr-o alta localitate.
    Schimbarea sediului biroului notarial in circumscriptia altei judecatorii se face prin ordin al ministrului justitiei, la propunerea Consiliului Uniunii, iar in cadrul aceleiasi circumscriptii, cu avizul Camerei Notarilor Publici.

    Sectiunea IV
    Notarul stagiar
    Art. 53
    Pot fi notari stagiari persoanele care indeplinesc conditiile expres prevazute de dispozitiile legii, fara a depasi 5 ani de la data obtinerii diplomei de licenta.
    Art. 54
    Pot angaja notari stagiari numai notarii publici care au o vechime de 5 ani in profesia de notar.
    Notarul public poate angaja in aceeasi perioada un singur notar stagiar.
    Art. 55
    Notarul stagiar este angajat prin contract de munca individual, incheiat pe durata determinata cu notarul public, in conditiile prevazute de lege, regulament si de prezentul statut.
    Angajarea notarului stagiar se face in urma unei convorbiri pe teme de drept, sustinuta in fata Colegiului director al Camerei, in prezenta notarului public in biroul caruia va fi angajat.
    In cazul in care sunt mai multe cereri pentru notari stagiari decat numarul aprobat de adunarea generala, solutionarea acestora se va face prin concurs, in conditiile stabilite de Colegiul director al Camerei.
    Art. 56
    In cazul incetarii calitatii notarului public sau al suspendarii exercitarii functiei acestuia pe o perioada mai mare de 6 luni, obligatiile din contractul individual de munca al notarului stagiar vor fi preluate de Camera, sub aspectul platii salariului, Colegiul director al Camerei nominalizand notarul public in biroul caruia isi va desfasura activitatea notarul stagiar pana la sustinerea examenului de notar public.
    Prevederile alin. 1 nu sunt aplicabile in cazul in care un alt notar public il angajeaza pe notarul stagiar, preluand contractul individual de munca.

    CAP. 5
    Raspunderea notarului public

    Art. 57
    Notarul public raspunde pentru modul in care isi indeplineste atributiile cu privire la legalitatea raporturilor juridice pe care le constata si la exercitarea drepturilor si ocrotirea intereselor subiectilor de drept care solicita incheierea actelor notariale.
    Art. 58
    Raspunderea civila sau disciplinara a notarului public poate fi angajata in conditiile legii.
    Art. 59
    Actiunea disciplinara se judeca de Consiliul de disciplina constituit la nivelul Uniunii.
    Consiliul de disciplina este compus din 15 membri, cate unul din fiecare Camera, desemnati de catre Adunarea generala a Camerei pe durata dintre doua congrese ordinare ale Uniunii, confirmati de catre Congresul Uniunii.
    Consiliul de disciplina isi desfasoara activitatea in mod independent si nu se subordoneaza Consiliului Uniunii.
    Art. 60
    Dupa confirmarea congresului, Consiliul de disciplina isi desemneaza presedintele si vicepresedintele.
    Art. 61
    Consiliul de disciplina judeca in complet de 3 membri, prezidat de un presedinte desemnat de catre presedintele Consiliului de disciplina.
    Art. 62
    Sedintele de judecata se tin la sediul Uniunii.
    Presedintele Consiliului de disciplina poate dispune ca sedintele de judecata sa se desfasoare si la sediul Camerei din care face parte notarul public judecat.
    La sedintele de judecata poate asista orice notar public din Camera al carei membru este judecat.
    Art. 63
    Lucrarile cu caracter tehnic ale Consiliului de disciplina vor fi efectuate de un secretar.
    Art. 64
    Pentru neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare a atributiilor care ii revin in calitate de membru al Consiliului de disciplina, notarul public poate fi revocat de catre Adunarea generala a Camerei din care face parte, la cererea presedintelui Consiliului de disciplina.
    In asemenea situatii, presedintele Consiliului va convoca intregul Consiliu de disciplina, care se va pronunta asupra propunerii de revocare, urmand a sesiza, dupa caz, Adunarea generala a Camerei.
    Art. 65
    Consiliul de disciplina are competenta de a judeca abaterile prevazute de lege, savarsite de notari publici, indiferent de calitatea pe care o au in structurile organizatorice ale Uniunii si Camerei, pentru:
    a) intarziere sau neglijenta in efectuarea lucrarilor;
    b) lipsa nejustificata de la birou;
    c) nerespectarea secretului profesional;
    d) comportament care aduce atingere onoarei sau probitatii profesionale.
    Art. 66
    Titularul actiunii disciplinare este Colegiul director al Camerei, care se poate autosesiza sau poate fi sesizat, dupa caz, de catre ministrul justitiei sau de organele de control ale Consiliului Uniunii, prin presedinte.
    Colegiul director, din oficiu sau la sesizare, are obligatia ca, in termen de 60 de zile de la data la care a luat cunostinta de savarsirea unei abateri, sa efectueze cercetarea prealabila, sa ancheteze notarul public in cauza si sa ii aduca la cunostinta acestuia continutul dosarului, urmand a promova sau nu actiunea disciplinara.
    In cazul in care a fost sesizat de catre organele prevazute la primul alineat, in cadrul aceluiasi termen de 60 de zile Colegiul director are obligatia de a comunica acestora rezultatul cercetarii prealabile si masurile dispuse.
    Daca se constata ca notarul public cercetat a savarsit una dintre abaterile disciplinare prevazute de lege, Colegiul director sesizeaza Consiliul de disciplina.
    Refuzul notarului public cercetat de a face declaratii sau de a se prezenta la cercetari se constata prin proces-verbal si nu impiedica finalizarea cercetarii.
    Art. 67
    In cazul in care Consiliul de disciplina este sesizat, presedintele acestuia inregistreaza cauza, fixeaza termenul sedintei, desemneaza completul, locul desfasurarii sedintei si citeaza partile si, dupa caz, martorii.
    In cazul in care, desi legal citat, notarul public judecat nu se prezinta la termen, judecarea se face in lipsa.
    Colegiul director este reprezentat de presedinte, vicepresedinte sau de unul dintre membrii sai.
    Notarul public impotriva caruia a fost promovata actiunea disciplinara are dreptul sa cunoasca toate actele dosarului, sa solicite probe in aparare si sa fie asistat de un alt notar ori de un avocat.
    Art. 68
    Judecarea abaterii disciplinare de catre completul de judecata al Consiliului de disciplina se desfasoara dupa cum urmeaza:
    - presedintele completului prezinta continutul sesizarii;
    - se asculta partile si se admit probele solicitate;
    - declaratiile partilor si ale martorilor se consemneaza in scris si vor fi semnate de cei in cauza si de presedintele completului de judecata;
    - in caz de amanare a judecarii cauzei, se redacteaza o incheiere, aratandu-se motivele care au determinat amanarea. Incheierea se semneaza de catre presedintele completului de judecata si de secretar.
    Art. 69
    Dupa administrarea probelor presedintele da cuvantul partilor.
    In cazul in care notarul public supus judecarii este asistat de un avocat sau de un alt notar, se va da cuvantul si acestuia, in calitate de aparator.
    Art. 70
    Daca se constata ca notarul public judecat a savarsit abaterea, completul dispune aplicarea uneia dintre sanctiunile disciplinare prevazute la art. 41 din lege.
    In cazul in care notarul public nu a fost gasit vinovat, precum si atunci cand sesizarea a fost facuta peste termen, completul dispune respingerea actiunii disciplinare si inchiderea dosarului.
    Art. 71
    Hotararea Consiliului de disciplina se ia cu majoritatea voturilor completului si se comunica partilor in termen de 15 zile.
    Hotararea cuprinde numarul dosarului, numele membrilor completului si al secretarului, numele si, dupa caz, domiciliul sau sediul partilor, sustinerile acestora, descrierea in esenta a abaterii disciplinare, probele administrative, textele de lege aplicate, solutia si data pronuntarii, indicarea caii de atac si mentiunea daca pronuntarea s-a facut in prezenta sau in lipsa partilor.
    Hotararea se semneaza de catre presedintele completului si de secretar si se comunica partilor.
    Art. 72
    Impotriva hotararii partile pot face contestatie la Consiliul Uniunii in termen de 10 zile de la comunicare pentru partile lipsa si de la pronuntare pentru cei care au fost prezenti.
    Hotararea Consiliului Uniunii poate fi atacata in justitie, potrivit legii.
    Art. 73
    Toate cheltuielile efectuate in legatura cu solutionarea cauzei vor fi suportate potrivit normelor dreptului comun.
    Art. 74
    Nerespectarea prevederilor prezentului statut constituie abatere disciplinara.
    Art. 75
    Notarul public sanctionat disciplinar nu poate exercita functii eligibile pe o perioada de 3 ani de la data ramanerii definitive a masurii sanctionatorii.

    CAP. 6
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 76
    Aprobarea statutului si primele alegeri ale organelor de conducere ale Uniunii si ale Camerelor se vor face de catre primul congres al notarilor publici si, dupa caz, de adunarea generala, prezidate de cel mai in varsta dintre notarii publici prezenti.
    Pregatirea, verificarea si validarea alegerilor se vor face de catre o comisie ad-hoc.
    Art. 77
    Consiliul Uniunii si, dupa caz, Colegiul director al fiecarei Camere vor elabora norme privind organizarea si desfasurarea Congresului notarilor publici si, respectiv, adunarilor generale ale Camerelor, in caz de alegere sau de revocare a presedintilor, vicepresedintilor, membrilor Consiliului Uniunii sau ai Colegiului director al Camerelor ori a cenzorilor.
    Art. 78
    Arhiva Uniunii si arhivele Camerelor se vor pastra in conditiile si la termenele stabilite de dispozitiile legale privind fondul arhivistic national.
    Art. 79
    Dispozitiile art. 59 - 64 din prezentul statut vor intra in vigoare la data aprobarii de catre ministrul justitiei a modificarilor Regulamentului de punere in aplicare a Legii nr. 36/1995, data pana la care raman in vigoare dispozitiile corespunzatoare din Statutul Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 155 din 22 iulie 1996.
    Art. 80
    Corelarea prevederilor prezentului statut cu actele normative ulterioare privind activitatea notariala, precum si modificarile impuse de situatii deosebite se vor face de catre Consiliul Uniunii, in baza hotararilor Camerelor, urmand sa fie ratificate la primul congres al notarilor publici.
    Art. 81
    Dupa adoptare, statutul Uniunii va fi comunicat ministrului justitiei si va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei.



SmartCity5

COMENTARII la Statut 0/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Statut 0 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu